--------------------------------------------------------------------------------
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op dinsdag 11 maart 2003 23:14 schreef Bobu het volgende:
Roma-Ajax 1-0
Valencia-Arsenal gelijkspel
Dan 3 ploegen met 7 punten...er wordt dan gekeken naar onderling doelsaldo tussen die drie ploegen tegen elkaar...
Ajax: 4-4
Roma: 5-3
Valencia: 3-5
Roma en Arsenal dus door
Zullen we verder alle toekomst-scenario's bespreken in het topic dat ongetwijfeld geopend wordt over de wedstrijd Roma-Ajax en het hier bij nabeschouwen houden en commentaar over deze wedstrijd
Ik denk 0-2.
valencia 9
roma 7
ajax 7
arsenal 7
doelsaldo onderling telt dan:
ajax: 3-3
roma:3-5
arsenal:5-3
zal wel niet precies kloppen, maar arsenal gaat iig wel door dan.
quote:
Ajax wint of gelijk: Ajax door
Ajax verliest: alleen door als Ajax minstens 2 doelpunten in Rome scoort, tegelijkertijd Roma niet meer dan een meer dan Ajax scoort en Arsenal wint...
[Dit bericht is gewijzigd door Bobu op 11-03-2003 23:55]
quote:ik ga mee
Op dinsdag 11 maart 2003 23:22 schreef CAZZO het volgende:
ik ga voor 2-0
quote:Ajax gaat dan door, er wordt eerst gekeken naar de onderlinge resultaten, Ajax staat nu ook bovenaan terwijl Arsenal een beter doelsaldo heeft
Valencia wint :
Roma wint 1-0
valencia 9
roma 7
ajax 7
arsenal 7doelsaldo onderling telt dan:
ajax: 3-3
roma:3-5
arsenal:5-3
zal wel niet precies kloppen, maar arsenal gaat iig wel door dan.
quote:er wordt gekeken naar het doelsaldo onderling, staat in regels op uefa site
Op dinsdag 11 maart 2003 23:43 schreef Ximo het volgende:[..]
Ajax gaat dan door, er wordt eerst gekeken naar de onderlinge resultaten, Ajax staat nu ook bovenaan terwijl Arsenal een beter doelsaldo heeft
quote:Bij een gelijkseplp is ajax door!!
Op dinsdag 11 maart 2003 23:46 schreef Fate_mib het volgende:[..]
er wordt gekeken naar het doelsaldo onderling, staat in regels op uefa site
quote:Onzin, als ajax verkliesr mara scoort zijn we alsnoig dorr1!!
Op dinsdag 11 maart 2003 23:41 schreef Bobu het volgende:[..]
Juist, dit klopt...
Resumerend:
Ajax wint of speelt gelijk---> kwartfinale
Ajax verliest en Arsenal wint---> uitschakeling
Ajax verliest en Valencia wint---> uitschakeling
Ajax verliest en Valencia-Arsenal gelijkspel ---> kwartfinale
quote:Niet juist. Als Ajax minstens twee keer in Rome scoort en Roma niet meer dan twee dan Ajax scoort: dan onderling Ajax beter dan Roma.
Op dinsdag 11 maart 2003 23:43 schreef Bobu het volgende:Ajax verliest en Arsenal wint---> uitschakeling
quote:Niet juist: Roma dan door met Arsenal.
Op dinsdag 11 maart 2003 23:43 schreef Bobu het volgende:Ajax verliest en Valencia-Arsenal gelijkspel ---> kwartfinale
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 11-03-2003 23:52]
quote:helemaal juist
Op dinsdag 11 maart 2003 23:47 schreef Doc het volgende:
Ajax wint of gelijk: Ajax door
Ajax verliest: alleen door als Ajax minstens 2 doelpunten in Rome scoort, tegelijkertijd Roma niet meer dan een meer dan Ajax scoort en Arsenal wint...
quote:Niet pre definitie..Alzs ajsax 2x scvoort maar verliest met 3-2 zijn ze alsniog door!
Op dinsdag 11 maart 2003 23:51 schreef Doc het volgende:Niet juist: Roma dan door met Arsenal.
quote:Het heeft even geduurd, maar ik ben er nu ook vrij zeker van dat dit klopt
Op dinsdag 11 maart 2003 23:52 schreef Fate_mib het volgende:[..]
helemaal juist
Als het overigens 2-1 in Rome wordt wordt het trouwens ook best puzzelen: onderling resultaat gelijk, en dan denk ik dat het aantal doelpunten of zo telt en is Roma door. Da's het enige waar ik niet 100% zeker van ben, maar denk wel dat dat zo is.
quote:dat zegtie...
Op dinsdag 11 maart 2003 23:55 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Niet pre definitie..Alzs ajsax 2x scvoort maar verliest met 3-2 zijn ze alsniog door!
quote:NEe, dat is zop..
Op dinsdag 11 maart 2003 23:57 schreef Fate_mib het volgende:[..]
dat zegtie...
quote:Als Arse-Vale gelijk dan Vale, Roma en Ajax allen op 7.
Op dinsdag 11 maart 2003 23:55 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Niet pre definitie..Alzs ajsax 2x scvoort maar verliest met 3-2 zijn ze alsniog door!
Dan de onderlinge resultaten Vale, Roma en Ajax: haal de resulaten tegen Arsenal er af: Roma min 1, Vale en Ajax min 2: dan heeft Roma 6 en Vale en Ajax 5. Roma dan dus door.
quote:Dan gaat het volgens ad d. om het totale doelsaldo (dus van alle wedstrijden) Ervan uitgaande Roma-Ajax 2-1...
Op dinsdag 11 maart 2003 23:57 schreef Doc het volgende:[..]
Het heeft even geduurd, maar ik ben er nu ook vrij zeker van dat dit klopt
Als het overigens 2-1 in Rome wordt wordt het trouwens ook best puzzelen: onderling resultaat gelijk, en dan denk ik dat het aantal doelpunten of zo telt en is Roma door. Da's het enige waar ik niet 100% zeker van ben, maar denk wel dat dat zo is.
Roma: 8-8
Ajax: 6-6
Vervolgens gaat het dan volgens ad. e om het aantal gescoorde doelpunten en dan gaat Roma met 8 dus door...
BTW. Complimenten aan Doc...
quote:Volgens mij dus ook.
Op woensdag 12 maart 2003 00:00 schreef Bobu het volgende:[..]
Dan gaat het volgens ad d. om het totale doelsaldo (dus van alle wedstrijden) Ervan uitgaande Roma-Ajax 2-1...
Roma: 8-8
Ajax: 6-6Vervolgens gaat het dan volgens ad. e om het aantal gescoorde doelpunten en dan gaat Roma met 8 dus door...
quote:Dank. Beschouw het als de nederige taak die ik verricht als uw aller VBL mod
Op woensdag 12 maart 2003 00:00 schreef Bobu het volgende:BTW. Complimenten aan Doc..._O_
![]()
*proost* Daggla
quote:Het gaat dan om het onderlingen resultaat tussen 3 clubs omdat Valencia dan ook op 7 punten staat, en niet alleen tussen Roma en Ajax dus...
Op dinsdag 11 maart 2003 23:59 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
NEe, dat is zop..
Ajax heeft dam 2 uitgaols en roma 1.. Gelijke stand, ajax beter onderking en door!
quote:Dacht ik ook
Op woensdag 12 maart 2003 00:02 schreef golfer het volgende:
Trouwens aan je typen te zien:*proost* Daggla
(overigens niet alleen aan het typen )
Over proost gesproken, Golfer: ik pak zo m'n vertrouwde apres-match JD
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 12-03-2003 00:05]
quote:-edit-
Op woensdag 12 maart 2003 00:00 schreef Doc het volgende:[..]
Als Arse-Vale gelijk dan Vale, Roma en Ajax allen op 7.
Dan de onderlinge resultaten Vale, Roma en Ajax: haal de resulaten tegen Arsenal er af: Roma min 1, Vale en Ajax min 2: dan heeft Roma 6 en Vale en Ajax 5. Roma dan dus door.
quote:Drank maakt meer kapot dan je lief is
Op woensdag 12 maart 2003 00:05 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
-edit-
verkeerf gelezen
quote:Dat wsa ik ff vergeten ja..
Op woensdag 12 maart 2003 00:03 schreef Doc het volgende:[..]
Het gaat dan om het onderlingen resultaat tussen 3 clubs omdat Valencia dan ook op 7 punten staat, en niet alleen tussen Roma en Ajax dus...
quote:Het wsa wel een famous waard deze wedstrijd..Ajax wswa werleds!
Op woensdag 12 maart 2003 00:02 schreef golfer het volgende:
Trouwens aan je typen te zien:*proost* Daggla
quote:Er wordt hier "Hools" [het VBL-café], deel 3 niet verder ingeschonken aan je.
Op woensdag 12 maart 2003 00:07 schreef Dr.Daggla het volgende:Het wsa wel een famous waard deze wedstrijd..Ajax wswa werleds!
quote:LAs pienaar in deze vorm blijfty verkeren maf jari op de bakn blihven hoor.
Op woensdag 12 maart 2003 00:30 schreef G1Ace het volgende:
het gaat erom, wij gaan winnen van roma thuis
Roma is sterkst uit, en wij hebben hun uit bedwongen
Roma is zwakst thuis, en wij gaan hun weer bedwingen
Ergste is, ze missen 2 basisspelers, terwijl als het goed is, wij litmanen hebben tegen die tijd (en we hebben v/d vaart)
Hoe staan trouwens bij de grote gokkers de kansen van:
Ajax wint
Gelijkspel
Roma wint?
Zou iemand dat kunnen kijken uit het buitenland?(aangezien nederlandse machines dankzij arnhemse boerenrechters dat niet meer kunnen)
AS Roma - Ajax
1 - 0
Valencia - Arsenal
1 - 0
Wie gaan er dan door?
Huidige stand:
Ajax 5-7 (5-4)
Arsenal 5-7 (5-3)
Valencia 5-6 (3-5)
AS Roma 5-4 (6-7)
Stand met deze voorspelling... klopt dit dan?
Valencia 6-10 ((6-3)
Ajax 6-7 (5-5)
Arsenal 6-7 (5-4)
AS Roma 6-7 (7-7)
Valencia en Ajax door?
Tegen Valencia moesten jullie ook al 2 topics rekenen, maar Ajax won helemaal niet
gewoon winnen dus
quote:Ja idd. Ben ik het er helemaal mee eens,
Op woensdag 12 maart 2003 09:32 schreef GerardVanAs het volgende:
Als we nou eens gewoon ervoor gaan zorgen dat Ajax wint.Tegen Valencia moesten jullie ook al 2 topics rekenen, maar Ajax won helemaal niet
En de nieuwste moppen over Mido:
Het is driehoekig, groot, lastig en komt uit Egypte:
Een piramido
Waarom Mido uit de selectie was gezet? Hij had tegen de Coach gezegt:
Hey jij, je bent een Koe , man.
Flauwe grappen, maar betere komen nog wel
stel in het ergste geval:
AS Roma - Ajax
1 - 0
Valencia - Arsenal
1 - 0
Wie gaan er dan door?
Huidige stand:
Ajax 5-7 (5-4)
Arsenal 5-7 (5-3)
Valencia 5-6 (3-5)
AS Roma 5-4 (6-7)
Stand met deze voorspelling... klopt dit dan?
Valencia 6-10 ((6-3)
Ajax 6-7 (5-5)
Arsenal 6-7 (5-4)
AS Roma 6-7 (7-7)
Valencia en Ajax door?
Ajax: 5 pt (winst,verlies Roma, 2 maal gelijk Arsenal)
Arsenal: 6 pt (winst,gelijk Roma, 2 maal gelijk Ajax)
Roma:4 pt (winst,verlies Ajax, gelijk,verlies Arsenal)
quote:Die eerste mop is wel humor
Op woensdag 12 maart 2003 09:43 schreef Ajax_master het volgende:[..]
Ja idd. Ben ik het er helemaal mee eens,
Kijk wat Koeman zij voor Valencia: Als we winnen zijn we door, toen kwamen rekenwonders(kuch) dat het nog niet zeker was, Maar koeman we winnen zijn we door en anders kijk we verder,En de nieuwste moppen over Mido:
Het is driehoekig, groot, lastig en komt uit Egypte:
Een piramidoWaarom Mido uit de selectie was gezet? Hij had tegen de Coach gezegt:
Hey jij, je bent een Koe , man.Flauwe grappen, maar betere komen nog wel
quote:Da ken dus nie
Op woensdag 12 maart 2003 09:59 schreef -Spoon- het volgende:
Tuurlijk is winnen beter maarja...
het is ook handig om te weten waar je staat....
Dus.. nogmaals:stel in het ergste geval:
AS Roma - Ajax
1 - 0Valencia - Arsenal
1 - 0Wie gaan er dan door?
Huidige stand:Ajax 5-7 (5-4)
Arsenal 5-7 (5-3)
Valencia 5-6 (3-5)
AS Roma 5-4 (6-7)Stand met deze voorspelling... klopt dit dan?
Valencia 6-10 ((6-3)
Ajax 6-7 (5-5)
Arsenal 6-7 (5-4)
AS Roma 6-7 (7-7)Valencia en Ajax door?
quote:Nu gaan ze vast weer zitten rekenen, terwijl sowieso valencia of arsenal al moeten afvallen laatste wedstrijd..
Op woensdag 12 maart 2003 09:32 schreef GerardVanAs het volgende:
Als we nou eens gewoon ervoor gaan zorgen dat Ajax wint.Tegen Valencia moesten jullie ook al 2 topics rekenen, maar Ajax won helemaal niet
Want Roma is echt zo'n ploeg die je een enorme kater kan bezorgen.
Zal je net zien....
En ook al is het resultaat nu al beter dan ik ooit had durven dromen aan het begin van de CL, als ze het nu niet halen ben ik toch goed pissig.
maar goed 1 punt in Roma moet kunnen als ze spelen zoals gisteren, het was echt genieten af en toe weer hoor. Valencia speelde geen top wedstrijd, maar was toch best dreigend. Maar ik heb Ajax aanvallen gezien
Dat gaat ECHT een thriller worden volgende week..... ik ben NU al zenuwachtig........
quote:Aan de andere kant geldt dat voor alle ploegen in deze poule, dus de strijd is nog steeds eerlijk (en we zijn ķf valencia ķf arsenal kwijt iig!)
Op woensdag 12 maart 2003 12:47 schreef HeatWave het volgende:
al met al is het gewoon klote dat Ajax toch weer MOET volgende week. Met 1 goaltje meer had je klaar geweest, en dat had er echt nog wel ingezeten.Want Roma is echt zo'n ploeg die je een enorme kater kan bezorgen.
Zal je net zien....En ook al is het resultaat nu al beter dan ik ooit had durven dromen aan het begin van de CL, als ze het nu niet halen ben ik toch goed pissig.
maar goed 1 punt in Roma moet kunnen als ze spelen zoals gisteren, het was echt genieten af en toe weer hoor. Valencia speelde geen top wedstrijd, maar was toch best dreigend. Maar ik heb Ajax aanvallen gezien
Dat gaat ECHT een thriller worden volgende week..... ik ben NU al zenuwachtig........
quote:het is wel goed DAT je het nog in eigen hand hebt natuurlijk. Maar of dat voldoende is. Nu komt het ook op ervaring aan, je hoofd koel houden tegen die geslepen spaghettivreters
Op woensdag 12 maart 2003 12:49 schreef kamagurka het volgende:[..]
Aan de andere kant geldt dat voor alle ploegen in deze poule, dus de strijd is nog steeds eerlijk (en we zijn ķf valencia ķf arsenal kwijt iig!)
Al met al KAN gisteren alsnog je ondergang worden..... 1 goaltje meer....... *zucht*
Maar als je ziet welke ploegen er staan is Ajax natuurlijk aan een heel goeie reeks bezig, en uiteraard lopen er weer niet Ajacieden te miepen dat Ajax het wel weer met een mazzelgelijkspelletje redt enzo. Maar ze blijven wel overeind tegen ploegen die op papier 10 keer beter zijn, met af en toe prima voetbal!
Beter je aanpassen en punten pakken, dan leuk voetbal en kansloos de 1ste ronde uit geknikkerd worden. Psv wordt toch ook fluitend kampioen zonder echt goed te spelen?
Ik blijf erbij dat het resultaat heilig is, kan het met goed voetbal? Prima, maar het hoeft niet......
quote:Klopt,ben dit seizoen naar Roma-Arsenal geweest voor (54 EURO) en is gewoon vet.
Op woensdag 12 maart 2003 13:19 schreef Bobu het volgende:
Gaat er iemand van Fok heen??? Kan alleen maar aanraden om het te doen...zo een uitwedstrijd is echt een once-in-a-lifetime-opportunity. En met Ryanair vlieg je zwaar goedkoop naar Rome...
quote:Ik ben naar Arsenal-PSV geweest...mooi stadion, leuke stad, redelijke sfeer (van onze kant) en een KUTresultaat
Op woensdag 12 maart 2003 13:22 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Klopt,ben dit seizoen naar Roma-Arsenal geweest voor (54 EURO) en is gewoon vet.
Mooi stadion,leuke stad,gezellie sfeer en een mooie overwinning.
quote:Niet voor het een of het ander, maar ik zou het zwaar onterecht vinden als totti speelt. Dat is nou eenmaal voetbal. Kan me een wedstrijd herrineren waarin chivu een onterechte rode kaart kreeg, en hij geschorst werd, waardoor hij een belangrijke wedstrijd miste. Daarnaast worden er wel meer fouten gemaakt. Zo vond ik de strafschop van valencia op zijn minst dubieus te noemen. Dat zijn beslissingen die een scheids maakt en waar een team mee moet leven.
Op woensdag 12 maart 2003 13:21 schreef DIGGER het volgende:
Als de UEFA maar zo fair is Totti niet te schorsen voor die belachelijke rode kaart gisteren, zodat het een match wordt met alles erop en eraan (en iedereen op het veld die er moet staan)
Dus als het aan mij ligt volgende week geen Totti. Geen uitzonderingen maken.
quote:Helemaal mee eens. Wat een gelul als Totti wel zou mogen spelen. Zoals jij (Merkowitz) al terecht opmerkte was die rode kaart van Chivu ook onterecht. En die strafschop die Ajax tegen kreeg was eigenlijk ook geen strafschop. Want die speler van Valencia trok ook aan Galasek maar niet zoland als Galasek dat deed. Plus die speler van Valencia kon helemaal niet aan de bal komen.
Op woensdag 12 maart 2003 14:11 schreef Merkowitz het volgende:[..]
Niet voor het een of het ander, maar ik zou het zwaar onterecht vinden als totti speelt. Dat is nou eenmaal voetbal. Kan me een wedstrijd herrineren waarin chivu een onterechte rode kaart kreeg, en hij geschorst werd, waardoor hij een belangrijke wedstrijd miste. Daarnaast worden er wel meer fouten gemaakt. Zo vond ik de strafschop van valencia op zijn minst dubieus te noemen. Dat zijn beslissingen die een scheids maakt en waar een team mee moet leven.
Dus als het aan mij ligt volgende week geen Totti. Geen uitzonderingen maken.
Maar Ajax speelt op zn minst gelijk tegen Roma en Arsenal wint ook wel van Valencia. Dus
Het was misschien net iets te zwaar, rood, maar het was een slaande beweging in het gezicht en dat kan je best als rood opvatten. Zo'n sportieveling is die Totti niet hoor.
Ajax mist ook wel eens belangrijke spelers door NET ff de verkeerde kaart die nergens opslaat. Zo gaat het nou eenmaal.
quote:DIGGER heeft gelijk. Het was gewoon matennaaierij van Keown, Totti raakte hem bijna niet. Alhoewel het heel fijn zou zijn als Totti niet zou spelen zou het belachelijk zijn als hij hiervoor geschorst wordt.
Op woensdag 12 maart 2003 15:14 schreef HeatWave het volgende:
Dat digger wil dat Totti speelt heeft niets met zijn gevoel van rechtvaardigheid te maken, hij wil gewoon dat Ajax verliestHet was misschien net iets te zwaar, rood, maar het was een slaande beweging in het gezicht en dat kan je best als rood opvatten. Zo'n sportieveling is die Totti niet hoor.
Ajax mist ook wel eens belangrijke spelers door NET ff de verkeerde kaart die nergens opslaat. Zo gaat het nou eenmaal.
quote:raken is opzich niet eens zo belangrijk, de slaande beweging heeft niets met voetbal te maken.
Op woensdag 12 maart 2003 15:26 schreef zjroentje het volgende:[..]
DIGGER heeft gelijk. Het was gewoon matennaaierij van Keown, Totti raakte hem bijna niet. Alhoewel het heel fijn zou zijn als Totti niet zou spelen zou het belachelijk zijn als hij hiervoor geschorst wordt.
maar goed.. het maakt me verder ook niet uit, Roma bewees ook zonder Totti opeens best gevaarlijk te kunnen zijn..
quote:Vond dat toch echt wel meevallen. We zijn toch geen mietjes he.
Op woensdag 12 maart 2003 15:32 schreef HeatWave het volgende:[..]
raken is opzich niet eens zo belangrijk, de slaande beweging heeft niets met voetbal te maken.
maar goed.. het maakt me verder ook niet uit, Roma bewees ook zonder Totti opeens best gevaarlijk te kunnen zijn..
quote:naah, je hebt ook wel gelijk opzich, maar het was een slaande beweging en daar kan je rood voor geven, ligt er ook aan waar de scheids stond. Ik was nogal dronken tijdens de samenvatting
Op woensdag 12 maart 2003 15:36 schreef zjroentje het volgende:[..]
Vond dat toch echt wel meevallen. We zijn toch geen mietjes he.
Het blijft toch een contactsport. Als we elke speler die zich bij een kopduel breedmaakt moeten bestraffen ....
Maar kwijtschelden is te veel voor Totti denk ik. het IS gewoon een etterbak...
quote:Tuurlijk kan het zijn dat de scheids het niet goed kon zien, omdat hij niet gunstig ten opzichte van Totti en Keown stond opgesteld ....
Op woensdag 12 maart 2003 15:40 schreef HeatWave het volgende:[..]
naah, je hebt ook wel gelijk opzich, maar het was een slaande beweging en daar kan je rood voor geven, ligt er ook aan waar de scheids stond. Ik was nogal dronken tijdens de samenvatting
![]()
quote:.... maar dan moet de rode kaart achteraf kwijtgescholden worden is mijn mening, want het was hooguit een gele kaart.
Maar kwijtschelden is te veel voor Totti denk ik. het IS gewoon een etterbak...
Maar feit blijft dat het Ajax zeker niet slecht uit zou komen als Totti niet mee zou kunnen doen.
maar ALS het lukt is het zomogelijk een nog grotere prestatie dan in 1995 denk ik. Met dit team.
Niet dat het een slecht team is uiteraard
quote:hej heatwave! alles kits!
Op woensdag 12 maart 2003 16:05 schreef HeatWave het volgende:
LOL, ik wens het vurig, maar realistisch gezien lijkt het me nietmaar ALS het lukt is het zomogelijk een nog grotere prestatie dan in 1995 denk ik. Met dit team.
Niet dat het een slecht team is uiteraard
quote:met mij best
Op woensdag 12 maart 2003 16:07 schreef fotoloog het volgende:[..]
hej heatwave! alles kits!
ja het zou wel een enorme stunt zijn! :
Het zou echt DE stunt van deze eeuw zijn, nu al
quote:Ik dacht zelf eerder hieraan
Op woensdag 12 maart 2003 15:56 schreef fotoloog het volgende:
gaan we het weer meemaken?
[afbeelding]
Ajax tegen Roma is lastig. Je zou zeggen, dat een gelijkspel te doen moet zijn, maar de vraag is of Ajax al volwassen genoeg is om daarop te kunnen spelen en dan is het natuurlijk al helemaal lastig tegen een Italiaanse ploeg...kijk naar de wedstrijden tegen Inter.
Kijkend naar dit rijtje zou je van winst uit kunnen gaan:
Ajax tegen Rosenborg: 2 maal gelijk
Ajax tegen Inter: 2 maal verliest
Ajax tegen Lyon: 2 maal winst
Ajax tegen Arsenal: 2 maal gelijk
Ajax tegen Valencia: 2 maal gelijk
Ajax tegen Roma: ...........vul maar in
quote:He, das De fan van psv, de enige
Op woensdag 12 maart 2003 16:17 schreef Bobu het volgende:[..]
Ik dacht zelf eerder hieraan
[afbeelding]
quote:Ja ik ook. Immers als ajax de CL wint in mei dan is het leidseplein te klein waardoor wordt uitgeweken naar de grachten en het museumplein. Leidseplein zal dan vrij rustig zijn ja.
Op woensdag 12 maart 2003 16:17 schreef Bobu het volgende:[..]
Ik dacht zelf eerder hieraan
[afbeelding]
Je redenering die volgt kan ik totaal niet volgen. Ajax heeft vrij makkelijk van roma gewonnen in de thuiswedstrijd en heeft tegen arsenal en valencia niet verloren. Waarom zou Roma uit nu in 1 keer zo'n probleem moeten zijn dan? Alsof er in de afgelopen 5 wedstrijden geen druk was. Alsof er na de 0-1 gisteren geen noodzaak was om terug te komen. Dit ajax heeft bewezen de druk aan te kunnen en we moeten roma ook niet gaan overschatten.
quote:ik vrees alleen dat als het zou gebeuren het niet op het verbouwde museumplein is maar eerder ergens bij de arena
Op woensdag 12 maart 2003 16:47 schreef Merkowitz het volgende:[..]
Ja ik ook. Immers als ajax de CL wint in mei dan is het leidseplein te klein waardoor wordt uitgeweken naar de grachten en het museumplein. Leidseplein zal dan vrij rustig zijn ja.
DAT is wat ik het meeste vrees, wederom een Italiaans lesje in effectiviteit. EK, Inter, en nu hopelijk niet Roma dus....
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 16:39 schreef HeatWave het volgende:[..]
He, das De fan van psv, de enige
quote:
AS Roma kan in het Champions League-
duel met Ajax (woensdag 19 maart) zeker
niet beschikken over Francesco Totti.
De spits kreeg dinsdag in het duel met
Arsenal rood voor een elleboogstoot en
is geschorst.
Roma kondigde aan bij de UEFA in beroep
te gaan tegen de rode kaart,maar dat
kan pas 21 maart,als de tuchtcommissie
voor het eerst weer zitting heeft.
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 17:03 schreef CAZZO het volgende:
komt ajax weer goed weg dat die tuchtcomissie met vakantie is want het kan toch niet anders dat die rode kaart van totti wordt geseponeerd
Hoevaak komt het nog voor in de CL dat zoiets gebeurd. Er zijn zoveel rode kaarten gegeven in de CL, maar ze worden zelden geseponeerd, zoals jij dat mooi noemt
quote:Belachelijk eigenlijk dat dit kan, dat er geen zaken door de tuchtcommissie teruggedraaid kunnen worden voor de laatste, voor veel clubs beslissende ronde in de CL omdat die luie dikbetaalde sigaarrokende vetzakken weer een collectief weekje vrij hebben.
Op woensdag 12 maart 2003 17:01 schreef zjroentje het volgende:
Betekend dus ook dat evt. vanavond onterecht uitgedeelde rode kaarten niet omgezet kunnen worden...
quote:Op Ajax.nl staan alle theorien met regels van de UEFA daarbij.
Op woensdag 12 maart 2003 17:29 schreef Viola_Holt het volgende:
heeft iemand linkje naar de regelementen van de Uefa wat betreft de stand ?
quote:wrom?
Op woensdag 12 maart 2003 18:37 schreef mitt het volgende:
Moet ik gvd volgende week de eerste helft missen !!!
quote:mja moet juist die avond weer ergens heen, en dan nog 45 minuten reizen om vervolgens nog wat van de tweede helft te zien.
Op woensdag 12 maart 2003 18:45 schreef fotoloog het volgende:[..]
wrom?
quote:dank je !
Op woensdag 12 maart 2003 18:14 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Op Ajax.nl staan alle theorien met regels van de UEFA daarbij.
quote:na ja je kan ieder geval de 2e helft zien!!! is toch meestal het spannendst(zie gisteravond)
Op woensdag 12 maart 2003 18:46 schreef mitt het volgende:[..]
mja moet juist die avond weer ergens heen, en dan nog 45 minuten reizen om vervolgens nog wat van de tweede helft te zien.
That sucks
quote:wat nou nee,ik weet niet of je die rode kaart hebt gezien maar er was dus gewoon geen contact,laat staan elleboog en ze zijn dan wel behoorlijk debiel bij de uefa maar toch niet zo debiel dat ze voor die zeperd van arbiter meier totti gaan straffen,en hij wordt gvd al gestraft omdat beroep niet mogelijk is en hij er tegen de paupers al niet bij is
Op woensdag 12 maart 2003 17:22 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Hoevaak komt het nog voor in de CL dat zoiets gebeurd. Er zijn zoveel rode kaarten gegeven in de CL, maar ze worden zelden geseponeerd, zoals jij dat mooi noemt
quote:Hele discussies daarover gevolgd op de BBC. Er was contact zij het licht: Keown maakte er veel meer van dan het was. Echter een slaande beweging, en kon de scheids dus rood geven. Vergelijk met dat milde trapje van Beckham tegen Simeone (geloof ik) op het WK98. Of afgelopen WK met Turkije vs Rivaldo De aanraking was niet zozeer relevant als wel de actie, die hier de rode kaart oplevert.
Op woensdag 12 maart 2003 19:31 schreef CAZZO het volgende:[..]
wat nou nee,ik weet niet of je die rode kaart hebt gezien maar er was dus gewoon geen contact,laat staan elleboog en ze zijn dan wel behoorlijk debiel bij de uefa maar toch niet zo debiel dat ze voor die zeperd van arbiter meier totti gaan straffen,en hij wordt gvd al gestraft omdat beroep niet mogelijk is en hij er tegen de paupers al niet bij is
De FIFA commissie zou die kaart niet seponeren, ook al zouden ze er geweest zijn.
De kaart zou echter niet rood geweest zijn als Keown niet naar the London School of Acting was geweest (zoals een groot deel van het team daar lessen volgt). Dat is echter een andere kwestie die er los van staat, aangezien de actie op zich rood kan krijgen.
quote:slaande beweging
Op woensdag 12 maart 2003 19:43 schreef Doc het volgende:Hele discussies daarover gevolgd op de BBC. Er was contact zij het licht: Keown maakte er veel meer van dan het was. Echter een slaande beweging, en kon de scheids dus rood geven. .
code:Als er een letter achter de club naam staat, betekent dat die club gelijke punten heeft met een of meer ander ploegen:Ajax
Winst Gelijk Verlies
Winst 1.Ajax a 1.Arse 1.Arse
2.Arse a 2.Ajax 2.XXXX bArsenal Gelijk 1.Ajax 1.Ajax a 1.Arse
2.Arse 2.Arse a 2.Roma cVerlies 1.Ajax 1.Vale 1.Vale
2.Vale 2.Ajax c 2.Arse d
XXXX = Ajax als A) Roma maximaal 1 doelpunt meer
B) Ajax minstens twee doelpunten
A) en B) moeten beiden gelden anders XXXX = Roma
code:a) Ajax en Arsenal evenveel punten (10 of 8): Ajax hoger
Ajax-Arsenal: Ajax hoger door beter onderling resultaat
b) Ajax en Roma evenveel punten (7)
Zie hierboven bij XXXX wat bij welke situatie gebeurt
c) Ajax, Roma en Valencia evenveel punten (7): Roma door
Want onderlinge resultaten tussen deze 3 ploegen:
Roma dan 6 punten (2*3+2*0);
Ajax en Valencia ieder 5 (1*3+2*1+1*0)
d) Ajax, Roma en Arsenal evenveel punten (7): Arsenal door
Arsenal dan 6 punten (1*3+3*1);
Ajax 5 (1*3+2*1+1*0)
Roma 4 (1*3+1*1+2*0)
* zowel Ajax als Arsenal zijn door bij winst of gelijk spel
* Arsenal zeker door als Ajax verliest
* Ajax zeker uitgeschakeld bij verlies als Arsenal niet wint
* Valencia bij winst altijd door
* Valencia uitgeschakeld bij gelijk of verlies
* Valencia is niet afhankelijk van de wedstrijd in Rome
* Roma bij gelijk of verlies altijd uitgeschakeld
* Roma zeker uitgeschakeld als valencia wint (en dus door gaat)
* Roma iedere winst voldoende als Arsenal gelijk speelt
* Alleen onderling doelsaldo Roma/Ajax van belang als Arsenal wint
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 12-03-2003 20:16]
quote:Lijkt me niet echt moeilijk...
Op woensdag 12 maart 2003 19:53 schreef CAZZO het volgende:[..]
slaande beweging
hoe kun je nu iemand slaan als jezelf de andere kant op kijkt?
quote:en wie trekt hier 4 uur voor uit om koeman dat uit te leggen?
Op woensdag 12 maart 2003 19:57 schreef Doc het volgende:
Het schema van mogelijkheden:code:Als er een letter achter de club naam staat, betekent dat die club gelijke punten heeft met een of meer ander ploegen:Ajax
Winst Gelijk Verlies
Winst 1.Ajax a 1.Arse 1.Arse
2.Arse a 2.Ajax 2.XXXX bArsenal Gelijk 1.Ajax 1.Ajax a 1.Arse
2.Arse 2.Arse a 2.Roma cVerlies 1.Ajax 1.Vale 1.Vale
2.Vale 2.Ajax c 2.Arse d
XXXX = Ajax als A) Roma maximaal 1 doelpunt meer
B) Ajax minstens twee doelpunten
A) en B) moeten beiden gelden anders XXXX = Romacode:a) Ajax en Arsenal evenveel punten (10 of 8): Ajax hoger
Ajax-Arsenal: Ajax hoger door beter onderling resultaat
b) Ajax en Roma evenveel punten (7)
Zie hierboven bij XXXX wat bij welke situatie gebeurt
c) Ajax, Roma en Valencia evenveel punten (7): Roma door
Roma dan 6 punten (2*3+2*0);
Ajax en Valencia ieder 5 (1*3+2*1+1*0)
d) Ajax, Roma en Arsenal evenveel punten (7): Arsenal door
Arsenal dan 6 punten (1*3+3*1);
Ajax 5 (1*3+2*1+1*0)
Roma 4 (1*3+1*1+2*0)
SAMENVATTEND:* zowel Ajax als Arsenal zijn door bij winst of gelijk spel
* Arsenal zeker door als Ajax verliest
* Ajax zeker uitgeschakeld bij verlies als Arsenal niet wint* Valencia bij winst altijd door
* Valencia uitgeschakeld bij gelijk of verlies
* Valencia is niet afhankelijk van de wedstrijd in Rome* Roma bij gelijk of verlies altijd uitgeschakeld
* Roma zeker uitgeschakeld als valencia wint (en dus door gaat)
* Roma iedere winst voldoende als Arsenal gelijk speelt* Alleen onderling doelsaldo Roma/Ajax van belang als Arsenal wint
[Doc edit: effe m'n eigen lay-out verpestende post aangepast in quote ]
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 12-03-2003 20:20]
quote:ja was net op `t 8 uur journaal!
Op woensdag 12 maart 2003 20:42 schreef -Hans- het volgende:
Beroep Totti is pas op 21 maart, hij is er dus zeker niet bij tegen Ajax.
quote:zetten ze het veld in olympico toch gewonn onder water
Op woensdag 12 maart 2003 20:42 schreef -Hans- het volgende:
Beroep Totti is pas op 21 maart, hij is er dus zeker niet bij tegen Ajax.
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 20:50 schreef CAZZO het volgende:[..]
zetten ze het veld in olympico toch gewonn onder water
quote:Wordt toch weer geloot??? Maar Barca is al door dus das nummer 1 die we kunnen treffen
Op woensdag 12 maart 2003 21:40 schreef keeper het volgende:
Kwartfinale here we come. Wie zijn eigenlijk de mogelijke tegenstanders in die kwartfinale?
Van mij mag Totti spelen, graag zelfs.
Hebben ze in Roma iig geen excuus voor de nederlaag.
quote:Nee ze zenden PSV uit!
Op woensdag 12 maart 2003 21:58 schreef chelloboy het volgende:
Zendt de NOS Roma -ajaks zeker weer live uit
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 22:01 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Nee ze zenden PSV uit!
quote:Op de sbs6 manier?
Op woensdag 12 maart 2003 21:44 schreef Ajaxno1 het volgende:
Wordt toch weer geloot???
quote:Ja sorry, ik ben ook geen liefhebber van ajax dat weet iedereen.
Op woensdag 12 maart 2003 22:02 schreef GerardVanAs het volgende:
Maar Chelloboy verrast me steeds meer met kansloze opmerkingen.
Natuurlijk zenden ze ajax uit aangezien hun de enige NLse club zijn die Europees speelt.......... helaas!
quote:Jep, met Johan Cruyf.
Op woensdag 12 maart 2003 22:03 schreef keeper het volgende:[..]
Op de sbs6 manier?
quote:DUH weet ook wel dat het live op tv komt.Was gewoon een geintje
Op woensdag 12 maart 2003 22:04 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Ja sorry, ik ben ook geen liefhebber van ajax dat weet iedereen.
Maar Chelloboy verrast me steeds meer met kansloze opmerkingen.
Natuurlijk zenden ze ajax uit aangezien hun de enige NLse club zijn die Europees speelt.......... helaas!
quote:Fok is Joods.
Op woensdag 12 maart 2003 22:15 schreef chelloboy het volgende:[..]
DUH weet ook wel dat het live op tv komt.Was gewoon een geintje
Je weet nu toch onderhand wel dat PSV ers niet zo serieus genomen wordt hier.
Zag wel pas geleden zo'n admin gast met een Feyenoord shirt aan in z'n avatar. Dus Fok is een Feyenoord kliek
quote:Ja wat is het nu?
Op woensdag 12 maart 2003 22:17 schreef Ajaxno1 het volgende:Fok is Joods.
Zag wel pas geleden zo'n admin gast met een Feyenoord shirt aan in z'n avatar. Dus Fok is een Feyenoord kliek
quote:Joods/Rotterdams. Dus wat chellboy zegt over Anti PSV klopt wel
Op woensdag 12 maart 2003 22:20 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Ja wat is het nu?
quote:die post niet in voetbal
Op woensdag 12 maart 2003 22:17 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Fok is Joods.
quote:Zo'n admin gast.
Op woensdag 12 maart 2003 22:17 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Fok is Joods.
De oppergod man.
quote:Duh.
Op woensdag 12 maart 2003 22:15 schreef chelloboy het volgende:
Je weet nu toch onderhand wel dat PSV ers niet zo serieus genomen wordt hier.
quote:Jij wordt per topic dommer, sorry hoor voor de flame, maar WAAR SLAAT DAT OP!!!!?????
Op woensdag 12 maart 2003 21:58 schreef chelloboy het volgende:
Zendt de NOS Roma -ajaks zeker weer live uit
De enige Nederlandse club in de CL, wat moeten ze dan uitzenden in NEDERLAND!!!!
Ik heb best respect voor supporters van andere clubs als ze normaal doen. Sarren mag, pesten mag, stoken mag. je mag best treiteren met het feit dat psv waarschijnlijk kampioen wordt of dat ze van Ajax gewonnen hebben. Dat kan ik hebben, dat hoort erbij...dat maakt voetbal interessant en ook leuk...
Maar dit slaat HELEMAAL nergens op....
Chelloboy, vanaf nu neem ik je totaal niet serieus meer.......
quote:Dat doe ik al een tijdje niet meer met Calimero.
Op donderdag 13 maart 2003 00:38 schreef HeatWave het volgende:Chelloboy, vanaf nu neem ik je totaal niet serieus meer.......
quote:Kut Ajax-mod
Op donderdag 13 maart 2003 00:44 schreef golfer het volgende:
Dat doe ik al een tijdje niet meer met Calimero.
quote:Damn'
Op woensdag 12 maart 2003 13:19 schreef Bobu het volgende:
Gaat er iemand van Fok heen??? Kan alleen maar aanraden om het te doen...zo een uitwedstrijd is echt een once-in-a-lifetime-opportunity. En met Ryanair vlieg je zwaar goedkoop naar Rome...
Met Ryanair vliegen. Woensdagochtend naar Rome, donderdagochtend weer terug. 18,49 heen, 18,49 terug!! Met belastingen voor 2 personen totale prijs 118 euro. En een kaartje is 27,50, maar moet voor 15 maart besteld worden.
Dat klinkt wel fukking interessant
.
quote:lol, nogmaals excuses voor mijn uitval, maar dit ging me even te ver hoor.
Op donderdag 13 maart 2003 00:44 schreef golfer het volgende:[..]
Dat doe ik al een tijdje niet meer met Calimero.
Ik wil met iedereen rivalisereren, kan tegen een vernedering zoals verlies tegen psv ofzo, maar het kan ook allemaal te gek.
chelloboy
quote:inkoop actie!!!
Op donderdag 13 maart 2003 00:56 schreef keeper het volgende:[..]
Damn'
Met Ryanair vliegen. Woensdagochtend naar Rome, donderdagochtend weer terug. 18,49 heen, 18,49 terug!! Met belastingen voor 2 personen totale prijs 118 euro. En een kaartje is 27,50, maar moet voor 15 maart besteld worden.
![]()
![]()
.
quote:Kaartjes zijn nooit een probleem in Italie.
Op donderdag 13 maart 2003 00:56 schreef keeper het volgende:[..]
En een kaartje is 27,50, maar moet voor 15 maart besteld worden.Dat klinkt wel fukking interessant
![]()
![]()
.
quote:Dat is ook interessant
Op donderdag 13 maart 2003 02:19 schreef DutchGooner het volgende:
In NL betaal je 27,50 voor een kaartje en in Italie heb je voor 10 EURO al een kaartje
Dus jij zegt: koop geen kaartje hier, maar ga daar checken? Andere mensen hier ervaring mee (of zal ik mn AS Roma sjaal maar meenemen voor de zekerheid .).
quote:Hmm maar geen godezoon
Op woensdag 12 maart 2003 22:27 schreef tong80 het volgende:[..]
Zo'n admin gast.
De oppergod man.
quote:daar is er ook minder interesse in de Champions League
Op donderdag 13 maart 2003 02:19 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Kaartjes zijn nooit een probleem in Italie.
Maakt niet uit voor welk vak je een kaartje hebt,als ze merken dat je Nederlander bent wordt je vanzelf in het uitvak gezet.
In NL betaal je 27,50 voor een kaartje en in Italie heb je voor 10 EURO al een kaartje
quote:Idioot......
Op donderdag 13 maart 2003 15:38 schreef bensol het volgende:
AS Roma - AJAX0 - 5
quote:Idd, wat een aanwinst voor VBL.
Op donderdag 13 maart 2003 15:39 schreef mitt het volgende:[..]
Idioot......
quote:Zoveel mogelijk negeren, die kleuter, dan gaat de lol er vanzelf wel voor hem af.
Op donderdag 13 maart 2003 15:40 schreef zjroentje het volgende:Idd, wat een aanwinst voor VBL.
quote:trouwens, zoveel na te praten is er nu ook niet meer
Op donderdag 13 maart 2003 16:26 schreef golfer het volgende:[..]
Zoveel mogelijk negeren, die kleuter, dan gaat de lol er vanzelf wel voor hem af.
quote:Shit verkeerd lopen kijken. Ik was in de veronderstelling dat die wedstrijd 26 maart was. Is het 18 maart en dan zijn de tickets 4x zo duur ofzo.
Op donderdag 13 maart 2003 00:56 schreef keeper het volgende:
Damn'Met Ryanair vliegen. Woensdagochtend naar Rome, donderdagochtend weer terug. 18,49 heen, 18,49 terug!! Met belastingen voor 2 personen totale prijs 118 euro. En een kaartje is 27,50, maar moet voor 15 maart besteld worden.
![]()
![]()
.
Dat wordt hopen op een leuke loting in de kwartfinale dan maar .
quote:Ach daar is onze nepboer ook weer in z'n nieuwe jasje.
Op maandag 17 maart 2003 00:27 schreef Fulton het volgende:
Jammer dat ik jullie woensdagavond niet uit kan lachen.
Bij deze: jullie houden het nog van me tegoed.
quote:Met dank aan een niet nader te noemen nepjood die zich voordoet als Amsterdammer maar zelf tussen de boeren in de polder woont.
Op maandag 17 maart 2003 00:29 schreef keeper het volgende:[..]
Ach daar is onze nepboer ook weer in z'n nieuwe jasje.
En...ik ga natuurlijk voor alles. Maar met die F&$^%%ing Italianen weet je het natuurlijk maar nooit.
Woensdag wordt in ieder geval erg spannend.
Wanneer wordt er dan eigenlijk geloot ?
quote:Amstelveen
Op maandag 17 maart 2003 00:45 schreef Fulton het volgende:[..]
Met dank aan een niet nader te noemen nepjood die zich voordoet als Amsterdammer maar zelf tussen de boeren in de polder woont.
Zo is iedereen ook weer op de hoogte...
quote:Evenals Trabelsi.
Op maandag 17 maart 2003 14:40 schreef Chiel-Montagne het volgende:
Zlatan twijfelachtig voor de wedstrijd tegen As Roma
quote:Bedankt voor de aanvulling Tong...
Op maandag 17 maart 2003 14:52 schreef tong80 het volgende:[..]
Evenals Trabelsi.
quote:
Op maandag 17 maart 2003 14:40 schreef Chiel-Montagne het volgende:
Zlatan twijfelachtig voor de wedstrijd tegen As Roma volgens SS.....Zo is iedereen ook weer op de hoogte...
quote:Ik hoop toch echt dat Zlatan er wel bij kan zijn, Koeman heeft al aangegeven dat hij bereid is om risico's te nemen. Dus de kans bestaat dat 1 van deze spelers met een verdoving gaat spelen, Zlatan lijkt mij kandidaat nummer 1.
Behalve Ibrahimovic ontbraken ook André Bergdølmo en Hatem Trabelsi op het veld. Andy van der Meyde liet de rondo aan zich voorbijgaan. Hij heeft last van een spiertje in het bovenbeen
quote:Het lijkt mij sterk als Jari er woensdag bij is...
Meer bijzonder was de rentree van Jari Litmanen op het trainingsveld. De Fin betrad het veld toen zijn collega's bijna klaar waren. Afgelopen vrijdag vertelde Koeman nog dat Litmanen een terugslag in zijn revalidatie had gekregen.
(bron: ajax.nl)
quote:LoL @ laatste stukje, straks staat Marco van Basten in de spits
Het is voor Koeman en Ajax wel te hopen dat de blessure meevalt en dat de spits gewoon mee naar Rome kan. Meer centrumaanvallers heeft Ajax namelijk niet meer, na de verhuur van Mido en Machlas.Hoewel. Stagiair Marco van Basten leek zijn kansen te ruiken en liep voor het ogen van de vele camera's zijn rondjes langs het trainingsveld
quote:Denk dat hij wel mee doet, desnoods met pijnstillers...
Blessure Zlatan valt mee
Amsterdam, 17 maart 2003
Onderzoek in het ziekenhuis maandagmiddag heeft uitgewezen dat de blessure van Zlatan Ibrahimovic meevalt. De Zweed heeft geen spier gescheurd, maar de spier in zijn bovenbeen is onwillig.
In de wedstrijd tegen Excelsior zondag liep Zlatan de blessure op. Even werd gevreesd voor een spierscheuring, maar zo erg is het niet. Of de spits woensdagavond inzetbaar voor de wedstrijd tegen AS Roma, is nog wel twijfelachtig.
shit verkeerde knop
Sneijder er maar in dan?
[Dit bericht is gewijzigd door fotoloog op 17-03-2003 17:20]
quote:Lekker op z'n Italiaans dus.
Op maandag 17 maart 2003 17:17 schreef GerardVanAs het volgende:
Koeman zei in de persconferentie dat vd Vaart als diepste spits zal spelen mocht Zlatan niet spelen.
quote:Neem aan vrijdag.
Op maandag 17 maart 2003 13:01 schreef -Schorpioen- het volgende:
Wanneer wordt er dan eigenlijk geloot ?
quote:Woensdag de 19e
Op maandag 17 maart 2003 17:20 schreef fotoloog het volgende:
spelen ze nou de 18e of de 19e
quote:Ben benieuwd of vd Vaart daardoor beter kan gaan spelen, denk zelf van wel.
Op maandag 17 maart 2003 17:17 schreef GerardVanAs het volgende:
Koeman zei in de persconferentie dat vd Vaart als diepste spits zal spelen mocht Zlatan niet spelen.
quote:Al zou Ajax het niet halen is het nog steeds een fantastische prestatie om 7 punten te halen in de tweede ronde CL. Het is de eerste NLse ploeg die dat dan voor elkaar krijgt en da's dan toch wel iets om trots op te zijn.
Op maandag 17 maart 2003 00:27 schreef Fulton het volgende:
Jammer dat ik jullie woensdagavond niet uit kan lachen.
Bij deze: jullie houden het nog van me tegoed.
Wat is ook alweer het aantal punten dat H'veen in z'n hele CL historie bij elkaar gehaald had? Als je dan toch lachen wilt...
quote:
Op maandag 17 maart 2003 19:37 schreef Doc het volgende:[..]
Al zou Ajax het niet halen is het nog steeds een fantastische prestatie om 7 punten te halen in de tweede ronde CL. Het is de eerste NLse ploeg die dat dan voor elkaar krijgt en da's dan toch wel iets om trots op te zijn.
Wat is ook alweer het aantal punten dat H'veen in z'n hele CL historie bij elkaar gehaald had? Als je dan toch lachen wilt...
quote:Fulton ?
Op maandag 17 maart 2003 19:37 schreef Doc het volgende:[..]
quote:
Op maandag 17 maart 2003 19:01 schreef olavski het volgende:
* olavski checked account:
yep, werkt nog.
Hup Ajax.
Zlatan moet wel meedoen
quote:Ach, meneer is net uit de provincie naar de grote stad verhuist alwaar hij in een of ander kraakpand bewoond en voelt zich meteen het heertje
Op maandag 17 maart 2003 13:02 schreef kamagurka het volgende:
Amstelveen![]()
Dat is al zowat geannexeerd gebied..
quote:Op AT5/tvnh zag ik Stekelenburg al bezig met afwerken op de goal
Op maandag 17 maart 2003 15:29 schreef -Hans- het volgende:
LoL @ laatste stukje, straks staat Marco van Basten in de spits![]()
Niet dat het kan maar goed dat zou wel leuk zijn.
quote:Die meneer is toevallig meer Amsterdammer dan jij ooit zal zijn, maar dat doet er verder ook niet toe
Op maandag 17 maart 2003 23:07 schreef keeper het volgende:[..]
Ach, meneer is net uit de provincie naar de grote stad verhuist alwaar hij in een of ander kraakpand bewoond en voelt zich meteen het heertje
.
quote:Maakt niet uit doc, ik reageerde zelfs in his favour... maar meneer is te dom om het te zien:
Op dinsdag 18 maart 2003 08:59 schreef Doc het volgende:Die meneer is toevallig meer Amsterdammer dan jij ooit zal zijn, maar dat doet er verder ook niet toe
quote:Hier reageerde ik dus op, ik dacht dat degene waarover het gezegd werd in amstelveen woonde, vind ik geen polder...
Op maandag 17 maart 2003 00:45 schreef Fulton het volgende:Met dank aan een niet nader te noemen nepjood die zich voordoet als Amsterdammer maar zelf tussen de boeren in de polder woont.
quote:uhm ow. Laatste x dat ik een vol italiaans stadion heb gezien bij een europese wedstrijd......maarja wie weet.
Op dinsdag 18 maart 2003 09:49 schreef lazionet het volgende:
volgens mij spelen ze allemaal.
Zlatan en Trabelsi.
Er zullen zo`n 65.000 mensen zijn in de Stadio Olimpico om deze belangrijke wedstrijd te volgen.
Het seizoen van roma hangt af van de wedstrijd tegen Ajax.
Of is t dan niet vol met 65.000 man
quote:Moehhahahahaha wat zul jij balen als ze op hun bek zijn gegaan
Op dinsdag 18 maart 2003 13:14 schreef Schanulleke het volgende:
En uitgerekend morgenavond plant mijn hoofdkantoor een belangrijk werkoverleg dat ik niet kan (durft te ) missen
Echt een Rotterdamse streek. Kutzooi
Maar goed, dan maar via SMS op de hoogte blijven van de eclatante Ajax zege (1-2).
quote:Ga er alleen niet echt van uit dat ze op hun bek gaan...
Op dinsdag 18 maart 2003 13:24 schreef Takemenow het volgende:[..]
Moehhahahahaha wat zul jij balen als ze op hun bek zijn gegaan
![]()
quote:Hee gozert !
Op dinsdag 18 maart 2003 14:37 schreef Sapperedosio het volgende:[..]
Ga er alleen niet echt van uit dat ze op hun bek gaan...
Vind het trouwens altijd een beetje hypocriet om als liefhebber van het nederlandse voetbal niet achter een club te staan die eens de mogelijkheid heeft om wat verder door te dringen in Europa. Ik ben ook geen Utrecht en Feyenoordfan, maar toen ze in Europa speelden zag ik ze maar al te graag winnen!
Je begrijpt niet waarom ik dit hier neerzet , tuurlijk gun ik het ze wel , t is ook goed voor NL voetbal.
De reden dat ik zo doe is omdat er hier een aantal Neuzen zijn die een beetje erg wijs doen en dan kan ik ook niet aardig doen , zij ons topic verneuken , wij hun topic verneuken.
quote:Zie - Lug...
Op dinsdag 18 maart 2003 14:43 schreef Takemenow het volgende:[..]
Hee gozert !
![]()
Je begrijpt niet waarom ik dit hier neerzet , tuurlijk gun ik het ze wel , t is ook goed voor NL voetbal.
De reden dat ik zo doe is omdat er hier een aantal Neuzen zijn die een beetje erg wijs doen en dan kan ik ook niet aardig doen , zij ons topic verneuken , wij hun topic verneuken.
ROT GEWOON OP
quote:Wat moet jij nou poepjong , optieven en bemoei je met je eigen kutzaakjes
Op dinsdag 18 maart 2003 14:52 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Zie - Lug...
ROT GEWOON OP
quote:Beter tegen jou zeggen, dit is een AJAX topic en als het je dan niet zint ROT JE GEWOON OP zoals wij ook een paar dagen geleden gewoon uit het feyenoord topic zijn verdwenen. Je reactie daarop komt zoals het een goed feyenoorder betaamt weer eens veel te laat
Op dinsdag 18 maart 2003 15:02 schreef Takemenow het volgende:[..]
Wat moet jij nou poepjong , optieven en bemoei je met je eigen kutzaakjes
quote:Het lijkt mij juist hypocriet als je altijd anti-Ajax bent en dan opeens in het belang van het Nederlandse voetbal wel voor Ajax moet zijn???
Vind het trouwens altijd een beetje hypocriet om als liefhebber van het nederlandse voetbal niet achter een club te staan die eens de mogelijkheid heeft om wat verder door te dringen in Europa
quote:Mwah, je hoeft niet per se voor Ajax te zijn, maar het is logisch dat de anti Ajacieden er dit keer "vrede" mee hebben als Ajax wint lijkt mij...
Op dinsdag 18 maart 2003 15:06 schreef Bobu het volgende:[..]
Het lijkt mij juist hypocriet als je altijd anti-Ajax bent en dan opeens in het belang van het Nederlandse voetbal wel voor Ajax moet zijn???
quote:Nee dank je, heb liever dat ze vernedert worden zodat die grootmuilen de komende weken wat minder vaak opengetrokken worden....
Mwah, je hoeft niet per se voor Ajax te zijn, maar het is logisch dat de anti Ajacieden er dit keer "vrede" mee hebben als Ajax wint lijkt mij...
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 15:10 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
Nee dank je, heb liever dat ze vernedert worden zodat die grootmuilen de komende weken wat minder vaak opengetrokken worden....
quote:Dan hoop ik dus van harte dat jouw club noooooooooooit meer Europees komt te voetballen
Op dinsdag 18 maart 2003 15:10 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
Nee dank je, heb liever dat ze vernedert worden zodat die grootmuilen de komende weken wat minder vaak opengetrokken worden....
quote:ze hebben mazzel als ze zoiezo na dit seizoen nog mogen voetballen
Op dinsdag 18 maart 2003 15:11 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Dan hoop ik dus van harte dat jouw club noooooooooooit meer Europees komt te voetballen
quote:tis een FC Failliet aanhanger......
Op dinsdag 18 maart 2003 15:06 schreef Da_Sandman het volgende:
Je reactie daarop komt zoals het een goed feyenoorder betaamt weer eens veel te laat
![]()
Ik zeg 0-2.
We zouden eerst met een paar maten bij mij gaan kijken maar een ander maatje heeft een beamer geregeld dus we zitten morgen daar met een huis vol
quote:dan bied ik oprecht mijn excuses aan...
Op dinsdag 18 maart 2003 15:16 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
tis een FC Failliet aanhanger......
quote:Ik hoop met je mee op die uitslag...
Op dinsdag 18 maart 2003 15:17 schreef Doopy-X- het volgende:
ONTOPIC!!!!!!!!!!!!Ik zeg 0-2.
We zouden eerst met een paar maten bij mij gaan kijken maar een ander maatje heeft een beamer geregeld dus we zitten morgen daar met een huis vol
quote:Jullie lopen ook in het Utrecht topic te kloten , dus doe ik dat ook bij jullie , net zolang tot je uit ons topic oprot
Op dinsdag 18 maart 2003 15:06 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Beter tegen jou zeggen, dit is een AJAX topic en als het je dan niet zint ROT JE GEWOON OP zoals wij ook een paar dagen geleden gewoon uit het feyenoord topic zijn verdwenen. Je reactie daarop komt zoals het een goed feyenoorder betaamt weer eens veel te laat
![]()
s-i-m-p-e-l
quote:En of Sikora mee speelt hangt af van het volgende:
Ibrahimovic en Trabelsi zijn voorzichtig optimistisch
Rome, 18 maart 2003
Na een rustige vlucht, maar met een knalharde landing, zette Ajax rond het middaguur voet op Italiaanse bodem. André Bergdølmo is weer beter, Victor Sikora heeft zich na een lange blessureperiode weer bij de selectie gevoegd. Bij Zlatan Ibrahimovic en Hatem Trabelsi overheerst optimisme over hun blessures; zij zijn opgestaan met minder pijn in hun respectievelijk bovenbeen en enkel.
quote:
Als Zlatan de wedstrijd niet haalt, zit ik op de bank. Speelt hij, dan bekijk ik het spektakel vanaf de tribune
quote:Waarom zou je dan anti-ajax moeten zijn? Ik snap dat zowieso niet...en heb daar best een mening over!
Op dinsdag 18 maart 2003 15:06 schreef Bobu het volgende:[..]
Het lijkt mij juist hypocriet als je altijd anti-Ajax bent en dan opeens in het belang van het Nederlandse voetbal wel voor Ajax moet zijn???
quote:
If only they had the chance to play with their regular lineup, Roma would have been widely favourite in a match that means everything to them. The lack of so many important players, as well as Ajax's well know skills, will likely mean that the Giallorossi will struggle to reach their goal, but with the help of their hot fans Roma can still manage to snatch a narrow win, waiting for good news from Valencia.Roma 2 Ajax 1
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 17:08 schreef G1Ace het volgende:
2-1
het kan worden gedaan
quote:Het zal idd een ongeloofelijke kutwedstrijd worden.
Op dinsdag 18 maart 2003 17:43 schreef DaMayan het volgende:
Het wordt iig wel spannend. Maar met die Italianen verwacht ik geen spetterende wedstrijd...
quote:maar wel ongeloofelijke spannend
Op dinsdag 18 maart 2003 17:49 schreef zjroentje het volgende:[..]
Het zal idd een ongeloofelijke kutwedstrijd worden.
quote:Hopenlijk niet. Slecht voor mijn gestel.
Op dinsdag 18 maart 2003 17:50 schreef mitt het volgende:[..]
maar wel ongeloofelijke spannend
quote:Dat woon ik ook. Thx for the support nog
Op dinsdag 18 maart 2003 11:24 schreef kamagurka het volgende:
Hier reageerde ik dus op, ik dacht dat degene waarover het gezegd werd in amstelveen woonde, vind ik geen polder...
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 09:16 schreef tong80 het volgende:
Zo, het grote nagelbijten is begonnen.
Hou het al niet meer, en het duurt nog zolang.
Ajax :
AS Roma:
Arsenal:
Valencia: gaat ook door...
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 09:28 schreef F-Lo het volgende:
Hoop echt dat ze verliezen, vandaag en zondag
ik denk een:
1-2
Ajax
AS Roma
Arsenal
quote:Ik hoop echt dat Ajax wint van Roma ( ik vind ajax gewoon leuk voetbal spelend en ik vind Roma hatelijk voetbal spelend
Op woensdag 19 maart 2003 09:38 schreef -Spoon- het volgende:
Nogmaals mijn uitslag...ik denk een:
1-2
Ajax
AS Roma
Arsenal
Chivu lacht ontspannen tijdens de warming-up
Koeman waarschuwt zijn spelers voor onderscahtting van de Romeinen
Ajax speelt woensdag om te winnen
Het Stadio Olympico zal woensdagavond een heksenketel zijn
Trabelsi trainde nog apart, maar kan woensdag waarschijnlijk wel spelen
Bron = www.ajax.nl
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 15:07 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Mwah, je hoeft niet per se voor Ajax te zijn, maar het is logisch dat de anti Ajacieden er dit keer "vrede" mee hebben als Ajax wint lijkt mij...
Van me leven niet.
Laat Roma gewoon een keertje de sterren van de hemel spelen en ajax verslaan...
quote:Roma sterren van de hemel spelen?
Op woensdag 19 maart 2003 09:49 schreef Cart_man het volgende:[..]
Van me leven niet.
quote:lijkt me een goeie
Op woensdag 19 maart 2003 10:27 schreef G1Ace het volgende:
Ajax
Arsenal
Roma
Valencia
kweet het niet echt...
quote:Ik heb liever, gebaseerd op hoe ze spelen, Arsenal door dan Valencia of Roma door, maar dat is omdat ik beetje fan ben van Arsenal
Op woensdag 19 maart 2003 10:45 schreef -Spoon- het volgende:
gevaarlijk....
als Arsenal door gaat...
die gaan in het verloop van het toernooi beter spelen.
Aan de andere kant.... Ajax stuit nooit na de loting op Arsenal.
Dus...kan Arsenal ploegen uitschakkelen zoals
Juventus/Barcalona... .tja.. het kan dus positief uitpakken....
kweet het niet echt...
quote:wat denk je zelf?
quote:ze moeten wel, omdat het voordelig is voor andere nederlandse ploegen, het nederlands voetbal in het algemeen en de status van nederland als een voetbal land, die door de '95 generatie tot misschien een van de grootste ploegen was uitgegroeid, maar dat nu weer is ingedaald door de dieptepunt van '02
Op woensdag 19 maart 2003 11:03 schreef F-Lo het volgende:[..]
wat denk je zelf?
quote:Trouwes, effe geheel ontopic hoor, maar het kan dit jaar nog voorkomen (hypothetisch gezien) dat feyenoord door een overwinning op de laatste speeldag Ajax kampioen maakt... Dat wordt nog wat hoor... Wat dan? Hoe voelt de verstokte Feyenoorder zich dan?
Op woensdag 19 maart 2003 09:49 schreef Cart_man het volgende:[..]
Van me leven niet.
quote:Als Wenger Bergkamp opstelt ben ik fan van Arsenal, als die gekke fransoos 'm niet opstelt hoop ik altijd dat ze verliezen.
Op woensdag 19 maart 2003 10:58 schreef G1Ace het volgende:[..]
Ik heb liever, gebaseerd op hoe ze spelen, Arsenal door dan Valencia of Roma door, maar dat is omdat ik beetje fan ben van Arsenal
Als het niet ten koste gaat van Ajax, dan wil ik Arsenal door zien gaan
Kans dat we weer tegen Arsenal komen, is, minimaal
Ik moet dus vanavond gedwongen Valencia-Arsenal kijken!!! Zit in Engeland (vorige week ook al) en tenzij iemand in de buurt van Bracknell een pub weet waar ze Ajax uit gaan zenden wordt het dus nagelbijten tijdens Arsenal, die engelse commentatoren geven dan heel achteloos door als er in de andere wedstrijd gescoord wordt; "Nigel de Jong has scored the equalizer for Ajax in Amsterdam". Je wilt dus geen woord missen. Maar deze keer wil ik het iets beter aanpakken; weet iemand iets van een sms-service?
quote:Nou echt voordelig is het niet hoor. Jullie krijgen dan volop geld en dat is dan weer een voordeel t.o.v. de andere ploegen, zitten we niet echt op te wachten. Daarbij, Youri Mulder zei het gister nog, dat met die reputatie valt wel mee, daarom hoeven ze van mij echt niet te winnen en zal ik er zeker niet blij mee zijn
ze moeten wel, omdat het voordelig is voor andere nederlandse ploegen, het nederlands voetbal in het algemeen en de status van nederland als een voetbal land, die door de '95 generatie tot misschien een van de grootste ploegen was uitgegroeid, maar dat nu weer is ingedaald door de dieptepunt van '02
quote:zwartrokken worden kampioen, het verschil met jullie is 7 punten en ze zijn helaas best goed bezig.
Trouwes, effe geheel ontopic hoor, maar het kan dit jaar nog voorkomen (hypothetisch gezien) dat feyenoord door een overwinning op de laatste speeldag Ajax kampioen maakt... Dat wordt nog wat hoor... Wat dan? Hoe voelt de verstokte Feyenoorder zich dan?
quote:Kut natuurlijk...maar ach, ik zie dat niet gebeuren...of er moeten wel hele drastische dingen gebeuren
Op woensdag 19 maart 2003 11:08 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Trouwes, effe geheel ontopic hoor, maar het kan dit jaar nog voorkomen (hypothetisch gezien) dat feyenoord door een overwinning op de laatste speeldag Ajax kampioen maakt... Dat wordt nog wat hoor... Wat dan? Hoe voelt de verstokte Feyenoorder zich dan?
quote:Ajax wint van psv, verschil 4 puntjes, psv maakt nog 1 kleine misstap en het is al zover... Sja...
Op woensdag 19 maart 2003 11:19 schreef F-Lo het volgende:[..]
zwartrokken worden kampioen, het verschil met jullie is 7 punten en ze zijn helaas best goed bezig.
quote:Als het Valencia-Arsenal is dan zal Bergkamp er wel niet bij zijn.
Op woensdag 19 maart 2003 11:10 schreef Speerik het volgende:[..]
Als Wenger Bergkamp opstelt ben ik fan van Arsenal, als die gekke fransoos 'm niet opstelt hoop ik altijd dat ze verliezen.
Ik moet dus vanavond gedwongen Valencia-Arsenal kijken!!! Zit in Engeland (vorige week ook al) en tenzij iemand in de buurt van Bracknell een pub weet waar ze Ajax uit gaan zenden wordt het dus nagelbijten tijdens Arsenal, die engelse commentatoren geven dan heel achteloos door als er in de andere wedstrijd gescoord wordt; "Nigel de Jong has scored the equalizer for Ajax in Amsterdam". Je wilt dus geen woord missen. Maar deze keer wil ik het iets beter aanpakken; weet iemand iets van een sms-service?
quote:Dat vermoed ik ook ja, misschien is ie maandag al met de auto vertrokken, moet toch kunnen? Is wel een beetje een laatste kans voor hem om op de CL iets te bereiken.
Op woensdag 19 maart 2003 11:33 schreef Kang-He het volgende:[..]
Als het Valencia-Arsenal is dan zal Bergkamp er wel niet bij zijn.
quote:Droomscenario
Op woensdag 19 maart 2003 09:24 schreef -Schorpioen- het volgende:
Die spanningen gaan zo weer lekker door het lichaam gieren...Ajax :
AS Roma:
Arsenal:
Valencia: gaat ook door...
quote:op www.voetbal.nl kan je alle wedstrijden bijhouden via sms! dus bij deze!
Op woensdag 19 maart 2003 11:10 schreef Speerik het volgende:[..]
Als Wenger Bergkamp opstelt ben ik fan van Arsenal, als die gekke fransoos 'm niet opstelt hoop ik altijd dat ze verliezen.
quote:Bedankt! Is in elk geval stukken beter dan vrienden die thuis zitten te kijken en me elke keer een rolberoerte bezorgen als er een smsje binnenkomt, dan denk je er is gescoord maar lopen ze te fukke met; "net een hele goeie kans!"
Op woensdag 19 maart 2003 12:03 schreef -Spoon- het volgende:[..]
op www.voetbal.nl kan je alle wedstrijden bijhouden via sms! dus bij deze!
quote:met deze 11 moet het lukken
Vermoedelijke opstellingen Ajax en AS Roma; Trabelsi en Zlatan kunnen spelenRonald Koeman liet op de persconferentie vanavond in Rome weten ervan uit te gaan dat Trabelsi en Zlatan woensdagavond gewoon in actie kunnen komen vanaf het beginsignaal. Verder zal de Ajax coach nauwelijks verrassingen in petto hebben voor wat betreft zijn opstelling.
Vermoedelijke opstelling Ajax: Lobont, Trabelsi, Chivu, Pasanen, O'Brien, Galasek, Pienaar, De Jong, Maxwell, Van der Vaart en Zlatan
Vermoedelijke opstelling AS Roma: Pelizolli, Panucci, Cufre, Aldair, Cafu, Lima, Emerson, Tommasi, Candela, Cassano en Delvecchio
quote:Aan de andere kant, als Ajax de QFs speelt, is het programma drukker en zoals bekend is de kans op fouten in de HCE veel groter als een club ook Europees voetbal speelt...
Op woensdag 19 maart 2003 11:13 schreef F-Lo het volgende:[..]
Nou echt voordelig is het niet hoor. Jullie krijgen dan volop geld en dat is dan weer een voordeel t.o.v. de andere ploegen, zitten we niet echt op te wachten. Daarbij, Youri Mulder zei het gister nog, dat met die reputatie valt wel mee, daarom hoeven ze van mij echt niet te winnen en zal ik er zeker niet blij mee zijn
In die zin zou F'noord er juist baat bij kunnen hebben dat Ajax de QFs haalt, of Ajax er juist baat bij kunnen hebben als ze die niet halen.
Hoe dan ook: in beide gevallen voor beide schares van fans geldt het "ieder nadeel hep s'n voordeel".
quote:Als AJAX maar Champions League speelt volgend seizoen
Op woensdag 19 maart 2003 13:04 schreef Doc het volgende:[..]
Aan de andere kant, als Ajax de QFs speelt, is het programma drukker en zoals bekend is de kans op fouten in de HCE veel groter als een club ook Europees voetbal speelt...
In die zin zou F'noord er juist baat bij kunnen hebben dat Ajax de QFs haalt, of Ajax er juist baat bij kunnen hebben als ze die niet halen.
Hoe dan ook: in beide gevallen voor beide schares van fans geldt het "ieder nadeel hep s'n voordeel".
quote:IDD, Forza Roma! (maar ik zit vanaaf lekker bij de RHCP in Ahoy
Op woensdag 19 maart 2003 09:49 schreef Cart_man het volgende:
Van me leven niet.
quote:Wat dat betreft zou de teleurstelling bij mij niet zo heel groot zijn mochten we eruit vliegen.
Op woensdag 19 maart 2003 13:04 schreef Doc het volgende:[..]
Aan de andere kant, als Ajax de QFs speelt, is het programma drukker en zoals bekend is de kans op fouten in de HCE veel groter als een club ook Europees voetbal speelt...
Kunnen we ons helemaal storten op de competitie, volgend jaar CL halen, groeien met het team en volgend seizoen weer iets verder komen.
quote:Niet?
Op woensdag 19 maart 2003 13:13 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Wat dat betreft zou de teleurstelling bij mij niet zo heel groot zijn mochten we eruit vliegen.
quote:Wat denk je,ik dek me alvast in?
Op woensdag 19 maart 2003 13:13 schreef GerardVanAs het volgende:
Wat dat betreft zou de teleurstelling bij mij niet zo heel groot zijn mochten we eruit vliegen.
quote:Ondanks dat we kampioen moeten worden, deel ik je mening niet
Op woensdag 19 maart 2003 13:13 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Kunnen we ons helemaal storten op de competitie, volgend jaar CL halen, groeien met het team en volgend seizoen weer iets verder komen.
quote:Nee, vind het belangrijker dat we volgend seizoen weer CL spelen. Moet er niet aan denken om weer UEFA cup te gaan spelen en door een of andere vage Zwitserse club uitgeschakeld te worden.
Op woensdag 19 maart 2003 13:16 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Niet?
Tuurlijk, er zal teleurstelling zijn als we verliezen, maar 't zal wel meevallen, dat we uberhaupt zover zijn gekomen had al niemand verwacht.
quote:
AS Roma - Ajax: wedstrijd nummer 50
Amsterdam, 19 maart 2003
Het 'bal der kampioenen'. De 'miljoenendans'. Of het 'gedrocht'. Allemaal benamingen die in de loop der jaren zijn gegeven aan de UEFA Champions League. Ajax speelt woensdag tegen AS Roma voor de vijftigste keer een wedstrijd in het kader van de Champions League. De eerste speelden de Amsterdammers op woensdag 14 september 1994 in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Het was een goed begin. Het jonge Ajax van coach Louis van Gaal versloeg het grote AC Milan met 2-0.
Het was Van Gaal die het toernooi een gedrocht noemde. De toenmalige Ajax-trainer stoorde zich aan het feit dat er in de eerste ronde een poule-systeem werd gehanteerd, in plaats van het traditionele knock-out. Naarmate de Champions League vorderde, stoorde Van Gaal zich steeds minder aan de wijze waarop het toernooi georganiseerd was. Logisch ook, want Ajax won ongeslagen de Champions League in het seizoen 1994-1995, door - weer - AC Milan in Wenen te verslaan door de inmiddels legendarische schuiver van Patrick Kluivert.
Een seizoen later speelde Ajax misschien wel zijn beste wedstrijd ooit in de Champions League. Op 22 november 1995 waren de Amsterdammers te gast in het Bernabeu stadion van Real Madrid. Ajax zag zeker twee zuivere doelpunten afgekeurd, maar het speelde de Koninklijke volledig van de mat: 0-2. De ruim 80.000 Madrileense toeschouwers beloonden Ajax met een staande ovatie. In dat seizoen haalde Ajax opnieuw de finale, maar verloor deze keer. Juventus was na strafschoppen te sterk.Tot 9 december 1998 (Ajax verliest met 3-0 bij Porto) spelen de Amsterdammers nog op het hoogste Europese platform. Er volgt een periode van zon vier jaar waarin er geen Champions League wordt gehaald. Op 8 augustus 2001 krijgt Ajax nog wel de kans zich in de derde voorronde te plaatsen voor het hoofdtoernooi. De ploeg loot de Schotse kampioen Celtic. De Amsterdammers beginnen in het thuisduel in een zeer aanvallende opsteling, maar krijgen van Celtic alle hoeken van de Arena te zien. Het wordt 1-3 en hoewel Ajax de return nog wel wint (0-1) is het avontuur alweer voorbij voordat het begonnen is.
Ajax wint onder coach Ronald Koeman in het seizoen 2001-2002 het kampioenschap van Nederland en is zodoende direct geplaatst voor het hoofdtoernooi. In de eerste ronde zijn Internazionale, Olympique Lyonnais en Rosenborg de groepsgenoten. Van Ajax wordt niets verwacht en ook binnen de ploeg spreekt men van een leerzame ervaring. Aax bereikt echter, met een beetje hulp van Rosenborg, de volgende ronde.Daarin nog grotere namen als tegenstanders in de poule: Arsenal, Valencia en AS Roma. En weer houdt Ajax stand. Na vijf poulewedstrijden staan de Amsterdammers zelfs bovenaan. Een gelijkspel bij AS Roma volstaat om nog minstens twee Champions-Leaguewedstrijden aan het totaal te kunnen toevoegen.
In de 49 keer dat Ajax tot nog toe uitkwam in het hoofdtoernooi van de UEFA Champions League, boekte de Amsterdamse club 25 overwinningen. Dertien keer werden de punten verdeeld en elf maal kwam de tegenstander van Ajax met de winst van het veld af. Jari Litmanen maakte alle seizoenen (5) mee dat Ajax in het hoofdtoernooi speelde. De Fin droeg in die tijd 37 keer het Ajax-shirt tijdens een Champions-Leaguewedstrijd en maakte in die duels 19 doelpunten.
quote:Ik vind dat ze voor het hoogste moeten gaan, en dat is nu gewoon die wedstrijd winnen of gelijkspelen, misschien komen ze jarenlang niet meer zo dichtbij.
Op woensdag 19 maart 2003 15:01 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Nee, vind het belangrijker dat we volgend seizoen weer CL spelen. Moet er niet aan denken om weer UEFA cup te gaan spelen en door een of andere vage Zwitserse club uitgeschakeld te worden.
Tuurlijk, er zal teleurstelling zijn als we verliezen, maar 't zal wel meevallen, dat we uberhaupt zover zijn gekomen had al niemand verwacht.
quote:Das waar
Op woensdag 19 maart 2003 15:06 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ik vind dat ze voor het hoogste moeten gaan, en dat is nu gewoon die wedstrijd winnen of gelijkspelen, misschien komen ze jarenlang niet meer zo dichtbij.
Zou natuurlijk een wereldprestatie zijn als zo'n jong onervaren team in de kwartfinale komt tussen wereldteams als Madrid, Manchester, Juve & Barca.
Maar dat neemt niet weg dat wat ze nu hebben bereikt ook een prestatie van formaat is, met zo'n team niet verliezen tegen Valencia en Arsenal en al eenmaal winnen van Roma
quote:Als ze vanavond niet doorgaan zal niemand zich dat lang blijven herinneren helaas.
Op woensdag 19 maart 2003 15:18 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Das waar
Zou natuurlijk een wereldprestatie zijn als zo'n jong onervaren team in de kwartfinale komt tussen wereldteams als Madrid, Manchester, Juve & Barca.
Maar dat neemt niet weg dat wat ze nu hebben bereikt ook een prestatie van formaat is, met zo'n team niet verliezen tegen Valencia en Arsenal en al eenmaal winnen van Roma
Resulaat is alles.
quote:Ik noem dit resultaat, ik blijf het wel herrinneren, en tis altijd leuk om de PSV fans mee te pesten als ze er volgend jaar weer na 6 wedstrijden uitvliegen
Op woensdag 19 maart 2003 15:30 schreef zjroentje het volgende:[..]
Als ze vanavond niet doorgaan zal niemand zich dat lang blijven herinneren helaas.
Resulaat is alles.
quote:Als je er zo dicht bij bent noem ik dit geen resultaat.
Op woensdag 19 maart 2003 15:32 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Ik noem dit resultaat, ik blijf het wel herrinneren, en tis altijd leuk om de PSV fans mee te pesten als ze er volgend jaar weer na 6 wedstrijden uitvliegen
quote:We hebben genoeg resultaat gehaald, winnen tegen Roma, gelijkspelen in Valencia en Londen, winnen 2x tegen Lycon. Eerste ronde overleven, tot laatste wedstrijd overlevingskans 2de ronde.
Op woensdag 19 maart 2003 15:33 schreef zjroentje het volgende:[..]
Als je er zo dicht bij bent noem ik dit geen resultaat.
quote:Maar dan zal bij mij nog steeds het gevoel blijven overheersen, dat we het hadden kunnen halen. Over een hele poos kan je zeggen dat ze goed gepresteerd hebben, niet de week erna al.
Op woensdag 19 maart 2003 15:35 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
We hebben genoeg resultaat gehaald, winnen tegen Roma, gelijkspelen in Valencia en Londen, winnen 2x tegen Lycon. Eerste ronde overleven, tot laatste wedstrijd overlevingskans 2de ronde.
quote:meer resultaat als welke nederlandse club dan ook de laatste jaren
Op woensdag 19 maart 2003 15:35 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
We hebben genoeg resultaat gehaald, winnen tegen Roma, gelijkspelen in Valencia en Londen, winnen 2x tegen Lycon. Eerste ronde overleven, tot laatste wedstrijd overlevingskans 2de ronde.
quote:Valt nog mee hier. Heb dan ook de hele dag op school aan kut-opdrachten moeten werken.
Op woensdag 19 maart 2003 15:35 schreef GerardVanAs het volgende:
Pff, de spanning wordt met de minuut erger
quote:Bij mij ook wel, maargoed, laten we er gewoon vanuitgaan we dat doorgaan, positief blijven
Op woensdag 19 maart 2003 15:37 schreef zjroentje het volgende:[..]
Maar dan zal bij mij nog steeds het gevoel blijven overheersen, dat we het hadden kunnen halen. Over een hele poos kan je zeggen dat ze goed gepresteerd hebben, niet de week erna al.
Heerlijk toch om Valencia of Arsenal uit te schakelen, ik hoop Arsenal, met die grote praatjes van hun, dat ze dit jaar kunnen winnen.
quote:klopt denk ik wel maar we halen het toch wel
Op woensdag 19 maart 2003 15:37 schreef zjroentje het volgende:[..]
Maar dan zal bij mij nog steeds het gevoel blijven overheersen, dat we het hadden kunnen halen. Over een hele poos kan je zeggen dat ze goed gepresteerd hebben, niet de week erna al.
quote:Idd AJAX is voor die teams wel een gevaarlijke outsider die ze liever niet tegenkomen. Omdat AJAX erg stug is, compact kan verdedigen (bijna tegen cattenacio aan) en in balbezit (als het de ruimte krijgt) erg gevaarlijk is.
Op woensdag 19 maart 2003 15:18 schreef GerardVanAs het volgende:
Koeman mag zichzelf wel op zijn schouder kloppen.
Hij heeft in een jaar bereikt wat Jan en Co niet konden.
quote:Ik hoop vurig dat Arsenal eruit vliegt. Alleen al om morgen een hoop vrienden en DutchGooner te kunnen pesten.
Op woensdag 19 maart 2003 15:38 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Bij mij ook wel, maargoed, laten we er gewoon vanuitgaan we dat doorgaan, positief blijven
Heerlijk toch om Valencia of Arsenal uit te schakelen, ik hoop Arsenal, met die grote praatjes van hun, dat ze dit jaar kunnen winnen.
quote:Aarsenal eruit, mee eens
Op woensdag 19 maart 2003 15:38 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Bij mij ook wel, maargoed, laten we er gewoon vanuitgaan we dat doorgaan, positief blijven
quote:ik dacht weer loting, maar ik hoop manchester united
Op woensdag 19 maart 2003 15:43 schreef kamagurka het volgende:[..]
Aarsenal eruit, mee eens
Mochten we dit halen (top van de poule uiteraard) tegen wie moesten we dan? Of is dat nog niet te zeggen...
quote:We zitten gewoon in de koker met alle teams behalve Valencia of Arsenal dan.
Aarsenal eruit, mee eens
Mochten we dit halen (top van de poule uiteraard) tegen wie moesten we dan? Of is dat nog niet te zeggen...
Dus we kunnen tegen Madrid loten, of tegen Manchester.
Madrid zou leuk zijn en dan een herhaling van de wedstrijd van 22 november 1995, zie bericht wat ik toestraks poste
Of Barcelona, ook altijd leuk. Of Juve.
[Dit bericht is gewijzigd door GerardVanAs op 19-03-2003 15:44]
quote:Zou het eigenlijk niet weten.
Aarsenal eruit, mee eens
quote:Barcelona
Op woensdag 19 maart 2003 15:44 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
We zitten gewoon in de koker met alle teams behalve Valencia of Arsenal dan.
Dus we kunnen tegen Madrid loten, of tegen Manchester.
Madrid zou leuk zijn en dan een herhaling van de wedstrijd van 22 november 1995, zie bericht wat ik toestraks poste
Of Barcelona, ook altijd leuk. Of Juve.
quote:Inderdaad, zou tof zijn, Ajax 1 tegen Ajax 2
Op woensdag 19 maart 2003 15:45 schreef kamagurka het volgende:[..]
Barcelona
Dat wordt absoluut smullen!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |