wie helpt. het zijn van die langwerpige capsules. niets helpt. erindouwen, met water veel slikken. niets maar dan ook niets
ik ben ten einde raad
quote:lijkt me wel een goeie oplossing
Op dinsdag 11 maart 2003 16:19 schreef slashme het volgende:
door het eten prakken?
(suc6!)
Maar... ik heb een trucje.
Neem iets lekkers, kauw dat lekker fijn, niet doorslikken. Als je genoeg in je mond hebt om in 1 x door te slikken dan doe je de capsule erbij en slik je het met eten door!
suc6
Wat bij mij heeft geholpen is het pilletje in de mond te doen, en dan zo'n grote slok water in je mond te nemen, dat het pilletje er in weze op drijft. Als je dan doorslikt merk je vaak niet eens dat het pilletje meegaat!
Door dat zo een tijdje te doen, ben ik de angst een beetje kwijt geraakt, en kan ik inmiddels mijn medicijnen weer normaal innemen, zonder angst.
Sterkte ermee!
- men neme een slokje water;
- men legt de pil achterop de tong;
- men neme nog een slok water en voila, pil = pleite
Succes!
quote:Deze methode heeft ook bij mij prima gewerkt. Op een gegeven moment kun je het ook prima zonder die eerste slok water. Veel medicijnen mag je niet met melkprodukten innemen, dus de vla/yoghurt truuk is een kwestie van vooraf goed de bijsluiter lezen.
Op dinsdag 11 maart 2003 23:36 schreef generalist het volgende:
quote:Ja deze werkt altijd; dus eerst water in je mond, dan de pil er bij in leggen. Nog een slok en weg is die..
Op dinsdag 11 maart 2003 23:36 schreef generalist het volgende:
Vroeger ook last van gehad, tipje gekregen en die kan ik nu doorgeven
Succes!
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:02 schreef glossy het volgende:
capsule open breken en de inhoud van de kapsule met wat vla ofzo in nemen
Dan moet je dus wel eerst navragen of dat mag! Sommige capsules moeten juist in de maag of de darm pas open gaan omdat anders de werking teniet gedaan wordt... echt een fantastisch advies...
quote:dat weet ik ook wel maar het word vaak genoeg gedaan,werk zelf in de zorg en anders zou ik zeggen kan je geen pillen slikken ga dan naar de huis arts en vraag of hij iets heeft dat opgelost kan worden in water of hijiets heeft in poedervorm
Op woensdag 12 maart 2003 11:16 schreef lizardtattoo het volgende:[..]
Dan moet je dus wel eerst navragen of dat mag! Sommige capsules moeten juist in de maag of de darm pas open gaan omdat anders de werking teniet gedaan wordt... echt een fantastisch advies...
En na een tijdje word je er getraind in Ik kan nu zelfs zonder water innemen (in noodgevallen dan)
Succes
quote:Maar dan krijg je wel een slikreflex, als die pil dan vlakbij je slokdarm is slik je hem in die reflex door.
Op woensdag 12 maart 2003 01:18 schreef phileine het volgende:
Als je je hoofd achterover doet, sluit je juist je slokdarm af (en open je je luchtpijp).
quote:* TheWilliedockSaints kan elk soort pil zo wegslikken
Op dinsdag 11 maart 2003 16:19 schreef Rulin het volgende:
Wurgreflex; is erg vervelend..heb ik ook last van.
Trainen, trainen..trainen en echt je verstand op 0 zetten
Succes
[Dit bericht is gewijzigd door TheWilliedockSaints op 12-03-2003 23:20]
quote:ephie
Op woensdag 12 maart 2003 11:02 schreef glossy het volgende:
capsule open breken en de inhoud van de kapsule met wat vla ofzo in nemen
Nu kan ik het juist heel goed. Het moet wel Panadol gladde tablet zijn. Ik kan het als ik uit een flesje drinkt, met een rietje, met m'n hoofd onder de kraan, zonder water. Noem maar op...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |