En toen viel bij mij het kwartje: Ik begreep ineens dat ik onze uitdrukking 'naar iemands pijpen dansen' altijd verkeerd had begrepen.
Ik dacht zomaar altijd aan broekspijpen!
Terwijl het letterlijk 'dansen naar de melodie
die iemand op zijn fluit speelt' betekent......natuurlijk begreep ik altijd wel de strekking van dit gezegde....
Abort, Ignore, Retry (spreek uit retrie)
NOOIT geweten wat dat was, tot ik 'es oplette bij Engels....
Ik gebruikte Retry nooooit, geen idee.....
- we hadden vroeger een formule 1 spelletje op de pc, iets met grand prix, maar ik sprak het uit op z'n engels, dan werd het iets van grend priks (was toen een jaar of 8, 9 denk ik)
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 10:10 schreef Rolex het volgende:
Dat het logo van albert heijn geen soort van krakeling is, maar de initialen zijn A H ..
quote:Nou, dat hangt er toch vanaf welke tram?Als je 't over Amsterdam hebt: in sommige trams zit geen controleur maar in de trams waar ze wel zitten, moet je toch echt je OV laten zien wil je kunnen doorlopen!!!!!!!
Op zondag 30 maart 2003 10:23 schreef ChrisJX het volgende:
Ik kwam er een tijdje geleden achter dat je je OV niet hoeft te laten zien als je de tram in stapt
quote:Den Haag
Op zondag 30 maart 2003 10:54 schreef lamaris het volgende:Nou, dat hangt er toch vanaf welke tram?Als je 't over Amsterdam hebt: in sommige trams zit geen controleur maar in de trams waar ze wel zitten, moet je toch echt je OV laten zien wil je kunnen doorlopen!!!!!!!
quote:Ik hoor hier ook opeens een kwartje vallen.
Op zondag 30 maart 2003 10:10 schreef lamaris het volgende:
Gister zag ik op tv een Amerikaanse serie waarin werd gezegd: ' I'm not dancing to your tune'.En toen viel bij mij het kwartje: Ik begreep ineens dat ik onze uitdrukking 'naar iemands pijpen dansen' altijd verkeerd had begrepen.
die iemand op zijn fluit speelt' betekent......natuurlijk begreep ik altijd wel de strekking van dit gezegde....
Doet me opeens denken aan een Duitse collega waar ik ooit bevriend mee was. Samen liepen we een keer naar een andere vriendin van ons en toen we bij haar huis aankwamen, zagen we dat haar raam (ze woonde op de tweede verdieping) open stond. Waarop mijn Duitse collega de onsterfelijke woorden sprak: "Kun jij pijpen?" Hij dacht dat dat wel Nederlands voor fluiten zou zijn. "Eeeeh, je hebt me zojuist een behoorlijk vreemde vraag gesteld."
[Dit bericht is gewijzigd door rooierooie op 30-03-2003 13:06]
quote:
Op zondag 30 maart 2003 12:57 schreef rooierooie het volgende:Waarop mijn Duitse collega de onsterfelijke woorden sprak: "Kun jij pijpen?" Hij dacht dat dat wel Nederlands voor fluiten zou zijn. "Eeeeh, je hebt me zojuist een behoorlijk vreemde vraag gesteld."
quote:
Op zondag 30 maart 2003 10:10 schreef lamaris het volgende:
Gister zag ik op tv een Amerikaanse serie waarin werd gezegd: ' I'm not dancing to your tune'.En toen viel bij mij het kwartje: Ik begreep ineens dat ik onze uitdrukking 'naar iemands pijpen dansen' altijd verkeerd had begrepen.
Links en Rechts natuurlijk. Moest altijd mijn handen voor me houden en de hand waar de duim en wijsvinger een L vormden was dan links.
quote:Kwist geeneens dat je er zo achter kon komen wat links en rechts was
Op zondag 30 maart 2003 14:25 schreef dfr0st het volgende:
Ik dacht dat "last action hero" de laatse film zou zijn waarin Arnold Schwarzenegger zou spelen.Links en Rechts natuurlijk. Moest altijd mijn handen voor me houden en de hand waar de duim en wijsvinger een L vormden was dan links.
Verder snapte ik het 'dreigement' : " Ik zal je neus 's tussen 2 oren zetten " niet... Was altijd bang dattet veel pijn ging doen enzo, snappem pas sinds mn 14e ofzo (rare leeftijd eik, 14, maarja
)
quote:Die heb ik nog nooit gehoord...
Op zondag 30 maart 2003 16:19 schreef blubikbeneenknoop het volgende:Verder snapte ik het 'dreigement' : " Ik zal je neus 's tussen 2 oren zetten " niet...
Oh, en dat 'kornet bief' 'corned beef' is..
quote:Kornet bief
Op zondag 30 maart 2003 20:19 schreef Scandalous het volgende:
Ik ging deze week voor het eerst in jaren weer eens zwemmen en toen kwam ik er ineens zelf achter (jaja) dat het borst CRAWL is en niet borstkrol
Oh, en dat 'kornet bief' 'corned beef' is..
quote:Hehe
Op dinsdag 25 maart 2003 10:10 schreef Rolex het volgende:
Dat het logo van albert heijn geen soort van krakeling is, maar de initialen zijn A H ..
*volgt topic*
quote:Oh.
Op zondag 30 maart 2003 10:23 schreef ChrisJX het volgende:
Ik kwam er een tijdje geleden achter dat je je OV niet hoeft te laten zien als je de tram in stapt
Begreep nooit hoe ze van tevoren kon weten dat ze s-avonds hoofdpijn zou hebben.
quote:Ach, snapte ik ook pas toen ik 10 was
Op donderdag 3 april 2003 13:56 schreef Mijnheer_Willem het volgende:
Pas onlangs: dat een T-shirt zo heet omdat de vorm een T is.
quote:Vergeet niet: Adriaan = Baron
Op dinsdag 11 maart 2003 14:20 schreef amaranta het volgende:
en uit eigen ervaring:
ik las hier pas dat bassie = japie
quote:Wist ik nog geeneens
Op donderdag 3 april 2003 17:07 schreef timmeeeh het volgende:[..]
Vergeet niet: Adriaan = Baron
Maar dat was alleen in het begin geloof ik.
Ik kwam daar trouwens ook pas een half jaar geleden achter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |