quote:Inderdaad, ik vraag me ook altijd af wat Paradise Lost te zoeken heeft op zeer metal-geörienteerde festivals. Maar dat is een vloek voor de meeste voormalig metalbands die geëvolueerd zijn, ze worden altijd in verband gebracht met hun metal-verleden en komen daardoor zelden in een andere scene terecht.
Op maandag 3 november 2003 14:02 schreef L3viathan het volgende:
helaas wordt de band wel altijd geboekt op festivals etc. waar ze totaal niet meer bij passen en de hierboven beschreven groep wel vaak vertoefd... waarna er altijd even duidelijk gemaakt moet worden dat het niet gewaardeerd wordt dat PL jaren geleden ooit in een ver verleden een andere richting zijn ingeslagen dan toegestaan is door de 'metalpolitie'...
quote:zo zie ik dat ook. Zelfde geldt voor Anathema en the Gathering die door hun roots ook nog altijd als 'metalband' worden bestempeld. Ze verdienen meer dan dat.
Op maandag 3 november 2003 14:26 schreef Summoner het volgende:[..]
Inderdaad, ik vraag me ook altijd af wat Paradise Lost te zoeken heeft op zeer metal-geörienteerde festivals. Maar dat is een vloek voor de meeste voormalig metalbands die geëvolueerd zijn, ze worden altijd in verband gebracht met hun metal-verleden en komen daardoor zelden in een andere scene terecht.
quote:Opzicht zou Paradise Lost wel thuishoren op Eurorock en zelfs wel op Lowlands (dan wel s' avonds laat). Ik wil ze in ieder geval erg graag binnenkort eens aan het werk willen gaan zien
Op maandag 3 november 2003 14:02 schreef L3viathan het volgende:
helaas wordt de band wel altijd geboekt op festivals etc. waar ze totaal niet meer bij passen en de hierboven beschreven groep wel vaak vertoefd... waarna er altijd even duidelijk gemaakt moet worden dat het niet gewaardeerd wordt dat PL jaren geleden ooit in een ver verleden een andere richting zijn ingeslagen dan toegestaan is door de 'metalpolitie'...anyway...
PL
quote:voor hoelang ze nog bestaan
Op dinsdag 18 november 2003 15:49 schreef italia het volgende:[..]
Opzicht zou Paradise Lost wel thuishoren op Eurorock en zelfs wel op Lowlands (dan wel s' avonds laat). Ik wil ze in ieder geval erg graag binnenkort eens aan het werk willen gaan zien
quote:....hoezo....
Op dinsdag 18 november 2003 15:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
voor hoelang ze nog bestaan
quote:Paradise Lost bestaat al 15 jaar, en Nick Holmes en consorten komen de laatste paar jaar nou niet bepaald over alsof ze er nog veel plezier in hebben.
Op donderdag 20 november 2003 14:40 schreef italia het volgende:
....hoezo....
Paradise Lost (demo)
Frozen Illusion (demo)
Live Death (video)
In Dub (single)
Pain of Desolation (demo)
Lost Paradise
Gothic
Shades Of God
As I Die (EP)
Icon
Seal The Sense (EP)
Gothic (EP)
The Last Time (EP)
Forever Failure (EP)
Draconian Times
The Singles Collection
Say Just Words (I) (single)
Say Just Words (II) (single)
True Belief (single)
One Second
Reflection (best of)
One Second (I) (single)
One Second (II) (single)
So Much is Lost (single)
Permanent Solution (single)
Host
Mouth (single)
Fader (single)
Believe In Nothing
Erased (single)
Symbol Of Life
BBC Sessions (live)
quote:Gelukkig bestaat er sinds kort een band die in hun voetsporen treedt:
Op donderdag 20 november 2003 16:41 schreef Summoner het volgende:[..]
Paradise Lost bestaat al 15 jaar, en Nick Holmes en consorten komen de laatste paar jaar nou niet bepaald over alsof ze er nog veel plezier in hebben.
quote:De vergelijking met "Gothic" begrijp ik wel, maar "Icon"? Als dat werkelijk het geval is heb ik niet goed genoeg naar Epica geluisterd.
Op donderdag 20 november 2003 16:55 schreef hoppe het volgende:
Gelukkig bestaat er sinds kort een band die in hun voetsporen treedt:
Ik heb hier The Phantom Agony van EPICA opstaan en deze CD staat in de traditie van de Paradise Lost albums Gothic en Icon. Er zit zelfs meer variatie in.
quote:haha, dat zijn wel de versteende plaatgestamte voetsporen dan. Want in PL zijn voetsporen zijn al zoveel bands gestapt dat Epica weinig sporen meer heeft om in te stappen
Op donderdag 20 november 2003 16:55 schreef hoppe het volgende:[..]
Gelukkig bestaat er sinds kort een band die in hun voetsporen treedt:
Ik heb hier The Phantom Agony van EPICA opstaan en deze CD staat in de traditie van de Paradise Lost albums Gothic en Icon. Er zit zelfs meer variatie in.
quote:nee, zang en grunts
Op donderdag 20 november 2003 23:05 schreef italia het volgende:
Epica is toch met alleen een zangeres...?.
quote:er zijn ook twee versies van de single van So Much Is Lost (blauwe en rode), met andere remixes en nummers.
Op donderdag 20 november 2003 16:48 schreef Summoner het volgende:
Hier is overigens de volledige discografie:
Paradise Lost (demo)
Frozen Illusion (demo)
Live Death (video)
In Dub (single)
Pain of Desolation (demo)
Lost Paradise
Gothic
Shades Of God
As I Die (EP)
Icon
Seal The Sense (EP)
Gothic (EP)
The Last Time (EP)
Forever Failure (EP)
Draconian Times
The Singles Collection
Say Just Words (I) (single)
Say Just Words (II) (single)
True Belief (single)
One Second
Reflection (best of)
One Second (I) (single)
One Second (II) (single)
So Much is Lost (single)
Permanent Solution (single)
Host
Mouth (single)
Fader (single)
Believe In Nothing
Erased (single)
Symbol Of Life
BBC Sessions (live)
quote:Er zit voldoende eigen kwaliteit in Epica voor aanschaf. De band zit op een soortgelijk spoor als het betere werk van Paradise Lost maar je hoeft hen beslist niet als een kloon ervan te zien.
Op donderdag 20 november 2003 17:52 schreef _Etter_ het volgende:[..]
haha, dat zijn wel de versteende plaatgestamte voetsporen dan. Want in PL zijn voetsporen zijn al zoveel bands gestapt dat Epica weinig sporen meer heeft om in te stappen
Tja, ik kan niet (meer) echt zeggen dat ik vol spanning op een nieuw PL zit te wachten.quote:Op woensdag 22 september 2004 13:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Voor de mensen die het nog wat interesseert; de tracklist van de nieuwe cd:
Through the silence
Shine
Sun fading
Sanctimonious you
Redshift
Forever after
Getting over the madness
Accept the pain
Close your eyes
The laws of cause
Persoonlijk vind ik al die bands die rond die tijd groot waren (Amorphis, PL, Tiamat, Sentenced, Anathema) erg ingekakt, gezapig en suf geworden, alleen My Dying Bride kan me nog enigzins boeien, maargoed, ben toch wel een klein beetje benieuwd naar de nieuwe PL, hoorde dat ze weer iets meer gitaren erin gingen gooien, en als ik het goed zag hebben ze zelfs hun haar weer laten groeien (iig Nick Holmes, en die gitaarpiel)quote:Op dinsdag 8 februari 2005 00:10 schreef Summoner het volgende:
Nog zo'n verloren zaak, inderdaad. Het is wel mooi geweest. Toch betreurenswaardig dat ze geen voorbeeld nemen aan een band als Anathema, dat de boel wel interessant weet te houden. Die bands zijn allemaal zo rond dezelfde tijd 'bekend' geworden, maar velen zijn gewoon gestagneerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |