Ik heb het over het leven.....
[Dit bericht is gewijzigd door TimmyAsd op 10-03-2003 16:17]
quote:waarom zie je het niet meer zitten?
Op maandag 10 maart 2003 16:16 schreef TimmyAsd het volgende:iemand die het weet??
quote:doe ff normaal
Op maandag 10 maart 2003 16:18 schreef Orion-666- het volgende:
Gewoon van een flat springen of onder een trein, dan is het zo afgelopen met al dat gedoe.
Sorry moest dit gewoon ff kwijt
Maar wat zie je niet meer zitten in het leven?
quote:Het leven bestaat nu eenmaal uit perioden die goed maar ook heel erg kunnen tegenzitten. Wat bedoel je met ALLES als ik vragen mag?
Op maandag 10 maart 2003 16:16 schreef TimmyAsd het volgende:iemand die het weet??
quote:Doe iets voor de mensheid, misschien dat het weer terug komt...
Op maandag 10 maart 2003 16:20 schreef TimmyAsd het volgende:
ik zie geen reden meer om te leven..
quote:Soms zijn er onverwacht kleine dingetjes waardoor je het toch allemaal wat beter in gaat zien.. Je moet het niet zomaar opgeven
je kan maar een ding doen... dat is door gaan...je weet wat ze zeggen: "na regen komt zonneschijn"
quote:dit is waarschijnlijk het stomste advies wat je krijgt van iemand maar probeer te relaxen ga uit, get drunk, kijk een goeie lachfilm probeer met je hoofd weg te komen van die gedachten. Met iemand praten over je probleem is ook een manier om er vanaf te komen... Probeer maar gewoon iets te doen waar je rustig van wordt.
gr Filmgek
Vergelijk: je hebt een wond, je hebt je verschikkelijk geschaaft aan iets... Dan sta je onder de douche.. en doet het een HELSE pijn
Op dat moment zet je je kaken op elkaar..
Maar dat moet je niet doen..
Je moet goed proberen te voelen wat er is... en dan proberen het te accepteren.. hoeveel pijn het ook doet.
Dat doe ik. En het werkt.. want als je goed gevoelt hebt.. weet je wat er is....
Dan kun je gaan bedenken wat je anders kunt gaan doen, zodat het niet meer zoveel pijn doet....
Bijvoorbeeld, door een goed boek te pakken (daarvoor moet je eerst naar de bieb) dan ben je bezig.....
Als je dat vol houd, steeds iets doen.. gewoon iets doen.. dan klim je er vanzelf uit.
Wees niet het slachtoffer maar sta er 'boven'.
Pak het heft op.
Het is jou leven, jou schouwspel.. jij maakt de regels en bepaalt de uitkomst, zo, doe er wat aan ipv zielig wegkwijnen! Want al gaat er nog zoveel fout, je mag ook best janken op ze tijd, maar als je zielig blijft doen gebeurt er iig NIKS!
[Dit bericht is gewijzigd door Dragonfly op 10-03-2003 16:32]
Er komt altijd wel weer een tijd wanneer het weer voor de wind gaat.
Gewoon je poot strak houden. !!!!
Suc6
[Dit bericht is gewijzigd door Doopey op 10-03-2003 16:37]
quote:? beetje SUF om het zo te zeggen....
Op maandag 10 maart 2003 16:31 schreef Dragonfly het volgende:
zelfmoord komt bij iedereen in z'n leven weleens voor...maar dat wil niet zeggen dat je de situaties niet meer aan kan...ik vind het grote onzin...ik haat mensen die zelfmoord plegen!! het is echt een zwakke keuze om het te doen..ik snap best dat sommige mensen het denken, dat dood zijn beter is op dat moment, maar geloof me, elke situatie is wel te overwinnen!! het gaat nu misschien ff niet oke..maar dat komt wel goed!! alles komt goed!! probeer door te zetten...overwin het..laat zien dat je niet zwak bent door zelfmoord te plegen..maar laat zien dat je sterker ben dan dat...dat geeft echt wel een beter gevoel...just try.....
Verder komt bij Zelfmoord ook een behoorlijke doses Lef kijken...
het is echt niet gemakkelijk je voor een trein te werpen.
beetje respectvoller naar mensen die het heel moeilijk (met zichzelf) hebben mag best.
Want die mensen komen door zo een zelfmoord vaak ook in de put te zitten.
quote:Wat bij mij altijd helpt is Thee met Sint-Jans kruid drinken. Hierdoor voel je je binnen 15 minuten iets beter, net genoeg om door al die ellende één lichtpuntje te zien wat je op de been houdt. (ik geloofde het nooit maar het werkt).
Heel veel sterkte
Klinkt allemaal supersimpel en alsof het nooit kan werken, maar ik spreek uit ervaring. Je kunt niet goed nadenken als je moe bent, en dus krijg je gekke gedachten.
Als dingen niet lukken en ik ben te moe om ze wel te laten lukken, dan zit ik nog wel eens in mijn auto to bedenken hoe makkelijk het zou zijn om tegen een boom aan te rijden. Die gedachte is natuurlijk belachelijk, de volgende morgen ziet alles er altijd heel anders uit.
Praat ook eens met goede vrienden/je ouders. En dan niet alleen maar vragen om begrip, maar vraag ze om je echt te helpen met je problemen. Ga met de billen bloot en vraag ze om hulp. Geen enkel probleem is onoplosbaar. Zelfmoord plegen omdat je je te veel voor je problemen schaamt is volslagen belachelijk. Japanners plegen zelfmoord uit schaamte, dat heet harakiri, maar wij hebben niet zo'n cultuur hoor!
Hoppa, met de billen bloot, de beste weg uit de problemen is er doorheen. Over een jaartje is iedereen het toch weer vergeten.
Toevoeging: Bedenk dat er altijd nog andere vluchtmogelijkheden zijn dan zelfmoord. Het leven is te veel de moeite waard om het voor een paar problemen te beeindigen. Pak dan je boeltje en ga ergens anders het geluk zoeken. Je laat misschien geliefden achter (ouders, familie), maar je, misschien heb je dat nodig. En als je regelmatig wat van je laat horen, dan is er toch niks aan de hand?
Zorg alleen wel dat je jezelf kunt redden, natuurlijk, in de meeste landen op deze wereld is het een heel stuk kutter dan hier. Dat merk je pas als je gereisd hebt, maar het is wel handig om er van te voren rekening mee te houden. Zorg er ten allen tijde voor dat je niet op de straat belandt, in de meeste landen ben je dan vogelvrij en kom je alleen van kwaad tot erger. In Nederland is het al moeilijk om weer van de straat af te komen, maar in veel landen is de kans dat je als lijk in de goot eindigt vrij groot, snap je?
Als bovenstaand allemaal niks voor je is, zou ik je aanraden gebruik te maken van de mogelijkheden die Nederland biedt: ga naar je huisarts en open je hart. Of ga gelijk naar een maatschappelijk werker.
Eén tip: ga niet denken dat je het beter weet dan je maatschappelijk werker of psychiater. Het feit dat JIJ depressief bent en zelfmoordneigingen hebt en HIJ/ZIJ niet, zegt al genoeg over wie het nou eigenlijk bij het rechte eind heeft... De maatschappelijk werker is er niet om jouw problemen op te lossen, maar om jou zo ver te krijgen dat je dat zelf kunt.
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 10-03-2003 16:52]
quote:Is er iemand anders die een reden ziet waarom jij zou blijven leven?
Uit dit topic blijkt (nog) niet wat er precies aan de hand is. Welk probleem kan zó groot zijn dat het niet op te lossen is? Of in elk geval zo te behappen dat het je leven niet in de weg zit?
quote:stomme opmerking! je bent nu wel erg stoer he met je mannen praat he je kan het ook wat NUANCEREN miss kan je iemand dan echt helpen inplaats van je ERRUG BOTTE mening zomaar effe in iemands mik te douwen
Op maandag 10 maart 2003 16:31 schreef Dragonfly het volgende:
zelfmoord komt bij iedereen in z'n leven weleens voor...maar dat wil niet zeggen dat je de situaties niet meer aan kan...ik vind het grote onzin...ik haat mensen die zelfmoord plegen!! het is echt een zwakke keuze om het te doen..ik snap best dat sommige mensen het denken, dat dood zijn beter is op dat moment, maar geloof me, elke situatie is wel te overwinnen!! het gaat nu misschien ff niet oke..maar dat komt wel goed!! alles komt goed!! probeer door te zetten...overwin het..laat zien dat je niet zwak bent door zelfmoord te plegen..maar laat zien dat je sterker ben dan dat...dat geeft echt wel een beter gevoel...just try.....
Je moet het proberen op te lossen. Alleen of met iemand. Als je wil. Kan je alles berijken. En wat is nou mooier dan dat ALS alles achter de rug is. Dat je dan kan terug kijken op je moeilijke tijd. En dat je dan kan zeggen. Kijk dat heb ik overwonnen. Geloof me. Je staat meteen sterker in je schoenen. Maar er een eind aan maken. Is de makkelijkste manier.
Het komt mischien hard aan. Maar ik kan het heel mooi en leuk vertellen. Maar zo zie ik het.
Kijk ik weet niet wat er gebeurd is. En weet ook de reden niet van je gedachtes. Maar jij moeter over heen komen. Jij moet je problemen oplossen. En dat kan je vast niet alleen. Zoek iemand die je kan helpen. Denk maar zo. Samen sta je sterk!!! Geloof in je zelf. En doe er alles aan. En ik kan je al vast vertellen dat als je denkt dat het goed gaat. Dat je dan kan terug vallen. Maar dan juist moet je door zetten. Want wat je wil. Kan je berijken. Het is maar net wat je er voor over hebt.
Heel veel sterkte.
quote:zekers anders mis je alle die leuke avonden waarop je met bloedmooie meisjes praat en email/telefoonnummers uitwisselt je mist alle momente dat je nog keihard gaat lachen om mensen waarin je ouder karaktertrekken van jezelf in terug herkent.
Op maandag 10 maart 2003 16:55 schreef Phat Lip het volgende:
Je bent nog jong man!
Echt, je gaat je weer beter voelen ..met een beetje geduld en doorzettingsvermogen!
Lekker rustig aan doen neem veel rust doe in je vrije tijd ook leuke dingen etc. etc.
quote:Snapt niemand nou dat iemand die zelfmoord wil plegen het ZELF OOK ZWAK vindt? Waarom denk je nou dat iemand zelfmoord wil plegen? Omdat hij zichzelf te zwak vindt om zijn eigen problemen op te lossen. Dat zelfmoord zwak zou zijn is geen enkel argument om het niet te doen.
Zelfmoord?
Ik weet niet wat de reden is. Ik weet niet wat er gebeurd is.
Maar zelfmoord vind ik de makkelijskte manier. Ik vind het weg rennen voor je problemen. Ik vind het zwak
Anyway, het grootste probleem is dat veel mensen zo veel eigenwaarde hebben dat ze nooit hun schermen zullen laten zakken. Nou, laat ik je zeggen dat bijvoorbeeld bij je ouders met de billen bloot gaan de lucht heel erg op kan klaren hoor.
Door het leven gaan zonder dat je iemand vertrouwt gaat je niet lukken. Neem dus iemand in vertrouwen, laat je schermen zakken. Maar kies wel iemand die je vertrouwen waard is. Soms helpt het ook om met een vreemde te praten, die heeft geen contact met je vriendenkring en het kan dus weinig kwaad. Onbekenden (ze hoeven niet volslagen onbekenden te zijn) luisteren vaak makkelijker en beter dan je denkt.
Ik kan er nog bij vermelden dat als die iemand met jouw problemen aan de slag gaat en jou probeert te helpen, je die persoon zijn gang zou moeten laten gaan.
Bedenk altijd: als je zelfmoord pleegt is je leven helemaal afgelopen. Dus wat iemand ook uitprobeert om jou te helpen, het eindresultaat kan alleen maar beter zijn dan zelfmoord. Het enige verschil is dat je het zelf mee moet maken. Nou én? Als je een hete vaatdoek uitknijpt doet het ook pijn aan je handen, maar die pijn stopt als al het water uit de vaatdoek is. En daarna is de vaatdoek droog en kun je je handen wassen.
De beste weg uit de problemen is er dwars doorheen. Laat intussen alle gevolgen van je af glijden (dat is mogelijk, echt waar, de gevolgen zullen je meevallen) en pak weer nieuwe dingen op als je er ruimte voor hebt. Wanneer heb je er ruimte voor? Dat voel je vanzelf wel, vertrouw op jezelf!
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 10-03-2003 17:24]
quote:uh huh een bekende dichter schreef voor zijn zelfmoord: "Ik ben te oud voor mijn eigen Verdriet geworden." depressie duurt erg lang en binnen je depressie ontstaat het gevoel dat het NOOIT maar dan echt NOOIT meer goed met je komt en dat je OOK nooit meer normaal gaat functioneren na je depressie dus wordt zelfmoord de enige uitweg... maar hier kan je boeken over schrijven
Op maandag 10 maart 2003 17:01 schreef RetepV het volgende:[..]
Snapt niemand nou dat iemand die zelfmoord wil plegen het ZELF OOK ZWAK vindt? Waarom denk je nou dat iemand zelfmoord wil plegen? Omdat hij zichzelf te zwak vindt om zijn eigen problemen op te lossen. Dat zelfmoord zwak zou zijn is geen enkel argument om het niet te doen.
Anyway, het grootste probleem is dat veel mensen zo veel eigenwaarde hebben dat ze nooit hun schermen zullen laten zakken. Nou, laat ik je zeggen dat bijvoorbeeld bij je ouders met de billen bloot gaan de lucht heel erg op kan klaren hoor.
quote:Het moet meer zo over komen van. Zelfmoord is de makkelijke manier. En als je iets wil bereiken. Waat dan ook. Dat je het kan. Het kan even duren. Maar alles is te bereiken. Als je het maar wil. En zelfmoord is gewoon opgeven. En daarom vind ik het zwak.
Op maandag 10 maart 2003 17:01 schreef RetepV het volgende:[..]
Snapt niemand nou dat iemand die zelfmoord wil plegen het ZELF OOK ZWAK vindt? Waarom denk je nou dat iemand zelfmoord wil plegen? Omdat hij zichzelf te zwak vindt om zijn eigen problemen op te lossen. Dat zelfmoord zwak zou zijn is geen enkel argument om het niet te doen.
Door het leven gaan zonder dat je iemand vertrouwt gaat je niet lukken. Neem dus iemand in vertrouwen, laat je schermen zakken. Maar kies wel iemand die je vertrouwen waard is. Soms helpt het ook om met een vreemde te praten, die heeft geen contact met je vriendenkring en het kan dus weinig kwaad. Onbekenden (ze hoeven niet volslagen onbekenden te zijn) luisteren vaak makkelijker en beter dan je denkt.
Wat moet je anders zeggen?
Oh je bent te zwak voor je problemen. Maak er maar een eind aan. Het is niet anders. Je hebt het geprobeerd. Jammer jo. Volgend leven beter.
Dat is het toch niet. Kom op zeg.
Maak je zelf sterk. En probeer je problemen op te lossen. Laat zien aan de rest van je omgeving dat je sterk bent. Dat jij je problemen kan overwinnen. Zoek hulp. Doe het samen. Zoals ik eerder zei. Als je iets wil bereiken. Is dat gewoon te doen! Zij het met tegen slagen.
quote:Tering, waarom kunnen zo veel mensen alles wat ik probeer te zeggen zo makkelijk in één zin samenvatten! Hoe kan ik dat ook leren?
Op maandag 10 maart 2003 17:18 schreef milagro het volgende:
als je het leven niet ziet zitten, moet je het misschien eens laten staan..dan kijk je er anders tegen aan.
+10 inzichtvol
quote:Ja, ik begrijp wel wat je wil zeggen ook_gek. Maar als je zo ver bent dat je eigen leven en dat van anderen je niets meer kan schelen, dan maakt het ook niet meer uit of je zelfmoord zwak vind of niet, begrijp je dat?
Op maandag 10 maart 2003 17:14 schreef ook_gek het volgende:
Het moet meer zo over komen van. Zelfmoord is de makkelijke manier. En als je iets wil bereiken. Waat dan ook. Dat je het kan. Het kan even duren. Maar alles is te bereiken. Als je het maar wil. En zelfmoord is gewoon opgeven. En daarom vind ik het zwak.
Als je in een donkere kamer zit waarin je geen enkele uitgang meer kunt vinden behalve eentje. Maar boven die deur hangt een bord 'als je hier doorheen gaat ben je uit de kamer, maar het is wel je einde'. Dan hou je het lang vol met tegen jezelf zeggen dat je er niet doorheen moet gaan. Meer er komt een dag dat je gekker wordt van het staren naar die uitgang dan het zoeken naar een andere uitgang. En dan ga je er toch doorheen. Terwijl iemand je alleen maar door de muur had hoeven vragen of iemand aan de buitenkant even een deur voor je open zet.
Als je hulp van buitenaf hebt, hoef je helemaal niet te zoeken.
Ik hoop dat mijn beeldspraak een beetje duidelijk is? Ik bedoelde je niet te flamen hoor, ook_gek. Maar ik weet dat in mijn gevallen jouw argument mij alleen maar bitterder zou maken, ik zou dan iets hebben van "duh, alsof IK zelfmoord zo'n goede uitweg vind". En dan was jij de volgende persoon die niet snapt waarom ik dan toch zelfmoord heb gepleegd.
quote:Wat is er mis met 'Oh, je bent te zwak voor je problemen, zoek dus iemand met wie je samen sterker staat'? Of 'Oh je bent te zwak voor je problemen: slik je trots in en leg ze toch voor aan iemand'?
Oh je bent te zwak voor je problemen. Maak er maar een eind aan. Het is niet anders. Je hebt het geprobeerd. Jammer jo. Volgend leven beter.
Ik heb geen idee waarom jij vindt dat je leven net zo goed nu al kan stoppen, TimmyAsd, maar als je er over wil lullen: mijn e-mail adres zit in mijn profiel. Je zal mij niet horen zeggen dat ik je problemen op kan lossen, maar ik neem ze serieus en misschien dat mijn kijk op het leven je nieuwe inspiratie kan geven.
Maar vooralsnog is de beste raad die ik je kan geven: doe het eens een tijdje rustiger aan en ga een tijdje op tijd naar bed. Hou dat ook vol, het duurt langer voor je je weer goed voelt dan een paar dagen. Praat intussen met iemand over je problemen, maar let op dat je niet tot diep in de nacht doorlult, want dan krijg je weer slaap te kort.
Wat je ook kan doen is een afspraak bij je huisarts maken, die stuurt je door naar de psychiater. Van die krijg je medicijnen die hetzelfde doen als veel goede nachtrust, alleen werken die in een veel korter tijdsbestek en je hoeft niet zo vroeg naar bed . Persoonlijk hou ik niet zo van medicijnen, maar ik weet dat ze heel goed werken.
Maar voor alles: zoek iemand die je in vertrouwen kan nemen en met wie je over je problemen kan praten. En maak met jezelf de belofte dat je nog minstens een jaar wacht met zelfmoord (beter is om maar gelijk jezelf te beloven dat je nooit zelfmoord zult plegen), wat is een extra jaar op de eeuwigheid? Betere tips kan ik je niet geven, maar ik denk dat het voldoende is.
Heb geduld: betere tijden komen er vanzelf als je je leven iets meer de vrijheid geeft om zichzelf te ontwikkelen.
In ieder geval werkt het bij mij keer op keer weer om me uit een depressie te krijgen.
quote:Dan e-mail je mij effe armani@xs4all.nl
quote:Het is niet mijn bedoeling te discussieren, alleen om mijn mening te geven zoals ik het vanuit mijn hoekje van de wereld zie. In mijn hoekje van de wereld weet ik heel goed dat ik zwak ben als ik zelfmoord zou plegen en heb ik helemaal niets aan een constatering die ik zelf al had gedaan.
Op maandag 10 maart 2003 17:28 schreef ook_gek het volgende:
Met alle respect. Maar is het wel nuttig hier een discussie over te houden. We helpen hem er niet echt mee.
Maar goed, uiteindelijk heb je gelijk en helpt het TimmyAsd niets, mijn verontschuldigingen aan TimmyAsd en ook_gek, ik liet me meeslepen.
TimmyAsd: neem eens contact met me op via e-mail als je er gewoon eens mano-a-mano over wil praten. Je kent mij niet, maar bedenk dat ik jou ook niet ken, dus dat is wederzijds.
quote:Misschien is dit wat moeilijker voor jongen dan voor meiden maar bij mij werkt dit nog wel eens: jank ff alles eruit. Zet het droevigste liedje op dat je kent, denk aan de meest klote dingen die je hebt meegemaakt, pak pen en papier (of een potlood als je van tekenen houdt) en schrijf (of teken of wat dat ook) wat er allemaal in je op komt, hoe kut je je voelt en wat je allemaal dwars zit enzo. Dit kan ontzettend opluchten!
quote:In ieder geval niet zielig gaan lopen doen. Stel jezelf de vraag waarom alles zo kut gaat en waarom je het niet meer ziet zitten. Het antwoord is de oplossing
quote:Ik liet me ook mee slepen. En dat is niet geks vind ik. En ik snap helemaal wat je zegt. En ik vind dat je het perfect uit legt met die kamer. Ik snap ook wel dat je dat bedoeld. Maar hij kan toch ook prof hulp zoeken? En ik vind het top dat jij je hulp aan bied. Ik zou het nu niet kunnen. Zeker omdat ik er geen tijd voor heb.
Op maandag 10 maart 2003 18:23 schreef RetepV het volgende:[..]
Het is niet mijn bedoeling te discussieren, alleen om mijn mening te geven zoals ik het vanuit mijn hoekje van de wereld zie. In mijn hoekje van de wereld weet ik heel goed dat ik zwak ben als ik zelfmoord zou plegen en heb ik helemaal niets aan een constatering die ik zelf al had gedaan.
Maar goed, uiteindelijk heb je gelijk en helpt het TimmyAsd niets, mijn verontschuldigingen aan TimmyAsd en ook_gek, ik liet me meeslepen.
TimmyAsd: neem eens contact met me op via e-mail als je er gewoon eens mano-a-mano over wil praten. Je kent mij niet, maar bedenk dat ik jou ook niet ken, dus dat is wederzijds.
En m,n uitspraken baseer ik op de info die ik heb gekregen hier. En dat is eigelijk bijna niet. En ik snap dat hij het niet op internet wil gooien.
En geen paniek. Ik heb nu geen hekel aan iemand
En als ik zo in de put zou zitten. En er zijn dan mensen die mij aan bieden om me te helpen. Ik zou die aan bieding met 2 handen aan pakken. Dus als ik een tip mag geven. Mailen naar de gene die het aan bied. Je moet het zo zien. Je hebt niets te verliezen. Je kan er alleen maar bij winnen.
Heel veel sterkte.
toen ik 18 was had ik het helemaal voor elkaar...leuke vriendin, school ging goed en had goed betaald werk.
Tot op een dag mijn vriendin me belde om afscheid te nemen. Ik wist niet waar ze het over had en toen vertelde ze me dat ze zelfmoord ging plegen. Ik geprobeerd haar eraf te praten en wou zo snel mogelijk naar haar toe (ik woon in Zwolle, zij in Den Hoorn) maar ja hoe kom je daar zo snel mogelijk? Ze zei me dat het toch niet zou helpen als ik die kant op zou komen want ze had net een paar potten emt pillen opgegeten en zo hoorde ik haar aan de telefoon sterven...
Heb het er enorm moeilijk mee gehad en wou toen het liefste zelf ook dood. Maar ik weet hoe je je voelt als er iemand uit je omgeving waar je heel veel om geeft zelfmoord pleegt dus en geloof me datr is niet leuk. Zelfmoord is eigenlijk een enorm egoistische daad waar je jezelf alleen mee helpt (denk je) maar je laat een enorm gat avchter voor de mensen die om je geven.
Niet doen dus! Probeer het beste van je leven te maken...neem een hobby (ik ben gitaar gaan spelen en ben nu bezig met platencontract bij Epitaph).
Je hebt je leven helemaal zelf in de hand, laat het niet verpesten door de slechte dingen die er zijn, want ik weet dat die er genoeg zijn, maar maak het mooi door de goede dingen, zoals een mooie zonsopkomst of een goed glas bier. Drink natuurlijk vooral niet te veel als je zo depressief bent want dan krijg je juist nog meer problemen. Verde rhelpt natuurlijk een stevige pot janken ook enorm maar dirnk daarna veel water want je krijgt echt koppijn anders.
quote:helemaal mee eens... maar over het egocentrisme je hebt helemaal gelijk maar iemand die zelfmoord wil plegen ziet het niet als egocentrisme die vindt dat hij/zij iedereen in de weg zit ...maarja ik ben weer aan het brabbelen
Op maandag 10 maart 2003 23:01 schreef beelz het volgende:
Ik snap helemaal wat je bedoelt...toen ik 18 was had ik het helemaal voor elkaar...leuke vriendin, school ging goed en had goed betaald werk.
Tot op een dag mijn vriendin me belde om afscheid te nemen. Ik wist niet waar ze het over had en toen vertelde ze me dat ze zelfmoord ging plegen. Ik geprobeerd haar eraf te praten en wou zo snel mogelijk naar haar toe (ik woon in Zwolle, zij in Den Hoorn) maar ja hoe kom je daar zo snel mogelijk? Ze zei me dat het toch niet zou helpen als ik die kant op zou komen want ze had net een paar potten emt pillen opgegeten en zo hoorde ik haar aan de telefoon sterven...
Heb het er enorm moeilijk mee gehad en wou toen het liefste zelf ook dood. Maar ik weet hoe je je voelt als er iemand uit je omgeving waar je heel veel om geeft zelfmoord pleegt dus en geloof me datr is niet leuk. Zelfmoord is eigenlijk een enorm egoistische daad waar je jezelf alleen mee helpt (denk je) maar je laat een enorm gat avchter voor de mensen die om je geven.
Niet doen dus! Probeer het beste van je leven te maken...neem een hobby (ik ben gitaar gaan spelen en ben nu bezig met platencontract bij Epitaph).Je hebt je leven helemaal zelf in de hand, laat het niet verpesten door de slechte dingen die er zijn, want ik weet dat die er genoeg zijn, maar maak het mooi door de goede dingen, zoals een mooie zonsopkomst of een goed glas bier. Drink natuurlijk vooral niet te veel als je zo depressief bent want dan krijg je juist nog meer problemen. Verde rhelpt natuurlijk een stevige pot janken ook enorm maar dirnk daarna veel water want je krijgt echt koppijn anders.
quote:dat heb ik ook geprobeerd / probeer ik ook
dit is waarschijnlijk het stomste advies wat je krijgt van iemand maar probeer te relaxen ga uit, get drunk, kijk een goeie lachfilm probeer met je hoofd weg te komen van die gedachten. Met iemand praten over je probleem is ook een manier om er vanaf te komen... Probeer maar gewoon iets te doen waar je rustig van wordt.
gr Filmgek
ik kan je moeilijk helpen maar toch sterkte er mee
Chris
quote:ik heb niet alle antwoorden... misschien was ik praten met andere mensen er vergeten bij te zetten... zie je begin ik weer te brabbelen
Op maandag 10 maart 2003 23:18 schreef Sirchay het volgende:[..]
dat heb ik ook geprobeerd / probeer ik ook
maar je voelt je dan alleen maar kutter als ze weer weg gaan en je weer alleen zit. dan ga je weer na denken.....ik kan je moeilijk helpen maar toch sterkte er mee
Chris
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |