Op deze plaat doet ze ook een duet met Emmylou Harris en een fraaie cover van Bruce Springsteen's "Stolen Car".
Ook vergelijkingen met Beth Orton en hier en daar Tori Amos zijn waar te nemen.
Haar teksten zijn schitterend, bijvoorbeeld in "Making Pies", over een weduwe die om haar verdriet te vergeten de hele week taarten bakt. Nummers als "Be Careful" en "Nobody's Crying" zijn bedrieglijk romantische liedjes. Verder zingt ze over het einde van een passievolle nacht, waarin de verlatingsangst al begint. Haar band geeft haar aan het eind van dit "Tomorrow Night" ook een welgemeend applaus.
Het mooiste is echter wat mij betreft de opener "Rain". Drie dikke lagen kippenvel.
De plaat is vorig jaar al uitgekomen in de VS, maar nu pas hier verkrijgbaar. Een regelrechte aanrader voor liefhebbers van het genre en andere mensen die eens iets willen ontdekken.
quote:wat losse liedjes, ben niet gek op die teksten (vooral niet van de oudere liedjes) maar die stem is natuurlijk fantastisch. Maar qua teksten hoor ik echt liever Emmylou Harris, Gillian Welch, Lucinda Williams..
Op maandag 10 maart 2003 17:14 schreef methodmich het volgende:
Iemand al geluisterd?
Ik heb hem nu ook en ben helemaal verkocht. Wat een ongelofelijke stem, echt uniek, en schitterende liedjes. Normaal hou ik altijd van de ietwat ruigere liedjes, maar iemand stuurde me een tijdje terug "Rain" op en ik was er helemaal ondersteboven van. Schitterende tekst en de drama in haar stem komt helemaal tot recht in de liedjes. 'Making Pies', 'Nobody's Crying' zijn allemaal juweeltjes, maar zo is ook haar uit 1996 afkomstige album 'Living with Ghosts' een schitterend album.
Beth Orton vind ook wel aardig, maar allemaal wat te duf, en de link met Tori Amos is wel wat ver, maar soms komt zij wel over als een vrouwelijke versie van de zanger van Counting Crows.
Patty Griffin is een geweldige zangeres met een prachtige stem en zeer varierende liedjes, die hoog in mijn lijstje favo-artiesten staat .
Is inderdaad een bloedmooie plaat. De eerste die ik van Patty hoorde. Maar Impossible Dream vind ik ook briljant en Flaming Red is ook een lekkere plaat. Ik denk dat ik Living With Ghosts de minste vind, niet omdat het slechte nummers zijn maar omdat ie helemaal akoestisch is. Dat vind ik op den duur een beetje saai.quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:07 schreef methodmich het volgende:
Heb hem wel gehoord, absoluut prima materiaal. Toch blijf ik 1,000 Kisses haar beste werk vinden denk ik.
bij toeval...zapte langs een of andere tv-serie...bleef hangen vanwege het liedje...even gegoogled, en wat nummers gedownload...was onder de indruk...nu nog even wachten tot m'n bestelde cd'tje binnen isquote:
Welke cd heb je besteld?quote:Op zondag 22 april 2007 22:23 schreef Abbadon het volgende:
[..]
bij toeval...zapte langs een of andere tv-serie...bleef hangen vanwege het liedje...even gegoogled, en wat nummers gedownload...was onder de indruk...nu nog even wachten tot m'n bestelde cd'tje binnen is
Impossible Dreamquote:
Prachtige plaat en ik vind Rowing Song één van de mindere nummers op die plaat dus dat belooft wat!quote:Op zondag 22 april 2007 23:14 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Impossible Dream
Het nummer dat me in eerste instantie aansprak, rowing song, staat nl daar op
haha...we zullen zien of onze smaak wat dat betreft overeenkomt danquote:Op maandag 23 april 2007 07:46 schreef _Magnolia_ het volgende:
Prachtige plaat en ik vind Rowing Song één van de mindere nummers op die plaat dus dat belooft wat!![]()
Is inderdaad een heel mooi nummer. Ik denk dat, als ik dan een favoriet aan moet wijzen, ik Burgundy Shoes kies. Wat een schitterend nummer. Ik las ergens dat iemand Patty gevraagd had eens een 'happy song' te schrijven en dit is het resultaat. Het klinkt helemaal niet als een opgewekt nummer maar de sfeer van het liedje straalt puur geluk uit. Ik vind het knap dat ze dat voor elkaar krijgt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:31 schreef methodmich het volgende:
Van de nieuwe plaat begint Heavenly Day stilaan toch wel een beetje een favoriet van me te worden.
eens! ik ben helemaal om...prachtmuziek...een stem die me bij vlagen aan Eva Cassidy doet denken, zo mooiquote:Op woensdag 23 mei 2007 16:49 schreef _Magnolia_ het volgende:
Maar eigenlijk vind ik de hele cd van begin tot eind schitterend.
Ah, wat leuk om te horen dat je ook voor Patty bent gevallen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:51 schreef Abbadon het volgende:
[..]
eens! ik ben helemaal om...prachtmuziek...een stem die me bij vlagen aan Eva Cassidy doet denken, zo mooi![]()
dat zou mooi zijn...ik zou dan zeker komen ja...helemaal in Paradiso, sowieso al mijn favoriete concertzaal...quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:56 schreef _Magnolia_ het volgende:
[..]
Ah, wat leuk om te horen dat je ook voor Patty bent gevallen.Nu maar hopen dat ze snel weer eens hier komt spelen. Ik zag haar in 2005 in de bovenzaal van Paradiso en dat was fantastisch.
Heb je al haar albums inmiddels beluisterd?quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:58 schreef Abbadon het volgende:
[..]
dat zou mooi zijn...ik zou dan zeker komen ja...helemaal in Paradiso, sowieso al mijn favoriete concertzaal...
niet alles...2 albums vind ik nu wel even genoegquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:00 schreef _Magnolia_ het volgende:
[..]
Heb je al haar albums inmiddels beluisterd?
Ja, ik wel. Het zijn er maar 5, 6 met de niet officieel uitgebrachte Silver Bell meegerekend. Maar ik luister ook nog naar andere muziek.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:01 schreef Abbadon het volgende:
[..]
niet alles...2 albums vind ik nu wel even genoegluister ook nog andere muziek, en ik ben niet iemand die per se alles van een bepaalde artiest hoeft te hebben...
jij wel, begrijp ik?
oh, dan is het goed...stel je voor zegquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:04 schreef _Magnolia_ het volgende:
[..]
Ja, ik wel. Het zijn er maar 5, 6 met de niet officieel uitgebrachte Silver Bell meegerekend. Maar ik luister ook nog naar andere muziek.![]()
Ik vind nogal veel leuk, luister van alles, van Dolly Parton tot Radiohead..quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:18 schreef Abbadon het volgende:
[..]
oh, dan is het goed...stel je voor zeg![]()
same here....van Marvin Gaye tot Tool...maar de laatste tijd steeds meer een duidelijke voorkeur voor singer/songwriters...luisterliedjes, bij voorkeur wat melancholisch...quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:36 schreef _Magnolia_ het volgende:
[..]
Ik vind nogal veel leuk, luister van alles, van Dolly Parton tot Radiohead..![]()
Daar gaat mijn voorkeur ook naar uit. Ik houd van melodieuze muziek.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:06 schreef Abbadon het volgende:
[..]
same here....van Marvin Gaye tot Tool...maar de laatste tijd steeds meer een duidelijke voorkeur voor singer/songwriters...luisterliedjes, bij voorkeur wat melancholisch...
Ja, precies....liedjes waar het om het liedje gaat...niet te ingewikkelde begeleiding vol effecten en gedoe...quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:31 schreef _Magnolia_ het volgende:
Daar gaat mijn voorkeur ook naar uit. Ik houd van melodieuze muziek.
Gedaan.quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:07 schreef Abbadon het volgende:
misschien is het handig je PM aan te zetten? zodat we niet het hele topic vol kletsen?
Jawel, maar het moet wel over Patty Griffin gaan.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:06 schreef methodmich het volgende:
Klets gerust het hele topic vol. Als ts ben ik al lang blij dat er eindelijk een beetje leven is.
Maar dan heb jij vast Making Pies nog nooit gehoord. Of Mary. Of Little God. Etc..quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:49 schreef Abbadon het volgende:
...in dat geval wil ik nog even kwijt dat ik Rowing Song nog steeds één van de mooiere nummers vind
...of jij hebt er moeite mee mijn mening te accepterenquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:35 schreef _Magnolia_ het volgende:
[..]
Maar dan heb jij vast Making Pies nog nooit gehoord. Of Mary. Of Little God. Etc..![]()
Ach nee, Rowing Song is een prachtig nummer.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:48 schreef Abbadon het volgende:
[..]
...of jij hebt er moeite mee mijn mening te accepteren
was dat nou zo moeilijk?!quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:19 schreef _Magnolia_ het volgende:
[..]
Ach nee, Rowing Song is een prachtig nummer.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |