De halve wijk hier doet het voor z'n deur, ik zelf ook, elk weekend.
maar kan me ook iets herinneren dat het niet mag ivm vervuiling... wasstraat voert het vieze water netjes af (ahum).
quote:En dat terwijl het vrij dubieus is. Ik bedoel, dat er stoffen in het millieu komen die onder chemisch afval vallen dat klopt, maar ook tijdens het rijden komen deze stoffen in het milleu. Bovendien zal na een goede regenbui het effect bijna hetzelfde zijn. Dus de stoffen komen sowieso al in het millieu.
Op zaterdag 8 maart 2003 11:45 schreef SunChaser het volgende:
In feite is het verboden, omdat je met chemisch afval bezig bent.
quote:Haha, dan was ik de auto wel op het erf...
Op zaterdag 8 maart 2003 11:47 schreef SunChaser het volgende:
Het autowassen op straat wordt toch binnenkort verboden bij dee wet. Steeds meer landelijke en regionale overheids bepalingen geven bevestiging hiervan. Een voorbeeld hiervan is dat in enkele deelstaten van Duitsland het autowassen op straat echt verboden is bij wet. Zelfs in Moskou bestaat er reeds gedurende bepaalde jaargetijden een wasverbod op straat.
quote:chemisch afval...
je hebt ook """autowasmiddel"""
dat niet zo schadelijk is voor de natuur hoor...
en om het nou meteen chemisch te noemen
ik heb er nog nooit een groene gloed van af zien komen hoor
quote:Niet elk schoonmaakmiddel is chemisch
Op je gevel is het vuil ook chemisch en dat geldt ook voor vuil dakgrind.
quote:Het gaat dus niet om de zeep, maar om de stoffen die je met de zeep van je auto afhaalt. Daar zitten olieresten bij en zo.
Op zaterdag 8 maart 2003 11:50 schreef ixl85 het volgende:[..]
chemisch afval...
tja ieder zn woordkeuze voor zeep...je hebt ook """autowasmiddel"""
![]()
dat niet zo schadelijk is voor de natuur hoor...
en om het nou meteen chemisch te noemenik heb er nog nooit een groene gloed van af zien komen hoor
quote:Je wast 'm ook nooit 's nachts denk ik
Op zaterdag 8 maart 2003 11:50 schreef ixl85 het volgende:[..]
ik heb er nog nooit een groene gloed van af zien komen hoor
quote:Er zijn ook nog mensen die hun auto zelf onder handen willen nemen.
Op zaterdag 8 maart 2003 11:52 schreef hoe-die-nie het volgende:
Waarom doen mensen dat uberhaupt nog? Voor vier euro door de wasstraat en hij blinkt weer. Daar ga ik niet voor staan klooien voor de deur.
quote:en niet krassen op hun auto willen door die borstels van die wasstraat
Op zaterdag 8 maart 2003 11:54 schreef Streetracer het volgende:[..]
Er zijn ook nog mensen die hun auto zelf onder handen willen nemen.
quote:Omdat als je auto echt vuil is niet alles goed schoon wordt. Omdat de borstels er niet goed bijkunnen. Op mijn dak bijvoorbeeld, aangezien ik dakdragers er op heb zitten. Daartussen blijft het dan altijd smerig. En ook de plekken aan de zijkanten van de deuren (langs de deurrubbers) moet je toch echt met de hand doen, sponsje er langs en dan de zeem.
Waarom doen mensen dat uberhaupt nog? Voor vier euro door de wasstraat en hij blinkt weer. Daar ga ik niet voor staan klooien voor de deur.
quote:Is dat onderhand niet achterhaalt? Met de huidige generatie borstels is dat toch niet meer? Je moet ook wel naar een beetje fatsoenlijke wasstraat gaan.
Op zaterdag 8 maart 2003 11:56 schreef dr.dunno het volgende:[..]
en niet krassen op hun auto willen door die borstels van die wasstraat
quote:AhAHAHHAHA
Op zaterdag 8 maart 2003 11:54 schreef LordAnger het volgende:[..]
Je wast 'm ook nooit 's nachts denk ik
maar wat jullie dus eigelijk zeggen is:
autos scooters motoren enz zijn chemische apparaten,
want als het afval op een auto chemisch is omdat er olie in zit......
is een auto dus nog een stukje erger???
oogkleppen voor, en een keer extra hard over de snelweg rijden,
dat zal ze leren ...
maar goed als je het niet meer opstraat mag doen (je auto wassen)
doe je het toch op de inrit, en als je die niet hebt ergens bij een benzine station (hebben ze wel eens van die afspuitkabines)
of zijn dat dan weer chemische dump plaatsen ofzo
edit
quote:jawel hoor het ligt vaak nite aan de borstelss, maar aan het vuil (uuhm sorry chemisch aval)
Is dat onderhand niet achterhaalt? Met de huidige generatie borstels is dat toch niet meer? Je moet ook wel naar een beetje fatsoenlijke wasstraat gaan.
[Dit bericht is gewijzigd door ixl85 op 08-03-2003 11:59]
quote:Bullcrap; een auto niet onderhouden zorgt voor meer slijtage en dus grotere afvalhopen, bovendien slechtere veiligheid op de weg en meer vervuiling. Die shampoo is biologisch afbreekbaar en wat eraf komt van zo'n auto zit toch wel in de lucht. Waar haal je in vredesnaam deze onzin vandaan???
Op zaterdag 8 maart 2003 11:47 schreef SunChaser het volgende:
Het autowassen op straat wordt toch binnenkort verboden bij dee wet. Steeds meer landelijke en regionale overheids bepalingen geven bevestiging hiervan.
quote:Omdat de wasstraat niet tussen je deuren, in je wielkasten, in je velgen etc komt. Plus dat veel wasstraten van die klote borstels hebben zodat er allemaal krasjes op je auto komen. Dat zie je goed in het licht, allemaal van die dunne krasjes van de draaïng van de borstels.
Denk je echt dat iemand zijn ferrari ook door de wasstraat rijdt? Nee dus, en waarom niet? Omdat het minder goed is. Simpel.
quote:oja, en kletsen met de buurman natuurlijk
Op zaterdag 8 maart 2003 11:54 schreef Streetracer het volgende:[..]
Er zijn ook nog mensen die hun auto zelf onder handen willen nemen.
quote:De wasstraat helpt voor geen meter.. Daar wordt je auto voor het oog wel schoon van, maar hij wordt niet écht schoon.. Om maar niet te spreken over die krasjes in je lak van die wasbeer.. Nee, ik was em liever zelf. Ook nog eens leuk werk als je dik tevreden met je auto bent
quote:Ja, je argumenten zijn juist. Maar het is geen onzin, de overheid is dus wel bezig met deze regelgeving. De regelgeving is dus onzin.
Op zaterdag 8 maart 2003 11:58 schreef dr.dunno het volgende:[..]
Bullcrap; een auto niet onderhouden zorgt voor meer slijtage en dus grotere afvalhopen, bovendien slechtere veiligheid op de weg en meer vervuiling. Die shampoo is biologisch afbreekbaar en wat eraf komt van zo'n auto zit toch wel in de lucht. Waar haal je in vredesnaam deze onzin vandaan???
quote:Denk je echt dat iemand met een Ferrari op straat zijn auto gaat wassen?
Op zaterdag 8 maart 2003 11:59 schreef Kogando het volgende:[..]
Denk je echt dat iemand zijn ferrari ook door de wasstraat rijdt? Nee dus, en waarom niet? Omdat het minder goed is. Simpel.
quote:nee, is niet achterhaald; waarom denk je dat die dingen zo'n enorm kabaal maken als je erin zit? ik heb het ook niet over zo'n budget wasstraat maar eentje waar je makkelijk 10-12 euro betaalt voor een beurt... daar duw je ook maar een keer je auto doorheen als je ziet hoe al die auto's eruit zien die daaruit rollen
Op zaterdag 8 maart 2003 11:58 schreef hoe-die-nie het volgende:[..]
Is dat onderhand niet achterhaalt? Met de huidige generatie borstels is dat toch niet meer? Je moet ook wel naar een beetje fatsoenlijke wasstraat gaan.
quote:ja, ooit iemand een ferrari door een wasstraat zien halen?
Op zaterdag 8 maart 2003 12:00 schreef hoe-die-nie het volgende:[..]
Denk je echt dat iemand met een Ferrari op straat zijn auto gaat wassen?
Staat dan omschreven in de algemene plaatselijke verordening.
Wel moeten ze dan de mogelijkheid bieden om je auto te wassen.
Waskubus etc.
Ik dacht dat Almere dat al had. En hier zijn ze er ook mee bezig.
quote:ik zal in ieder geval dan een van de velen gaan zijn die zich daar geen hork van aan gaat trekken.
Op zaterdag 8 maart 2003 12:00 schreef Lucille het volgende:[..]
Ja, je argumenten zijn juist. Maar het is geen onzin, de overheid is dus wel bezig met deze regelgeving. De regelgeving is dus onzin.
quote:nee duh, die brengt hem weg, komt hem na 2 uurtjes wer ophalen, en heeft zn showroom glas weer terug..
quote:geen id, vertel es
Op zaterdag 8 maart 2003 12:01 schreef dr.dunno het volgende:[..]
nee, is niet achterhaald; waarom denk je dat die dingen zo'n enorm kabaal maken als je erin zit?
quote:en zo is het!
Op zaterdag 8 maart 2003 11:59 schreef tummeke het volgende:[..]
De wasstraat helpt voor geen meter.. Daar wordt je auto voor het oog wel schoon van, maar hij wordt niet écht schoon.. Om maar niet te spreken over die krasjes in je lak van die wasbeer.. Nee, ik was em liever zelf. Ook nog eens leuk werk als je dik tevreden met je auto bent
quote:jawel
Op zaterdag 8 maart 2003 12:01 schreef dr.dunno het volgende:[..]
ja, ooit iemand een ferrari door een wasstraat zien halen?
quote:door die vele draden van die borstels die tegen je dak aan slaan met de kracht van flinke hagel misschien?
Op zaterdag 8 maart 2003 12:02 schreef hoe-die-nie het volgende:[..]
geen id, vertel es
quote:Zeker wel, iemand die een Ferrari(of welke andere auto ook) zelf heeft gekocht en daar trots op is gaat zijn auto echt wel op straat wassen, kom je overal bij, kan je alles netjes en in eigen tempo schoonmaken en daarna nog inwaxen als je wilt. Dat zie ik een wassraat echt niet doen. Wasstraat is voor luie zakenmannetjes die geen tijd hebben om hun auto zelf te wassen en die niet veel om hun auto geven.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 08-03-2003 12:25]
quote:je weet het dus niet zeker
Op zaterdag 8 maart 2003 12:04 schreef dr.dunno het volgende:[..]
door die vele draden van die borstels die tegen je dak aan slaan met de kracht van flinke hagel misschien?
quote:nou nou wat een beschuldiging weer
Op zaterdag 8 maart 2003 12:04 schreef dr.dunno het volgende:-edit- quote weg.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 08-03-2003 12:26]
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 08-03-2003 12:26]
Jezus zijn we hier nou helemaal krankzinnig? Bah wat
ik op dat doorgedraaide milieugezeik hier zeg. Al die emissie onzin, eco tax, groene accijnzen en
regels zoals deze, alsof dat ene ruk uitmaakt vergeleken met de zware industrie of de rest van de wereld.
quote:Ik mag met mijn auto niet eens door een wasstraat rijden....
quote:Dak van een cabrio door de wasstraat is idd geen goed idee...
Er is maar één wasstraat waar ik m'n wagen aan toevertrouw, maar daar kost een wasbeurt toch al gauw 15 euro (incl. wax)... dus ik prefereer toch een emmertje sop en een lekker zachte spons
quote:Ik heb ooit eens in een vlaag van verstandsverbijstering honingraat velgen gekohct........... need i say more.......... velgen zijn inmiddels weer verkocht
Op maandag 10 maart 2003 10:53 schreef realist_ik het volgende:iemand met ook maar enigzins leuke velgen gaat die toch echt wel zelf met de hand wassen, denk ik ...
quote:Maar niet op 1 centrale plek midden in een woonwijk
Op zaterdag 8 maart 2003 11:48 schreef Lucille het volgende:[..]
En dat terwijl het vrij dubieus is. Ik bedoel, dat er stoffen in het millieu komen die onder chemisch afval vallen dat klopt, maar ook tijdens het rijden komen deze stoffen in het milleu. Bovendien zal na een goede regenbui het effect bijna hetzelfde zijn. Dus de stoffen komen sowieso al in het millieu.
quote:
quote:Jij liever als ik!
Op maandag 10 maart 2003 10:41 schreef BertV het volgende:[..]
Dak van een cabrio door de wasstraat is idd geen goed idee...
Misschien maar 's met open dak er doorheen?
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 11:59 schreef Kogando het volgende:[..]
Omdat de wasstraat niet tussen je deuren, in je wielkasten, in je velgen etc komt. Plus dat veel wasstraten van die klote borstels hebben zodat er allemaal krasjes op je auto komen. Dat zie je goed in het licht, allemaal van die dunne krasjes van de draaïng van de borstels.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |