De halve wijk hier doet het voor z'n deur, ik zelf ook, elk weekend.
maar kan me ook iets herinneren dat het niet mag ivm vervuiling... wasstraat voert het vieze water netjes af (ahum).
quote:En dat terwijl het vrij dubieus is. Ik bedoel, dat er stoffen in het millieu komen die onder chemisch afval vallen dat klopt, maar ook tijdens het rijden komen deze stoffen in het milleu. Bovendien zal na een goede regenbui het effect bijna hetzelfde zijn. Dus de stoffen komen sowieso al in het millieu.
Op zaterdag 8 maart 2003 11:45 schreef SunChaser het volgende:
In feite is het verboden, omdat je met chemisch afval bezig bent.
quote:Haha, dan was ik de auto wel op het erf...
Op zaterdag 8 maart 2003 11:47 schreef SunChaser het volgende:
Het autowassen op straat wordt toch binnenkort verboden bij dee wet. Steeds meer landelijke en regionale overheids bepalingen geven bevestiging hiervan. Een voorbeeld hiervan is dat in enkele deelstaten van Duitsland het autowassen op straat echt verboden is bij wet. Zelfs in Moskou bestaat er reeds gedurende bepaalde jaargetijden een wasverbod op straat.
quote:chemisch afval...
je hebt ook """autowasmiddel"""
dat niet zo schadelijk is voor de natuur hoor...
en om het nou meteen chemisch te noemen
ik heb er nog nooit een groene gloed van af zien komen hoor
quote:Niet elk schoonmaakmiddel is chemisch
Op je gevel is het vuil ook chemisch en dat geldt ook voor vuil dakgrind.
quote:Het gaat dus niet om de zeep, maar om de stoffen die je met de zeep van je auto afhaalt. Daar zitten olieresten bij en zo.
Op zaterdag 8 maart 2003 11:50 schreef ixl85 het volgende:[..]
chemisch afval...
tja ieder zn woordkeuze voor zeep...je hebt ook """autowasmiddel"""
![]()
dat niet zo schadelijk is voor de natuur hoor...
en om het nou meteen chemisch te noemenik heb er nog nooit een groene gloed van af zien komen hoor
quote:Je wast 'm ook nooit 's nachts denk ik
Op zaterdag 8 maart 2003 11:50 schreef ixl85 het volgende:[..]
ik heb er nog nooit een groene gloed van af zien komen hoor
quote:Er zijn ook nog mensen die hun auto zelf onder handen willen nemen.
Op zaterdag 8 maart 2003 11:52 schreef hoe-die-nie het volgende:
Waarom doen mensen dat uberhaupt nog? Voor vier euro door de wasstraat en hij blinkt weer. Daar ga ik niet voor staan klooien voor de deur.
quote:en niet krassen op hun auto willen door die borstels van die wasstraat
Op zaterdag 8 maart 2003 11:54 schreef Streetracer het volgende:[..]
Er zijn ook nog mensen die hun auto zelf onder handen willen nemen.
quote:Omdat als je auto echt vuil is niet alles goed schoon wordt. Omdat de borstels er niet goed bijkunnen. Op mijn dak bijvoorbeeld, aangezien ik dakdragers er op heb zitten. Daartussen blijft het dan altijd smerig. En ook de plekken aan de zijkanten van de deuren (langs de deurrubbers) moet je toch echt met de hand doen, sponsje er langs en dan de zeem.
Waarom doen mensen dat uberhaupt nog? Voor vier euro door de wasstraat en hij blinkt weer. Daar ga ik niet voor staan klooien voor de deur.
quote:Is dat onderhand niet achterhaalt? Met de huidige generatie borstels is dat toch niet meer? Je moet ook wel naar een beetje fatsoenlijke wasstraat gaan.
Op zaterdag 8 maart 2003 11:56 schreef dr.dunno het volgende:[..]
en niet krassen op hun auto willen door die borstels van die wasstraat
quote:AhAHAHHAHA
Op zaterdag 8 maart 2003 11:54 schreef LordAnger het volgende:[..]
Je wast 'm ook nooit 's nachts denk ik
maar wat jullie dus eigelijk zeggen is:
autos scooters motoren enz zijn chemische apparaten,
want als het afval op een auto chemisch is omdat er olie in zit......
is een auto dus nog een stukje erger???
oogkleppen voor, en een keer extra hard over de snelweg rijden,
dat zal ze leren ...
maar goed als je het niet meer opstraat mag doen (je auto wassen)
doe je het toch op de inrit, en als je die niet hebt ergens bij een benzine station (hebben ze wel eens van die afspuitkabines)
of zijn dat dan weer chemische dump plaatsen ofzo
edit
quote:jawel hoor het ligt vaak nite aan de borstelss, maar aan het vuil (uuhm sorry chemisch aval)
Is dat onderhand niet achterhaalt? Met de huidige generatie borstels is dat toch niet meer? Je moet ook wel naar een beetje fatsoenlijke wasstraat gaan.
[Dit bericht is gewijzigd door ixl85 op 08-03-2003 11:59]
quote:Bullcrap; een auto niet onderhouden zorgt voor meer slijtage en dus grotere afvalhopen, bovendien slechtere veiligheid op de weg en meer vervuiling. Die shampoo is biologisch afbreekbaar en wat eraf komt van zo'n auto zit toch wel in de lucht. Waar haal je in vredesnaam deze onzin vandaan???
Op zaterdag 8 maart 2003 11:47 schreef SunChaser het volgende:
Het autowassen op straat wordt toch binnenkort verboden bij dee wet. Steeds meer landelijke en regionale overheids bepalingen geven bevestiging hiervan.
quote:Omdat de wasstraat niet tussen je deuren, in je wielkasten, in je velgen etc komt. Plus dat veel wasstraten van die klote borstels hebben zodat er allemaal krasjes op je auto komen. Dat zie je goed in het licht, allemaal van die dunne krasjes van de draaïng van de borstels.
Denk je echt dat iemand zijn ferrari ook door de wasstraat rijdt? Nee dus, en waarom niet? Omdat het minder goed is. Simpel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |