abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 maart 2003 @ 04:55:37 #1
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_8949813
N.a.v. een post van Buurmannetje in dit topic.

Ik ben niet bang voor de dood. Ik ben 24, gezond, en ik voel me onsterfelijk. Ik wéét dat er een dag komt waarop ik er niet meer zal zijn, maar die dag is nog zo ver weg...

Hoop ik. Want misschien word ik morgenmiddag wel wakker met m'n kussen vol bloed. Teveel gerookt, longkanker, whatever. De goede dokter vertelt me dat mijn rit ten einde is. Nog een half jaar, en dan ben ik dood. Nog honderdtachtig dagen om alles te doen wat ik nog wilde doen.

Zal ik als een bezetene proberen vijftig jaar leven in zes maanden te proppen? Zal ik reizen, drugs gebruiken omdat ik toch al kapot ben, vrienden omhelzen en zeggen dat ik van ze houd? Of maak ik er meteen een einde aan? Zal ik zes maanden treuren, me terugtrekken, alleen nog maar op m'n bed liggen, lezen, en het einde afwachten? Of maak ik van mijn afscheid mijn levenswerk?

Ik weet het werkelijk niet. Ik zou graag zeggen dat ik zes maanden alleen nog maar zou feesten, genieten, en extatisch schuimbekkend ten onder zou gaan...maar ik denk het eerlijk gezegd niet.
Het lijkt me zinloos.

Dat is een confronterende gedachte.

Mijn vraag: het is kwart voor catastrofe. Nog zes maanden. Wat doe jij?

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  zaterdag 8 maart 2003 @ 05:07:44 #2
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_8949846
mijn liefde zoeken..
wat me dan vast niet zal lukken aangezien het me in de afgelopen 20 jaar ook nog niet gelukt is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_8949914
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 04:55 schreef Kwark het volgende:
Zorgen dat ik zoveel mogelijk mijn dochter nog zie. En losse endjes aan elkaar knopen. Bekijk het van de andere kant, 9 van de 10 keer komt de dood best plotseling en blijven er "zaken openstaan".

Maargoed, af en toe bij stil staan maar niet té veel mee bezig zijn, waste of time.

zaterdag 8 maart 2003 @ 07:58:22 #4
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_8949962
het nog een keer proberen uit te praten zodat ze niet achter blijft met een schuld gevoel, verder wil ik dan nog klimmen bereiken wat ik heb willen halen meer niet eigenlijk.
Where's my fear???
  zaterdag 8 maart 2003 @ 08:26:37 #5
49688 Kristellovesleather
Ik ben gek op leer!
pi_8949999
Oef, confronterende vraag!
Ik zou die laatste zes maanden zoveel mogelijk plezier proberen te maken. Echt nog een keer uit mijn dak gaan.
Maareuh.... Hoe wil je wakker worden in bed met je kussen vol bloed als je al dood bent? Lijkt me toch een beetje onmogelijk.....
Leather the best clothing ever!
  zaterdag 8 maart 2003 @ 08:26:48 #6
49710 buttpirate_II
The one and only Buttpirate
pi_8950000
Ik maak een lijstje met mensen die ik meeneem ....als ik dan toch niets te verliezen heb neem ik het grootste tuig mee waar ik nu woon...kampjoekels en drugsdealende antillianen hier kunnen allemaal met mij mee....dat doe ik als ik dood ga...en een half jaar geeft me flink tijd om veel te doen....waarom????omdat ik het wel een beetje veilig wil achterlaten voor mijn kids....call me stupid maar het is wel zo..doodgaan kun je niet leren maar moet je gewoon doen...
Niemand is sneller dan een kogel........................................................>
pi_8950018
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 08:26 schreef buttpirate_II het volgende:
Ik maak een lijstje met mensen die ik meeneem ....
+ voortplanting!
Zo'n 30.000 X
pi_8950026
Veel leuke dingen doen met kennissen en familie.
Feestjes organiseren, door de natuur trekken en genieten van al het mooie.

Voor de rest zou ik niet aan de dood denken, ik zou het eerder zien als iets moois.
Vergeet niet dat geboren worden altijd erger is dan dood gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Tha.Gnome op 08-03-2003 08:49]

Niets.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 08:58:09 #9
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_8950067
Reizen naar een paar plaatsen waar ik altijd al heen had gewild, sommige dingen doen die ik nog heel graag ooit had willen doen..
Ik zou er niet teveel bij stil staan, het lijkt me erg onwerkelijk om te horen dat je nog een half jaar hebt. Maar ik zou wel proberen zoveel mogelijk dingen te doen die ik nog graag eens wilde meemaken, en veel bij de mensen te zijn waar ik om geef.

[Dit bericht is gewijzigd door sundae op 08-03-2003 19:43]

Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
  zaterdag 8 maart 2003 @ 09:02:23 #10
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_8950075
Overigens zijn de meeste mensen die te horen krijgen dat ze nog een half jaar hebben dat laatste halve jaar het grootste deel van de tijd in het ziekenhuis. Een half jaar nog ten volle leven en dan komt de grote kracht het licht uitdoen, zo ziet het eigenlijk nooit uit.
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_8950156
quote:
Genieten van alle tijd die ik nog heb. Familie en vrienden vaak zien, paar keer goed feesten en mensen die ik liefheb vertellen wat ik voor ze voel.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 09:37:57 #12
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_8950205
Als eerste zou ik er geen genoegen mee nemen ik zou er echt alles aan doen om die 6 maanden te rekken. Je hoort wel eens van die gevallen waar ook van gezegd werd dat ze nog een half jaar te leven hadden en het dan toch nog 5 jaar uithouden. Ik ben altijd erg optimistisch dus ik laat me de dod niet zomaar aanpraten. Eeerlijk gezegd zou ik de laatste fase van mn leven geen extreme dingen doen, die doe ik immers anders ook niet, ik zou proberen mn leven zo normaal mogelijk te laten verlopen en genieten van al t moois dat t leven nog te bieden heeft.
Er gaat niks boven Urk
pi_8950240
't is zowiezo al heel goed dat je je realiseert dat er een einde aan komt en dat je even nadenkt wat je nog wil bereiken.
Het geld trouwens destemeer voor de mensen om je heen, ook zij kunnen er over een uur niet meer zijn, laat niemand achter met dingen die je nog had willen zeggen.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 10:06:59 #14
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8950315
Ik weet het eigenlijk niet.... ik denk dat ik zwaar depressief zou worden...

Ik zou niet kunnen leven met het idee dat ik op korte termijn dood ga...

Edit: Hmm... eigenlijk zeg ik altijd dat ik bang voor de dood ben, omdat je niet het wat, wanneer en het hoe weet... maar als ik het zou weten, dan zou ik er toch niet mee om weten gaan en zou ik het niet kunnen accepteren.. Dus misschien is het wel beter zo....

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 08-03-2003 10:09]

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8950322
Ik zou al mijn geld uit gaan geven aan bier en sigaretten, elke avond feesten, elke dag over dag maar wat rondhangen, (hopen dat mijn laatste half jaar wel in een goede tijd valt, dat het aan het eind van de zomer ophoudt ofzo) en gewoon veel plezier maken met mijn vrienden!
  zaterdag 8 maart 2003 @ 10:17:35 #16
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_8950346
Hmmm ik weet het niet.. ik zou denk ik voor een second opinion gaan. Kijk maar naar m'n vader, die heeft een aantal weken hooguit gekregen vorig jaar mei en hij is er nog steeds.

Ik denk dat het erg van de situatie afhangt.. heb je een reden om te blijven vechten?

zaterdag 8 maart 2003 @ 10:18:41 #17
45458 Govinda
Blond is geil!
pi_8950357
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 09:02 schreef zwijntje het volgende:
Overigens zijn de meeste mensen die te horen krijgen dat ze nog een half jaar hebben dat laatste halve jaar het grootste deel van de tijd in het ziekenhuis. Een half jaar nog ten volle leven en dan komt de grote kracht het licht uitdoen, zo ziet het eigenlijk nooit uit.
Dat bepaal je natuurlijk helemaal zelf...als de dokters je hebben opgegeven dan kan je er natuurlijk zelf voor kiezen om elke medische behandeling te weigeren en gewoon te doen wat jij op dat moment wilt...
Suffering from Oblomow's
  zaterdag 8 maart 2003 @ 10:22:14 #18
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8950373
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 10:18 schreef Govinda het volgende:
Dat bepaal je natuurlijk helemaal zelf...als de dokters je hebben opgegeven dan kan je er natuurlijk zelf voor kiezen om elke medische behandeling te weigeren en gewoon te doen wat jij op dat moment wilt...
Lijkt me moeilijk...
Ik denk niet dat artsen doorgaan met een medische behandeling als het toch geen zin meer heeft.... Dus als een arts mij zou zeggen of ik een medische behandeling wil ondergaan, dan denk ik niet dat ik eigenwijs nee zeg.. Wie weet laat je wel een kans liggen? Je kan altijd hoop houden..
  zaterdag 8 maart 2003 @ 10:58:45 #19
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_8950591
Het is eigenlijk te makkelijk om nu te antwoorden, je zit niet in de situatie. Ik denk dat je eerst eens moet verwerken dat je er straks neit meer bent. Dan zien we wel weer verder.
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
pi_8950623
quote:
Wat doe jij?
Ik zou er gelijk een eind aan maken dan ben je er maar vanaf
  zaterdag 8 maart 2003 @ 11:05:30 #21
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8950628
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 11:04 schreef CasB het volgende:
Ik zou er gelijk een eind aan maken dan ben je er maar vanaf
Ik zou wel willen, maar zou niet durven..
  zaterdag 8 maart 2003 @ 11:06:28 #22
3498 Barb
Graduated Fool
pi_8950637
Ik zou een second opinion vragen.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_8950640
Ik lees hier veel het woord "genieten"

Maar kun je nog genieten als je weet dat het over 6 maanden afgelopen is? Wordt het dan niet allemaal zinloos.

Als je dan wilt gaan "genieten" van bv. de natuur, zul je dan niet alleen maar depri worden van al dat moois, omdat je weet dat je er straks niet meer zult zijn om het allemaal te zien?

Volgens mij is genieten er niet meer bij, ik zou elke dag m'n ogen uit m'n kop janken en voortsukkelen denk ik. Das niet het meest romantische idee erover maar ik denk wel een stuk realistischer dan wat hierboven allemaal staat.

=fucking tiepoos=

[Dit bericht is gewijzigd door Phuturistixxx op 08-03-2003 11:08]

pi_8950642
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 11:06 schreef Barb het volgende:
Ik zou een second opinion vragen.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 11:07:48 #25
19840 Libris
Live from Singapore
pi_8950646
Ik zou iets achter willen laten, dus zou ik beginnen met een dagboek. En dan dingen doen, die ik nog graag had willen doen. Vooral reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')