Tis nogal een lang verhaal, dus ik vertel het maar even kort, tenminste dat probeer ik. Maar het komt op t volgende neer;
Jaar geleden (maart) ontmoette ik dus een heel leuk meisje, maar algauw bleek dat zeal een vriend had, ik ging er dus niet voor oid, maar praatte gewoon af en toe eens(op werk) en wist toch dat het nooit wat zou worden.
Toen ineens in september kwam ik haar tegen met uitgaan, gezellig gepraat enzo, toen tel. nr's uitgewisselde en vanaf toen gingen we sms-en. Het bleek al snel dat het niet meer lekker liep met die vriend. En ik begon hoop te krijgen. Van het sms-en gingen we naar bellen, en datdan bv midden in de nacht paar uur lang. Toen opeens bleek het uit te zijn, en ging ik wat af proberen te spreken (eind november). Dat gedaan, en toen ik wat meer wilde dan praten hield het op, want het was toch nog niet echt uit, die ex ging heel erg huilen ofzo, blabla . Naja paar dgn later belde ze weer en toen was het echt uit. Toen paar keer afgesproken maar toch steeds niet echt meer dan lol maken enzo.
Zo ging het eigenlijk lang door, en steeds werden we intiemer. Maar toch merkte ik dat ze niet 100% ervoor ging, ik moest veel moeite doen voor een afspraakje etc. Toch uitte ze wel der gevoelens, ze zei dat ze verliefd op me was etc. etc. Naja ik uitte ook al mijn verliefde gevoelens bij haar, we stonden echt heel dichtbij elkaar.
Zo ging het eigenlijk paar maanden, en toen in januari vertelde ze opeens dat ze nog wel erg zat met haar ex. Die liet haar maar niet los. Hij bleef achter haar aan gaan. En zij twijfelde of ze hem wel wilde verliezen. Want als ze wat met mij begint, hield het echt op met die ex. En zij mistte nog wel dingen van hem. Ze had het vooral uitgemaakt door irritaties en ruzies, en omdat hij vreemd was gegaan en dat een half jaar verzweeg . Zij kwam daar via via achter. Die ex wil haar echt terug en schrijft volgens mij de ergste brieven.
En nu zit ze er nog steeds mee, ze kan die ex niet uit haar gedachtes zetten. Maar ze gaat daar ook nog minimaal 1x per week langs, ik denk wel meer. Zo krijg je hem nooit uit je hoofd toch... Ze wil graag wat met mij, ik met haar, maar zij kan die ex maar niet loslaten.
Gister veel gepraat weer, en ze wilden gewoon niet dat ik op haar wacht, we worden beide gek, t komt gevoelloos over maar ze wil mij heel graag, alleen ze moet alles op een rijte hebben.
Nou heb ik dus sinds gister zegmaar het contact dan losgelaten, en het lukt me echt niet, spontaan gaan er tranen branden in me ogen, etc. Nu ook weer. Het is niet goed afgesloten zo, en ik wil het ook helemaal niet afsluiten.
En ik kan haar nu wel de tijd geven maar dat doet die ex niet, die blijft doorgaan, en zo kan zij alsnog niet rustig nadenken, maar verdwijn ik wel.
Ik weet gewoon niet meer wat te doen.. Zij zegt echt niet meer terug te willen naar die ex, en dat heeft ze die ex ook gezegd. Ik vraag me dan af wat ze dan wil.. Ze kan toch niet eeuwig half bij die ex blijven. En waarom laat ze mij gaan? Ze is toch gek op me.. Tijdens het gesprek erover gister moest zij ook huilen. Ik weet gewoon cker dat dit niet de oplossing is, maar meer kan ik niet doen.
Wat moet ik doen???? Ik wil haar niet voorbij laten gaan.. Beter wat kan zij doen? En wat moet ik er van verwachten? Moet ik rustig afwachten en hopen dat ze na een tijdje weer terugkomt? Ik vind dit zo klote, want door die situatie reageer ik ookanders op haar, en ben ik heel onzeker enzo, en daardoor hebben we al paar keer gewoon klein ruzietje gehad.
Het lucht op dat ik ff me verhaal kwijt kan, tis wel lang geworden maja.
Het moet er echt 100% zijjn en van 2 kanten komen.
En tijd wil ik haargeven, maar zoals ik al zei, die ex zal dat niet, en speelt vet op haar in. Maja, ik vond het idd ook een id dat ze in zichzelf gelooft, dat ze dus niet twijfelt als iemand op haar inspeelt, maar in haar eigen keuze gelooft, is ook niet meer dan logisch toch. En daarom moet ze wel vaak aan de slechte kanten van hem denken.
Die ex was idd belangrijk voor haar. Dus dat is gewoon moeilijk. Maar kijk, ik kan er niet voor keizen, want zij is er gwoon nog niet aan toe.
A;lvast bedankt voor de reacties, ook al heb ik hier nog geen krediet opgebouwd, toch reacties dank u :p
quote:Ja ik oel me gewoon klote ed. Maar kijk als zij nou de tijd neemt, die ex kan vergeten, zie ik verder geen rpoblemen...
Op vrijdag 7 maart 2003 15:38 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik denk dan meer gewoon moet denken wat jij wil , wat jij voelt , voel je ongemakkelijk bij dit hele gebeuren en word je alleen maar onzekerder van die ex , dan lijkt dit niet de ideale situatie .
Het geeft trouwens ook heel wat te denken dat je niet in haar vertrouwd maar haar ex , dat je voor jezelf al vanuit gaat dat zij met hem straks gaat .
Ik denk gewoon dat je voor jezelf moet kiezen wat jou juist lijkt, en kijk als ze echt zo bijzonder is dan zul je waarschijnlijk hem voor lief erbij moeten nemen , maar zorg er dan zelf ook dat je er zekerder bij gaat voelen en niet loopt te twijfelen aan haar want anders kost dat juist jou de band die je hebt met haar .
Ik wil haar niet voorbij laten gaan, we passen echt goed bij elkaar, het kan zo mooi worden.:'( En daarbij komt, het is zo hoopvol opgebouwd enzo, als ik dit in het begin had geweten was het meteen afgelopen geweest, maar je krijgt nuzo'n band en hoop, ik kan hetn iet opbrengen zo maar in 1 keer door te gaan. En het kutte is dat ik haar morgen op werk weer zie.
quote:Nee die ex wil haar absoluut niet kwijt, belt vaak,etc. etc. Die kerel is freaked out ofzo. En toen zij het dus paar keer probeerde uit te maken ging hij janken, en zielig doen. Hij is nogal gevoelig blijkbaar, maja ik ook. Maar hij speelt dus vet op haar in, maar ondertussen is hij wel 2x vreemdgegaan en heeft hijdat een half jaar verzwegen en had hijdat het liefst nu nog verzwegen.
Op vrijdag 7 maart 2003 15:50 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
By the way ik kan me haar situatie ook heel goed voorstellen hoor , zit zelf ook een soort kan niet met elkaar maar ook niet zonder elkaar relatie .
Wat inderdaad dan alles moeilijk maakt is de band die je met elkaar hebt opgebouwd omdat je juist ook om die persoon bent gaan geven .
Maar hoe pakt die ex het dan aan dat die toch steeds in haar leven blijft ?? Via vrienden etc , want hij gunt haar ook niet echt de gelegenheid om haar te vergeten lijkt wel .
Paar weken terug, toen waren wij snachts nogal intiem geweest, en toen ik haar thuis bracht merkte ik dat ze btje stil was, en ik had al door dat ze stel smsjes kreeg, en ik zette haar toen af, en ik zag al wat in de brievenbus zitten, en toen ik thuis kwma kreeg ik dus smsje van haar dat er een brief van hem in de deur zat. En sinds die brief, is eigenlijk het steeds meer ter sprake gekomen dat het niet kan zo tussen ons. tenmisnte dat idee heb ik ik kan er ook naast zitten. Die ex had in die breif van alles gezet over zijn leven ofzo, niet echt op doorgevraagd.
Maar zulk soort dingen doet ie dus steeds.
En ook paar weken terug, was ik aan het werk met haar, en zaten we te ouwehoeren met elkaar, beetje duwen, trekken enzo, en toen opeens werd zij omgeroepen door hem, of ze in de kantine wilde komen, hij wasn iet aant werk maar kwam gewoon ff langs, en we hadden hem helemaal neit gezien, maar hij hield ons dus in de gaten met de video. Triest toch...! Maja die kerel ik mocht hem al meteen niet, echt een motivatie en doelloos persoon. Maja.
Mja een gesprek aangaan moet maar een keer, maar gisteren heb ik dus gezegd afstand te nemen en proberen verder te gaan enzo. Fuck. Waarom moet dit nou gvd zo moeilijk gaan.
En die vertrouwde omgeving lijkt mij ook ja, als ik haar er weer over spreek zal ik het gaan vragen... Iig, zoals je zegt, geinteresseerd in die kant zijn, maja ik ben al zo begrijpend tegenover haar vind ik... Ik word het ook btje zat als enige te moeten toeleggen enzo. Ik heb echt zo erg het gevoel dat ze me gewoon niet moet omdat ze zo weinig achter me aanzit, maja als ik zoiets zeg tegen haar komt dat gewoon omdat ze niet voor de volle 100% achter mij aan kan gaan zolang ze nog met die ex zit... Logisch ook... Maar tis dan toch juistr een oplossing ook om iets nieuws te beginnen lijkt me...
Laat haar (voorlopig) maar gaan, als jullie bij elkaar horen dan komt het vanzelf goed, zo niet, dan niet. Klinkt heel dom, ik heb deze les pas na jaaaren hopeloos verliefd te zijn geleerd. Maar ik ben er nu pas van overtuigd. Ook al kiest ze nu voor jou, je gaat dan een relatie in met onzekerheid, twijfels en een geschiedenis, wat een prille relatie nu zeker niet goed kan doen. Sterkte!
Maar idd, ik zie wel in dat die ex toch op 1 of andere manier meer aandacht krijgt van haar. Wat ik niet kan begrijpen, en ze wil ECHT niet naar hem terug, dat is ook 1 ding...
Wat moet ik nou doen? Hoe tegen haar praten enzo... Ik spreek haar ne zie haar nog wellis dus...
quote:Volgens mij is ze gewoon niet eerlijk tegen je. Dingen zeggen en dingen voelen daar zit nogal een verschil tussen.
Op zaterdag 8 maart 2003 11:16 schreef Kneapie het volgende:
Nou 1 ding is zeker, zij is ook verliefd op mij, zegt ze zelf ook, en dat is gewoon zo, zij moet ook hardstikke huilen als we het erover hebben. Zekan niet slapen etc.Maar idd, ik zie wel in dat die ex toch op 1 of andere manier meer aandacht krijgt van haar. Wat ik niet kan begrijpen, en ze wil ECHT niet naar hem terug, dat is ook 1 ding...
Wat moet ik nou doen? Hoe tegen haar praten enzo... Ik spreek haar ne zie haar nog wellis dus...
A) Die ex zal waarschijnlijk ook met een groot k-tgevoel zitten vanwege het feit dat het niet meer gaat gebeuren en probeert zich krampachtig aan haar vast te klampen (zei ik terwijl ik in de spiegel keek ).
B) Zij zit met een nog groter k-tgevoel omdat ze überhaupt niet weet wat ze moet doen. Nou ja, rationeel wel waarschijnlijk, maar ja dat gevoel en ratio verhaal dat is ondertussen wel bekend.
En jij zit daar lekker tussen in. Waarom is er geen handleiding voor dit soort zaken
Ik verwacht niet dat jij die ex gaat proberen te begrijpen, maar het is een lastig verhaal voor alle partijen. Het beste zal uiteindelijk zijn dat zij iemand, en haar ex lijkt me het verstandigst, een paar keer duidelijk maakt dat het niet meer kan. En van daaruit verder gaan. Als ze rust nodig heeft moet ze dat in eerste instantie keihard duidelijk maken.
quote:Nou ik twijfel ook heel erg of ze nou wel of niet eerlijk is, en dit is dus echt fout vind ik. Zo geef je haar een gevoel dat je haarn iet vertrouwt, want trust me, ik heb al teveel gevraagd. Daardoor kwamen er al gewoon ruzietjes naar boven, en dat is zo klote, want als die situatie er niet zou zijn, zou ik haar 100% vertrouwen en niet zo achterdochtig doen enzo. Zo komt er dus een kant van mij naar voren die dus eigenlijk niet bestaat, maar die haar nu wel kan afschrikken.
Op zaterdag 8 maart 2003 12:35 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Volgens mij is ze gewoon niet eerlijk tegen je. Dingen zeggen en dingen voelen daar zit nogal een verschil tussen.
Praat met haar en stel al die klotevragen waarvan je bang bent van het antwoord. Dwing een beetje respect af door niet passief af te gaan wachten wat zij zal beslissen, maar neem het heft in handen.
Zeg ook dat jij niet op haar gevoelens in wilt spelen, maar de keuze aan haar laat. Maar maak wel duidelijk wat jij voor haar voelt.
Maar ik weet cker dat ze eerlijk is, en dat wel voor me voelt, ik heb ook met haar beste vriendin gepraat, en tja ze moet wel ERG goed kunnen liegen (ja ik weet het, dat kunnen vrouwen:9) om mij dan om de tuin te leiden. Ik weet zeker dat ze niet liegt kan ik zeggen, ze verzwijgt soms wel iets; als ze bij die ex is geweest en ik vraag haar dat bv. zal ze dat niet uit zichzelf zeggen, pas als ik zeg ben je bij hem geweest zegt ze ja...
2 side story;
Zij zit tussen mij en hem in heh.
Die ex begrjpen, nou kijk er valt niet veel aan te begrijpen, zij wil hem gewoon niet meer, en hij speelt op haar gevoelens (die van vertrouwde omgeving) in om haar toch nog te behouden.
Jammer dat zij niet inziet dat zo'n omgeving bij mij er ook komt, of beter aan het komen is. Alleen bij hem is het niet leuk meer, bij mij wel... Maja.
Vandaag @ work met zijn 3-en;
Moeilijk beginnetje maar ik kon onder het eten thuis ff me tranen niet inhouden dus toen met moeders erover gepraat, luchtte toch lekker op, en ben toen positief gaan werken, dus met lach op me gezicht zegmaar. En na half uurtje gingen we met elkaar praten (klinkt echt erg fout maar ok) ik moest haar nog een oorbel treuggeven die zij bij mij thuis was verloren, en kwam het op gang en gingen we weer gezellig ouwehoeren.. Ik weet niet wat het is, maarja als ik dan bij haar ben is het gewoon weer goed.
Die ex liep dus ook rond, en je ziet wle dat ze nog wat voor hem voelt, hij kan nog hmmppf zeggen (meer zegt ie niet echt een sociaal type (en nee dat zeg ik neit omdat ik hem niet mag, maar dat zegt iedereen die er werkt, ik snap ook niet echt wat je in die kerle kan zien, maar thuis komt ie "los" ofzo, geouwehoer)) maar hij kan dus hmmppf zeggen, en dan doet zij lachen ofzo, naja niet echt goed voorbeeld, maar zoiets dus. Maar af en toe zie je haarwle kijken van hey doe is normaal en dan kijkt ze mij aan bv.
Maar we gingen dus naar huis, en ik zeg zo van, nou doei, ik zla maar neit met je mee fietsen want dat zal ie niet leuk vinden, zegt ze ohjoh fiets gewoon mee, maakt mij niet uit, (yeah right) ik zeg nou nee ik zal het je niet aan doen, veel plezier nog. Zegt ze, nou ik rij gewoon nu al weg, fietsen jullie wel gewoon allebei alleen. Vraagt ze nog is het goed als ik je nog smsje stuur vanavond? Uhm....? Naja is goed (ik kan moeilijk zeggen NEE) Maja zij rijdt weg, dieex pakt snel zijn fietsen en sprint er achteraan, ik bleef nog ff achter om de andere prettig weekend te wensen, wel zo sociaal. Maar iig die ex woont nogal dichtbij mij, en ik fiets altijd hard, en zij zei nog tegen die ex van, neei k moet snel naar huis, maja ik was dus bijna thuis en toen zag ik ze met zijn 2-en naar zijn huis fietsen, en dan denk ik toch van, ja uhh, wtf moet ik hier nou mee, doe is normaal.
Dus die ex zal dan wel weer gesmeekt hebben of ze langswil komen en zij hapt meteen toe ofzo, en tja...
Nou ik weet het niet meer. Heb ook ff geen zin meer in dat gezeik, ik mis haar echt erg,en baal nog steeds van die situatie die tussen ons in staat, want als die er niet zou zijnzou het makkelijk zijn geweest, maar ik weet het niet. Als ze idd gek op me zou zijn zou Ron toch ook gewoon out of the pictue moeten voor mij... Hier heb je toekomst daar niet. Ach wtf ik heb er geen zin meer in. Ze moet wel een heeeeeel goed smsje sturen wil ik reageren denk ik, en vanavond, PARTy NIGHT.
Ik hou jullie nog wel op de hoogte, en bednakt voor de hulp enzo...
Je wilt graag bij haar zijn, dus dan moet je er wel wat moeite voor doen denk ik hoor, niet alles van haar af laten hangen, want als jij niet laat blijken haar heel leuk te vinden zal ze niet zomaar voor jou kiezen. En die ex doet dat waarschijnlijk wel. Je geeft hem veel te makkelijk vrij spel. Zelf actie ondernemen, anders gaat het geheid de verkeerde kant op.
quote:Echt deze ex? Of heb je ooit ook eens zo'n verhaal meegemaakt waarbij jij dus aan de andere kant van het verhaal stond?
Op zondag 9 maart 2003 15:53 schreef Patch het volgende:
hmmmm
lijkt wel alsof ik die ex ben....
quote:Dat eerste klinkt wel logisch.
Op zondag 9 maart 2003 17:55 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik heb ff zitten denken , wat als het meisje nou eigenlijk niet weet wat ze voor haar ex voelt ?? Dat is namelijk de indruk die ik krijg, dat het niet kan omdat het niet verstandig is maar toch contact wil aanhouden ?? En zoals ik jou verhaal lees is dat wat jij bent alles wat die ex niet was en dus eigenlijk op safe speelt , waardoor ze alleen maar nog verwarder word .
Maare ik heb nu niet zoiets van dat ik alles kwijt moet zoals zaterdag. Gisteren lang gepraat, en tis allemaal wel duidelijk.
BTW Patch, noem je naam zou ik zeggen, dan weten we het zeker. En zeg verder wat jekwijt wilt..
[Dit bericht is gewijzigd door Kneapie op 10-03-2003 15:32]
Na een paar weken stond ze voor de deur....en zei dat ze onwijs fout zat, paar weken aangekeken of ze het meende, en nu ben al bijna een jaar met haar
Ik hoop voor je dat het goed komt,
quote:.. van hem krijgt, zou ik toch wel ff naar hem toe gaan om te zeggen dat hij moet oppassen waar hij mee bezig is. Hij stalkt haar gewoon, zeg hem vriendelijk op te rotten, zo niet ga maar praten met zijn ouders of politie...
De ergste brieven
zelf zou ik hem hard matten de waarheid vertellen
quote:Zo erg nou ook weer niet.. Zijn gewoon inpalmbrieven hij weet haar zwakke plek, etc.
Op maandag 10 maart 2003 17:31 schreef EggsTC het volgende:
Ik zou is ff een flink woordje met die EX gaan praten... als jij "dreigbrieven" :
[..].. van hem krijgt, zou ik toch wel ff naar hem toe gaan om te zeggen dat hij moet oppassen waar hij mee bezig is. Hij stalkt haar gewoon, zeg hem vriendelijk op te rotten, zo niet ga maar praten met zijn ouders of politie...
zelf zou ik hem hard matten de waarheid vertellen
Maar ach... ben uitgepraat, topic mag dicht, i give up... ook al slaat het nergens op... 2 mensen vinden elkaar het einde, zijn verliefd, maar t wordt niks. Teveel verhaal, probeer het maar niet te begrijpen, ik denk niet dat je het goede beeld kan vormen door mijn verhaal..
ik ben kapot en probeer door te gaan..
Btw, "ff losweken..." t begon in november...
quote:ja...huh-uh
Op maandag 10 maart 2003 14:35 schreef Kneapie het volgende:[..]
BTW Patch, noem je naam zou ik zeggen, dan weten we het zeker. En zeg verder wat jekwijt wilt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |