Vorige delen:
Het grote [Simcity 4] topic
Het grote [SimCity 4] topic deeltje II
Het grote [SimCity 4] topic deeltje III
Het [SimCity 4] topic deeltje IV
Simcity-site: http://simcity.ea.com
Patch-URL: http://simcity.ea.com/patch/index_patch.php
[Dit bericht is gewijzigd door K3 op 07-03-2003 13:39]
quote:Ik snap ook niet dat als ik bijv. $1000 in cash heb en een stukje snelweg moet aansluiten, mij dat ineen 30.000 kost en dus het geld in het rood schiet. Als ik dan die 30.000 wel heb, kost het me plots toch maar $2.400 ipv die 30.000
Op vrijdag 7 maart 2003 12:15 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb de weaknesspays optie een paar keer gebruikt omdat stukjes snelweg verkeerd werden neergezet en t weghalen daarvan koste me ontiegelijk veel geldMaar niet om sneller te kunnen bouwen ofzo..
volgens mij is die cheat daar ook voor bedoelt
quote:hier de vorige
Op vrijdag 7 maart 2003 13:18 schreef K3 het volgende:[..]
Ik snap ook niet dat als ik bijv. $1000 in cash heb en een stukje snelweg moet aansluiten, mij dat ineen 30.000 kost en dus het geld in het rood schiet. Als ik dan die 30.000 wel heb, kost het me plots toch maar $2.400 ipv die 30.000
Heb ik ook als ik op een brug wil aansluiten.
quote:Ik ken het, maar toch zit er systeem in ook. Bv. je bouwt tegen een rare ondergrond waarvoor het rechttrekken erg duur is of je bouwt over iets heen waardoor de sloopkosten erg duur zijn.. Maar soms zijn idd de bedragen ook een beetje onverklaarbaar, maarja.. discussieren zit er helaas nog niet, en dan heb ik t nog nie eens over bouwfraude
Op vrijdag 7 maart 2003 13:18 schreef K3 het volgende:[..]
Ik snap ook niet dat als ik bijv. $1000 in cash heb en een stukje snelweg moet aansluiten, mij dat ineen 30.000 kost en dus het geld in het rood schiet. Als ik dan die 30.000 wel heb, kost het me plots toch maar $2.400 ipv die 30.000
Heb ik ook als ik op een brug wil aansluiten.
Ik weet dat het mogelijk is, maar het is me nog niet gelukt om er een door een rivier te maken.
Tot nu toe is het me alleen door een berg gelukt...
quote:Hoe weet je dat het mogelijk is?
Op vrijdag 7 maart 2003 13:37 schreef MaxiTitan het volgende:
... onderwatertunnels voor wegen enz. ...Ik weet dat het mogelijk is, maar het is me nog niet gelukt om er een door een rivier te maken.
Tot nu toe is het me alleen door een berg gelukt...
quote:Oww damn ja, op die manier heb ik een weg over letterlijk de hele map getrokken!
Op vrijdag 7 maart 2003 13:16 schreef K3 het volgende:
Uitschieter met muis: zeer irritant als je een zone aan het trekken bent als er brand uitbreekt
quote:Je kan het voorkomen dor de muis ingedrukt te houden, ESC indrukken en dan de muis loslaten. Maar goed, soms snap ik niet waarom-ie zo aan het ratelen is met de HD, dan laat ik mijn muis los en is het kwaad al geschied.
Op vrijdag 7 maart 2003 13:41 schreef Frollo het volgende:
(Laatste post van het vorige topic)
[..]Oww damn ja, op die manier heb ik een weg over letterlijk de hele map getrokken!
quote:Ik heb dat gelezen op het simcity.com forum/bbs en ik heb het vaker horen vallen op dat forum...
Op vrijdag 7 maart 2003 13:40 schreef K3 het volgende:[..]
Hoe weet je dat het mogelijk is?
Alleen de metro krijg ik onder water.
Hier de quote die me tot die conclusie bracht dat het wel mogelijk is...
quote:Ah wacht, nu ik hem nog eens lees snap ik hem.
It's really not that hard once you get the hang of it, though it is quite expensive, but hey, the Chunnel wasn't cheap.
It's a bit easier and cheaper if you know where you want your underwater tunnel while your still in God mod before you start the city. Just run a bit of land across the river where your tunnel is going to be and enter the city mode.now build an underground tunnel through the bit of land you left across the river. to do this either depress the land on either end so that your tunnel entrance is below ground level or have the land that crosses the river be raised a bit from gound level so that the road will become a tunnel when you drag across it.
lowering the land to build beneath ground level does requre some precision landscaping so be sure to use the shift-1 landscaping tool to target specific squares to so that you have enough slope that the road will tunnel.
So now that you've got an underground road running across the river under your land bridge, just user the lower terrain feature and sink your land bridge down into the river. It doesn't kill the tunnel. It still works!
This can be done with normal roads AND highways.
I hope you can figure it out from this, enjoy!
Nah nu weten jullie het ook (hopelijk ) is het toch niet voor niets geweest...
quote:ja dat heb ik nu ook altijd... ben ik toevallig iets met de bulldozer aan het weghalen, breekt er brand uit.. hup halve kaart gedelete
Op vrijdag 7 maart 2003 13:41 schreef Frollo het volgende:
(Laatste post van het vorige topic)
[..]Oww damn ja, op die manier heb ik een weg over letterlijk de hele map getrokken!
En na een tijdje stad alles zo'n beetje naar beneden, joepie zelfs als ik mijn taxed naar beneden gooi
quote:Dit lijken me symptonen voor onderbezetting van bv. scholen, ziekenhuizen, brandweer of politie (weet nie hoeveel inwoners je hebt
Op vrijdag 7 maart 2003 17:28 schreef RemCow het volgende:
Kheb een beetje probleempjes in mijn stad. Heb 'n klein beetje winst, maar de RCI schommelt echt ontzettend waardoor mijn geld ook heel erg schommelt en ik opeens heel erg in het rood sta en ook nog eens mijn powercentrales overbelast zijn.
Nu al 4x opnieuw geprobeerd en nu ga ik maar een nieuwe (buur)stad bouwen, grmblEn na een tijdje stad alles zo'n beetje naar beneden, joepie
zelfs als ik mijn taxed naar beneden gooi
Na lang oefenen is het me toch gelukt, die uitgangen werden soms afgebroken terwijl ik de berg om die tunnel aan het verwijderen was, met als resultaat dat ik weer opnieuw kon beginnen...
quote:En hoeveel heeft het gekost?
Op zaterdag 8 maart 2003 10:37 schreef MaxiTitan het volgende:
Zie hier mijn eerste tunnel die onder een rivier doorgaat...Na lang oefenen is het me toch gelukt, die uitgangen werden soms afgebroken terwijl ik de berg om die tunnel aan het verwijderen was, met als resultaat dat ik weer opnieuw kon beginnen...
quote:Rond de §6000 geloof ik, ik heb het niet helemaal bijgehouden (omdat ik 5 keer opnieuw moest beginnen
Op zaterdag 8 maart 2003 10:49 schreef DJKoster het volgende:[..]
En hoeveel heeft het gekost?
Nog een tip bouw hem in het begin en niet in een volle stad, dat maakt het een stuk makkelijker...
Ik heb deze alleen als test gebruikt om te kijken of het echt mogelijk was...
Voor instructies zie de quote 5 posts boven deze...
quote:Dat klopt dus, want die wordt niet ondersteund
Op zaterdag 8 maart 2003 11:11 schreef BazP het volgende:
Bij mij wil die niet op Hardware renderer Grrr![]()
alles geprobeerd, nieuwe drivers e.d. hij blijft maar tergu springen op software render... btw heb een (ouderwets gezellige) Creative Banshee
Weet iemand hoe dit moet?
quote:ja, de snelweg die je wilt laten kruisen moet je helemaal over die andere snelweg heen trekken. Als het goed is licht het kruisende gedeelte groen op, met de vraag of je daar een cloverleaf wilt plaatsen. Wist het eerst ook niet, maar dit is de enige manier volgens mij.
Op zondag 9 maart 2003 16:35 schreef The.PhantoM het volgende:
ik ben weer verder gegaan met sc4 maar er is overal dikke congestion. Nu heb ik overal metro aangelegd maar dat helpt ook niet veel. Dus heb ik maar besloten om ook een highway aan te leggen. Maar nu wil ik twee highways met elkaar connecten (vallen samen onder een hoek van 90 graden). Volgens mij is de enigste manier om een cloverleaf te bouwen maar hoe moet dat? Ik heb al van alles geprobeerd (level terrain verlagen, twee highways zo dicht mogelijk bij elkaar bouwen etc.)Weet iemand hoe dit moet?
quote:maar ik kan die highways niet over elkaar heen trekken. De weg wordt dan gewoon rood...
Op zondag 9 maart 2003 16:40 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
ja, de snelweg die je wilt laten kruisen moet je helemaal over die andere snelweg heen trekken. Als het goed is licht het kruisende gedeelte groen op, met de vraag of je daar een cloverleaf wilt plaatsen. Wist het eerst ook niet, maar dit is de enige manier volgens mij.
quote:is al gelukt, dus laat maar...
Op zondag 9 maart 2003 17:14 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
maar ik kan die highways niet over elkaar heen trekken. De weg wordt dan gewoon rood...
Het viel niet mee zonder satellietkaarten, moet ik zeggen. De Waal en andere watermassa's liggen nu goed op hun plek, maar de hoogteverschillen moet ik nog maken, uit het hoofd. Nou ja, in elk geval is het een mooie gelegenheid om eindelijk eens te leren omgaan met Photoshop.
Als ie af is, volgende week hoop ik, zal ik hem uiteraard beschikbaar stellen. Zodat liefhebbers hun eigen Waalsprong kunnen simuleren, kunnen zien wat er gebeurt als je de Ooijpolder en het Heumense Bos volbouwt, de files op de Oranjesingel kunnen proberen op te lossen, enzovoort!
1 uur geslapen ..
Ow, ik zit nu op mjin werk ja .
Maar ik heb tot nu altijd een beetje mijn budget verkeken en daardoor een grote lening moeten nemen waardoor ik nog blutter werd .
gelukkig heb ik de rampen goed uit kunnen testen .
die zien er wel errug leuk uit moet ik zeggen .
ik ga het nu eens rustig proberen, allemaal kleine regiostadjes bouwen met elk hun eigen specialiteit, 1 met water, 1 met stroom, 1 met industrie en 1 met alleen maar huisjes, en dan ook nog 1 met een vliegveld en 1 met een haven of 2.
hopen dat dat een beetje werkt, is wel veel geregel trouwens, is het trouwens hetzelfde principe als in "the sims" als je in een andere stad bbezig bent dat de rest van de steden "bevriezen" als je er niet mee bezig bent?
quote:Had je dat niet in het andere topic kunnen posten
Op maandag 10 maart 2003 23:01 schreef RemCow het volgende:
http://www.theseend.net/simcityEen regio die die op Nederland lijkt
maakt niet uit hoor Da_koen
Maar inderdaad dat was hem. THX!
quote:Nee, want toen ik em had gevonden was het topic al gesloten
Op maandag 10 maart 2003 23:03 schreef Michelinmannetje het volgende:[..]
Had je dat niet in het andere topic kunnen posten
|
Maar inderdaad dat was hem. THX!
Ik ga nu weer een poging doen mijn stad op orde te krijgen, maar geld probleem
Gelukkig ben ik morgen vrij!
Lang leve het Technisch College Ede
quote:Wachten totdat patch #2 uitkomt die behandeld geloof ik jouw probleem en een heleboel andere problemen...
Op maandag 10 maart 2003 21:15 schreef QOnline het volgende:
Op dit moment heb ik het volgende probleem: alle SCI staan op het maximum in de plus, maar toch gebeurt er niksHuisjes komen leeg te staan, industry zones worden niet opgevuld... iemand een oplossing hiervoor?
Hier een lijst met verbeteringen/aanpassingen/fixes enz...
quote:bron:
Hello fans,
As painful as it has been to wait everyday brings us closer to being able to release patch 2. We are still not quite ready to release it however.
We are in the process of testing to make sure that the huge amount of stuff we have addressed all works as advertised. In this post and the next you will find an outline of what has been addressed. You will also find more details on what we have been able to accomplish with the performance improvements.Keep reading to learn more.
Performance Improvements
* Zoom and rotation switching is faster in all cases, due to changes that made building graphics loading more conservative.
* Auto-zooming by the game can be disabled with the command line option:
-AutoZoomChange:off
This option is not currently available through the game's options dialogs. This option makes the game more responsive.
* Simulation in general is faster for many cities, due to bug fixes and performance improvements related to traffic simulation and neighbor deals to some degree.
* Frame rates are faster for many cities, due to bug fixes and performance improvements related to traffic simulation and neighbor deals to some degree. Cities that ran fine previously will still run fine. Many cities that ran poorly previously will now run fine as well.
* The application's memory cache is more aggressively reduced at runtime, so that memory will be freed for other uses, resulting in less paging on systems with less memory.
* Control-Shift-Alt-S (or holding down Alt while clicking on the city save button) should significantly improve the game save time, especially on memory-strapped systems.
* Game default detail options have been made a little more conservative with respect to some cases.
* The game no longer forces itself into the underground view unless you have explicitly picked an underground tool.Caveats
Very large and dense cities with complex road and underground networks will continue to be a problem with computers that have less than 256MB of RAM unless the user turns graphics options down via the options dialogs and turns down day/night transitions via the God menu. It wouldn't hurt to turn down audio options via the options dialog as well in these cases. The immense scope of SimCity makes it difficult for it to run quickly at full breadth on machines with lower RAM, particularly when running heavy operating systems such as Windows XP.----------
...continued from previous post
Additional Patch 2 fixes* Fixed Life Expectancy bug in how averages were calculated. This solves problems with sudden drops and oddly low values.
* Fixed commuting bugs related to highways and double counting on subways.
* Fixed twitching for left hand turning vehicles.
* Fixed graph (jobs & population) with multiple occupant types to toggle each type or with hover query.
* Fixed art for the heavy truck (industrial prop), rendered with 8 bit alpha instead of 1 bit giving it a large blocky black background.
* Fixed neighbor deal status on rail query.
* Streamlined garbage graph to display just the current capacity of landfills and garbage produced by the city.
* Fixed several bugs in highway connections to neighboring cities.
* Fix implemented for airports and seaports initially showing up distressed.
* Alphabetized region names in the UI.
* Fix for bad lot texture on a high wealth residential building and a texture with high wealth commercial building.
* Fix for a connection-related neighbor deal bug associated with water.
* Change neighbor deal to allow deals to continue for a short period of time even if the buying city runs out of money. This fixes the "neighbor deal cancelled too quickly" issue.
* Added a desirability threshold to prevent abandonment if lots have high desirability.
* Increased RCI demand max (allowing the largest structures to build easier). This is better known as the Stage 8 issue.
* Fixed airport queries to report efficiency.
* Fixed landfills to combine easier if drawn adjacent to each other. Still problematical if drawn between two landfills, so try adding them one at a time.
* Lowered the alpha on distressed and abandoned so cities don't look so devastated.
* Neighbor deal fixes (escalating rates, canceling during suspension, canceling during obliteration).
* Fix for fires starting with missile silo while game was paused, Also helps stop fires starting from other special effects while game is paused.
* Fix for power line occupant leaks that were causing corruption to saved games and possible crashes.
* Tax fields in budget can now be entered directly in addition to using the spinners.
* Enabled the commercial rewards: convention center & stock market will show up in commercial only cities.
* Dispatch fixes for when graphics settings are altered between saves.
* Fixed broken links to budget in multi-neighbor deal messages.
* Fixed cost escalation to network tiles after drawing bridges/tunnels.
* Fixes for automata (less getting stuck in intersections, better synching of lights, better stopping for trains).
* Fix for "go to disaster" link if auto go to disasters is turned off in options.
* Fixed some network draw problems related to drawing highways over other networks diagonally.
* Added support for crash report generator.
* Fix for flipped network piece (two diagonal roads against orthogonal T intersection).
* Improved support for cities built with plugins opened by users who do not have those plugins.
* Control-Alt-Shift-X also brings up cheat panel as stated in the strategy guide.
* Lowered 'hotspot' effect for fires, should result in less fires breaking out.
* Lowered frequency of busses (visual automata only) in large cities.Patch 2 will also include all fixes found in Patch 1
elke keer als ik een beetje een goede stad/dorp heb gebouwd (winstgevend en ongeveer 8 tot 10.000 mensen heb, +een library en elementry school (gooi ik er meteen in het begin in en doe de funding extreem laag, zodat ik geen hoge maandelijkse lasten heb en dat er toch wat gedaan wordt aan de gemiddelde IQ natuurlijk.)) dan gebeurt er weer iets waar ik niet op gerekend heb , gister had ik een shutdown omdat het water te vervuild was
, alles zonder water, ik had ongeveer 3000 simoleons en moest dus een lening afsluiten voor een reinigingsinstallatie, waardoor de maandelijkse lasten omhoog gingen en ondertussen halveerde mijn stadje in grootte (ik had em op de hoogste snelheid
.) en ging ik maar weer een keer de natuurrampen uitproberen
.
Leuk spel, maar best frustie eigenlijk, .
ik moet het gewoon rustig aan doen denk ik ..
quote:Had je niet gewoon een paar pompen bij kunnen bouwen op een niet-vervuilde plaats? Lijkt me goedkoper dan zo'n hele zuiveringsinstallatie.
Op dinsdag 11 maart 2003 11:07 schreef jogy het volgende:..
gister had ik een shutdown omdat het water te vervuild was
, alles zonder water, ik had ongeveer 3000 simoleons en moest dus een lening afsluiten voor een reinigingsinstallatie, waardoor de maandelijkse lasten omhoog gingen
--edit--
2 seconden nar dit schrijven kwam er ineens een klaverblad te voorschijn.. VAAG!!!
Maar wanneer het nou wel of niet kan, ben ik nog steeds niet uit
[Dit bericht is gewijzigd door HenkieSpankie op 11-03-2003 12:06]
quote:In het begin je industrie met watertorens voeden. En residents en commercials een aparte pomp geven.
Op dinsdag 11 maart 2003 11:07 schreef jogy het volgende:..
elke keer als ik een beetje een goede stad/dorp heb gebouwd (winstgevend en ongeveer 8 tot 10.000 mensen heb, +een library en elementry school (gooi ik er meteen in het begin in en doe de funding extreem laag, zodat ik geen hoge maandelijkse lasten heb en dat er toch wat gedaan wordt aan de gemiddelde IQ natuurlijk.)) dan gebeurt er weer iets waar ik niet op gerekend heb
, gister had ik een shutdown omdat het water te vervuild was
, alles zonder water, ik had ongeveer 3000 simoleons en moest dus een lening afsluiten voor een reinigingsinstallatie, waardoor de maandelijkse lasten omhoog gingen en ondertussen halveerde mijn stadje in grootte (ik had em op de hoogste snelheid
.) en ging ik maar weer een keer de natuurrampen uitproberen
.
Leuk spel, maar best frustie eigenlijk,
.
ik moet het gewoon rustig aan doen denk ik
..
quote:Ik heb het ook nog niet voor elkaar gekregen om die te bouwen. Snap er niets van. Grond is vlak, snelwegen zijn er en nog geen knooppunt kunnen bouwen.
Op dinsdag 11 maart 2003 12:04 schreef HenkieSpankie het volgende:
Ik snap echt geen fuck van die knooppunten.. Wat zijn daar de eisen voor?
Ik heb ff snel die ander topics doorgelezen en daar stonden wel wat dingen maar die loste mijn probleem niet op
voor industrie maakt de vervuiling niet zoveel uit toch?
quote:Ik zal het jullie uitleggen met screencaps...
Op dinsdag 11 maart 2003 12:06 schreef Michelinmannetje het volgende:[..]
Ik heb het ook nog niet voor elkaar gekregen om die te bouwen. Snap er niets van. Grond is vlak, snelwegen zijn er en nog geen knooppunt kunnen bouwen.
Iemand een goed tutorial?
We hebben een snelweg...
We slepen een snelweg kluislinks over de andere, let op dat de weg aanduiding geel is en bij de kluising blauw...
We laten de muisknop los en krijgen een vraag...
Klik op accepteren en klaar is de simmayor een mooi klaverblad...
quote:Je hebt twee soorten vervuiling: lucht en bodem.
Op dinsdag 11 maart 2003 12:19 schreef jogy het volgende:
voor industrie maakt de vervuiling niet zoveel uit toch?
Voor dirty industry maakt luchtvervuiling inderdaad niet zoveel uit. Manufacturing doet al wat moeilijker bij een beetje smog (hoewel ze dat wel zelf veroorzaken! ), en high tech heeft dezelfde wensen als residential: het liefst helemaal geen luchtvervuiling dus.
Bodemvervuiling daarentegen heeft bij mijn weten geen invloed of industrie zich ergens vestigt of niet. Bodemvervuiling heeft alleen invloed op de kwaliteit van het grondwater. Bij gemiddelde vervuiling doen pompen en torens het nog wel, maar betaal je meer per liter die ze produceren. Bij ernstige bodemvervuiling doet de pomp/toren het helemaal niet meer. Dit kan tot watertekort leiden als je het niet op tijd merkt.
Ik zou geen water treatment plant neerzetten wanneer je te horen krijgt dat een pomp het niet goed doet vanwege bodemvervuiling. Veels te duur. Je kan beter een nieuwe pomp neerzetten op een schoon stuk land en de oude bulldozeren.
quote:THX, ik dacht dat je een klaverblad altijd "los" moest bouwen
Op dinsdag 11 maart 2003 12:45 schreef MaxiTitan het volgende:[..]
Ik zal het jullie uitleggen met screencaps...
We hebben een snelweg...
[afbeelding]We slepen een snelweg kluislinks over de andere, let op dat de weg aanduiding geel is en bij de kluising blauw...
[afbeelding]We laten de muisknop los en krijgen een vraag...
[afbeelding]Klik op accepteren en klaar is de simmayor een mooi klaverblad...
[afbeelding]
quote:Ik geef meestal dirty industry helemaal geen water
Op dinsdag 11 maart 2003 12:19 schreef jogy het volgende:goeie tips, nooit gedacht om die krengen apart an te sluiten op een ander waternet |:{.
voor industrie maakt de vervuiling niet zoveel uit toch?
quote:Als je nou zegt dat je geen klaverblad wilt, wat gebeurt er dan? Krijg je dan een gewone kruising (lijkt me niet zo handig met snelwegen) of gaat de ene onder de andere door?
Op dinsdag 11 maart 2003 12:45 schreef MaxiTitan het volgende:
We laten de muisknop los en krijgen een vraag...
quote:De ene gaat onder de andere door...
Op dinsdag 11 maart 2003 13:02 schreef Frollo het volgende:[..]
Als je nou zegt dat je geen klaverblad wilt, wat gebeurt er dan? Krijg je dan een gewone kruising (lijkt me niet zo handig met snelwegen) of gaat de ene onder de andere door?
quote:Dat dacht ik ook altijd.
Op dinsdag 11 maart 2003 12:59 schreef Michelinmannetje het volgende:[..]
THX, ik dacht dat je een klaverblad altijd "los" moest bouwen
Trouwens, wel met behulp van deze link
Die zegt gewoon dat je voordat je de stad van pauze haalt je eerst een donutconstructie moet bouwen met 6*6 plakaten Residential o.i.d, en in het midden meteen een kliniek + elemantry school en als je 500 inwoners hebt ook je huisje daar dumpen, en als je op elke hoek een bushalte zet, werkt het HARTSTIKKE goed . Uitleg, nu is mijn stadje ongeveer 20 jaar oud, ik heb 22.000 inwoners, geen dirty industry meer, alleen maar manufacturing bij mijn main industry patch zullen we maar zeggen, en high tech aan de andere kant van de stad, deze twee industriegebieden zitten gelinkt met een railroad en ik heb een haven erbij gegooid for good luck. mijn vervuiling is gehalveerd en ik heb nu ongeveer 1000 + per maand inkomsten, de truuk die ik gebruikt heb op mijn industry een beetje normaal te krijgen is eerst de belansting voor dirty industry op 10 te zetten, even een tijdje wachten tot er veel leegstand is op je industrie-terrein, (zorg er wel voor dat je belasting inkomens niet naar beneden flikkeren) en dan gewoon alle lege "dirty" gebouwen slopen en blijven slopen tot er een manufacturing/high-tech plant neerkomt op die locatie.
Ik heb nu trouwens ook een *golf parcours* gekregen gratis en voor niets
. Meteen helemaal ingebouwd met Resdential en Commercial patches (wederom 6*6 en 7*8 patches met lege stukken in het midden voor later gebruik). nu heb ik ook 2 elementry school, 1 high school en een university, 2 ziekenhuizen, 2 politiebureaus en 1 grote en een kleine brandweerkazerne. Zodra ik weer thuis ben, laat ik het allemaal wel even zien.
Eindelijk een goed levensvatbaar dorpje met slimme mensen , en dat komt gewoon omdat ik in het begin een beetje krom moest liggen voor de educatie, maar het betaalt zichzelf dubbel en dwars terug
.
[Dit bericht is gewijzigd door jogy op 12-03-2003 11:16]
quote:Mooi om te horen dat het nu goed lukt. Enkel je golf pacours is leuk voor de rijken, de sloebers in je stad (lees nieuwe inwoners) zijn er niet zo heel blij mee.
Op woensdag 12 maart 2003 11:06 schreef jogy het volgende:Ik heb nu trouwens ook een *golf parcours* gekregen gratis en voor niets
![]()
. Meteen helemaal ingebouwd met Resdential en Commercial patches (wederom 6*6 en 7*8 patches met lege stukken in het midden voor later gebruik). nu heb ik ook 2 elementry school, 1 high school en een university, 2 ziekenhuizen, 2 politiebureaus en 1 grote en een kleine brandweerkazerne. Zodra ik weer thuis ben, laat ik het allemaal wel even zien.
Eindelijk een goed levensvatbaar dorpje met slimme mensen
, en dat komt gewoon omdat ik in het begin een beetje krom moest liggen voor de educatie, maar het betaalt zichzelf dubbel en dwars terug
.
En inversteren is inderaad heel verstandig. Je moet op de langere termijn denken.
quote:Het golfparcours staat ook midden in het toekomstige centrum van de stad om de rijke mensen te lokken natuurlijk en nog een beetje mixen met wat high-tech industry er tussen met een parkje romheen, en het gaat helemaal goed komen methinks
Op woensdag 12 maart 2003 11:56 schreef Michelinmannetje het volgende:[..]
Mooi om te horen dat het nu goed lukt. Enkel je golf pacours is leuk voor de rijken, de sloebers in je stad (lees nieuwe inwoners) zijn er niet zo heel blij mee.
En inversteren is inderaad heel verstandig. Je moet op de langere termijn denken.
quote:Ik persoonlijk zou 'm net buiten de cirkels van mijn serviceparkjes planten. Zo dus:
Op woensdag 12 maart 2003 14:42 schreef jogy het volgende:
Het golfparcours staat ook midden in het toekomstige centrum van de stad om de rijke mensen te lokken natuurlijk [knip]
quote:Voor het maximale resultaat bedoel je?
Op woensdag 12 maart 2003 14:50 schreef Frollo het volgende:[..]
Ik persoonlijk zou 'm net buiten de cirkels van mijn serviceparkjes planten. Zo dus:
wel een goed idee, maar hij staat nu ook gelukkig niet in het centrum, een paar blokken hebben wel total coverage en eengoede mix Res-Com plekjes, en het OV is goed geregeld, dat scheelt gewoon bakken met geld en reistijd voor die peupels, maar dat moet je ook vanaf het begin doen, niet later proberen te integreren want dan gaat het je nog meer geld kosten, zelfde met scholen enzo, ik pluk er nu de vruchten van en het is nog steeds niet al te druk op de weg, zodra ik bij de 100.000 mensen zit of misschien wel eerder begin ik met subwaystations op de plekken van de bushalte te positioneren.
quote:Ik kon het niet langer verborgen houden
Op woensdag 12 maart 2003 17:09 schreef Blapiet het volgende:
Jogy,..... ik had geen idee dat jij een nerd bent
quote:Nouhou!
Op donderdag 13 maart 2003 09:19 schreef Frollo het volgende:
Haha, jogy ... BUSTED!
maar, Ik heb het spel nu wel door eindelijk, zit nou op de 56.000 inwonders en heb om de hele stad een rondje gedraaid met rails met her en der een goederen station en nog zo een treinstation, waar ik nu ook mijn high-tech/manufacturing industry neergooi, ik heb nu altijd korte ritten .
ik kan nix klikken of tikken in die trainers
WAT MOET IK DOEN?
quote:knap hoor
Op zaterdag 15 maart 2003 01:50 schreef K3 het volgende:
Toch ff melden:
Mijn regio heeft de 500.000 inwoners bereikt.
Maar ik had een vraag aan iemand die misschien weet of je een scheiding kan maken in een highway... Ik wil 1 highway recht door laten lopen en ik wil dan 1 highway daarvanaf laten wijken door hem scheef verder te trekken dus zo:
code:Die schuinde afwijkende weg is dus ook een highway. Weet iemand of dit mogelijk is? Of misschien mogelijk kunnen maken door een patch of een of andere mod?---------------------------------------
HIGHWAY
-------------- --------------
\ \
\ \
\ \
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 18:17 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
Maar ik had een vraag aan iemand die misschien weet of je een scheiding kan maken in een highway... Ik wil 1 highway recht door laten lopen en ik wil dan 1 highway daarvanaf laten wijken door hem scheef verder te trekken dus zo:
code:Die schuinde afwijkende weg is dus ook een highway. Weet iemand of dit mogelijk is? Of misschien mogelijk kunnen maken door een patch of een of andere mod?---------------------------------------
HIGHWAY
-------------- --------------
\ \
\ \
\ \
Je moet dan een klaverblad maken die veel ruimte kost
quote:Netjes hoor!
Op zaterdag 15 maart 2003 01:50 schreef K3 het volgende:
Toch ff melden:
Mijn regio heeft de 500.000 inwoners bereikt.
Ook mijn eigen regio "Het Rijk van Nijmegen" nadert thans zijn voltooiing. Nog maar een paar avondjes knutselen denk ik, dan kan ik hier het resultaat plaatsen
quote:Lees dit topic en de vorige 4 maar eens door, dan kom je vast de nodige linkjes tegen naar tutorials en strategy guides.
Op maandag 17 maart 2003 23:28 schreef Micra het volgende:
Hoe maak je winst in het begin van het spel,
ik maak alleen maar verlies
Maar OK, ik zal je ff op weg helpen:
* Bouw in het begin nog geen politiebureaus. Die heb je pas nodig bij 20000 inwoners ofzo.
* Bouw alleen een brandweer in je industriegebied. Woon- en winkelgebieden vatten toch bijna nooit vlam, zeker niet als er waterleiding ligt.
* Bouw geen waterpompen, die zijn in het begin te duur. Bouw aanvankelijk watertorens. Pas als je er 7 hebt (geloof ik), wordt het lucratiever om de torens te slopen en te vervangen door een pomp.
* Bouw niet te veel in één keer. Dus nog géén grote ziekenhuizen, high schools etc. Eenvoudige klinieken en basisscholen moeten voldoende zijn om je de eerste paar jaar door te helpen.
* Scholen, ziekenhuizen en andere voorzieningen hebben een budget en een actieradius. Het budget is het geld dat je per maand aan leraren/dokters kwijt bent. De actieradius is de cirkel waarbinnen mensen gebruik kunnen maken van de diensten van het gebouw. Zet in het begin het budget laag (er zijn weinig inwoners DUS weinig scholieren/zieken DUS weinig behoefte aan leraren/dokters) en de actieradius hoog (wijdere omtrek waarbinnen mensen willen wonen, dus op den duur meer belastinggeld voor jou). Klik met het vraagtekentje op de school/kliniek om het budget en de radius bij te stellen. Herhaal dit elke 3 á 4 maanden om te controleren of je budget nog toereikend is.
Nou, dat was het. Als ik nog meer weet zal ik het wel posten, maar het gedoe met die budgetten is alvast het belangrijkste wat je moet weten.
quote:ik zal even kijken, TNX
Op dinsdag 18 maart 2003 09:35 schreef Frollo het volgende:[..]
Lees dit topic en de vorige 4 maar eens door, dan kom je vast de nodige linkjes tegen naar tutorials en strategy guides.
Maar OK, ik zal je ff op weg helpen:
* Bouw in het begin nog geen politiebureaus. Die heb je pas nodig bij 20000 inwoners ofzo.* Bouw alleen een brandweer in je industriegebied. Woon- en winkelgebieden vatten toch bijna nooit vlam, zeker niet als er waterleiding ligt.
* Bouw geen waterpompen, die zijn in het begin te duur. Bouw aanvankelijk watertorens. Pas als je er 7 hebt (geloof ik), wordt het lucratiever om de torens te slopen en te vervangen door een pomp.
* Bouw niet te veel in één keer. Dus nog géén grote ziekenhuizen, high schools etc. Eenvoudige klinieken en basisscholen moeten voldoende zijn om je de eerste paar jaar door te helpen.
* Scholen, ziekenhuizen en andere voorzieningen hebben een budget en een actieradius. Het budget is het geld dat je per maand aan leraren/dokters kwijt bent. De actieradius is de cirkel waarbinnen mensen gebruik kunnen maken van de diensten van het gebouw. Zet in het begin het budget laag (er zijn weinig inwoners DUS weinig scholieren/zieken DUS weinig behoefte aan leraren/dokters) en de actieradius hoog (wijdere omtrek waarbinnen mensen willen wonen, dus op den duur meer belastinggeld voor jou). Klik met het vraagtekentje op de school/kliniek om het budget en de radius bij te stellen. Herhaal dit elke 3 á 4 maanden om te controleren of je budget nog toereikend is.
Nou, dat was het. Als ik nog meer weet zal ik het wel posten, maar het gedoe met die budgetten is alvast het belangrijkste wat je moet weten.
:d dan kunnen we er nog even over praten.
quote:Mooi, ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen
Op dinsdag 18 maart 2003 13:15 schreef Micra het volgende:
ik zal even kijken, TNX
wil je me ook even adden op msn? J_H_Slagter@hotmail.com:d dan kunnen we er nog even over praten.
Maarre, ik heb geen MSN, althans ik gebruik het niet. Bovendien, als wij privé gaan zitten keuvelen haalt dat het hele idee van een forum onderuit.
Als je vragen hebt, drop ze gewoon hier op het forum joh! Er komen hier zat mensen langs die je waarschijnlijk nog beter kunnen helpen dan ik.
quote:Zal ik doen
Op dinsdag 18 maart 2003 13:25 schreef Frollo het volgende:[..]
Mooi, ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen
Maarre, ik heb geen MSN, althans ik gebruik het niet. Bovendien, als wij privé gaan zitten keuvelen haalt dat het hele idee van een forum onderuit.
Als je vragen hebt, drop ze gewoon hier op het forum joh! Er komen hier zat mensen langs die je waarschijnlijk nog beter kunnen helpen dan ik.
Zoek eens op google lui mens!
of iets van whahahaha snap je dat spel niet, of soms reageren ze helemaal niet maar dat boeit het me niet, want dan zal het wel
aan mij liggen
quote:hoe krijg jij zooon grote stad? en zoon groot gebied? kun je er nog wat bij kopen ofzo? want ik kan niet groter dan een zoon kavel.
Op zaterdag 15 maart 2003 01:50 schreef K3 het volgende:
Toch ff melden:
Mijn regio heeft de 500.000 inwoners bereikt.
en btw: hoe werkt dat met online spelen, als ik dat doe gaat hij naar een internet brouwser! en daar snap k niet zo veel van
weet iemand hoe dit werkt?
quote:Ik zal wel even antwoorden dan.
Op dinsdag 18 maart 2003 13:42 schreef Micra het volgende:hoe krijg jij zooon grote stad? en zoon groot gebied? kun je er nog wat bij kopen ofzo? want ik kan niet groter dan een zoon kavel.
en btw: hoe werkt dat met online spelen, als ik dat doe gaat hij naar een internet brouwser! en daar snap k niet zo veel van
weet iemand hoe dit werkt?
Op dat plaatje is niet een stad zichtbaar, het is gewoon een hele volgebouwde regio. Meerdere kavels zijn dus volgebouwd. Het kost een tijdje, maar dan heb je ook wat.
En online spelen is (nog?) niet mogelijk. Ik geloof dat je gewoon naar de site van Maxis/Electronic Arts wordt geleid. Daar kan je wat gebouwen downloaden en de patch, mits je geregistreerd bent daar.
Ik hoop dat je er wat mee kan.
quote:dan zal het wel aan jouw liggen
Op dinsdag 18 maart 2003 21:55 schreef Micra het volgende:
en niemand reageerd!!!
man o man o man!
quote:serieus antwoord:
Op dinsdag 18 maart 2003 22:12 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
dan zal het wel aan jouw liggen
residential zone (kan vrijveel)
weinig commercial (light vooral)
industrie (kan ook aardig wat, medium)
geen scholen, politieburea's of andere gebouwen waaraan je veel moet uitgeven.
Alleen powerplant en pumpingstation. Kosten van de powerplant om laag gooien. In het begin ook niet gelijk metro of treinspoor aanleggen. Dat moet pas later. Dus eerst de basis benodigdheden en daarna misschien een fire station als je geld verdient .
kijk anders op simcity.com
quote:tnx, ik heb respect voor je
Op dinsdag 18 maart 2003 22:15 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
serieus antwoord:
residential zone (kan vrijveel)
weinig commercial (light vooral)
industrie (kan ook aardig wat, medium)geen scholen, politieburea's of andere gebouwen waaraan je veel moet uitgeven.
Alleen powerplant en pumpingstation. Kosten van de powerplant om laag gooien. In het begin ook niet gelijk metro of treinspoor aanleggen. Dat moet pas later. Dus eerst de basis benodigdheden en daarna misschien een fire station als je geld verdient
.
kijk anders op simcity.com
quote:respect shaba
Op dinsdag 18 maart 2003 23:38 schreef Micra het volgende:[..]
tnx, ik heb respect voor je
ik zal daar ook eens kijken
ik heb het idee dat mijn vraag al eerder voorbij is gekomen maar ik kan 'm zo snel niet terugvinden dus ik stel hem maar nog een keer en daarvoor dus alvast mijn excuses. ik heb simcity 4 net gewoon in z'n geheel kunnen installeren, maar als ik het dan ook daadwerkelijk wil starten, maakt de cdrom ff wat geluid maar daarna gebeurt er dan ook niets meer. ik draai trouwens win2000 maar volgens t doosje zou het toch gewoon moeten werken. weet iemand wat ik kan doen?
quote:is sc 4 origneel?
Op maandag 24 maart 2003 17:47 schreef mel723 het volgende:
halloik heb het idee dat mijn vraag al eerder voorbij is gekomen maar ik kan 'm zo snel niet terugvinden dus ik stel hem maar nog een keer en daarvoor dus alvast mijn excuses. ik heb simcity 4 net gewoon in z'n geheel kunnen installeren, maar als ik het dan ook daadwerkelijk wil starten, maakt de cdrom ff wat geluid maar daarna gebeurt er dan ook niets meer. ik draai trouwens win2000 maar volgens t doosje zou het toch gewoon moeten werken. weet iemand wat ik kan doen?
quote:Ik neem aan dat je hem gepatcht hebt...
Op maandag 24 maart 2003 17:47 schreef mel723 het volgende:
halloik heb het idee dat mijn vraag al eerder voorbij is gekomen maar ik kan 'm zo snel niet terugvinden dus ik stel hem maar nog een keer en daarvoor dus alvast mijn excuses. ik heb simcity 4 net gewoon in z'n geheel kunnen installeren, maar als ik het dan ook daadwerkelijk wil starten, maakt de cdrom ff wat geluid maar daarna gebeurt er dan ook niets meer. ik draai trouwens win2000 maar volgens t doosje zou het toch gewoon moeten werken. weet iemand wat ik kan doen?
Probeer eens wat programma's/processen af te sluiten in taakbeheer, ik weet niet wat je er allemaal op hebt staan.
Misschien is er een programma geladen dat aan het etteren is en er voor zorgt dat sc4 niet opstart... Ik heb dat wel eens met andere programma's gehad (ik draai ook win2k), misschien is dat hier ook wel het geval...
quote:Zo ongeveer...
Op woensdag 26 maart 2003 18:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ook een vraagje...maakt het ook uit hoe je je stations neerzet bij de spoorweg? En kunnen goederen en passagierstreinen over hetzelfde traject? Niemand maakt gebruik van de passagierstreinen0% (goederen wel)
code:PP = Parkeerplaatsen| | ________|R|
|W|PP |A|
|E|PP Station|I|
|G|PP________|L|
| | |S|
Voor vracht maakt het geloof ik niet uit, ik bouw ze ook niet meer omdat ze niet gebruikt worden... Ik weet het ook niet ze hebben alles, verbinding met rails (bijna rond om) en weg (ook naar de buursteden), water, stroom, midden in een industiegebied staande.
Ik weet niet of passagiers en goederen over hetzelfde traject gaan/kunnen...
Een bushalte naast of tegenover een station bouwen wil ook nog wel eens helpen. Kunnen ze het eerste stukkie met de bus en daarna op de trein.
En hoeveel bushaltes plaatsen jullie? (ik redelijk wat, maar dan zeurt mijn adviseur steeds dat ze niet worden gebruikt en ik heb ze toch echt naast van die rode wegen geplaatst)
Oh, enige goederenstation dat met fatsoen wordt gebruikt is die van de industrie naar de rand van de kaart (andere stad).
Verder moet je weten dat je Sims bereid zijn om 6 tot 8 vakjes te lopen. Je kunt je bushaltes dus 12 tot 16 vakjes uit elkaar zetten voor een optimaal gebruik.
Zet je ze dichter bij elkaar, dan wordt de spreiding natuurlijk dunner, en dan krijg je inderdaad gezeur dat ze niet worden gebruikt. Al staat het je uiteraard vrij om je daar niets van aan te trekken
Metro moet je pas aan denken bij enkele tienduizenden inwoners.
quote:Dank je
Op donderdag 27 maart 2003 11:22 schreef Frollo het volgende:
www.sc4ever.com en dan naar Interact > Discussion gaan. Vinnik zelf een erg fijn forum
Anders moet ik maar wat anders verzinnen om me nog 2 uurtjes te vermaken.
Toch irritant dat ik mijn oude stad niet kan laden zeg
Volgende keer beter
Wat ik trouwens mega-irritant vind is dat als je je stad mooier wilt maken omdat je daar op zich het geld wel voor hebt, je dan maandelijks ook weer veel meer geld kwijt bent (parkjes, mooie bezienswaardigheden, etc etc). Is er nou niets dat 1x heel duur is en daarna niets meer kost?
Cemeteries en House of Worship zijn dingen waar mensen heel graag naast wonen maar die geen onderhoudskosten hebben.
Ik heb een paar ton op de bank staan, maar een zeer krap budget (net meer inkomsten dan uitgaven). Ik kan op zich wel erg dure dingen kopen, maar ik kan ze niet onderhouden.
quote:Als je te weinig geld overhoudt, moet je toch echt meer inwoners krijgen voordat je ze kunt verwennen. Meer zoneren dus, of in een hogere density.
Op donderdag 27 maart 2003 13:36 schreef Isabeau het volgende:
Maar die zijn gratis!Ik heb een paar ton op de bank staan, maar een zeer krap budget (net meer inkomsten dan uitgaven). Ik kan op zich wel erg dure dingen kopen, maar ik kan ze niet onderhouden.
quote:Nee, budget gaat terug naar 1 ton helaas.
Op donderdag 27 maart 2003 13:37 schreef Isabeau het volgende:
Als je je hele stad wegvaagt (met die mooie sterretjes etc.) gaat je budget dan weer naar 1 ton voor dat gebied of hou je je oude budget? (overnieuw beginnen met een paar ton lijkt me ook wel leuk)
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:50 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
is sc 4 origneel?
quote:excuses voor het er zo lang over doen om te antwoorden. cdtje idd origineel, en patch deroverheen. werkte nog steeds niet. toen maar extra geheugen derin gedaan (was ik toch wel van plan), opnieuw geinstalleerd en *tada* toen werkte het opeens wel. geheugen was trouwens 128 mb en is nu 256 mb. wat er op de verpakking staat (minimum requirement is 126 mb ram) klopte dus (in mijn geval) niet!
Op dinsdag 25 maart 2003 21:41 schreef MaxiTitan het volgende:[..]
Ik neem aan dat je hem gepatcht hebt...
Probeer eens wat programma's/processen af te sluiten in taakbeheer, ik weet niet wat je er allemaal op hebt staan.
Misschien is er een programma geladen dat aan het etteren is en er voor zorgt dat sc4 niet opstart... Ik heb dat wel eens met andere programma's gehad (ik draai ook win2k), misschien is dat hier ook wel het geval...
quote:Zo heb ik het gedaan: zorgen dat er meer afval eruit gaat dan erin komt, oftewel een vuilverbrander plaatsen en/of je troep aan een buurstad verkopen.
Op zondag 6 april 2003 21:02 schreef Quintony het volgende:
Ik vroeg me af of iemand een idee heeft hoe ik landfills kan verwijderen? Ik heb een stadje van 17.000 mensen op zo'n klein kaartje en ik ben de industrie eruit aan het kicken, maar ik krijg de landfills niet weg.
quote:Nope
Op maandag 7 april 2003 10:09 schreef Frollo het volgende:[..]
En zo schijnt het ook te kunnen: de weg naar de landfill weghalen, dan is ie binnen een paar jaar leeg en kun je 'm dezonen.
En ben weer net met een nieuwe stad begonnen gaat goed
quote:Och, dit topic is wel vaker dood geweest maar er blijft toch altijd wel gepost worden.
Op woensdag 9 april 2003 16:01 schreef Quintony het volgende:
is er nog iemand die dit spelletje speelt? of is iedereen er nu op uitgekeken?
quote:
Op woensdag 9 april 2003 16:01 schreef Quintony het volgende:
is er nog iemand die dit spelletje speelt? of is iedereen er nu op uitgekeken?
quote:Doe 'es laten zien hoe ie is geworden?
Op donderdag 10 april 2003 15:31 schreef K3 het volgende:
Ik ben wel uitgekeken op mijn Amsterdam region [...]
quote:Ik ga binnen een paar dagen (van 't weekend?) pas echt beginnen
Op woensdag 9 april 2003 16:01 schreef Quintony het volgende:
is er nog iemand die dit spelletje speelt? of is iedereen er nu op uitgekeken?
quote:Vlgs mij staat-ie al ergens in dit topic, zo ziet het eruit:
Op donderdag 10 april 2003 15:33 schreef Frollo het volgende:[..]
Doe 'es laten zien hoe ie is geworden?
quote:Ja klopt, maar we zijn alweer bijna een maand verder inmiddels.
Op donderdag 10 april 2003 15:39 schreef K3 het volgende:
Vlgs mij staat-ie al ergens in dit topic [...]
quote:wat noem jij groot?
Op donderdag 10 april 2003 15:31 schreef K3 het volgende:[..]
Echt niet.
Ik ben wel uitgekeken op mijn Amsterdam region, ik ben nu vooral aan het experimenteren geslagen om efficiënt grote steden werkend te krijgen.
[Dit bericht is gewijzigd door Quintony op 10-04-2003 18:09]
quote:Groot: > 150k inwoners.
Op donderdag 10 april 2003 16:47 schreef Quintony het volgende:[..]
wat noem jij groot?
Ik ben net pas begonnen op hele grote kaart en zit nu op 65k inwoners, heb pas een 5e van de kaart volgebouwd, ik heb wel al enkele skyscrapers (residential)
Heb nog geen public transport, en heb mezelf al verlost van alle $ en $$ industrieEducation is rond de 180-200
quote:Ik heb ooit een lijst van gebouwen gezien waar zo'n beetje alle denkbare info over elk gebouw op stond: aantal $, $$ en $$$ jobs, kosten eenmalig, kosten per maand, pollution, mayor rating enzovoort enzovoort. En ook de footprint (de afmetingen dus).
Op dinsdag 15 april 2003 12:31 schreef ChAoZ het volgende:
Is er trouwens een webpagina waar ik de grootte in vakjes van de diverse gebouwen etc kan bekijken?
Geweldige tabel was dat! Alleen... ben ik de URL kwijt. Gelukkig ben ik wel zo slim geweest om alles in een Excel-bestandje te pleuren.
Kijk maar ff in m'n profiel en mail me als je het bestandje wilt hebben.
edit: ik laar m'n mailadres maar een uurtje staan, dus wees er snel bij
[Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 15-04-2003 12:48]
quote:haal maar weg. mail is on the way
Op dinsdag 15 april 2003 12:43 schreef Frollo het volgende:[..]
edit: ik laar m'n mailadres maar een uurtje staan, dus wees er snel bij
Ik ben net klaar met de mijne en ik zal even kijken hoe ik die hier het best kan posten .
zit nu op mijn werk trouwens .
quote:Ben bezig met experimenteren, maar wel lastig om een leuk iets te doen.
Op dinsdag 15 april 2003 13:00 schreef jogy het volgende:
Hebben er ook mensen een eigen terrain gebouwd eigenljik?Ik ben net klaar met de mijne en ik zal even kijken hoe ik die hier het best kan posten
.
zit nu op mijn werk trouwens.
quote:Ben bezig met Nijmegen en omgeving. Ik wil 'm helemaal perfect hebben, zodat ik mijn mooie stadje exact kan nabouwen
Op dinsdag 15 april 2003 13:00 schreef jogy het volgende:
Hebben er ook mensen een eigen terrain gebouwd eigenljik?
quote:Zet maar een screenie neer via www.picserver.tk
Ik ben net klaar met de mijne en ik zal even kijken hoe ik die hier het best kan posten.
quote:Grote lange rivieren bouwen, en bergkammen.
Op dinsdag 15 april 2003 13:03 schreef ChAoZ het volgende:[..]
Ben bezig met experimenteren, maar wel lastig om een leuk iets te doen.
het ziet er het best uit als je een rivier door de hele map laat lopen. En een beetje hoogteverschil hier en daar is ook erg ok, net als grote bossen enzo.
Ik ben er ook 8 dagen mee bezig geweest on and off dan he.
ik zal em vanavond uploaden .
quote:Nee, webspees heb ik wel
Op dinsdag 15 april 2003 13:05 schreef Frollo het volgende:[..]
Ben bezig met Nijmegen en omgeving. Ik wil 'm helemaal perfect hebben, zodat ik mijn mooie stadje exact kan nabouwen
De rivier ligt er nu mooi bij na de eerste paar tests, maar nu de hoogteverschillen nog. Ik weet niet hoeveel één grijstintverschil uitpakt in meters hoogteverschil, dus dat wordt opnieuw veel testen. Helaas heb ik er maar weinig tijd voor
[..]Zet maar een screenie neer via www.picserver.tk
zat gewoon te bedenken met de foto's enzo, maar een prnt-screen moet genoeg zijn .
en ik zat ook eerst te denken om mijn omgeving te doen, maar een eigenbedachte is ook erg ok.
Maar mijn volgende wordt nagemaakt van de mappen achter in de lord of the ring boeken
Gondor en Mordor maken is erg OK, lijkt me dan he .
quote:LOL, dirty industry in Mordor natuurlijk
Op dinsdag 15 april 2003 13:09 schreef jogy het volgende:
Maar mijn volgende wordt nagemaakt van de mappen achter in de lord of the ring boekenGondor en Mordor maken is erg OK, lijkt me dan he
.
[Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 15-04-2003 13:24]
Kan niet op de site van simcity4 omdat hij zeurt over IE 6.1 dat ik die eerst moet installeren maar dat werkt niet of de een of andere manier hij zegt steeds als ik IE 6.1 installeer dat een andere installatie nog niet klaar is. En ik eerst moet herstarten ?? en dan zegt hij het dus weer.
Daarom weet iemand een link naar de nieuwste patch ? dank u
quote:ftp://ftp.ea.com/ftproot/pub/maxis/patches/simcity4/pc/EUR/simcity4-EUR.RTP
Op dinsdag 15 april 2003 14:06 schreef Gijsje het volgende:
Vraagje over de nieuwe patchweet iemand ergens een link en het nummer van die patch ?? ik vind deze :: Sim City 4 Patch v1.0.242.0 maar ik weet niet of dit de nieuwste is.
Kan niet op de site van simcity4 omdat hij zeurt over IE 6.1 dat ik die eerst moet installeren maar dat werkt niet of de een of andere manier hij zegt steeds als ik IE 6.1 installeer dat een andere installatie nog niet klaar is. En ik eerst moet herstarten ?? en dan zegt hij het dus weer.
Daarom weet iemand een link naar de nieuwste patch ?
dank u
Die misschien ?
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:29 schreef jogy het volgende:[..]
ftp://ftp.ea.com/ftproot/pub/maxis/patches/simcity4/pc/EUR/simcity4-EUR.RTP
Die misschien
?
quote:oe..
Op dinsdag 15 april 2003 14:30 schreef Gijsje het volgende:[..]
tnx zit nu op mijn werk kan hetniet probere maar strax wel hoop dat ie werkt
denk dat deze beter werkt http://simcity.ea.com/patch/patches/PATCH-SKU2-TO-P2.EXE
quote:No problem
Op dinsdag 15 april 2003 14:40 schreef Gijsje het volgende:
wat is het verschil![]()
zie het al
tnx had op mijn werk ook nog simcity 4 staan tnx voor de link
mijn net nieuwe mapje trouwens .
Zo moet het in het echt ook gaan
quote:Welke opbouw bedoel je? Ik kan nergens een strategy guide vinden met opbouw erbij.
Op dinsdag 15 april 2003 11:34 schreef ChAoZ het volgende:
Heeft iemand een betere opbouw van de residential structures dan die in de omnibus op www.simtropolis.com? Het gaat erg goed hoor, maar ben benieuwd of er betere zijn (en die zijn er ongetwijfeld), dus meer hoe dat dan beter kan
Heb in 04/09 26500 inhabitants, gaat dus best wel aardig, maar het kan vast beter.
De tweede patch werkte bij mij niet, ik heb SimCity vanavond opnieuw geinstalleerd, en toen werkte die patch wel. Alleen al mijn grafische settings waren toen achteruit gezet.
quote:http://www.simtropolis.com/omnibus.cfm
Op dinsdag 15 april 2003 23:26 schreef K3 het volgende:[..]
Welke opbouw bedoel je? Ik kan nergens een strategy guide vinden met opbouw erbij.
Ik had *ooit* op een website een voorbeeld gezien hoe je dat het beste kon bouwen. Natuurlijk weer kwijtgeraakt.
De tweede patch werkte bij mij niet, ik heb SimCity vanavond opnieuw geinstalleerd, en toen werkte die patch wel. Alleen al mijn grafische settings waren toen achteruit gezet.
Met die strategy zit ik vooral te kijken wat ik met de residential superstructure van hem moet doen. Dat gat in het midden is zo groot, terwijl je maar weinig ervan gebruikt. Dat moet effectiever kunnen
Daarnaast is er weinig te vinden over hoe en wat precies met commercial te doen. Is zo'n rijtje naast een residential structure het best, of kan je beter iets commercial mengen in die residential structure?
Maar goed Eindhoven was ook niet mijn top stad zeg maar ik ben nu begonne aan Uden ( mijn eigen woonplaats ) en daar ga ik het wel goed doen hoop ik Eindhove zorgt dat Uden vrij snel groeit na een half uurtje spelen heb ik al 20.000 inwoners daar en een stel mooie gebouwen. Moet alleen de Industrie effe verplaatsen niet rekening gehouden hoe de stad er in de toekomst uitgaat zien. De industrie ligt nu midden in de stad
dus dat wordt effe verplaats naar de rand van de stad waar het kan groeien en niet iedereen last heeft van de stank en vervuiling.
Op de plaats waar de industrie stond komt dat een nieuwe woon wijk en een nieuw commercieel centrum wat aansluit op het oude centrum. Nu maar hopen dat ik wel genoeg geld heb om het allemaal te bekostigen en dat ik winst blijf maken.
quote:Oh, nu zie ik het, bij hoofdstuk 4
Op woensdag 16 april 2003 09:01 schreef ChAoZ het volgende:[..]
http://www.simtropolis.com/omnibus.cfm
Ik heb alleen de eerste paar maanden (5, 6?) verlies gedraaid. Net voordat ik met scholen, ziekenhuizen etc beginde te bouwen, meer dan 2500 per maand winst. Daarna nog 400Met die strategy zit ik vooral te kijken wat ik met de residential superstructure van hem moet doen. Dat gat in het midden is zo groot, terwijl je maar weinig ervan gebruikt. Dat moet effectiever kunnen
Daarnaast is er weinig te vinden over hoe en wat precies met commercial te doen. Is zo'n rijtje naast een residential structure het best, of kan je beter iets commercial mengen in die residential structure?
quote:de vraag naar industrie en commerciele gebieden is opgedeeld net als residential in $, $$ en $$$ en IND-$$$ wil ook niet in een smerig gedeelte van je stad zitten. Bekijk je desiribility eens even daar kun je zien wie het waar wel ok vind. en klik oop eens op je RCI demands om te zien naar welke category er precies vraag is.
Op vrijdag 25 april 2003 08:51 schreef ChAoZ het volgende:
gaat inmiddels best aardig. heb m'n eigen superstructure maar uitgedacht, met minder lege ruimte in het midden.
maar ik heb nog wel een probleempje. Na verloop van tijd komt het regelmatig voor dat ondanks dat ik zones leeg heb, soms best veel, dat ze toch beginnen te klagen dat er niet genoeg ruimte is.
Bij residential zones kan ik me dan nog voorstellen dat er niet genoeg faciliteiten zijn, die er wel in de rest van de stad zijn, maar commercial en vooral industrial hebben toch niet echt eisen?
quote:Ja ja, zo ver ben ik dan wel weer. En daar ligt het dus niet aan. Ik heb geen dirty industrie (tax rate van 20% trekt blijkbaar niet zo
Op vrijdag 25 april 2003 13:35 schreef Quintony het volgende:[..]
de vraag naar industrie en commerciele gebieden is opgedeeld net als residential in $, $$ en $$$ en IND-$$$ wil ook niet in een smerig gedeelte van je stad zitten. Bekijk je desiribility eens even daar kun je zien wie het waar wel ok vind. en klik oop eens op je RCI demands om te zien naar welke category er precies vraag is.
quote:Wat IND en COM hoe dan ook nodig hebben zijn
Op vrijdag 25 april 2003 14:01 schreef ChAoZ het volgende:[..]
Ja ja, zo ver ben ik dan wel weer. En daar ligt het dus niet aan. Ik heb geen dirty industrie (tax rate van 20% trekt blijkbaar niet zo
) en dirty industrie is dan ook niet in demand, maar da's ook het enige. Hoewel er natuurlijk niet overal even veel vraag naar is.
Met Desirability zit het ook overal best mee. Ik heb ook diverse groottes van blokken en blokjes al geprobeerd, maar ook dat helpt niet echt.
Politie dekking.
Brandweer dekking.
Water en stroom natuurlijk.
en straten zonder garbage.
en het moet wel goed bereikbaar zijn natuurlijk.
En een andere manier om de Dirty weg te krjigen is een scholen-overload, ik heb nu een stad met gehele basis school en middelbare scholen dekking, 5 libraries, 1 main library, college en een university.
en dirty/agrculture demand went down the toilet , high tech demand knalt tegen het plafond trouwens.
quote:Die zijn er zeker
Op maandag 28 april 2003 22:20 schreef Lord_Palf het volgende:
heb simcity nu ook en na 60 keer proberen lukt het me een beetje om mn stad draaiende te houden (maak wel $10 winst per maand)
Nu heb ik de luchtvervuiling zoveel mogelijk weten te beperken door voor $15000 aan bomen om en tussen mn industrie te zetten.
Maar mn watervervuiling krijg ik niet weg (heb maar iets van 2500 inwoners en een veel te dure reinigingsinstalatie (voor 1 watertoren) maar de vervuiling blijft.
zijn er misschien andere manieren (goedkoper?) om dit op te lossen?
Leg je waterpompen niet in de buurt van de industrie dan wordt het water ook niet vervuild
En ik zou ook je industrie een heel stuk van je woonwijken afzetten dan maakt die luchtvervuiling ook niet zoveel uit
quote:Bij 2500 inwoners hoef je ook nog ongeveer helemaal geen facilities te hebben. Water en stroom is alles waar ze om vragen
Op maandag 28 april 2003 22:20 schreef Lord_Palf het volgende:
heb simcity nu ook en na 60 keer proberen lukt het me een beetje om mn stad draaiende te houden (maak wel $10 winst per maand)
Nu heb ik de luchtvervuiling zoveel mogelijk weten te beperken door voor $15000 aan bomen om en tussen mn industrie te zetten.
Maar mn watervervuiling krijg ik niet weg (heb maar iets van 2500 inwoners en een veel te dure reinigingsinstalatie (voor 1 watertoren) maar de vervuiling blijft.
zijn er misschien andere manieren (goedkoper?) om dit op te lossen?
En zelfs water zou niet perse hoeven, maar da's wel erg aan te raden
(wat me trouwens wel opvalt is dat als ik de leegstaande(Zwarte) huizen/industrie verwijder het binnen een halve seconde weer helemaal vol staat (wat er weer voor zorgt dat ik een beter inkomen heb). En dat gebeurt dus niet als ik het gewoon laat staan)
quote:Als je bij 7000 bent, kun je eens gaan denken om met faciliteiten te beginnen (scholen, brandweer bij je industrie, parken)
Op dinsdag 29 april 2003 07:55 schreef Lord_Palf het volgende:
inmiddels heb ik iets van 7000 inwoners begin vraag te krijgen naar high tech idnustrie (ofzo), maak 2000 per maand winst.
Ik heb voor elk deel een eigen waterpomp met leidingen (1 voor mn huisjes en 2x voor mn industriegebieden) de torens voor de industrie gebieden staan zon beetje aan de andere kant van de kaart waar geen vervuiling is en heb er een waterzuiveringsinstalatie op aangesloten. Maar de vervuiling word niet minder en mn maandelijks inkomen wel(wat me trouwens wel opvalt is dat als ik de leegstaande(Zwarte) huizen/industrie verwijder het binnen een halve seconde weer helemaal vol staat (wat er weer voor zorgt dat ik een beter inkomen heb). En dat gebeurt dus niet als ik het gewoon laat staan)
ga denk ik maar wat eerder naar huis vandaag om verder te bouwen (pc snachts aan laten staan met de bedoeling mn vermogen te vermenigvuldigen maar dat is helemaal mislukt wegens stroomgebrek na een paar jaar maar ik heb nog een save game
)
quote:En jij hebt met een stadje van 7000 man 2000 per maand winst? Dat komt dan wat ongeloofwaardig over. Tenzij je de faciliteiten er wel hebt staan, maar geen funding er aan geeft? Of heb je alle "mogelijkheden" op het gebied van slecht financieel beleid inmiddels in je stad (casino, raketbasis etc etc)
Op dinsdag 29 april 2003 08:39 schreef Lord_Palf het volgende:
heb al overal scholen brandweer musea parken enz enz (staat zelfs al een universiteit met wel 20 leerlingen)
en de vraag naar woningen blijft maximaal
heb ook al alle dingen aanstaan zoals water en elektriceits besparingen carpoolen enzo
het enige wat ontbreekt is politie, maar zoveel crime is er niet alleen op mn strand dus die komt er voorlopig ook nog niet
Ik trek werkelijk alle bewoners uit haar gebieden weg, want die komen bij mij werken. Maak ingeveer 1500 winst per maand, en dat ondanks 4 politiebureaus, 3 kazernes, 3 scholen, 1 library, 1 prive school, en een flinke snelweg ...
Alleen is de groei uit mijn stadje qua inwoners
quote:Zijn er nog wel werkplekken over?
Op dinsdag 29 april 2003 09:24 schreef Atrimar het volgende:
Ik heb op het moment een buurstadje van een gebied dat Isabeau heeft gebouwd in elkaar gezet, en ik heb ongeveer 11.000 inwoners, en 32.000 banenIk trek werkelijk alle bewoners uit haar gebieden weg, want die komen bij mij werken. Maak ingeveer 1500 winst per maand, en dat ondanks 4 politiebureaus, 3 kazernes, 3 scholen, 1 library, 1 prive school, en een flinke snelweg ...
Alleen is de groei uit mijn stadje qua inwoners
quote:Bases moet je weg doen! Mayor rating gaat daarvan omlaag. Mensen willen er niet in de buurt wonen of werken.
Op dinsdag 29 april 2003 09:24 schreef Lord_Palf het volgende:
heb een raketbasis en een militaire basis en heb alle fundigs zo aangepast dat het precies voldoende is
ziekenhuis heeft bv 250 patienten -> funding voor 300 en zo heb ik dat met alles gedaan belasting staat op 9.6% en voor dirty industrie op 10.2% (net hoog genoeg om wel wat dirty industrie te hebben maar niet teveel)
kan vanavond anders wel ff een screenshot plaatsen ofzo
quote:Werk zat, alleen groeit mijn inwoner aantal niet echt meer. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dus veel banen wegtrek uit de andere steden in de region.
Op dinsdag 29 april 2003 09:34 schreef ChAoZ het volgende:[..]
Zijn er nog wel werkplekken over?
Er moet dus een omslagpunt komen als er geen mensen meer uit andere steden kunnen komen om bij mij te werken.
quote:die bases legt er lekker bij zo (ver weg van de stad) en mn mayor rating is redelijk (iets meer over de helft in t groen) veel groei is er niet echt nee
Op dinsdag 29 april 2003 09:36 schreef ChAoZ het volgende:[..]
Bases moet je weg doen! Mayor rating gaat daarvan omlaag. Mensen willen er niet in de buurt wonen of werken.
en 9.6% belasting? tja, veel groei zal er wel niet inzitten dan, of wel? Ik welk jaar zit je (ongeveer)?
quote:Het negatieve effect van die 2 bases is -12 over een straal van 440. Heb je ze zover weg?
Op dinsdag 29 april 2003 09:46 schreef Lord_Palf het volgende:[..]
die bases legt er lekker bij zo (ver weg van de stad) en mn mayor rating is redelijk (iets meer over de helft in t groen) veel groei is er niet echt nee
en wat betreft t jaar ik heb geen idee...zal wel hoog zijn aangezien ik 2 keer bijna faillet ben geweest en nu ruim 400000 heb (en dat duurt best wel lang ) heb ook al iets van 5 keer mn energie centrale vervangen omdat ie versleten was
En zo spelen, is dat nou leuk? Niet leuker om te beginnen en dan met het geld dat je hebt te spelen en proberen succesvol te zijn?
quote:ik ben ook begonnen met het geld wat ik had ik probeer nu alleen een reserve op te bouwen voordat ik zometeen weer faillet ben en dit is de 1e keer dat ik beetje succesvol bezig ben
Op dinsdag 29 april 2003 10:12 schreef ChAoZ het volgende:[..]
Het negatieve effect van die 2 bases is -12 over een straal van 440. Heb je ze zover weg?
En zo spelen, is dat nou leuk? Niet leuker om te beginnen en dan met het geld dat je hebt te spelen en proberen succesvol te zijn?
Please help
Of weet iemand waar een een goede New york city map kan downloaden. Niet zoals de orginelen en ook niet die van Forkboy2's.
En heeft iemand een spoorlijn die ook gebruikt wordt? Bij mij gebruiken ze hem helemaal NIET het kan toch nooit erger zijn als de ns?
quote:Bij mij heb ik een paar stations en m'n station in het centrum van de stad is het drukste paar honderd gebruikers per dag
Op vrijdag 2 mei 2003 19:38 schreef veertje_nl het volgende:
Ik heb nou een redelijk goed lopende stad, en ineens vanuit het niets zitten ze allemaal zonder werkiemand enig idee hoe dat komt?
En heeft iemand een spoorlijn die ook gebruikt wordt? Bij mij gebruiken ze hem helemaal NIET
het kan toch nooit erger zijn als de ns?
quote:te veel inwoners - te weinig werk => werkloosheid
Op vrijdag 2 mei 2003 19:38 schreef veertje_nl het volgende:
Ik heb nou een redelijk goed lopende stad, en ineens vanuit het niets zitten ze allemaal zonder werkiemand enig idee hoe dat komt?
quote:ik veronderstel dat er werd gezocht naar een iets geavanceerdere oplossing, denk je niet?
Op maandag 5 mei 2003 12:36 schreef demonseeker14 het volgende:[..]
te veel inwoners - te weinig werk => werkloosheid
je kan dat oplossen door meer van die blauwe dingen te bouwen en meer industriehopelijk beetje geholpen
quote:Ja, want alles zit al vol, werkt het bijvoorbeeld ook als je in de stad naast de werkeloze stad veel industrieen/comercie bouwt?
Op maandag 5 mei 2003 12:39 schreef ChAoZ het volgende:[..]
ik veronderstel dat er werd gezocht naar een iets geavanceerdere oplossing, denk je niet?
U kunt ook mailen: flipjesonneveldt@hotmail.com.
!! En geen warez request maar een doodnormale vraag !!
[/topicplak]
Werd nog aanbevolen ook hier te posten maar goed als iemand het weet!
Trouwens, waarom duurt het zo onwijs lang voordat de blauwe vakjes (commercieel) gaan bouwen cq groeien? En als ze dan in het commerciele gebied iets beginnen te bouwen, is het uitgebrand?
quote:Kan door het opleidingsniveau komen (het aanbod van banen dat er niet op aansluit).
Op vrijdag 2 mei 2003 19:38 schreef veertje_nl het volgende:
Ik heb nou een redelijk goed lopende stad, en ineens vanuit het niets zitten ze allemaal zonder werkiemand enig idee hoe dat komt?
als je problemen hebt met je stad, kijk eens op Simcity4.nl
quote:Oeh, ziet er netjes uit!
Op woensdag 7 mei 2003 09:54 schreef Justus het volgende:
Ik weet niet hoe active dit topic nog is is, maar voor de liefhebbers is hier mijn interpertatie van Nerdeland voor simcity
quote:Ik vind het ook leuk om dit topic in de gaten te houden, maar zelf spelen doe ik al tijden niet meer.
Op woensdag 7 mei 2003 13:37 schreef Atreidez het volgende:
Damn, de harde kern komt hier nog steeds.. Me stad staat al 2 mnd op pauze
quote:Hoi Frollo
Op woensdag 7 mei 2003 13:45 schreef Frollo het volgende:[..]
Ik vind het ook leuk om dit topic in de gaten te houden, maar zelf spelen doe ik al tijden niet meer.
't Is gewoon dat... tja... zó geweldig is het spel nou ook weer niet. Nadat de verbazing over de zeer mooie graphics is weggetrokken en je de meeste gebouwtjes wel een keer gezien hebt, ontdek je dat je toch steeds hetzelfde aan het doen bent, alleen op steeds grotere schaal naarmate het aantal inwoners toeneemt.
Voor mij is SC4 slechts een paar weken leuk gebleven.
Ja dat ook, en me verbouwing
Maar het is idd zo dat het spel bestaat uit steeds meer van hetzelfde op grotere schaal. Ik zal me stad zeker wel bewaren en mee verder gaan als ik weer zin heb om doelloos een halve dag (of nacht) te clicken maar voorlopig zit ik nog even aan de Blitzkrieg
http://www.tothegame.com/article.asp?id=244
quote:
SimCity 4 Rush Hour (PC) Info
Electronic Arts today announced that the first expansion pack for SimCity(TM) 4, SimCity 4 Rush Hour Expansion Pack* is in development at the company's Walnut Creek-based Maxis(TM) studio. SimCity is on the move in SimCity 4 Rush Hour. Players will now have the ultimate level of control over their city's transportation network by completely taking charge of roads, rail, air, waterways, and even vehicles. SimCity 4 Rush Hour will make its debut to industry insiders on May 13th at the Electronic Entertainment Exposition in Los Angeles and is scheduled to ship in fall 2003.
Posted 07-May-2003"Transportation is the pulsing life-blood of every city and is the number one requested area to expand upon among SimCity 4 fans," said Lucy Bradshaw, vice president and executive producer of the game at EA's Maxis studio. "Players will experience the thrill and power of creating and controlling the ultimate transportation utopia in SimCity 4 Rush Hour."
Players will put their Sims on the road to happiness as they take control of their city's transportation. Players can accelerate their Sims on their way to work or play with a wide variety of new transportation options. They can create the elevated train networks of Boston, the wide avenues of New York, or the winding one-way streets of San Francisco. Players also will be able to develop a seamless mass-transit system including rail, subway, or even a scenic ferry service that connects to a greater regional travel network. With all-new problem-solving maps and tracking tools, players will be able to see the pulsing flow of traffic, map out the most efficient routes, and quickly get Sims from one city to another.
For the first time, players will take charge of vehicles in their cities. Is the fire department stuck in traffic on its way to a four-alarm fire? Players will take direct control of the "hook and ladder" and pursue the quickest route to the blazing inferno. Players will also solve missions such as catching car-jackers and thwarting bank robbers to earn reward buildings and other vehicles. As players gain traction by fixing transportation problems and solving missions, they will watch their mayor approval rating soar and their Sim population grow! They will also be able to put their Sims on the move in new cars, ferries, helicopters, and zeppelins.
New to SimCity 4 Rush Hour are a variety of new bridge options and the ability to create a city based on a modern European building set. Players will also be able to add popular structures to their cities such as historic train stations, classic Americana road marks, or European tourist attractions. They can make their final mark as mayor and personalize their city by labeling street names, mountains, neighborhoods, and points of interest.
True to the SimCity series, the expansion pack will also feature new disasters. Car accidents and train derailments can wreak havoc throughout the city and snarl traffic. Players may test their nerve and stop a car at the intersection of a rail road and watch what happens next. Players also will be able to start a UFO alien invasion and watch the abduction of Sims, the destruction of buildings, and the creation of crop circles. Others may want to take control of their own flying saucer and create mayhem. Players can now put their foot on the gas and get their Sims on the go in SimCity 4 with SimCity 4 Rush Hour.
*SimCity 4 Rush Hour Expansion Pack requires SimCity 4 to play.
Ik krijg spontaan weer nieuwe motivatie om te gaan spelen
quote:Ik ook! Ga het denk ik binnenkort maar weer eens installeren.
Op maandag 12 mei 2003 14:18 schreef Atreidez het volgende:Ik krijg spontaan weer nieuwe motivatie om te gaan spelen
quote:Het einde v/e snelweg is me altijd al een irritatiegeweest vanaf het moment dat snelwegen geintroduceerd werden.
Op maandag 12 mei 2003 14:18 schreef Atreidez het volgende:
Hoop leuks te zien! Vooral die snelweg -> gewone weg, zonder die stomme ramps is een vooruitgang. Ook verhoogde spoorlijnen en naam herkenning. Ze waren er denk ik wel over uit dat het op een gegeven moment erg onoverzichtelijk werdIk krijg spontaan weer nieuwe motivatie om te gaan spelen
PS: Ik weet dat ie al maanden uit is maarja, verder zijn er weinig leuke spellen die ik nog niet heb. En ik wil ff wat anders.
quote:Ja hoor, met zo'n systeem is het goed te spelen. Je kan misschien niet alle (grafische) opties aanzetten, maar het is zeker goed speelbaar.
Op zaterdag 21 juni 2003 11:11 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik wil dit spel graag kopen, maar is het dat waard met een 1ghz pc met 384mb ram en een 32mb videokaart?PS: Ik weet dat ie al maanden uit is maarja, verder zijn er weinig leuke spellen die ik nog niet heb. En ik wil ff wat anders.
quote:Dat is voor mij al genoeg, en ik zag dat er nu toch een patch uit is die de performance beter moet maken. Maar voor ik hem daadwerkelijk koop ga ik eerst nog ff rondsnuffelen voor wat reviews.
Op zaterdag 21 juni 2003 13:00 schreef SuperSiem het volgende:[..]
Ja hoor, met zo'n systeem is het goed te spelen. Je kan misschien niet alle (grafische) opties aanzetten, maar het is zeker goed speelbaar.
Mijn eerste creatie, het Wimbledon-stadion (Minor League Stadium mod):
quote:Vet
Op donderdag 26 juni 2003 09:22 schreef Frggl het volgende:
De Lot Editor is nu uit (als je geregistreerd hebt te downloaden op simcity.ea.com) waarmee je zelf 'lots' kan ontwerpen.Mijn eerste creatie, het Wimbledon-stadion (Minor League Stadium mod):
quote:Neato!
Op donderdag 26 juni 2003 09:22 schreef Frggl het volgende:
Mijn eerste creatie, het Wimbledon-stadion (Minor League Stadium mod):
quote:Net de Banlieu-stations in Parijs.
quote:kan je ook het wtc bouwen? Ben namelijk samen met een vriend begonnen om NYC na te maken. We hebben een hele eigen map zitten maken. Eerst hebben de omtrek van Inet gedownen en daarna helemaal in PS bewerkt. Dus het landschapje hebben maar we zitten nu nog te wachten op rushhour met de wide ave's van new york en op een wtc gebouw
Op donderdag 26 juni 2003 09:22 schreef Frggl het volgende:
De Lot Editor is nu uit (als je geregistreerd hebt te downloaden op simcity.ea.com) waarmee je zelf 'lots' kan ontwerpen.Mijn eerste creatie, het Wimbledon-stadion (Minor League Stadium mod):
quote:Het WTC kan met de lot editor niet gemaakt worden, het is namelijk geen Architect Tool waar je gebouwen mee kan ontwerpen, je kan alleen de indeling van zogenaamde 'lots' wijzigen met bepaalde (onderdelen van) bestaande gebouwen en andere 'props'. De avenues kan je wel zelf maken, door gewoon de open grass area-tile te editen, hier op zetten wat je wilt en daarna die lots gewoon tussen twee wegen in te plaatsen.
Op donderdag 26 juni 2003 22:02 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
kan je ook het wtc bouwen? Ben namelijk samen met een vriend begonnen om NYC na te maken. We hebben een hele eigen map zitten maken. Eerst hebben de omtrek van Inet gedownen en daarna helemaal in PS bewerkt. Dus het landschapje hebben maar we zitten nu nog te wachten op rushhour met de wide ave's van new york en op een wtc gebouw
Er is wel al iemand bezig met een model van het WTC, die misschien in de nabije toekomst als landmark beschikbaar gemaakt kan worden (meer info hier)
En hier misschien een mooi voorbeeld, iemand die New York op een mooie en realistische manier heeft nagebouwd.
quote:Shit gek dat is ontzettend goed gelukt om New York City na te bouwen, hoe lang ben je daar wel niet mee bezig
Op zondag 29 juni 2003 17:39 schreef Frggl het volgende:[..]
En hier misschien een mooi voorbeeld, iemand die New York op een mooie en realistische manier heeft nagebouwd.
Ik ga vast beginnen
quote:Met zo'n klein dorp als het mijne heeft SC4 helaas niet genoeg details om het realistisch na te maken. Maar ik kom aardig in de buurt...
Op maandag 30 juni 2003 13:44 schreef Dezz het volgende:
Is het geen leuk idee dat iedereen probeert z'n eigen stad of dorp na te bouwenIk ga vast beginnen
quote:thnx. Die kerel heeft NYC mooi nagebouwd. Ik vind alleen die map van Forkboy ofzo zo lelijk. Ik heb ook dan me eigen map gemaakt van NYC (map gedownload bij mta.com).
Op zondag 29 juni 2003 17:39 schreef Frggl het volgende:[..]
Het WTC kan met de lot editor niet gemaakt worden, het is namelijk geen Architect Tool waar je gebouwen mee kan ontwerpen, je kan alleen de indeling van zogenaamde 'lots' wijzigen met bepaalde (onderdelen van) bestaande gebouwen en andere 'props'. De avenues kan je wel zelf maken, door gewoon de open grass area-tile te editen, hier op zetten wat je wilt en daarna die lots gewoon tussen twee wegen in te plaatsen.
Er is wel al iemand bezig met een model van het WTC, die misschien in de nabije toekomst als landmark beschikbaar gemaakt kan worden (meer info hier)
En hier misschien een mooi voorbeeld, iemand die New York op een mooie en realistische manier heeft nagebouwd.
quote:Die map van Forkboy ziet er toch super goed uit!
Op maandag 30 juni 2003 20:30 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
thnx. Die kerel heeft NYC mooi nagebouwd. Ik vind alleen die map van Forkboy ofzo zo lelijk. Ik heb ook dan me eigen map gemaakt van NYC (map gedownload bij mta.com).
quote:Shame on you
Op dinsdag 1 juli 2003 12:37 schreef HomerJ het volgende:
IK heb het spel nog steeds niet gespeeld
quote:ik vind hem niet mooi afgewerkt. Als je bijv. kijkt bij die kerel die NYC had nagebouwd dan zie je allemaal bulten in de zee. De kust lijn is niet mooi smooth afgewerkt.
Op dinsdag 1 juli 2003 11:49 schreef Dezz het volgende:[..]
Die map van Forkboy ziet er toch super goed uit!
Vooral de bruggen vind ik erg vet, wat afwisseling is echt nodig, al die dingen zien er nu hetzelfde uit. Ook de space-shuttle en de ufo zijn natuurlijk gaaf, en het vliegen met de heli lijkt me ook leuk. Het schijnt zelfs dat je er criminelen mee door de stad kan achtervolgen
quote:Ja in je heli kan je criminelen achter na zitten of met je politie auto. Maar ik wil een screenshot zien van de avenues die ook in rushhour komen.
Op woensdag 2 juli 2003 02:37 schreef Frggl het volgende:
Nieuwe rush-hour screenshots:[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Vooral de bruggen vind ik erg vet, wat afwisseling is echt nodig, al die dingen zien er nu hetzelfde uit. Ook de space-shuttle en de ufo zijn natuurlijk gaaf, en het vliegen met de heli lijkt me ook leuk. Het schijnt zelfs dat je er criminelen mee door de stad kan achtervolgen
quote:Die is er al lang hoor, een van de eerste shots:
Op woensdag 2 juli 2003 19:23 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
Maar ik wil een screenshot zien van de avenues die ook in rushhour komen.
Links in beeld ...
quote:ja weet je zeker dat dat een ave is? Het kan ook gewoon een elevated highway zijn die over loopt in streets...
Op woensdag 2 juli 2003 20:12 schreef Frggl het volgende:[..]
Die is er al lang hoor, een van de eerste shots:
Links in beeld ...
quote:bedoel je die twee wegen met die bomen er tussen of die weg met 4 lanes? Want van die twee wegen met de bomen er tussen weet ik zeker dat het geen ave is.
Op donderdag 3 juli 2003 13:33 schreef Dezz het volgende:
Dat is zeker een avenue
quote:Er staan hekjes om de bomen. Als je tussen twee wegen een stuk open laat en met bomen beplant, krijg je nog steeds geen hekjes, dus het zal toch wel een ave zijn.
Op donderdag 3 juli 2003 17:02 schreef The.PhantoM het volgende:
bedoel je die twee wegen met die bomen er tussen of die weg met 4 lanes? Want van die twee wegen met de bomen er tussen weet ik zeker dat het geen ave is.
Er zit veel werk in om zo'n hele map te maken en ook nog eens allemaal bergen toe te voegen en de kust smooth maken. Maar ik ben nooit tevreden... Ben nu weer bezig met een nieuwe region waarbij ik het land toch iets hoger maak en waarbij ik manhattan wat langer maak. Want de afmetingen kloppen niet van Manhattan (zie screenshot). Manhattan is 3,3 km breed en ongeveer 20 km lang. Om de screenshot is ie ongeveer 3 km breed en 11 km lang. Dus ik ben weer bezig met een nieuwe ... Ja ik ben een mierenneuker
.
Bij de nieuwe map zullen Brooklyn, Staten Island het zelfde blijven qua vorm. The Bronx moet ik een beetje aanpassen en Queens ook. Manhattan heb ik totaal vernieuwd. Het hele totaal is nog groter geworden... Ik moet nu nog het water doen en de bergen toevoegen en eventueel de kustlijn smooth maken.
Als iemand interessen heeft in de oude map (zie screenshots hierboven) dan wil ik hem wel online zetten...
quote:denk het niet. Heb nog nooit in NY een ave gezien met bomen in het midden... Een avenue is gewoon een breede weg (4 lanes):
Op donderdag 3 juli 2003 17:06 schreef Frollo het volgende:[..]
Er staan hekjes om de bomen. Als je tussen twee wegen een stuk open laat en met bomen beplant, krijg je nog steeds geen hekjes, dus het zal toch wel een ave zijn.
quote:Je kan een hele goede NY region ook hier downloaden ipv zelf helemaal te maken
Op donderdag 3 juli 2003 17:12 schreef The.PhantoM het volgende:
Hier trouwens twee screenies van mijn NYC region.Er zit veel werk in om zo'n hele map te maken en ook nog eens allemaal bergen toe te voegen en de kust smooth maken. Maar ik ben nooit tevreden... Ben nu weer bezig met een nieuwe region waarbij ik het land toch iets hoger maak en waarbij ik manhattan wat langer maak. Want de afmetingen kloppen niet van Manhattan (zie screenshot). Manhattan is 3,3 km breed en ongeveer 20 km lang. Om de screenshot is ie ongeveer 3 km breed en 11 km lang. Dus ik ben weer bezig met een nieuwe
... Ja ik ben een mierenneuker
.
Bij de nieuwe map zullen Brooklyn, Staten Island het zelfde blijven qua vorm. The Bronx moet ik een beetje aanpassen en Queens ook. Manhattan heb ik totaal vernieuwd. Het hele totaal is nog groter geworden... Ik moet nu nog het water doen en de bergen toevoegen en eventueel de kustlijn smooth maken.
Als iemand interessen heeft in de oude map (zie screenshots hierboven) dan wil ik hem wel online zetten...
quote:als je even omhoog scrollt dan zie je waarom ik mijn eigen region heb gemaakt
Op zondag 6 juli 2003 20:31 schreef Rellehenk het volgende:[..]
Je kan een hele goede NY region ook hier downloaden ipv zelf helemaal te maken
http://www.rebel13.com/SimCity/Home.html
quote:Nee, hij is nog niet uit... Hij komt ergens in de herfst uit, er is iig nog geen exacte releasedate...
Op maandag 7 juli 2003 11:47 schreef Atreidez het volgende:
Is er een releasedate bekend voor Rush Hour? Of is ie al uit?
IK heb hem nu eindelijk, toen der tijd computer+ budget probleme nen ik wa s hem helemaal vergeten wel lollig
quote:Aan het begin heb je nog geen commercial nodig, maak eerst een industriezone met een redelijk lange weg naar de residential zone, zodat de Dirty Industry kan groeien, en er mensen komen wonen. Als de weg druk wordt en je commercial 'demand' krijgt kan je erlangs commercial zones maken. Succes!
Op donderdag 10 juli 2003 20:08 schreef HomerJ het volgende:
Mijn commercial zone loopt niet, het blijft blauw, en ik krijg ook geen streepje van die 3 hoe kant dit?
quote:Anders lees ff de voorgaande topics ff door
Op donderdag 10 juli 2003 20:08 schreef HomerJ het volgende:
Mijn commercial zone loopt niet, het blijft blauw, en ik krijg ook geen streepje van die 3 hoe kant dit?
quote:Doe geen moeite.
Op maandag 14 juli 2003 08:19 schreef Dixidito het volgende:
Iemand een idee hoe je je eigen mp3's in Simcity kan importeren? Ik zag namelijk bij de eerste keer spelen dat dat kon, maar nu kan ik "eigen muziek" niet meer aanklikken. Ik heb al geprobeerd bij Radio\Stations een eigen mapje te maken, maar ook dat werkte niet
Het kán wel, het is me ook meerdere malen gelukt, maar even zovele keren lukte het niet. Het is me een raadsel waarom je de ene keer wel je eigen mp3's hoort en een andere keer niet. Ik heb het na een tijdje maar opgegeven.
De oplossing is heel simpel: de in-game muziek uitzetten en gewoon Winamp mee laten draaien, klaar!
quote:Ik ben er al achter... gewoon in deze directory zetten:
Op maandag 14 juli 2003 09:55 schreef Frollo het volgende:
Doe geen moeite.Het kán wel, het is me ook meerdere malen gelukt, maar even zovele keren lukte het niet. Het is me een raadsel waarom je de ene keer wel je eigen mp3's hoort en een andere keer niet. Ik heb het na een tijdje maar opgegeven.
De oplossing is heel simpel: de in-game muziek uitzetten en gewoon Winamp mee laten draaien, klaar!
Program Files\Maxis\SimCity 4\Radio\Stations\Mayor\Music
En dan kun je in Simcity alle muziek van Simcity zelf uitvinken en vervolgens "Eigen muziek" aanvinken. Dan speelt ie je eigen muziek af. Stukken beter dan die muziek die bij het spel zit
quote:fall 2003, dus nog ff geduld
Op woensdag 16 juli 2003 12:55 schreef Dixidito het volgende:
Wanneer komt Rush Hour uit? Of is ie al uit? Ik zie hem nergens te koop staan namelijk.
quote:Om hier nog ff op terug te komen:
Op donderdag 3 juli 2003 17:16 schreef The.PhantoM het volgende:[..]
denk het niet. Heb nog nooit in NY een ave gezien met bomen in het midden... Een avenue is gewoon een breede weg (4 lanes):
Tip iemand?
quote:Heb je Rush Hour al dan?
Op woensdag 30 juli 2003 00:00 schreef Bastard het volgende:
Wat is nou DE gouden tip om te beginnen?
Kheb in een paar uur tijd zwarte huizen ( ?? ), schulden, en energietekort..Tip iemand?
quote:Hij heeft het over de gewone SimCity 4
Op woensdag 30 juli 2003 11:10 schreef Frollo het volgende:[..]
Heb je Rush Hour al dan?
quote:SC is gelukkig geen modespel. Over een jaar zal ik het nog spelen, al dan niet met uitbreidingssets.
Op woensdag 30 juli 2003 22:17 schreef Bastard het volgende:
Gelukkig spelen een hoop mensen dit spel nog.
Dat kan je van de huidige generatie merchandising-games, gebaseerd op de <willekeurige 3D>engine, niet zeggen.
quote:Helemaal gelijk
Op woensdag 30 juli 2003 22:23 schreef K3 het volgende:[..]
SC is gelukkig geen modespel. Over een jaar zal ik het nog spelen, al dan niet met uitbreidingssets.
Dat kan je van de huidige generatie merchandising-games, gebaseerd op de <willekeurige 3D>engine, niet zeggen.
Kan je simcity 4000 ook over een netwerk spelen dat je buursteden van mekaar bent ofzo
Want ik lees wel over de stad van die en buurstad van die en weet ik veel wat.
Ik hoop van wel misschien dat ik m dan nog aanschaf
quote:Je bouwt je eigen buursteden
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:55 schreef PLAE@ het volgende:
Ik had een vraagje:
Kan je simcity 4000 ook over een netwerk spelen dat je buursteden van mekaar bent ofzoWant ik lees wel over de stad van die en buurstad van die en weet ik veel wat.
Ik hoop van wel misschien dat ik m dan nog aanschaf
Ik heb nu zo'n dikke 50.000 tevreden mensen wonen, maar heb een ontzettende vraag naar hi-tech industrie ofzo (Grote gele balk helemaal rechts.) Ik heb de belasting er voor lager staan als voor de andere om het aantrekkelijk te maken maar er is niemand die dat bouwt ofzo. Hoe kom ik er aan
quote:Volgens het marketing gebral "zou" het erin moeten zitten (in SC4 zelf en niet in een of andere expantion pack waar je weer voor moet lappen), maar het zit er niet in, net als 4 baanswegen en nog wat features.
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:55 schreef PLAE@ het volgende:
Ik had een vraagje:
Kan je simcity 4000 ook over een netwerk spelen dat je buursteden van mekaar bent ofzoWant ik lees wel over de stad van die en buurstad van die en weet ik veel wat.
Ik hoop van wel misschien dat ik m dan nog aanschaf
quote:HT industrie stelt net zulke hoge eisen aan zijn omgeving als $$$ woningen.
Op vrijdag 1 augustus 2003 22:11 schreef Bastard het volgende:
Oi,..Ik heb nu zo'n dikke 50.000 tevreden mensen wonen, maar heb een ontzettende vraag naar hi-tech industrie ofzo (Grote gele balk helemaal rechts.) Ik heb de belasting er voor lager staan als voor de andere om het aantrekkelijk te maken maar er is niemand die dat bouwt ofzo. Hoe kom ik er aan
[Dit bericht is gewijzigd door MaxiTitan op 01-08-2003 22:29]
quote:Kijk... Daarrr kan ik weer wat mee
Op vrijdag 1 augustus 2003 22:23 schreef MaxiTitan het volgende:
HT industrie stelt net zulke hoge eisen aan zijn omgeving als $$$ woningen.
Ze houden niet van vervuiling, van teveel verkeer, criminaliteit, het ontbreken van brandweerdekking, gevangenissen/Vervuilende industrie/vliegvelden enz.
ftp://ftp.futurenet.co.uk/pub/dailyradar/movies/simcity_rushhour_1.mpg
quote:Downen is.
Op woensdag 6 augustus 2003 09:46 schreef Bastard het volgende:
SimCity 4: Rush Hour - uncongested new movieftp://ftp.futurenet.co.uk/pub/dailyradar/movies/simcity_rushhour_1.mpg
quote:O? Ik heb dat nog nergens gelezen, het zit er gewoon niet in, en er is ook nooit reclame voor gemaakt hoor.
Op vrijdag 1 augustus 2003 22:23 schreef MaxiTitan het volgende:Volgens het marketing gebral "zou" het erin moeten zitten (in SC4 zelf en niet in een of andere expantion pack waar je weer voor moet lappen), maar het zit er niet in, net als 4 baanswegen en nog wat features.
De expansion-pack ("Rush hour") komt binnenkort uit, zie ook filmpje hierboven.
quote:Er zijn een aantal dingen eruit gehaald... Dat weet ik zeker... Ik neem de marina/jachthaven maar als voorbeeld...
Op woensdag 6 augustus 2003 09:57 schreef Arjan het volgende:[..]
O? Ik heb dat nog nergens gelezen, het zit er gewoon niet in, en er is ook nooit reclame voor gemaakt hoor.
De expansion-pack ("Rush hour") komt binnenkort uit, zie ook filmpje hierboven.
Toch nog een screenshot gevonden van een 4 lane road...
Een andere feature die er niet in zit maar waarschijnlijk wel in een expantion waar je voor moet gaan lappen...
quote:SC4 zuigt echt enorm, niet aan beginnen. Midnight Club 2: verkeerde topic.
Op donderdag 7 augustus 2003 14:28 schreef Mister_T het volgende:
Ik heb net Simcity 4 en Midnight club 2 aangeschaft.....ik ga ze nu installeren.
Zijn ze een beetje de moeite waard?
http://www.simtropolis.com/modfiles/content.cfm?section=MODS&detail=166
quote:Thnx, destijds 1 van de redenen om het links te laten liggen. Zodra Rush Hour er is ga ik zoiezo weer volop beginnen, maar deze ga ik zeker ook even proberen
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:04 schreef Frggl het volgende:
Voor de mensen die het nog spelen: op Simtropolis is een pathfinding fix gereleased, die ervoor zorgt dat je snelwegen beter gebruikt worden en de 'Sims' uberhaupt snellere routes van/naar hun werk nemen. Dit scheelt een hoop in commute time en belasting van streets in woonwijken die voorheen als hoofdroute gebruikt werden. Nu zien Sims in dat ze misschien wel sneller op hun werk zijn als ze een paar tiles uitwijken en de snelweg nemen, in plaats van kaarsrecht door allerlei woonwijkjes te rijden.http://www.simtropolis.com/modfiles/content.cfm?section=MODS&detail=166
quote:Inderdaad, door deze 'bug' ben ik ook opgehouden met SC4, dankzij de patch weer begonnen. Al heb ik er nu eigenlijk helemaal geen tijd voor
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:43 schreef Atreidez het volgende:[..]
Thnx, destijds 1 van de redenen om het links te laten liggen. Zodra Rush Hour er is ga ik zoiezo weer volop beginnen, maar deze ga ik zeker ook even proberen
quote:Maar dat is toch meestal?
Op maandag 25 augustus 2003 12:00 schreef Frggl het volgende:[..]
Inderdaad, door deze 'bug' ben ik ook opgehouden met SC4, dankzij de patch weer begonnen. Al heb ik er nu eigenlijk helemaal geen tijd voor
quote:Spel is misschien te hoog voor je videokaart ofzo?
Op vrijdag 12 september 2003 13:12 schreef WaStEd het volgende:
Ik heb een orginele Sim City 4, en na 10 tot 20 minuten spelen crasht het spel en ben ik weer terug bij mijn bureaublad.
Heeft iemand meer deze problemen gehad en is er een oplossing voor ?
Ik heb de patch trouwens ook ged/l en geinstalleerd.
quote:P2,8
Op vrijdag 12 september 2003 13:13 schreef Bastard het volgende:[..]
Spel is misschien te hoog voor je videokaart ofzo?
Te weinig geheugen?
denk niet dat dat het is.
quote:Nee klinkt ok.. misschien overheen opnieuw installeren ofzow :S
Op vrijdag 12 september 2003 13:36 schreef WaStEd het volgende:[..]
P2,8
512Mb intern
128 Mb Videodenk niet dat dat het is.
Ik kan niet wachten tot Simcity Rushhour uitkomt, moet nog 10 dagen wachten....
Die ground-highways, T-klaverblad en die 47 nieuwe bruggen lijken mij echt tof... En dat je elke straat een eigen naam kan geven!!!
quote:Dan ga ik maar eens ff Simcity-Classic Spelen
Ik moet het ook maar weer eens gaan spelen..\
Hoewel SimCity2000 ook wel leuk is:
Simcity Classic:
Simcity 2000:
Simcity 3000:
Simcity 4:
En MAXIS is geweldig want The Sims 2 komt er ook aan, ook een geweldige game
The Sims 2:
[Dit bericht is gewijzigd door Orcaman1984 op 13-09-2003 17:24]
ik ben nog lang niet klaar, maar het is echt naar makkelijk om een eigen region te bouwen, ik zit nu achter de verkeerde pc maar als iemand wilt weten hoe ik het gedaan heb, ik leg het vanavond wel uit .
Die LOTR kaart is ook kicken! Als ie af is, linkje?
quote:het plaatje moet 1025*1025 pixels zijn en 8 bits zwart wit *.Jpg
Op zondag 14 september 2003 13:00 schreef Atreidez het volgende:
Over die regions, ik heb zo'n zwart wit foto die er speciaal voor is gemaakt, maar hoe maak ik daar een region vanHeb gezocht om simcity central en simtropolis maar kan nergens vinden hoe je t doet
Die LOTR kaart is ook kicken! Als ie af is, linkje?
en als die van mij klaar is, komt er hier een linkje trouwens .
quote:het plaatje moet 1025*1025 pixels zijn en 8 bits zwart wit *.Jpg
Op zondag 14 september 2003 13:00 schreef Atreidez het volgende:
Over die regions, ik heb zo'n zwart wit foto die er speciaal voor is gemaakt, maar hoe maak ik daar een region vanHeb gezocht om simcity central en simtropolis maar kan nergens vinden hoe je t doet
Die LOTR kaart is ook kicken! Als ie af is, linkje?
en als die van mij klaar is, komt er hier een linkje trouwens .
edit: Het is shift-ctrl-alt-r dus, sorrie
.
http://www.ussdragonstar.com/simcity4/install.html << linkje .
[Dit bericht is gewijzigd door jogy op 14-09-2003 13:12]
quote:It's easy as pie man, heb je de tutorials wel gedaan?
Op zondag 14 september 2003 13:07 schreef gamecube_master het volgende:
ik vind sim city verotte moeilijk, ik was er met 3 keer spelen al meteen mee gekapt
quote:had je die dan?
Op zondag 14 september 2003 13:09 schreef jogy het volgende:[..]
It's easy as pie man, heb je de tutorials wel gedaan?
weer eens over heen gekeken
, moet hem dan maar is een keer overnieuw installeren
quote:En anders zijn er nog miljoenen tutorials te vinden op het internet, kijk eens op hun website
Op zondag 14 september 2003 13:13 schreef gamecube_master het volgende:[..]
had je die dan?
weer eens over heen gekeken
, moet hem dan maar is een keer overnieuw installeren
quote:yippy, een mooi verjaardags kadootje
Op donderdag 28 augustus 2003 13:14 schreef Atreidez het volgende:
Releasedate Rush Hour25 september 2003
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |