abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8932029
ik heb er last van, ben 30 dagen geleden uiteindelijk naar meneer huisarts geweest, en daar heb ik een kuur Zineryt meegekregen. deze heb ik nu helemaal afgemaakt, zonder resultaat.
dadelijk ga ik weer naar de huisarts om dit resultaat te laten zien.

wat staat me te wachten, of kan ik de dokter om een ander (paarden)middel vragen?

hoe ben jij van je acne afgekomen?

Made by Satan®________________En opeens kreeg ik een helder moment
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:59:47 #2
38877 P.bertens
how come I'm your daddy?
pi_8932075
je eerste ochtendurine over je gezicht smeren

werkt als de tierelier

trotse webhost van: www.hap-automaterialen.nl
pi_8932091
Niet wassen met zeep enzo.

En ja, het hoort gewoon bij je leeftijd.

Niets.
pi_8932117
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:00 schreef Tha.Gnome het volgende:
Niet wassen met zeep enzo.

En ja, het hoort gewoon bij je leeftijd.

op mijn leeftijd krijg je ook temaken met de dames enzo, en toch is het niet leuk zoiets in je gezicht te hebben.
pi_8932122
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:59 schreef P.bertens het volgende:
je eerste ochtendurine over je gezicht smeren

werkt als de tierelier

pi_8932155
Kan allerlei oorzaken hebben. Pubertijd bijvoorbeeld. Dan gaat het vanzelf wel weg (maar latijd later dan dat je wilt). Verder is vet voedsel natuurlijk een mogelijke oorzaak. En sommige mensen reageren heftig op chocolade en krijgen dan puistjes. Verder is er weinig aan te doen, behalve inderdaad een medicijnkuur. Wat je wel kan doen is je huid goed verzorgen, zodat de acne niet ontstoken raakt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:03:30 #7
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_8932166
antibiotica is zo'n knijpflessie. Stink enorm maar helpt wel
There is no ultimate truth
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:03:56 #8
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_8932178
Er valt niet echt super veel aan te doen. Al die middelen werken niet.
Gewoon vele je gezicht wassen.
pi_8932184
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:03 schreef Lucille het volgende:
Kan allerlei oorzaken hebben. Pubertijd bijvoorbeeld. Dan gaat het vanzelf wel weg (maar latijd later dan dat je wilt). Verder is vet voedsel natuurlijk een mogelijke oorzaak. En sommige mensen reageren heftig op chocolade en krijgen dan puistjes. Verder is er weinig aan te doen, behalve inderdaad een medicijnkuur. Wat je wel kan doen is je huid goed verzorgen, zodat de acne niet ontstoken raakt.
ik eet uit voorzorg zo min mogelijk chocolade
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:05:24 #10
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8932221
Gaat vanzelf over.
M'n beste vriend had het ook en nix hielp er tegen en na mate je volwassener word verdween het bij hem, dus denk bij jou ook wel.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:07:00 #11
18818 Beurlap
Harde Kak! Ohnee, hallucinatie
pi_8932256
Ik kreeg altijd puistjes van varkensvlees of olijfolie...
De hallucinatie vliegt uit den aars. Nadeel is dat verderf na verloop van tijd om zich heenslaat, waardoor de hallucinatie niet meer de kracht behelst om de bittere, wrange waarheid te verbloemen, waarna men ziet wat het eigenlijk is: pure stront
pi_8932284
ik heb gehoord: niet uitknijpen, dan wordt je gezicht een maanlandschap.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:08:58 #13
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_8932309
Ik heb ooit eens gehoort dat je ze iig niet moet uitknijpen.
Don't take everything for granted but question and educate...
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:09:54 #14
26670 renewing
Mooi vals is niet lelijk
pi_8932328
Ik ben eraf gekomen met een zware medicijnenkuur. Ik weet niet hoelang jij al bezig bent, maar het was mijn allerlaatste redmiddel. Ik raad dit ook niet aan om bij lichte acne te gebruiken, alleen als laatste redmiddel dus. (ik was al 4 jaar aan het klooien met zalfjes, maar niets hielp)
pi_8932350
Gaat vanzelf wel over... maar je kan ook naar de huidarts gaan, ik had een zalf gekregen genaam ''BENZOYLPEROXIDE HYDROGEL'' (1 keer per dag op je huid smeren) en ''ERYDERM'' (2 keer per dag deppen op je huid). Dan gaat het wel wat sneller over denk ik. En verder ook niet veel patat en chips en andere vette troep eten
pi_8932359
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:09 schreef renewing het volgende:
Ik ben eraf gekomen met een zware medicijnenkuur. Ik weet niet hoelang jij al bezig bent, maar het was mijn allerlaatste redmiddel. Ik raad dit ook niet aan om bij lichte acne te gebruiken, alleen als laatste redmiddel dus. (ik was al 4 jaar aan het klooien met zalfjes, maar niets hielp)
ik ben nu 30 dagen bezig (le-zen )

wat voor middel was het, en waarom raadt je het me af?

pi_8932360
ik heb er ook retelast van, maar ik kan je 1 tip geven, met je poten vanaf blijven, daar heb ik zelf namelijk ook nogal moeite mee, en naderhand sla ik mezelf weer voor me kop omdat het dan weer alleen maar erger is geworden.

verder:
-Elke ochtend en avond eerst met warm water spoelen en dan met koud water.
-Let op het vette eten!! (heel belangrijk!) (patat, chips, chocolade etc)
-Veel (vroeg, genoeg) slapen wil ook wel eens helpen.

vrijdag 7 maart 2003 @ 13:11:50 #18
46558 Blacklander
Isaac had het maar zwaar :)
pi_8932380
Ik heb het ook een jaartje of 1\2 gehad en kwam er met een zware mediceinkuur vanaf. Maar aan de lidtekens kom je nog wat drastischer werk te doen.
"Violence is the last refuge of the incompetent" Isaac Asimov, 1920 - 1992
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:12:24 #19
38877 P.bertens
how come I'm your daddy?
pi_8932397
owja

en als je die ochtendurine smerig vind, kun je ook nog altij overstappen op een bus zoutzuur. kun je je gezicht ook mooi meee egalizeren

trotse webhost van: www.hap-automaterialen.nl
pi_8932401
quote:
Door MarkyB - vrijdag 7 maart 2003 13:08

--------------------------------------------------------------------------------
ik heb gehoord: niet uitknijpen, dan wordt je gezicht een maanlandschap.

quote:
Geplaatst door TiGG - vrijdag 7 maart 2003 13:08

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb ooit eens gehoort dat je ze iig niet moet uitknijpen.

Toeval ? Of heeft TiGG de post van MaryB nageschreven?
pi_8932440
ik weet zeker dat ''BENZOYLPEROXIDE HYDROGEL'' en ''ERYDERM'' goed werkt. je moet alleen uitkijken dat je niet teveel erop gaat smeren anders krijg je een droge huid (schilvertjes enzo, das helemaal klote) of je huid kan erg rood worden. ik zou toch is naar de huidarts gaan en een recept vragen. die weten er alles van.
pi_8932453
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:12 schreef P.bertens het volgende:
owja

en als je die ochtendurine smerig vind, kun je ook nog altij overstappen op een bus zoutzuur. kun je je gezicht ook mooi meee egalizeren

[mod-modus]
hey we zitten niet in onzin hoor

opzouten en alleen met normale serieuze antwoorden komen!
[/mod-modus]

vrijdag 7 maart 2003 @ 13:15:19 #23
26670 renewing
Mooi vals is niet lelijk
pi_8932455
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:11 schreef Devils_Child het volgende:

[..]

ik ben nu 30 dagen bezig

wat voor middel was het, en waarom raadt je het me af?

Als je nog maar 30 dagen bezig bent, laat dan maar hangen. De kuur was erg zwaar en was op dokters advies. Er zaten veel risico's aan verbonden. Niets voor jou dus, aangezien je nog maar kort bezig bent en waarschijnlijk niet teveel last hebt van acne.
pi_8932491
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:15 schreef renewing het volgende:

[..]

Als je nog maar 30 dagen bezig bent, laat dan maar hangen. De kuur was erg zwaar en was op dokters advies. Er zaten veel risico's aan verbonden. Niets voor jou dus, aangezien je nog maar kort bezig bent en waarschijnlijk niet teveel last hebt van acne.

wat was er zwaar aan die kuur, gaat je huid naar de kote? is het een slikkuur die je lichaam kapot maakt?

ik wil er graag vanaf komen, maarja, dat lukt niet zomaar.

pi_8932493
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:15 schreef renewing het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je het over Roaccutane hebt.. Is inderdaad een heel erg drastisch geneesmiddel dat veel risico's inhoudt, en enkel bij de ergste gevallen wordt voorgeschreven.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:19:45 #26
26670 renewing
Mooi vals is niet lelijk
pi_8932536
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:17 schreef Devils_Child het volgende:

[..]

wat was er zwaar aan die kuur, gaat je huid naar de kote? is het een slikkuur die je lichaam kapot maakt?

ik wil er graag vanaf komen, maarja, dat lukt niet zomaar.

Ja, het was een slikkuur, met maandelijkse controle in het ziekenhuis, gepaard met bloedafname. Er zaten heel veel bijwerkingen aan dat spul, en dat is zeker geen pretje. Als ik jou was, zou ik eerst maar eens andere dingen proberen. Waarschijnlijk slaat dat bij jou wel aan.
pi_8932537
Eryderm dat werkt het allerbeste!
BlaBlaBla
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:20:45 #28
26670 renewing
Mooi vals is niet lelijk
pi_8932563
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:17 schreef lilithu het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je het over Roaccutane hebt.. Is inderdaad een heel erg drastisch geneesmiddel dat veel risico's inhoudt, en enkel bij de ergste gevallen wordt voorgeschreven.

Klopt, en daarom raad ik het ook ten zeerste af voor de "normale" gevallen, hoe erg het ook klinkt.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:21:00 #29
18261 masterzipper
Nissan Skyline R34 GT-R
pi_8932567
Goed uitslapen is ook erg belangrijk!

kijk zondagochtend/middag maar eens in de spiegel (geen kater hebben natuurlijk) als je lekker uitgeslapen bent, je huid ziet er dan ook veel gaver uit dan de andere dagen dat je zeg maar 6 uurtjes per nacht slaap hebt.

[url=http://www.middlehurst.co.uk]Nissan Skyline[/url] GT-R BNR-34 V-Spec II - (0 - 100km/h: 5,2 sec.) - (max.power: 280HP @ 6800rpm) - (max.torque: 400Nm @ 4400rpm)
pi_8932647
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:20 schreef renewing het volgende:

[..]

Klopt, en daarom raad ik het ook ten zeerste af voor de "normale" gevallen, hoe erg het ook klinkt.

Dokters zijn er ook helemaal niet zo happig op om het voor te schrijven, hoor.. Ik ben nu bezig aan een kuur van een jaar, ook met maandelijkse bloedafname en veel controle.. Het is bij mij niet omwille van acné, maar daar wordt het voornamelijk voor voorgeschreven. Bij mij vallen de bijwerkingen heel erg mee (enkel veel last van droge lippen), maar er zijn gevallen bekend van mensen die plots heel erg last kregen van zelfmoordneigingen, en gevallen waarin men ook werkelijk die stap heeft gezet..

Ik weet natuurlijk niet hoe erg de topicstarter er last van heeft, maar ik weet wel zeker dat de huisarts/dermatoloog het niet zomaar voorschrijft, gelukkig.

vrijdag 7 maart 2003 @ 13:28:28 #31
27971 Koen
ik heb je lief!
pi_8932746
Wat zijn die bijwerkingen dan?
Het kan in Almere!
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:30:01 #32
38202 Scooter1
Mooi, dat was dan dat.
pi_8932777
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:17 schreef lilithu het volgende:

[..]

Roaccutane is inderdaad een paardenmiddel. Veel bijwerkingen waarvan ik gelukkig alleen uitdroging van de huid van mee heb gekregen. Schrale lippen en droge neus, oogleden enz. Het was het waard want na 2 kuren was ik van mijn megapuisten af. Je moet wel vaak bloed tappen om je lever en nieren te checken. 1 keer zelfs 12 buisjes. Ik dacht dat ik niet goed werd, maar alles is goedgekomen.
Zoek maar op google en je zal veel verhalen vinden. Success
Have the nerve go with the curve...
pi_8932807
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:28 schreef Koen het volgende:
Wat zijn die bijwerkingen dan?
Het is eigenlijk een soort van vitamine A-bom. En het heeft een hele waslijst aan bijwerkingen, gaande van een heel erg uitgedroogde huid (vooral de lippen), zelfmoordneigingen, leverproblemen,.. Daarnaast mogen vrouwen ABSOLUUT niet zwanger worden tijdens zo'n kuur, want er is heel veel gevaar voor misvormingen.. Niet zomaar een medicijn dat je zonder nadenken mag gaan slikken, dus..
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:36:20 #34
26670 renewing
Mooi vals is niet lelijk
pi_8932933
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:30 schreef lilithu het volgende:

[..]

Het is eigenlijk een soort van vitamine A-bom. En het heeft een hele waslijst aan bijwerkingen, gaande van een heel erg uitgedroogde huid (vooral de lippen), zelfmoordneigingen, leverproblemen,.. Daarnaast mogen vrouwen ABSOLUUT niet zwanger worden tijdens zo'n kuur, want er is heel veel gevaar voor misvormingen.. Niet zomaar een medicijn dat je zonder nadenken mag gaan slikken, dus..

Daarnaast las ik dus ook nog dat als je bloeddonor wilt worden, dat op die vragenlijst staat of je de afgelopen 3 jaar roaccutane geslikt hebt. Is dat zo, dan mag je dus geen bloed geven. Het blijft dus lang in het lichaam zitten. Behoorlijk ingrijpend medicijn dus. Dus pas op en laat je goed informeren (de huidarts raad het dus ook niet zomaar aan)
pi_8933021
In dit topic vind je nog meer informatie: Ervaringen met "Roaccutane"
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:47:41 #36
18818 Beurlap
Harde Kak! Ohnee, hallucinatie
pi_8933211
..als je gel in je haar doet, moet je et er s'avonds uit wassen. Anders lig je lekker op je kussen in de gel te rollebollen...
De hallucinatie vliegt uit den aars. Nadeel is dat verderf na verloop van tijd om zich heenslaat, waardoor de hallucinatie niet meer de kracht behelst om de bittere, wrange waarheid te verbloemen, waarna men ziet wat het eigenlijk is: pure stront
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:47:45 #37
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_8933212
af en toe een maskertje voor de onzuivere huid erop smeren helpt ook heel erg goed
imagination is more important than knowledge
  FOK!fossiel vrijdag 7 maart 2003 @ 13:51:38 #38
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_8933299
Werkt goed, dat roaccutane, alleen blijft 't een heftige goedje.
Mijn huisarts heeft 't alleen niet erg goed voorgeschreven volgens mij, want de hoeveelheid enzo moet 'n beetje worden onderzocht. Ook wordt er als 't goed is een tijdsduur aan meegeven en dan moet je er van af zijn.
Maargoed, ik ben er aardig van af maar niet helemaal. En die droge lippen zijn wel erg k*t trouwens.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_8960440
bij mij werkte aloë vera erg goed...

is een beetje plakkerig op je gezicht maar werkt verder perfect

(is vooral om het genezingsproces te versnellen, daarnaast moet je je huid natuurlijk goed reinigen)

zondag 9 maart 2003 @ 01:34:12 #40
46590 AznPie
HAVE A PIE!
pi_8970845
Ik heb meer last van meeeters :"(
In mijn pubertijd had ik soms een grote puist, maar nu ik 20 ben heb ik opeens veel meeeters
Weten jullie welke middelen goed zijn daartegen? Ik heb Benzoylperoxide Hydrogel, maar dat is meer voor puisten toch?
pi_8993664
Smeer er voordat je gaat slapen maar eens wat tandpasta op, niet teveel natuurlijk, klein beetje dat t bedekt.
Teveel laat de huid teveel branden, als je gaat slapen heb je van dat kleine beetje van brandend gevoel geen last.
In de ochtend eraf halen met warm water of rustig eraf krabben.

Heeft bij mij altijd wel geholpen als ik weer eens een puistje zie.

zondag 9 maart 2003 @ 23:54:03 #42
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_8995281
Ik moest van mijn huisarts 2 pillen Roacutane slikken maar m'n huid viel er bijna af, heb het zelf dus verlaagd naar 1 pil per dag.

Dit lijkt wel goed te helpen maar het vreemde is dat mijn huisarts vertelde dat hij het de laatste keer was dat hij het voorschreef.

Ik vond dit vreemd om te horen omdat het de 2e maand is dat ik slik en het effect goed is maar nog niet helemaal over, waar nog bij komt dat in de bijsluiter staat dat een behandeling 16-24 weken duurt.

maandag 10 maart 2003 @ 00:02:46 #43
15257 janssen15
Veel is lekker, meer is beter.
pi_8995511
Ik heb al heel veel verschillende reacties in dit topic (overigens ook in tientallen anderen) gehoord.

Toch wil ik nog even onderscheidt maken tussen de verschillende vormen van acne, want hieraan ligt vaak ook de keuze voor de behandelingsmethode aan ten grondslag.
- acne waarbij enkel (af en toe) een puist(je) of een witte punt ontstaat zoals de meeste pubers wel eens hebben.
- acne waarbij echt sprake is van rode bulten (abcessen) die vaak de oorzaak zijn van een onderhuidse ontsteking.

De middeltjes die ik hier voorbij hoor vliegen zoals benzylperoxide, eryderm en zelfs tandpasta. Dit zijn allemaal middeltjes die slechts de opperhuid vernieuwt en hiermee dus de puistjes uitdroogt; deze zorgen niet voor het voorkomen van nieuwe acne, en werken dus niet, zoals bij acne gewenst is, preventief. Vaak volstaan deze middelen wel bij lichte acne en enkel eens een puistje.

Voor de ernstigere vormen wordt, zoals ook bij mij, vaak een combinatie gebuikt van een antibioticum (tablet of creme) en een creme die ontstekingsremmend werkt, zoals tretinoïne.
Ik raad je dus aan als je echt last hebt van acne, gewoon zo spoedig mogelijk naar een huisarts te gaan, die je vervolgens, mits nodig, weer door kan verwijzen naar een dermatoloog. Het is altijd beter om te vroeg maatregelen te nemen, dan te laat. Ik heb nu dus ook een aantal litteken(tjes) overgehouden maar volgens mij valt hier nog wel wat aan te doen. Misschien heeft iemand hier ervating mee? tips?

In ieder geval succes.

"Spreiding van kennis, inkomen en macht wordt slechts nagestreefd door degenen die geen van deze drie bezitten."
pi_8995628
wat in ieder geval al een heel stuk scheelt is iedere dag te stomen met een philips gezichts-sauna, de porien gaan daardoor openstaan en als je het dan met een lotion en watteschijfjes schoonmaakt zul je verbaasd staan wat voor bruine derrie er uit je gezicht komt...

en hoe minder vettigheid en ander afval hoe minder snel er puistjes zullen komen...

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
  maandag 10 maart 2003 @ 00:27:11 #45
12644 secret17
To go even further beyond
pi_8996019
Ik heb de reacties vluchtig over gekeken en ik heb nog niet de tip gezien om veel te sporten.
Ik ben zo iemand die d'r vanuitgaat dat een 'natuurlijke' oplossing altijd beter is (in elk geval aan te bevelen dat eerst te proberen) dan meteen te gaan smeren.
Niet alleen is sport sowieso goed voor iedereen, maar als je conditie-training gaat doen dan bevorder je je stofwisseling/vetverbranding en zo verminder je de kans op puistjes door vet eten. Bovendien is goed zweten een goede reiniging voor je huid van binnenuit ; een warme douche achteraf zoner alteveel zeep en met een beetje schrobben zou daarna ideaal zijn lijkt me.
Always worth a try
Life is all about development
pi_9205328
Ik gebruik al een aantal weken zoon zalf met tretinoïne. De eerste paar weken dacht ik echt van SJEZUS wat is dat voor een kutspul. De vellen hingen lang mijn kop. Ik kreeg er echt een extreem droge huid van. Maar volgens mij begint het nu toch wel te werken. Ik heb dit trouwens van de dermatoloog gekregen.
"ROCK 'N ROLL"
pi_9205650
kijk of je niet teveel vet eet, ga eens in de zon liggen, das ook goed voor je huid.

je moet je hoofd niet volsmeren met allerlei troep, dat heb ik al lang geprobeerd.

enigste voordeel is dat het vanzelf over gaat, nu heel af en toe nog eens eentje, hoort bij je leeftijd

The reason grandparents and grandchildren get along so well is that they have a common enemy. | Bluelight.RU | Echte vrijheid? - Vrijmetselarij.NL
  dinsdag 18 maart 2003 @ 14:41:34 #48
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_9205792
Heb je een erg vette huid? Dan is dat waarschijnlijk je probleem, je porieen raken verstopt door al het talg wat naar buiten wordt gewerkt en dat talg is een perfecte voedingsbodem voor bacterien dus zodra die erbij komen gaat de zaak ontsteken en je hebt een puistje.

Ik slik veel vitamine B5, er zit een hele theorie achter maar het komt eropneer dat mijn huid veeeeel minder vet is met als resultaat bijna geen acne meer.. Vroeger kon ik het aan het einde van de dag echt van mn gezicht afvegen, nu is het aan het einde van de dag hooguit een klein beetje vet (normaal). Ik drink nog wel veel water en vermijd teveel chocola, suiker en vet e.d. en eet ook elke dag 2 sinasappels. Dat helpt ook wel..

Verder kan ik aanraden om te vragen aan die prutser van een huisarts of hij/zij je door wil sturen naar de huidtherapeute, als je echt wat ernstiger last hebt van acne kan de huisarts niet veel voor je betekenen. Roaccutane kan ook alleen de dermatoloog voorschrijven trouwens..

"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_9205900
je moet een schone muts over je (voor)hoofd doen als je gaat slapen
  dinsdag 18 maart 2003 @ 15:02:34 #50
32958 Splackavellie
Binka is a bad motherfucker!
pi_9206364
ik heb er beetje last van, niet erg... wel raar. ik heb soms periodes dat ik er best last van heb, dan weer bv een maand bijna niet...

vraag me af hoe t komt... gewoon afblijven...

[url=http://home.wanadoo.nl/ezzebleef/n64/nintendo64.htm][[b]NINTENDO64 inc. spellen en meer TE KOOP, 70 EURO [/b][/url]][i] ! ! Where would I be without my Unnekupke ! ! [/i]
pi_9207287
Bij mij is het ook weggegaan met Roaccutane, verder geen bijverschijnselen enzo (wel uitkijken met alcohol)

Perfect (de rest help helemaal niet)

Smile and the world smiles with you. Fart and you stand alone.
pi_9299004
uhhhh:

Bij iedereen kan alles verschillend zijn: bij de een werkt het middeltje SUPER:), bij de ander krijgt ie er alleen maar een ergere rotkop van:(!!
duzz je moet zelf uitzoeke wat bij jouw werkt!

Ik heb het zelf nog niet gevonden, maar je moet uitkijke waar je je geld aan geeft, duzz rustig kijke wat nou wel zou kunnen werke en nieuwe dingen proberen tot je HET hebt gevonden !!!!

afwisselend eten helpt ook. zorg dat je probeert ook af en toe vis eet want vis oliejen zijn goed voor je metabolisme die je spijsvertering weer gezond maakt.

WAARSCHUWING: koop NOOOOOOOOOOIT de pore cleanser(deluxe) dat heb ik gedaan nou FLUTFLUTFLUT!!!!! je krijgt gewoon een al gebruikt apparaat die iemand anders al heeft trug gestuurd met allemaal krasjes en dergelijke, de zuigkr8 is flut en de het ding slurpt je batterijen op waar je bijstaat!!! het ergste is nog dat ik de week daarna een VRESELIJKE kop had!! ik heb hem gelijk truggestuurd!!!!!!!!!!

I don't know with what kind of weapons WO III will be fought, but WO IIII will be fought with sticks and stones! -Einstein-
pi_9301149
Op m'n 12e kreeg ik m'n eerste jeugdpuistjes: slechts wat witte etterkopjes rond m'n mond. Deze klachten namen toe tot op m'n 15e, toen had ik al serieus last van puistjes rond m'n mond en af en toe op m'n wangen, bij m'n oor. Rond die leeftijd kreeg ik ook baardhaar en toen ben ik me gaan scheren met een scheermes. Elke keer na het scheren namen de puistjes toe, vooral onderaan m'n wangen. Uiteindelijk werd het scheren zo'n bloedbad dat ik daarmee maar gestopt ben. Dat was zo rond m'n 16e. Toen ik stopte met scheren, namen de klachten niet af, maar werden ze alleen maar erger! Naturrlijk heb ik heel vaak puistjes uitgeknepen, niemand is er blij mee als ie met 7 etterkoppen naar school moet. Op een gegeven moment werd het zo erg dat de huid rood en gezwollen werd. Ik kan me herinneren dat ik van iemand uit m'n klas een keer een klap in m'n gezicht gekregen heb, dat was echt een pijnlijke ervaring. Alle bultjes rood en opgezwollen, bloeden enzo. M'n moeder naar de apotheker voor een tube benzoilperoxide. Dit heb ik een paar weekjes gebruikt, het enige wat ik ervan kreeg was een droge, schilferige huid. De puistjes werden er niet minder op. Uiteindelijk ben ik naar de huisarts gegaan, die schreef me een zware antibioticakuur voor (2x200 MG pillen per dag + druppeltjes voor op m'n huid) De puistjes zijn toen een stuk minder geworden, maar het was nog lang niet zoals het wezen moest. Heb er nog een 2e antibioticakuur bijgekregen, dat was de genadeklap voor de puistjes. Ik gebruik nu nog steeds de druppels om te voorkomen dat het opnieuw uitbreekt, scheren doe ik niet. Ik moet m'n baardharen knippen wat een nogal bewerkelijk klusje is. Af en toe krijg ik nog kleine rode bultjes, maar die verdwijnen na verloop van tijd ook weer. Van al dat uitknijpen is m'n huid er natuurlijk niet gaver op geworden, als ik het juiste licht op m'n wangen laat schijnen zie ik toch een aantal beste kraters.

Wat mij naast de antibioticakuur goed geholpen heeft is regelmatig in de zon zitten, m'n gezicht 2x per dag met gewoon water wassen en geen vet en zo min mogelijk vlees eten.

pi_9304262
Wat ik gedaan heb is benzolperioxide gel (10%) gaan gebruiken (gewoon zonder recept bij de apotheker te halen), bakken vol water drinken, voor en na elke maaltijd, overdag ook veel water, veel vitaminen en eventueel nog met biergist tabletten (of deze echt helpen weet ik niet, maar is in ieder geval goed voor herstel van de huid, aangezien dat benzolperioxide gel nogal agressief spul is).
Je gezicht goed wassen met lauw water en zonder zeep! voor en na het slapen gaan, en overdag nog paar keer gewoon koud water voor je gezicht aan gooien, zodat het vet en rotzooi een beetje weg is.
Verder is zweten en zon ook erg goed.
Blijf ook van je huid af, ga niet met smerige handen lopen wrijven ofzow, maakt het echt alleen maar erger!
Vermijd ook dingen als cola, koffie en andere dranken waar caffeïne in zit, dit houdt namelijk de gifstoffen in het lichaam... (tegenovergestelde van water drinken)

Dit alles heeft bij mij ontzettend geholpen!! Krijg veel complimenten dat ik vroeger allemaal puisten had, en nu zo'n gave huid heb...
Voelt echt super goed moet ik zeggen!

Mocht dit niet helpen moet je eens gaan zoeken op vitamine b5 op internet, die remmen de talgproductie geloof ik. Staan wel goede theorien en verhalen van op internet. Heb het zelf nooit geprobeerd!

Succes ermee, hoewel het per persoon verschilt kan dit alles natuurlijk geen kwaad!
Voor mij was het het proberen waard, en met resultaat!

pi_9305443
Als je chornische acne hebt (zoals ik) dan helpt echt NIETS. Hoezeer middeltjes bij anderen ook aanslaan, het hoeft niet te betekenen dat die bij iedereen werken. Daarom word ik ook zo moe van die tips van iedereen: bv, je moet veel water drinken, veel in de zon, geen zuivel, benzac, clean&clear, antibiotica, ayerol creme, etc etc. Mensen met ECHTE acne hebben dat heus allemaal al geprobeerd!! En zonder resultaat!

Nee, dan kom je inderdaad bij Roaccutane. HET zogenaamde wondermiddel. Veel erge acne gevallen hebben er een gaaf babyhuidje van gekregen. Je rode plekjes verdwijnen ervan, je littekens vervagen, je porien worden kleiner, je huid gladder, en je pukkels blijven meestal VOORGOED weg. Je moet wel 4-6 maanden elke dag pillen slikken, en om de zoveel tijd je bloed laten controleren. Ja, het is waar dat er erge bijwerkingen zijn, er circuleren heel veel horror verhalen op het internet, maar die gebeuren echt niet bij iedereen. Bovendien gebeuren die bijwerkingen meestal bij hoge doses (bv 80 mg/dag en hoger) en begin je vaak met een lage dosis, om te testen hoe je op het medicijn reageert.

Je schijnt er ook depressief van te kunnen worden, maar ik geloof dat mensen met acne zowiezo al een beetje depressief zijn, en de roaccutane dat alleen maar verhelpt doordat je meer zelfvertrouwen etc. krijgt. Hoewel, ik ken wel gevallen van mensen die zo depressief werden van accutane dat ze moesten stoppen... dus het gebeurt WEL.

Ik ben nu aan de roaccutane, en het valt echt mee allemaal. volgens mij krijgt maar 10% van de gebruikers ofzo last van erge bijwerkingen. Voor heel veel mensen gaat zo'n behandeling gewoon van een leien dakje. Bij mij tot nu toe nog wel in ieder geval. Maar ik denk dat m'n dosis over een tijdje opgehoogd, en dan verwacht ik wel wat zwaardere bijwerkingen. Maar ik heb het er voor over! Ik wil echt nooit meer acne, want ik loop er al zo'n 10 jaar mee.

Volgens mij kan je er beter spijt van hebben dat je het wel geprobeerd hebt, dan niet. Anders loop je over 10 jaar nog met acne, en denk je: had ik toen maar... Natuurlijk moet iedereen het zelf weten... De bijwerkingen zijn serieus, je moet er goed over nadenken. Maar ik ken zoveel successtories, dat het het proberen heus de moeite waard is!

twee roaccutane dagboeken waarbij het fout ging:
http://www.geocities.com/brahma_rules/roadiary.html
http://www.angelfire.com/stars2/moondust4ever/thehorror.html

En twee waar het goed ging:
http://jmhpr.tripod.com/accutanediary/index.html
http://www.genuinejeff.com/accutane/

En twee van gebruikers die NU bezig zijn:
http://hometown.aol.com/stankyflash/index.html
http://www.geocities.com/silvarazz/

En een Nederlandse:
http://www.geocities.com/mijnaccutaneavontuur/

pi_9305535
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 18:46 schreef Georgia het volgende:
Als je chornische acne hebt (zoals ik) dan helpt echt NIETS. Hoezeer middeltjes bij anderen ook aanslaan, het hoeft niet te betekenen dat die bij iedereen werken. Daarom word ik ook zo moe van die tips van iedereen: bv, je moet veel water drinken, veel in de zon, geen zuivel, benzac, clean&clear, antibiotica, ayerol creme, etc etc. Mensen met ECHTE acne hebben dat heus allemaal al geprobeerd!! En zonder resultaat!

Nee, dan kom je inderdaad bij Roaccutane. HET zogenaamde wondermiddel. Veel erge acne gevallen hebben er een gaaf babyhuidje van gekregen. Je rode plekjes verdwijnen ervan, je littekens vervagen, je porien worden kleiner, je huid gladder, en je pukkels blijven meestal VOORGOED weg. Je moet wel 4-6 maanden elke dag pillen slikken, en om de zoveel tijd je bloed laten controleren. Ja, het is waar dat er erge bijwerkingen zijn, er circuleren heel veel horror verhalen op het internet, maar die gebeuren echt niet bij iedereen. Bovendien gebeuren die bijwerkingen meestal bij hoge doses (bv 80 mg/dag en hoger) en begin je vaak met een lage dosis, om te testen hoe je op het medicijn reageert.

Je schijnt er ook depressief van te kunnen worden, maar ik geloof dat mensen met acne zowiezo al een beetje depressief zijn, en de roaccutane dat alleen maar verhelpt doordat je meer zelfvertrouwen etc. krijgt. Hoewel, ik ken wel gevallen van mensen die zo depressief werden van accutane dat ze moesten stoppen... dus het gebeurt WEL.

Ik ben nu aan de roaccutane, en het valt echt mee allemaal. volgens mij krijgt maar 10% van de gebruikers ofzo last van erge bijwerkingen. Voor heel veel mensen gaat zo'n behandeling gewoon van een leien dakje. Bij mij tot nu toe nog wel in ieder geval. Maar ik denk dat m'n dosis over een tijdje opgehoogd, en dan verwacht ik wel wat zwaardere bijwerkingen. Maar ik heb het er voor over! Ik wil echt nooit meer acne, want ik loop er al zo'n 10 jaar mee.

Volgens mij kan je er beter spijt van hebben dat je het wel geprobeerd hebt, dan niet. Anders loop je over 10 jaar nog met acne, en denk je: had ik toen maar... Natuurlijk moet iedereen het zelf weten... De bijwerkingen zijn serieus, je moet er goed over nadenken. Maar ik ken zoveel successtories, dat het het proberen heus de moeite waard is!

twee roaccutane dagboeken waarbij het fout ging:
http://www.geocities.com/brahma_rules/roadiary.html
http://www.angelfire.com/stars2/moondust4ever/thehorror.html

En twee waar het goed ging:
http://jmhpr.tripod.com/accutanediary/index.html
http://www.genuinejeff.com/accutane/

En twee van gebruikers die NU bezig zijn:
http://hometown.aol.com/stankyflash/index.html
http://www.geocities.com/silvarazz/

En een Nederlandse:
http://www.geocities.com/mijnaccutaneavontuur/

Je hebt inderdaad acne en acne...
Wat ik me afvraag, komt het voor dat zo'n antibioticakuur niks uithaalt? Ik kan me wel voorstellen dat als je je gezicht er ECHT onder hebt zitten, dat het dan idd vrij weinig uithaalt...
pi_9305596
1. De Pil

2. Wat bij mij erg goed werkt is calendula (uit een spuitflesje). Dit kun je kopen bij de meeste natuur(voedings) winkels.

- I warned you, but did you listen to me? Oh, no, you knew it all, didn't you? Oh, it's just a harmless little bunny, isn't it? Well, it's always the same. I always tell them...... - Oh shut up!
  zaterdag 22 maart 2003 @ 19:00:23 #58
25891 Black_Jack
Sweet dreams........
pi_9305670
Als je benzoylperoxide gebruikt, zorg dan dat je het alleen op de pukkels doet (wattenstaafje), anders brand je je de hele bovenste laag van je huid af. Bovendien krijg je er een nogal rood gezicht van (en droog).
Knijp puistjes nooit uit. Mee-eters kan je wel 'preventief' uitknijpen. Het makkelijkst gaat dit na te stomen (met je kop boven een een pan water hangen dat net van de kook af is), dan is je huid zacht.
Let op met chocola en varkensvlees. Sommige mensen krijgen hier juist puistjes van.
pi_9305696
Ik heb nooit echt puisten gehad ofzo, maar wel af en toe last van wat pukkels wat jaren geleden, zal wel bij de leeftijd hebben gehoord. Maar, omdat ik zeker niet tevreden was met mijn huid, en best ijdel ben, heb ik verschillende middelen geprobeerd. Ik heb onderandere deze middelen gebruikt (in totaal 9, hier de 3 belangrijkste) met schuingedrukt de werkzame stoffen:

• Benzac Gel 50mg/ml, Benzoylperoxide, dit is een schurend middel, wat er voor zorgt dat de bovenkant van de acne weggeschuurd wordt.
  • Benzac Gel 100mg/ml, Benzoylperoxide, hetzelfde als bovenstaande, maar dan een stukje sterker. Dit zorgt voor een heel erg brandend gevoel, af en toe zelfs pijnlijk, maar werkte wel, op de manier die in de bijsluiter stond. Ik heb dit niet vaak gebruikt, het is echt extreem vervelend.
  • Dalacin T, clindamycine en alcohol, in de bijsluiter stond dat dit maximaal twee maanden gebruikt mocht worden, maar ik heb het ongeveer twee jaar gebruikt. Dit is meer een middel ter preventie, en met enige zekerheid kan ik stellen dat dit ook daadwerkelijk werkte en geen bijwerkingen had op mij. Dit middel beviel me erg goed, maar om acne weg te krijgen gebruikte ik Benzac. Dit was ter voorkoming.
  • Eryacne, erythromycine, butylhydroxytolueen, hydroxypropylcellulose en alcohol, dit is het middel dat ik nu nog steeds gebruik. Ik heb bijna nergens meer last van, maar voor de zekerheid (en voorkoming) gebruik ik dit nog af en toe. Ik weet niet of het werkt omdat ik het nog niet zo lang gebruik en op het moment helemaal nergens last van heb.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')