abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8929435
We debatteren hier over of je naar de hemel gaat na je dood, of je als ongelovige überhaupt wel naar de hemel wilt, hoe het met de duivel zit en of de hel een aangename plaats om te vertoeven is na je dood, wat, met al die charmante schavuiten die daar bijeenzitten.

Allemaal even verheven als gewichtige aangelegenheden waar een mens sooner or later idd rekenschap van moet nemen. Gister echter nog een idioter verhaal tussen neus en lippen door vernomen. Het handelt om de Mormonen. Als jij die kerk instapt dan worden al je voorzaten nl. ook bekeerd tot de Mormoonse kerk. Geloof het of niet. Iedereen geboren voor 1930, de bij wet vastgestelde datum, moet via een ritueeltje gedoopt en bekeerd worden. Anders heeft het geen zin dat ook jij die kerk ingaat. Implicaties zijn, naast de administratieve rompslomp, natuurlijk op een ander, meer onaards, niveau verstrekkend.

Immers stel dat jouw al lang overleden atheïstische oudoom, omdat hij God noch verbod erkende, na zijn dood regelrecht in de hel belandde dan wordt zijn verblijf in de hel ineens onhoudbaar, dunkt me. Of hij het nu naar zijn zin heeft in de hel of niet, een verblijf aldaar zal ook door de baas himself daaro niet langer op prijs gesteld worden. Ik bedoel de club moet natuurlijk wel een beetje exclusief blijven, niet waar?

M.a.w. dat Mormoonse geloof is misschien dan wel prachtig, toch leidt dit tot veel gedoe in hemel en hel... Zien jullie dat zitten? Je laten bekeren na je dood...?

[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 07-03-2003 12:47]

I´m back.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:35:47 #2
23441 F1-dude
POWDER SNOW RULEZ
pi_8929961
De hel zal wel wat warmer zijn...dus wat meer voor de sauna-liefhebbers....
Tip of the day: Don't eat yellow snow.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:44:43 #3
31801 EaL
Yep, it's me
pi_8930161
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:16 schreef Ryan3 het volgende:
Iedereen geboren voor 1930, de bij wet vastgestelde datum, moet via een ritueeltje gedoopt en bekeerd worden.
Bij wet vastgesteld? Welke wet? En dan nog: iedereen geboren voor 1930, dat zullen er niet veel zijn, toch
The mystery of life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced!
Las hiervoor: Het transgalactisch liftershandboek deel 2 van Douglas Adams
Leest nu: De Butlerse Jihad van Brian Herbert en Kevin J. Anderson.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:51:03 #4
46558 Blacklander
Isaac had het maar zwaar :)
pi_8930320
Lijkt me onzin, ieder individue beslist zelf wat voor geloof hij volgt. En deze regel geldt ook voor mensen\wezens die al zijn doodgegaan.

Ikzelf geloof niet in hemel en hel voor mij. Ik geloof in wedergeboorte, maar denk maar niet dat ik mijzelf weer tot leven laat komen op deze modderbal, er zijn in het heelal veel leukere plaatsen te vinden!

"Violence is the last refuge of the incompetent" Isaac Asimov, 1920 - 1992
pi_8930421
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:44 schreef EaL het volgende:

[..]

Bij wet vastgesteld? Welke wet? En dan nog: iedereen geboren voor 1930, dat zullen er niet veel zijn, toch

In de staat Utah, om zo te voorkomen dat wat al te veel levende mensen zonder dat zij het weten in ene bekeerd blijken te zijn tot het geloof... Ik geef toe dat je daarmee niet iedereen ook dood is die bekeerd wordt, wrs. was het een compromis of zo...
I´m back.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:01:02 #6
3518 Patrique
I'm right, who're yo
pi_8930601
Uberhaupt geloven in een hogere macht hahahaha

Syndroom: "Hoe raak ik van mn doodsangst af in 1 stap"

stap 1:geloof in een zelfgemaakte god

klaar..

einde discussie?

Grunn o/
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:02:45 #7
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_8930652
Bueaucraten gaan ook dood...

Zij moeten in de hemel/hel toch ook wat te doen hebben? Dus laat het maar lekker moeilijk en ingewikkeld worden.

Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:04:17 #8
38623 Sjaak-S
Aka. Henk T.
pi_8930683
Vind het belachelijk.. Stel dat het enige goede geloof op aarde, waarmee je in de hemel komt, de religie is van een oost-timorese afscheiding van het hinduisme, waarin het verafgoden van rodondendrons met bananen centraal staat. Stel vervolgens dat mijn overgrootopa (geboren in 1876) lid was van deze 5 man tellende sekte. Inmiddels is de beste man dood en zit met zijn 4 ook overleden kameraden te chillen in de hemel ; kom ik eraan met mijn lompe kop. Ik voeg me bij het mormoonse geloof en *poef* opa vliegt zo naar de hel. Minder voor hem. Het voordeel is dat er geen ruzie meer ontstaat in de hemel over wie er niet mee mag klaverjassen .

Dat zou belachelijk zijn.

Kijk uit malloot: een kokosnoot!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')