quote:Tja, dat zou ik ook zeggen als ik de Mol was.
Op 31 januari 2001 12:10 schreef Verbal het volgende:Nico had een of twee afleveringen geleden al aangemerkt dat hij het best vond om verdacht te zijn:'Laat ze maar op mij stemmen, dan zitten ze ernaast en gaan ze eruit...'
V
quote:ja, da's wel waar, maar da's natuurlijk naar de kijker toe, en in eerste instantie moet ie onzichtbaar blijven voor de medespelers, en dan lijkt de actie van Cor me slimmer...
Op 31 januari 2001 12:13 schreef sjak het volgende:
Tja, dat zou ik ook zeggen als ik de Mol was.
V
Verdachte momenten van Cor:
- Bakt niks van het doedelzakspelen, terwijl Yvonne het zo onder de knie had
- Kan de zandloperopdracht om zeep hebben geholpen (heel goed mogelijk zelfs!)
- Wilde doorgaan met de raadsels in de kasteeltuin
- Haalde geen geld naar boven bij het abseilen
- Was kaartlezer in de mannenauto tijdens de ballonopdracht. Heeft misschien verkeerde aanwijzingen gegeven? (Ik vond hem daar zelf niet zo verdacht)
- Ging op z’n dooie gemak naar de taxi en miste hem vervolgens
- Laat duidelijk blijken dat hij de mol ‘haat’. Iets te overdreven wellicht?
Ontlastende feiten:
- Is bij weinig mislukte opdrachten betrokken geweest
quote:Eerder deze week was Angela Groothuizen te gast bij Nachtsuite, dat VOO programma met Christine vd Horst. Daarin werd ook gevraagd waar ze de Mol vandaan halen en volgens Angela hebben ze de Mol gewoon uit een van de kandidaten geselecteerd. Ze vertelde dat ze met de kandidaten tijdens de selectie allerlei opdrachten en oefeningen hebben gedaan om zo te zien hoe de mensen (op elkaar) reageren. Bij de laatste groep waren er nog 12 kandidaten over waarvan ze er dus 1 voor de rol van de Mol hebben gevraagd.
Op 28 januari 2001 04:28 schreef DAF-diesel het volgende:En dan nog even over de mol, is het een acteur? In België1 was het volgens mij een trainer voor praktijklessen, Hugo stond ingeschreven bij een castingburo. De mol is al bekend, het is er niet één van de tien die aangewezen wordt. Maar het is ook geen edelfigurant, die zijn te bekend.
Verder was er uit dat interview weinig info te halen die ons naar de Mol zou kunnen leiden, Angela was wat dat betreft erg vaag. Ze zei wel dat alle deelnemers op z'n tijd onhandig waren of fouten maakten waardoor ze verdacht zouden kunnen zijn, het is niet zo dat de Mol extra veel opdrachten "fout" doet (dat zou dan trouwens ook wel wat te makkelijk voor ons zijn) oftewel, het is aan de hand van de gemaakte "fouten" en onhandigheden moeilijk conclusies te trekken t.a.v. de Mol. We moeten het dus denk ik meer zoeken in de verborgen aanwijzingen.
Ik ga voorlopig voor Nico of Sigrid, ben benieuwd wat er vrijdag a.s. weer naar boven komt.
[Dit bericht is gewijzigd door Kari op 31-01-2001 18:05]
Hmmm, vanavond maar eens goed gaan kijken!
Na vanavond zijn we gelukkig over de helft. Ik kan er namelijk slecht tegen dat ik niet weet wie het is
Heeft iemand hier een truc voor, of wellicht een alternatieve site die ik kan bekijken?
[Dit bericht is gewijzigd door elfje! op 02-02-2001 13:12]
Alhoewel, het noemen van namen kan ook juist opzettelijk gedaan zijn om zo de verdenking op iemand te verschuiven!
Ik begin nu te twijfelen tussen Doortje en Sigrid..
En even over Yvonne, dat is echt een tof mens, of ze nou de mol is of niet, ze is echt tof!8)
quote:Ja, ik ben het daar wel mee eens, volgens mij is er in die foto inderdaad een aanwijzing te vinden. De mensen die tot nu toe zijn afgevallen stonden allemaal naast elkaar (in het midden) van de foto. Sigrid staat vooraan: voor mij zou zij heel goed de Mol kunnen zijn. Rechts op de foto staan Nico en Dan, volgens mij de winnaar en verliezer in de finale en links staan Yvonne en Doortje, die zullen dus (als deze theorie enigszins klopt)in de twee komende uitzendingen moeten afvallen.
Op 02 februari 2001 23:04 schreef Moesta het volgende:
Nogmaals volgens mij staat de mol voor op de foto en de rest van de spelers er achter
Zijn er meer mensen die dat denken?
quote:Volgens mij staat het hierboven al, maar Cor is er dus uit.
Op 03 februari 2001 00:12 schreef Tinkerbell het volgende:
Kan iemand mij ff zeggen wie er uit is gegaan vanavond? Heb het helaas gemist
Vanaf het eerste moment verdenk ik trouwens ook Sigrid, 'k heb nog geen reden gehad om dat vermoeden te wijzigen.
* Tinkerbell verdenkt Sigrid al vanaf de eerste minuut
Eén observatie voordat ik het vergeet:
Volgens mij gaat in ieder geval Yvonne er nog niet uit volgende week. In de leader van één van de eerste uitzendingen zat namelijk een stukje van Yvonne die geblindoekt over een balk liep (was ook een opdracht in België) en aan het voorstukje van volgende week te zien komt die opdracht nog niet aan bod. We zullen zien...
Doortje is wat mij betreft nu erg verdacht geworden door zo fanatiek voor de vrijstelling te gaan. Zoals ik in een eerder verhaaltje al schreef, was er ook zo'n geval in België. Daar koos Hugo ook voor een vrijstelling, tot verontwaardiging van zijn medespelers. Voor mij was dat toen een teken dat Hugo de mol niet zou zijn, maar hij bleek het achteraf dus toch.
Dat tossen om de vrijstelling kan natuurlijk heel goed gemanipuleerd zijn. Angela kan een muntstuk met aan beide zijden kop hebben gebruikt. Het viel mij in ieder geval op dat Doortje heel snel 'kop' riep.
Maar ja, ze zette wel weer de meeste familieleden op de goede plek.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk....
Ineens is Yvonne voor mij ook verdacht geworden, hoewel ik niet echt aan kan geven waarom. Ik vond het wel opvallend dat ze tegen de politieagent meteen riep dat ze geen rijbewijs, paspoort of verzekeringspapieren hadden, terwijl hij alleen naar de verzekering vroeg. Ook wilde ze weten of een helm verplicht was, terwijl je in principe best zonder helm weg had kunnen rijden zodra die agent vertrokkken was. Maar goed, een en ander kan ook te maken hebben met haar legerachtergrond en het volgen van regels en wetten daardoor.
Vanaf week 1 roep ik dat Dan het is, laat ik het daar maar gewoon op houden. Doortje is wel vaag bezig, dat zeker. En bij de groepsindeling (slim, dom, handig) liet zij eigenlijk alleen de anderen praten. Cor zei ook niks, dat viel me meteen op, maar ja, die is naar huis, dus is de Mol niet.
Nico is wat mij betreft te gefixeerd op Sigrid, dit is al de zoveelste keer dat hij met haar in een groep beland. Onderhand zal ie toch moeten weten dat zij weinig initiatief neemt. Ik vind het vreemd dat hij de andere personen niet goed 'bestudeerd' en zich steeds afzondert met haar. Zelfde verhaal gaat ook op voor Sigrid. Wat moeten die twee toch steeds bij elkaar.
Over Doortje: ze had best kunnen weten dat Cor eigenlijk niet voor de vrijstelling wilde gaan. Maar dat zij bij hem in de groep kwam, kan echt gebaseerd zijn op een toevalligheid. Dat betekent dat zij de Mol niet is, want een Mol moet (als hij/zij van te voren weet dat er vrijstelling kan komen), een partner kiezen die niet zo groepsminded is. En uiteindelijk is de opdracht van de Mol om het prijzengeld zo laag mogelijk te houden. Blijven over: Sigrid en Nico, Dan en Yvonne.
Yvonne is fanatiek, maar heeft al heel wat betrokkenheid gehad bij het mislukken van opdrachten. De vriend van Nico zou een Mol kiezen die groepsgericht is en bij iedereen wel goed ligt. Dat is zo met Yvonne (hoewel Sigrid haar niet kan luchten geloof ik). Maar ja, Sigrid komt op mij dan juist weer over als een chronisch shaggerijnig persoon, die al snel moeite heeft met positieve mensen.
Okee, ik twijfel vanaf nu tussen Yvonne en Dan. Wie van de twee de Mol ook is, ik denk dat ze er beiden bij zullen zitten tot de laatste week.
Ow, nog iets. Cor wilde snel weten of hij eruit lag. Maar toch werd hij uiteindelijk pas als 5e ingetypt, voor Doortje die immuniteit had. Vlak voor Cor was Yvonne, samen met Dan heeft zij niet haar vinger opgestoken. Ik vond het heel vreemd dat Yvonne eerst werd ingetypt. De vorige keer had ik al geschreven dat Cor en Yvonne nooit hun vinger op staken, waardoor Cor voor mij verdacht werd. Nu ligt de verdenking meer bij Yvonne, aangezien ze een rood scherm nooit in het begin, maar meer aan het einde doen. Met zo'n klein groepje (eigenlijk 5, Doortje telde niet mee) ligt het voor de hand om de verliezer als laatste te doen.
Pff, als ik dit laatste teruglees, lijkt het wel gewoon bullshit. Ik weet gewoon niet meer waar ik het moet zoeken.
Ow, nog iets anders (hersenen werken op volle toeren): stél dat Dan de Mol is. Hij heeft een goed contact met Yvonne en weet misschien wel op wie zij heeft gestemd en wil gaan stemmen. Hij wilde in principe iedereen eruit hebben, behalve Yvonne. Is dit omdat hij denkt/weet dat Yvonne steeds in de verkeerde richting zit te denken? Of omdat hij voor Yvonne niet verdacht is?
Bullshit of niet, ik kan met een hoop dingen in je verhaal meegaan. Behalve dan dat ik Dan nog steeds niet zie als de mol.
Ook mij viel het op dat Cor eigenlijk als eerste ingetypt wilde worden, maar dat Angela daar gewoon aan voorbij ging. Zij weet dus al wie moet vertrekken. Niet dat dat erg is, maar dat bleek hier wat mij betreft wel duidelijk uit.
Dat met die politie was volgens mij wel vooropgezet, al leek Yvonne daar aan te twijfelen. Het moest denk ik zo zijn dat ze verder moesten op de scooter/step (was ook in België zo, alleen ging de auto daar kapot).
Yvonne en Dan verdenk ik nog steeds niet echt, al denk ik wel dat ze het ver zullen schoppen.
Wat wel mooi (en misschien veelzeggend?) was, was Sigrid's reactie toen haar vriend zei dat ze het hem zeker had verteld als ze de mol was. Ze reageerde precies zoals ik gedaan zou hebben als ik de mol was. 'Wat nou, ik zou het tegen je zeggen? Wacht maar tot je er achter komt dat ik het ben'. Zo'n (verontwaardigde) blik was het wel een beetje.
Waar ik wel steeds grotere vraagtekens bij zet is Dan. Gewoon door hele kleine dingen, zoals het starten van de moter van het busje, in 1 keer wist-ie het, de bla-bla kabel zat niet goed vast. Na het geval al anderhalf uur in zijn handen gehad te hebben.
Waarom hoorden we trouwens niet van de vriendin van Dan of dat hij De Mol zou kunnen zijn? Alle andere vrienden/familieleden hebben hun zegje daar wel over gedaan. Dan's vriendin had het alleen maar over Dan's enorme persoonlijkheid
quote:Bobinekabel, zorgt ervoor dat de bougies vonken afgeeft. Zelf verdenk ik nu Doortje en Sigrid. Doortje omdat ze voor de vrijstelling koos en de uitslag van het tossen niet te zien was voor de kijker, en Sigrid vond ik al verdacht vanaf aflevering 1, want ze vroeg telkens naar de verkeerde bank in die PINopdracht.
Op 03 februari 2001 23:08 schreef Elegantly Wasted het volgende:
de bla-blakabel
quote:Doortjes moeder ook niet, dacht ik.
Op 03 februari 2001 23:08 schreef Elegantly Wasted het volgende:Waarom hoorden we trouwens niet van de vriendin van Dan of dat hij De Mol zou kunnen zijn? Alle andere vrienden/familieleden hebben hun zegje daar wel over gedaan
En Djeez, iedereen zette zijn eigen familielid/partner op de goede plaats. Cor was daar nog het traagste in. Zei eerst dat iedereen goed stond, terwijl zijn eigen zoon er niet bij stond . Maar ja, Cor is het niet, dat weten we.
Zou ook wel té opvallend zijn geweest, natuurlijk. De mol zou proberen wat andere familieleden verkeerd te plaatsen (want hij/zij zou natuurlijk weten wie de goede zijn).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |