En van de overige topics die je hier kunt vinden: Oude delen van het Z&K topic
En wij heten Flappie alias Bram natuurlijk van harte welkom in onze neverending story
A.s. papa's en mama's:
7 maart 2003: Dinus
1 april 2003: CarOnline
6 april 2003: Angel22
11 april 2003: NT-T.Bartman (papa)
16 april 2003: leviathanfd (papa)
22 april 2003: melonovy
12 mei: dolle_hond (papa)
18 mei 2003: PluizZzje
16 juni 2003: Miss
25 juni 2003: phileine en Voyeur
26 juni 2003 : coolbabe
?? juli 2003: Jacksmama
1 juli 2003: Tanne & Sc0rPi0n
8 juli 2003: Mirage & Overzichie
10 juli 2003: basset (papa)
24 juli 2003: Ethel
2 augustus 2003: danosa
4 augustus 2003: Eska
15 augustus 2003: bixister & GHaven
17 augustus 2003: jessie
20 augustus 2003: Logican
31 augustus 2003: moussy
4 september 2003: Lois
28 september 2003: Chocobo (papa)
26 oktober 2003: Lies en Zooi
oktober 2003: Meaghan
oktober/november 2003: Grijs
Babietjes:
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logican
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
Dreumesjes:
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter
29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
24 december 2001: Jack, zoon van Jacksmama
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
Peutertjes & Kleutertjes & Kindertjes:
14 april 1996: Chaves, zoon van Logican
9 maart 1998: Isabel, dochter van Rosie
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
28 september 1998: Justine, dochter van Summertime
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
30 december 1999: Sabine, dochter van Summertime
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
22 augustus 2000: Rutger, zoon van Rosie
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 11-03-2003 09:00]
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 02:05 schreef Lois het volgende:
Mag ik jullie voorstellen aan Bram ?Geboren om 22.34 uur, 4650 gram en kerngezond:
Karin had om 8 uur volledige ontsluiting. De Gyn. werd in allerhaast opgeroepen en die keek, zag dat het hoofdje veeeeel te hoog zat nog (inschattingsfoutje van de verloskundige van het ziekenhuis) en heeft Karin een half uur laten meepersen. Dat schoot helemaal niet op dus er werd besloten tot een keizersnede. Karin heeft een ruim een uur moeten wachten op een ruggeprik terwijl ze de persweeën heeft moeten tegenhouden. Ze is zo ongelooflijk kwaad geweest.
Uiteindelijk om 10 uur de ruggeprik gekregen en een keizersnede en om 22.34 uur was hij er dan: Bram!
Met Bram gaat het prima, zijn bloedsuikers waren goed en hij heeft al lekker aan de borst gedronken.
Met de papa gaat het ook prima, zelden zo'n trotse vader gezien.
Met Karin gaat het iets minder, ze heeft enorm veel bloed verloren en enorm veel pijn gehad. Een echte weeënstorm.Wij hebben inmiddels snel het huis versierd, hoewel Karin er nog wel een paar nachtjes in ligt mogen de buren wel weten wat het is geworden.
Zie hier het donkere resultaat van een paar avonden klussen met Jeroen, een geboorteschapie.
Vind ik wel zo leuk, en handig. Kan je makkelijk met een klikje even checken hoe het ervoor staat!
quote:Nou vooruit dan
Op donderdag 6 maart 2003 20:23 schreef Brighteyes het volgende:
Rewimo, dit vind ik wel weer heel erg rigoreus hoor!Mag het lijstje met aanstaanden, babietjes, dreumesjes, peutertjes, kleutertjes en kindjes er wel weer bij in de eerste post?
Vind ik wel zo leuk, en handig. Kan je makkelijk met een klikje even checken hoe het ervoor staat!
quote:Had ik ook erg last van, kon mijn benen geen tel stil houden.
Op donderdag 6 maart 2003 13:51 schreef Angel22 het volgende:
Nog even een vraagje...Ik begin nu onwijs veel vocht vast te houden in mijn onderbenen en ik weet wel dat het erbij hoort maar het jeukt zo!!!!!!
Ik wordt er 's avonds helemaal gestoord van, iemand tips? Ik smeer en masseer al steeds met bodylotion van sanex maar dat helpt dus niet echt.
Isabel, 9 maart 1998
En Rutger is van 22 augustus 2000.
En Rosa van 26 augustus 1995, maar dat is geen kleuter meer.
quote:Rutger en Isabel staan erop hoor
Op donderdag 6 maart 2003 20:38 schreef Rosie het volgende:
Oh ja, zondag word mijn dochter 5 jaar.
Mag ze nog op het lijstje?????Isabel, 9 maart 1998
En Rutger is van 22 augustus 2000.
En Rosa van 26 augustus 1995, maar dat is geen kleuter meer.
Lois, zijn er al meer foto's?" *hebberig*
quote:Zo, snel zeg, dank, dank, dank.
Op donderdag 6 maart 2003 21:11 schreef Rewimo het volgende:[..]
Rutger en Isabel staan erop hoor
quote:De jeuk bij mij was niet mijn huid, maar zat... zeg maar...in mij benen. Als ik er iets op smeerde werd het minder omdat je tijdens het smeren een soort of masseert, en dat had een gunstig effect op de bloedsomloop, maar het maakte dus niet uit wat ik erop smeerde.
Op donderdag 6 maart 2003 21:14 schreef phileine het volgende:
mijn wondermiddel tegen jeuk is mentholgel. Het voelt lekker koel aan en bij mij trekt de jeuk meestal na een paar minuten weg, of wordt in ieder geval "negeerbaar".Lois, zijn er al meer foto's?" *hebberig*
quote:Men vraagt en wij draaien
Op donderdag 6 maart 2003 22:04 schreef Summertime het volgende:
Justine 28 - 9 -98
Sabine 30 - 12 - 99Mogen ook wel op het lijstje
quote:Ik wilde net vragen:
Op donderdag 6 maart 2003 22:57 schreef jessie het volgende:
Het word wel weer tijd he voor een mega-update van Karin en haar Bram!!!
Meer foto's en meer verhalen.
Morgen jou uitgerekende dag Dinus. Zegt niks, maar toch een beetje speciaal vind je niet?
En Dinus.... jij moet ons niet zolang in spanning houden hoor
*met vingertje schudt*
Lois, lekker gevoel he dat tante zijn.
Ja ja ik weet t t is nog onwijs vroeg maar ja,
stond wat luidruchtig op en ik kon niet meer slapen dus dan maar effe lezen he !
Kan wel zeggen dat mijn lurkstand dus echt weg is nu....
Timo eet trouwens redelijk, alleen is hij meer een voorstander van pasta's en Bami
dan van aardappelen/vlees/groent
mits het een stamppot met ROOKWORST is |:
ik weet het, het zijn maffe eters bij mij thuis, spruiten VRETEN ze en alles wat andere kinderen niet lusten ook
Hoe is het trouwens met onze andere zwangeren ??
Fijne dag iedereen, ik ga mijn best doen een stel pubers wat te leren !
Goed we zijn gisteravond weer op bezoek geweest bij Bram en Karin. Met Bram gaat het geweldig, alleen Karin heeft nog heel veel pijn. De bv gaat geweldig goed, in rugbyhouding en Karin vind het erg leuk om te doen.
Omdat Karin allergisch is voor een heleboel dingen waaronder de normale antibiotica heeft ze geen preventieve antibiotica gekregen op de OK en is de blaascatheter er ook heel snel weer uitgehaald om infecties te voorkomen. Ze kreeg gistermiddag wel ineens enorm hoge koorts en vandaag gaan de artsen overleggen en zoeken voor een alternatieve antibiotica. De gebruikelijke pijnstilling naast de morfine is paracetamol maar daar is ze ook allergisch voor dus ook daar moet nog een alternatief voor komen. Zo is ook haar buik roze van een of ander spulletje, ze is ook allergisch voor jodium dus heeft ze nu diskokleuren.
De artsen hebben gelukkig erg goed op haar allergieën gelet, het is nu alleen even lastig zoeken naar de juiste medicijnen.
Goed Bram... ik zal hier nog even wat foto's neerzetten en dan zal ik netjes het fototopic in het vervolg gebruiken maar voor deze keer:
Bram maakt kennis met tante Lois
Een hele trotse mama
Brrrrrrr ik stink joh
Hier gaat het wat minder: gisteravond een bloedinkje gehad op dag 28..net nu we met de dok hadden afgesproken dat ik een cyclus van 33 dagen had . Persona dan maar?
Ik las effe een rouwdag in: drukke stomme dag voor de boeg, maar heb nog wel tijd om te shoppen. God wat is dit fokking shit zeg...beeeehhh!!!
quote:Ik ben nou toch al te laat op mijn werk dus een ontzettende dikke knuf voor Toot kan er nog wel even af!!
Op vrijdag 7 maart 2003 08:15 schreef Catootje het volgende:
God wat is dit fokking shit zeg...beeeehhh!!!
quote:Oe!! Knuffels heerschen!! *zet ratm op.....fok joe aai woont doe wat...*
Op vrijdag 7 maart 2003 08:17 schreef just me het volgende:[..]
Ik ben nou toch al te laat op mijn werk dus een ontzettende dikke knuf voor Toot kan er nog wel even af!!
We zijn hier weer bezig om de draad van het normale bestaan op te pakken, carnavalsfoto's van alicia volgen later deze dag.
wel ffies een vraagje. Is er een trucje om te voorkomen dat die kleintjes gaan staan snachts in hun slaap ?
Toot:
Wat een leuke foto's van Brammetje! Het is een prachtig mannetje, kan me voorstellen dat ze zo beretrots zijn.
Vandaag mijn utigerekende dag, zal ik bij die 4% gaan horen? Lijkt me wel wat eerlijk gezegd!
Toot
Ze had gister weer wat nieuws trouwens. Voor de psz hangt vaak een groepie jeugd, ik geloof dat ze die vreselijk aan het bestuderen is geweest tijdens het tongzoenen. Toen ze thuis kwam vroeg ik een kusje , ze kwam naar dr toe, slaat dr armen om me heen en doet dr mond open terwijl ze me een kusje ging geven
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:04 schreef moussy het volgende:
>>>>>. Toen ze thuis kwam vroeg ik een kusje , ze kwam naar dr toe, slaat dr armen om me heen en doet dr mond open terwijl ze me een kusje ging geven
Nog even een vraagje...
Esther kwam maandag thuis van de oppas met een gek trekje, ze steekt haar vinger zover in de keel dat ze moet kokhalzen. Ze lacht erbij en let goed op of wij het wel zien. Als we kijken schudt ze zelf al van "nee mag niet" We negeren het maar even, dat lijkt ons het handigst.
Maar iemand die dit kent??
Met Karin en Bram gaat het prima, ik heb ze net gesproken. Karin gaat nu lekker douchen, daar zal ze vast van opknappen en Bram ging lekker in bad. Papa Peet staat klaar met de camera.
Bram schijnt niet genoeg te hebben aan de bv van Karin dus het ziekenhuispersoneel drong weer aan op bijvoeden. Karin vond het heel zielig maar heeft geweigerd, Bram wordt nu gewoon nog vaker aangelegd, nu elke 2 uur.
Karin is goed bezig met de borstvoeding en heeft hier duidelijk een hoop geleerd.
quote:Slaapt ze in een slaapzakje? Dat wil het nog wel eens belemmeren.
Op vrijdag 7 maart 2003 08:24 schreef Knorretje het volgende:
wel ffies een vraagje. Is er een trucje om te voorkomen dat die kleintjes gaan staan snachts in hun slaap ?
quote:yep die heeft ze aan en nog lukt het haar (dit wordt een slaapwandelaarster das duidelijk)
Op vrijdag 7 maart 2003 11:46 schreef Lois het volgende:[..]
Slaapt ze in een slaapzakje? Dat wil het nog wel eens belemmeren.
Ik vind het ook niet erg dat ze gaat staan, als ze ook maar weer ging liggen. Maar ze klemt d'r knuisjes om de spijlen, verkrampt. Legt haar hoofdje neer en slaapt door. Tot ze het niet meer houdt aan de knuisjes en boem ze valt (met d'r hoofd tegen de andere zijkant aan, gevolg: blauwe plekken en bulten )
quote:Ik ken geen trucje, we hebben het gewoon laten gaan, gingen gewoon haar kamer uit als ze stond, en dan ging ze maar weer liggen. Het was wel even lastig toen ze nog niet zelf kon gaan liggen, maar dat was gelukkig maar heel kort.
Op vrijdag 7 maart 2003 08:24 schreef Knorretje het volgende:
quote:Ik heb een tijdje bij de prenatal gewerkt (jaren geleden) en ik weet dat ze toen van die banden hadden die je door de armopeningen deed en zo onder het matras aan elkaar vast maakte. Daardoor kan zo'n kleintje niet opstaan. Misschein bestaat dat nog en is het een idee?
Op vrijdag 7 maart 2003 12:06 schreef Knorretje het volgende:[..]
yep die heeft ze aan en nog lukt het haar (dit wordt een slaapwandelaarster das duidelijk)
Ik vind het ook niet erg dat ze gaat staan, als ze ook maar weer ging liggen. Maar ze klemt d'r knuisjes om de spijlen, verkrampt. Legt haar hoofdje neer en slaapt door. Tot ze het niet meer houdt aan de knuisjes en boem ze valt (met d'r hoofd tegen de andere zijkant aan, gevolg: blauwe plekken en bulten
)
quote:yep dat bestaat nog steeds, maar dan raakt ze dus in paniek. Wil en kan niet slapen omdat ze vast ligt en zich dus ook niet kan omdraaien. Resultaat oververmoeide ouders, kind wat niet wil/kan slapen en in paniek de hele buurt aan elkaar krijst. Geen oplossing voor ons dus, helaas
Op vrijdag 7 maart 2003 13:33 schreef Little-Angel het volgende:[..]
Ik heb een tijdje bij de prenatal gewerkt (jaren geleden) en ik weet dat ze toen van die banden hadden die je door de armopeningen deed en zo onder het matras aan elkaar vast maakte. Daardoor kan zo'n kleintje niet opstaan. Misschein bestaat dat nog en is het een idee?
quote:Het klinkt heel lullig, maar zorg er voor dat je _zelf_ eerst een paar nachten goed slaapt voodat je wat nieuws probeert.
Op vrijdag 7 maart 2003 13:43 schreef Knorretje het volgende:[..]
yep dat bestaat nog steeds, maar dan raakt ze dus in paniek. Wil en kan niet slapen omdat ze vast ligt en zich dus ook niet kan omdraaien. Resultaat oververmoeide ouders, kind wat niet wil/kan slapen en in paniek de hele buurt aan elkaar krijst. Geen oplossing voor ons dus, helaas
wij hebben Kay eerst een paar dagen uit logeren gedaan ... (niet helemaal onhandig aangezien mw Dice op haar tandvlees liep van de zwangerschap van Demi)
daarna hebben wij het een beetje anders gedaan, wij hebben voor ¤ 92 een combisleeper gehaald bij de prenatal. Dat is een 4 seizoenen slaapzak met armen er in.
Kay slaapt dus niet meer onder een deken maar in een slaapzak.
Bijverschijnsel is dat die slaapzak zwaar is, dus voor hem is het moeilijker (niet onmogelijk helaas) om overeind te komen.
Hij heeft intussen wel geleerd dat als wij zeggen dat hij moet gaan liggen, hij ook daadwerkelijk gaat liggen.
Rust jij ook een beetje genoeg Tante Lois! Wel goed op jezelf passen he..
Enneh die offtopic foto's hier kunnen me niet genoeg zijn, hoef ik ook niet te hoppen van topic naar topic
Even een vraag voor just me (of anderen) Hoe zit het met het lenen, huren, overnemen van een borstkolf? Zitten er ziekte-gevaren aan? Ondanks mn huidziekte wil ik namelijk toch bv gaan geven.
vanavond zal ik ff bijlezen, moet nu aan de bak, ons aquarium is nml lek
Knorretje: Sven is ook zo'n acrobaat(kan zelfs lopen en rennen in z'n slaapzak)
Sven stond ook een aantal weken in z'n bedje en viel zo in slaap en af en toe ging ik ff stiekum kijken en als hij sliep voorzichtig terugleggen. Gebeurde ook weleens dat meneer vanaf het begin niet wou liggen: op den duur maar gewoon weggelopen en zeggen dat hij moest liggen en weltrusten Sven. Het heeft een tijdje geduurt maar had na een paar weken in de gaten dat liggen toch beter was
Sterkte ermee.
quote:Goed afwassen in heet water en sterriliseren en alle bacterien zijn foetsie
Op vrijdag 7 maart 2003 15:03 schreef moussy het volgende:
Geweldig die versieringen voor Bram.Even een vraag voor just me (of anderen) Hoe zit het met het lenen, huren, overnemen van een borstkolf? Zitten er ziekte-gevaren aan? Ondanks mn huidziekte wil ik namelijk toch bv gaan geven.
quote:in een paar topics terug heb ik het een en ander daarover gelezen en uitgezocht voor jessie. De meeste handkolfen kun je goed steriel maken dmv uitkoken. Sommige elektrische ook. Waar je goed na moet kijken is of alleonderdelen die in aanraking komen met je huid en de melk uitgekookt kunnen worden. Bij een elektrische moet dus de motot geheel hermetisch afgesloten zijn of steriel te maken zijn door een methode. Bij sommige elektrische is dat wel het geval maar er zijn er helaas nog steeds een aantal waarmee het niet kan. Zal strakkies eens terug zoeken naar die post omdat ik daar ook een aantal merken genoemd had waar ik nu niet zo op kom.
Op vrijdag 7 maart 2003 15:03 schreef moussy het volgende:
Geweldig die versieringen voor Bram.Even een vraag voor just me (of anderen) Hoe zit het met het lenen, huren, overnemen van een borstkolf? Zitten er ziekte-gevaren aan? Ondanks mn huidziekte wil ik namelijk toch bv gaan geven.
quote:maar alicia slaapt dus al in de combisleeper
Op vrijdag 7 maart 2003 14:00 schreef dice het volgende:
daarna hebben wij het een beetje anders gedaan, wij hebben voor ¤ 92 een combisleeper gehaald bij de prenatal. Dat is een 4 seizoenen slaapzak met armen er in.
Kay slaapt dus niet meer onder een deken maar in een slaapzak.
Bijverschijnsel is dat die slaapzak zwaar is, dus voor hem is het moeilijker (niet onmogelijk helaas) om overeind te komen.
Hij heeft intussen wel geleerd dat als wij zeggen dat hij moet gaan liggen, hij ook daadwerkelijk gaat liggen.
quote:Alicia is nu net 10 maand dus das nog niet echt de oplossing. Buiten datom past een normaal bed niet in de slaapkamer. ze ligt bijons op de kamer en daar past met een klein strookje ruimte tussen de bedden net onze bedden in.
Op vrijdag 7 maart 2003 14:08 schreef Little-Angel het volgende:
Ik weet niet precies hoe oud alicia is maar misschien is het een idee om haar in een 1 persoonsbed te leggen ipv in een ledikantje. Mijn stiefzoontje ligt al sinds zijn 2e in een normaal bed. In het begin kan je er een matras naast leggen voor het geval ze het bed uit rolt maar gelukkig was dat bij ons overbodig.
quote:het probleem is meer dat ze braaf gaat slapen als we haar naar bed brengen maar halverwege de slaap dus overeind komt. Als we zelf gaan slapen treffen we heer opeens staand aan of snachts als ik naar de wc moet. Ze huild niet als ze zo slaapt totdat ze dus valt omdat ze te lang verkrampt aan de spijlen heeft gestaan/gehangen. Dit alles slapend.
Op vrijdag 7 maart 2003 15:05 schreef beertje_ het volgende:
Knorretje: Sven is ook zo'n acrobaat(kan zelfs lopen en rennen in z'n slaapzak)
Sven stond ook een aantal weken in z'n bedje en viel zo in slaap en af en toe ging ik ff stiekum kijken en als hij sliep voorzichtig terugleggen. Gebeurde ook weleens dat meneer vanaf het begin niet wou liggen: op den duur maar gewoon weggelopen en zeggen dat hij moest liggen en weltrusten Sven. Het heeft een tijdje geduurt maar had na een paar weken in de gaten dat liggen toch beter was
Sterkte ermee.
ff een tweede vraagje erbij: we willen schoentjes kopen voor alicia, waar moet ik op letten, waar kan ik minischoentjes krijgen voor een schappelijk prijsje
Karin en Peter heel hartelijk gefeliciteerd (ook namens Tanne) met de geboorte van jullie zoon Fla... euh Bram
En nou flink vies doen voor Flappie 2
Wij(Tanne en ik) moeten nog even wachten, maar ons kruumeltje (zo hebben wij het genoemd) schopt al aardig van zich af
Rewimo kan je het lijstje aanpassen en Tanne bij 1 juli zetten.
Lijkt me wel sociaal want zij moet er mee lopen , maar we zijn wel samen zwanger
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 15:31 schreef Knorretje het volgende:[..]
in een paar topics terug heb ik het een en ander daarover gelezen en uitgezocht voor jessie. De meeste handkolfen kun je goed steriel maken dmv uitkoken. Sommige elektrische ook. Waar je goed na moet kijken is of alleonderdelen die in aanraking komen met je huid en de melk uitgekookt kunnen worden. Bij een elektrische moet dus de motot geheel hermetisch afgesloten zijn of steriel te maken zijn door een methode. Bij sommige elektrische is dat wel het geval maar er zijn er helaas nog steeds een aantal waarmee het niet kan. Zal strakkies eens terug zoeken naar die post omdat ik daar ook een aantal merken genoemd had waar ik nu niet zo op kom.
De VBN mag geen kolven meer uitlenen omdat er altijd het risico is dat je een of andere besmetting doorgeeft en de VBN geen geld heeft om eventuele schadeclaims te betalen.
Ik heb er in mijn "loopbaan" nooit over besmetting gehoord maar je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn. Ik zou zelf liever van een goede vriendin een kolf lenen dan via een advertentie. Bij de Amedakolven is het zo dat de twee filter
bekertjes bovenop de kolfjes zo goed is, dat hier geen bacterieen of virussen door kunnen en in de moter kunnen komen. Ameda claimt dan ook dat er in de slangetjes geen schimmel kan groeien, zoals dat nogal eens gebeurd bij de Medela kolven.
Misschien heb je het een keertje verteld maar ben ik het vergeten wat voor huidziekte je hebt maar ik denk dat als je bijv. psoriasis hebt je ervoor moet zorgen dat de kolf niet pijn gaat doen op die plekken.
quote:je mag trots op jezelf zijn heb mijn kennis tenslotte aan jou te danken
Op vrijdag 7 maart 2003 15:51 schreef just me het volgende:[..]
![]()
quote:Wat grappig, Christans werktitel was Kruimeltje
Op vrijdag 7 maart 2003 15:49 schreef Sc0rPi0n het volgende:Wij(Tanne en ik) moeten nog even wachten, maar ons kruumeltje (zo hebben wij het genoemd) schopt al aardig van zich af
Rewimo kan je het lijstje aanpassen en Tanne bij 1 juli zetten.
Lijkt me wel sociaal want zij moet er mee lopen, maar we zijn wel samen zwanger
En nee, ik kan het zelf niet meer wijzigen, dus je moet maar even een moderator (lees Lois) lief aankijken.
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 15:53 schreef Knorretje het volgende:[..]
je mag trots op jezelf zijn heb mijn kennis tenslotte aan jou te danken
quote:Kruumeltje is zeeuws voor kruimeltje en klinkt iets liever
Op vrijdag 7 maart 2003 15:53 schreef Rewimo het volgende:[..]
Wat grappig, Christans werktitel was Kruimeltje
En nee, ik kan het zelf niet meer wijzigen, dus je moet maar even een moderator (lees Lois) lief aankijken.
* Sc0rPi0n kijkt Lios heel lief aan
Lois zal het wel druk hebben als tante van Bram zijnde, dus ik wacht wel af.
Dewimo bedankt voor de poging
quote:ik gooi dit even op de vbn-list.. je weet maar nooit wat voor oplossing ze daar bedenken
Op vrijdag 7 maart 2003 15:58 schreef moussy het volgende:
Ik heb hidradenitis... wat dus er voor zorgt dat ik (goor praatje) regelmatig pusbulten op mijn borsten heb. Daarom zit ik aan een kolf te denken. Mijn arts zou al mee gaan denken hoe we die plekken eventueel af kunnen gaan plakken om daadwerkelijk bv te kunnen geven.
quote:voor binnen draagt ze nu dunne difrax schoentjes (zootje idee zeg maar) dat gaat prima maar het stappen gaat hier steeds beter vandaar dat we nieuwe schoentjes willen kopen voor d'r waar ze wat meer steun aan heeft en evt ook op naar buiten kan.
Op vrijdag 7 maart 2003 16:11 schreef Little-Angel het volgende:
Knorretje, als Alicia nog niet loopt dan kan je beter schoenen kopen met een zachte zool ipv harde wnt het is namelijk de bedoeling dat de schoen naar de voet gaat staan en niet andersom. Doet ze al haar eerste stapjes kan je kiezen voor een leren/lederachtige zool, deze zijn nog redelijk flexibel met lopen. Wanneer ze stevig aan de wandel gaat kan je kiezen voor een stevige zool welke de enkels ondersteunt (weet niet meer of dat ook voor de eerste stapjes geldt). En voor die kleintjes kan je makkelijk bij de bristol of Van Haren kijken voor leuke schoentjes. Ze moeten in ieder geval niet te ruim en niet de strak zitten.
Ben vanmorgen bij bristol, van haren, schoenenreus en scapino geweest geen van allen verkoopt alicia d'r maat
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 16:09 schreef just me het volgende:[..]
ik gooi dit even op de vbn-list.. je weet maar nooit wat voor oplossing ze daar bedenken
*yeah, na alle pech met mijn banen heb ik net te horen gekregen dat ik een nieuwe baan heb. Maandag contract ondertekenen en dan ga ik dinsdag al beginnen*
quote:Done
Op vrijdag 7 maart 2003 15:58 schreef Sc0rPi0n het volgende:[..]
Kruumeltje is zeeuws voor kruimeltje en klinkt iets liever
![]()
![]()
* Sc0rPi0n kijkt Lios heel lief aan
![]()
![]()
Lois zal het wel druk hebben als tante van Bram zijnde, dus ik wacht wel af.
Dewimo bedankt voor de poging
![]()
![]()
Laat Lois maar ff lekker tante spelen
Wat een verschil hè? Die Freek van mij is nog lang niet aan stappen toe, sterker nog, hij staat nog niet eens, ook op schoot niet.
Lois, volgens mij komt de BV na een keizersnede iets langzamer op gang, bij mij kwam er na een dag of 4 pas een hoeveelheid uit waarvan ik het idee had dat dat een voeding voor kon gaan stellen...
Als Bram zijn bloedsuiker goed blijft is er geen enkele reden om bij te gaan voeden volgens mij. En doen ze dat wel dan is het niet zo dat ie niet meer aan de BV kan hoor! Freek heeft ook een poosje een combi gehad maar was na 5 weken alsnog volledig aan de borst.
Misschien moet je eens op de markt kijken, bij ons is er een niet al te grote markt maar die verkoopt wel schoenen in allerlei maten. Dolcis heeft ook niet van die giga dure schoenen en ook in kleine maten.
quote:Kan allicht gaan kijken. Kijken kost niets en je weet maar nooit. Ga ik morgen wel ffies doen.
Op vrijdag 7 maart 2003 16:25 schreef Leah het volgende:
Knor, ik was net bij de Hema en daar hadden ze ieniemienie schoentjes met een soort rubber ribbel zool. Is dat wat?
quote:
Wat een verschil hè? Die Freek van mij is nog lang niet aan stappen toe, sterker nog, hij staat nog niet eens, ook op schoot niet.
Ik kan nu echt niet meer wachten tot ik weer
zover ben ik ben nu 4mnd en voelde eergister
nacht voor het eerst een heel klein schopje
Dinus:
Dit klinkt misschien een beetje raar maar
ik heb op mijn uitgerekende datum mijn
vriend naar bed gesleurd en na 2 maal vrijen
liet de slijmprop los en begonnen spontaan
de weeen zo'n 2,5 uur later was ik bevallen!!
Dit had ik gedaan op advies van de gyno die
me vertelde dat in het sperma v.d man een
stof zit die de bevalling in werken kan zetten
Ze raadde ons aan om het een paar maal
achter elkaar te doen, lol!
Naja was wel eventjes giebelen natuurlijk, maar
het werkte wel!!
Misschien een handig weetje Succes!!!!
quote:de markt kan ik er inderdaad wel even bijpakken morgen, Dolcis zit hier niet in de buurt.
Op vrijdag 7 maart 2003 16:27 schreef Little-Angel het volgende:
Misschien moet je eens op de markt kijken, bij ons is er een niet al te grote markt maar die verkoopt wel schoenen in allerlei maten. Dolcis heeft ook niet van die giga dure schoenen en ook in kleine maten.
quote:Kan ik me voorstellen, wat dat betreft was je beter af geweest met een wat minder vlotte, alhoewel je je daar dan weer een breuk aan gesjouwd had
Op vrijdag 7 maart 2003 16:29 schreef Knorretje het volgende:
'k wou dat ie van mij wat langer stil zou zitten/liggen ipv ondeugend het hele huis door kruipen, overal aanoptrekken en driftbuien omdat iets niet lukt tentoonspreiden. Het valt me superzwaar en is allemaal zeer inspannend/pijnlijk
quote:yep dat kan kloppen, maar ik heb kleiner nodig dan 18
Op vrijdag 7 maart 2003 16:39 schreef Logician het volgende:
Ik heb bij de schoenenreus hele leuke stoere schoentjes
van 19euro in maat 18 gekocht, misschien ook een tip.
quote:ik kan me niet voorstellen dat ik me ooit een breuk aan alicia ga tillen, maar snap je punt
Op vrijdag 7 maart 2003 16:41 schreef Leah het volgende:[..]
Kan ik me voorstellen, wat dat betreft was je beter af geweest met een wat minder vlotte, alhoewel je je daar dan weer een breuk aan gesjouwd had
Sorry als het wat langdradig is allemaal. Hopelijk kunnen jullie me wat meer vertellen
quote:das bij iedereen anders lijkt me.
Op vrijdag 7 maart 2003 16:51 schreef Little-Angel het volgende:
En hoe lang duurt het voor je zwanger kan worden als je stopt met de pil?
quote:Euh ... t'kan erger ... een uk die ipv kruipend door het huis gaat en overal aan zit, hebben wij een uk die rennend door het huis gaat en overal aan zit.
Op vrijdag 7 maart 2003 16:29 schreef Knorretje het volgende:
maar freek babbelt
en lopen kunnen ze hun hele leven nog, 'k wou dat ie van mij wat langer stil zou zitten/liggen ipv ondeugend het hele huis door kruipen, overal aanoptrekken en driftbuien omdat iets niet lukt tentoonspreiden. Het valt me superzwaar en is allemaal zeer inspannend/pijnlijk
Kay praat ook nog niet ... maar klimt en klautert als de beste.
(van de week zat hij klemvast in een stoel, brullen joh )
Little Angel : voor iedereen is zwanger worden anders als je stopt met de pil.
Bij de één is een klap op haar kont genoeg en is ze zwanger van een natte dwijl, bij de ander kan het wat langer duren.
Raak in ieder geval niet gefrustreerd als het niet direct na een paar maanden raak is.
[Dit bericht is gewijzigd door dice op 07-03-2003 17:08]
quote:jaaaaaaaaaaaaaaaaa, kijk dat is nu positive flow!!!
Op vrijdag 7 maart 2003 16:20 schreef Kleintje het volgende:
zwaar offtopic, maar ik moet het even kwijt!*yeah, na alle pech met mijn banen heb ik net te horen gekregen dat ik een nieuwe baan heb. Maandag contract ondertekenen en dan ga ik dinsdag al beginnen*
quote:Ik zal deze week nog eens de manden doorspitten hier. Volgens mij heb ik nog een paar of 2 difrax schoentjes liggen. Het zijn wel zomerschoentjes. Justin past ze toch niet (meer). Die heeft nu al maat 18... *slik*
Op vrijdag 7 maart 2003 16:44 schreef Knorretje het volgende:[..]
yep dat kan kloppen, maar ik heb kleiner nodig dan 18
liefst 16 maar dat wordt helemaal moeilijk dus ben tevreden met 17.
[..]
quote:Mijn meiden hebben heel lang in een slaapzak gelegen, waardoorheen (door de armsgaten) ik heel strak een kofferriem had gebonden om het matrasje heen. Daardoor konden ze niet gaan staan... idee misschien?
Op vrijdag 7 maart 2003 12:06 schreef Knorretje het volgende:[..]
yep die heeft ze aan en nog lukt het haar (dit wordt een slaapwandelaarster das duidelijk)
Ik vind het ook niet erg dat ze gaat staan, als ze ook maar weer ging liggen. Maar ze klemt d'r knuisjes om de spijlen, verkrampt. Legt haar hoofdje neer en slaapt door. Tot ze het niet meer houdt aan de knuisjes en boem ze valt (met d'r hoofd tegen de andere zijkant aan, gevolg: blauwe plekken en bulten
)
quote:maar dan kan ze zich dus ook niet meer omdraaien ?
Op vrijdag 7 maart 2003 17:42 schreef Angelic1 het volgende:[..]
Mijn meiden hebben heel lang in een slaapzak gelegen, waardoorheen (door de armsgaten) ik heel strak een kofferriem had gebonden om het matrasje heen. Daardoor konden ze niet gaan staan... idee misschien?
volgens mij moet ik er maar mee leren leven.
wat betreft die schoentjes. Graag, zeker als deze geschikt zijn om als eerste stappers te gebruiken. Mochten het dezelfde zijn als de vorige keer maak je me er ook wel gelukkig mee, maar das niet helemaal wat we nu zoeken. Het stel van de vorige keer past ze waarschijnlijk nog maanden (nog genoeg ruimte voorin) en heeft ze in huis altijd aan.
quote:Nee, ze kan dan niet meer omdraaien ook. Ik vond dat altijd wel een veilig idee...
Op vrijdag 7 maart 2003 17:53 schreef Knorretje het volgende:[..]
maar dan kan ze zich dus ook niet meer omdraaien ?
want zover ik het begrijp werkt dat hetzelfde als de safetysleep en die hebben we hier ook liggen maar daar raakt ze van in paniek omdat ze zich opgesloten voelt. Ze kan niet van rug naar buik of op de zij komen.volgens mij moet ik er maar mee leren leven.
wat betreft die schoentjes. Graag, zeker als deze geschikt zijn om als eerste stappers te gebruiken. Mochten het dezelfde zijn als de vorige keer maak je me er ook wel gelukkig mee, maar das niet helemaal wat we nu zoeken. Het stel van de vorige keer past ze waarschijnlijk nog maanden (nog genoeg ruimte voorin) en heeft ze in huis altijd aan.
Het zijn andere schoentjes dan vorige keer, maar ik zal eerst maar eens kijken of ik ze nog heb...
quote:wat een goed nieuws Kleintje!!! gefeliciteerd
Op vrijdag 7 maart 2003 16:20 schreef Kleintje het volgende:
zwaar offtopic, maar ik moet het even kwijt!*yeah, na alle pech met mijn banen heb ik net te horen gekregen dat ik een nieuwe baan heb. Maandag contract ondertekenen en dan ga ik dinsdag al beginnen*
Knor, als je wil mag je de SafeTsleep lenen om uit te proberen. Als je dat ding tussen de benen niet vastdoet (maar alleen om de buik, als je begrijpt wat ik bedoel) kan Alicia gewoon draaien, maar blijft ze toch liggen. Ik hoop dat je snel een oplossing vindt, dit lijkt me heel naar.
quote:even op de site gekeken want je bedoeld een ander dan die wij hier hebben liggen. Duidelijk is me alleen nog niet of ze ook op haar buik kan draaien. 9 van de tien keer ligt ze namelijk op de buik met de knieen onder haar (zal ze wel lekker vinden liggen
Op vrijdag 7 maart 2003 19:15 schreef Nausicaa het volgende:
Kleintje, van harte!Knor, als je wil mag je de SafeTsleep lenen om uit te proberen. Als je dat ding tussen de benen niet vastdoet (maar alleen om de buik, als je begrijpt wat ik bedoel) kan Alicia gewoon draaien, maar blijft ze toch liggen. Ik hoop dat je snel een oplossing vindt, dit lijkt me heel naar.
quote:Ik werd hier via de mail op attent gemaakt
Op vrijdag 7 maart 2003 16:29 schreef Logician het volgende:
Dinus:
Dit klinkt misschien een beetje raar maar
ik heb op mijn uitgerekende datum mijn
vriend naar bed gesleurd en na 2 maal vrijen
liet de slijmprop los en begonnen spontaan
de weeen zo'n 2,5 uur later was ik bevallen!!
Dit had ik gedaan op advies van de gyno die
me vertelde dat in het sperma v.d man een
stof zit die de bevalling in werken kan zetten
Ze raadde ons aan om het een paar maal
achter elkaar te doen, lol!
Naja was wel eventjes giebelen natuurlijk, maar
het werkte wel!!
Misschien een handig weetjeSucces!!!!
Proberen kan geen kwaad dacht ik !!! Bedankt
Ik krijg een broertje of zusje!!!
Dolgelukkig.. Superblij en nog steeds aan 't bijkomen van de schrik!!
In Januari gestopt met de pil en totaal niet verwacht dat het zo ontzettend snel zou gaan!
Ik ben nu ong. 7 weken zwanger en als alles goed blijft gaan ben ik in (eind?)Oktober uitgerekend
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 19:53 schreef Meaghan het volgende:
Jiiiiiiippppiiiieeeee...
In Januari gestopt met de pil en totaal niet verwacht dat het zo ontzettend snel zou gaan!
Ik ben nu ong. 7 weken zwanger en als alles goed blijft gaan ben ik in (eind?)Oktober uitgerekend![]()
GEFELICITEERD! Leuk hoor! Alvast een hele prettige zwangerschap gewenst!!
quote:Dat heb ik ook een tijdje bij Jasper gedaan, tot ik hem half gewurgd en helemaal bezweet in zijn bed terugvond. Ik heb dat ding daarna nooit meer gebruikt en kan het ook niemand aanbevelen.
Op vrijdag 7 maart 2003 17:42 schreef Angelic1 het volgende:Mijn meiden hebben heel lang in een slaapzak gelegen, waardoorheen (door de armsgaten) ik heel strak een kofferriem had gebonden om het matrasje heen. Daardoor konden ze niet gaan staan... idee misschien?
Meaghan van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Kleintje, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Veel succes dinsdag.
Meaghan, gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat is Jillian toch lang, of lijkt dat alleen maar zo?
Catootje, hoop dat je lekker geshopt heb en dat het een beetje geholpen heeft.
Dinus, nu geen twee weken meer wachten, hoor.
Knorretje, wij hebben bij de Hema goedkope, kleine schoentjes gekocht had geen maataanduiding, gewoon net zoals de kleertjes (maat 68). Katja heeft één paar al helemaal stukgelopen. Alleen voor buiten op straat zijn ze misschien net iets te dun.
Alle zwangeren verder heel veel succes en plezier met alle echo's, kleertjes kopen, kamertjes behangen, enz. enz.
Met Karin en Bram is alles nog prima, Karin gaat duidelijk een stuk beter en is een stuk helderder zonder morfine.
Ik ga wederom vroeg erin, ben nog steeds bekaf, morgen komt er wel weer een update.
Kleintje gefeliciteerd met je nieuwe baan.
Knorretje bij de hema hebben ze inderdaad kleine schoentjes. Niet met een superzool, maar maakt ook niet zo uit. Zeveel heeft het voor kleine stukjes nog niet te lijden. Bo liep vaak ook op haar zootjes buiten
Wij hebben ook een saf t sleep, is misschien wat makkelijker als je hem wilt lenen. Maar ik denk dat die slimme tante van jullie net als Bo hem uiteindelijk ook gewoon openmaakt (is met klitteband) Zeker als ze lekker wil woelen. Zelf denk ik dat je haar misschien het beste kan laten staan. Gaat echt weer over. Ik maakte me daar met Bo ook erge zorgen over. Die is ook wat gevallen.Onder de blauwe plekken. Wij hebben op een gegeven moment het campingbedje beneden gezet ipv de box, zodat als ze viel ze niet hard viel, maar tegen het net of van dat campingbedje en zacht op het matras. In haar eigen bed viel ze ook constant (ging alleen niet staand slapen zoals Alicia) En nu begint het overgens weer. Ze begint te klimmen en te klauteren, maar eenmaal ergens op ziet ze geen gevaar en laat zch dus geregeld van banken en stoeltjes vallen. Probeer natuurlijk zoveel mogelijk op te vangen/corrigeren, maar driftbuien ook hier in overvloed. En inderdaad het vreet energie he!!! Enne waar blijven de carnavalfoto's
Enne Lois, 7 oktober is niet mijn uitgerekende datum hoor, maar het is je vergeven hoor
Je hebt het er maar druk mee!!
Livelink, Jillian zit qua lengte en gewicht wel boven het gemiddelde. Ik weet niet precies hoe lang ze is, ze meten op deze leeftijd niet meer bij het CB, maar we schatten zo'n 85 cm.
quote:Hier nog zo eentje! Trekt vaak ook nog z'n handen onder zijn lichaam. Ik denk dat Jorden dat voornamelijk doet als hij het koud heeft. Maar misschien vindt hij het ook wel lekker liggen, ik kan het hem nog niet vragen
Op vrijdag 7 maart 2003 19:36 schreef Knorretje het volgende:[..]
9 van de tien keer ligt ze namelijk op de buik met de knieen onder haar (zal ze wel lekker vinden liggen
)
Meaghan, van harte gefeliciteerd! En zo snel! Fijn hoor!
quote:Fliciteeeeeeeerdddd Meaghan
Jiiiiiiippppiiiieeeee...Ik krijg een broertje of zusje!!!
quote:Wat vreemd. Hier wordt er gewoon gemeten tot je niet meer naar het CB moet. Er staat toch niet voor niets een curve in het groeiboekje?
Op vrijdag 7 maart 2003 20:25 schreef Meaghan het volgende:
Ik weet niet precies hoe lang ze is, ze meten op deze leeftijd niet meer bij het CB, maar we schatten zo'n 85 cm.
Vorige keer was mijn cyclus erg lang en dus helemaal van slag na het stoppen met de pil en duurde het uiteindelijk een jaar voordat ik zwanger was van Jillian. Ik wilde nu alvast stoppen met de pil en dan rustig afwachten, dus niet echt met het idee van "ik wil nu meteen zwanger worden". Vandaar ook dat ik afgelopen maandag, na 21 dagen overtijd pas een test heb gedaan, daarvoor was het niet eens in me opgekomen dat ik zo snel zwanger zou kunnen zijn.
quote:Jillian deed zich netjes op de uitgerekende datum melden, dusseh..
Op vrijdag 7 maart 2003 20:36 schreef Capaja het volgende:[..]
Fliciteeeeeeeerdddd Meaghan
laten we alvast 1 ding afspreken je gaat NIET 2 weken over tijd oke ?
En het CB hier(ben onlangs verhuisd) is nogal makkelijk en ze hebben het ook ontzettend druk
Je kunt je kind wel zelf meten daar, maar dat is geen doen in je uppie. We houden haar lengte hier zelf wel bij, geen probleem..
Omdat ik het verder nog niet tegen iemand kwijt kan, dacht ik dat hier maar te doen: ik ben gestopt met de pil! Jippie en eindelijk, want de drang om moeder te worden heb ik al zo lang...
raar hoor, maar na 14 jaar dat stomme pilletje ben ik zo blij dat ik dat nu ff niet meer hoef!
quote:Welkom MikMau, spannend he, stoppen met de pil!
Op vrijdag 7 maart 2003 21:00 schreef MikMau het volgende:
Hallo allemaal! Ook ik ben een lurker, lees met veel plezier al jullie verhalen en kijk jullie foto's.....Omdat ik het verder nog niet tegen iemand kwijt kan, dacht ik dat hier maar te doen: ik ben gestopt met de pil! Jippie en eindelijk, want de drang om moeder te worden heb ik al zo lang...
raar hoor, maar na 14 jaar dat stomme pilletje ben ik zo blij dat ik dat nu ff niet meer hoef!
Meaghan, gefeliciteerd!!!!
En verder iedereen die in gedachten met me meepuft een dikke
ok twee dan.....
quote:JEEEEEETJE!! Ik ben jaloers op je snelheid, maar wat gun ik je dit van harte zeg!! Leuk hoor!!
Jiiiiiiippppiiiieeeee...Ik krijg een broertje of zusje!!!
Ik ben nu ong. 7 weken zwanger en als alles goed blijft gaan ben ik in (eind?)Oktober uitgerekend![]()
quote:heb er al een paar neergegooid
Op vrijdag 7 maart 2003 20:22 schreef jessie het volgende:
Enne waar blijven de carnavalfoto's
Ik neem als jullie tenminste gaan maandag de kolf voor jullie mee. (eindelijk bijgelezen en las je berichie )
In eerste instantie natuurlijk van harte alle zwangeren en kindertjes..(tja ik ben en blijf voornamelijk een lurker). Maar ik moet iets kwijt...
Ik ben al bijna 2 jaar (komende dinsdag) de trotse moeder van een heerlijk jochie...Fantastisch idd.
Maar ik wil zo graag een tweede kindje. Mijn gevoelens zijn sterk hierin maar mijn man wil niet! Althans hij weet het nog niet.
Dit geeft best wel problemen omdat ik erover doorzeur....(ik moet hem begrijpen) maar begrijpt hij mij ook...?
Ik ben er absoluut klaar voor....maar je moet er nu eenmaal met z'n tweeen voor zijn.
Hij is dol op Damon (daar is absoluut geen twijfel over) maar hij twijfelt...over....geen idee.....
Ik hoop trouwens niet dat ik mensen nu tegen de borst stoot omdat ik "zeur" over een tweede terwijl sommige blij zouden zijn met 1 kind, want dat is absoluut niet mijn bedoeling!!!!
Wij zijn heel gelukkig met onze zoon en alles gaat prima... maar toch...
wordt vervolgd.. we hebben nog even de tijd
quote:Hartstikke fijn (ja wij gaan maandag, als alles hier blijft gaan zoals het gaat) Zal ik die safetsleep meenemen, of lijkt je dat niks? Ik hoor het wel.
Op vrijdag 7 maart 2003 21:57 schreef Knorretje het volgende:[..]
heb er al een paar neergegooid
Ik neem als jullie tenminste gaan maandag de kolf voor jullie mee. (eindelijk bijgelezen en las je berichie
)
Het was wel erg spannend om te lezen hoe het met Karin is gegaan, mijn complimenten ook naar Lois die ons ontzettend goed op de hoogte heeft gehouden! Tof hoor!
Op naar de volgende... en over 7 weken ben ik zelf aan de beurt...
Verder las ik over anderen die zwanger zijn, ook jullie enorm gefeliciteerd en erg veel sterkte en geluk!!!
Ik kom snel weer even lezen hoe het op de roze FOK!wolk gaat!
En Catoot, het is jou ook zo van harte gegund meid, het gaat gewoon allemaal goed komen!!
..En dit geldt natuurlijk ook voor E.T. en al die andere meiden die er zo voor knokken
Mag ik vragen waar je die hebt gekocht en hoe die beviel? Ik heb op zondag (!) de hele Ikea door gewandeld vroeger verkochtten ze die dingen voor weinig maar helaas.
Wij zitten vaak bij visite (lees, Opa en Oma) vreselijk te mutsen om Freek ergens neer te zetten, vandaar.
Catoot, Hang in there meisje... Ow ja, het resultaat van het iedere dag doen was Freek
quote:Zo'n hangstoeltje voor aan tafel is te koop bij Prenatal ... zijn iets van E 30 dacht ik.
Op zaterdag 8 maart 2003 00:01 schreef Leah het volgende:
Knorretje?
Ik zit net ff nostalgisch te doen in de oude Z&K delen Karin is 17 weken zwanger en zie daar een foto van Alicia in zo'n hangstoeltje.Mag ik vragen waar je die hebt gekocht en hoe die beviel? Ik heb op zondag (!) de hele Ikea door gewandeld vroeger verkochtten ze die dingen voor weinig maar helaas.
Wij zitten vaak bij visite (lees, Opa en Oma) vreselijk te mutsen om Freek ergens neer te zetten, vandaar.
Catoot,
Hang in there meisje... Ow ja, het resultaat van het iedere dag doen was Freek
quote:Tijd zat
Op vrijdag 7 maart 2003 22:09 schreef just me het volgende:
Moussy; ik heb ondertussen bericht gekregen van het medisch adviescollege van de VBN (ja handig toch als je nog wat mensen kent..) ze gaan het verder uitzoeken, één van de opmerkingen was wel dat je moet uitkijken dat het met afplakken niet gaat broeien en dat als de bulten dicht zijn er geen besmettingsgevaar is maar dat wist je waarschijnlijk zelf welwordt vervolgd.. we hebben nog even de tijd
Er zit 1 klein voordeeltje aan hidradenitis, het is niet besmettelijk. Dat van dat broeien zei mn gyn ook al, hij dacht ook wel aan een dubbel gevouwen spuugdoekje (wat dan mijn eigen spuugdoekjes worden) of washandjes, omdat als je gaat afplakken (heb ook nog een pleister-allergie) je de huid op een gegeven moment helemaal stuk trekt.
http://www.huidfederatie.nl/hpv/hpv.htm
Meaghan, van harte!!
En voor de rest ook een
Kleintje, jij ook gefeliciteerd! Wij houden hier van goed nieuws!
En wat is die Bram een lekker manneke zeg....
En voor de rest iedereen een dikke knuffel en
quote:ik heb hem toen bij de bevalling gekregen van mijn ouders. Maar ik heb ze bij prenatal ook wel gezien. Wel meer babyspeciaalzaken die ze volgens mij verkopen. (wij hebben hem van het merk chicco, dus denk dat het toch een heel gangbaar iets is en zelfs bestelbaar)
Op zaterdag 8 maart 2003 00:01 schreef Leah het volgende:
Mag ik vragen waar je die hebt gekocht en hoe die beviel? Ik heb op zondag (!) de hele Ikea door gewandeld vroeger verkochtten ze die dingen voor weinig maar helaas.
Hoe hij bevalt. Hij is geweldig. We slepen hem overal mee naar toe, als we uit eten gaan (niet overal is nou eenmaal een kleine kinderstoel beschikbaar, zonder stoelverkleiner dondert alicia er namelijk nog steeds uit). Maar ook als we naar mijn ouders gaan of anderen die wat verder wonen. De bekleding is afneembaar en je kunt er evt ook meerdere hoezen bij kopen.
Nadeel: Hij past niet op iedere tafel, vensterbank, etc. Kijk goed van te voren (of meet op) hoe dik het tafelblad is waar hij evt allemaal aan moet gaan hangen.
Er zijn trouwens meer reiskinderstoelen. Ook die je gewoon op een normale eetkamerstoel kan gespen, misschien is dat ook nog wel wat. en anders de campingkinderstoel, ook erg inklapbaar, klein en fijn
(wij zijn hier gezegend met drie kinderstoelen; de camping variant, een kubus stoel en de hangstoel )
Lily, naar gevoel moet dat zijn...mijn ervaring is dat je niet moet zeuren. Als ik tegen mijn vriend zeur of iig hem dat gevoel geef, zal hij juist zijn kont tegen de krib gooien. Natuurlijk moet je hem wel op de hoogte houden van wat jij voelt, maar niet aandringen dat hij overstag gaat...stel je voor dat je hem pusht voor een tweede en dan blijkt het een huilbaby ....geef hem de tijd om aan het idee te wennen en heeeel veel succes!!
quote:Had je Rene ook geen borstvoeding gegeven (staat me zo bij van niet, toen kenden we JustMe natuurlijk nog niet)..hoe ging dat toen Mous? hebben ze je nooit tips gegeven?
Op zaterdag 8 maart 2003 03:01 schreef moussy het volgende:[..]
Tijd zat
![]()
Er zit 1 klein voordeeltje aan hidradenitis, het is niet besmettelijk. Dat van dat broeien zei mn gyn ook al, hij dacht ook wel aan een dubbel gevouwen spuugdoekje (wat dan mijn eigen spuugdoekjes worden) of washandjes, omdat als je gaat afplakken (heb ook nog een pleister-allergie) je de huid op een gegeven moment helemaal stuk trekt.
http://www.huidfederatie.nl/hpv/hpv.htm
Meaghan, van harte!!En voor de rest ook een
*aait Moussje es effe lekker*
Ik ben heel erg blij met mijn autootje!!!! Ik ben weer erg mobiel en niet meer van dat rotopenbaar vervoer afhankelijk.
Ik heb nu ook minder last van harde buiken en mijn rug... kweet niet zo goed of dat nu komt omdat ik dus veel autorij en minder fiets en loop of dat het komt omdat ukkie nu al ingedaald is.
Ik heb van de week ook eindelijk de geboortekaartjesboeken
opgehaald zodat we wat kunnen uitzoeken. Ik ben al 36 weken morgen... (schaam me dood dat ik het nu allemaal nog moet doen en de kamers moeten ook nog steeds gebeuren
)
Volgende week kan ik de klossen al bij de thuiszorg lenen... is het trouwens ook verplicht om een babyweegschaal in huis te hebben? Ik wil BV gaan proberen maar als dat niet echt wil (zoals met Damey) dan ga ik toch zo over op de fles....Ik had met damien wel een weegschaal in huis...maar die hebben we maar twee keer gebruikt geloof ik...
Lois??? Hoelang moet Karin in het ziekenhuis blijven? Of is daar nog nix over bekend?
Verder vergeet ik er nogal wat hier maar iedereen een knuf, kroel en kus die het nodig heeft!!!!!
Lois, Clark en Eva, jullie natuurlijk ook gefeliciteerd met de nieuwe familie uitbreiding.
Een dikke kus voor Bram, Karin en Peter
En Catoot? ik heb een klein briefje geschreven dat je dit jaar aan de beurt moet zijn hoor, zou het helpen?
En alle andere zwangeren, moeders en misschien wel nu bevallers, veel plezier met jullie grut en sterkte tijdens de bevalling.
*terug in lurkstand*
quote:Ik heb René nooit bv gegeven, omdat ik dat niet wilde. Was ook een hele andere zwangerschap. Tot een 2 maanden voor de bevalling begon ik het pas leuk te vinden dat ik zwanger was. René was een verrassing en ik wist toen niet of ik daar wel zo blij mee was. Ik was ook helemaal niet bezig met zwanger zijn, las geen boeken, wist niks van bv en zag het allemaal wel.. Tijdens die zwangerschap had ik ook een prenatale depressie wat na de bevalling over is gegaan naar een postnatele... En nu, ik zou niet zonder dr kunnen, maar toen... wat er toen door me heen ging zal ik hier maar niet zetten, omdat ik me er vreselijk voor schaam en voor me gevoel soms al te veel met de billen bloot ga met persoonlijke dingen
Op zaterdag 8 maart 2003 09:10 schreef Catootje het volgende:[..]
Had je Rene ook geen borstvoeding gegeven (staat me zo bij van niet, toen kenden we JustMe natuurlijk nog niet)..hoe ging dat toen Mous? hebben ze je nooit tips gegeven?
quote:Wat en je toch ook een lekker ding he, ik zou willen dat ik jou zo kan steunen zoals jij iedereen hier zo vreselijk steunt
*aait Moussje es effe lekker*
quote:Zooo erg ist nog niet met me
Op zaterdag 8 maart 2003 10:47 schreef Spuuglokje het volgende:
Moussy, misschien denk ik wel te simpel, hoor, maar als je nou in je BH twee gaatjes (aan iedere kant 1) knipt, dan kan daar je tepel(hof) door. Dan is de rest van je borsten bedekt.
quote:Moussy, ik had aan het begin van mijn zwangerschap ook zulke gevoelens, schaam schaam...
Op zaterdag 8 maart 2003 12:33 schreef moussy het volgende:Ik heb René nooit bv gegeven, omdat ik dat niet wilde. Was ook een hele andere zwangerschap. Tot een 2 maanden voor de bevalling begon ik het pas leuk te vinden dat ik zwanger was. René was een verrassing en ik wist toen niet of ik daar wel zo blij mee was. Ik was ook helemaal niet bezig met zwanger zijn, las geen boeken, wist niks van bv en zag het allemaal wel.. Tijdens die zwangerschap had ik ook een prenatale depressie wat na de bevalling over is gegaan naar een postnatele... En nu, ik zou niet zonder dr kunnen, maar toen... wat er toen door me heen ging zal ik hier maar niet zetten, omdat ik me er vreselijk voor schaam en voor me gevoel soms al te veel met de billen bloot ga met persoonlijke dingen
Gelukkig sloeg het roer na drie maanden compleet om en vond ik het heerlijk. En idd, ik zou mijn ventje nu voor geen goud willen missen
Ben zo vlieft..
Deze zijn voor jou.
We hebben hier het een en ander al toegediend/geprobeerd. Daarnaast zoeken we ons rot na meerder tips etc.
quote:Ehm hier staat alles Recept voor wafels gezocht En nee, ik heb een Bestron. Kun je Tefal niet mailen?
Op zaterdag 8 maart 2003 19:29 schreef lady-wrb het volgende:
he rewimo, heb je die wafels al gebakken? (wij vanochtend nog)
kan het topic waar je erover begon niet meer vinden.
heb jij ook zo'n multisnack reverso van tefal?
zo ja, weet jij toevallig waar ik die bakplaten bij kan bestellen?
quote:Ik heb iets van de huisarts gekregen, het is een soort olie die je in het oor druppelt. Ik zal morgen als we thuis zijn even kijken (zijn nu bij qltel). Het helpt erg goed, ik heb het zelf ook gebruikt.
Op zaterdag 8 maart 2003 20:16 schreef Knorretje het volgende:
wat zijn jullie tips tbv oorpijn ?We hebben hier het een en ander al toegediend/geprobeerd. Daarnaast zoeken we ons rot na meerder tips etc.
quote:Maar ik bedoelde het als oplossing voor dit probleem dus:
Op zaterdag 8 maart 2003 12:33 schreef moussy het volgende:[..]
Zooo erg ist nog niet met me
Zit wel al met hidradenitis in het begin van de laatste fase, maar mag nog boffen dat mn borsten ook nog enigzins aantrekkelijk zijn
quote:Dan hoef je niks af te plakken tijdens borstvoeding. Maar ik zal het wel verkeerd begrepen hebben?
Op vrijdag 7 maart 2003 15:58 schreef moussy het volgende:
Ik heb hidradenitis... wat dus er voor zorgt dat ik (goor praatje) regelmatig pusbulten op mijn borsten heb. Daarom zit ik aan een kolf te denken. Mijn arts zou al mee gaan denken hoe we die plekken eventueel af kunnen gaan plakken om daadwerkelijk bv te kunnen geven.
quote:die heeft ze inmiddels gehad. Ze is nu weer vrij rustig. Maar je weet maar nooit wat ze over een half uur ofzo weer doet.
Op zaterdag 8 maart 2003 20:23 schreef jessie het volgende:
Die chamodent druppels of tablettjes voor doorkomende tanden en kiezen schijnen ook voor oorpijn te zijn. Weet niet of het helpt voor oorpijn ,voor de tandjes lijkt het wel te helpen.
bij veel sites staat dat je contact op moet nemen met de huisarts zodra een kind jonger dan 2 oorpijn heeft en niet zelf mag gaan dokteren.. Hoe zit dat ??
En ik wil zo graag ;'(
Ik heb nu lage rugpijn en ik wil overal wel een signaal in zien dat het maar snel beginnen gaat!!!!
quote:Als ik nog tijd heb om te mailen laat capaja wel even iets weten, maar ik heb zo het idee dat we weer een rustige nacht ingaan.........
Op zaterdag 8 maart 2003 20:49 schreef Rewimo het volgende:
Dinus, er gaat nu vast wat gebeuren joh. Pijn is fijnHou ons op de hoogte als je dat lukt en je er zin in hebt. Is er iemand die een berichtje voor je kan sturen als we mee moeten persen?
![]()
![]()
quote:ik ken het gevoel moussy, ik heb precies hetzelfde gehad. een van de redenen dat ik hier lees/post is om je eerlijk te zeggen, het gevoel mee te beleven dat ik gemist heb, zowel tijdens de zwangerschap, als na de bevalling.
Op zaterdag 8 maart 2003 12:33 schreef moussy het volgende:[..]
Tijdens die zwangerschap had ik ook een prenatale depressie wat na de bevalling over is gegaan naar een postnatele... En nu, ik zou niet zonder dr kunnen, maar toen... wat er toen door me heen ging zal ik hier maar niet zetten, omdat ik me er vreselijk voor schaam
[..]
quote:Owwww, je bent beslist niet de enige: in mijn omgeving ken ik er een aantal die door een zwangerschap compleet van slag raken emotioneel. En dat dus ook erna erg hebben: echt depressief en zo. Heeeel sneu. K*thormonen ook soms! Ze kunnen je veel geven en veel afnemen. Je gevoelens kan ik me heel goed voorstellen: ik heb zelf vrij erge pms-gevoelens door het gebruik van die extra hormonen. 1 keer per maand ben ik zo wanhopig dat ik hele nare dingen denk
Op zaterdag 8 maart 2003 22:06 schreef lady-wrb het volgende:[..]
ik ken het gevoel moussy, ik heb precies hetzelfde gehad. een van de redenen dat ik hier lees/post is om je eerlijk te zeggen, het gevoel mee te beleven dat ik gemist heb, zowel tijdens de zwangerschap, als na de bevalling.
mag ik vragen hoe ze het bij jou hebben aangepakt? medicijnen of opname?
het klinkt misschien heel raar, maar ik ben een soort van blij een lotgenote te treffen. juist op dit topic kreeg ik steeds meer het gevoel een uitzondering te zijn. alsof er iets met mij verschrikkelijk mis is geweest (en misschien nog is)
soms zit ik met tranen in mijn ogen te lezen en soms kan ik wel janken als ik me realiseer dat ik die tijd nooit en te nimmer meer over kan doen.
Damey heeft nu sinds gisteren weer last van ontstoken ogen... nou ja een oog.
T zit helemaal dicht en der komt groen/gele pus uit (ja lekker praatje op zondag ochtend).
Ik ben het nu steeds aan het schoonmaken met gekookt afgekoeld water maar als het hiermee niet minder wordt ga ik er wel mee naar de dokter.
Ik loop ondertussen de hele ochtend al mijn handen te wassen, want ja het is vreselijk besmettelijk....
Zo Dinus!!!! je bent nu denk ik wel verplicht om minstens twee keer per dag te melden hoor!!!!
quote:Ja dat is omdat ze oorontseking kan hebben. Daar moet een dokter even naar kijken. Zoë had t vorige week ook en als dat uit de hand loopt kan het permanente schade aan het oor veroorzaken.
Op zaterdag 8 maart 2003 20:28 schreef Knorretje het volgende:[..]
bij veel sites staat dat je contact op moet nemen met de huisarts zodra een kind jonger dan 2 oorpijn heeft en niet zelf mag gaan dokteren.. Hoe zit dat ??
Dinus..heeft t nog doorgezet? Nog een paar dan
Met Karin en Bram gaat alles prima. Bram doet het geweldig maar wordt wel enorm bijgevoed. Elke voeding zo'n 40 cc erbij! Hij was echt gruwelijk afgevallen al, weegt nu nog maar 4200 gram en was duidelijk niet tevreden. Karin vond dat heel moeilijk maar na het verhaal van Leah dat Freek dat ook had gehad (wat ik gelijk heb doorgebeld) was ze wat rustiger.
Door de koorts met onbekende reden die Karin heeft gehad zit ze van top tot teen onder de uitslag. Dat heeft ze altijd, ze is allergisch voor koorts. Doordat ze zo ligt te zweten en jeuken is het helemaal stuk op haar rug en gaat het smetten. Dat is lastig als je voornamelijk alleen maar in bed ligt. Ze gaat nu wel af een toe een stukje wandelen.
De pijn is minder maar ze zag volgens de verpleging nog wel "eng bleek". Nou vonden wij allemaal dat ze er allang weer goed uitzag en dat zeiden we dan ook steeds. Gistermorgen was ik even snel langs om wat spulletjes te brengen en naderhand zei de verpleegkundige: "was dat jouw zus Karin? Dan zie je inderdaad niet zo erg bleek." Wij zijn gewoon niet bruinig.
Ze krijgt wel staalpillen want ze heeft een aardig jasje uitgedaan na de bevalling.
Als alles verder goed gaat, en er is kraamhulp beschikbaar thuis dan mag ze misschien morgen naar huis. Is er geen kraamhulp, door wat voor reden dan ook, dan moet ze nog blijven.
* Lois gaat duimen*
Bram:
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 09-03-2003 09:51]
Ik heb gisteren ook bij een informatiekraampje gestaan van het echobureau waar wij waarschijnlijk een afspraak gaan maken. Wij hebben duidelijk gemaakt dat we perse het geslacht willen weten en kregen de verzekering dat die mevrouw dat zeker kon zien. Kan ze het niet zien de 1e keer dan mogen we op haar kosten nog een keer terugkomen. Ik moest haar wel verzekeren dat ik echt wel zwanger ben, al 14 weken want "ze zag helemaal niks". Ik viel ook behoorlijk weg bij al die hoogzwangere dames daar.
Ze maakt 2D echo's met videoband en foto's voor 70 euro en 3D en 4D echo's voor 100 euro. Wat een geld.
Maar we hebben voor Eva zo'n band in haar geboortemand, dat moet deze kleine natuurlijk ook.
Ik vergeet bijna dagelijks dat ik ook nog "even" zwanger ben. Je ziet nog haast niks en ik voel ook nog niks. Gisteren heb ik dus eventjes de boodschappen de kamer in gedragen (tot woede van Jeroen, maar ja ze stonden in de weg), de kamer gezogen en de benedenverdieping gedweild, verder nog heen en weer naar het ziekenhuis gehold en lekker met Eva gedold. Gisteravond lag ik gevloerd op de bank met lekkere bandenpijn.
* Lois gaat even een tandje rustiger aan doen maar*
quote:Lijkt me inderdaad wel zo verstandig Lois!! Je zou idd bijna vergeten dat jij ook zwanger bent !
Op zondag 9 maart 2003 10:26 schreef Lois het volgende:
* Lois gaat even een tandje rustiger aan doen maar*
Ben blij dat de folder in goede aarde gevallen is!
Moet je nagaan.. komende zaterdag ga ik naar de jubileumreceptie van de VBN die dan alweer 25 jaar bestaat!
Gaoxing.. was heerlijk om vanmorgen zo lang bij te kletsen!!
Ladies, bedankt voor de info, ik zal eens naar de prenatal gaan deze week.
quote:als ik zo eens naar die foto kijk.............
Op zondag 9 maart 2003 09:41 schreef Lois het volgende:
[quote]
Bram:
[afbeelding]
en dat bijvoeden Pascal was ook een KS kindje die 2 weken te vroeg was de 1e 2 dagen heeft hij geen bv gehad (ik wel gekolfd) toen 2 dagen bijvoeden omdat hij gewoonweg te moe was om zelf een volledige bv naar binnen te werken maar binnen 6 dagen was alles dik in orde en mochten we naar huis met een volledige BV !
Wij hebben even een midweekje weg geboekt. Voor het eerst op 'vakantie' met Bo. We gaan een kort midweekje (van dinsdag tot vrijdag, scheelt weer hoef husb geen vrije dagen te nemen) naar landgoed t Loo. Heb er zo'n zin in. Vooral heerlijk een ligbad in het huisje en dat lijkt me nou zo leuk he lekker met Bo in bad. Voor anderen die een bad hebben misschien een heel normaal iets, maar voor ons dus niet We gaan ook lekker fietsen daar en wandelen en zwemmen. Veel hangt natuurlijk ook van hetweer af. We nemen wel een eigen campingbedje mee omdat Bo daar zomers hier ook in slaapt op onze kamer (op haar kamer dan te warm) en zo dus voor haar misschien een veilig iets is met al die veranderingen. Bo (ik geloof de meeste kinderen wel) houd wel van vaste structuur dus ik ben benieuwd. Nu kan ik zelf ook nog lekker uit de voeten met mijn buik dus moet het er maar van nemen. Ik heb nog lekker allemaal badolie's van kneip (had ik toen aangeschaft voor in het kraamhotel met mijn bevalling van Bo, maar was iets te rooskleurig, haha, mocht helemaal niet in bad ivm infectiegevaar) dus lekker relaxen. We hebben wel een anuleringsverz genomen ivm oma natuurlijk.
Dus 18 maart gaan we heerlijk ff weg. Dus Dinus, wel ff voor die tijd bevallen he.
quote:Heyy Grijs gefeliciteerd !!!
Op zondag 9 maart 2003 13:50 schreef Grijs het volgende:
En weer een zwangere erbij! Ik mag ook op het lijstje, onder Meaghan.
Ik weet niet precies hoelang ik zwanger ben, ik denk nu (bijna) 7 weken. Ik gok dat ik dus eind oktober/begin november uitgerekend ben.
15 april heb ik een echo en dan hoop ik dat het duidelijk wordt hoever we zijn. Aankomende woensdag begin ik te plassen voor MvM (speciaal voor Catootje en E.T.).
(en de anderen uiteraard ook gefeliciteerd !!)
Dinus, ik heb het vermoeden dat jij druk bezig bent, succes!
Dinus: gogogogo!!
Ik ben alleen 's ochtends misselijk, maar als K3 mij een paar beschuitjes op bed geeft dan is het allemaal nog wel binnen te houden.
Catootje, ik zag in de informatiefolders van Moeders voor Moeders dat ze actief zijn in het hele land, behalve in: en dan wordt het halve land opgenoemd. In het noorden kunnen de zwangeren niet meeplassen (Groningen, Friesland, kop van Noord-Holland, Drente (m.u.v. een paar plaatsen) en verder weet ik het zo niet meer heb geen zin om nu het foldertje op te halen, maar als er mensen zijn die dat willen weten dan zoek ik het nog wel een keertje op.
quote:
Op zondag 9 maart 2003 14:51 schreef Grijs het volgende:
Dankjulliewel voor de felicitaties!Ik ben alleen 's ochtends misselijk, maar als K3 mij een paar beschuitjes op bed geeft dan is het allemaal nog wel binnen te houden.
Catootje, ik zag in de informatiefolders van Moeders voor Moeders dat ze actief zijn in het hele land, behalve in: en dan wordt het halve land opgenoemd. In het noorden kunnen de zwangeren niet meeplassen (Groningen, Friesland, kop van Noord-Holland, Drente (m.u.v. een paar plaatsen) en verder weet ik het zo niet meer heb geen zin om nu het foldertje op te halen, maar als er mensen zijn die dat willen weten dan zoek ik het nog wel een keertje op.
En dat het allemaal maar voorspoedig gaat hè!!
En Grijs, jij ook van harte gefeliciteerd
[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 09-03-2003 21:23]
quote:Knor, het heet Otalgan. Christan gaf na een dag al aan dat zijn oor geen pijn meer deed. Het is dik, olieachtig spul, het werkt erg goed vind ik.
Op zaterdag 8 maart 2003 20:25 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ik heb iets van de huisarts gekregen, het is een soort olie die je in het oor druppelt. Ik zal morgen als we thuis zijn even kijken (zijn nu bij qltel). Het helpt erg goed, ik heb het zelf ook gebruikt.
quote:Die werkt ook verdovend
Op zondag 9 maart 2003 17:55 schreef Rewimo het volgende:[..]
Knor, het heet Otalgan. Christan gaf na een dag al aan dat zijn oor geen pijn meer deed. Het is dik, olieachtig spul, het werkt erg goed vind ik.
Grijs, van harte!!!
Hier doen ze trouwens ook niet meer aan MvM, was te weinig animo voor
Lady-wrb... ik zou heel graag antwoorden willen geven, vind je dat goed als ik dat via de mail doe? Ik heb er nogal moeite mee om er over te praten-tikken... zal ook heel eerlijk zeggen dat niemand in mijn omgeving weet wat er toen gebeurde en wat er toen in me omging. ik heb alleen je e-mail adres niet
En ik ben helaas niet bezig
Ik heb zelfs het idiote idee dat het niet meer gaat gebeuren ook, en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op
quote:Heerlijk een weekje week, zo'n park is een succes met een kleintje, vind ik! Wij hadden trouwens zwemluiertjes gekocht voor daar, en dat vond ik reuze handig, in het huisje alvast de zwemluier aan, dan ben je in het zwembad zo klaar. In sommige parken is het ook verplicht geloof ik.
Op zondag 9 maart 2003 13:35 schreef jessie het volgende:
He ik dacht ik zie Capaja staan Dinus zal toch niet bevallen zijn.... Dus 18 maart gaan we heerlijk ff weg. Dus Dinus, wel ff voor die tijd bevallen he.
Ik ga er niet heel erg over nadenken dat ik 18 maart nog niet bevallen ben want dan ga ik heel hard gillen geloof ik
Ik heb visioenen van een bevalling die nog twee weken op zich laat wachten en dat ik dan alsnog een keizersnee krijg omdat ze inmiddels te groot is. Waar ken ik dat verhaal toch van?
Ach arme Dinus, ook jouw baby komt gerust wel hoor. Voor je het weet heb je het in je armen.
jessie dat klinkt zalig zo'n weekje weg! Wij zijn ook al aan het rondkijken voor een midweekje zeeland ofzoiets maar erg geschrokken van de prijzen van oa centerparks e.d.
Het lijkt ons ook zalig, zeker gezien mijn zwangerschap, om in een huisje te zitten met een zwembad in de buurt.
Hoe gaat het met Alicia en de oorpijn?
quote:Zwemluiers waren toen bij geen enkele drogist te krijgen, alleen in het park zelf, maar in dit seizoen moeten ze toch wel te krijgen zijn lijkt me. AH schijnt ze ook vaak wel te hebben.
Op zondag 9 maart 2003 19:41 schreef jessie het volgende:
Ja dat zal toch niet Dinus, laat het een leer zijn en bijt van je af, zo hard als je kunt![]()
Spannend dinsdag weer.
Weten jullie eigenlijk al wat het word? Of ben ik dat vergeten? Zal wel denk ik. Een meisje toch
Van me afbijten in het ziekenhuis vind ik knap lastig, ik heb namelijk de neiging om te gaan zitten janken als ik moet vertellen hoe het met me gaat en om dat te vermijden ga ik me groot houden en doe alsof het allemaal wel meevalt. Heel lastig is dat.
Maar goed, ik hoop dat het niet nodig is, en dat we
[droommodus]
vannacht richting ziekenhuis gaan met al een cm of 8 ontsluiting en dat ik na drie persweeen het roze wonder zie verschijnen, om vervolgens een paar uurtjes te slapen en morgen stralend op een roze wolk in bed te liggen
[/einde droommodus]
Ohja, Jessie als de kleine iets wil hebben aan de kleertjes in de kast, moet ze wel een meisje worden !
Zijn jullie al uit de naam Dinus?
Karin en Peet hebben het een paar uur voor de geboorte pas definitief besloten. Karin moet trouwens nog erg wennen aan de naam Bram, ze (en wij ook eigenlijk) zeggen nog weleens per ongeluk Flap.
quote:ze is gister uiteindelijk in slaap gesukkelt, vanmorgen pas weer wakker geworden en heeft heerlijk de hele dag gespeeld en ligt inmiddels al weer een tijdje te knorren. Ze heeft dus helemaal nergens meer last van
Op zondag 9 maart 2003 19:45 schreef Lois het volgende:Hoe gaat het met Alicia en de oorpijn?
Over die zwemluiertjes gesproken, mijn vriend heeft bij Prenatal zo'n speciaal zwembroekje gekocht, die ook een ingebouwde luier heeft .
Ik heb geen idee hoe het werkt, maar ik hoop dat we er wel mee in het zwembad mogen. Die zwemluiers ken ik niet, maar dat zal wel weer hardstikke duur zijn, vrees ik.
Dinus, ik hoop dat je droom uitkomt. Zou wel mooi wezen, dan kan ik morgenochtend nog net lezen dat er weer een heel lief, schattig babietje is geboren, na een hele makkelijke bevalling.
Landal green zijn wij ook een keer heen geweest, ik vond alleen als nadeel dat er niks tot weinig op het park te doen is en het zwembad niet bijzonder. Het volgende plan is bij ons een huisje op Ameland dat een zwembad in-bij het huisje heeft. Dat lijkt me helemaal het einde aangezien ik niet zo maar in badpak ten tonele kom.
dinus,
Jessie, lekker joh zo'n midweekje er even tussenuit!!
Wij wilden eigenlijk een vliegvakantie boeken dit jaar, maar nu ik zwanger ben gaat dat niet door en zijn we ook aan het kijken voor een midweekje weg in eigen land. Nu nog m'n schoonmoeder zo gek zien te krijgen dat ze op één van onze honden wil passen
Ik heb er wel weer heel erg veel zin in, hoewel het tot nog toe een probleem is geweest om met Katja weg te zijn. Ze is dan meestal totaal van slag en wil niet slapen. Maar we zijn inmiddels weer een paar maanden verder, we blijven gewoon proberen.
quote:Wij hebben dr ook zo 1 die nergens slaapt... Na 1x nachten lang op straat gelopen te hebben in Turkije hebben we een stop gehad van ongeveer 2 jaar, maar na een stop hadden we het weer geprobeerd, met als gevolg dat we na 2 dagen een jankend kind en jankende hond maar naar huis zijn gegaan ipv 7 dagen.... met de kerst hebben we een nachtje bij mn ouders geslapen en dat ging redelijk goed. Maaaaaaar, toen had ze wel kindival van te voren gekregen
Op zondag 9 maart 2003 22:29 schreef livelink het volgende:
Ik heb er wel weer heel erg veel zin in, hoewel het tot nog toe een probleem is geweest om met Katja weg te zijn. Ze is dan meestal totaal van slag en wil niet slapen. Maar we zijn inmiddels weer een paar maanden verder, we blijven gewoon proberen.
quote:En vergeet de zwemband niet
Op maandag 10 maart 2003 07:28 schreef jessie het volgende:
*zwemluiers EN kindival op lijstje schrijft*
durfhetbijnanietmeertevragen... Dinus, hoe gaat ie????
Wij gaan over twee weken ook voor het eerst op vakantie met Jonas. Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat. Mijn schoonouders nemen ons mee op wintersport. We zijn tot dusver één keer een nacht weggeweest en toen wilde meneertje niet zo slapen..
Het is 10 uur rijden en daar zag ik best een beetje tegenop. Gelukkig hebben we besloten dat we lekker -mede voor het vakantiegevoel- onderweg overnachten! Kan het ventje 's nachts gewoon lekker in een bedje slapenof tussen ons in Volgens hubbie maak ik me allemaal druk om niks want Jonas slaapt toch altijd in de auto bla bla. Dat was inderdaad zo toen hij 2 maanden was maar nu zit hij ook weleens gillend in zijn maxicosi hoor
Ik neem gewoon veel zooi mee! Allemaal vertrouwde speeltjes enzo. En natuurlijk een hele medicijnkast. Zou het voor Jonas ook handig zijn om Kindival mee te nemen, hij is 6 maanden???
quote:volgens de gebruiksaanwijzing mag ie het hebben...
Op maandag 10 maart 2003 07:44 schreef Sweej het volgende:
Zou het voor Jonas ook handig zijn om Kindival mee te nemen, hij is 6 maanden???
jessie: ik ben de kolf al aan het uitkoken voor je...
Fijn knorretje, ik heb de safe-t-sleep voor de zekerheid van zolder gehaald, ik neem hem gewoon mee, als je het wat vind kan je hem gewoon gebruiken hoor, tot de komst van de nieuwe spruit, haha. En wie weet is dat helemaal geen woelwater, kan natuurlijk ook. Beetje rustiger mag best
quote:veel plezier met koffie drinken en bijkletsen
Op maandag 10 maart 2003 08:32 schreef jessie het volgende:
*zwemband van christan op lijssie erbij zet*
Fijn knorretje, ik heb de safe-t-sleep voor de zekerheid van zolder gehaald, ik neem hem gewoon mee, als je het wat vind kan je hem gewoon gebruiken hoor, tot de komst van de nieuwe spruit, haha. En wie weet is dat helemaal geen woelwater, kan natuurlijk ook. Beetje rustiger mag best
quote:Ja, die weten we al een tijdje maar we hebben deze week nog even snel een jongensnaam erbij bedacht voor het geval dat !
Op zondag 9 maart 2003 19:52 schreef Lois het volgende:
Zijn jullie al uit de naam Dinus?
Ohja, Capaja heeft geholpen bij het bedenken van de naam
quote:Grijs en aanhang natuurlijk GEFELICITEERD!!!!!
Op zondag 9 maart 2003 13:50 schreef Grijs het volgende:
En weer een zwangere erbij! Ik mag ook op het lijstje, onder Meaghan.
Ik weet niet precies hoelang ik zwanger ben, ik denk nu (bijna) 7 weken. Ik gok dat ik dus eind oktober/begin november uitgerekend ben.
15 april heb ik een echo en dan hoop ik dat het duidelijk wordt hoever we zijn. Aankomende woensdag begin ik te plassen voor MvM (speciaal voor Catootje en E.T.).
quote:Die kan je volgens mij gewoon in iedere drogist gewoon krijgen hoor jessie
Op zondag 9 maart 2003 19:39 schreef jessie het volgende:
Zwemluiers, ok waar kan ik die kopen eigenlijk? Ik zou van de week een leuk badpakje krijgen van mijn moeder speciaal omdat we weg gaan, voor Bo dan heNeem voor de zekerheid dan ook wel wat zwemluiers mee voordat Bo in haar badpakkie eruit gesuurt word haha. En dahag voor de 18e werp je die kleine er maar 'even' uit hoor hihi
Karin en Bram zijn veilig thuis aangekomen en laten zich nu lekker verwennen door de 2 zeer bekwame kraamhulpen.
Heb me net even lopen bescheuren hierzo... ik kwam met de tube zalf bij damey aanlopen en wat doet ie? hard wegrennen en nee roepen....
Moest ik hem toch eerst gaan "vangen" gelukkig legt ie zich wel al wat neer bij het feit dat ik dus nu zijn ogen moet doen.
quote:Thx, maar we zijn wezen spelen met onze kleintjes in de spelotheek, maar hebben natuurlijk ook lekker bijgekletst en koffie/thee gedronken
Op maandag 10 maart 2003 08:35 schreef just me het volgende:[..]
veel plezier met koffie drinken en bijkletsen
Nu zit ik hier dus met de kolf van knorretje heel stoer te zitten haha. Maar wat ik me nou afvraag he, als ik dus zo ff kolf voor het gevoel gebeurt er dan niet ineens iets ofzo. Ik bedoel dan kan er toch niet ineens stiekum melk uitkomen ofzo he. En ik krijg toch ook geen weeen ofzo? Wat voel ik me weer mutserig, maar ik vind het griezelig, maar ga het vandaag of morgen toch proberen hoor. Nog ff wennen aan het idee
He Angel vervelend die oogjes van Damey!!
Lois wat fijn dat Karin weer thuis is en ze heeft zelfs 2 kraamhulpen, luxe hoor. Enne het word weer tijd voor meer foto's hoor. Karin hopelijk word je pijn steeds minder.
Ik vrees dat je uiteindelijk kunt smeren wat je wilt, maar dat het beste wat je kunt doen toch bestaat uit steeds maar weer de schaduw opzoeken.....
Zooi en Lies, ik was jullie helemaal vergeten Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Meaghan natuurlijk ook gefeliciteerd, en Grijs niet te vergeten! Tjong, het regent weer zwangeren!
Dinus, krijg je al heimwee naar de geplande keizersnede?
Jessie, bungalowparken zijn geweldig. Iris heeft het er echt geweldig naar haar zin gehad deze winter. Bij ons (Landal park de Miggelenberg) was het zwembadwater rond de 30 graden. Naar het schijnt warm genoeg voor andere kindjes, maar ons Guameesje vond het veel te koud Oh ja, zwemluiers (bij ons gaat er ongeveer een pak per maand doorheen) kun je inderdaad meerdere keren gebruiken, mits ze natuurlijk schoon blijven. Ik hou het bij twee keer per luier.
Bixis, hoe gaat het met jouw buik?
(lekker tegenstrijdig met wat ik net nog tegen jessie zei, maar het loopt hier een beetje heel vreemd. Rond 20 februari begon me kat te doen alsof ik zwanger was, precies hetzelfde gedrag als toen ik van alicia liep. Gelijk getest: negatief. Dag of 2 daarna werd ik ongesteld (7 dagen lang ipv de normale 3/4 dagen). Maar ik voel me zo ongelovelijk vreemd de afgelopen dagen. Heb meer last van m'n bekken, ben op de gekste tijden misselijk. en heb continu een lage zeurdigere buikpijn. Maar voel me niet zwanger zoals ik de vorige keer het direct aanvoelde. Lekker tegenstrijdig allemaal. Dus als het danny lukt gooien we er toch maar weer een test tegen aan.)
quote:Pak je man dan ook wat harder aan joh!!
Op maandag 10 maart 2003 08:52 schreef Dinus het volgende:
Meld!!Weer een heel rustige nacht gehad, Grrr.........
Succes verder !!! hier even wat pers smilies voor je:
quote:Spannend!
Op maandag 10 maart 2003 14:54 schreef Knorretje het volgende:
als het danny lukt om een test te bemachtigen gaan we hier maar weer eens een testje doen.
Ik zal voor je duimen.
quote:stop maar weer met duimen kon niet langer wachten dus zelf de deur uitgegaan. test gekocht en inmiddels gedaan en wat ik eigenlijk al wel verwachtte negatief
Op maandag 10 maart 2003 15:44 schreef Brighteyes het volgende:Ik zal voor je duimen.
Niet om belerend te doen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Jullie zijn dus wel bezig om een kindje te maken, ondanks dat jullie nog geen uitzicht hebben op een groter huis? Lijkt me wel een gedoe met een hoop passen en meten gezien de 'bergen' speeltjes etc. waar Alicia mee gezegend is. Hoewel, je hoeft natuurlijk niet alles dubbel te hebben.
Enne ik wil Karin en husb feliciteren met Bram...wat n lekker knulletje
Enne voor Dinus kom op he je kan t!!!!!
Wat doen de aanstaande mama's waarvan de oudste rond de 2 jaar is als de baby er is: schuiven jullie de 'oude' babykamer door naar de baby en kopen dan een peuter/doorgroeikamer voor de oudste, of kopen jullie alsnog een tweede babykamer erbij?
Ik weet eigenlijk ook helemaal niet wat de mogelijkheden zijn wat betreft peuterkamertjes. Mss heeft Ikea iets leuks in die richting?
quote:yep. In dit huis kan precies aan ons voeteneind nog een ledikantje staan. En het is best gezellig zo met elkaar allemaal in een kamer en s'ochtends allemaal in 1 bed (incl 3 katten)
Op maandag 10 maart 2003 16:15 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, balen zeg!Niet om belerend te doen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Jullie zijn dus wel bezig om een kindje te maken, ondanks dat jullie nog geen uitzicht hebben op een groter huis? Lijkt me wel een gedoe met een hoop passen en meten gezien de 'bergen' speeltjes etc. waar Alicia mee gezegend is. Hoewel, je hoeft natuurlijk niet alles dubbel te hebben.
We hebben het zelfs deze week voor elkaar gekregen een eethoek in ons huis te proppen (ten koste van de kinderbox) dus dan lukt het met een heleboel schuiven ook met de rest wel. Waar een wil is is een weg en anders maken we die
We staan inmiddels bovenaan de lijst voor een nieuwe woning hier in de straat. heeft 1 kamertje meer (wel een piepkleinieniminikamertje, kunnen precies de 2 ledikantjes in en dan is ie echt vol, is een schuinaflopend zolderkamertje. Op de overloop kunnen de twee kledingkasten staan en de commode, past ook net allemaal. Danny's moeder woont in exact hetzelfde huissoort en hebben daar alles opgemeten.)
quote:Is ook idd wel erg knus zo, gezellig met z'n allen in bed.
Op maandag 10 maart 2003 16:39 schreef Knorretje het volgende:[..]
yep. In dit huis kan precies aan ons voeteneind nog een ledikantje staan. En het is best gezellig zo met elkaar allemaal in een kamer en s'ochtends allemaal in 1 bed (incl 3 katten)
We hebben voor de rest niet veel nodig. Mochten we hier nog wonen delen ze de kledingkast. Commode wordt sowieso gedeeld. Voor de wandelwagen hebben we al een duozit bovenop, dus laat maar komen die tweedeveel kan natuurlijk gedeeld worden, wat er nu al staat hoeft vrijwel niet meer aangeschaft te worden en neemt toch al zijn ruimte in.
We hebben het zelfs deze week voor elkaar gekregen een eethoek in ons huis te proppen (ten koste van de kinderbox) dus dan lukt het met een heleboel schuiven ook met de rest wel. Waar een wil is is een weg en anders maken we die
We staan inmiddels bovenaan de lijst voor een nieuwe woning hier in de straat. heeft 1 kamertje meer (wel een piepkleinieniminikamertje, kunnen precies de 2 ledikantjes in en dan is ie echt vol, is een schuinaflopend zolderkamertje. Op de overloop kunnen de twee kledingkasten staan en de commode, past ook net allemaal. Danny's moeder woont in exact hetzelfde huissoort en hebben daar alles opgemeten.)
quote:Wat wij nu aan het doen zijn...
Op maandag 10 maart 2003 16:38 schreef Meaghan het volgende:
Het duurt voorlopig nog wel even voordat de kleine zich hier aankondigt, maar ik zit nu al met een 'probleem'![]()
Wat doen de aanstaande mama's waarvan de oudste rond de 2 jaar is als de baby er is: schuiven jullie de 'oude' babykamer door naar de baby en kopen dan een peuter/doorgroeikamer voor de oudste, of kopen jullie alsnog een tweede babykamer erbij?
Ik weet eigenlijk ook helemaal niet wat de mogelijkheden zijn wat betreft peuterkamertjes. Mss heeft Ikea iets leuks in die richting?
Volgens de metingen vanmiddag zou hij/zij nu 7 weken en 1 dag oud moeten zijn, wel wonderbaarlijk dat ze dit uberhaubt kunnen meten overigens .
Uitgerekende datum 26-10-2003
De baas zal vanavond wel even uitgebreid verslag komen doen. .
(ps: Gaaf die echo! van harte nog )
Zet je ons op 26 oktober op de lijst Lois?
Fijn voor Karin dat ze weer lekker thuis is, kunnen ze echt samen gaan genieten! En zo te horen krijg ze alle goede zorg! Ook vast van tante Lois!
Dinus, kom op, nog even volhouden!
Phileine, ik heb het boek 'veilig zwanger'gekocht deze week, inderdaad een heel handig en praktisch boek!
Nou weet ik dit niet zeker maar ik zou het even aan Just Me navragen voor de zekerheid!
Wij schuiven de babykamer door naar het urmpje en Eva gaat in de computerkamer. Jeroen is nu de zolder aan het verbouwen en dat wordt dan de nieuwe computerkamer.
Eva krijgt een doorgroeikamer maar omdat de kleine toch hopelijk eerst nog een tijdje in de wieg ligt kunnen we het net zo rekken dat ze over gaat naar een (junior)bed als ze er klaar voor is.
Het is even organiseren maar dat komt vast wel goed.
Wij zitten alleen nog met het kinderwagenprobleem, er kan geen duozit bovenop. We twijfelen nog over een duowagen of een kiddyboard maar we hebben besloten dat tegen die tijd wel te zien.
Zo hopen we ook de kleine zolang in de maxicosi te hebben dat hij/zij daarna in Eva's autostoel kan en Eva in een groter type.
JustMe kan ik wel die kolf een keertje of wat inknijpen of krijg ik dan inderdaad weeen zoals ik denk en Leah ook al dacht? Ik ehb hem er nu alleen maar een beetje voorgehouwen, maar ja daar wen ik ook niks mee natuurlijk hahaha.
Meaghan, Bo houd gewoon haar eigen kamertje en eigen spulletjes. Ik vind haar nog net te klein om in een gewoon bed te gaan. Ook voor haar eigen gevoel van veiligheid, er verandert al zo veel als dat ook nog verandert lijkt me heel moeilijk dan. De nieuwe baby krijgt een grote wieg, als die daar uit is dan kan de baby in Bo's ledikantje en bo in een gewoon bedje. We hebben ook een kleine commode gekocht. Was toen in de aanbieding bij de hema. De commode van Bo is errug groot en past niet in het piepkleine kamertje van de baby. Een kast past er ook niet in, dus gebruiken we de inbouwkast voor de kleertjes, die gaan we van binnen leuk verven ofzo. En net wat Lois zegt met de wandelwagen zien we nog wel. Waarschijnlijk kopen we wel een duowagen, maar ik doe er niet meer zo krampachtig mee als toen met Bo. Toen moest en wilde ik alles in huis hebben voor de baby er was en tja als de baby er is is er nog genoeg tijd om te kijken hoe en wat. En wie weet tegen wat voor leuke aanbieding we aanlopen.
quote:ik vind Jillian ook nog te klein voor een gewoon bed, en voorlopig gebruik je ook nog de commode, dus lijkt het mij wel handig om nieuwe meubeltjes voor de baby aan te schaffen en dan kan Jillian haar oude vertrouwde kamertje houden. En wat je zegt Jessie, er verandert al zo veel voor die kleintjes, dan is het wel zo vertrouwd als het kamertje een beetje ongemoeid blijft in alle hectiek
Op maandag 10 maart 2003 20:17 schreef jessie het volgende:
He knorretje wat balen nou zeg!!!! Ik hoop het zo voor je dat het nog een keer raak mag zijn!!!Weet je wat Bo vanmiddag deed met die trommel, ik durf het bijna niet te vertellen. Ze doet die stokjes bij haar oren en begint er door te praten. Die meid heeft gewoon een telefoon fetisch ofzo hoor hahaha;) Even verduidelijk voor iedereen. Altijd als we naar de spelotheek gaan is Bo de eerste 2 uur alleen maar met telfoontjes aan het spelen. Telefoontjes in alle soorten en maten. Ze denken daar dalijk al dat ik op een 06 lijn zit ofzo
JustMe kan ik wel die kolf een keertje of wat inknijpen of krijg ik dan inderdaad weeen zoals ik denk en Leah ook al dacht? Ik ehb hem er nu alleen maar een beetje voorgehouwen, maar ja daar wen ik ook niks mee natuurlijk hahaha.
Meaghan, Bo houd gewoon haar eigen kamertje en eigen spulletjes. Ik vind haar nog net te klein om in een gewoon bed te gaan. Ook voor haar eigen gevoel van veiligheid, er verandert al zo veel als dat ook nog verandert lijkt me heel moeilijk dan. De nieuwe baby krijgt een grote wieg, als die daar uit is dan kan de baby in Bo's ledikantje en bo in een gewoon bedje. We hebben ook een kleine commode gekocht. Was toen in de aanbieding bij de hema. De commode van Bo is errug groot en past niet in het piepkleine kamertje van de baby. Een kast past er ook niet in, dus gebruiken we de inbouwkast voor de kleertjes, die gaan we van binnen leuk verven ofzo. En net wat Lois zegt met de wandelwagen zien we nog wel. Waarschijnlijk kopen we wel een duowagen, maar ik doe er niet meer zo krampachtig mee als toen met Bo. Toen moest en wilde ik alles in huis hebben voor de baby er was en tja als de baby er is is er nog genoeg tijd om te kijken hoe en wat. En wie weet tegen wat voor leuke aanbieding we aanlopen.
Mooie echo Zooi en Lies!!
Ik wil ook zo graag een echo, maar voorlopig zit dat er niet in voor ons
Het is ook zo'n onzekere tijd nu en je wilt gewoon zó graag een bevestiging dat het allemaal goed is..
Zo heb ik gisteren nog maar een test gedaan, kijken of ik nog wel écht zwanger ben, het is ook nog zo onwerkelijk allemaal
Jessie, ik zag vandaag zwemluiers bij de DA! Ze zijn er volop dus nu.
quote:Die grotere is nu in de aanbieding bij Praxis voor 49,95. 't Is misschien nog wat vroeg, maar 't is ook niet duur. Ik zit er zelf ook aan te denken om hem vast te kopen.
Op maandag 10 maart 2003 19:20 schreef Lois het volgende:
Zo hopen we ook de kleine zolang in de maxicosi te hebben dat hij/zij daarna in Eva's autostoel kan en Eva in een groter type.
quote:Die zijn altijd wel ergens in de aanbieding, of bij gamma,hema, dan weer bij formido, dan ook nog eens bij halfords, maar ook bij karwei enz enz
Op maandag 10 maart 2003 22:03 schreef Rewimo het volgende:[..]
Die grotere is nu in de aanbieding bij Praxis voor 49,95. 't Is misschien nog wat vroeg, maar 't is ook niet duur. Ik zit er zelf ook aan te denken om hem vast te kopen.
Lies en Zooi , gefeliciflappert met die mooie echo, dat maakt het zo echt he
Christan is erg bezig met tellen (1,2,3,4,8,10,11!) en kleuren benoemen. Gisteren heeft hij op zijn manier de meervouden ontdekt. Wat betekent dat hij nu fout doet wat hij voorheen goed deed
We zaten in de auto en hij riep op een gegeven moment: Kijk, molen, TWEE (dat komt er altijd met grote nadruk uit) molensen! Wij lachen natuurlijk, en even later reden we langs een veld met koeien. Dus ik zeg tegen hem: Kijk eens Christan, allemaal koeien. Hoor ik Frank naast me mompelen: koeiensen, en ja hoor, twee tellen later komt Christan: koe! TWEE koeiensen! Nou, je kon ons opvegen hoor, de tranen stonden in mijn ogen. Wij helemaal slap van het lachen, constateert Christan heel droog: Lachen! Ja, jongen, maar we lachen je niet uit hoor
En nog iets grappigs:
Je weet het nooit hè, wat die kinderen mooi vinden. Wij waren bij de Action, daar hadden ze van die simpele plastic poppenbuggy's voor 4,5 euro. Nu weet ik dat Christan die dingen leuk vindt, hij sjouwt er op de crèche ook mee rond. Ik zo'n ding gekocht, hij wilde 'm per se zelf vasthouden en zat met zijn duim in zijn mond, hondje aan de ene kant, armen om zijn buggy geklemd in zijn wagentje Eenmaal vlak bij huis aangekomen, waar hij veilig kan lopen, Christan uit de wagen en achter zijn buggy, Pooh erin, in de gordel, en lopen maar. Een schik dat hij had, hij liep hardop te schateren! Echt genieten
[knip] Jeroen is nu de zolder aan het verbouwen en dat wordt dan de nieuwe computerkamer.
[/knip]
Euh ... is dat niet wat er in huize Dice ook gebeurd is in de afgelopen maanden ?
Oftewel, Pappie Dice moest zijn studeerkamertje inleveren voor een baby kamer. Kay heeft dezelfde kamer gehouden, alleen is de commode naar Demi haar kamer gegaan.
Nu ook zolder bewoonbaar gemaakt en daar zit ikke nu
quote:Nee dinus heeft geen baby
Op maandag 10 maart 2003 22:18 schreef Rewimo het volgende:Je weet het nooit hè, wat die kinderen mooi vinden. Wij waren bij de Action, daar hadden ze van die simpele plastic poppenbuggy's voor 4,5 euro. Nu weet ik dat Christan die dingen leuk vindt, hij sjouwt er op de crèche ook mee rond. Ik zo'n ding gekocht, hij wilde 'm per se zelf vasthouden en zat met zijn duim in zijn mond, hondje aan de ene kant, armen om zijn buggy geklemd in zijn wagentje
Eenmaal vlak bij huis aangekomen, waar hij veilig kan lopen, Christan uit de wagen en achter zijn buggy, Pooh erin, in de gordel, en lopen maar. Een schik dat hij had, hij liep hardop te schateren! Echt genieten
de buggy is van de zomer naar de kliko verbannen omdat de auto's en het gewicht van riesjad zelf toch echt te veel werd
quote:Die van Christan is lila en geel met knalroze. De geheel knalroze versie was er ook, maar die heb ik maar laten liggen
Op dinsdag 11 maart 2003 00:37 schreef Capaja het volgende:[..]
wat herkenbaar rewimo, pascal zal ook een jaar of 3 geweest zijn toen hier bij de Edah een knalroze poppenbuggy stond, ik wilde hem best een buggy geven,maar nu zo'n knal roze......... affijn 2 weken later en 5 keer boodschappen later had mener zijn buggy
quote:Bedankt Goaxing. Goh, ik zal dat eens navragen. Mijn schoonmoeder zou al wat van Vichy meenemen uit de apotheek.
Op maandag 10 maart 2003 12:39 schreef Gaoxing het volgende:
Sweej, was jij degene die een tijdje geleden vroeg om info over zonnebrandcreme? Ik heb voor Iris altijd factor 50 gebruikt, het eerste jaar, maar onlangs stond er in de krant dat alles boven 15 of 20 niets uitmaakt en wellicht zelfs helemaal niet zo goed is. Volgens mijn Australische vriendin was dat daar al langer bekend, en heeft ze -dus ook in onze tropenzon- nooit meer gebruikt dan factor 20.Ik vrees dat je uiteindelijk kunt smeren wat je wilt, maar dat het beste wat je kunt doen toch bestaat uit steeds maar weer de schaduw opzoeken.....
Wat een geweldige foto's allemaal weer van Demi en Bram en Eva...
Karin hoeft wat mij betreft echt niet te twijfelen over die naam. Bram past echt perfect bij dat mannetje..
Haha, die verhalen over die buggy's, geweldig!
Zowiezo mogen kinderen < 2 jaar niet te lang in de zon (volgens CB dan) dus hebben wij Kay in Spanje continu een T-shirt aan laten houden, uiteraard ook in het zwembad.
Rewimo wat een kostelijk verhaal!
ik ben ook grote fan van het peuterpraat draadje op OO en wmb mogen er veel meer van dit soort verhalen komen hier.
Gisteravond hebben we eindelijk de luiertaart en alle cadeaus naar Karin gebracht die hier al weken klaar stonden. We wilden het niet in het ziekenhuis doen omdat "gewoon" bezoek voor Karin al veel te overweldigend was.
Karin is dolblij om weer thuis te zijn, Bram had het duidelijk erg naar zijn zin in zijn nieuwe bedje want die heeft de hele dag geslapen en Peet was ook enorm opgelucht dat hij zijn gezinnetje weer om zich heen had.
Omdat Karin koorts heeft gehad zit haar hele lichaam nu onder de jeukende, brandende uitslag. Dat is op zich nog wel te doen (hopelijk krijgt ze er vandaag een mentholschudseltje voor van de huisarts) maar ook haar handen zijn weer aangetast. Door koorts zwellen Karins handen op, er ontstaan dan enorme blaren en blaasjes en dat is enorm pijnlijk. Na een paar dagen barsten al die blaasjes open en dan gaan haar handen vervellen. Tijdens en net na dat vervellen zijn haar vingers zo gevoelig dat ze niks kan vasthouden.
Ze heeft gisteren dus enorm zitten huilen omdat ze dus nog steeds Bram geen schone luier heeft kunnen geven en dat ook nog wel even gaat duren voordat ze dat kan.
Echt een ongelooflijk vervelende timing van die koorts.
quote:wat vreselijk herkenbaar
Op dinsdag 11 maart 2003 08:23 schreef Lois het volgende:Ze heeft gisteren dus enorm zitten huilen omdat ze dus nog steeds Bram geen schone luier heeft kunnen geven en dat ook nog wel even gaat duren voordat ze dat kan.
Ze heeft er nu wel niets aan maar er komt een tijd dat ze wou dat ze eventjes die poepluier gevuld tot aan de nek niet hoeft te doen..
Ik zie trouwens in de verjaardagskalender dat we gisteren helemaal de verjaardag van de oerbaby in dit topic zijn vergeten, de allereerste baby die "hier" geboren is Annabel.
Nou weet ik niet of de vader van Annabel nog steeds meeleest maar ik wilde ze toch even feliciteren.
Dit is toch de eerste baby die onwaarschijnlijk veel indruk op me gemaakt heeft, een geboorte die mij erg raakte voornamelijk omdat Nausicaa en ik er toen zelf zo dicht bij waren.
quote:helaas wel. En helaas zal dit Karin ook voor lange tijd bijblijven, waarschijnlijk altijd. Het is een periode die nooit meer terugkomt en toch zo waardevol blijkt te zijn. Het geeft een stukje meerwaarde ofzo, moeilijk uit te leggen, maar ik baal er nog steeds van en neem het mezelf nog steeds kwalijk (iets wat ik niet moet doen, ik kon er destijds niets aan doen). Hoop voor haar dat het van korte duur is en snel zelf mag gaan moederen.
Op dinsdag 11 maart 2003 08:59 schreef Lois het volgende:
We zeiden ook al tegen elkaar dat als iemand dit zou herkennen jij dat wel zou zijn Knor.
Lukt de bv geven wel met die uitslag ? (juist het geven van bv gaf me een beetje moedergevoel in die periode. tot aan de regeldagen dan voel je je alleen maar melkkoe
Mail heb ik niet gehad nee
edit= nu wel, dank je wel
Ik ga me aankleden en eens een blik werpen op mijn nieuwe neefje.
Zo heerlijk dat ze weer gewoon thuis zijn!
quote:het is hier heel wazig. Overdag schijnt ze nergens last van te hebben op een loop neusje na zo nu en dan. Maar savonds is het vreselijk. Ze rochelt als een gek, hoest zich kapot tot spugen aan toe en heeft veel slijmophoping. Daarnaast blijven de oortjes net als toen ze net geboren was "lopen" en zitten de oogjes zogoed als dicht. Geen koorts of wat dan ook en na een elledinge avond en van vermoeidheid in slaapgevallen nacht is er vervolgens overdag weer niets aan het handje.
Op dinsdag 11 maart 2003 10:45 schreef Lois het volgende:
Wat heeft Alicia dan Knor? Is ze ziek?
maar zou jij niet naar je neefje ??
*lurkt effe lekker mee met alle verhalen*
Dinus
Aangezien ik net met de pil gestopt ben was mijn eerste pil-loze menstruatie pas op dag 32 van mijn cyclus.
Deze keer zou dat dan rond de 16 a 17 maart zijn.
Sinds gisteren heb ik wel lage rugklachten, last van mijn maag (beetje drukkend gevoel) en continue honger.
We zien het wel weer!
Beetje laat (mijn password lag op kantoor) maar Karin gefeliciteerd!!
quote:Dankje Toot!
Op dinsdag 11 maart 2003 11:58 schreef Catootje het volgende:
*aait Karin**lurkt effe lekker mee met alle verhalen*
Dinus
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben vanmorgen op controle geweest, alles ziet er prima uit. Mijn bloeddruk was zelfs gezakt.
En tot de volgende week maar weer mevrouw!
(ohja, tenzij de gyn het kindje nu al te groot vindt, en me vanmiddag belt, dat moesten ze even overleggen)
Jaja, die buik en de baby groeien nog steeds erg goed...
Ik had nog een vraagje, maakt het nog uit in welke houding je slaapt? Ik slaap erg lekker op mijn rug en draai nog wel eens op mijn rechter zij. Wanneer ik wakker word liggen alle kussentjes naast mijn bed, die ik de avond ervoor zorgvuldig onder of tussen mijn knieen leg, en ter ondersteuning van mijn buik.
Maar ja, ik wil natuurlijk niet dat de baby iets te kort komt, dus vroeg ik me af of het nog uitmaakt hoe ik lig...
quote:Spannende momenten zijn dat, het is mij overkomen dat ik zwanger raakte...
Op dinsdag 11 maart 2003 13:43 schreef Utrecht het volgende:
Ik zit weer in spanning.Aangezien ik net met de pil gestopt ben was mijn eerste pil-loze menstruatie pas op dag 32 van mijn cyclus.
Deze keer zou dat dan rond de 16 a 17 maart zijn.Sinds gisteren heb ik wel lage rugklachten, last van mijn maag (beetje drukkend gevoel) en continue honger.
We zien het wel weer!Beetje laat (mijn password lag op kantoor) maar Karin gefeliciteerd!!
quote:Zo heee! Mooie buik zeg!
Op dinsdag 11 maart 2003 16:31 schreef melonovy het volgende:
Zo, ik ben vandaag precies 34 weken zwanger, ik heb vorige week deze 2 foto's (en nog meer gemaakt):
[afbeelding][afbeelding]
quote:Hihi, grappig zo die foto's
Op dinsdag 11 maart 2003 16:31 schreef melonovy het volgende:
Zo, ik ben vandaag precies 34 weken zwanger, ik heb vorige week deze 2 foto's (en nog meer gemaakt):
[afbeelding][afbeelding]
quote:Hou je het nog een beetje vol, Dinus? Heb je nog iets gehoord van de vk?
Op dinsdag 11 maart 2003 13:49 schreef Dinus het volgende:[..]
Dankje Toot!
Ik ben vanmorgen op controle geweest, alles ziet er prima uit. Mijn bloeddruk was zelfs gezakt.
En tot de volgende week maar weer mevrouw!(ohja, tenzij de gyn het kindje nu al te groot vindt, en me vanmiddag belt, dat moesten ze even overleggen)
Knor hoe was het bij de huisarts?
quote:Ik ben niet meer gebeld, misschien morgen en anders bel ik zelf even.
Op dinsdag 11 maart 2003 18:52 schreef Lois het volgende:
Doe eens vertellen Dinus, ben je nog gebeld? Vonden ze het kindje zo gegroeid dan? Ongeveer Bramgrootte zeg maar?
Het gaat nu wel weer maar vanmiddag had ik het even helemaal gehad. Ik had het gevoel dat ik alleen nog maar zwanger ben, nergens anders aan denk, over praat over mail etc.
Maar onverwacht kwam een vriendin van me langs, even lekker bijgebept en nu heb ik meer iets berustends zo van we zien het wel... dan duurt het nog maar een week ofzo. Dat mijn bloeddruk gedaald is scheelt ook erg, ik denk nu niet meer continu dat ik het rustiger aan moet doen.
Knorretje hoe is het met Alicia en hoe was het bij de dokter?
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 18:52 schreef Lois het volgende:
Knor hoe was het bij de huisarts?
quote:alicia zit boordevol snot. in de longen, alle holtes, oren, traanbuis etc etc. Ze heeft nu een penciline (of hoe je het ook maar schrijft) gekregen voor 7 dagen als het dan nog niet beter is moeten we richting z'huis/kno
Op dinsdag 11 maart 2003 20:56 schreef jessie het volgende:
Knorretje hoe is het met Alicia en hoe was het bij de dokter?
Dinus
quote:ooo wat erg ik lees jouw vraag nu pas.. je kunt zonder gevaar de kolf een keertje proberen hoor!! Je zult er niet direct weeën van krijgen. Doe vooral heel rustig aan en als het niet prettig aanvoelt stoppen en later nog een keertje proberen.
Op maandag 10 maart 2003 20:17 schreef jessie het volgende:
Dinus.. wat lief dat je nog niet bevallen bent, vandaag heb ik ws op mijn werk wel tijd om zo af en toe te lurken hier dus...
Knor.. beterschap met Alicia, zo ziek hummeltje is toch altijd wel hééél zielig!
En dan nog een knuf voor iedereen die het nodig heeft
Fijn dat alles goed gaat met iedereen ! Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd !!!
Hier alles oke maar dus druk.
Vanavond meer en uitgebreider verslag !
Groetjes
Stout
Melody wat een prachtige foto's trouwens. Echt grappig hoe je die bewerkt hebt!!
Knorretje beterschap met Alicia he. Hopelijk is ze er nu snel vanaf.
....een poos geleden vroeg iemand of Clomid een positieve testuitslag zou kunnen geven met die zwangerschapstest: nee, lees ik net op een nieuwe verpakking (die ik heb gekocht voor ooit............)
Verder zit ik hier met een doodziek kind.
Vannacht bijna niet geslapen omdat Damien hoge koorts had. Toen hij naar bed ging had ie al 39 koorts en toen wij naar bed gingen hebben we hem nog een keer getempt en toen was het 40.4. We hebben hem uitgekleed op zijn luier na en een suppie gegeven en ik ben ieder uur mijn bed uitgegaan omdat ie weer wakker was en om te tempen. Om twee uur vannacht was zijn temp 41,2 !!! Daar schrok ik wel even van dus de HA post gebeld en die zeiden ach geef nog maar een suppie en dan moet het met een half uurtje wel zakken.
Gelukkig deed het dat ook, maar nu zit ie weer met dikke 40 graden koorts hier.
Het komt niet van de oogontsteking af zei de dokter want dat moet nu met die zalf wel een beetje overgaan, maar het heerst.
Als hij zo blijft de hele middag dan komt die dokter maar rap hierheen en zo niet zit ik zo met hem bij de ehbo.
Niet leuk hoor zo.... heel zielig zo'n ziek kind en ik loop ook een beetje op mijn wenkbrauwen. Vanavond maar vroeg naar bedje toe....
Dinus doe eens melden? En dan in Zwangerschap en kindertjes deel 55 dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |