Ik ben hier erg door geschrokken, aangezien mijn gebit helemaal vol zit met amalgaam
quote:Ik denk het niet...
Op donderdag 6 maart 2003 15:57 schreef Slarioux het volgende:
Ik denk dat dit beter in The Truth is in Here... past
quote:Klopt, ik ken mensen die hier ernstig ziek van zijn geworden.
Op donderdag 6 maart 2003 15:57 schreef nozem het volgende:
Een groot deel van de bevolking heeft de bekende zilveren amalgaamvullingen in het gebit. Deze vullingen bevatten kwik, en kwik is ontzettend slecht voor de gezondheid. Er komt een steeds grotere groep geleerden die wijzen op de gevaren van amalgaamvullingen. Er is namelijk op de lange termijn bij veel mensen een groot gezondheidsrisico mee gemoeid. Als je eens zoekt op google naar amalgaam kom je waslijsten met lichamelijke en psychische klachten door kwikvergiftiging tegen.Ik ben hier erg door geschrokken, aangezien mijn gebit helemaal vol zit met amalgaam
Als het mijn mond was, zou ik hem leeg laten boren en hem op laten vullen met porcelein, wat vrij onschuldig is.
Al dat zwart is trouwens toch oerlelijk. Porcelein ziet er tenminste nog enigszins natuurlijk uit.
quote:Dan snap ik niet dat amalgaan nog steeds gebruikt mag worden, is toch belachelijk eigenlijk
Op donderdag 6 maart 2003 15:59 schreef flaxe het volgende:[..]
Klopt, ik ken mensen die hier ernstig ziek van zijn geworden.
Uiteindelijk moest al het amalgaam eruit, en moest dit vervangen worden door een vervanger (kom even niet op de naam). Dit wordt uit financiële overwegingen nooit standaard gebruikt, maar elke tandarts beschikt over deze mogelijkheid.
Waarschijnlijk vindt mijn tandarts het onzin trouwens, zo'n kerel is het wel..
Dat is behoorlijk foute boel!
Grijze vulling - Amalgaan
Witte vulling - Composiet
Ziek worden van amalgaan - Bullshit. De hoeveelheid kwik die hierin zit is zo klein dat je er geen reet van merkt. Alleen homeopatische doktoren zeggen dat je hiervan ziek wordt. Ja, mischien dat je ziek wordt, in je hoofd. Als AL je kiezen en tanden gevuld worden met amalgaan dan wordt je ziek maar bij 4-5 kiezen/tanden maakt het niks uit.
De meeste mensen worden ziek 'nadat' ze gehoord hebben dat je er ziek van kan worden. Het zit allemaal in je hoofd.
Bron: mijn vriendin is mondhygiëniste en heeft er voor gestudeerdt.
naja, ben er nooit ziek van geweest, tenminste niet dat ik weet
quote:Maar dat zal zo langzaam gaan dat je lichaam er mischien aan gewent raakt, net zoals met arsenicum.
Op donderdag 6 maart 2003 16:07 schreef R2cksson het volgende:
Het probleem met die vullingen is dat ze op de lange termijn oplossen in je speeksel en dan krijg je die kwik dus in je lever te zitten.Dat is behoorlijk foute boel!
quote:Amalgaam heeft gewoon als voordeel dat het een prima materiaal is om tanden mee te vullen en deze vullingen gaan ook lang mee. En het zijn echt niet alleen maar homeopatische doktoren die er tegen zijn. Er zijn de laatste jaren een heleboel onafhankelijke studies naar amalgaam uitgevoerd waar uit is gekomen dat zelfs de kleinste concentratie kwik nadelige effecten op de gezondheid heeft...
Op donderdag 6 maart 2003 16:20 schreef GenesiZ het volgende:
Ik zal even voor wat helderheid zorgen.Grijze vulling - Amalgaan
Witte vulling - ComposietZiek worden van amalgaan - Bullshit. De hoeveelheid kwik die hierin zit is zo klein dat je er geen reet van merkt. Alleen homeopatische doktoren zeggen dat je hiervan ziek wordt. Ja, mischien dat je ziek wordt, in je hoofd. Als AL je kiezen en tanden gevuld worden met amalgaan dan wordt je ziek maar bij 4-5 kiezen/tanden maakt het niks uit.
De meeste mensen worden ziek 'nadat' ze gehoord hebben dat je er ziek van kan worden. Het zit allemaal in je hoofd.
Ik voel me ook erg genaaid door mijn tandarts, hij had me op z'n minst voor kunnen lichten. Nu zit ik hier met een bek vol kwik
quote:Kwik in je lever lijkt me onder geen enkele omstandigheid een goed teken. Het gaat idd behoorlijk langzaam, hoe langer je met die vullingen rondloopt, hoe meer kwik er oplost (zie het als een roestplek op je auto, dat duurt ook behoorlijk lang voor het een gat is).
Op donderdag 6 maart 2003 16:22 schreef Sitethief het volgende:[..]
Maar dat zal zo langzaam gaan dat je lichaam er mischien aan gewent raakt, net zoals met arsenicum.
Maar ik denk dat je er pas last van gaat krijgen als je oud en versleten bent, misschien dat je dan blij bent met die verlossing?
Ik hoef iig geen kwik in mijn lever.
quote:Dit is een absolute onzinpost.
Op donderdag 6 maart 2003 16:20 schreef GenesiZ het volgende:
Ik zal even voor wat helderheid zorgen.Grijze vulling - Amalgaan
Witte vulling - ComposietZiek worden van amalgaan - Bullshit. De hoeveelheid kwik die hierin zit is zo klein dat je er geen reet van merkt. Alleen homeopatische doktoren zeggen dat je hiervan ziek wordt. Ja, mischien dat je ziek wordt, in je hoofd. Als AL je kiezen en tanden gevuld worden met amalgaan dan wordt je ziek maar bij 4-5 kiezen/tanden maakt het niks uit.
quote:Je krijgt ook geen ziektes, je krijgt kwik in je lever en dat lijkt me een beetje erger dan de gemiddelde ziekte...
Op donderdag 6 maart 2003 19:29 schreef GenesiZ het volgende:
Trouwens, waarom zou je bang zijn om ziek te worden. Als je gewoon netjes je tandjes poetst en stokers gebruikt krijg je geen gaatjes en ook geen vullingen. Probleem ook opgelost en geen ziekten (ook al krijg je die niet door vullingen)
quote:Dat is dus ook onzin. Ik poets al jaren twee keer per dag mijn tanden met een elektrische borstel en toch heb ik om de zoveel tijd gaatjes. De ene persoon heeft gewoon een sterker gebit dan de andere..
Op donderdag 6 maart 2003 19:29 schreef GenesiZ het volgende:
Trouwens, waarom zou je bang zijn om ziek te worden. Als je gewoon netjes je tandjes poetst en stokers gebruikt krijg je geen gaatjes en ook geen vullingen. Probleem ook opgelost en geen ziekten (ook al krijg je die niet door vullingen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |