Wat is nou een goede oefening voorafgaand aan het bankdrukken, die ervoor zorgt dat je spieren al opgewarmd zijn, zodat je minder last hebt van blessures en spierpijn?
Het liefst een oefening die weinig tijd in beslag neemt. Ik moet er wel bij vertellen dat ik de halterstang altijd breed beetpak, dus voor een training van de bortspieren.
BVD
quote:How about gewoon bankdrukken met een stang zonder gewichten? En dit een keer of 10? Zo doe ik het altijd..
Op dinsdag 15 april 2003 23:35 schreef TongPo het volgende:
Even een vraagje tussendoor over bankdrukken.Wat is nou een goede oefening voorafgaand aan het bankdrukken, die ervoor zorgt dat je spieren al opgewarmd zijn, zodat je minder last hebt van blessures en spierpijn?
Het liefst een oefening die weinig tijd in beslag neemt. Ik moet er wel bij vertellen dat ik de halterstang altijd breed beetpak, dus voor een training van de bortspieren.
BVD
quote:Nee joh natuurlijk niet, je krijgt t alleen van hard aan je duim zuigen.
Op dinsdag 15 april 2003 22:23 schreef -Ma3stro- het volgende:[..]
ook niet van bankdrukken
Ik heb toen aangegeven waarmee ik bezig was enz.....dus dat doe ik niet nog een keer...
Ik wou droger of droog worden, daarmee ben ik redelijk onderweg, daarnaast wou ik spieren kweken, en dat gaat wel, maar moeizaam.
Resultaat so far: Van 101,5 KG naar 87 Kg, in 4 maanden dus, en een beetje gespierder.
Ik heb helaas geen tijd om naar een fitnesscentrum te gaan, maar kan wel 's avonds laat trainen, alleen dan dus thuis.
Het enigste wat ik tot mijn beschikking heb is een halterzet, tot maximaal 16 kilo per halter.
Nou mijn vraag, ik wil dus vooral mijn bovenlichaam trainen (benen zijn al wat groter), en het liefst zo effectief mogelijk, daarnaast zou ik het liefst in 3 maanden (dan ga ik op vakantie) al veel resultaat willen zien. (als dit niet mogelijk is jammer dan.)
Wat vooral matig ontwikkeld is zijn mijn borst en rug en buik spieren.
Kan iemand mij tips geven of schemaatje in elkaar flansen met oefeningen die ik met de halters kan doen. (uiteraard mag opdrukken en buikspier oefeningen ook. Ik wil overigens ook alleen droog natural gespierd worden.
Kijkt iemand wel eens the beastmaster, ik wil een beetje in die richting.
Hiernaast zwem ik 1 a 2 keer per week.....
quote:Jij zal dan ook totaal geen massa hebben, bankdrukken is de beste oefening voor je borst, als je dat niet weet ben je wel een heel erge newbie.
Op woensdag 16 april 2003 09:32 schreef -Ma3stro- het volgende:
bankdrukken is echt niet zo een geweldige oefening om massa aan te zetten op je borst hoor. ik bankdruk al vrij lang niet meer.
quote:En wwat is dan volges jou de beste oefening ?? peck deck, vertical fly... dacht het dus ff niet
Op woensdag 16 april 2003 09:32 schreef -Ma3stro- het volgende:
bankdrukken is echt niet zo een geweldige oefening om massa aan te zetten op je borst hoor. ik bankdruk al vrij lang niet meer.
quote:Een goed iets is om elke spiergroep op 3 verschillende manieren te prikkelen met weinig herhalingen. Dus 3 verschillende oefeningen voor borst en elke oefening 3 setjes ,dus 3 x 8.
Op woensdag 16 april 2003 10:52 schreef Emizea het volgende:
Ok, allereerst, ik heb ooit al eerder hier gereageerd...Ik heb toen aangegeven waarmee ik bezig was enz.....dus dat doe ik niet nog een keer...
Ik wou droger of droog worden, daarmee ben ik redelijk onderweg, daarnaast wou ik spieren kweken, en dat gaat wel, maar moeizaam.Resultaat so far: Van 101,5 KG naar 87 Kg, in 4 maanden dus, en een beetje gespierder.
Ik heb helaas geen tijd om naar een fitnesscentrum te gaan, maar kan wel 's avonds laat trainen, alleen dan dus thuis.
Het enigste wat ik tot mijn beschikking heb is een halterzet, tot maximaal 16 kilo per halter.Nou mijn vraag, ik wil dus vooral mijn bovenlichaam trainen (benen zijn al wat groter), en het liefst zo effectief mogelijk, daarnaast zou ik het liefst in 3 maanden (dan ga ik op vakantie) al veel resultaat willen zien. (als dit niet mogelijk is jammer dan.)
Wat vooral matig ontwikkeld is zijn mijn borst en rug en buik spieren.Kan iemand mij tips geven of schemaatje in elkaar flansen met oefeningen die ik met de halters kan doen. (uiteraard mag opdrukken en buikspier oefeningen ook. Ik wil overigens ook alleen droog natural gespierd worden.
Kijkt iemand wel eens the beastmaster, ik wil een beetje in die richting.Hiernaast zwem ik 1 a 2 keer per week.....
Niet meer dan twee grote spiergroepen per dag en ook niet borst en rug tegelijk trainen.
quote:Ok, thanks, klinkt logisch....
Op dinsdag 15 april 2003 23:50 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
How about gewoon bankdrukken met een stang zonder gewichten? En dit een keer of 10? Zo doe ik het altijd..
Heb dan wel altijd al 10 min gefietst.
En zijn er ook nog andere oefeningen mogelijk als warming-up, maar dan zonder halterstang?
quote:Ok dat is een begin, ik deed 2 x 10 maar dan van dezelfde oefening....
Op woensdag 16 april 2003 11:48 schreef El-Rico het volgende:[..]
Een goed iets is om elke spiergroep op 3 verschillende manieren te prikkelen met weinig herhalingen. Dus 3 verschillende oefeningen voor borst en elke oefening 3 setjes ,dus 3 x 8.
Niet meer dan twee grote spiergroepen per dag en ook niet borst en rug tegelijk trainen.
Maar nu welke oefeningen??
Ik doe nu voor borst spieren, opdrukken, maar welke kunnen nog meer? Ik heb dus niet echt een bankje dus dat word denk ik lastig.
Voor schouder doe ik side raises en front raises..
Biceps, vaak concentrated curl (het dat zo) en normale curl (staand met 2 halters tegelijk) Dan neem ik aan dat met de normale curl 16 keer nodig is (iedere arm 8?)
Triceps, doe ik niet echt, maar volgens mij helpt opdrukken daar ook wel voor. Iemand andere oefeningen?
Iemand iets voor de onderarm?
Dan de rug, vallen die dingen tussen je nek en schouders onder de rug? Ja of nee, hoe train je die...
Welke oefeningen nog, meer voor de rug?
Buikspieren, wat voor oefeningen en hoeveel voor snel resultaat...
Alvast bedankt!
Onderarm is heel makkelijk, neem een dumbell en leg je arm op een tafel, met je hand over de rand. Nu gewoon je arm omhoog bewegen en je traint je onderarm.
Borst wordt heel lastig als je geen bankje hebt, goedkop bankje is 50 euro, zelf heb ik gewoon een soort buikspier bankje.
Voor rug zet je je rechter been op bv. de rand van je bed. Met je rechterelleboog steun je op die knie. Hierdoor heb je steun en kan je de dumbell laten zakken en weer omhoog haen naar je borst.
Buik train ik altijd door recht met mn achterwerk tegen de muur te gaan zitten en benen dan recht tegen de muur op. Nu hand op je slaap en naar het plafond kijken en je hoofd recht omhoog halen.
quote:Super thanx....
Op woensdag 16 april 2003 14:03 schreef El-Rico het volgende:
Voor triceps ga je zitten en strek rechter arm met dumbel, ondersteun met je linkerhand je rechter-elleboog zodat je alleen nog je onderarm kan gebruiken.
Nu laat je de dumbell achter je rug zakken en je traint je triceps.Onderarm is heel makkelijk, neem een dumbell en leg je arm op een tafel, met je hand over de rand. Nu gewoon je arm omhoog bewegen en je traint je onderarm.
Borst wordt heel lastig als je geen bankje hebt, goedkop bankje is 50 euro, zelf heb ik gewoon een soort buikspier bankje.
Voor rug zet je je rechter been op bv. de rand van je bed. Met je rechterelleboog steun je op die knie. Hierdoor heb je steun en kan je de dumbell laten zakken en weer omhoog haen naar je borst.
Buik train ik altijd door recht met mn achterwerk tegen de muur te gaan zitten en benen dan recht tegen de muur op. Nu hand op je slaap en naar het plafond kijken en je hoofd recht omhoog halen.
Ik ga maar even een bankje aanschaffen? Nog suggesties waar?
Maar hoe snel geeft dit resultaat? Ik weet dat dit moeilijk aan te geven is....
Stel dat ik 4 keer per week train? (ma, di, do, vr) Hoe kan ik het dan indelen?
Zoiets:
Buikspieren (ma, wo, vr)
Maandag: Biceps, Triceps en Borst
Dinsdag: Rug, Onderarm, Schouders
Donderdag: Zelfde als maandag
Vrijdag: Zelfde als dinsdag
Herhalingen dus 3 * 8 van het liefst verschillende oefeningen per spiergroep? Hoeveel rust ertussen? Totdat ik denk dat het technisch goed lukt of op tijd?
En wat voor gewicht, het gewicht dat ik precies die 9 keer vol hou?
En ik ben nu rechts sterker dan links en er is ook verschil te zien, kan ik dat bijtrainen? En hoe dan, door rechts een poos minder te doen of links meer? (lijkt me het eerste)
Alvast weer bedankt!
quote:Wat zijn deadlifts?
Op woensdag 16 april 2003 15:06 schreef Doctor_Bara het volgende:
zogenaamde compoundmovements zijn DE beste manier om massa aan je lichaam toe te voegen. Bijv: squats, deadlifts, benchpress..etc.
quote:http://www.protraineronline.com/past/nov15/deadlift.cfm
Op woensdag 16 april 2003 15:10 schreef Emizea het volgende:[..]
Wat zijn deadlifts?
quote:Ik zou het anders aanpakken, 2 spiergroepen per dag is genoeg, anders hou je het na een paar weken niet meer vol.
Op woensdag 16 april 2003 14:55 schreef Emizea het volgende:[..]
Super thanx....
Ik ga maar even een bankje aanschaffen? Nog suggesties waar?
Maar hoe snel geeft dit resultaat? Ik weet dat dit moeilijk aan te geven is....
Stel dat ik 4 keer per week train? (ma, di, do, vr) Hoe kan ik het dan indelen?
Zoiets:
Buikspieren (ma, wo, vr)
Maandag: Biceps, Triceps en Borst
nee, je moet niet biceps en triceps tegelijk doen, dan lopen je armen na 1 spiergroep al vol en kan je de ander niet optimaal trainenDinsdag: Rug, Onderarm, Schouders
Donderdag: Zelfde als maandag
Vrijdag: Zelfde als dinsdag
Herhalingen dus 3 * 8 van het liefst verschillende oefeningen per spiergroep? Hoeveel rust ertussen? Totdat ik denk dat het technisch goed lukt of op tijd?
En wat voor gewicht, het gewicht dat ik precies die 9 keer vol hou?
En ik ben nu rechts sterker dan links en er is ook verschil te zien, kan ik dat bijtrainen? En hoe dan, door rechts een poos minder te doen of links meer? (lijkt me het eerste)
Alvast weer bedankt!
Gewicht moet je zelf aanvoellen, je moet na de 3e sessie bijna kapot zijn. Tussen de sessie's houdt je 30 sec. rust, niet meer.
Je moet je lichaam kans geven om spieren te laten herstellen en ook nog te groeien, bij 3 of meer spiergroepen heeft je lichaam alle energie nodig om te herstellen en kan niet goed groeien.
Zelf zou ik doen :
Buik zal je 3 keer in de week moeten trainen, maar kan je zelf indelen, dit is immers niet zo intensief.
Maandag : borst en triceps (beide nodig voor bankdrukken, in misschien later stadium)
Dinsdag : biceps en rug
Woensdag : schouders en borst:
De rest kan je zelf wel invullen, maar het is niet raar om dit af te wisselen. 4 keer trainen in de week is meer dan genoeg, gun je lichaam rust.
1 keer per week = rustig afbouwen
2 keer per week = bijhouden
3 keer per week = rustig groeien
4 keer per week = massa!!!
5 keer per week = doodgaan ![]()
Door niet elke week het zelfde te trainen "prikkel" je je lichaam en schrikt je lichaam zeg maar, hierdoor ga je nog sneller groeien.
En eten is net zo belangrijk als trainen, eet minimaal 12 broodjes per dag (liefst kipfilet) en 1,5/2 borden warm eten.
Zelf eet ik ook nog 750 ml. brinta s'avond met 2 rauwe eieren (zonder eigeel), maar dat heb je denk ik niet nodig.
En nee ik kan wel met termen als deathlifts gaan gooien en andere dingen, maar je zal dat waarschijnlijk niet begrijpen dus doe ik t ff op de moeilijke manier.
fout:

De juiste is niet op foto te vinden (?)
Je moet je knieen boven je enkels hoduen (leg desnoods een 1.25kg schijfje onder elke hak van je schoen)
quote:Hij doelt waarschijnlijk op dumbbell presses.
Op woensdag 16 april 2003 11:47 schreef Disher het volgende:[..]
En wwat is dan volges jou de beste oefening ?? peck deck, vertical fly... dacht het dus ff niet
quote:Goh dat lijkt ook niet op bankdrukken zeg, t is de zelfde beweging.
Op woensdag 16 april 2003 15:57 schreef aldostuta het volgende:[..]
Hij doelt waarschijnlijk op dumbbell presses.
quote:Hehe, mijn benen zijn redelijk grof ten opzichte van mijn boven lichaam dus dat heb ik nog niet nodig...
Op woensdag 16 april 2003 15:52 schreef El-Rico het volgende:
Hij wil z'n benen niet trainen....Maar wel een geod voorbeeld
Ok dat biceps en triceps verhaal is duidelijk en logisch...
Het enigste waar ik tegenop zie is dat vele eten, ik weet dat dat belangrijk is, maar ik eet nu minder omdat ik nog droger wil worden. Normale dag is nu voor mij.
2 geroosterde bammen bij ontbijt niks erop....
3 tussen de middag met rostbief of filet american, 1 kop soep.
Avond eten groenten en aardappels of een rijst of pasta gerecht en voor de rest nagenoeg niks. Dit is overigens ongeveer 1,5 bord.
Drinken veel water en wat melk.
Wat betrefd het schematje is het duidelijk, ik neem aan dat ik mijn onderarmen wel bij de schouder en rug kan doen?
Daarnaast helpt zwemmen ook nog wel behoorlijk voor mijn schouder en nog veel meer spieren.
Als ik het zo lees wil het dus zeggen dat je spieren theoretisch harder groeien als je maar 1 keer per week trained dan 3 keer per week?
Ik bedoel, je hebt wel meer resultaat met 3 keer maar naar ratio groeit je speer met 1 keer harder?
quote:Daar zit wel degelijk groot verschil tussen dacht ik.
Op woensdag 16 april 2003 15:58 schreef El-Rico het volgende:[..]
Goh dat lijkt ook niet op bankdrukken zeg, t is de zelfde beweging.
quote:2 keer is gewoon super, volgens mij put je bij 3 keer per week een spiergroep trainen je spier gewoon teveel uit. Zelf heb ik simpelweg geen zin meer om een spiergroep 2 keer per week te trainen, behalve borst en schouders dan.
Op woensdag 16 april 2003 16:07 schreef Emizea het volgende:
Gelijk nog een vraagje over dat "prikkelen"....Als ik het zo lees wil het dus zeggen dat je spieren theoretisch harder groeien als je maar 1 keer per week trained dan 3 keer per week?
Ik bedoel, je hebt wel meer resultaat met 3 keer maar naar ratio groeit je speer met 1 keer harder?
En tja als je niet wil eten zal je ook niet groeien, van eiwitten wordt je niet zo dik hoor, als je teveel heb pis je t meeste er weer uit. Maar je hebt t wel nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |