quote:Absoluut the best!! Hele goeie herrineringen aan!!
Op 16 januari 2001 12:22 schreef Party-pooper het volgende:
Jaaa, Nigtmare party's in Rotterdam, de eerste hellraiser party's in sporthallen zuid en de feesten in dat hocheystadium in Utrecht en dan nog vele kleine feesten. me heeft goede herinderingen aan 1991 -1994(begin)
Toendertijd liep ik eerder mee met de massa,dan dat ik het echt goed vond (ik weet nog dat mijn ouders laaiend waren over dat ik 50 duurverdiende guldentjes uitgegeven had aan een Thunderdome cd(wel gave frontjes hadden die altijd) ) en nu...nu lijkt het of de meeste mensen (kinderen,pubers,adolescenten,leeftijdsgenoten) harde gitaar muziek goed vinden (Limpie...)maar ik loop nu niet mee,ik vind het nu echt goed.
En toendertijd vond ik die Hardcore goed omdat het cool was om die muziek goed te vinden.
Ennieweejs,misschien was dit een beetje off topic,ik weet niet of Hardcore nog leeft of dood is,ik weet wel dat de ozo beroemde hardcore mysteryland party's nu veranderd zijn in trance party's...(toch)
Scylla out
Maar om even terug te komen op hardcore waar hier over gesproken word... ik ben van mening dat 't hier niet om hardcore gaat maar om hardcore techno ofzo. of gabber hardcore... iig niet gewoon hardcore... want dat ik geen muziek, maar dat is meer een bepaalde stroming binnen een bepaalde muzieksoort denk ik...
Hmmm misschien beetje krom geschreven allemaal... als je 't niet snapt lees je 't nog maar een keer door
PS: ik heb zelf ook een hele tijd in de Gabber Hardcore gezeten... liep niet in trainingspakken want dat vond ik echt lelijk... maar luisterde veel naar Hellraiser en de iets oudere thunderdome CD's... allemaal verkocht laatst
[edit]
misschien was 't wel turn up the bass ofzo.. is wel geen hardcore o.i.d. maar dat was er toen ook nog niet zo veel denk ik (tenminste niet voor de grote massa).
[Dit bericht is gewijzigd door ZyRoX op 07-02-2001 16:48]
quote:maak je geen illusies.. hardcore is aan het afsterven..
Op woensdag 15 augustus 2001 01:03 schreef Acathla het volgende:
Hardcore zal groter worden, maar ik zie het niet weer zo ontzettend commercieel worden als in 1996 etc...
die house en hardcore stromingen zijn allemaal tijdelijk en het ene moment is het 'in' en het andere moment uit.. metal bestaat al jaren en is eigenlijk altijd even populair gebleven
wat mij altijd opvalt is dat 90% van de mensen die naar house luistert op vbo niveau zit en dat ze altijd zeggen dat het niet uitmaakt of muziek diepgang heeft
maar ik denk dat dat gewoon komt doordat ze muzikaal gezien op een te laag niveau zitten op muziek met diepgang te begrijpen
quote:nee jouw opmerking getuigt van enige vorm van intelligentie
Op woensdag 15 augustus 2001 01:34 schreef Wisp het volgende:
wat mij altijd opvalt is dat 90% van de mensen die naar house luistert op vbo niveau zit en dat ze altijd zeggen dat het niet uitmaakt of muziek diepgang heeft
maar ik denk dat dat gewoon komt doordat ze muzikaal gezien op een te laag niveau zitten op muziek met diepgang te begrijpen
quote:inderdaad en die van jou niet
Op woensdag 15 augustus 2001 02:20 schreef Reticulin het volgende:[..]
nee jouw opmerking getuigt van enige vorm van intelligentie
face the facts dude
quote:gelukkig voldoe ik niet aan jouw stereotype beeld met m'n HAVO-diploma...Acathla ook niet trouwens...En zo'n beetje 80% van de gabbers die ik ken...
Op woensdag 15 augustus 2001 02:21 schreef Wisp het volgende:[..]
inderdaad en die van jou niet
face the facts dude
Blij toe...zou toch geen VBO-er willen zijn, want een VBO-er is per definitie dom en snapt niks van muziek...
quote:Op het moment is het echt niet aan het afsterven. Dat iets niet in het nieuws of op tv komt betekent niet dat het dood is. Op mysteryland was de hardcore tent de enige die vanaf het begin al goed gevuld was en die op momenten zelfs te klein was. Bij Dj Promo en Neophyte live was alles vol en stonden veel mensen buiten de tent te kijken, de andere tenten waren nooit 100% vol.
Op woensdag 15 augustus 2001 01:34 schreef Wisp het volgende:
maak je geen illusies.. hardcore is aan het afsterven..
quote:Sja ik ga niet ontkennen dat de gemiddelde gabber een lage opleiding heeft maar ik denk toch dat het gemiddeld wel havo/mts zal zijn. Gelukkig vallen mijn vrienden buiten de boot en ik helemaal, heb op de universiteit gezeten en nu op HBO.
Ik vind eigenlijk niet dat muzikale smaak veel met opleiding te maken heeft, mijn klas op het HBO luistert grotendeels naar hardcore en black metal.
quote:Hardcore aan het afsterven?? Waarom worden er dan nog steeds Thunderdome's en diverse andere feesten gegeven?
Op woensdag 15 augustus 2001 01:34 schreef Wisp het volgende:[..]
maak je geen illusies.. hardcore is aan het afsterven..
die house en hardcore stromingen zijn allemaal tijdelijk en het ene moment is het 'in' en het andere moment uit.. metal bestaat al jaren en is eigenlijk altijd even populair gebleven
Ik kan niet ontkennen dat er veel hardcore platen zijn die muzikaal gezien niet echt van hoog nivo zijn; NET ALS BIJ ALLE ANDERE MUZIEKSTIJLEN.
Waar je die 90% op baseert weet ik niet, volgens mij is het dat een gok uit het niets. Al behoorde ik tot de 0,01% van de (ex)VWO'ers die hardcore luistert; so be it! Ik luister waar ik zin in heb en dat moet iedereen doen.
Respecteer andere muziekstromingen voor wat ze zijn, als iedereen hetzelfde leuk zou moeten vinden als jij zou de wereld maar een saaie eentonige bedoening zijn vind je niet?
quote:Wat is het nut van dit soort opmerkingen?
Op woensdag 15 augustus 2001 02:46 schreef Vibromass het volgende:
losermuziek
quote:Dit is een typisch hardcore track van nu, die laat zien dat hardcore geen muziek is waar alleen maar in geschreeuwd wordt en waar geen melodie in zit.
Op zaterdag 13 januari 2001 17:10 schreef Reticulin het volgende:
...Download 't nummer Unknown - Fuck the rumours 's, als je gaat beweren dat daar geen melodie in zit dan ben ik de zoon van Paul de Leeuw
Waar ik me ook helemaal *&%*^&%( aan erger, is dat sommige hardcore tracks heel goed worden bevonden als het plotseling 'hard house' wordt genoemd....
Zie ook Hardhouse nummers...
Dat slaat toch helemaal nergens op? Als een hardcore nummer hardcore wordt genoemd, wordt het uitgekotst, als het hard house wordt genoemd, dan vindt iedereen het helemaal te gek!?
Anyway... Unknown - Fuck The Rumours is verplichte kost voor iedereen die nog met de standaard vooroordelen rondloopt dat hardcore 324871 BPM met geschreeuw en zonder melodie is...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |