abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 januari 2001 @ 08:39:24 #76
4914 MeNTaL_TO
Been there, done that
pi_657786
Ben zelf een oldskool gabber, was verliefd op gabber sinds in ik 93 alles naar de klote hoorde (tja bijna rotterdammer he)
Hoop parties geweest, maar nadat newstyle in kwam, en de commercie vond ik het niet echt gezellig meer, hoop vrienden haakten af nadat er geen parties gegeven meer mochten worden in de Energiehal (best memories ever!)
En sinds de beste dj stopte (ruffneck, thnx xsv records )
top 3
1 neophyte recession (mysteryland1, maasvlakte)
2 pcp - 6 million ways to die
3 paul vs weet ik niet meer - anti procastination
Shibby dude! and then? and then? and then?.........and theeeeennnnn?
pi_658258
Jaaa, Nigtmare party's in Rotterdam, de eerste hellraiser party's in sporthallen zuid en de feesten in dat hocheystadium in Utrecht en dan nog vele kleine feesten. me heeft goede herinderingen aan 1991 -1994(begin)
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_658721
Ruffneck draait trouwens af en toe nog wel eens. Hardcore bedoel ik dan. (Drum 'n Bass draait ie wel nog 'normaal') Maar bv. op Hardcore Resurrection draaide Ruffneck samen met Endymion.
De gegevens op deze pagina's zijn allen onder voorbehoud van (type)fouten.
  maandag 22 januari 2001 @ 11:22:03 #79
5089 thurminator
loves Troela!!!
pi_676848
quote:
Op 16 januari 2001 12:22 schreef Party-pooper het volgende:
Jaaa, Nigtmare party's in Rotterdam, de eerste hellraiser party's in sporthallen zuid en de feesten in dat hocheystadium in Utrecht en dan nog vele kleine feesten. me heeft goede herinderingen aan 1991 -1994(begin)
Absoluut the best!! Hele goeie herrineringen aan!!
pi_678486
Dit weekend luisterde ik weer eens een heel heel oude tape van de allereerste thunderdome in Thialf. Grappig om te horen dat er toen nog geen echte scheiding was tussen hardcore en mellow. Gooit zo'n Gizmo gewoon plaatjes op als Felix met Don't you want me. Errug leuk.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_711545
Weet iemand toevallig een (paar) cd's waar Felix - Don't U Want Me opstaat? Ik kan me herinneren dattie op Move The House-cd's staat en misschien op Houseparty-cd's? Wie oooo wie kan me dit vertellen, ik kan me nl. herinneren dat ik um had, net zoals Winx - Don't Laugh... Waar staat die op????
pi_712344
Zo'n jaartje of vier geleden,toen ik op de basisschool zat (ik ben een jong Fok!kertje)vond ik gabber wel goed,ik heb nog steeds wat cd's liggen hier,Thunderdome ed.Na een tijdje vond ik er niet veel meer aan,vond ik heavy metal beter,en nu vind ik ongeveer alle rockbandjes (lees bands met gitaren erin voorkomend)(van Sepultura tot K's choice) wel goed.

Toendertijd liep ik eerder mee met de massa,dan dat ik het echt goed vond (ik weet nog dat mijn ouders laaiend waren over dat ik 50 duurverdiende guldentjes uitgegeven had aan een Thunderdome cd(wel gave frontjes hadden die altijd) ) en nu...nu lijkt het of de meeste mensen (kinderen,pubers,adolescenten,leeftijdsgenoten) harde gitaar muziek goed vinden (Limpie...)maar ik loop nu niet mee,ik vind het nu echt goed.
En toendertijd vond ik die Hardcore goed omdat het cool was om die muziek goed te vinden.

Ennieweejs,misschien was dit een beetje off topic,ik weet niet of Hardcore nog leeft of dood is,ik weet wel dat de ozo beroemde hardcore mysteryland party's nu veranderd zijn in trance party's...(toch)

Scylla out

pi_712396
Hmm wat wel vreemd is...
Er is ook een andere soort muziek die hardcore wordt genoemd, maar dat klinkt heel anders, is met gitaar en drum enzo.
't Is IMO gewoon Hardcore Metal... en geen hardcore, hardcore is namelijk geen muzieksoort, hardcore staat voor een zgn "harde kern" en niet voor een bepaald soort muziek... hardcore metal staat dus voor harde metal gewoon... met alleen de harde kern die ernaar luistert (is inmiddels ook wel veranderd)

Maar om even terug te komen op hardcore waar hier over gesproken word... ik ben van mening dat 't hier niet om hardcore gaat maar om hardcore techno ofzo. of gabber hardcore... iig niet gewoon hardcore... want dat ik geen muziek, maar dat is meer een bepaalde stroming binnen een bepaalde muzieksoort denk ik...

Hmmm misschien beetje krom geschreven allemaal... als je 't niet snapt lees je 't nog maar een keer door

PS: ik heb zelf ook een hele tijd in de Gabber Hardcore gezeten... liep niet in trainingspakken want dat vond ik echt lelijk... maar luisterde veel naar Hellraiser en de iets oudere thunderdome CD's... allemaal verkocht laatst

pi_713141
Klopt Spike, maar hardcore ligt wat makkelijker in de mond dan hardcore-techno ofzo, de hardcore-metal liefyhebbers zeggen ook gewoon hardcore...ik heb een hekel aan 't woord gabber, vind ik te kinderachtig voor een muziekstijl die nou best wel volwassen begint te worden
  woensdag 7 februari 2001 @ 16:35:50 #85
5089 thurminator
loves Troela!!!
pi_727341
Weet iemand hier trouwens nog wat de voorloper van Thunderdome was? Ik dacht dat dat Rave the City ofzoiets was, maar 't kan ook iets anders zijn natuurlijk!!
pi_727396
volgens mij was rave the city niet echt een voorloper van thunderdome ofzo hoor.. zover ik weet kwamen die 2 ongeveer rond dezelfde tijd uit (welke eerder begonnen is weet ik niet).

[edit]
misschien was 't wel turn up the bass ofzo.. is wel geen hardcore o.i.d. maar dat was er toen ook nog niet zo veel denk ik (tenminste niet voor de grote massa).

[Dit bericht is gewijzigd door ZyRoX op 07-02-2001 16:48]

pi_785150
Hardcore komt terug! Zie de SP!TS van woensdag

Of kijk op http://www.thirdmovement.nl

maandag 5 maart 2001 @ 17:13:18 #88
10528 NMMV
EkkiEkkiEkkiPtangZoomBoing!
pi_793768
Bij Hardcore denk ík ook niet aan gabber maar aan Skinhead / Punk Hardcore..... sja Hardcore is gewoon een muzieksoort teruggebracht tot de basis volgens mij..
Every time I try to talk to someone it's "sorry this" and "forgive me that" and "I'm not worthy"...
pi_803237
Dj Promo, nu bij FF wat anders...
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
pi_815720
Hardcore komt terug... Snel als het aan mij ligt, maar hoe snel...??? Het is in iedergeval zeker dat het terugkomt, misschien commercieel (zal sowieso een andere naam krijgen), we zien het wel...
  woensdag 15 augustus 2001 @ 01:03:49 #91
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_1413613
Hardcore zal groter worden, maar ik zie het niet weer zo ontzettend commercieel worden als in 1996 etc...
Love will be my strongest weapon
pi_1413845
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 01:03 schreef Acathla het volgende:
Hardcore zal groter worden, maar ik zie het niet weer zo ontzettend commercieel worden als in 1996 etc...
maak je geen illusies.. hardcore is aan het afsterven..

die house en hardcore stromingen zijn allemaal tijdelijk en het ene moment is het 'in' en het andere moment uit.. metal bestaat al jaren en is eigenlijk altijd even populair gebleven

wat mij altijd opvalt is dat 90% van de mensen die naar house luistert op vbo niveau zit en dat ze altijd zeggen dat het niet uitmaakt of muziek diepgang heeft
maar ik denk dat dat gewoon komt doordat ze muzikaal gezien op een te laag niveau zitten op muziek met diepgang te begrijpen

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_1413959
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 01:34 schreef Wisp het volgende:
wat mij altijd opvalt is dat 90% van de mensen die naar house luistert op vbo niveau zit en dat ze altijd zeggen dat het niet uitmaakt of muziek diepgang heeft
maar ik denk dat dat gewoon komt doordat ze muzikaal gezien op een te laag niveau zitten op muziek met diepgang te begrijpen
nee jouw opmerking getuigt van enige vorm van intelligentie
pi_1413961
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 02:20 schreef Reticulin het volgende:

[..]

nee jouw opmerking getuigt van enige vorm van intelligentie

inderdaad en die van jou niet

face the facts dude

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  woensdag 15 augustus 2001 @ 02:46:26 #95
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_1413991
losermuziek
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_1414022
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 02:21 schreef Wisp het volgende:

[..]

inderdaad en die van jou niet

face the facts dude

gelukkig voldoe ik niet aan jouw stereotype beeld met m'n HAVO-diploma...Acathla ook niet trouwens...En zo'n beetje 80% van de gabbers die ik ken...

Blij toe...zou toch geen VBO-er willen zijn, want een VBO-er is per definitie dom en snapt niks van muziek...

pi_1414076
quote:
Op het moment is het echt niet aan het afsterven. Dat iets niet in het nieuws of op tv komt betekent niet dat het dood is. Op mysteryland was de hardcore tent de enige die vanaf het begin al goed gevuld was en die op momenten zelfs te klein was. Bij Dj Promo en Neophyte live was alles vol en stonden veel mensen buiten de tent te kijken, de andere tenten waren nooit 100% vol.
quote:
Sja ik ga niet ontkennen dat de gemiddelde gabber een lage opleiding heeft maar ik denk toch dat het gemiddeld wel havo/mts zal zijn. Gelukkig vallen mijn vrienden buiten de boot en ik helemaal, heb op de universiteit gezeten en nu op HBO.

Ik vind eigenlijk niet dat muzikale smaak veel met opleiding te maken heeft, mijn klas op het HBO luistert grotendeels naar hardcore en black metal.

I always tell the truth, even when I lie!
  woensdag 15 augustus 2001 @ 10:25:41 #98
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_1414779
quote:

[..]

die house en hardcore stromingen zijn allemaal tijdelijk en het ene moment is het 'in' en het andere moment uit.. metal bestaat al jaren en is eigenlijk altijd even populair gebleven

Hardcore aan het afsterven?? Waarom worden er dan nog steeds Thunderdome's en diverse andere feesten gegeven?

Ik kan niet ontkennen dat er veel hardcore platen zijn die muzikaal gezien niet echt van hoog nivo zijn; NET ALS BIJ ALLE ANDERE MUZIEKSTIJLEN.

Waar je die 90% op baseert weet ik niet, volgens mij is het dat een gok uit het niets. Al behoorde ik tot de 0,01% van de (ex)VWO'ers die hardcore luistert; so be it! Ik luister waar ik zin in heb en dat moet iedereen doen.

Respecteer andere muziekstromingen voor wat ze zijn, als iedereen hetzelfde leuk zou moeten vinden als jij zou de wereld maar een saaie eentonige bedoening zijn vind je niet?

quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 02:46 schreef Vibromass het volgende:
losermuziek
Wat is het nut van dit soort opmerkingen?
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  woensdag 15 augustus 2001 @ 11:04:45 #99
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1414997
quote:
Op zaterdag 13 januari 2001 17:10 schreef Reticulin het volgende:
...Download 't nummer Unknown - Fuck the rumours 's, als je gaat beweren dat daar geen melodie in zit dan ben ik de zoon van Paul de Leeuw
Dit is een typisch hardcore track van nu, die laat zien dat hardcore geen muziek is waar alleen maar in geschreeuwd wordt en waar geen melodie in zit.

Waar ik me ook helemaal *&%*^&%( aan erger, is dat sommige hardcore tracks heel goed worden bevonden als het plotseling 'hard house' wordt genoemd....

Zie ook Hardhouse nummers...

Dat slaat toch helemaal nergens op? Als een hardcore nummer hardcore wordt genoemd, wordt het uitgekotst, als het hard house wordt genoemd, dan vindt iedereen het helemaal te gek!?

Anyway... Unknown - Fuck The Rumours is verplichte kost voor iedereen die nog met de standaard vooroordelen rondloopt dat hardcore 324871 BPM met geschreeuw en zonder melodie is...

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
  woensdag 15 augustus 2001 @ 12:11:43 #100
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_1415528
Sterker nog: Hardcore is tegenwoordig alleen nog maar melodie en geen geschreeuw...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')