abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8901801
cnn.com http://www.cnn.com/2003/US/Northeast/03/04/iraq.usa.shirt.reut/index.html

Dit verhaal zegt weer genoeg over de verenigde staten, wat ben ik blij dat ik in Europa ben geboren...

NEW YORK (Reuters) -- A lawyer was arrested late Monday and charged with trespassing at a public mall in the state of New York after refusing to take off a T-shirt advocating peace that he had just purchased at the mall.

According to the criminal complaint filed Monday, Stephen Downs was wearing a T-shirt bearing the words "Give Peace A Chance" that he had just purchased from a vendor inside the Crossgates Mall in Guilderland, New York, near Albany.

"I was in the food court with my son when I was confronted by two security guards and ordered to either take off the T-shirt or leave the mall," said Downs.

When Downs refused the security officers' orders, police from the town of Guilderland were called and he was arrested and taken away in handcuffs, charged with trespassing "in that he knowingly enter(ed) or remain(ed) unlawfully upon premises," the complaint read.

Downs said police tried to convince him he was wrong in his actions by refusing to remove the T-shirt because the mall "was like a private house and that I was acting poorly.

"I told them the analogy was not good and I was then hauled off to night court where I was arraigned after pleading not guilty and released on my own recognizance," Downs told Reuters in a telephone interview.

Downs is the director of the Albany Office of the state Commission on Judicial Conduct, which investigates complaints of misconduct against judges and can admonish, censure or remove judges found to have engaged in misconduct.

Calls to the Guilderland police and district attorney, Anthony Cardona and to officials at the mall were not returned for comment.

Downs is due back in court for a hearing on March 17.

He could face up to a year in prison if convicted.

donderdag 6 maart 2003 @ 01:25:26 #2
14827 Kogando
Modelprutser
pi_8901997
Ik geloof er echt niks van dat hij alleen is gearresteerd omdat hij zo'n shirt aan had. Welke dombo gelooft dat nou? Hij heeft zich waarschijnlijk gewoon flink misdragen en dat shirt had hij gewoon toevallig aan.

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  donderdag 6 maart 2003 @ 01:28:25 #3
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8902052
Klinkt inderdaad wel een beetje vaag en eenzijdig. Een jaar in de bak vanwege een shirt met een vredesboodschap erop? Zijn alle platen van John Lennon ook al op een branstapel verdwenen?
All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
pi_8902209
tuurlijk had die niet alleen dat shirt aan, maar zat die irritant te doen

dit soort berichten zijn er voor de anti-amerikanen, kunnen die ook weer lekker slapen

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2003 @ 01:42:35 #5
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8902256

En als je nu in Nederland een vergelijkbaar iets met BeaTrix maakt?

pi_8902317
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 01:39 schreef WeirdMicky het volgende:
tuurlijk had die niet alleen dat shirt aan, maar zat die irritant te doen
Idien hij alleen een T-shirt aanhad zou dat vreemd zijn idd, het verzoek was het uit te trekken, wanneer hij louter een t-shirt droeg zou je eerder verwachten dat ze een deken om hem heen zouden slaan oid.
quote:
dit soort berichten zijn er voor de anti-amerikanen, kunnen die ook weer lekker slapen
Dit soort berichten worden verspreidt dooor CNN/Reuters, overigens was de onverlaat een advocaat.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2003 @ 01:48:39 #7
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_8902333
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 01:25 schreef Kogando het volgende:
Ik geloof er echt niks van dat hij alleen is gearresteerd omdat hij zo'n shirt aan had. Welke dombo gelooft dat nou? Hij heeft zich waarschijnlijk gewoon flink misdragen en dat shirt had hij gewoon toevallig aan.

Ikke dombo.... ken VS nl. Alles wat op de gifbelt is geboren, woont daar. (M.u.v. import...)
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  donderdag 6 maart 2003 @ 02:02:18 #8
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8902506
'Vredes' T-shirt niet gewenst in de VS

Een advocaat is afgelopen dinsdag gearresteerd omdat hij weigerde zijn T-shirt uit te trekken.

De man, Stephen Downs, droeg een T-shirt waarop de tekst "Give Peace A Chance"* en werd door de beveiligingsmedewerkers verzocht zijn T-shirt uit te trekken of het winkelcentrum te verlaten. Toen hij dit weigerde, werd de hulp van de politie ingeroepen en de man werd gearresteerd.

Volgens Down probeerde de politie hem ervan te overtuigen dat hij fout zat, en dat het 'winkelcentrum een privé-terrein is'. Hij gedroeg zich volgens de politie niet goed in het winkelcentrum.

Stephen Downs bleef volhouden dat hij niets verkeerds had gedaan en werd uiteindelijk, nadat hij zijn eigen borgsom had betaald vrijgelaten.

Downs wordt op 17 maart 2003 verhoord en riskeert een gevangenisstraf van maar liefst een jaar.

*Geef Vrede Een Kans*
Upset over arrest of man with peace T-shirt NBC
Man arrested for 'peace' T-shirt CNN

(en Frontpage)

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 06-03-2003 02:04]

donderdag 6 maart 2003 @ 02:03:54 #9
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8902525
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 01:28 schreef OK_DAN het volgende:
Klinkt inderdaad wel een beetje vaag en eenzijdig. Een jaar in de bak vanwege een shirt met een vredesboodschap erop? Zijn alle platen van John Lennon ook al op een branstapel verdwenen?
Het begint eindelijk een beetje te dagen voor je?
pi_8903145
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 02:02 schreef Nyrem het volgende:
'Vredes' T-shirt niet gewenst in de VS

Een advocaat is afgelopen dinsdag gearresteerd omdat hij weigerde zijn T-shirt uit te trekken.

De man, Stephen Downs, droeg een T-shirt waarop de tekst "Give Peace A Chance"* en werd door de beveiligingsmedewerkers verzocht zijn T-shirt uit te trekken of het winkelcentrum te verlaten. Toen hij dit weigerde, werd de hulp van de politie ingeroepen en de man werd gearresteerd.

Volgens Down probeerde de politie hem ervan te overtuigen dat hij fout zat, en dat het 'winkelcentrum een privé-terrein is'. Hij gedroeg zich volgens de politie niet goed in het winkelcentrum.

Stephen Downs bleef volhouden dat hij niets verkeerds had gedaan en werd uiteindelijk, nadat hij zijn eigen borgsom had betaald vrijgelaten.

Downs wordt op 17 maart 2003 verhoord en riskeert een gevangenisstraf van maar liefst een jaar.

Kennelijk is dat winkelcentrum privéterrein geweest waarop de eigenaar door de overgeid gelegitimeerd zijn eigen gedrags- en leefregels kan stellen. Ik ben benieuwd naar de hele toedracht van het verhaal.
salva cum reverentia
pi_8903151
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 02:03 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Het begint eindelijk een beetje te dagen voor je?

Wat moet er voor hem dagen?
Dat jij elk bericht gelooft waarin Amerika wordt afgeschilderd als het rijk van de grote Satan?
Overal gebeurt wel eens wat net zoals er wel eens onvolledige of verdraaide nieuwsberichten de wereld in worden gestuurd.

Ik ben benieuwd naar wat er nu precies gebeurd is, waarvoor de man wordt aangeklaagd en wat het vonnis zal zijn. Vooroordelen lijken zich gemakkelijker te laten bevestigen dan uitroeien.

Is de man gearresteerd omdat hij zijn t-shirt weigerde uit te doen of is hij is gearresteerd wegens huisvredebreuk omdat hij het winkelcentrum (tegen de wil van de eigenaar in) niet wilde verlaten?

http://www.cnn.com/2003/US/Northeast/03/04/iraq.usa.shirt.reut/index.html

quote:
When Downs refused the security officers' orders, police from the town of Guilderland were called and he was arrested and taken away in handcuffs, charged with trespassing "in that he knowingly enter(ed) or remain(ed) unlawfully upon premises," the complaint read.

Downs said police tried to convince him he was wrong in his actions by refusing to remove the T-shirt because the mall "was like a private house and that I was acting poorly.

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 06-03-2003 07:21]

salva cum reverentia
  donderdag 6 maart 2003 @ 08:28:41 #12
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_8903367
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 01:25 schreef Kogando het volgende:

over gesproken

dit was niet zomaar een advocaat hoor.. om even te benadrukken
Downs is the director of the Albany Office of the state Commission on Judicial Conduct, which investigates complaints of misconduct against judges and can admonish, censure or remove judges found to have engaged in misconduct.

en zo'n Advocaat gaat zich natuurlijk ongelovelijk misdragen in een winkelcentrum .. Yeah right.

Het winkelcentrum gaat trouwens de aanklacht intrekken.. ze zullen vast wel geschrokken zijn van de status van deze man plus dat er de dag erna een stuk of honderd mensen hebben gedemonstreerd tegen deze arrestatie in hetzelfde winkelcentrum..

dit voorval icm met de blacklists van acteurs , leraren , en gewone mensen die voor vrede zijn geeft wel aan dat de VS lekker bezig is .. NOT..
Welkom in de Nieuwe Wereld Orde

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  donderdag 6 maart 2003 @ 08:37:29 #13
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8903420
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 08:28 schreef Fonkmeistah het volgende:

Welkom in de Nieuwe Wereld Orde

Zullen we de NWO hier maar niet bij betrekken? Daar is Truth voor

Het hele voorval is imo te gek voor woorden.

Maar aangezien een winkelcentrum privé-terrein is zullen er ook bepaalde regels gelden. En daar ga je mee akkoord als je naar binnen gaat. (Alhoewel ik dan ook vind dat je dit soort "opruiende" kleding er niet moet verkopen).

In het éne land mag op bepaalde plekken geen Lonsdale dragen, in het andere land mag je op bepaalde plekken geen vredesboodschap op je shirt dragen.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 6 maart 2003 @ 08:44:03 #14
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_8903477
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 07:05 schreef hoppe het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat er nu precies gebeurd is.
Is de man gearresteerd omdat hij zijn t-shirt weigerde uit te doen of is hij is gearresteerd wegens huisvredebreuk omdat hij het winkelcentrum (tegen de wil van de eigenaar in) niet wilde verlaten?
De man had net zijn T-shirt samen met zijn zoon in het winkelcentrum gekocht en aangetrokken. Waarna beveilingsagent hem sommeerde het T-shirt met de tekst "Give Peace A Change" uit te doen. om de reden dat andere winkelende mensen er aanstoot aan zouden nemen. De man weigerde dit omdat hij het uiteraard belachelijk vond en en schending van zijn grondwettelijke recht op vrijheids van meningsuiting. zijn zoon deed wel zijn t-shirt uit.
Daarna stelde de beveiligings agenten dat hij of zijn t shirt uit moest doen of het pand verlaten. wat hij nog steeds weigerde omdezelfde redenen. waarna ze hem beschuldigde van huisvredebreuk en hem lieten arresteren.

Zoals in de post hierboven heeft het winkelcentrum de aanklacht laten vallen want dit gaan ze uiteraard verliezen..
De man eist op z'n minst excuses van het winkelcentrum en overweegt een aanklacht..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  donderdag 6 maart 2003 @ 08:55:16 #15
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_8903571
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 08:37 schreef robh het volgende:

[..]

Zullen we de NWO hier maar niet bij betrekken? Daar is Truth voor

vind je het erg als ik dat zelf wel uitmaak. bovendien heb ik het hier niet over de organisatie maar over het nieuwe dictatoriale beleid waar dit een voorproefje van is .
Politieke gevangene omdat je voor vrede ben..

en nog gaat het lampje bij sommige mensen niet branden..

donderdag 6 maart 2003 @ 09:02:40 #16
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8903647
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 08:55 schreef Fonkmeistah het volgende:

Politieke gevangene omdat je voor vrede ben..

Het lijkt Saudi-Arabie, Irak, Iran, Egypte, Pakistan, China, Columbia, Somalie, Zimbabwe etc etc etc wel.

Maar, dat is dan natuurlijk cultuur he?

quote:
en nog gaat het lampje bij sommige mensen niet branden..
Insgelijks.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 6 maart 2003 @ 09:07:02 #17
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_8903680
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 09:02 schreef X-Ray het volgende:Het lijkt Saudi-Arabie, Irak, Iran, Egypte, Pakistan, China, Columbia, Somalie, Zimbabwe etc etc etc wel.
ohw dus dan moeten wij hier dan ook maar zo'n beleid invoeren ?

kan ik hieruit opmaken dat jij voorstander ben van dat soort regimes ?

donderdag 6 maart 2003 @ 09:08:40 #18
16625 robh
pi_8903697
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 09:07 schreef Fonkmeistah het volgende:

Fonkmeistah, kijk eens om je heen, dat beleid is er al hoor.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8903745
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 06:58 schreef hoppe het volgende:

[..]

Kennelijk is dat winkelcentrum privéterrein geweest waarop de eigenaar door de overgeid gelegitimeerd zijn eigen gedrags- en leefregels kan stellen. Ik ben benieuwd naar de hele toedracht van het verhaal.

Ik ook, dit is voer voor de Amerika-haters. Ik zou graag het verhaal van de winkeleigenaar willen horen. De man zou zich volgens sommige nieuwsberichten irritant hebben gedragen en volgens sommige berichten staat daar verder niets over geschreven. Hij is dus niet voor het t-shirt opgepakt, maar vanwege 'trespassing'. Hij zal dus waarschijnlijk in een gedeelte van een supermarkt zijn geweest waar je niet mag komen (kantoor, kantine, etc.).

[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 06-03-2003 09:14]

donderdag 6 maart 2003 @ 09:13:10 #20
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8903755
quote:

[..]

Zijn wij de VS dan?
Verder ben ik blij dat je toegeeft dat er een hele hoop mis is in dat soort landen.
quote:
Nee. Maar ik vind het zo hypocriet om altijd en eeuwig de VS aan te vallen, maar ondertussen landen die 1000 maal erger zijn te verdedigen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 6 maart 2003 @ 09:14:04 #21
16625 robh
pi_8903765
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 09:12 schreef Disorder het volgende:

Ik ook, dit is voor voor de Amerika-haters. Ik zou graag het verhaal van de winkeleigenaar willen horen. De man zou zich volgens sommige nieuwsberichten irritant hebben gedragen en volgens sommige berichten staat daar verder niets over geschreven. Hij is dus niet voor het t-shirt opgepakt, maar vanwege 'trespassing'. Hij zal dus waarschijnlijk in een gedeelte van een supermarkt zijn geweest waar je niet mag komen (kantoor, kantine, etc.).

Nee, op het moment dat de bewaking zegt dat jij weg moet en je geeft daar geen gehoor aan dan "trespass" je. Dat heeft niets te maken met waar de persoon zich bevindt. Dus dat is onzin.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8903781
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 09:14 schreef robh het volgende:

[..]

Nee, op het moment dat de bewaking zegt dat jij weg moet en je geeft daar geen gehoor aan dan "trespass" je. Dat heeft niets te maken met waar de persoon zich bevindt. Dus dat is onzin.

Aha, okay. Maar trespassing betekent geloof ik ook dat je je ergens bevindt waar je niet mag zijn, vandaar dus die link.
  donderdag 6 maart 2003 @ 09:17:03 #23
16625 robh
pi_8903800
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 09:15 schreef Disorder het volgende:

Aha, okay. Maar trespassing betekent geloof ik ook dat je je ergens bevindt waar je niet mag zijn, vandaar dus die link.

Dat klopt wel wat je zegt, maar zoals ik al zei, als je weg moet en je gaat niet dan bevind je je dus op een plek waar je je niet mag bevinden.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 6 maart 2003 @ 10:06:06 #24
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_8904434
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 09:13 schreef X-Ray het volgende:
Zijn wij de VS dan?

we verschillen niet zoveel, wat daar word ingevoerd word uiteindelijk hier ook ingevoerd, Europa heeft ook een aardig pakketje repressieve wetgevingen ingevoerd onder het mom van "terrorisme bestrijding"
ook het recht op privacy word steeds meer aan de kant geschoven in het belang van "veiligheid".
pi_8905108
quote:

[..]

Hier verbieden ze op sommige plaatsen Longdale en 88 kleding.
To hell with Kyoto!
  donderdag 6 maart 2003 @ 10:49:28 #26
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8905252
Tjonge jonge! 1 iemand wordt gearresteerd met waarschijnlijk een achterliggende rede en alle anti-Amerikanen schreeuwen weer van de daken "zie je nou wel". Als dit het enigste is waar ze mee op de proppen kunnen komen

Oh nee! Ik vergeet het feit dat Amerika traangas meeneemt naar Irak. Erg gevaarlijk en stout van die Westerse Duivels!

the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  donderdag 6 maart 2003 @ 10:50:57 #27
16625 robh
pi_8905280
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 10:49 schreef Ludwig het volgende:
Tjonge jonge! 1 iemand wordt gearresteerd met waarschijnlijk een achterliggende rede en alle anti-Amerikanen schreeuwen weer van de daken "zie je nou wel". Als dit het enigste is waar ze mee op de proppen kunnen komen

Oh nee! Ik vergeet het feit dat Amerika traangas meeneemt naar Irak. Erg gevaarlijk en stout van die Westerse Duivels!

En dit vind jij anders "normaal"?

Ik niet, ik vind het belachelijk.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 6 maart 2003 @ 10:52:42 #28
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8905321
Hier mag je als imam zeggen dat homo zijn een ziekte is en dat homo's een lagere levensvorm zijn dan mensen.

Die duivels van een Nederlanders! Vind je dat normaal?

the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  donderdag 6 maart 2003 @ 10:55:02 #29
16625 robh
pi_8905364
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 10:52 schreef Ludwig het volgende:
Hier mag je als imam zeggen dat homo zijn een ziekte is en dat homo's een lagere levensvorm zijn dan mensen.

Die duivels van een Nederlanders! Vind je dat normaal?

Ja. Zo werkt de wet nu eenmaal in Nederland.

Het zou toch een mooie bak worden als de staat gaat bepalen wat je in het openbaar draagt?

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 6 maart 2003 @ 10:56:36 #30
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8905400
Hier word je weggestuurd van school omdat je lonsdale kleren aanhebt. Of natuurlijk als je een sluier draagt.

Open je ogen eens man!

donderdag 6 maart 2003 @ 10:59:50 #31
16625 robh
pi_8905470
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 10:56 schreef Ludwig het volgende:

Open je ogen eens man!

?

Ik heb de mogelijke (imo) redenen al gegeven waarom die man is opgepakt. Dat dit in de VS, notabene het land waar de vrijheid van meningsuiting verder gaat dan welk land dan ook, kan begrijp ik niet.

Waarom ik mijn ogen moet openen ontgaat me hier, maar dat kun je me vast wel uitleggen

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 6 maart 2003 @ 11:11:54 #32
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_8905737
Ik vind het allemaal maar vaag, maar nu zeggen "Zie je wel, Amerika is Satan en slecht en Nazi en wil de wereld overnemen, oh en een dictatuur!" is wel erg overdreven. Op de FP stond al dat Leno er iets aan wijdde en dat anderen het T-shirt ook gingen dragen, dus is dit een incident op tweehonderdvijtig miljoen mensen en wordt er over gediscusieerd en mogen mensen het belachelijk vinden. Niks dictatoriaals aan, lijkt mij.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  donderdag 6 maart 2003 @ 12:30:19 #33
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8907411
En daarom zeg ik tegen robh: Doe je ogen eens open!

Nederland heeft ook van die belachelijke dingen net als ieder land. Het enigste waarom deze dingen wel in het nieuws komen en andere kleine belachelijke aanhoudingen elders niet is omdat ze in Amerika plaatsvinden en iedereen dan weer lekker kan afgeven op Amerika.

Nederland is net zo goed een door en door hypocriet land. Laat staan Frankrijk.

donderdag 6 maart 2003 @ 12:32:02 #34
16625 robh
pi_8907458
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 12:30 schreef Ludwig het volgende:
En daarom zeg ik tegen robh: Doe je ogen eens open!

Nederland heeft ook van die belachelijke dingen net als ieder land. Het enigste waarom deze dingen wel in het nieuws komen en andere kleine belachelijke aanhoudingen elders niet is omdat ze in Amerika plaatsvinden en iedereen dan weer lekker kan afgeven op Amerika.

Nederland is net zo goed een door en door hypocriet land. Laat staan Frankrijk.

Hallo. le-zen.
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 08:37 schreef robh het volgende:

In het éne land mag op bepaalde plekken geen Lonsdale dragen, in het andere land mag je op bepaalde plekken geen vredesboodschap op je shirt dragen.

Maar daarom hoef ik het er toch niet mee eens te zijn?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 6 maart 2003 @ 12:33:55 #35
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8907495
-niet goed gelezen-
pi_8908038
maar het is wel zo dat iedereen dit soort berichten aangrijpt als argument tegen Amerika te zijn...en daar word ik de laatste tijd echt moe van

tuurlijk is het raar, maar er zijn zoveel dingen raar, en om dan te gaan huilen over een advocaat die irritant deed...

en t klinkt leuk dat die 'een jaar gevangenis' riskeert, maar dat is allemaal formeel, gewoon de maximale straf die iemand kan krijgen bij zo'n delict

pi_8928449
Dat mensen dit goed praten

Het is wel degelijk waar en het is usance in Amerika om tegengeluiden in de kiem te smoren. Deze shirts, dissidente geluiden, acteurs op een zwarte lijst - het zijn echt geen verzinsels van de linkse media. Je kunt hele boekwerken vullen met mensen die een dissident geluid laten horen en het leven zuur wordt gemaakt.

pi_8928630
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 10:32 schreef SCH het volgende:
Dat mensen dit goed praten

Het is wel degelijk waar en het is usance in Amerika om tegengeluiden in de kiem te smoren. Deze shirts, dissidente geluiden, acteurs op een zwarte lijst - het zijn echt geen verzinsels van de linkse media. Je kunt hele boekwerken vullen met mensen die een dissident geluid laten horen en het leven zuur wordt gemaakt.

Dat mensen nog steeds niet kunnen lezen
Dat idee voor een zwarte lijst van acteurs kwam van boze filmliefhebbers en burgers, niet van de regering, of van een ander regeringsorgaan. En in beide incidenten met t-shirts van de laatste tijd (supermarkt, school) werden verboden gelegd op de t-shirts door een schoolorgaan en door de supermarkteigenaar. Dit is dus niet verboden door de regering.
pi_8928674
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 10:41 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat mensen nog steeds niet kunnen lezen
Dat idee voor een zwarte lijst van acteurs kwam van boze filmliefhebbers en burgers, niet van de regering, of van een ander regeringsorgaan. En in beide incidenten met t-shirts van de laatste tijd (supermarkt, school) werden verboden gelegd op de t-shirts door een schoolorgaan en door de supermarkteigenaar. Dit is dus niet verboden door de regering.

Zeg ik ergens dat de regering het doet???

Maar ben je zo naief om te veronderstellen dat de overheid nooit betrokken is bij dit soort zaken? En de man die gearresteerd is, dat gebeurde door kabouters?

vrijdag 7 maart 2003 @ 10:46:23 #40
16625 robh
pi_8928729
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 10:43 schreef SCH het volgende:

Zeg ik ergens dat de regering het doet???

Maar ben je zo naief om te veronderstellen dat de overheid nooit betrokken is bij dit soort zaken? En de man die gearresteerd is, dat gebeurde door kabouters?

In de VS komt de politie wél als er gebeld wordt.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8928802
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 10:46 schreef robh het volgende:

[..]

In de VS komt de politie wél als er gebeld wordt.

Ja de Nederlandse politie komt niet voor iemand die een t-shirt draagt met een tekst die de winkelier niet aanstaat. Stomme Nederlandse politie
  vrijdag 7 maart 2003 @ 10:51:34 #42
16625 robh
pi_8928832
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 10:49 schreef SCH het volgende:

Ja de Nederlandse politie komt niet voor iemand die een t-shirt draagt met een tekst die de winkelier niet aanstaat. Stomme Nederlandse politie

Nee SCH, wat de overtreding inhoudt is irrelevant hier.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8928900
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 10:43 schreef SCH het volgende:

[..]

En de man die gearresteerd is, dat gebeurde door kabouters?

Nee, door politieagenten. Maar de politie heeft hier geen schuld, het is óf de schuld van de man zelf (misschien was hij gewoon irritant), óf de schuld van de eigenaar. De politie kreeg opdracht om hem te arresteren vanwege 'trespassing', dan heeft de politie die opdracht gewoon uit te voeren of ze het er nou mee eens zijn of niet.
pi_8928901
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 10:51 schreef robh het volgende:

[..]

Nee SCH, wat de overtreding inhoudt is irrelevant hier.

Oh jij vindt dat de politie ook voor lekke tuinkabouters moet komen
pi_8928933
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 10:55 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nee, door politieagenten. Maar de politie heeft hier geen schuld, het is óf de schuld van de man zelf (misschien was hij gewoon irritant), óf de schuld van de eigenaar. De politie kreeg opdracht om hem te arresteren vanwege 'trespassing', dan heeft de politie die opdracht gewoon uit te voeren of ze het er nou mee eens zijn of niet.

Van wie kreeg die politie die opdracht dan?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 10:59:31 #46
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_8928987
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 10:57 schreef SCH het volgende:

[..]

"I was in the food court with my son when I was confronted by two security guards and ordered to either take off the T-shirt or leave the mall," said Downs.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 7 maart 2003 @ 10:59:59 #47
16625 robh
pi_8929002
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 10:57 schreef SCH het volgende:

Van de "mall"-eigenaar óf de bewakingsdienst. Na het negeren van de verzoeken van de bewaking.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8929040
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 10:59 schreef robh het volgende:

[..]

Van de "mall"-eigenaar óf de bewakingsdienst. Na het negeren van de verzoeken van de bewaking.

Precies - dan is de politie niet verplicht om die man te arresteren - ze maakt een eigen in schatting en vond het t-shirt blijkbaar ook niet kunnen.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:03:43 #49
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8929093
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:01 schreef SCH het volgende:
Precies - dan is de politie niet verplicht om die man te arresteren - ze maakt een eigen in schatting en vond het t-shirt blijkbaar ook niet kunnen.
Hij is niet gearresteerd vanwege dat t-shirt, maar vanwege het feit dat hij weigerde op te rotten toen de bewaking daar om vroeg.

Trespassing.

pi_8929113
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:03 schreef Ernst het volgende:

[..]

Hij is niet gearresteerd vanwege dat t-shirt, maar vanwege het feit dat hij weigerde op te rotten toen de bewaking daar om vroeg.

Trespassing.

Ja - hij moest weg omdat hij dat t-shirt droeg. Dat vinden jullie normaal?
pi_8929132
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:01 schreef SCH het volgende:

[..]

't is nederland niet waar de politie naar eigen inzicht werkt. Het is in de VS ietsjes strikter. Op het buro zoeken ze wel uit of het terecht is, niet ter plekke.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:07:12 #52
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8929189
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:05 schreef skyhigh het volgende:
't is nederland niet waar de politie naar eigen inzicht werkt. Het is in de VS ietsjes strikter. Op het buro zoeken ze wel uit of het terecht is, niet ter plekke.
Jep, het is heel normaal als je iemand één jaar gevangenisstraf geeft omdat hij een shirt heeft met daarop: "Give peace a chance".
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:08:52 #53
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8929226
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:07 schreef Farzin het volgende:
Jep, het is heel normaal als je iemand één jaar gevangenisstraf geeft omdat hij een shirt heeft met daarop: "Give peace a chance".
Sinds wanneer is hij al veroordeeld?
pi_8929227
quote:

[..]

Doe eens normaal, dat gebeurt echt niet hoor. Het is niet eens precies duidelijk waarom hij daar weg moest. Sommige sites melden dat het om het t-shirt gaat en andere sites melden dat hij daar met een grote groep was en te veel trammelant veroorzaakten.
pi_8929260
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:05 schreef skyhigh het volgende:

[..]

Dat zegt dus al iets.

Maar wat mij opvalt in dit topic is dat de tendens juist is dat veel dingen uit Amerika worden goed gepraat en er dan over details wordt doorgezeverd om het gelijk aan te tonen. Terwijl het gaat om de algemene tendens dat het mensen die zeer kritisch zijn kan worden lastig gemaakt in een land dat zich omschrijft als het begin en het einde van de vrijheid en democratie. Hoe zit dat dan?

vrijdag 7 maart 2003 @ 11:10:11 #56
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8929261
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:08 schreef Ernst het volgende:
Sinds wanneer is hij al veroordeeld?
Hij kan één jaar cel krijgen, omdat hij het niet eens is met dictator de democraat Bush...
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:11:08 #57
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8929273
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:08 schreef Disorder het volgende:
Doe eens normaal, dat gebeurt echt niet hoor. Het is niet eens precies duidelijk waarom hij daar weg moest. Sommige sites melden dat het om het t-shirt gaat en andere sites melden dat hij daar met een grote groep was en te veel trammelant veroorzaakten.
quote:

"with my son". Inderdaad, die groep was erg groot.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:11:24 #58
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8929283
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:04 schreef SCH het volgende:
Ja - hij moest weg omdat hij dat t-shirt droeg. Dat vinden jullie normaal?
Dat moet een eigenaar helemaal zelf weten, zolang het niet stelselmatig vanuit de overheid gebeurt kan ik me er niet druk over maken.

Er komen weer wat onderbuikgevoelens naar boven hier zeg.

vrijdag 7 maart 2003 @ 11:12:37 #59
47495 The_Punisher
Judge. Jury. Executioner
pi_8929317
quote:

[..]

Hij krijgt geen gevangenisstraf vanwege dat T-shirt.

Hij krijgt "misschien" gevangenisstraf omdat hij niet luisterde naar bewakingspersoneel van die winkelcentrum.
Al vind je de regels in dat winkelcentrum nog zo stom, als ze je vragen om weg te gaan en je blijft dan koppig bezig. Dan bellen ze idd de politie om je van het terrein af te zetten.
Dan krijg je gelijk een aanklacht tegen je voor "tresspassing".

[Dit bericht is gewijzigd door The_Punisher op 07-03-2003 11:13]

Why God? Why are the innocent dead and the guilty alive? Where is justice? Where is punishment?
Or have you already answered, have you already said to the world.
Here is justice, here is punishment. Here.... In me...
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:12:45 #60
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8929321
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:10 schreef Farzin het volgende:
Hij kan één jaar cel krijgen, omdat hij het niet eens is met dictator de democraat Bush...
Nee. Hij kan één jaar cel krijgen omdat hij niet de aanwijzingen opvolgde van het beveiligingspersoneel in dat winkelcentrum.

Hij is opgepakt voor trespassing en daar kan hij dus ook voor veroordeeld worden.

pi_8929377
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:11 schreef Farzin het volgende:

[..]

[..]

"with my son". Inderdaad, die groep was erg groot.

Ik zeg toch ook dat andere nieuwssites een ander verhaal plaatsten.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:14:32 #62
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8929383
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:10 schreef SCH het volgende:
Dat zegt dus al iets.

Maar wat mij opvalt in dit topic is dat de tendens juist is dat veel dingen uit Amerika worden goed gepraat

Er wordt niks goedgepraat. Het is een incident, een beslissing dat door een winkeleigenaar is genomen en heeft verder helemaal geen zak met de rest van Amerika, Bush of wie dan ook te maken, maar díe link willen veel mensen hier maar al te graag zien.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:14:51 #63
16625 robh
pi_8929395
quote:

Farzin, wat een onzin verkoop je hier.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:15:05 #64
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8929398
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:11 schreef Ernst het volgende:
Dat moet een eigenaar helemaal zelf weten, zolang het niet stelselmatig vanuit de overheid gebeurt kan ik me er niet druk over maken.
Ach, het is al langer duidelijk dat de Amerikaanse overheid bezig is met het inperken van de vrijheid van meningsuiting. Als je het niet eens bent met Bush, kom je op een zwarte lijst. Je kunt maandenlang opgesloten worden zonder proces...
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:15:41 #65
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8929419
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:14 schreef Disorder het volgende:
Ik zeg toch ook dat andere nieuwssites een ander verhaal plaatsten.
Het staat je vrij om een voorbeeld te geven hoor.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:16:32 #66
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8929441
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:15 schreef Farzin het volgende:
Ach, het is al langer duidelijk dat de Amerikaanse overheid bezig is met het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Bron?

Verder heeft dat ook nog eens geen fuck met dit topic te maken.

vrijdag 7 maart 2003 @ 11:18:38 #67
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8929493
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:16 schreef Ernst het volgende:
Bron?

Verder heeft dat ook nog eens geen =knip= met dit topic te maken.

Wel degelijk. Lees de openingspost maar eens door, een shirt als "Give peace a chance" is in Amerika niet gewenst. Althans, als ik uitga van het bericht zoals het in Reuters staat.
pi_8929506
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:14 schreef robh het volgende:

[..]

Farzin, wat een onzin verkoop je hier.

Waarom is dat onzin Robh??? Hij loopt wel degelijk die kans.
pi_8929529
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:11 schreef Ernst het volgende:

Er komen weer wat onderbuikgevoelens naar boven hier zeg.

Vooral bij jullie. Als er kritisch over het heilige Amerika wordt gesproken, gaan sommigen hier meteen in de repeteerstand.
pi_8929540
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:15 schreef Farzin het volgende:

[..]

Het staat je vrij om een voorbeeld te geven hoor.

Ik zoek maar kan nog niets vinden
Het kwam er op neer dat de man deel uit zou maken van een vredesbeweging die wel vaker met de hele groep tegelijkertijd ging protesteren. Het is dus mogelijk dat de eigenaar dacht dat de rest van de groep er zo aan kwam of dat ze bij hem in de buurt gingen protesteren.
pi_8929574
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:18 schreef Farzin het volgende:

[..]

Wel degelijk. Lees de openingspost maar eens door, een shirt als "Give peace a chance" is in een Amerikaanse supermarkt niet gewenst. Althans, als ik uitga van het bericht zoals het in Reuters staat.

pi_8929607
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:16 schreef Ernst het volgende:

[..]

Bron?

Verder heeft dat ook nog eens geen fuck met dit topic te maken.

Meen je dat nou? Het is juist de basis van dit topic. Dat mantra van Freedom of Speech wordt erg uitgehold momenteel.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:22:48 #73
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8929613
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:20 schreef Disorder het volgende:
Ik zoek maar kan nog niets vinden
Het kwam er op neer dat de man deel uit zou maken van een vredesbeweging die wel vaker met de hele groep tegelijkertijd ging protesteren. Het is dus mogelijk dat de eigenaar dacht dat de rest van de groep er zo aan kwam of dat ze bij hem in de buurt gingen protesteren.
Speculatie. Stel dat er in Nederland iemand met een LPF-shirt zou worden weggestuurd, omdat de eigenaar dacht dat hij onrust ging stoken (dat doen sommige LPF-ers wel vaker). Dan zouden veel LPF-ers klagen over dat 'linkse winkelcentrum'. Toch?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:23:21 #74
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8929629
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:21 schreef Disorder het volgende:
Tsja, als dit in Amerika normaal wordt gevonden, vrees ik dat het vaker voorkomt dat mensen met een andere mening de mond gesnoerd worden. Bijvoorbeeld: de zwarte lijsten van Lyenee Cheney.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:24:26 #75
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8929665
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:08 schreef Disorder het volgende:

[..]

Oh net zoals dat verhaal over acteurs die tegen oorlog zijn..... is ook allemaal onzin zeker?
pi_8929676
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:23 schreef Farzin het volgende:

[..]

Farzin, er staat in het bericht alleen maar dat één Amerikaanse supermarkt de man daar weg wilde hebben maar je schreef zelf dat het over Amerika ging.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:25:35 #77
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8929703
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:22 schreef Farzin het volgende:

[..]

Speculatie. Stel dat er in Nederland iemand met een LPF-shirt zou worden weggestuurd, omdat de eigenaar dacht dat hij onrust ging stoken (dat doen sommige LPF-ers wel vaker). Dan zouden veel LPF-ers klagen over dat 'linkse winkelcentrum'. Toch?

ps: dat zou nooit in de krant komen, want tja de linkse media he (verschijnt dan alleen in de Telegraaf; die was toch ook al fout in de oorlog)

vrijdag 7 maart 2003 @ 11:26:34 #78
47495 The_Punisher
Judge. Jury. Executioner
pi_8929728
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:24 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Oh net zoals dat verhaal over acteurs die tegen oorlog zijn..... is ook allemaal onzin zeker?

Ja, ze zijn allemaal voor oorlog, met Charlton Heston als grote leider.
Why God? Why are the innocent dead and the guilty alive? Where is justice? Where is punishment?
Or have you already answered, have you already said to the world.
Here is justice, here is punishment. Here.... In me...
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:27:44 #79
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8929762
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:24 schreef Disorder het volgende:
Farzin, er staat in het bericht alleen maar dat één Amerikaanse supermarkt de man daar weg wilde hebben maar je schreef zelf dat het over Amerika ging.
Zoals gezegd vrees ik dat dat in Amerika wel vaker zal voorkomen, als het heel normaal is om mensen met een andere mening weg te sturen.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:27:51 #80
16625 robh
pi_8929769
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:18 schreef SCH het volgende:

Waarom is dat onzin Robh??? Hij loopt wel degelijk die kans.

De straf die hem boven het hoofd hangt is voor "trespassing", niet omdat hij dat t-shirt droeg.

Dat ik niet snap dat je een t-shirt dat je in een winkelcentrum koopt daar niet mag dragen doet daar niets aan af, dát zijn de regels van dat winkelcentrum.

En daar ging ik dan dus nooit meer heen.

Een beetje bij de feiten blijven, als je kritiek wilt hebben geef dan af op de regelmaker van dat winkelcentrum.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:28:46 #81
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8929798
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:26 schreef The_Punisher het volgende:
Ja, ze zijn allemaal voor oorlog, met Charlton Heston als grote leider.
Ja, oorlog is leuk en goed hoor. Komen er allemaal onschuldige mensen bij om, maar dan krijg ik leuke beelden te zien op CNN...
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:29:54 #82
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8929831
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:27 schreef robh het volgende:
Een beetje bij de feiten blijven, als je kritiek wilt hebben geef dan af op de regelmaker van dat winkelcentrum.
Blijkbaar is het in Amerika heel normaal om andermans vrijheid van meningsuiting te schenden. En dat gebeurt weleens vaker, hoor.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:32:48 #83
16625 robh
pi_8929891
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:29 schreef Farzin het volgende:

Blijkbaar is het in Amerika heel normaal om andermans vrijheid van meningsuiting te schenden. En dat gebeurt weleens vaker, hoor.

Maar het is zó makkelijk om kritiek te geven op "Amerika" terwijl het recht onder je neus ook gebeurt...

Maar dan is het opeens goed omdat het om de associatie met nazi's gaat...

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:34:43 #84
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8929942
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:32 schreef robh het volgende:
Maar het is zó makkelijk om kritiek te geven op "Amerika" terwijl het recht onder je neus ook gebeurt...

Dat is van een heel andere orde dan "give peace a chance". Ik kan het me voorstellen dat er mensen zijn die zich storen aan nazi-symbolen, maar ik kan het me niet voorstellen dat mensen zich storen aan "peace". Amerikanen...
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:37:33 #85
16625 robh
pi_8929997
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:34 schreef Farzin het volgende:

Dat is van een heel andere orde dan "give peace a chance". Ik kan het me voorstellen dat er mensen zijn die zich storen aan nazi-symbolen, maar ik kan het me niet voorstellen dat mensen zich storen aan "peace". Amerikanen...

En dus omdat jij het je niet voor kan stellen is het per definitie fout?

Er is meer dan zwart-wit farzin.

Blijf het aub wel in perspectief zien en ga niet "Amerika" verantwoordelijk houden voor de absurde, domme, regels die opgesteld zijn in een supermarkt..

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8930005
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:27 schreef robh het volgende:

[..]

De straf die hem boven het hoofd hangt is voor "trespassing", niet omdat hij dat t-shirt droeg.

Dat ik niet snap dat je een t-shirt dat je in een winkelcentrum koopt daar niet mag dragen doet daar niets aan af, dát zijn de regels van dat winkelcentrum.

En daar ging ik dan dus nooit meer heen.

Het staat symbool voor de manier waarop er in de VS met andere meningen om wordt gegaan. Er zijn honderden van dit soort voorbeelden, vooral ook op scholen e.d.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:42:05 #87
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8930107
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:37 schreef robh het volgende:
En dus omdat jij het je niet voor kan stellen is het per definitie fout?

Er is meer dan zwart-wit farzin.

Je zegt zelf dat het 'absurd en dom' is dat mensen die voor de vrede zijn worden geweigerd.
quote:
Blijf het aub wel in perspectief zien en ga niet "Amerika" verantwoordelijk houden voor de absurde, domme, regels die opgesteld zijn in een supermarkt..
Met "Amerika" bedoel ik dus de regering-Bush. Al sinds 11 september worden burgerrechten en de vrijheid van meningsuiting ingeperkt.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:42:35 #88
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8930118
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Het staat symbool voor de manier waarop er in de VS met andere meningen om wordt gegaan. Er zijn honderden van dit soort voorbeelden, vooral ook op scholen e.d.

precies het is geen incident....
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:43:56 #89
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8930145
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:32 schreef robh het volgende:

[..]

Ons land vertoont alleen geen imperialistisch gedrag.... en/of hebben niet zoveel invloed in de wereld.

ps: je hebt toch geen 'standje' gehad van de übermod?

vrijdag 7 maart 2003 @ 11:51:42 #90
16625 robh
pi_8930340
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:42 schreef Farzin het volgende:

Je zegt zelf dat het 'absurd en dom' is dat mensen die voor de vrede zijn worden geweigerd.

Met "Amerika" bedoel ik dus de regering-Bush. Al sinds 11 september worden burgerrechten en de vrijheid van meningsuiting ingeperkt.

Mensen die voor vrede zijn worden niet geweigerd farzin, svp geen quotes verkloten.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8930369
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:51 schreef robh het volgende:

[..]

Mensen die voor vrede zijn worden niet geweigerd farzin, svp geen quotes verkloten.

Het zou je sieren als jij dan ook iets preciezer bent in je interpretatie van teksten van anderen
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:01:41 #92
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8930621
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:51 schreef robh het volgende:
svp geen quotes verkloten.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:04:12 #93
16625 robh
pi_8930681
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:53 schreef SCH het volgende:

Het zou je sieren als jij dan ook iets preciezer bent in je interpretatie van teksten van anderen

Waar gaat het mis dan?
quote:

Daar ageer ik tegen.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:13:45 #94
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8930926
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:04 schreef robh het volgende:
Waar gaat het mis dan?

Daar ageer ik tegen.

Ik had het verkeerd begrepen, op de FP stond iets heel anders.

Maar wat bedoel je met quotes verkl*ten?

pi_8930999
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:04 schreef robh het volgende:

[..]

Waar gaat het mis dan?

Jij doet alsof de incidenten in de VS terug te voeren zijn op 1 vervelende supermarkteigenaar.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:22:34 #96
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8931140
Farzin>

Je kunt wel wanhopig blijven roepen dat ze in de VS iemand arresteren alleen omdat hij "vrede" wil alleen klopt dat dus niet:

1: hij had een T-Shirt aan dat de eigenaar van dat winkelcentrum niet beviel, politiek blijft buiten het winkelcentrum etc.

2: hij luisterde niet naar de security

3: de politie kwam en pakte hem op wegens huisvredebreuk, dat hadden ze ook gedaan als deze knul een T-shirt met Donald Duck aan had gehad.

Wat snap je niet?

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:24:12 #97
16625 robh
pi_8931185
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:16 schreef SCH het volgende:

Jij doet alsof de incidenten in de VS terug te voeren zijn op 1 vervelende supermarkteigenaar.

Nee dat doe ik niet, maar dit incident is wél terug te voeren op de supermarkteigenaar.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8931405
>>wat snap je niet?

euh,...
daar gaat het toch niet om?

>>1: hij had een T-Shirt aan dat de eigenaar van dat winkelcentrum niet >>beviel, politiek blijft buiten het winkelcentrum etc.

dus: geen vrijheid van meningsuiting in de usa

>>2: hij luisterde niet naar de security

de security is gestoord en terroristen-geil in de usa

>>3: de politie kwam en pakte hem op wegens huisvredebreuk, dat hadden ze ook gedaan als deze knul een T-shirt met Donald Duck aan had gehad.

bullsh...!!! oh, oops,... die meningsuiting ook...:@ mag niet he,...
oppassen straks word ik opgepakt. door de net-police.
Nou..

wat ik niet snap?
dat amerika zichzelf nog niet
1. uitgeroeid heeft
2. heeft laten aanvallen door iraq (geheim verbond) zodat een tegen-aanval "gerechtvaardigd" zou lijken.
ja,.. voor ONS, de rest vd wereld.
Bush' & Saddam's little war-game,.. zegmaar

ik word zoooo moe van Bush:O

look closer. close your eyes. really, it's not about distance
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:34:52 #99
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8931448
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:24 schreef robh het volgende:
Nee dat doe ik niet, maar dit incident is wél terug te voeren op de supermarkteigenaar.
En niet op de VS als geheel.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:36:33 #100
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8931496
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:29 schreef Farzin het volgende:
Blijkbaar is het in Amerika heel normaal om andermans vrijheid van meningsuiting te schenden.
Waar haal je vandaan dat het normaal gevonden wordt?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:36:54 #101
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8931507
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:13 schreef Farzin het volgende:
Maar wat bedoel je met quotes verkl*ten?
Kan ik hier nog antwoord op krijgen, robh?
pi_8931576
en waarom doen mn smileys het niet????
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:43:00 #103
8502 BAZZA
pi_8931652
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:33 schreef new_moon het volgende:
>>wat snap je niet?

euh,...
daar gaat het toch niet om?

Jawel.
quote:
>>1: hij had een T-Shirt aan dat de eigenaar van dat winkelcentrum niet >>beviel, politiek blijft buiten het winkelcentrum etc.

dus: geen vrijheid van meningsuiting in de usa

Jawel, maar niet op prive-terein net als in Nederland.
quote:
>>2: hij luisterde niet naar de security

de security is gestoord en terroristen-geil in de usa

Jij ook.
quote:
>>3: de politie kwam en pakte hem op wegens huisvredebreuk, dat hadden ze ook gedaan als deze knul een T-shirt met Donald Duck aan had gehad.

bullsh...!!! oh, oops,... die meningsuiting ook...:@ mag niet he,...
oppassen straks word ik opgepakt. door de net-police.
Nou..

Jij zegt het
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 7 maart 2003 @ 12:43:45 #104
16625 robh
pi_8931672
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:36 schreef Farzin het volgende:

Kan ik hier nog antwoord op krijgen, robh?

Tuuk!
quote:
Je zegt zelf dat het 'absurd en dom' is dat mensen die voor de vrede zijn worden geweigerd
Dat zei ik niet, dat ging om de regels, dat staat er ook

Ik zeg alleen dat je de overtreding en de persoonlijke mening lost van elkaar moet zien.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8932085
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:34 schreef Ernst het volgende:

[..]

En niet op de VS als geheel.

Dat zou juist zijn als het om dit ene incident ging. Helaas blijft het daar niet bij.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:01:58 #106
16625 robh
pi_8932130
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:00 schreef SCH het volgende:

Dat zou juist zijn als het om dit ene incident ging. Helaas blijft het daar niet bij.

Zou je dat niet op de vrijheid van meningsuiting willen schuiven? Ik wel eigenlijk.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8932279
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:01 schreef robh het volgende:

[..]

Zou je dat niet op de vrijheid van meningsuiting willen schuiven? Ik wel eigenlijk.

Ja daar gaat het om - dus je bent het met me eens dat de freedom of speech zwaar onder vuur is komen liggen na 11-9?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:11:31 #108
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8932370
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:00 schreef SCH het volgende:
O?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:11:42 #109
16625 robh
pi_8932375
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:07 schreef SCH het volgende:

Ja daar gaat het om - dus je bent het met me eens dat de freedom of speech zwaar onder vuur is komen liggen na 11-9?

Dat vraag ik me af.

Door de dreigende oorlog worden de tegenstellingen tussen de pro's en contra's groter en groter lijkt het wel. En dat vertaalt zich (imo) in voorvallen zoals in dit topic beschreven.
Mensen tolereren elkaars mening niet meer, hetzij opgehitst door de oorlogstaal van Bush, of opgehitst door de anti-oorlogstaal van de diverse groeperingen.

Ik denk niet dat je 1 partij verantwoordelijk kan houden voor de verharding.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8932467
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:11 schreef robh het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af.

Door de dreigende oorlog worden de tegenstellingen tussen de pro's en contra's groter en groter lijkt het wel. En dat vertaalt zich (imo) in voorvallen zoals in dit topic beschreven.
Mensen tolereren elkaars mening niet meer, hetzij opgehitst door de oorlogstaal van Bush, of opgehitst door de anti-oorlogstaal van de diverse groeperingen.

Ik denk niet dat je 1 partij verantwoordelijk kan houden voor de verharding.

Da's wel erg D'66 hoor, om de schuld weer bij beide partijen te leggen. Mensen die voor de oorlog zijn, wordt geen strobreed in de weg gelegd maar jongeren die iets anti-Bush laten horen op school, krijgen het lastig. Er zijn talloze voorbeelden: nooit gehoord van de ex-marinier die zich tegen eht beleid Bush keerde en het land is uitgevlucht?

Amerika is nou eenmaal niet zo'n open en vrij land als sommigen van jullie graag willen. Ik kom er net weer vandaan en weet van erg veel Europeanen die in de VS leven dat de sfeer steeds grimmiger en vervelender wordt. Je bent niet voor ons, dan ben je tegen ons. Hoezo ligt dat aan beide partijen???

pi_8943952
Het proces-verbaal staat op het onvolprezen http://www.thesmokinggun.com/doc_o_day/doc_o_day.shtml

Het T-shirt was volgens dit maar een bijzaak en ging het voornamelijk om het lastig vallen van winkelaars.

vrijdag 7 maart 2003 @ 21:48:06 #112
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8944006
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, okay.

Laat die honderden voorbeelden maar zien dan. Moet je weinig moeite kosten er zo tientallen neer te zetten hier met betrouwbare bron als er honderden voorbeelden zijn.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 21:50:42 #113
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8944045
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Vooral bij jullie. Als er kritisch over het heilige Amerika wordt gesproken, gaan sommigen hier meteen in de repeteerstand.

Jouw probleem is dat je dit soort praktijken (die structureel voorkomen in Islamitische landen EN nog veel erger) dan weer afdoet als cultuur en waar we ons als vieze imperialistische westerse aggresors mee bemoeien.

Tja...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 21:59:41 #114
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8944187
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 21:50 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Jouw probleem is dat je dit soort praktijken (die structureel voorkomen in Islamitische landen EN nog veel erger) dan weer afdoet als cultuur en waar we ons als vieze imperialistische westerse aggresors mee bemoeien.

Tja...

we hebben het hier over de VS, niet over je fascinatie om de islam er weer bij te halen .. een lekker dooddoener in elke discussie en het begint een beetje vermoeiend te worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_8944489
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 21:48 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nou, okay.

Laat die honderden voorbeelden maar zien dan. Moet je weinig moeite kosten er zo tientallen neer te zetten hier met betrouwbare bron als er honderden voorbeelden zijn.

Kom op zeg - dat simpele gezeik over bronnen altijd hier om een discussie te smoren. Doe zelf eens een zoekpoging, lees een krant - er staat tegen woordig bijna dagelijks weer iets in de krant. Ik heb geen zin om over voorbeeld hier een discussie te gaan voeren. Het gaat om het geheel - ben jij dan van mening dat het nauwelijks voorkomt?
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 21:50 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Tja...

Ik doe niks af als cultuur, ik zie niet in wat de Islamitische landen hier mee te maken hebben Het gaat hier om de VS dat zich voorstaat op de enorme vrijheden, nou - dat valt dus vies tegen.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:21:17 #116
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8944581
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom op zeg - dat simpele gezeik over bronnen altijd hier om een discussie te smoren. Doe zelf eens een zoekpoging, lees een krant - er staat tegen woordig bijna dagelijks weer iets in de krant. Ik heb geen zin om over voorbeeld hier een discussie te gaan voeren. Het gaat om het geheel - ben jij dan van mening dat het nauwelijks voorkomt?

Idd, het komt nauwelijks voor. En ik lees de kranten, bezoek de sites en kijk de zenders.

Dus laat maar zien.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:22:01 #117
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8944599
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 21:59 schreef Re het volgende:

[..]

we hebben het hier over de VS, niet over je fascinatie om de islam er weer bij te halen .. een lekker dooddoener in elke discussie en het begint een beetje vermoeiend te worden

Tja, dat heb ik nu met die anti-VS topics...

En dan ben ik niet eens zwaar pro-VS maar veel meer pro-EU. En dan vooral Frans/Duits.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8944660
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:21 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Idd, het komt nauwelijks voor. En ik lees de kranten, bezoek de sites en kijk de zenders.

Dus laat maar zien.

Beter lezen, beter kijken. Het komt echt op grote schaal voor - dus dan is het onzinnig om voorbeelden te laten zien hier. Bovendien worden ze veel genoemd - ik laat me echt niet verleiden tot dat soort nonsens. Als je het niet wilt zien, dan zie je het toch niet.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:28:10 #119
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8944714
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:24 schreef SCH het volgende:

Als je het niet wilt zien, dan zie je het toch niet.

Dat geldt meer voor jezelf...

http://www.thesmokinggun.com/doc_o_day/doc_o_day.shtml
Het T-shirt was volgens dit maar een bijzaak en ging het voornamelijk om het lastig vallen van winkelaars.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8944763
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:28 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat geldt meer voor jezelf...

http://www.thesmokinggun.com/doc_o_day/doc_o_day.shtml

Ja lastig als er voor vrede gedemonstreerd wordt. Uit het stuk blijkt duidelijk dat het om het t-shirt ging. Hij moest het uittrekken of weggaan en als hij dat niet deed had hij een probleem. Tja, waarom zou je een t-shirt met zo'n tekst uittrekken? Maar omdat hij is blijven zitten heb jij nu de kans er een lastige man van te maken. Nogal krom. Ga eens echt in op de zaak.

Je kunt blijkbaar wel goed bronnen vinden, zoek het verhaal van de Amerikaanse ex-marinier die naar Nederland is gevlucht maar eens op.

[Dit bericht is gewijzigd door SCH op 07-03-2003 22:37]

vrijdag 7 maart 2003 @ 22:37:06 #121
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8944902
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja lastig als er voor vrede gedemonstreerd wordt. Je kunt blijkbaar wel goed bronnen vinden, zoek het verhaal van de Amerikaanse ex-marinier die naar Nederland is gevlucht maar eens op.

Zal ik het verhaal van die Marokkaanse vrouw die van Nederland naar de VS is gevlucht omdat ze in NL geterroriseerd werd door haar islmitische vrienden en Nederland er niets tegen kon doen ook eens opzoeken?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:37:55 #122
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_8944926
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 21:44 schreef CeeJee het volgende:
Het proces-verbaal staat op het onvolprezen http://www.thesmokinggun.com/doc_o_day/doc_o_day.shtml

LOL (en tip)
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_8944981
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:37 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Zal ik het verhaal van die Marokkaanse vrouw die van Nederland naar de VS is gevlucht omdat ze in NL geterroriseerd werd door haar islmitische vrienden en Nederland er niets tegen kon doen ook eens opzoeken?

Dat mag je best doen maar daar gaat dit topic niet over.... Ben je zo bezeten door je islam-haat dat je ieder ander gesprek in die richting wilt duwen. Doe dat maar in 1 van de vele, vele islam-topics. Het gaat nu even over de VS.
pi_8945009
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:37 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

LOL (en tip)

Nee echt gelul - het ging over het t-shirt, dat weet je ook best. Lees de stukken er maar over. De directe aanleiding was het t-shirt en niets anders.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:40:53 #125
19597 Skull
Stay hungry!
pi_8945020
Ach die security lui zitten nu zonder baan en die keten wordt door de advocaat aangeklaagd voor een bedrag groot genoeg om een klein Afrikaans land plat te bombarderen.

Eind goed al goed.

I don't even know what I'm doing here.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:40:57 #126
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8945023
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat mag je best doen maar daar gaat dit topic niet over.... Ben je zo bezeten door je islam-haat dat je ieder ander gesprek in die richting wilt duwen. Doe dat maar in 1 van de vele, vele islam-topics. Het gaat nu even over de VS.

Niet terugkrabbelen, jij wilt met een voorbeeld aantonen hoe verderfelijk de VS wel niet is omdat er mensen van daar naar NL vluchten, ik laat slechts zien dat het andersom ook gebeurt.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8945158
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:40 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Niet terugkrabbelen, jij wilt met een voorbeeld aantonen hoe verderfelijk de VS wel niet is omdat er mensen van daar naar NL vluchten, ik laat slechts zien dat het andersom ook gebeurt.

Heb ik dat ontkend dan? Maar nogmaals: het gaat daar niet over, het gaat om deze kwestie. De VS is een oorlog aan het voeren en maakt het kritische burgers lastig. Dat mag best - maar roep dan niet voortdurend dat je het meest vrije land ter wereld bent.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:47:40 #128
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8945230
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Heb ik dat ontkend dan? Maar nogmaals: het gaat daar niet over, het gaat om deze kwestie. De VS is een oorlog aan het voeren en maakt het kritische burgers lastig. Dat mag best - maar roep dan niet voortdurend dat je het meest vrije land ter wereld bent.

Voor de 1000e keer. De beslissing kwam van een PARTICULIERE eigenaar van een winkelcentrum en het ging erom dat ie mensen aan het lastig vallen was, het was GEEN beslissing/regel van de Amerikaanse overheden.

Duh...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8945280
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:47 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Voor de 1000e keer. De beslissing kwam van een PARTICULIERE eigenaar van een winkelcentrum en het ging erom dat ie mensen aan het lastig vallen was, het was GEEN beslissing/regel van de Amerikaanse overheden.

Duh...

Onzin - het was de politie die ze oppakte. En het zegt iets over de sfeer in de VS - zie je dat hier al gebeuren dan?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:52:28 #130
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_8945348
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:49 schreef SCH het volgende:
Onzin - het was de politie die ze oppakte.
Wegens trespassing ja, niet vanwege dat t-shirt.

Trespassing

Trespassing

Trespassing

vrijdag 7 maart 2003 @ 22:58:34 #131
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_8945493
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:47 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Duh...

Ja joh.....als PARTICULIERE eigenaren van winkelcentra bijvoorbeeld LPF-ers zouden weigeren, dan zou je ook helemaal niet zeuren....is immers toch GEEN beslissing van de Nederlandse overheid....
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee echt gelul - het ging over het t-shirt, dat weet je ook best. Lees de stukken er maar over. De directe aanleiding was het t-shirt en niets anders.

Mijn cynisme was gekeerd tegen de persoon die meende uit het proces-verbaal op te maken dat de shirts er weinig of niets mee te maken hadden....

Overigens kan ik heel goed begrijpen dat winkeliers politieke uitingen op hun terrein verbieden. Je moet zoiets natuurlijk dan echter niet selectief/discriminerend doen, maar van alle kanten..

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 07-03-2003 23:02]

pi_8945519
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin - het was de politie die ze oppakte. En het zegt iets over de sfeer in de VS - zie je dat hier al gebeuren dan?

Net als de politie Pieter Storms steeds komt halen als ie weer een ergens stennis maakt. Dat zegt niets over de wrede onderdrukking van de vrije pers in Nederland, maar dat de politie reageert op een overtreding.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 23:04:02 #133
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8945627
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:59 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Net als de politie Pieter Storms steeds komt halen als ie weer een ergens stennis maakt. Dat zegt niets over de wrede onderdrukking van de vrije pers in Nederland, maar dat de politie reageert op een overtreding.

Juist. Heel simpel, maar het schijnt toch zo lastig te zijn voor sommigen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8945702
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:40 schreef SCH het volgende:

[..]

OK, er zijn twee zaken aan de orde:

-Het T-shirt
-Het lastig vallen van winkelaars.

Als die persoon in een ander, tekstloos T-shirt had rongelopen en mensen lastig had gevallen was er hetzelfde gebeurd. Hij wordt aangesproken, weigert te vertrekken of in te binden en wordt opgepakt.

Als die persoon zijn T-shirt aan had gehad en niemand lastig had gevallen was er niets gebeurd. Hij loopt in zijn shirt rond en niks aan de hand.

En waar blijft de politie in het aanpakken van de echte oorzaak: de winkel die on-Amerikaanse kleding verkoopt ? Als het dragen van zo'n shirt inderdaad reden is om opgepakt te worden moet zo'n winkelier helemaal het gevang in.

vrijdag 7 maart 2003 @ 23:18:02 #135
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_8946003
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:07 schreef CeeJee het volgende:
En waar blijft de politie in het aanpakken van de echte oorzaak: de winkel die on-Amerikaanse kleding verkoopt ? Als het dragen van zo'n shirt inderdaad reden is om opgepakt te worden moet zo'n winkelier helemaal het gevang in.
Holle retoriek. Als de politie alle posters van de door jou geliefde politieke partij zou verwijderen van de muren zou je ook totaal niet klagen, tenminste niet als ze niet ook de drukker van die posters oppakken?

Simpel feit is dat het onmogelijk is makers van deze shirts (of posters uit mijn voorbeeld) daarvoor op te pakken. Je moet wachten tot ze een of ander wetje overtreden, of een vergunninkje een week te laat hebben aangevraagd. En ondertussen pak je de verspreiders op detzelfde manier aan....

pi_8946312
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:18 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Simpel feit is dat het onmogelijk is makers van deze shirts (of posters uit mijn voorbeeld) daarvoor op te pakken. Je moet wachten tot ze een of ander wetje overtreden, of een vergunninkje een week te laat hebben aangevraagd. En ondertussen pak je de verspreiders op detzelfde manier aan....

Stel je voor ! Iemand wordt opgepakt voor het overtreden van een wet, het is gewoon onvoorstelbaar dat dat zomaar kan gebeuren. Daar moeten wel sinistere bedoelingen achter zitten, het is niet alsof die wet iets betekent of zo.
pi_8948338
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:29 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Stel je voor ! Iemand wordt opgepakt voor het overtreden van een wet, het is gewoon onvoorstelbaar dat dat zomaar kan gebeuren. Daar moeten wel sinistere bedoelingen achter zitten, het is niet alsof die wet iets betekent of zo.

Dus pak je maar iemand op voor het dragen van een shirt dat je niet aanstaat. Lees nou die berichten nog eens goed door. Zonder dat shirt was er niks aan de hand geweest. Tuurlijk is de aanklacht anders en dan gaan jullie er blind van uit dat het shirt er niets mee te maken heeft.

Wake up - in de VS kan je sinds 11-9 niet meer vrijuit spreken. Dat is nou eenmaal de trieste realiteit.

pi_8948915
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 01:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus pak je maar iemand op voor het dragen van een shirt dat je niet aanstaat. Lees nou die berichten nog eens goed door. Zonder dat shirt was er niks aan de hand geweest. Tuurlijk is de aanklacht anders en dan gaan jullie er blind van uit dat het shirt er niets mee te maken heeft.

Wake up - in de VS kan je sinds 11-9 niet meer vrijuit spreken. Dat is nou eenmaal de trieste realiteit.

de trieste realiteit blijft dat mensen zich door middel van dit soort anti-amerikaanse berichten, hun gelijk proberen te krijgen bij de mensen die zeggen: zeik niet zo!

want dat is wat jullie doen, zeiken..zeiken..en zeiken! alles wat slecht is over dat 'duivelse' amerika heb ik wel 100 x gelezen/gehoord. voelen jullie je beter als jullie amerika, het belangrijkste land ter wereld, zo afkraken? schop je zo tegen de westerse wereld waarin jullie nu leven?

als jullie in irak waren geboren, kon je nu niet zulke dingen schrijven hoor, iig...als je leven je lief is niet. Dan waren jullie stil, maar als er dan 1x zoiets onbenulligs gebeurd in een land waarin 400 miljoen mensen leven en in 1 (!!) supermarkt zoiets gebeurd: 'jah, ik zei t toch?! Amerika is een duivels land!'

mijn conclusie: zeik niet zo, alsof jullie t allemaal weten, ik vertrouw op de macht en de visie van leiders, die hebben er echttttt wel meer verstand van dan wat puberende mensen die hun mening laten weten op een forum in het kleine nederland

pi_8948995
-edit-

dat doe je maar ergen in een hutje op de hei.

-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 10-03-2003 10:06]

zaterdag 8 maart 2003 @ 21:43:31 #140
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_8964035
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 02:05 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

de trieste realiteit blijft dat mensen zich door middel van dit soort anti-amerikaanse berichten, hun gelijk proberen te krijgen bij de mensen die zeggen: zeik niet zo!

want dat is wat jullie doen, zeiken..zeiken..en zeiken! alles wat slecht is over dat 'duivelse' amerika heb ik wel 100 x gelezen/gehoord. voelen jullie je beter als jullie amerika, het belangrijkste land ter wereld, zo afkraken? schop je zo tegen de westerse wereld waarin jullie nu leven?

als jullie in irak waren geboren, kon je nu niet zulke dingen schrijven hoor, iig...als je leven je lief is niet. Dan waren jullie stil, maar als er dan 1x zoiets onbenulligs gebeurd in een land waarin 400 miljoen mensen leven en in 1 (!!) supermarkt zoiets gebeurd: 'jah, ik zei t toch?! Amerika is een duivels land!'

mijn conclusie: zeik niet zo, alsof jullie t allemaal weten, ik vertrouw op de macht en de visie van leiders, die hebben er echttttt wel meer verstand van dan wat puberende mensen die hun mening laten weten op een forum in het kleine nederland

Beste WeirdMicky,

Eigenlijk heb ik tegen jou precies hetzelfde te vertellen als tegen X-Ray.
Alleen wil ik eerst nog even kwijt dat ik niet begrijp waarom je mensen met een andere kijk op dingen meteen uitmaakt voor puberende mensen die hun gelijk proberen te krijgen? Is dat nodig? Wil je zo jouw visie, jouw standpunten krachtiger doen overkomen? Ik denk dat je dat beter kan doen met goede argumenten in plaats van met generaliserende onzin.

Maar goed, om to the point te komen, ook van jou denk ik eigenlijk dat je niet helemaal goed begrijpt waarom die kritische houding jegens de VS de laatste tijd zo naar voren wordt gebracht. Dit is namelijk niet omdat men niet beseft dat het in andere landen nog veel en veel erger kan zijn. Nee dit is omdat de VS een tijd (en door sommigen nog steeds) om het even een beetje overdreven te zeggen werd gezien als toonbeeld van het 'goede' in een kwade wereld. Nu worden mensen 'wakker', met name ook door het steeds meer openlijk agressieve beleid van de VS en veel mensen beginnen zich steeds meer te beseffen dat niet alles koek en ei is in en rondom dat land van onbegrensde mogelijkheden. En nieuwe ontdekkingen worden vaak meer besproken dan dingen die men al tijden wist. Opmerkingen als "als jullie in Irak waren geboren" zijn dus eigenlijk ook totaal overbodig, denk je nou echt dat die mensen een goed beeld hebben van Irak? Maar dat wisten ze al jaren. Dat is niet nieuw voor ze.

Tuurlijk zijn er ook meelopers en mensen die zonder nadenken alles aangrijpen om de VS of Bush weer eens te bashen Maar sukkels heb je overal, eigenlijk precies hetzelfde als in de 'allochtonen-topics'. Sommigen zijn kritisch, heleboel anderen schreeuwen maar wat.
Maar dit soort debielen rechtvaardigen het nog niet om een ieder die kritisch is jegens de VS uit te maken voor 'zeikerd', 'meeloper', 'of domme sukkel die niet doorheeft dat het in andere landen nog veel erger is dan in de VS', netzoals de grote groep allochtonen-bashers het niet rechtvaardigt een ieder die kritisch is jegens allochtonen uit te maken voor racist of iets dergelijks.

Krekker is de bom!
  zaterdag 8 maart 2003 @ 21:54:39 #141
36533 Shyte
Stone free..
pi_8964413
Downs is due back in court for a hearing on March 17.

Is dat niet de laatste dag voordat de oorlog begint?

PEACE

zaterdag 8 maart 2003 @ 23:16:17 #143
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8966973
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 23:06 schreef CeeJee het volgende:
Schuldig of onschuldig, de security guard is al ontslagen.

http://www.timesunion.com/AspStories/story.asp?storyID=113433&category=REGION&newsdate=3/8/2003

Zoals het hoort.
pi_8968805
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 23:06 schreef CeeJee het volgende:
Schuldig of onschuldig, de security guard is al ontslagen.

http://www.timesunion.com/AspStories/story.asp?storyID=113433&category=REGION&newsdate=3/8/2003

Goh - er was toch niks aan de hand??????????
  zondag 9 maart 2003 @ 00:30:28 #145
8502 BAZZA
pi_8969177
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 23:16 schreef Farzin het volgende:

Zoals het hoort.

Jij moedigt het ontslaan van onschuldige mensen aan?
pi_8969788
quote:
Op zondag 9 maart 2003 00:30 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Jij moedigt het ontslaan van onschuldige mensen aan?

Het verhaal wordt steeds corrupter zo. Eerst een onschuldige man arresteren dan een onschuldige man ontslaan. Zou je toch niet verwachten in de VS
  zondag 9 maart 2003 @ 00:58:43 #147
8502 BAZZA
pi_8969888
quote:
Op zondag 9 maart 2003 00:54 schreef SCH het volgende:

Het verhaal wordt steeds corrupter zo. Eerst een onschuldige man arresteren dan een onschuldige man ontslaan. Zou je toch niet verwachten in de VS

Zijn er nu ook nog mensen omgekocht?

Bron graag! of blaat je weer?

pi_8969926
quote:
Op zondag 9 maart 2003 00:58 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Omkopen? Da's nieuw voor me. Ik heb het gewoon over de feiten in dit verhaal.
  zondag 9 maart 2003 @ 01:05:04 #149
8502 BAZZA
pi_8970051
quote:
Op zondag 9 maart 2003 01:00 schreef SCH het volgende:

Omkopen? Da's nieuw voor me. Ik heb het gewoon over de feiten in dit verhaal.

Ja omkopen, jij begint er zelf over.
quote:
Op zondag 9 maart 2003 00:54 schreef SCH het volgende:

Het verhaal wordt steeds corrupter zo.

quote:
wie geld aanneemt om mensen voor te trekken
vb:deze ambtenaar is corrupt
synoniem: omkoopbaar
tegenstellingen: eerlijk oprecht
http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_C/W524.HTM
quote:
cor·´rupt (bn.)

1 omkoopbaar
2 bedorven, vervalst

http://www.vandale.nl

zondag 9 maart 2003 @ 01:06:54 #150
16715 Mylene
*schatje*
pi_8970088
quote:
Op zondag 9 maart 2003 00:58 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Hou het maar op blaten.
pi_8970103
quote:
Op zondag 9 maart 2003 01:05 schreef BAZZA het volgende:

Ja omkopen, jij begint er zelf over.

Heel scherp geprobeerd maar ik doelde even op die andere omschrijving uit de iets uitgebreidere VanDale: corrupt = slecht, verdorven.
  zondag 9 maart 2003 @ 01:09:57 #152
8502 BAZZA
pi_8970169
quote:
Op zondag 9 maart 2003 01:07 schreef SCH het volgende:

Heel scherp geprobeerd maar ik doelde even op die andere omschrijving uit de iets uitgebreidere VanDale: corrupt = slecht, verdorven.

Is het dan slecht en verdorven? beargumenteer het eens dan.

Waarom zou iemand niet van prive grond verwijdert mogen worden als de eigenaar dat wil?

pi_8970192
quote:
Op zondag 9 maart 2003 01:09 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Is het dan slecht en verdorven? beargumenteer het eens dan.

Waarom zou iemand niet van prive grond verwijdert mogen worden als de eigenaar dat wil?

Zoek het woord ironie eens op in die enorme naslagwerken van je.
  zondag 9 maart 2003 @ 01:12:53 #154
8502 BAZZA
pi_8970236
quote:
Op zondag 9 maart 2003 01:10 schreef SCH het volgende:

Zoek het woord ironie eens op in die enorme naslagwerken van je.

Nee dankje dat woord ken ik al.

Triest dat je alleen omdat je niet kan nadenken zulke onzin komt spuien hier

pi_8970317
quote:
Op zondag 9 maart 2003 01:12 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Nee dankje dat woord ken ik al.

Triest dat je alleen omdat je niet kan nadenken zulke onzin komt spuien hier

Waar heb je het over??? Die man is ontslagen omdat hij onterecht iemand heeft aangehouden en opgepakt, terwijl hier de hele tijd beweerd wordt dat er niks aan de hand is. Dan mag ik geen ironische opmerking maken?

Hier in Nederland kan je tenminste nog het t-shirt dragen dat je wilt.

pi_8970380
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 21:43 schreef KreKkeR het volgende:
Maar goed, om to the point te komen, ook van jou denk ik eigenlijk dat je niet helemaal goed begrijpt waarom die kritische houding jegens de VS de laatste tijd zo naar voren wordt gebracht.
Denk maar niet dat degene die het over het algemeen 'goed' menen met de VS dat die niet kritisch zijn! Maar bij sommigen van de anti-amerika-posters slaat het anti-amerikanisme wel errug ver door.

M.i. kan je op dit moment altijd nog beter kritisch zijn over amerika, ook al zijn hun bedoelingen hier en daar niet even helder of zelfs duister, dan amerika maar helemaal te laten vallen als grote boeman!

In deze ben ik het bv helemaal met CeeJee eens.OK, er zijn twee zaken aan de orde:

quote:
-Het T-shirt
-Het lastig vallen van winkelaars.

Als die persoon in een ander, tekstloos T-shirt had rongelopen en mensen lastig had gevallen was er hetzelfde gebeurd. Hij wordt aangesproken, weigert te vertrekken of in te binden en wordt opgepakt.

Als die persoon zijn T-shirt aan had gehad en niemand lastig had gevallen was er niets gebeurd. Hij loopt in zijn shirt rond en niks aan de hand.

“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 9 maart 2003 @ 01:19:35 #157
8502 BAZZA
pi_8970438
quote:
Op zondag 9 maart 2003 01:15 schreef SCH het volgende:

Waar heb je het over??? Die man is ontslagen omdat hij onterecht iemand heeft aangehouden en opgepakt, terwijl hier de hele tijd beweerd wordt dat er niks aan de hand is. Dan mag ik geen ironische opmerking maken?

Deze man is waarschijndelijk ontslagen als gevolg van onnodige media aandacht.
quote:
Hier in Nederland kan je tenminste nog het t-shirt dragen dat je wilt.
In Nederland pakken ze je al op als je er uit ziet als iemand die misschien een relletje zou kunnen beginnen (lang haar etc) als de achterkleinzoon van een dictator gaat trouwen in Amsterdam

Of ze je aanklagen als je lelijke dingen zegt over een ouwe trol wegens "majesteit schennis"

ja geweldig dat Nederland hoor

pi_8970488
quote:
Op zondag 9 maart 2003 01:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Denk maar niet dat degene die het over het algemeen 'goed' menen met de VS dat die niet kritisch zijn! Maar bij sommigen van de anti-amerika-posters slaat het anti-amerikanisme wel errug ver door.

M.i. kan je op dit moment altijd nog beter kritisch zijn over amerika, ook al zijn hun bedoelingen hier en daar niet even helder of zelfs duister, dan amerika maar helemaal te laten vallen als grote boeman!

Dat ben ik wel met je eens. Het probleem is alleen dat je hier meteen als anti-Amerikaan wordt neergezet als je ook maar iets kritisch over Amerika zegt. Ik vind Amerika een geweldig land - ik heb er denk ik een haat-liefde verhouding mee. Op de huidige politieke insteek van de regering heb ik veel kritiek, dat kan toch zonder totaal anti-VS te zijn. Het lastige is dat de VS vaak zo overdreven hog van de toren blazen over hun geweldige land, over de vrijheid enz. - ik moet toegeven dat ik daardoor de neiging heb iets cynischer en kritischer te zijn.
pi_9013287
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 21:43 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Beste WeirdMicky,

Eigenlijk heb ik tegen jou precies hetzelfde te vertellen als tegen X-Ray.
Alleen wil ik eerst nog even kwijt dat ik niet begrijp waarom je mensen met een andere kijk op dingen meteen uitmaakt voor puberende mensen die hun gelijk proberen te krijgen? Is dat nodig? Wil je zo jouw visie, jouw standpunten krachtiger doen overkomen? Ik denk dat je dat beter kan doen met goede argumenten in plaats van met generaliserende onzin.

Maar goed, om to the point te komen, ook van jou denk ik eigenlijk dat je niet helemaal goed begrijpt waarom die kritische houding jegens de VS de laatste tijd zo naar voren wordt gebracht. Dit is namelijk niet omdat men niet beseft dat het in andere landen nog veel en veel erger kan zijn. Nee dit is omdat de VS een tijd (en door sommigen nog steeds) om het even een beetje overdreven te zeggen werd gezien als toonbeeld van het 'goede' in een kwade wereld. Nu worden mensen 'wakker', met name ook door het steeds meer openlijk agressieve beleid van de VS en veel mensen beginnen zich steeds meer te beseffen dat niet alles koek en ei is in en rondom dat land van onbegrensde mogelijkheden. En nieuwe ontdekkingen worden vaak meer besproken dan dingen die men al tijden wist. Opmerkingen als "als jullie in Irak waren geboren" zijn dus eigenlijk ook totaal overbodig, denk je nou echt dat die mensen een goed beeld hebben van Irak? Maar dat wisten ze al jaren. Dat is niet nieuw voor ze.

Tuurlijk zijn er ook meelopers en mensen die zonder nadenken alles aangrijpen om de VS of Bush weer eens te bashen Maar sukkels heb je overal, eigenlijk precies hetzelfde als in de 'allochtonen-topics'. Sommigen zijn kritisch, heleboel anderen schreeuwen maar wat.
Maar dit soort debielen rechtvaardigen het nog niet om een ieder die kritisch is jegens de VS uit te maken voor 'zeikerd', 'meeloper', 'of domme sukkel die niet doorheeft dat het in andere landen nog veel erger is dan in de VS', netzoals de grote groep allochtonen-bashers het niet rechtvaardigt een ieder die kritisch is jegens allochtonen uit te maken voor racist of iets dergelijks.

ik snap jou punt ook wel, maar bijna iedereen grijpt deze anti-amerikaanse berichten aan om zo hun standpunt kracht onder te zetten. De media speelt hier natuurlijk heel leuk op in, door elk wissewasje wat er in Amerika gebeurd fftjes wereldwijd bekend te maken.

maar ipv te kijken naar wáárom het agressieve beleid door de VS wordt gedaan, wordt er telkens maar weer gewezen op elk miniscuul dingetje dat voorkomt in een land van 400 miljoen mensen.

bovendien zit iedereen te hameren op de mensen die zelfs 1 ding positief zeggen over Bush. ik word gewoon naar van al het gezeur over de dingen waarover wij, als gewoon volkje, te weinig verstand van hebben.

iedereen denkt het te weten, maar weten jullie wat? jullie weten het net zo min als ik

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')