abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 maart 2003 @ 21:02:03 #1
47533 gmn
Loved by Tara
pi_8895381
Ik heb dus ADHD

Valt wel wat aan te doen, maar ik reageer verkeerd om op sommige stoffen (oa cafeine en mariuhana) en ook op ritalin. Ik heb dit 5 week gehad en was toen itgeput, nog nooit zo hyper geweest.
Ik vind het zo jammer van de vooroordelen over adhd. Even voor de duidelijkheid: ADHDers zijn niet geweldadig of dom en ook niet alleen maar irritant. Ik ben zelf helemaal niet gewelddadig en wel hoogbegaafd! Op dit moment gebruik ik dixarit (clonidine)
Zijn hier nog meer ADHDers die het herkennen dat niet alleen de omgeving, maaar vooral zij zelf er last van hebben. Het marsmannetje gevoel. Je denkt anders, voelt anders en reageerd anders....
Verder heeft het ook veel voordelen:
-je bent spontaan
-je reflexen zijn goed ontwikkeld
-je ziet en hoort alles om je heen (ook weer een nadeel, want concentreren wil dus echt niet)

Wie o wie herkent dit alles en heeft zin in het bespreken van de zin en onzin van ADHD?

P.S: bijna niets maakt mij kwader dan mensen die zeggen: Mijn kind/ik heeft/heb ook ADHD want: welles druk, niet altijd goed geconcentreerd e.d ADHD mag pas na een heel lang traject gediagnosticeerd worden!!!

Carpe diem
  woensdag 5 maart 2003 @ 21:10:46 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_8895586
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 21:02 schreef gmn het volgende:
Ik heb dus ADHD
Ik heb een jaar met een vriend van me samengewoond die ook een gecertificeerd ADHD kindje was, het heeft veel voordelen moet ik zeggen, hij is zo creatief als het maar kan en heeft altijd wel wat leuks. Alleen het probleem bij mij was, ik wil ook weleens rustig voor de buis hangen/computeren/een boekje lezen.. en dat gaat iets minder goed, ik ben niet zo actief (understatement ) en heb daar ook geen problemen mee, m'n moeder heeft weleens gedacht dat ik de tegenhanger had van ADHD, die bestaat ook, wat jij teveel afscheid in je hersenen doe ik (waarschijnlijk) te weinig, voor allebij is ritalin (een mogelijke) oplossing, maar ik heb er geen moeite mee, ik ben tevreden eigenlijk.

het ging alleen voor geen meter samen moet ik zeggen, nu woon ik weer thuis en hij heeft een geweldige meid gevonden waar hij op zijn gemak mee kan zijn en zichzelf in kwijt kan, dus alles is nog goed gekomen, en even goede vrienden aan beide kanten .

ADHD heeft voor en nadelen ja, ze zijn zeker niet slechter dan andere mensen, die vriend van me heeft een eigen bedrijf, en daar is ADHD denk ik een goede zaak .

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 5 maart 2003 @ 21:17:04 #3
38360 masuyo
Where will you go
pi_8895736
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 21:02 schreef gmn het volgende:
...
-je bent spontaan
-je reflexen zijn goed ontwikkeld
-je ziet en hoort alles om je heen (ook weer een nadeel, want concentreren wil dus echt niet)
...
dit heb ik dus ook, heeft iedereen mischien dan toch gelijk, ik hoor zeker 2 keer per dag, heb jij adhd ofzo

[Dit bericht is gewijzigd door masuyo op 05-03-2003 21:17]

I’m so sick of speaking words that no one understands
Is it clear enough that you can’t live your whole life all alone
I can hear you in a whisper
But you can’t even hear me screaming
pi_8895737
Ik heb ook de diagnose ADHD gekregen en ik zit er niet zo mee. Op dit moment heb ik er eigenlijk helemaal geen last van. Leerproblemen heb ik eigenlijk nooit gehad, gedragsproblemen ook niet. Dat veel mensen denken dat ADHD-ers dom, irritant en gewelddadig zijn heeft te maken met dat juist die probleemgevallen de media opzoeken en omdat die mensen gewoon het meeste opvallen. Ik zit er niet echt mee dat mensen dat denken, ze weten niet beter.

Ik gebruik trouwens helemaal geen medicijnen. Ik vertel ook helemaal niet aan iedereen dat ik dat heb en momenteel denk ik er ook nooit meer aan omdat ik niet zo veel behoefte heb aan een etiketje. Ik functioneer prima zoals ik nu ben, of dat nou ADHD heet of anders.

Dus wat mensen denken...lekker laten denken.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  donderdag 6 maart 2003 @ 17:13:44 #5
49405 i.K.K.e
BRaBaNT De GeKSTe !!!
pi_8915340
Over de volledige vorm van ADHD kan ik "helaas" niet meepraten.
Echter hebben ze bij mij wel de lichte vorm ervan geconstateerd jaren geleden en ik heb er totaal geen problemen mee,
eerlijk gezegd heb ik er tot nu toe meer voordelen uitgehaald dan nadelen, denk bv met gaan stappen enit snel uitgeput raken,
niet echt snel zwaar worden en dat soort dingen.

Echter enigste nadeel wat ik ondervonden heb is mijn concentratie voor bepaalde dingen zoals school,
echter dit is voorbij want ik ben gestopt en werk nu full-time,
alles is momenteel flex

En tja wat er nog meer bij komt kijken van dat zogenaamde marsmannetjes gevoel;
ik vind het niet erg, mensen die niet weten dat je ADHD hebben en je zien,
denken over het algemeen dat je niet helemaal spoort of super spontaan bent.

Ik zal het maar zo samenvatten, je bent zoals je bent en geniet ervan

donderdag 6 maart 2003 @ 17:15:18 #6
49405 i.K.K.e
BRaBaNT De GeKSTe !!!
pi_8915363
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 21:17 schreef masuyo het volgende:

[..]

dit heb ik dus ook, heeft iedereen mischien dan toch gelijk, ik hoor zeker 2 keer per dag, heb jij adhd ofzo

Masuyo, dat had ik vroeger ook, en na veel tests is gebleken dat ik de lichtere vrom ervan heb,
niet dak nu anderz ben gaan leven, maar ut is wel min of meer geruststelling voor je ouders
  donderdag 6 maart 2003 @ 18:38:30 #7
3542 Gia
User under construction
pi_8916844
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 17:15 schreef i.K.K.e het volgende:

maar ut is wel min of meer geruststelling voor je ouders

Precies!

Wij hebben onze oudste ook laten onderzoeken toen hij een jaar of 5/6 was. Volgens zijn kleuterjuf kon hij zich niet goed concentreren en maakte nooit zijn werkjes af.
Makkelijke puzzels maakte hij niet. Moeilijke tangrammen wel!

Het bleek dat hij ADD heeft. Is dus niet hyperactief.
De kinderarts stelde ritalin voor, maar dat wilden wij niet.
We waren al blij met de diagnose. Het was dus geen onwil en hij kon gewoon over naar groep 3.

Het ging een paar jaar goed. De juf die hij in groep 3 en 4 had, was door het ziekenhuis gebeld en wist hoe ze met hem om moest gaan.
Echter in groep 5 kreeg hij een leerkracht, die niet op de hoogte was. (zijn vorige juf had geen problemen met hem, dus had ze dat ook niet doorgegeven.)
Het grootste probleem was rekenen. Hij had steevast te weinig af. Dus kreeg geen punt op zijn rapport voor rekenen.
Ook hoorde hij het niet als zijn naam werd genoemd, alsof hij mijlenver weg was.

In de vakantie na groep 5 zijn wij begonnen met hem visolie te geven. Ik had ergens gelezen dat dit een gunstige werking op de hersenen had. En jawel, in groep 6 had hij op zijn eerste rapport een dikke 7 voor rekenen. Hij was beter bij de les. Volgens zijn leerkracht viel hij niet op in de klas. Een heel gewone leerling.

Hij krijgt nog steeds deze capsules. En het gaat uitstekend met hem.

Ik sprak laatst een moeder wier kind sinds kort ritalin kreeg. Ze zei: Hij haalde al mijn energie weg, ik kon het niet meer volhouden. Hij is nu veel liever.

Moet je een kind van 10 jaar aan de amfetaminen doen, omdat je er zelf niet tegen kan?
Ik ben er op tegen.
Maar misschien heb ik makkelijk praten, mijn kind is niet zo druk. Hoewel ik het ook niet zou doen als hij wel zo druk zou zijn.

vrijdag 7 maart 2003 @ 12:12:08 #8
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_8930882
Mijn broertje heeft ADHD en ja dit staat vast vanaf z'n peuter leeftijd, hij is tot 2x toe getest.. in zn jonge jaartjes en nog eens rond zijn 16e jaar.

Hij loopt emotioneel wel een jaartje of 2 achter maar verder gaat het prima met hem. Mensen geven zowieso al te snel een oordeel over anderen..

BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:52:21 #9
30098 Mo6
DaDookie
pi_8933320
tjah, volgens mij is het net als met dingen zoals homo's enzow, wat de maatschappij niet goed kent wordt al gauw negatief belicht. dus omdat adhd niet bij iedereen goed bekend is wordt het al gauw in verband gebracht met drukke mensen die erg agressief zijn. ik ken meerdere mensen met adhd en ze zijn opzich heel normaal, behalve dat ze wat meer energie 'lijken' te hebben... maar niks geen agressiviteit ofzow!
"the best way to predict the future, is to invent it..."
pi_8933571
Ikzelf heb meer de concentratievorm dus meer de add-kant . Ben wel druk maar dat is weer een ander verhaal .
Op zich valt er makkelijk mee te leven en inderdaad het heeft ook voordelen , zoals dat je extra creatief bent , de mindere kant is het chaotische .
We are the weirdo's mr - The Craft
  vrijdag 7 maart 2003 @ 14:26:47 #11
49624 janwil
Mijn Tux opblaaspop is lek
pi_8934230
Ik heb op een school gezeten waar veel ADHD kinderen zaten. Er is eigenlijk een ding dat ik niet snap waarom stoppen ze de 'drukke' kinderen bij de 'rustige' kinderen. daarmee bedoel ik dus eigenlijk meer waarom stoppen ze de pesters bij de niet pesters. (die laatste zin was dus ff offtopic want niet alle ADHD mensen zijn pesters, zeg ik uit ervaring)
VROUWEN? Hebben die een IP adres ?
pi_8934277
Als je rustig wilt worden moet jij Red bull drinken gelof ik dat werkt averechts....net als Speed...
pi_8934348
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 21:17 schreef masuyo het volgende:

[..]

Bij mij precies hetzelfde, er wordt me op school vaak gevraagd waar ik last van heb en of ik mn pilletjes toch wel geslikt heb en of ik adhd heb.

Ben dan vaak heel erg hyperactief bezig en zo voel ik me ook. Ontzettend druk. Gewoon net of je teveel energie hebt en heel die lading eruit moet. Kom ik ook heeeeeeeeeeel erg spontaan over, vaak ook heeel erg vrolijk en ook soms agressief.
Heb dan ook niet het idee dat ik mezelf ben maar dat ik echt heel erg raar aan het doen ben, maar kan er nix tegen doen.

Alleen het rare is dat ik als ik er last van heb altijd op school zit.
Het gebeurt alleen thuis als mn ouders er niet zijn.

pi_8940902

Ik heb ADHD in vol ornaat mag ik wel zeggen. Ik slik zelf 75 mg ritalin per dag (wat een fokking hoge dosering is) en daarbij 150 mg efexor om de piek en dal effecten van de ritalin te stabiliseren. Ik ben inmiddels 28 jr en ben zelf ruim 15 jaar verslaafd geweest aan ongeveer alle drugs die je bedenken kan. Ik ben gokverslaafd geweest, heb geruime tijd vastgezeten, en ben uiteindelijk op mijn 27ste opgenomen in een verslavingskliniek met als voornaamste doel toch maar eens af te kicken. Ik was inmiddels zwaar verslaafd aan bruin en wit (heroine en cocaine) een verslaving die me per dag ongeveer 250 gulden kostte. Voor die tijd was ik een gabber ( ik weet het, kan er ook verder nu niks meer aan doen... hehe) en heb bijna alle houseparties in het hele fokking land bezocht. Maar daar gaat het verder niet om, wat ik eigenlijk zeggen wilde is dat ik met klem tegen wil spreken dat iemand met ADHD dom zou zijn, laat me niet lachen, als ik terugkijk op mijn schoolperiode is hetgeen dat me nog het helderst voor de geest staat het feit dat ik ondanks mijn zware drugsgebruik en andere bullshit met 2 vingers in mijn neus toch een MEAO diploma heb gehaald. Nou weet ik ook wel dat dat geen hoge shit is maar toch, of niet dan?
Kijk voor de rest vind ik persoonlijk dat er leuke kanten aan ADHD zitten maar toch wel meer kanten die fuckop zijn. Zelf kan ik om heel weinig fokking hard uit mijn slip springen en reageren als een imbeciel terwijl iemand alleen maar iets anders zei dan ik liever had willen horen. en agressief als de tering, veel vechten vroeger. Sociaal gezien mis je als ADHD-er toch wel een stukje vind ik. Maar aan de andere kant, wie mist er nou niets, dat heb ik ook wel weer geleerd. En vergeet vooral niet....

Je wordt eerder door een strontkar overreden als door een gouden koets.

Met andere woorden, mensen waar het meeste mee aan de hand is en zelf het meest met zichzelf in de fokking knoop zitten, hebben altijd de grootste bek over een ander, dat komt door een stukje herkenning denk ik...

Zo, genoeg geluld, ff chillen maar weer, ritalinnetje pakkuh enzo...

[Dit bericht is gewijzigd door Ritalinda op 07-03-2003 19:32]

vrijdag 7 maart 2003 @ 20:04:19 #15
22944 Breetai
....Relax....
pi_8942062
Officieel heb ik geen ADHD maar ik heb wel iets van 2 van de symptomen van ADHD.

Toen ik op m'n eigen ging wonen aan de andere kant van het land heb ik het wel ff zwaar gehad.

Ondertussen loop ik redelijk tevreden rond. Ikzie ook de voordelen van ADHD in en maak er af en toe goed gebruik van. Dat je af en toe geen informatie mist heeft idd zo z'n voordelen en nadelen. Je mag bewust alle informatie gaan filteren.

Truukjes als peripheraal zicht en meditatie, physieke anchors en meer van dat soort dingen helpen wel heel goed. Onder het motto: "hack your brain." Wat boeken over NLP, Zen en Taoisme hebben me redelijk pop het juiste spoor gezet. 3 maal in de week nog een budosport beoefenen zorgt er ook voor dat alles op de juiste plaats terecht komt. Tijdens het stappen geen alcohol drinken produceerd ook wel een intens en hyperactief resultaat. Eens in de zoveel tijd vragen ze wel eens welke drugs ik op gebruik. Ze kunnen dan niet geloven dat ik al de gehele avond op Spa Rood rondloop.

Daarentegen kan ik een cafe niet rustig aan de bar hangen. wil ik nog een gesprek beginnen met een leuke meid, dan worden m'n hersenen overbelast door de omgeving.
Zelfs de meest cheesy openingszin kan ik dan gewoon niet verzinnen.

Verder hou ik een compleet ander tempo aan als de mensen om me heen. 4 uur wandelen vind ik geen probleem. Na een 5 minuten TV kijken verveel ik me al. Om half 4 snachts loop ik compleet Zen verantwoord en hyperactief rond in het cafe.

Al met al vermaak ik me wel maar het valt soms niet mee. Medicijnen vind ik daarentegen helemaal geen optie. Kan ik weer vanalles overnieuw gaan leren.

"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
pi_8942705
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 19:17 schreef Ritalinda het volgende:

jij kan tenminste zeggen: Ik heb geleefd! (ik ook hoor, maar dan zonder ADHD)
pi_11254209
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 19:17 schreef Ritalinda het volgende:

Ik heb ADHD in vol ornaat mag ik wel zeggen. Ik slik zelf 75 mg ritalin per dag (wat een fokking hoge dosering is) en daarbij 150 mg efexor om de piek en dal effecten van de ritalin te stabiliseren. Ik ben inmiddels 28 jr en ben zelf ruim 15 jaar verslaafd geweest aan ongeveer alle drugs die je bedenken kan. Ik ben gokverslaafd geweest, heb geruime tijd vastgezeten, en ben uiteindelijk op mijn 27ste opgenomen in een verslavingskliniek met als voornaamste doel toch maar eens af te kicken. Ik was inmiddels zwaar verslaafd aan bruin en wit (heroine en cocaine) een verslaving die me per dag ongeveer 250 gulden kostte. Voor die tijd was ik een gabber ( ik weet het, kan er ook verder nu niks meer aan doen... hehe) en heb bijna alle houseparties in het hele fokking land bezocht. Maar daar gaat het verder niet om, wat ik eigenlijk zeggen wilde is dat ik met klem tegen wil spreken dat iemand met ADHD dom zou zijn, laat me niet lachen, als ik terugkijk op mijn schoolperiode is hetgeen dat me nog het helderst voor de geest staat het feit dat ik ondanks mijn zware drugsgebruik en andere bullshit met 2 vingers in mijn neus toch een MEAO diploma heb gehaald. Nou weet ik ook wel dat dat geen hoge shit is maar toch, of niet dan?
Kijk voor de rest vind ik persoonlijk dat er leuke kanten aan ADHD zitten maar toch wel meer kanten die fuckop zijn. Zelf kan ik om heel weinig fokking hard uit mijn slip springen en reageren als een imbeciel terwijl iemand alleen maar iets anders zei dan ik liever had willen horen. en agressief als de tering, veel vechten vroeger. Sociaal gezien mis je als ADHD-er toch wel een stukje vind ik. Maar aan de andere kant, wie mist er nou niets, dat heb ik ook wel weer geleerd. En vergeet vooral niet....

Je wordt eerder door een strontkar overreden als door een gouden koets.

Met andere woorden, mensen waar het meeste mee aan de hand is en zelf het meest met zichzelf in de fokking knoop zitten, hebben altijd de grootste bek over een ander, dat komt door een stukje herkenning denk ik...

Zo, genoeg geluld, ff chillen maar weer, ritalinnetje pakkuh enzo...

Hey, ik heb 3 jaar Rita's geslikt en was weer teruggevallen in Alc. en drugs, na het afkicken kreeg ik 75 efexor en 5x daags ritalin, in de eerste week dacht ik wow "dit werkt" maar ben nu in de derde week en heb het gevoel dat ik hoger dosis moet hebben, wat is jouw visie of heb je enkele tips ?
  vrijdag 20 juni 2003 @ 20:16:44 #18
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_11254272
Ik heb een kennis met ADHD, als er iets in huis gedaan moet worden zoals behang afkrabben, tegels afbikken ofzo dan vraag ik hem. Dan zet ik 'm in de kamer en gooi wat skittles naar binnen en dan is het zo gebeurd !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_11254754
heb ik ook heb ik ook, leuk hè.

vroeger vocht ik altijd veel, nu heb ik het omgezet in veel te veel praten

en concentreren lukt idd nogal slecht, elke beweging op geluidje zorgt al dat ik omkijk om te zien wat het is

Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_11257632
Gewoon keihard gaan
  zaterdag 21 juni 2003 @ 12:59:11 #21
58010 sony_vaio
Is een newbie :'(
pi_11266471
Ja ook ik hoor vrijwel elke dag wel van 'stom adhd kindje' of 'heb je adhd ofzo?' en dan wordt het dus weer als iets negatiefs gezien. Maar zo ben je je hebt het of je hebt het niet. Ik bedoel dat ze dan gelijk weer neerslachtig doen over je als je adhd heb is belachelijk en stom.

Ook ik praat eigenlijk wat te snel en ik werk in de horeca en dan wil het zeker wel helpen hoor. afbouwen opbouwen van cateringen doe ik dan met een stuk minder tijd dan anderen. En ook heb ik een goed geheugen want, als dan mensen een bestelling opnemen dan weet ik als ik bij de bar aankom nog steedss wie het willen en wat ze willen.

En dan kan ik zelfs meerdere bestellingen tegelijk aannemen terwijl een boel dat erg moeilijk vinden,.... En ik ben gauw bij die mensen met de drankjes. Dit kan overigens ook mischien komen doordat bij mij een fotografisch geheugen is geconstanteerd toen ik een IQ test deed.

Maar ADHD is niet slecht mits je het goed inziet

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/351489/]Als ik jou ooit krijg....[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')