abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 maart 2003 @ 12:03:17 #76
44550 toxi
Hooray for the South
pi_8951400
quote:
Volgens het hoofd van het VN-wapeninspectie team, Hans Blix, heeft Irak mogelijk nog 10.000 liter anthrax zijn bezit. Oók vermoedt hij dat Irak nog beschikt over met chemische en biologische stoffen geladen Scud-raketten. Blix zet ook vraagtekens achter de voorraden mosterdgas, het uitermate giftige ricine en sarin, en een gif dat botulisme veroorzaakt.

De gegevens werden geopenbaard door het Amerikaanse persbureau AP, dat in het bezit is van het volledige rapport van Blix.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26690

Iraq werkt niet volledig mee, althans op sommige punten niet. Nu Blix vraagtekens heeft bij vragen waar de informatie niet van klopt is geen goed teken. Gisteren is de vernietiging (tijdelijk) stopgezet van de rakketten en dat is dus een teken dat Iraq niet goed meewerkt...

Vergeet niet dat Iraq een oppervlakte heeft als Duitsland dus het is onmogelijk om met die huidige inspecteurs heel Iraq door te zoeken. De inspecteurs mogen niet op strategische plekken komen dus het is heel goed mogelijk dat Iraq daar de verboden wapens heeft en dan 2 meter onder het woestijnzand... Wie kan dat daar nou vinden?

Probleem niet opgelost.

[b]Hoe zal Nederland er over honderd jaar uitzien? Een bont geheel van etnische groepen die door elkaar heen wonen, allerhartelijkste betrekkingen onderhouden en zich verrijken met elkaars cultuur? Vergeet het maar. [/b]
  zaterdag 8 maart 2003 @ 12:06:28 #77
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8951451
''we hebben vermoeden dat....... Irak is niet te vertrouwen.... we denken dat... Irak werkt nog niet helemaal mee"

Heel sterke argumenten om Irak te bombarderen en duizenden mensen te vermoorden daar.

Moderator zaterdag 8 maart 2003 @ 12:09:02 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_8951491
wat zit saddam nou te zeiken

in 1991 (ofzo) werd Irak opgedragen om die raketten te vernietigen.
in resolutie 1441 gaf Irak aan dat het zich onvoorwaardelijk aan de opgelegde eisen zou gaan houden.
hoezo 'tijdelijk stopgezet' wat mij betreft betekend dat hetzelfde als 'niet meewerken' ik ben de hele kwestie spuugzat.

Saddam & co zitten aan de ene kant gigantisch tijd te rekken waar ze onvoorwaardelijk mee zouden moeten werken

Bush & co zitten aan de andere kant op gigantisch kinderachtige wijze iedereen die nee zegt te beledigen en met vage bewijzen die ze niet mogen tonen te zwaaien.

Ik snap niet dat die powell (hij leek me een verstandig man voor deze kwestie) zo vast blijft houden aan die mogenlijke terror link en onzichtbare bewijzen terwijl we hier toch echt duidelijk voor het oog van de hele wereld een smoking gun hebben die heel erg langzaam aan word vernietigd.

IK WORD ER DOODMOE VAN!

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 12:09:14 #79
44550 toxi
Hooray for the South
pi_8951493
Er worden heus geen duizenden mensen gedood door het ingrijpen van de USA... eerder door Saddam. Weer een reden om Sadam omver te werpen.
[b]Hoe zal Nederland er over honderd jaar uitzien? Een bont geheel van etnische groepen die door elkaar heen wonen, allerhartelijkste betrekkingen onderhouden en zich verrijken met elkaars cultuur? Vergeet het maar. [/b]
  zaterdag 8 maart 2003 @ 13:32:05 #80
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_8952716
quote:
A REPORT declassified by the United Nations yesterday contained a hidden bombshell with the revelation that inspectors have recently discovered an undeclared Iraqi drone with a wingspan of 7.45m, suggesting an illegal range that could threaten Iraq’s neighbours with chemical and biological weapons.

US officials were outraged that Hans Blix, the chief UN weapons inspector, did not inform the Security Council about the drone, or remotely piloted vehicle, in his oral presentation to Foreign Ministers and tried to bury it in a 173-page single-spaced report distributed later in the day. The omission raised serious questions about Dr Blix’s objectivity.

----------

The report says there is “credible information” indicating that 21,000 litres of biological warfare agent, including some 10,000 litres of anthrax, was stored in bulk at locations around the country during the war and was never destroyed.

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,3-603370,00.html

Hm, ik vind ook dat Blix een passieve houding heeft tegenover Irak en ik kan begrijpen dat Amerika daar wel een beetje pissig over is, want de V.N. is wéér slap bezig, maar ok.

Het lijkt me duidelijk dat Irak absoluut niet meewerkt.

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_8953524
quote:
Some Evidence on Iraq Called Fake
U.N. Nuclear Inspector Says Documents on Purchases Were Forg
A key piece of evidence linking Iraq to a nuclear weapons program appears to have been fabricated, the United Nations' chief nuclear inspector said yesterday in a report that called into question U.S. and British claims about Iraq's secret nuclear ambitions.

Documents that purportedly showed Iraqi officials shopping for uranium in Africa two years ago were deemed "not authentic" after careful scrutiny by U.N. and independent experts, Mohamed ElBaradei, director general of the International Atomic Energy Agency (IAEA), told the U.N. Security Council.

ElBaradei also rejected a key Bush administration claim -- made twice by the president in major speeches and repeated by Secretary of State Colin L. Powell yesterday -- that Iraq had tried to purchase high-strength aluminum tubes to use in centrifuges for uranium enrichment. Also, ElBaradei reported finding no evidence of banned weapons or nuclear material in an extensive sweep of Iraq using advanced radiation detectors.

"There is no indication of resumed nuclear activities," ElBaradei said.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A59403-2003Mar7.html

A slide shown by U.S. Secretary of State Colin L. Powell to the U.N. Security Council shows aluminum tubes that Powell said were intended to be used to build the centrifuges needed to enrich uranium for nuclear weapons.

Er zijn dus geen aanwijzingen dat Irak bezig is met het ontwikkelen van een nucleair wapenprogramma.Weer een bewering van de Amerikanen die ontkracht is.Absoluut dieptepunt was natuurlijk het aanvullende bewijs wat Powell zo prees wat geplagieerd bleek te zijn uit een doctoraalscriptie van een student.

pi_8960529
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 14:14 schreef schatje het volgende:
Absoluut dieptepunt was natuurlijk het aanvullende bewijs wat Powell zo prees wat geplagieerd bleek te zijn uit een doctoraalscriptie van een student.
En alles wat in een doctoraalscriptie staat is fout

Verblind door Amerika-haat

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_8961083
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 19:31 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En alles wat in een doctoraalscriptie staat is fout

Het werd gebracht als het werk van de Britse geheime dienst, dat bleek dus plagiaat te zijn en ook nog eens meer dan tien jaar oud.Wat is zo moeilijk te brijpen??

Een voorbeeld van dat plagiaat:

quote:
Government dossier

"Al-Mukhabarat is roughly divided into a department responsible for internal operations, co-ordinated through provincial offices, and another responsible for international operations, conducted from various Iraqi embassies.

Its internal activities include:

Spying within the Ba'th Party, as well as other political parties;
Suppressing Shi'a, Kurdish and other opposition
counter-espionage
targeting threatening individuals and groups inside Iraq
spying on foreign embassies in Iraq and foreigners in Iraq
maintaining an internal network of informants
Its external activities include

spying on Iraqi diplomats abroad
collecting overseas intelligence
supporting terrorist organisations in hostile regimes
conducting sabotage, subversion, and terrorist operations against neighbouring countries such as Syria and Iran
murder of opposition elements outside of Iraq
infiltrating Iraqi opposition groups abroad
providing dis-information and exploitation of Arab and other media
maintaining an international network of informants, using popular organisations as well such as the Union of Iraqi Students."

Ibrahim al-Marashi's work

"General Intelligence is roughly divided into a department responsible for internal operations, coordinated through provincial offices, and another responsible for international operations, conducted from various Iraqi embassies. Its internal activities include:

1) monitoring the Ba'th Party, as well as other political parties
2) monitoring other grass roots organizations, including youth, women and union groups
3) suppressing Shi'a, Kurdish and other opposition
4) counter-espionage
5) targeting threatening individuals and groups inside of Iraq
6) monitoring foreign embassies in Iraq
6) monitoring foreigners in Iraq
7) maintaining an internal network of informants
Its external activities include:

8) monitoring Iraqi embassies abroad;
9) collecting overseas intelligence;
10) aiding opposition groups in hostile regimes;
11) conducting sabotage, subversion, and terrorist operations against hostile neighboring countries such as Syria and Iran;
12) murder of opposition elements outside of Iraq;
13) infiltrating Iraqi opposition groups abroad;
14) providing disinformation and attempts to exploit or use Arab and other media
15) maintaining an international network of informants, using popular organizations as well such as the Union of Iraqi Students."

quote:
Verblind door Amerika-haat
Jankerd, reageer in het vervolg zonder persoonlijke noot of tief anders gewoon een eind op.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 20:05:22 #84
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8961487
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 19:51 schreef schatje het volgende:

Jankerd, reageer in het vervolg zonder persoonlijke noot of tief anders gewoon een eind op.

Hier sluit ik me 100% bij aan.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 20:34:28 #85
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_8962221
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 20:05 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Hier sluit ik me 100% bij aan.

Stel dat Amerika vanaf het begin had verklaard dat ze mensenrechten voor iedereen na-streven en daarom alle dictoriale regimes de oorlog verklaren, ben je dan nog steeds tegen?

Waarom hebben de anti-a's zoveel moeite met een dictoriaal regime omverwerpen? En lul niet over olie, Amerika is al heel vaak ten strijde getrokken, en nooit ging dat om finacieel gewin. nooit. Wat mij betreft moet de EU samen met de VS een krijgsmacht oprichten wiens doel het is om alle verdrukte volkeren te bevrijden.

bv. Zimbabwe, laten we die Mugabe gevangen nemen, die stort zijn hele land de afgrond in.

En over burgerslachtoffers, het regime kiest ervoor, niet de VN of de VS, Saddam houdt zich niet aan de afspraken, hij heeft nu ruim 12 jaar de tijd gehad om te bewijzen dat hij nix meer heeft!

Niet degene die de door de VN gestelde resolutie handhaaft is verantwoordelijk, maar degene die zijn eigen gewin boven alles stelt!

Ik vind het uiterst zwak dat de VN nog steeds niet opgetreden heeft tegen Irak, moeten Amerika en Engeland weer alleen garant staan voor vrede? Belachelijk!

Toppunt van ironie: Een [url=http://flag.blackened.net/wwwthreads/foruminfo.php?Cat=&Board=afb]anarchy forum[/url] met moderators.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 23:14:28 #86
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8966934
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 20:34 schreef lawsuit het volgende:
Stel dat Amerika vanaf het begin had verklaard dat ze mensenrechten voor iedereen na-streven en daarom alle dictoriale regimes de oorlog verklaren, ben je dan nog steeds tegen?
Dat is een lastige... ik moet er nog over nadenken.
quote:
Waarom hebben de anti-a's
Zuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuucht... waarom noem je iedereen die het niet eens is met Bush 'anti-Amerikaans'?
quote:
zoveel moeite met een dictoriaal regime omverwerpen?
Amerika gaat niet naar Irak om een dictator te verwijderen, Amerika gaat een oorlog voeren voor financieel gewin. Waarschijnlijk zal er dus ook een nieuwe dictator geinstalleerd worden.
quote:
En *** niet over olie, Amerika is al heel vaak ten strijde getrokken, en nooit ging dat om finacieel gewin. nooit.
Het ging altijd om Amerikaanse belangen. In Vietnam probeerde Amerika bijvoorbeeld de verkiezingen te blokkeren, omdat ze bang waren dat de communisten de democratische verkiezingen zouden winnen, en dat de pro-Amerikaanse dictator dan zou moeten vertrekken.
quote:
En over burgerslachtoffers, het regime kiest ervoor, niet de VN of de VS, Saddam houdt zich niet aan de afspraken, hij heeft nu ruim 12 jaar de tijd gehad om te bewijzen dat hij nix meer heeft!
Jep, het regime kiest ervoor, en om die reden moeten de burgers dood.
quote:
Niet degene die de door de VN gestelde resolutie handhaaft is verantwoordelijk, maar degene die zijn eigen gewin boven alles stelt!
Ehm... Amerika gaat een oorlog beginnen, met of zonder resolutie van de VN. Dat noem ik niet bepaald 'aan de VN gestelde resolutie houden', eerder het schenden van diezelfde VN-regels.
quote:
Ik vind het uiterst zwak dat de VN nog steeds niet opgetreden heeft tegen Irak, moeten Amerika en Engeland weer alleen garant staan voor vrede? Belachelijk!
Inderdaad, ze gaan een vrede beginnen tegen Irak.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 23:55:01 #87
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_8968214
Is het nu werkelijk zo moeilijk te begrijpen dat soms geweld de enige oplossing is?

Heb je ooit dat stuk gezien dat de politie optreedde tegen die man die een tank gekaapt had?

Denk je dat in dat geval praten ook de beste oplossing was?

Irak, sorry, ik bedoel Hoessein, heeft tot nu toe alle kansen die hij heeft gekregen verprutst. Zelfs nu nog vertraagd hij het ontwapeningsproces, denk maar aan de ontmanteling van de al-samoed, ze hadden die dingen ook allemaal bij elkaar kunnen gooien en opblazen, maar ze vernietigen er slechts 2 of 3 per dag.

Het wordt tijd dat we de feiten onder ogen zien, Irak heeft zich onvoorwaardelijk overgegeven tijdens de eerste golfoorlog, ze moeten zich gewoon houden aan de gestelde voorwaarden, als ze dit niet doen is de overgave niet geldig en voortzetting van geweld om ze te dwingen gerechtvaardigd.

Toppunt van ironie: Een [url=http://flag.blackened.net/wwwthreads/foruminfo.php?Cat=&Board=afb]anarchy forum[/url] met moderators.
pi_8975377
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 19:51 schreef schatje het volgende:
Gedraag je eens even joh, onbeschoft wijf
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zondag 9 maart 2003 @ 12:56:12 #89
16715 Mylene
*schatje*
pi_8976916
quote:
Op zondag 9 maart 2003 11:50 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nou, er is maar een persoon die constant met persoonlijke noot reageert en dat ben jij met je gejank.Das pas onbeschoft.

Vanaf nu on topic gaarne.

zondag 9 maart 2003 @ 15:46:16 #90
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8980914
quote:
Op zondag 9 maart 2003 11:50 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Niet huilen
  zondag 9 maart 2003 @ 15:49:08 #91
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8980993
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 23:55 schreef lawsuit het volgende:
Is het nu werkelijk zo moeilijk te begrijpen dat soms geweld de enige oplossing is?
Dat is niet zo moeilijk te begrijpen als je een primitieveling bent. Daarmee toon je ook gelijk aan het onvermogen van mensen.
quote:
Heb je ooit dat stuk gezien dat de politie optreedde tegen die man die een tank gekaapt had?
Wat een onzin vergelijking.
quote:
Irak, sorry, ik bedoel Hoessein, heeft tot nu toe alle kansen die hij heeft gekregen verprutst.
wat voor kansen zijn dat precies; wees specifiek aub als je zomaar iets blaat
quote:
, ze moeten zich gewoon houden aan de gestelde voorwaarden, als ze dit niet doen is de overgave niet geldig en voortzetting van geweld om ze te dwingen gerechtvaardigd.
aha en je weet ook wat de 'wederdienst' was? Opheffen VN sancties; is daar ooit een begin mee gemaakt?
  zondag 9 maart 2003 @ 16:18:42 #92
49870 buitenpoeper
Lekker boren........
pi_8981812
quote:
Op zondag 9 maart 2003 15:49 schreef Nyrem het volgende:

wat voor kansen zijn dat precies; wees specifiek aub als je zomaar iets blaat

Proest....... van welke planeet kom jij?
  zondag 9 maart 2003 @ 16:19:36 #93
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8981841
quote:
Op zondag 9 maart 2003 16:18 schreef buitenpoeper het volgende:
Proest....... van welke planeet kom jij?
Was dat dan de vraag?
  zondag 9 maart 2003 @ 16:28:56 #94
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_8982117
quote:
Nou, er is maar een persoon die constant met persoonlijke noot reageert en dat ben jij met je gejank.Das pas onbeschoft
En er zijn er maar twee die hier Godsgruwlijk iedereen voor door dom aan het uit maken zijn, en dat zijn Schatje en Nyrem. Elke keer weer die negatieve ondertoon die jullie aannemen als jullie met anders denkende spreken. Kunnen jullie niet een beetje op normale toon reageren. Of lopen je gevoelens echt zo op bij een discussie? Vermakelijk is het wel.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  zondag 9 maart 2003 @ 16:36:02 #95
16715 Mylene
*schatje*
pi_8982315
quote:
Op zondag 9 maart 2003 16:28 schreef SilverMane het volgende:

[..]

En er zijn er maar twee die hier Godsgruwlijk iedereen voor door dom aan het uit maken zijn, en dat zijn Schatje en Nyrem. Elke keer weer die negatieve ondertoon die jullie aannemen als jullie met anders denkende spreken. Kunnen jullie niet een beetje op normale toon reageren. Of lopen je gevoelens echt zo op bij een discussie? Vermakelijk is het wel.

Leuk geprobeerd , maar ik weet wel beter.
  zondag 9 maart 2003 @ 16:44:52 #96
49870 buitenpoeper
Lekker boren........
pi_8982548
quote:
Op zondag 9 maart 2003 16:28 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Extreem links kan haar emoties nooit de baas in discussies. Je ziet het hier, je ziet het in de politiek (Marijnissen, Kant, Halsema etc.) je ziet het overal. Het is een teken van machteloosheid, ik ben er al wel aan gewend.
  zondag 9 maart 2003 @ 16:47:40 #97
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_8982621
quote:
Leuk geprobeerd , maar ik weet wel beter.
Zie je wel, altijd beter weten.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  zondag 9 maart 2003 @ 16:57:33 #98
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8982926
quote:
Op zondag 9 maart 2003 16:44 schreef buitenpoeper het volgende:

[..]

Extreem links kan haar emoties nooit de baas in discussies. Je ziet het hier, je ziet het in de politiek (Marijnissen, Kant, Halsema etc.) je ziet het overal. Het is een teken van machteloosheid, ik ben er al wel aan gewend.

ach het zijn extreem rechtse mensen zoals jij die op hun achterste poten staan als ze weer eens op hun uitspraken worden gewezen (of vind je het gewoon lekker om overal extreem voor te zetten, kan ik ook)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 9 maart 2003 @ 17:00:41 #99
49870 buitenpoeper
Lekker boren........
pi_8983024
quote:
Op zondag 9 maart 2003 16:57 schreef Re het volgende:

[..]

ach het zijn extreem rechtse mensen zoals jij die op hun achterste poten staan als ze weer eens op hun uitspraken worden gewezen (of vind je het gewoon lekker om overal extreem voor te zetten, kan ik ook)

Dank je voor de bevestiging van mijn uitspraak. Zo gemakkelijk had je het me nou ook weer niet hoeven maken.
  zondag 9 maart 2003 @ 17:05:33 #100
16715 Mylene
*schatje*
pi_8983184
quote:
Op zondag 9 maart 2003 16:47 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Zie je wel, altijd beter weten.

Nee hoor helemaal niet , jij beweert dat ik godsgruwlijk iedereen voor dom aan het uit maken ben.Daarom zei ik dat ik wel beter weet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')