abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8889988
Ik loop nu al 13 jaar met harde contactlenzen rond. En mijn ervaring is dat ik ze continu voel zitten. Mijn opticien die wilde nooit dat ik zachte lenzen nam Waarom heb ik nooit gevraagd.

Ook als ik ook maar een klein beetje stof in mijn ogen krijg is het raak. Dan moet ik ze schoon maken en vaak is dat niet mogelijk als je op straat loopt of ergens bent.

Is dit met zachte lenzen ook zo erg Die gevoeligheid bedoel ik dan.

Sinds een maand loop ik met een bril rond. Omdat dit nu even prettiger is. Maar een bril is ook niet ideaal.

Binnenkort loop ik eens bij Hans Anders binnen om meer informatie op te vragen. En misschien probeer ik zachte lenzen wel gewoon.

Is het mogelijk dat mijn oude opticien via controle van de ogen kon herkennen dat zachte lenzen niet voor mijn ogen bestemd zijn Hij controleerde mijn ogen altijd met uv licht. En met druppels.

Thanks for the reply's alvast.

woensdag 5 maart 2003 @ 17:09:17 #2
16976 Fling
Fan o' man
pi_8890102
Hier staan aardig wat reacties (inclusief de mijne):
Beginnen met lenzen....
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_8890146
Nouja ik heb ze dus allebei ik gebruik de harde voor normaal en zachte voor wedstrijden van waterpolo.

Nu zijn de harde beter om in tezetten, maar minder om te dragen en de zachte die gaan heel erg kut in maar die zitten heerlijk, geen gedoe rond lampen snachts enzo en minder last van stof enzo maar ze zijn wel duurder volgens mij...

pi_8890195
Het kan er ook mee te maken hebben datt je een cilinderafwijking hebt waardoor je met zachte lensen heel moeilijk echt scherp zicht krijgt
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_8890198
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:09 schreef Fling het volgende:
Hier staan aardig wat reacties (inclusief de mijne):
Beginnen met lenzen....
Thanks
pi_8890290
Ik heb zachte lenzen en voel ze absoluut niet zitten ik kan ermee douchen slapen van alles.

en k heb er geen last van...

MeSs WiTh ThE BeSt DiE LiKe ThE ReSt
pi_8890304
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:10 schreef Pred het volgende:
Nouja ik heb ze dus allebei ik gebruik de harde voor normaal en zachte voor wedstrijden van waterpolo.

Nu zijn de harde beter om in tezetten, maar minder om te dragen en de zachte die gaan heel erg kut in maar die zitten heerlijk, geen gedoe rond lampen snachts enzo en minder last van stof enzo maar ze zijn wel duurder volgens mij...

Een hele tijd geleden heb ik zachte weeklenzen gehad en ik kreeg ze amper ingezet idd. Was ook al jaren het makkelijke inzetten van harde lenzen gewend. En ik voelde die zachte lenzen erg goed zitten en ze leken wel stukken groter die zachte lenzen.

Zachte lenzen kosten 45 euro per half jaar. 90 euro per jaar dus. Harde lenzen kun je jaren mee doen. Alleen die gevoeligheid van harde lenzen In de zomer is het al helemaal een grote ellende.

pi_8890402
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:12 schreef du_ke het volgende:
Het kan er ook mee te maken hebben datt je een cilinderafwijking hebt waardoor je met zachte lensen heel moeilijk echt scherp zicht krijgt
Misschien heb ik dat wel dan Ik zal eens gaan vragen binnenkort.

Mijn bril voel ik ook zitten op mijn neus en achter mijn oren. Dat gaat dus ook behoorlijk irriteren.

pi_8890465
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:15 schreef Mitchell het volgende:
Ik heb zachte lenzen en voel ze absoluut niet zitten ik kan ermee douchen slapen van alles.

Das positief nieuws

Nu maar hopen dat het bij mij ook zo gaat

pi_8892047
Zachte lenzen in de zomer is ook niet een feest hoor. Tijdens de zomer heb ik ook vaak last van mijn zachte lenzen.

Ik heb zelf geen ervaring met harde lenzen maar zachte lenzen vind ik helemaal niet lastig om in te zetten.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 maart 2003 @ 18:51:54 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_8892622
quote:
Nee hoor, ik heb ook een cilinderafwijking, maar daar heb je tegenwoordig prima zachte lenzen voor, met cilinder Volgens mijn opticien zie ik 120%

Ik heb ooit harde lenzen gehad, wat een ellende zeg. Ik vermoed ook dat ze slecht aangemeten waren, want een ervan zoog voortdurend aan mijn oog vast. Daarna een hele tijd weer een bril gedragen, maar sinds een aantal jaren heb ik zachte lenzen. Een genot. Inzetten en uithalen is een makkie als je er eenmaal aan gewend bent (duurt een paar dagen) en je voelt er verder niks van.

Ik heb er wel een bril bij, maar die draag ik zelden.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_8894721
Ik draag nu bijna 11 jaar zachte lenzen.

Harde lenzen heb ik in het begin gehad/geprobeerd en daar werd ik gek van.
Continu voel je dat harde stuk glas in je oog.
Ook als m'n oog bv erg droog was en ik liep ergens en knipperde, hoppa lens weg (11 jaar geleden echt enorm prijzig!).

Daarna overgestapt op zachte lenzen.
Voel je eigenlijk niks van en draagt super.

pi_9099860
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 18:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb ook een cilinderafwijking, maar daar heb je tegenwoordig prima zachte lenzen voor, met cilinder Volgens mijn opticien zie ik 120%

Zachte lenzen kunnen een cilindrische afwijking maar tot -3 dioptrie aan. Alles wat daarboven (onder) komt moet met harde lenzen worden gedaan.

En ik kan het weten, want ik krijg volgende week mijn harde lenzen (en heb -3).

Ik heb er nu al geen zin in... maar ja, misschien ga ik er wel stukken beter van zien

pi_9101172
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:15 schreef Mitchell het volgende:

Ik heb al zo'n 1,5 maand zachte maandlenzen (van Specsavers, voor maar ¤ 13 p/m inclusief vloeistof ). Ik voel ze niet zitten, tenzij ik ze er indoe als ik nog niet eens 5 minuten wakker ben.
Douchen lukt ook wel, maar slapen...
Das niet zo handig hoor, althans, niet als je zo'n 3 uur wil gaan slapen.
pi_9102248
Misschien kun je je ogen laten laseren?
En vast!
pi_9102388
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 21:23 schreef Scope het volgende:
Misschien kun je je ogen laten laseren?
kost dat?
pi_9102708
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 21:28 schreef schwa78 het volgende:

[..]

kost dat?

heel veel...
pi_9109525
Ik heb zelf nu zo'n 6 jaar harde lenzen en volgens mijn opticien was dat beter aangezien ik hooikoorts e.d. heb. Ik moet zeggen dat ik met lenzen iig veel minder last heb van jeukende ogen dan met bril.

Wel heb ik ook het probleem dat ik mijn lenzen vaak voel zitten en dat mijn ogen erg droog worden. Ik zou ook graag eens zachte lenzen willen proberen maar mijn opticien raadt me dat dus af.

Zijn er mensen met hooikoorts die wel gewoon zachte lenzen kunnen dragen?

pi_9109568
quote:
Ik heb ook een cilinderafwijking aan mijn linkeroog. Maar ik kan wel zachte lenzen. En mijn zicht is scherper dan met bril (zelfde sterkte).
Als de afwijking niet te groot is dan kan het, tevens is het ook afhankelijk van welke kant je lenzen opdraaien als je knippert (zei de opticien)

Als je een goed advies wil zou ik ervoor naar een oogarts gaan of anders een goede opticien.
Bij Hans Anders kun je maar tot een bepaalde sterkte van afwijking lenzen terwijl je bij een echte opticien wel bij bijna alle sterktes zachte lenzen kunt.
Dat is tenminste mijn ervaring.

Ik heb geen ervaring met harde lenzen dus ik heb geen vergelijking maar ik ben heel erg tevreden met mijn zachte lenzen. Ik heb er geen last van. Ook het inzetten is zo gebeurt.

Dus mijn mening is: zachte lenzen >

Life Isn't Worth Living Until You Found Someone Worth Dying For
pi_9109617
mijn mening is ook zachte lenzen!

Bij mij is dat omdat ik veel eiwit afstotingen heb, en als ik harde lenzen kies zie ik er binnen een maand niets meer door. Das ook de reden dat ik geen Hans Anders lenzen kon hebben en duurdere heb moeten nemen,maandlenzen, van een of andere Amerikaans merk.
Maarja die zitten dan ook heel fijn. Je krijgt ze in 1 sec in. Voelt ze nooit zitten. Behalve als je op 6 uur opstaat en ze tot de volgende morgen 6 uur inlaat dan beginnen ze uit te drogen. 100%uv bestendig 100%zuurstofdoorlatend. Ideaal. Wel 150¤/half jaar.

pi_9142698
Ik heb ook zachte lenzen & cilinderafwijking, maar ik zie perfect ermee.. En het inzetten gaat bij mij eigenlijk zonder moeite, hoeveel makkelijker is dat dan bij harde lenzen?
  zaterdag 15 maart 2003 @ 21:41:32 #22
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_9145722
Het zit dus zo... harde lenzen zijn zuurstofdoorlatend en zachte lenzen niet. Hierdoor heb je meer kans op vaatingroei (op langere termijn) met zachte lenzen... Dan mag je geen lenzen meer dragen en moet je een bril dragen...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  zaterdag 15 maart 2003 @ 21:43:37 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_9145747
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:03 schreef yingyang het volgende:
Is dit met zachte lenzen ook zo erg Die gevoeligheid bedoel ik dan.
Ik kan ermee huilen, slapen, in m'n oog wrijven, douchen, in de wind fietsen, in de regen fietsen, etc. etc....
Soms vergeet ik echt dat ik ze in heb...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 15 maart 2003 @ 21:46:02 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_9145788
Maandlenzen
Het meest actueel en veiligst zijn de lenzen die maandelijks worden vervangen. Zo`n systeem kost per 6 maanden tussen de ¤ 100,00 en ¤ 127,50 . Zo`n maandlens wordt ook wel blisterlens genoemd en is herkenbaar aan de zilverkleurige afsluiting. Onderzoek heeft aangetoond dat een blisterlens iedere maand vervangen moet worden. Bedrijven of ketens die beweren dat deze lens drie maanden mee kan gaan zijn heel gevaarlijk bezig. Er bestaat namelijk een verhoogd risico op vaatingroei door zuurstoftekort. Deze vaatingroei was in de jaren 60 de nachtmerrie van iedere oogarts, omdat men veel te lang met lenzen deed die nauwelijks of geen zuurstof meer doorliet. Als je een maandlens ook daadwerkelijk iedere maand vervangt en iedere 6 maanden je ogen laat controleren ben je heel bewust, op een veilige manier met je zachte lenzen bezig.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 15 maart 2003 @ 22:01:40 #25
24846 nietje83
Bad Ass Bitch Smut
pi_9146058
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 21:43 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik kan ermee huilen, slapen, in m'n oog wrijven, douchen, in de wind fietsen, in de regen fietsen, etc. etc....
Soms vergeet ik echt dat ik ze in heb...

Hmm douchen gaat bij mij nog al eens fout
Is mn lens ineens weggespoeld...
Respect my fucking authority!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')