abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 januari 2003 @ 20:28:07 #1
17887 LazySod
Living Chaos, Living Life
pi_7937656
Juist .. Tijd voor wat anders.. Draag nu sinds een jaar of 10 een bril. Begonnen met -1.75 aan beide kanten, nu -2.5 .. Zal bij meting waarschijnlijk -3 ofzo worden..

Nu wil ik van die bril af.. Wil beginnen met lenzen te dragen, maar het hele idee zo een ding in mijn oog te porren zit me niet zo.. Wat zijn de ervaringen van mensen zo met die dingen?

En wat zijn de diverse opties? Maandlenzen? Wegwerp lenzen? Zoomlenzen?! Halfjaars en nog meer lenzen.. Ik weet niets van lenzen. Wel van flenzen, maar dat is een ander verhaal.

pi_7937676
Begin Met Proeflenzen Van 3 Maanden Ofzo...
Go, Go BITCH!!, It's Ya Birthday... [br] We FUCK YOU Like It's Ya Birthday!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 januari 2003 @ 20:31:57 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_7937754
Bij een goede opticien heb je de mogelijkheid lenzen uit te proberen en ze terug te brengen als het niet lukt. Je hoeft dan alleen aanpassingskosten te betalen. Wat voor soort lenzen geschikt zijn, kan de opticien je vertellen. Met harde lenzen kun je in principe een aantal jaren doen. Zachte lenzen zijn er in allerlei variaties: dag, maand, halfjaar of zelfs nog langer. De opticien kan aan de hand van metingen bekijken welke voor jou de beste zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_7937768
Lenzen zijn een eitje. het is een dagje pielen en daarna wil je nooit meer anders. Je kan bij oa kruidvat daglenzen halen om eens mee te oefenen.

Ik heb al een jaar daglenzen en die zijn echt FANTASTISCH!! Ik had daarvoor halfjaar lenzen en dat was wel goed maar tegen de 5e maand werden ze wel vervelend.

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_7937817
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 20:32 schreef HeatWave het volgende:
Lenzen zijn een eitje. het is een dagje pielen en daarna wil je nooit meer anders. Je kan bij oa kruidvat daglenzen halen om eens mee te oefenen.

Ik heb al een jaar daglenzen en die zijn echt FANTASTISCH!! Ik had daarvoor halfjaar lenzen en dat was wel goed maar tegen de 5e maand werden ze wel vervelend.

Moet Je Dan Steeds Nieuwe Kopen?
Of Zit Alles In Een Pak?
En Waar Koop Je Ze Dan? Kruidvat?
En Hoe Weet Je Dat Ze OOk Geschikt Zijn Voor Bepaalde Ogen?
Go, Go BITCH!!, It's Ya Birthday... [br] We FUCK YOU Like It's Ya Birthday!
  donderdag 16 januari 2003 @ 20:37:54 #6
17887 LazySod
pi_7937891
Right ... En die wegwerp lenzen van het kruidvat enzo.. Die krijg ik dus waarschijnlijk in diverse sterktes. Zal me dan eerst maar eens opnieuw laten meten en eens navraag doen bij de opticien wat het beste bij mijn ogen past.

Nu heb ik een vertroebeling op 1 van de ogen. Geen staar, maar een soort vlek die ervoor zorgt dat ik alles wat donkerder zie met dat oog.. Iemand ervaring hoe zoiets zich gedraagd met een lens?

donderdag 16 januari 2003 @ 20:49:44 #7
40460 onbewoonbaar
verklaarde woning
pi_7938168
Ik heb nu al een jaar of 3 maandlenzen. Die bevallen mij uitstekend. Het grote voordeel boven harde lenzen vind ik dat je ze niet hoeft uit te doen wanneer je gaat zwemmen. Ook is het niet zo erg als je er eentje kwijt raakt. Je hebt toch altijd reserve.

Toen ik er voor het eerst aan begon kreeg ik gewoon een setje mee om te proberen. Alleen de eerste paar minuten voelde ik er iets van, maar dat ging al snel over. De eerste keer inzetten is idd FF klooien, maar dat leer je snel. Ik had het er van te voren ook niet zo op om in mijn ogen te prutsen, maar dat viel dus reuze mee. Na een week bevielen ze nog steeds en dus werden er gelijk 6 setjes besteld. Elk half jaar kon ik nu op controle en koop ik weer voor een half jaar lenzen.

Dag lenzen lijken mij nog prettiger, is alleen een beetje te duur voor een student.

Conclusie: Stap over op lenzen

pi_7938208
ik zit nu in de 5e maand van mijn 1e poging zachte lenzen, en ik moet zeggen dat het heel fijn is
ik heb beide ogen -8, dus zonder bril ben ik nergens...
lenzen gaan minder snel kapot, en je hebt niet steeds dat kloteding op je hoofd
en het inzetten en uithalen is ff wennen, maar na een week kon ik het gewoon overal/altijd, ook zonder spiegel etc...

ik zou het echt proberen als ik jou was

pi_7941411
binnen een week heb je het door hoe je ze in je ogen krijgt en dan is het geen moeite meer!
  donderdag 16 januari 2003 @ 23:18:54 #10
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_7941956
Ik heb nu links -0,75 en rechts -1,50 en kan er goed mee leven.
Ik denk ook niet dat ik ooit lenzen wil.
pi_7945426
Ga WEL naar een goede opticien en koop NIET gewoon kant en klaar lenzen. Dan kun je echt je ogen verpesten.

Bij een goede opticien kun je proefdragen. Die zal ook na een paar weken kijken hoe het gaat. Als je ogen dan niet tegen lenzen blijken te kunnen, weet je dat tenminste. Met kant en klaar lenzen kun je veel te snel door blijven lopen.
Je moet het lenzen dragen opbouwen, de bijv. de eerste dag 2 uur, de 2e dag 4 uur enzo. Meteen een hele dag kan nogal pijn doen.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7945454
Ik wil ook lenzen
  vrijdag 17 januari 2003 @ 09:05:23 #13
16976 Fling
Fan o' man
pi_7945457
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 09:00 schreef YPPY het volgende:
Ga WEL naar een goede opticien en koop NIET gewoon kant en klaar lenzen. Dan kun je echt je ogen verpesten.

Bij een goede opticien kun je proefdragen. Die zal ook na een paar weken kijken hoe het gaat. Als je ogen dan niet tegen lenzen blijken te kunnen, weet je dat tenminste. Met kant en klaar lenzen kun je veel te snel door blijven lopen.
Je moet het lenzen dragen opbouwen, de bijv. de eerste dag 2 uur, de 2e dag 4 uur enzo. Meteen een hele dag kan nogal pijn doen.

*eens is*

Ik kan je in ieder geval uit persoonlijke ervaring vertellen dat je beter zachte dan harde lenzen kan nemen; harde lenzen gaan langer mee maar ik voelde ze altijd zitten en als het waaide of er kwam een vuiltje in m'n oog of zo dan wist ik niet hoe gauw ik ze uit moest doen (pijn!). Inzetten en vooral uithalen van zachte lenzen is ook makkelijker en ze springen er niet uit op onverwachte momenten.

Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  vrijdag 17 januari 2003 @ 09:08:58 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7945492
Ga voor zachte lenzen!

Heb ooit harde lenzen gehad en die vielen voortdurend uit m'n oog en je was je er constant van bewust dat er 'iets' in je oog zat. Heb een jaar geleden zomaar ineens weer zachte Kruidvatlenzen gekocht. Die zijn erg goedkoop, het zijn 3-maanden lenzen en ze kosten maar 6 euro
Ze zijn er tot -4,5. Ze bevallen mij erg goed. Ik kan er mee huilen, slapen, fietsen, in de achtbaan, in een donderbal en ze zijn erg prettig voor de portemonnee
En je voelt ze amper, soms vergeet je echt dat je ze inhebt

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_7945545
Ik heb al vanaf mijn 15e lenzen. Ik heb harde lenzen en ik moet zeggen dat het gewoon perfet werkt. Normaal gezien moet je het dragen opbouwen om je ogen er aan te laten wennen. 1e dag 1uur, 2e dag 2 uur, enz. Ik heb ze de 1e dag in gedaan en na een uurtje of 10 uit gedaan. Ik had helemaal nergens last van. Harde lenzen is wel lastig in stoffige ruimtes dan kun je er last van krijgen.

Het is genoeg voorgekomen dat ik lenzen 3 dagen achter elkaar in had. Mee slapen enzo gaat prima, maar is niet aan te raden. ook niet met zachte trouwens.

pi_7945737
Ik zit er ook aan te denken om lenzen te nemen ipv een bril.

Kan iemand mij vertellen wat daar ongeveer de kosten van zullen zijn? En wat het beste is (dus wat voor lenzen, dag of maand of half jaar)

Tnx

Life Isn't Worth Living Until You Found Someone Worth Dying For
  vrijdag 17 januari 2003 @ 09:35:11 #17
12346 hallo
is ie niet liev?
pi_7945765
Ik heb nu 7 maanden lenzen en bevalt me heel goed!
Ok die dingen in/uit doen was in het begin nogal een bezigheid maar nu gaat het goed.

Ik mocht ook pas weg van de opticien toen ik ze zelf 3x in/uit kon doen

h0p h0p
pi_7945797
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 09:32 schreef Mabelh het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om lenzen te nemen ipv een bril.

Kan iemand mij vertellen wat daar ongeveer de kosten van zullen zijn? En wat het beste is (dus wat voor lenzen, dag of maand of half jaar)

Tnx

Mijn lenze kostte toen ik ze haalde iets van 400 GULDEN. Maar dat is inmiddels 6 jaar geleden. Dus 400 : 6 = 67 GULDEN per jaar.
Ongeveer 30 euro per jaar.
pi_7945915
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 09:00 schreef YPPY het volgende:
Juist. Dat wilde ik ook nog even benadrukken.

Ik heb aan beide ogen -10 en harde lenzen, gaat prima. Ik heb zachte lenzen gehad, maar die hebben mijn oogweefsel aangetast, gelukkig dat ik gewoon bij de oogarts zit, en niet bij een opticien, want hij checkt regelmatig m'n ogen, ik voelde er namelijk niets van. Als ik nog een paar maanden met die zachte lenzen door was blijven lopen kon het weleens slecht aflopen.. Ik was enorm geschrokken hiervan en ben daarom echt TEGEN zaakjes als Hans Anders en lenzen bij het Kruidvat.

pi_7947345
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 09:37 schreef Kuupke het volgende:

[..]

Mijn lenze kostte toen ik ze haalde iets van 400 GULDEN. Maar dat is inmiddels 6 jaar geleden. Dus 400 : 6 = 67 GULDEN per jaar.
Ongeveer 30 euro per jaar.

Ok, bedankt.

Ik denk dat ik vanmiddag maar eens naar de opticien ga. Wat zijn de ervaringen van de FOK!kers met maand of halfjaarslenzen?

Life Isn't Worth Living Until You Found Someone Worth Dying For
pi_7947481
Werden die dingen van het Kruitvat niet binnenkort verboden omdat ze dus slecht konden zijn en er geen controle op was?
pi_7947595
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 09:46 schreef inkie1010 het volgende:
Ik was enorm geschrokken hiervan en ben daarom echt TEGEN zaakjes als Hans Anders en lenzen bij het Kruidvat.
Ik heb wel mijn lenzen al een paar jaar van Hans Anders. Daar ben ik wel tevreden over. Begonnen in Tilburg, waar ik eerst heel veel uitleg kreeg. Ook waarschuwingen mbt te lang inhouden enzo. Na 2 weken een controle. Daarna halfjaarlijks. Die controle vond ik wel goed, een paar keer heb ik een andere sterkte gekregen omdat ze niet goed meer waren. Dat de sterkte veranderde, merkte ik ook aan mijn bril. De opticien zag het ook altijd als ik mijn lenzen te lang in had gehad. Mijn ogen hebben echt een maximum van 10 uur per dag en dan niet elke dag lenzen. Toen ik verhuisde, ben ik overgestapt naar Rotterdam, maar daar was ik niet tevreden over de opticien. Dus maar terug naar Tilburg. Nu ga ik in Gorichem, maar daar ben ik pas 2 keer geweest.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_7947616
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 11:17 schreef voodoolady het volgende:
Werden die dingen van het Kruitvat niet binnenkort verboden omdat ze dus slecht konden zijn en er geen controle op was?
Het probleem met die dingen is, dat je die zomaar kunt kopen en dat je het misschien niet/te laat merkt als je ogen er niet tegen kunnen. Dat kan natuurlijk erg gevaarlijk zijn.
*OUD heilige*
  vrijdag 17 januari 2003 @ 12:30:36 #24
17887 LazySod
pi_7948616
Bedankt allemaal! Ga morgen eens de stad in en kijken wat de opticieen voor me kan betekenen.. De resultaten van dat avontuur volgen later wel.
pi_7948764
Ik heb harde lenzen en het bevalt prima. Harde lenzen zijn wat langer wennen dan zachte. maarik heb een cilinder dus ik kan geen zachte. Bij harde lenzen gaat het wennen wat geleidelijker, de eerste dag een uurtje en dan steeds langer. Een goede opticien kan je hierbij prima helpen.

Ik heb ook een vooraadje zachte daglensen voor het geval ik op vakantie ga of dat ik verwacht geen mogelijkheid te hebben om m'n lenzen schoon te maken. Dit is ideaal.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')