jaja, zal best wel een topic over geweest zijn, tis voor mn kind jah, eindstuk opgave
quote:dat zeg ik, stuk beter
Op woensdag 5 maart 2003 16:10 schreef extreme het volgende:
we zouden allemaal kuilen graven op het strand, en worst eten bij het bier.
geen zwarten, geen marrokanen etc, geen joden ehmm, geen zigeuners etc etc
quote:krijgen we tenminste eens echt nieuws op tv en in bladen dan dat constante gerommel daar
Op woensdag 5 maart 2003 16:12 schreef extreme het volgende:
owja, en we zouden geen Israel problematiek hebben bij gebrek aan Joden..
maar dat terzijde...
quote:het poldermodel had het niet gehaald nee..
Op woensdag 5 maart 2003 16:13 schreef Fliepke het volgende:
oh en ik denk dat we ook geen multiculti samenleving hadden
quote:mijn antwoord was serieus
Op woensdag 5 maart 2003 16:13 schreef yvonne het volgende:
Kan het serieus jah, kind heeft het nodig voor z'n eindstuk
denk toch wel dat er alleen maar blanken zouden zijn hoor als hitler aan de macht had gestaan
Dat is niet vast te stellen. Een samenleving wordt opgebouwd door opeenvolgende gebeurtenissen. Er zijn wel websites die 'alternative history' bekijken. Zelf vrees ik, dat er ergens in de jaren 50 een kernoorlog ontstaan en uitgevochten zou zijn..
quote:nou, de wereld zou die nooit kunnen veroveren hoor
Op woensdag 5 maart 2003 16:15 schreef Fliepke het volgende:
oh enne wat is trouwens de overwinning voor duitsland dat ze de gehele wereld hebben veroverd of alleen europa en noord afrika en een deel van rusland etc...
het was een sterk leger, maar ZO sterk..
Ik zeg: precies hetzelfde.
quote:mwhja, kan ik niet om treuren eigenlijk
Op woensdag 5 maart 2003 16:16 schreef extreme het volgende:
geen Ajax...
wel allemaal leuke blonde kinderen, met blauwe ogen...
http://us.imdb.com/Title?0109779
(Boek lezen is ook mogelijk, maar wat moeilijk denk ik)
[Dit bericht is gewijzigd door StrayDog op 05-03-2003 16:20]
En vanwege de kinderfarms ook een heleboel kindjes die niet helemaal goed zijn.
Kan 't kind zelf geen topic openen?
quote:Kijk, dat denk ik nl ook, het IS niet te beredeneren als dat en dat gebeurd zou zijn, het is een opeenschakeling van gebeurtenissen.
Op woensdag 5 maart 2003 16:14 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Om toch even serieus te blijven:Dat is niet vast te stellen. Een samenleving wordt opgebouwd door opeenvolgende gebeurtenissen. Er zijn wel websites die 'alternative history' bekijken. Zelf vrees ik, dat er ergens in de jaren 50 een kernoorlog ontstaan en uitgevochten zou zijn..
Geschiedenis is nu eenmaal een bewegend iets, voorspellingen zijn zo moeilijk te maken
Idiote opgave trouwens
quote:laten we uitgaan van het hoogtepunt van het 3e rijk, dus met een stukkie Rusland, en een stukkie Noord Afrika...
Op woensdag 5 maart 2003 16:18 schreef detulp050 het volgende:
Ik denk dat we al een soort revolutie hadden gehad. Het is ook moeilijk te beantwoorden, want vanaf welk moment pakken we de geschiedenis op ? Als we in 1939 beginnen en vanaf daar gaan wijzigen, dan zaten we denk ik nu in een soort totale destructie, met continu vechten tussen de V.S. Rusland en Duitsland. Want in hoeverre hebben ze gewonnen ? Hebben ze de wereld veroverd, of alleen Europa ?
dan doen we Japan de rest van de wereld.
quote:Je was me net voor.
Op woensdag 5 maart 2003 16:17 schreef StrayDog het volgende:
Bekijk de film Fatherland met Rutger Hauer:http://us.imdb.com/Title?0109779
(Boek lezen is ook mogelijk, maar wat moeilijk denk ik)
Maar de nadelen zijn ernaar, geen volledige vrijheid van meningsuiting, ben je anders dan ben je dood (in mijn geval zou ik waarschijnlijk nog leven als ik ondanks de veranderingen ter wereld was gekomen).
En a.u.b. geen geflame op mijn reactie, het is gewoon zo.
Tja, de vraag is alleen of het de mensenlevens waard is, de meerderheid dacht schijnbaar van niet. (De waarde van een mensenleven is trouwens persoonlijk, en niet vanzelfsprekend voor iedereen heel veel waard, denk maar aan zelfmoordenaars en terroristen)
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 16:21 schreef Markster het volgende:
laat dat kind der eigen huiswerk maken
quote:Een idiote opgave is het niet. Er zijn legio boeken over. The Trial of Adolf Hitler bijvoorbeeld. Hitler overleeft en wordt ergens in de jaren 70 voor het gerecht gesleept.
Op woensdag 5 maart 2003 16:19 schreef yvonne het volgende:[..]
Kijk, dat denk ik nl ook, het IS niet te beredeneren als dat en dat gebeurd zou zijn, het is een opeenschakeling van gebeurtenissen.
Ik zou zeggen dat diverse ondergronds verzet in de afgelopen 50 jaar allang al een einde aan het 1000 jarig rijk had gemaakt.
Geschiedenis is nu eenmaal een bewegend iets, voorspellingen zijn zo moeilijk te maken
Idiote opgave trouwens
Het is een prachtig uitgangspunt voor een roman (Fatherland van Thomas Harris bijvoorbeeld), maar om het zo even door een kind te laten bepalen is erg dom gedacht van de school. Het betekent namelijk thuis zijn in economie, militaire zaken, sociologie, demografie, politicologie en al die elementen moet je gaan combineren en dan kom je nog niet tot een definitief verhaal. Geschiedenis wordt bepaald door zeer kleine dingen. Voorbeeld:
Als tijdens de mislukte Putsch van 1923 de kogel die Scheubner - Richter doodde, 30 cm naar rechts was gegaan, was Hitler gedood. En zonder Hitler, geen Nazipartij (kijk maar wat er gebeurde tijdens zijn gevangenschap in 1924). Weimar had overleefd...
het zou centraal worden bestuurd vanuit berlijn en de vormgeving zou neo-klasiek zijn (beetje als witte huis)
verder zouden alle "minderwaardige" mensen eerst worden gezuiverd, maar dat is bekend, dus er zouden alleen ariers wonen
de uiteindelijke bedoeling was ook dat iedereen duits zou spreken (zover ik weet)
ook leuk om te melden, hitler wou alle joden in eerste instantie helemaal niet doden maar alleen deporteren naar madagascar, maar toen engeland aangaf dat te willen dwarsbomen ging hitler op zoek naar andere 'oplossingen', ik geloof dat eichman of himmler toen met het idee van zyklon b aan kwam zetten
quote:Er even vanuitgaande dat er daadwerkelijk een kernoorlog zou zijn ontstaan:
Op woensdag 5 maart 2003 16:14 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Om toch even serieus te blijven:Dat is niet vast te stellen. Een samenleving wordt opgebouwd door opeenvolgende gebeurtenissen. Er zijn wel websites die 'alternative history' bekijken. Zelf vrees ik, dat er ergens in de jaren 50 een kernoorlog ontstaan en uitgevochten zou zijn..
Ik neem aan dat die kernoorlog al in de jaren 40 gestart zou zijn, en vooral als een unilaterale aangelegenheid. De VS had immers eind jaren 40 als enige natie de beschikking over de atoombom. De vraag is natuurlijk of dat voldoende zou zijn geweest. De kracht van de vroege atoombommen was natuurlijk nog niet van een dusdanige grootte dat dat de oorlog beslist zou hebben.
Begin jaren '50 met de ontwikkeling van de waterstofbom was dat wel mogelijk. Dus die oorlog zou 'gewonnen' zijn door de macht die als eerste de waterstofbom wist te ontwikkelen.
Het zou in ieder geval niet best voor Europa geweest zijn.
quote:ik denk het niet, ik denk dat er eerst een terreur bewind gevoerd zou zijn, met 'angst' onder je bevolking kan je lang aan de macht blijven (mooi voorbeeld: Irak) zeker als je de mensen dom houd met staats gecontroleerde propaganda,
Op woensdag 5 maart 2003 16:20 schreef dutchie het volgende:[..]
Je was me net voor.
Ik denk idd dat het volk uiteindelijk massaal in verzet zijn gekomen en dat er op een moment een coup zou zijn gepleegd.
en dan krijg je het 2e punt, een sterke rassenzuivering, en bijbehorend sterk nationalisme van alles wat overblijft...
dus als Hitler gewonnen had, was de kans ook groot dat het een groot rijk was gebleven.
Dit topic moet naar SES vanwege huiswerk dochter, daarna een slotje erop en een ban voor de opener waarna het topic cyberspace ingeschoten dient te worden.
quote:Houd je eens rustig.
Op woensdag 5 maart 2003 16:26 schreef Furby het volgende:
UTFS, LEES DE FAQ (die policy is), EN OPEN GEEN ONNODIGE TOPICS IN HET VERKEERDE FORUM LAMME TAK.Dit topic moet naar SES vanwege huiswerk dochter, daarna een slotje erop en een ban voor de opener waarna het topic cyberspace ingeschoten dient te worden.
Wat als Duitsland en Japan W.O.2 hadden gewonnen?
quote:Ow zeur ergens anders. of jij zo vaak in C&H komt.
Op woensdag 5 maart 2003 16:26 schreef Furby het volgende:
UTFS, LEES DE FAQ (die policy is), EN OPEN GEEN ONNODIGE TOPICS IN HET VERKEERDE FORUM LAMME TAK.Dit topic moet naar SES vanwege huiswerk dochter, daarna een slotje erop en een ban voor de opener waarna het topic cyberspace ingeschoten dient te worden.
Wat als Duitsland en Japan W.O.2 hadden gewonnen?
quote:Duitsland was een heel eind. De zwaar water centrales in Noorwegen waren al actief. Hitler's koppigheid en het tij dat keerde richtte de Duitse aandacht op de V wapens. Als Duitsland er beter voor had gestaan (en je moet in dit kader in het oog houden, dat het hele verloop van de oorlog anders geweest moet zijn om Dld te laten winnen) was de ontwikkeling in Dld waarschijnlijk net zo snel gegaan.
Op woensdag 5 maart 2003 16:26 schreef Indochine het volgende:[..]
Er even vanuitgaande dat er daadwerkelijk een kernoorlog zou zijn ontstaan:
Ik neem aan dat die kernoorlog al in de jaren 40 gestart zou zijn, en vooral als een unilaterale aangelegenheid. De VS had immers eind jaren 40 als enige natie de beschikking over de atoombom.
Ook denk ik dat Amerika zich er dan niet mee bemoeid had. Amerika kwam nu in de oorlog in Europa omdat Rusland deze kant op kwam en de Amerikanen als de dood waren voor een communistisch Europa. Als Dld een betere oorlog had gehad, waren de Russen verslagen en zou Amerika gezocht hebben naar een vreedzame oplossing, teneinde een handelsafzetgebied te houden.
Mijn kernoorlog zou er een tussen Dld en de USSR geweest zijn.
quote:Zo'n scenario had ik ook voor ogen, ik denk niet dat de VS al die tijd had staan toekijken.
Op woensdag 5 maart 2003 16:29 schreef Duin het volgende:
Eerste vraag moet dan natuurlijk zijn, hoe had Duitsland gewonnen? Ze hadden niet de hele wereld veroverd, maar waarschijnlijk een wapenstilstand gesloten met Engeland en de VS en Rusland zou of verslagen zijn geweest, of ook een wapenstilstand hebben getekend.
Het zou er hoe dan ook uiteindelijk op zijn uitgedraaid, dat economische tegenslagen en sociale misstanden zijn weerslag zou hebben gehad op het Derde Rijk. Uiteindelijk zou de etnische verscheidenheid in het grote Rijk zorgen voor bloeiende verzetsgroepen (gesteund door UK en VS) en dat alles zou weer resulteren in burgeroorlogen.
Stel duitsland wint in 41-42 flink van engeland en veroverdheel west europa en een deel van oost- en zuid-europa.
Europa en dus ook nederland zouden nog sterker geindustrialiseerd zijn denk ik. Na een jaar of 10 (zo rond 50-55) zou west-europa gezuiverd zijn van 'ongewenste elementen' Dan zou het zeer repressieve beleid dat gebruikelijk was een stuk versoepelen. Ik kan me voorstellen dat er daarna een soort 'verenigd europa' zou ontstaan. De europese integratie krijgt een zeer flinke duw in de rug. Er zal al snel een gezamelijke munt, buitenlandbeleid, defensie , landbouw en ook milieubeleid ontstaan. Op den duur zal er ook hier ruimte onstaan voor volksvreemde invloeden als mollukers en noord-afrikaande gastarbeiders.
Als je het puur voor de west-europese niet jood of homo bekijkt. Zou er na een jaar of 50 misschien best een 'aangenaam' leefklimaat ontstaan.
Ik moet er zelf niet aan denken maar dit zou best gebeurd kunnen zijn.
en laat ons nog even weten wat voor beroerd cijfer er uit gekomen is...
quote:Kortom, hij zou Europa naar de kl*te helpen.
Op woensdag 5 maart 2003 16:33 schreef Furby het volgende:
Jullie zitten er trouwens naast. Hitler had namelijk plannen om na de oorlog een belasting paradijs te beginnen met weekeinden van 4 dagen en werkdagen van 5 uur (met 3 uur pauze) en gratis vakantie voor iedereen. De dienstplicht wou hij afschaffen en daarvoor in de plaats een langere schoolopleiding waar 2 jaar stage aanvast zat op een ziekenhuis of gemeentevoorziening. Tevens was hij van plan een verbod op stoplichten in te voeren.
quote:Dat is idd. het hele probleem met dit soort vragen. Als je aanneemt dat Duitsland de oorlog gewonnen zou hebben, moet je op zoveel andere punten bijstellingen gaan maken dat er van enige link met de realiteit haast geen sprake meer is.
Op woensdag 5 maart 2003 16:31 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Als Duitsland er beter voor had gestaan (en je moet in dit kader in het oog houden, dat het hele verloop van de oorlog anders geweest moet zijn om Dld te laten winnen) was de ontwikkeling in Dld waarschijnlijk net zo snel gegaan.
Ik neem dan ook aan dat je zo'n schoolopdracht niet al te serieus moet nemen, en dat het gewoon een methode is om de kinderen er eens een beetje over na te laten denken.
quote:neuh dat was 1e wereldoorlog he? in de 2e wereldoorlog hadden ze helmen die je inderdaad best op de brommer had kunnen gebruiken
Op woensdag 5 maart 2003 16:36 schreef Furby het volgende:
Iedereen had dan een helm met spitse punt op de brommer moeten dragen nu.
quote:Die hadden ze in de 1e al hoor. Die punthelmen waren vooral de cavalerie regimenten, volgens mij. En de gala-uniformen. De bekende pothelmen droegen de Freikorpsen al toen ze na de oorlog de revolutie hielpen
Op woensdag 5 maart 2003 16:39 schreef du_ke het volgende:[..]
neuh dat was 1e wereldoorlog he? in de 2e wereldoorlog hadden ze helmen die je inderdaad best op de brommer had kunnen gebruiken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |