abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8884613
Deze game wordt 22 april verwacht en er zijn hoge verwachtingen van. Ik zag op gamers.nl een preview van een beta ws. maar het ziet er wreed uit. Het begint een beetje in de style van AoE maar op de screenshots is te zien dat je kan doorgroeien tot aan Nucleare Raketten e.d. Ben iig erg benieuwd

Nog meer mensen die hier naar uit kijken

Where facts are few, experts are many.
  woensdag 5 maart 2003 @ 14:06:50 #2
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8884686
Ik had begrepen dat het een soort real time-Civilization zou zijn. 't Wordt niet voor niets ontworpen door ex-medewerkers van Sid Meier en Firaxis...
  woensdag 5 maart 2003 @ 14:08:16 #3
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_8884740
Is wel zwaar cool dus he!
Ach...
Your uppance will come!
pi_8884748
Ja, kan wel kloppen. Het ziet eruit als een mix van AoE/C&C en Civ.
pi_8885000
Ben erg benieuwd, doet me ook denken aan Risk!
pi_8885605
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 14:15 schreef JMurc het volgende:
Ben erg benieuwd, doet me ook denken aan Risk!
Klopt, het is een mix van Risk, CivIII en AoK. Ik heb hem zelf ook gespeeld en gereviewed een week geleden -> Mijn mening erover. Lijkt mij een echt een topgame worden.
  woensdag 5 maart 2003 @ 14:34:03 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_8885676
Weer een klik en sleep spel... nee dank je
The truth was in here.
pi_8885784
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 14:34 schreef Bastard het volgende:
Weer een klik en sleep spel... nee dank je
wat wel iets ingewikkelder is dan dat.
Je units worden bijvoorbeeld steeds duurder, vooral je ze heel snel verliest. In het begin maak je relatief gezien goedkoop een legertje tanks. Maar verlies je die allemaal bij een aanval, dan zul je behoorlijk moeten betalen voor de volgende reeks tanks die je koopt en weer etc.
pi_8886954
Dat zal zeker voor de online variant een hoop extra strategische opties geven Nog meer leuke kleine weetjes zoals dit over t spel zijn meer dan welkom
pi_8887201
Ik heb zoveel mogelijk in me review proberen te stoppen, maar er is zoveel
Grafisch gezien valt het wel mee hoor, vliegtuigen en helicopters bewegen niet echt niet top. Gaat vrij statisch, maar ja... dat is de essentie niet.
Als een vijand je aanvalt, kun je vaak de oorlog 'afkopen' door vrede aan te bieden met een grote hoeveelheid resources. Wel leuk is dat je je steden een eigen naam kan geven en het absoluut noodzakelijk is je hoofdstad goed te verdedigen. Wordt die overgenomen, dan heb je iets van 4-5 minuten om hem terug te winnen, anders heb je verloren.
Je moet veel onderzoeken, je kunt bv wel 30 olieplatformen hebben, maar als je bepaalde efficiency niet onderzoekt wordt maar 60% gebruikt van de capaciteit. Verder is de Worldmap echt cool, overal ter wereld worden allianties gesloten enzo.
  woensdag 5 maart 2003 @ 16:49:22 #11
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_8889568
Het spel is toch niet turn based he?
pi_8892157
Half eigenlijk. Tijdens het normale spelen niet (hoewel je wel even de tijd goed kan vertragen voor een x aantal seconden, dit kan elke speler bv 3x), maar als in de world map zit wel. In deze mode dus:
  dinsdag 10 juni 2003 @ 10:42:49 #13
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_11001878
We hebben het spel zondag gespeeld. Echt een te gek spel. Er is weer een ruime keuze uit de diverse bevolkingen, met elk zijn eigen sterke punten. Veel upgrade mogelijkheden en het ziet er allemaal mooi uit. We hebben tot nu toe alleen via een LAN gespeeld, dus de missies ken ik nog niet. Binnenkort maar eens proberen.
Amsterdam + Boekel = werelds...
pi_11002667
Microsoft kan ook niks orgineels bedenken (op PC gebied)...
Ze zijn al een paar jaar steeds weer AoE aan het namaken in verschillende jasjes
pi_11003441
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 11:18 schreef gieling.com het volgende:
Ze zijn al een paar jaar steeds weer AoE aan het namaken in verschillende jasjes

nee....dan doet westwood het beter....

pi_11003643
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 11:18 schreef gieling.com het volgende:
Dat vind ik wel heel kort door de bocht. Als ik dit spel vergelijk met Age of Empires 1 is te zien dat er toch wel een heleboel handige en uitgebreide mogelijkheden bij zijn gekomen. In ieder geval stukken meer mogelijkheden dan als je kijkt naar wat er veranderd is bij Unreal Tournament 2003 ten opzichte van Doom of, wat JedaiNait zegt, bij de C&C-serie.

En bovendien vind ik het niet erg dat Microsoft dit zou doen: het zijn stuk voor stuk hartstikke leuke spellen.

And there was much rejoicing.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 12:07:56 #17
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_11003752
Ik heb hem al een tijdje liggen (ik heb de release gold versie gekregen van Microsoft), en ik vond het wel grappig. Erg speelbaar. Cool is vooral dat je dus de wereld gaat veroveren vanuit een bepaald land, en dat andere landen dat ook doen.
pi_11003802
ik heb vandaag en morgen nog tentamens, ga 'm daarna eens spelen.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_11057769
Ok, gister voor het eerst gespeeld, in 1 woord: GEWELDIG!!!

Lijkt heel erg op Age of Empires, maar heeft ook wel weer wat weg van Civilization, en bij de Campaign moet je op Risk manier de wereld veroveren terwijl je dus elke battle zelf uitvecht.

Het gaat wel erg snel allemaal, je moet op normal speed echt snel zijn wil je het in de information age allemaal bijhouden

Erg mooi uitgewerkt in ieder geval, gaat mij heel wat uurtjes plezier leveren

dus
pi_11126276
Inderdaad erg leuk om te spelen. 't enige wat ik een beetje jammer vind is dat die 'verover de wereld' campain hoe verder je komt eigenlijk steeds makkelijk wordt omdat je steeds meer bonus-spul krijgt...
  zondag 15 juni 2003 @ 18:04:37 #21
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_11126293
Zitten de Nederlanders er ook in?
pi_11126339
Nee, daar zijn we niet belangrijk genoeg voor...
  zondag 15 juni 2003 @ 18:09:25 #23
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_11126377
quote:
Op zondag 15 juni 2003 18:07 schreef Hielko het volgende:
Nee, daar zijn we niet belangrijk genoeg voor...
Omg, al die lui moeten maar eens beter de geschiedenis leren, Nederland was fucking machtig in de gouden eeuw en bezat de halve wereld.
(dit heb ik dus tegen die lui die games maken )
pi_11131264
quote:
Op zondag 15 juni 2003 18:09 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Omg, al die lui moeten maar eens beter de geschiedenis leren, Nederland was fucking machtig in de gouden eeuw en bezat de halve wereld.
(dit heb ik dus tegen die lui die games maken )

Misschien in de uitbreiding die ongetwijveld nog wel een keertje komt. Met 'the power of the sea' of iets dergelijks. VOC schepen, diesel onderzeeërs en slavenschepen ofzo

hielko je avatar werkt trouwens niet

maandag 16 juni 2003 @ 16:54:43 #25
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_11146623
Dat vond ik zo leuk aan Colonization, dat The Netherlands gewoon 1 van de 4 volkjes was die je kon spelen.
Maar goed, geheel offtopic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')