WASHINGTON (CNN) -- Twenty-four bombers will begin moving from bases in the United States to Guam as part of a planned beefing up of U.S. military forces in the Pacific, the Pentagon said Tuesday. It is not clear how soon they will deploy.
The deployment order for the bombers had long been planned and is not related to the recent intercept of an Air Force reconnaissance plane over the Sea of Japan by four North Korean MiG fighters, officials said.
Twelve B-1 bombers from Ellsworth Air Force Base in South Dakota received deployment orders Saturday, as did 12 B-52 bombers. It was not immediately clear whether the B-52s would come from Minot Air Force Base in North Dakota or Barksdale Air Force Base in Louisiana.
The move is part of the U.S. Pacific Command's effort to maintain a robust military presence around the Korean Peninsula while forces are built up in the Persian Gulf region. Officials say they intend to send a nonthreatening message to North Korea not to take advantage of the Iraqi situation and assume the U.S. military is distracted.
The Pentagon issued this statement in connection with the deployment:
"As part of our global efforts to address worldwide requirements, we are deploying additional forces to the Western Pacific as U.S. forces are preparing for possible military action elsewhere in the world. These moves are not aggressive in nature. Deploying these additional forces is a prudent measure to bolster our defensive posture and as a deterrent. As the President has said, we are seeking a peaceful, diplomatic resolution of the international community's concerns over North Korea's nuclear weapons program."
The United States said last month that North Korea had reactivated its five-megawatt nuclear reactor, a sign that Pyongyang might be going ahead with its nuclear weapons program.
The plant had been mothballed since 1994. But two months ago, North Korea expelled the U.N. atomic inspectors at the plant and removed U.N. seals on the equipment in preparation for reactivating the reactor.
North Korea for its part has never publicly acknowledged that it has a nuclear weapons program, saying only that it needs to restart its reactors because of an acute energy shortage.
A number of additional Air Force fighters and other aircraft have also been repositioned throughout the Pacific theatre.
The deployment was ordered a month after the commander of U.S. forces in the Pacific, Adm. Tom Fargo, requested additional planes and ships be sent to the region. Pentagon sources said Fargo also proposed sending eight F-15 fighter jets to bases in Japan.
The aircraft carrier USS Kitty Hawk, based at Yokosuka, Japan, has been deployed to the Persian Gulf.
Pentagon officials have said it is "routine" to increase the number of land-based warplanes in Japan whenever the carrier based there is sent out of the region.
[Dit bericht is gewijzigd door Frutsel op 05-03-2003 00:05]
quote:Ehm... hoezo provoceren? Het lijkt me niet meer dan logisch dat een land geen spionagetoestellen in zijn luchtruim wil.
Op woensdag 5 maart 2003 00:05 schreef Ultrawuft het volgende:
Moet N-Korea maar niet zo provoceren.
[Dit bericht is gewijzigd door Farzin op 05-03-2003 00:13]
quote:VS vliegt toch met een spionage vliegtuig in de buurt van Noord-Korea?
Op woensdag 5 maart 2003 00:05 schreef Ultrawuft het volgende:
Dit was een te verwachten reactie van de VS.Moet N-Korea maar niet zo provoceren.
wie provoceert hier nou eigenlijk...
quote:Alleen doen hun hetzelfde met onderzeeboten dus die vlieger gaat niet op.
Op woensdag 5 maart 2003 00:06 schreef Farzin het volgende:Ehm... hoezo provoceren? Het lijkt me niet meer dan logisch dat een land geen spionagetoestellen boven zijn luchtruim wil.
quote:
The United States and South Korea would almost certainly win any war on the Korean peninsula, but the cost of victory could be appalling.
quote:Boven de zee van Japan. Dat zijn internationale wateren.
Op woensdag 5 maart 2003 00:06 schreef Farzin het volgende:[..]
Ehm... hoezo provoceren? Het lijkt me niet meer dan logisch dat een land geen spionagetoestellen boven zijn luchtruim wil.
N-Korea provoceerd door die kernreactor weer op te starten en door oorlogzuchtige taal uit te slaan.
quote:Boven zijn land??
Op woensdag 5 maart 2003 00:06 schreef Farzin het volgende:[..]
Ehm... hoezo provoceren? Het lijkt me niet meer dan logisch dat een land geen spionagetoestellen boven zijn luchtruim wil.
Praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt..
quote:Boven internationale wateren. HIer is hoogstens sprake van uitlokking door de VS, maar de provocatie was toch vrij duidelijk niet van de VS
Op woensdag 5 maart 2003 00:06 schreef Kemania het volgende:[..]
VS vliegt toch met een spionage vliegtuig in de buurt van Noord-Korea?
quote:Doe dat dan ook niet. Wat denk je dat spionagetoestellen daar gaan doen? Foto's maken van de vogels en de vissen in dat gebied?
Op woensdag 5 maart 2003 00:09 schreef Spina1 het volgende:
Boven zijn land??Praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt..
Gezien de actie van gister (provocerende Koreaanse vliegtuigen) begrijpelijk dat het allemaal wat interessanter lijkt.
quote:Deze happening vind ik dan toch een stuk opzienbarender...
U.S. military sources said Monday that the RC-135S surveillance aircraft was in international airspace about 150 miles [240 kilometers] off the Korean peninsula when four armed North Korean MiGs approached and flew alongside for 20 minutes, at some points coming within 50 feet of the U.S. plane. The Air Force plane returned to its base in Okinawa, Japan, without further incident.
quote:Als Amerikaanse vliegtuigen daar mogen vliegen, dan mag Noord-Korea zijn vliegtuigen ook daarheen sturen.
Op woensdag 5 maart 2003 00:13 schreef Jazz-M het volgende:
Deze happening vind ik dan toch een stuk opzienbarender...
quote:Proberen signalen op te vangen? Lijkt me niets mis mee. Moeten die koreanen maar zorgen dat die signalen niet over de grens komen.
Op woensdag 5 maart 2003 00:13 schreef Farzin het volgende:[..]
Doe dat dan ook niet. Wat denk je dat spionagetoestellen daar gaan doen? Foto's maken van de vogels en de vissen in dat gebied?
quote:Ehm..op ut nieuws vanochtend was toch echt dat de Amerikanen in het luchtruim van niemand vlogen, terwijl de Noord Koreaanse migs met "armed weapons" aankwamen
Op woensdag 5 maart 2003 00:06 schreef Kemania het volgende:[..]
VS vliegt toch met een spionage vliegtuig in de buurt van Noord-Korea?
quote:Als het gaat om Amerika zelf, denkt het land er heel anders over. Dat heet: met twee maten meten.
Op woensdag 5 maart 2003 00:16 schreef Tikorev het volgende:
Proberen signalen op te vangen? Lijkt me niets mis mee. Moeten die koreanen maar zorgen dat die signalen niet over de grens komen.
quote:Speculaties
Op woensdag 5 maart 2003 00:18 schreef Farzin het volgende:[..]
Als het gaat om Amerika zelf, denkt het land er heel anders over.
quote:Dat heb ik ook wel eens geprobeerd, maar op een gegeven moment wordt het zo erg dat je gewoon moét reageren
Op woensdag 5 maart 2003 00:21 schreef BAZZA het volgende:
Ik ga niet meer op troll Farzin reageren
quote:Dat is het kenmerk van een troll
Op woensdag 5 maart 2003 00:23 schreef Tikorev het volgende:Dat heb ik ook wel eens geprobeerd, maar op een gegeven moment wordt het zo erg dat je gewoon moét reageren
Probeer het eens een dagje... is best leuk
quote:Controleren of Noord-Koreaanse mig's de scheidingslijnen niet overschrijden? Pffff..
Op woensdag 5 maart 2003 00:13 schreef Farzin het volgende:[..]
Doe dat dan ook niet. Wat denk je dat spionagetoestellen daar gaan doen? Foto's maken van de vogels en de vissen in dat gebied?
quote:Wat is je bron?
Op woensdag 5 maart 2003 00:27 schreef Spina1 het volgende:
Controleren of Noord-Koreaanse mig's de scheidingslijnen niet overschrijden? Pffff..
quote:whahahahahahahaha...komt hij weer aan.
Op woensdag 5 maart 2003 00:28 schreef Farzin het volgende:[..]
Wat is je bron?
quote:Je draait het lekker om mannetje.. wat is jouw bron? Jij komt toch met 'beschuldingen' dat dat Amerikaanse vliegtuig over de grens was? En daardoor die NK'se actie gerechtvaardigd is?
Op woensdag 5 maart 2003 00:28 schreef Farzin het volgende:[..]
Wat is je bron?
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
quote:Dat doet de V.S. ook, dus dat lijkt me geen argument om het "kwade" van noord-Korea te bewijzen.
Op woensdag 5 maart 2003 00:33 schreef Vampier het volgende:
noord-korea zegt eenzijdig alle verdragen op.... wat dus betekend dat ze aan het provoceren zijn.... wat jij farzin?
quote:Ja, dat is provocerend. Maar dat doen veel landen, Amerika heeft bijvoorbeeld sinds het aantreden van Bush ook veel verdragen opgezegd. Bijvoorbeeld Kyoto, het ABM-verdrag...
Op woensdag 5 maart 2003 00:33 schreef Vampier het volgende:
noord-korea zegt eenzijdig alle verdragen op.... wat dus betekend dat ze aan het provoceren zijn.... wat jij farzin?
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 00:08 schreef BAZZA het volgende:
quote:geil
The United States and South Korea would almost certainly win any war on the Korean peninsula, but the cost of victory could be appalling.
quote:Jij beweert dat dat Amerikaanse vliegtuig daar was om te controleren of Noord-Koreaanse vliegtuigen de demarcatielijn overschrijden. Vervolgens vraag ik je om een bron, en dat krijg ik niet?
Op woensdag 5 maart 2003 00:33 schreef Spina1 het volgende:
Je draait het lekker om mannetje.. wat is jouw bron? Jij komt toch met 'beschuldingen' dat dat Amerikaanse vliegtuig over de grens was? En daardoor die NK'se actie gerechtvaardigd is?Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
quote:Huh, ik was in de veronderstelling dat Amerika zelfs nooit akkoord was gegaan met het Kyoto verdrag, laat staan het op te zeggen..?
Op woensdag 5 maart 2003 00:34 schreef Farzin het volgende:[..]
Ja, dat is provocerend. Maar dat doen veel landen, Amerika heeft bijvoorbeeld sinds het aantreden van Bush ook veel verdragen opgezegd. Bijvoorbeeld Kyoto, het ABM-verdrag...
quote:Clinton toch echt wel. Ook steunde hij het Internationaal Strafhof. Maar goed: die topic gaat over Noord-Korea en niet over Amerika.
Op woensdag 5 maart 2003 00:36 schreef Spina1 het volgende:
Huh, ik was in de veronderstelling dat Amerika zelfs nooit akkoord was gegaan met het Kyoto verdrag, laat staan het op te zeggen..?
quote:Klopt, maar wat dacht je van het ABM verdrag ?
Op woensdag 5 maart 2003 00:36 schreef Spina1 het volgende:[..]
Huh, ik was in de veronderstelling dat Amerika zelfs nooit akkoord was gegaan met het Kyoto verdrag, laat staan het op te zeggen..?
quote:je moeder is een een heroine-hoer!
Op woensdag 5 maart 2003 00:36 schreef Farzin het volgende:[..]
Jij beweert dat dat Amerikaanse vliegtuig daar was om te controleren of Noord-Koreaanse vliegtuigen de demarcatielijn overschrijden. Vervolgens vraag ik je om een bron, en dat krijg ik niet?
-niet!
o, geef dan een bron?
..
quote:Opgezegd voor defensieve doeleinden, geen agressieve zoals Noord Korea die wel heeft.
Op woensdag 5 maart 2003 00:37 schreef gelly het volgende:[..]
Klopt, maar wat dacht je van het ABM verdrag ?
quote:Wie zegt dat N-Korea atoomwapens wil gebruiken als offensief wapen ?
Op woensdag 5 maart 2003 00:38 schreef Spina1 het volgende:[..]
Opgezegd voor defensieve doeleinden, geen agressieve zoals Noord Korea die wel heeft.
quote:Farzin mode on": Bron?? "
Op woensdag 5 maart 2003 00:38 schreef Spina1 het volgende:[..]
Opgezegd voor defensieve doeleinden, geen agressieve zoals Noord Korea die wel heeft.
quote:Zoals gezegd ben ik niet degene die met een bewering komt, maar jij. Dan moet je die bewering ook kunnen onderbouwen, lijkt me.
Op woensdag 5 maart 2003 00:37 schreef Spina1 het volgende:
je moeder is een een heroine-hoer!-niet!
o, geef dan een bron?
..
quote:Typisch iemand die het nieuws niet volgt en zo ineens wat oppikt. De afgelopen tijd zijn er meerdere meldingen geweest van Noord-Korea dat er spionage vliegtuigen van de VS in hun luchtruim hebben gezeten!
Op woensdag 5 maart 2003 00:09 schreef Tikorev het volgende:[..]
Boven de zee van Japan. Dat zijn internationale wateren.
N-Korea provoceerd door die kernreactor weer op te starten en door oorlogzuchtige taal uit te slaan.
quote:Bron!
Op woensdag 5 maart 2003 00:41 schreef PLAE@ het volgende:[..]
Typisch iemand die het nieuws niet volgt en zo ineens wat oppikt. De afgelopen tijd zijn er meerdere meldingen geweest van Noord-Korea dat er spionage vliegtuigen van de VS in hun luchtruim hebben gezeten!
quote:Precies.
Op woensdag 5 maart 2003 00:36 schreef Re het volgende:geil
quote:die taal spreken ze wel degelijk hoor maar dat is meer om mee te doen aan het huidige Ego spelletje tegenwoordig
Op woensdag 5 maart 2003 00:39 schreef gelly het volgende:[..]
Wie zegt dat N-Korea atoomwapens wil gebruiken als offensief wapen ?
quote:Als jij nou eens antwoord geeft op mijn vraag?
Op woensdag 5 maart 2003 00:39 schreef gelly het volgende:[..]
Wie zegt dat N-Korea atoomwapens wil gebruiken als offensief wapen ?
quote:Bush zegt hetzelfde "Als het nodig is gebruiken we atoomwapens". Dus, sja.
Op woensdag 5 maart 2003 00:42 schreef Re het volgende:[..]
die taal spreken ze wel degelijk hoor maar dat is meer om mee te doen aan het huidige Ego spelletje tegenwoordig
Overigens had dit prima in dit topic gekunt kom ik net achter :
quote:'Wat denk je dat spionagetoestellen daar gaan doen? Foto's maken van de vogels en de vissen in dat gebied?'
Op woensdag 5 maart 2003 00:39 schreef Farzin het volgende:[..]
Zoals gezegd ben ik niet degene die met een bewering komt, maar jij. Dan moet je die bewering ook kunnen onderbouwen, lijkt me.
Retorische vraag -> bewering
Maar speel je eigen spelletje maar..
quote:Oftewel: ze betalen Bush met gelijke munt terug.
Op woensdag 5 maart 2003 00:42 schreef Re het volgende:
die taal spreken ze wel degelijk hoor
quote:Welke vraag precies ?
Op woensdag 5 maart 2003 00:43 schreef Frutsel het volgende:[..]
Als jij nou eens antwoord geeft op mijn vraag?
quote:inderdaad een aparte oplossing voor de overbevolking
Op woensdag 5 maart 2003 00:42 schreef BAZZA het volgende:[..]
Precies.
quote:Had gekunt..maar ut wordt meer en meer offtopic.
Op woensdag 5 maart 2003 00:43 schreef gelly het volgende:[..]
Bush zegt hetzelfde "Als het nodig is gebruiken we atoomwapens". Dus, sja.
Overigens had dit prima in dit topic gekunt kom ik net achter :
N-Koreaanse Mig's onderscheppen US vliegtuig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |