abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24393468
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 15:58 schreef alsem het volgende:
mijn pa krijgt vrijdag een mistubishi outlander, met een 2.0 turbo motor erin, ze zeggen dat de topsnelheid op 250 ligt, dat gaan we eff uitproberen
Probeer liever 220
pi_24393618
Haha wat zijn we weer grappig.

Een outlander die 250 haalt, dan heb je dus effe 300 pk ofzo nodig.

Ik denk dat 220 ofzo haalbaarder is...
pi_24393645
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 16:06 schreef 1299 het volgende:

[..]

Probeer liever 220
Wordt ie getrokken door een bmw X5 dan
M'n signature, wat doe je :{
  dinsdag 4 januari 2005 @ 16:27:53 #254
102747 Riot
Je weet toch....
pi_24393889
Je hebt echt geen 300 pk nodig om 250 te halen.
Ligt meer aan PK/Gewicht verhouding.
Maar met een outlander kan je het idd wel shaken die 250
pi_24394615
Met een outlander wel
pi_24394644
Die outlander weegt meer dan 1500KG.. en dan met 200PK haal je nooit geen 250. 220 is max volgens de specs.
pi_24397894
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:05 schreef 1299 het volgende:
Die outlander weegt meer dan 1500KG.. en dan met 200PK haal je nooit geen 250. 220 is max volgens de specs.
Dat hoef je mij niet te vertellen.

Mijn antwoord was op dit:
quote:
Je hebt echt geen 300 pk nodig om 250 te halen.
In een outlander dus wel.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 20:18:55 #258
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24398080
met die snelheden maakt het gewicht overigens niks meer uit. Het is puur de stroomlijn die telt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24400666
Met die snelheden maakt gewicht WEL wat uit.

Een A8 met 2 ton en 150 pk zal een lager top hebben dan een Kadett met 150 pk en 1 ton. Omdat de Kadett lichter is zal hij zijn gewicht kunnen doorsleuren door de wind heen, de A8 is te zwaar om dan harder te kunnen.

Maar in de praktijk maakt 100-300 kilo meestal niks uit. Maar verschillen van 500+ kilo's merk je weldegelijk in de topsnelheid.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 23:28:04 #260
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24400934
dat klopt dus niet, op die snelheden doet gewicht er totaal niet meer toe, bija alle weerstand is luchtweerstand ,die kwadratisch toeneemt. Gewicht en rolweerstand zijn te verwaarlozen invloeden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 4 januari 2005 @ 23:32:02 #261
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24401007
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24401380
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 23:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat klopt dus niet, op die snelheden doet gewicht er totaal niet meer toe, bija alle weerstand is luchtweerstand ,die kwadratisch toeneemt. Gewicht en rolweerstand zijn te verwaarlozen invloeden.
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 23:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
lees dit artikel maar eens: http://www.streetdreams.nl/tech/aerodynamica.html
Dat is allemaal leuk en aardig maar een A8 met 150 pk (en dito koppel) haalt echt de 250 niet.
pi_24401441
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 23:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat klopt dus niet, op die snelheden doet gewicht er totaal niet meer toe, bija alle weerstand is luchtweerstand ,die kwadratisch toeneemt. Gewicht en rolweerstand zijn te verwaarlozen invloeden.
Rolweerstand te verwaarlozen?

Dacht het niet piet. Gooi eens wat brede banden (en dan bedoel ik echt breed) MET DEZELFDE DIAMETER onder je Panda, moet je niet ineens opkijken als ie 5-10 km/u minder snel kan...
  woensdag 5 januari 2005 @ 00:07:27 #264
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24401694
Verwaarlozen is wellicht ook wat overdreven, zeker bij lagere snelheden, maar waar het om gaat is dat de luchtweerstand IN TEGENSTELLING TOT de rolweerstand en andere weerstanden kwadratisch toeneemt, dus naarmate de snelheid hoger wordt een naar verhouding steeds frotere rol speelt. bij snelheden van 200+ is de luchtweerstand misschien wel 90% van de totale weerstand die een auto ondervindt.

Ik quote even uit het artikel:
quote:
De luchtweerstand speelt vooral bij hogere snelheden en in ieder geval boven de 80 km/h een belangrijke rol. Bij verdubbeling van de snelheid wordt de luchtweerstand vier maal zo groot, dus het kwadraat. Verdrievoudig je de snelheid dan wordt de luchtweerstand negen keer zo groot. Dat geldt niet voor andere weerstanden zoals de rolweerstand en de transmissieweerstand.

Een gemakkelijk bewijs daarvan kun je zelf leveren: als je je hand bij 40 km/h uit het raam steekt en je doet het daarna bij 120 km/h, dan merk je (niet zo precies misschien) dan de luchtstroom een negen keer zo grote kracht uitoefent. Dat kost brandstof en motorvermogen en heeft ook invloed op de topsnelheid. Heb je bij 50 km/h bijvoorbeeld 4 kW nodig om de luchtweerstand te overwinnen, dan is er bij 150 km/h, 64 kW nodig. Er moet dus heel wat extra benzine verbrand worden om dit extra vermogen te ontwikkelen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24401886
Je hebt wel gelijk eigenlijk

Een Calibra met 2.0i 115 pk kan 205.

Een Vectra met 2.0i 115 pk kan 198.

Beide zelfde 5 bak met zelfde overbrengingen, beide 0-100 ong. 10 seconden.

Calibra weegt 1220 kilo, Vectra weegt 1070 kilo... Toch is de Calibra sneller.
  woensdag 5 januari 2005 @ 00:35:43 #266
73888 DIA
die ja .....
pi_24402369
yup heeft dat ook niet met de overbrenging-inspuiting en koppel enz te maken..... :S
pi_24402627
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 00:35 schreef DIA het volgende:
yup heeft dat ook niet met de overbrenging-inspuiting en koppel enz te maken..... :S
Zelfde motor, zelfde electronica, zelfde bak. Oh ja zelfde koppel en pk's (DUHH precies hetzelfde motor).
  woensdag 5 januari 2005 @ 13:43:41 #268
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_24410467

BHFH die de rest de slim af is!
Om nog maar 'n duit in het zakje te doen:
Waarom denk je dat de G55 AMG (toch niet misselijk) met de aerodynamica van 'n tuinhuis begrensd is op 210
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_24410872
Wat ik me afvraag: maakt het nog uit of je je auto verlaagd? Ik bedoel gaat de lucht en anders niet onderdoor wat en met verlagen bovenlangs gaat?
pi_24411874
Gewicht is niet van belang op de snelheid van een auto. Omdat auto's traag zijn willen ze gewoon hun weg vervolgen en worden alleen maar afgeremd door de wind en banden ed. De motor hoeft dus alleen voor een kracht te zorgen die die lucht- en rolweerstand opheft. Als je 2 dezelfde auto's hebt, met dezelfde luchtweerstand ed, en 1 helemaal volgiet met beton en de ander niet zouden ze in theorie dus even hard moeten gaan, omdat de motor bij allebei de auto's evenveel weerstand moet opheffen, het enige probleem is dat bij een zware auto de snelheid niet bereikt wordt, door verkeerde overbrengingsverhoudingen en te weinig trekkracht voor dat gewicht ed.

Hier op fok ook nog eens een uitgebreide discussie over gevoerd, maar dat kan ik met de brakke search niet vinden
pi_24412119
Ja het klopt wel. Want als ik meer mensen meeneem in mijn auto is de topsnelheid gewoon hetzelfde. Alleen trekt hij wel een stuk minder snel op.

Volgens mijn is de topsnelheid wel lager als je omhoog moet rijden of niet?
pi_24413256
Volgens mij ging het hier om FOTO's. Niet om een welles nietus discussie
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:23:17 #273
5673 heijx
Qui que boue
pi_24418903
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 23:55 schreef yup het volgende:

[..]

Rolweerstand te verwaarlozen?

Dacht het niet piet. Gooi eens wat brede banden (en dan bedoel ik echt breed) MET DEZELFDE DIAMETER onder je Panda, moet je niet ineens opkijken als ie 5-10 km/u minder snel kan...
Breed = frontaal oppervlak = luchtweerstand.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_24421000
Met onze een van onze vroegere auto lukte het niet eens de 220 te bereiken.
Was toendertijd een Grand Voyager LE met een v6 erin en zwaar dat ie was .
なんだっけ
pi_24438051
Psssst plaats eens gewoon foto's !
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_24438410
de mitsubishi spacewagon die we nu hebben heeft al 220 gehaald iig, dus de outlander zal vast wel iets sneller zijn..
edit: het wordt toch een 2.4 liter zonder turbo.
deze zal een topsnelheid hebben van 119 mph
eff omrekenen: 191.511936 km per uur.. (whehe toch iets anders dan de dealer zei, wat een slome kutbak trouwens.. die spacewagon die we nu hebben is veel beter eerlijk gezecht..)
Bron:http://www.newcarnet.co.uk/NCN_18387_indepth.html?serialno=18387

(nog een edit)
De spacewagon 2.4 gdi waar 220 mee is gehaald kan volgens deze site maar 118 mph (omgerekend: 189.902592 kmph, 220 was dan ook in luxemburg bergaf, wind mee volgensmij..), dus deze nieuwe auto kan dus als je de waarde van de oude eraf trekt voor 20.000 euro, 1 mph harder.. :S
http://www.autoplanetuk.com/vehiclePages/9/90152_p.htm


de 2.0 turbo komt trouwens binnenkort pas uit en zal een topsnelheid van 137 mph hebben
ook eff omrekenen: 220.480128 kmph, (30 lager dan die grote bek van de dealer..)
Bron:http://www.automobilemag.(...)04/0411_mitsu_paris/

[ Bericht 20% gewijzigd door alsem op 06-01-2005 20:30:30 ]
pi_24438851
Je moet ook niet naar dealers luisteren Gewoon in de folder kijken

Een beetje autoliefhebber weet er minstens net zo veel van als zon verkoper, zeker als je je er even in gaat verdiepen voordat je erheen gaat
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:55:46 #278
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24439078
Ik heb het linkje van dit topic overige maar gemaild naar Koos Spee , mailde me zowaar terug dat hij zeker gaat uitzoeken of er juridische stappen kunnen worden genomen. Nu ben ik geen fan van dhr Spee, maar ik zie dat veel users hier wel aardig asociaal weggedrag vertonen!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24439257
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 20:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb het linkje van dit topic overige maar gemaild naar Koos Spee , mailde me zowaar terug dat hij zeker gaat uitzoeken of er juridische stappen kunnen worden genomen. Nu ben ik geen fan van dhr Spee, maar ik zie dat veel users hier wel aardig asociaal weggedrag vertonen!
je valt er zelf ook onder met je panda die 190 op de klok heeft staan. erg veel geloof ik er niet van wat je hier post.
V10
pi_24440450
en toch ga je er op in
pi_24440613
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 20:23 schreef alsem het volgende:
de mitsubishi spacewagon die we nu hebben heeft al 220 gehaald iig, dus de outlander zal vast wel iets sneller zijn..
edit: het wordt toch een 2.4 liter zonder turbo.
deze zal een topsnelheid hebben van 119 mph
eff omrekenen: 191.511936 km per uur.. (whehe toch iets anders dan de dealer zei, wat een slome kutbak trouwens.. die spacewagon die we nu hebben is veel beter eerlijk gezecht..)
Bron:http://www.newcarnet.co.uk/NCN_18387_indepth.html?serialno=18387

(nog een edit)
De spacewagon 2.4 gdi waar 220 mee is gehaald kan volgens deze site maar 118 mph (omgerekend: 189.902592 kmph, 220 was dan ook in luxemburg bergaf, wind mee volgensmij..), dus deze nieuwe auto kan dus als je de waarde van de oude eraf trekt voor 20.000 euro, 1 mph harder.. :S
http://www.autoplanetuk.com/vehiclePages/9/90152_p.htm


de 2.0 turbo komt trouwens binnenkort pas uit en zal een topsnelheid van 137 mph hebben
ook eff omrekenen: 220.480128 kmph, (30 lager dan die grote bek van de dealer..)
Bron:http://www.automobilemag.(...)04/0411_mitsu_paris/
Ait space wagon

Wij hebben van '98, 2.0i 16v sohc 133 pk... Haalt op benzine (LPG G3/benzine kan je kiezen) 199 (gas over) op de teller
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:35:32 #282
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_24448627
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 15:41 schreef yup het volgende:

[..]

De tellerafwijking van tegenwoordig
'99 MB E320 CDI T-model
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:42:33 #283
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_24448712
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 13:43 schreef Xtreem het volgende:

BHFH die de rest de slim af is!
Om nog maar 'n duit in het zakje te doen:
Waarom denk je dat de G55 AMG (toch niet misselijk) met de aerodynamica van 'n tuinhuis begrensd is op 210
Zonder begrenzer loopt ie >260 km/h
Als je dan die vieze pandi van BHFH inhaalt waait ie met heel 't zootje de berm in
'99 MB E320 CDI T-model
  vrijdag 7 januari 2005 @ 22:34:50 #284
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_24455257
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 10:42 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Zonder begrenzer loopt ie >260 km/h
Als je dan die vieze pandi van BHFH inhaalt waait ie met heel 't zootje de berm in

loopt dat tuinhuis 260?!?!
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_24456171
276 KM/H op mijn Yamaha YZF R6
Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw, die kan koken en het niet wil,
en dat is de vrouw, die niet kan koken en het toch doet.
pi_24456852
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 10:42 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Zonder begrenzer loopt ie >260 km/h
Als je dan die vieze pandi van BHFH inhaalt waait ie met heel 't zootje de berm in
:
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 21:14 schreef yup het volgende:
Ik vloog ooit met 275km op de teller in een 850csi een uitvoegende citroen bx fiat pinda voorbij. Die citroen roestende blik op wielen bleef meteen op de vluchtstrook staan. Hij zocht zijn verschillende stukken blik weer bijelkaar want de helft van het blikwerk was eraf gewaaid.

En van schrik was ie zijn sandalen ook nog kwijt geraakt. Die lagen ergens onder de bijrijder stoel.


pi_24474551
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 00:40 schreef yup het volgende:

[..]

:
[..]

なんだっけ
pi_24475449
235 in mijn Seat dieseltje



en 305 in Pa zijn Audi RS6



Allebei op de A4
pi_24475546
Kentaro u are tha man

A4 roeleert laten we hopen dat het ZO BLIJFT.

(woon in Amsterdam A4 is 5 minuten van me weg, ring A10 op Den-Haag/Utrecht+Schiphol volgen kom je vanzelf op de A4 )
pi_24477129
quote:
Op zondag 9 januari 2005 00:30 schreef Kentaro het volgende:
235 in mijn Seat dieseltje

[afbeelding]
Wat voor een diesel hebben Seat's tegenwoordig.
Ik heb helemaal geen tijd meer om alle infofacts over auto's bij te houden.
なんだっけ
pi_24477174
1.9 TDi met 150 pk denk ik... (TDi van VW dus want Seat is van VW).
pi_24477244
quote:
Op zondag 9 januari 2005 01:31 schreef yup het volgende:
1.9 TDi met 150 pk denk ik... (TDi van VW dus want Seat is van VW).
Dat Seat van de vag-groep is weet ik nog wel, maar ik was vergeten dat ie klote diesels nu al 150pk hebben .
Misschien moet ik ook maar proberen een diesel in mijn CC te lepelen.
なんだっけ
pi_24477324
BMW heeft 120d met 163 pk bijv...

Wil je echt extreem moet je BMW's 535d hebben... 3.0 inlijn 6 twinturbo met 272 pk en 560 nm
pi_24477784
Waar is de v12 diesel van BMW gebleven dan? 4 a 500 pk met 800 nm toch .
Of was dat een studiemodel.

Wat voor mitshi heb je eigenlijk?
なんだっけ
  zondag 9 januari 2005 @ 02:04:18 #295
110259 Mashi-Maro
What goes up, must come down
pi_24477817
quote:
Op zondag 9 januari 2005 01:33 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Dat Seat van de vag-groep is weet ik nog wel, maar ik was vergeten dat ie klote diesels nu al 150pk hebben .
Misschien moet ik ook maar proberen een diesel in mijn CC te lepelen.
Succes
"I live my life a quarter mile at a time.
For those ten seconds or least I'm free nothing else matter"
pi_24478335
quote:
Op zondag 9 januari 2005 02:00 schreef Crashcat het volgende:
Waar is de v12 diesel van BMW gebleven dan? 4 a 500 pk met 800 nm toch .
Of was dat een studiemodel.

Wat voor mitshi heb je eigenlijk?
BMW heeft nooit V12 diesel in productie gehad (helaas).

De koning in Europa qua cylindertal = 333 pk ofzo V10 TDi van VW.

Mitsu is niet vna mij

Is een Space Wagon ( ) van 1998 met 2.0i 16v SOHC 133 pk (van me pa dus )
  zondag 9 januari 2005 @ 03:51:38 #297
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_24479324
quote:
Op zondag 9 januari 2005 01:36 schreef yup het volgende:
BMW heeft 120d met 163 pk bijv...

Wil je echt extreem moet je BMW's 535d hebben... 3.0 inlijn 6 twinturbo met 272 pk en 560 nm
ik heb die 120d flatout gehad, 230 ofzo fijne diesel kan ik melden

de uno wil maar 155 oid
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_24482417
quote:
Op zondag 9 januari 2005 01:31 schreef yup het volgende:
1.9 TDi met 150 pk denk ik... (TDi van VW dus want Seat is van VW).
Klopt, het is een 1.9 TDI van 150 pk gechipt naar 180 pk
  zondag 9 januari 2005 @ 13:37:43 #299
102747 Riot
Je weet toch....
pi_24483081
quote:
Op zondag 9 januari 2005 00:30 schreef Kentaro het volgende:
235 in mijn Seat dieseltje

[afbeelding]

en 305 in Pa zijn Audi RS6

[afbeelding]

Allebei op de A4
RESPECT.
Dik 300 waaw ik ben nog nooit boven de 250 uit geweest.
Nog best te doen in zo'n audi denk ik.
En er was toen nog geen traject controle op de A4 neem ik aan
pi_24483118
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:37 schreef Riot het volgende:

[..]

RESPECT.
Dik 300 waaw ik ben nog nooit boven de 250 uit geweest.
Nog best te doen in zo'n audi denk ik.
En er was toen nog geen traject controle op de A4 neem ik aan
de trajectcontrole is alleen richting den haag maar nee, die foto is van anderhalf jaar terug. De audi is inmiddels weer weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')