Probeer liever 220quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:58 schreef alsem het volgende:
mijn pa krijgt vrijdag een mistubishi outlander, met een 2.0 turbo motor erin, ze zeggen dat de topsnelheid op 250 ligt, dat gaan we eff uitproberen![]()
Dat hoef je mij niet te vertellen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:05 schreef 1299 het volgende:
Die outlander weegt meer dan 1500KG.. en dan met 200PK haal je nooit geen 250. 220 is max volgens de specs.
In een outlander dus wel.quote:Je hebt echt geen 300 pk nodig om 250 te halen.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat klopt dus niet, op die snelheden doet gewicht er totaal niet meer toe, bija alle weerstand is luchtweerstand ,die kwadratisch toeneemt. Gewicht en rolweerstand zijn te verwaarlozen invloeden.
Dat is allemaal leuk en aardig maar een A8 met 150 pk (en dito koppel) haalt echt de 250 niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
lees dit artikel maar eens: http://www.streetdreams.nl/tech/aerodynamica.html
Rolweerstand te verwaarlozen?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat klopt dus niet, op die snelheden doet gewicht er totaal niet meer toe, bija alle weerstand is luchtweerstand ,die kwadratisch toeneemt. Gewicht en rolweerstand zijn te verwaarlozen invloeden.
quote:De luchtweerstand speelt vooral bij hogere snelheden en in ieder geval boven de 80 km/h een belangrijke rol. Bij verdubbeling van de snelheid wordt de luchtweerstand vier maal zo groot, dus het kwadraat. Verdrievoudig je de snelheid dan wordt de luchtweerstand negen keer zo groot. Dat geldt niet voor andere weerstanden zoals de rolweerstand en de transmissieweerstand.
Een gemakkelijk bewijs daarvan kun je zelf leveren: als je je hand bij 40 km/h uit het raam steekt en je doet het daarna bij 120 km/h, dan merk je (niet zo precies misschien) dan de luchtstroom een negen keer zo grote kracht uitoefent. Dat kost brandstof en motorvermogen en heeft ook invloed op de topsnelheid. Heb je bij 50 km/h bijvoorbeeld 4 kW nodig om de luchtweerstand te overwinnen, dan is er bij 150 km/h, 64 kW nodig. Er moet dus heel wat extra benzine verbrand worden om dit extra vermogen te ontwikkelen.
Zelfde motor, zelfde electronica, zelfde bak. Oh ja zelfde koppel en pk's (DUHH precies hetzelfde motor).quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:35 schreef DIA het volgende:
yup heeft dat ook niet met de overbrenging-inspuiting en koppel enz te maken..... :S
Breed = frontaal oppervlak = luchtweerstand.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:55 schreef yup het volgende:
[..]
Rolweerstand te verwaarlozen?
Dacht het niet piet. Gooi eens wat brede banden (en dan bedoel ik echt breed) MET DEZELFDE DIAMETER onder je Panda, moet je niet ineens opkijken als ie 5-10 km/u minder snel kan...
je valt er zelf ook onder met je panda die 190 op de klok heeft staan. erg veel geloof ik er niet van wat je hier post.quote:Op donderdag 6 januari 2005 20:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb het linkje van dit topic overige maar gemaild naar Koos Spee , mailde me zowaar terug dat hij zeker gaat uitzoeken of er juridische stappen kunnen worden genomen. Nu ben ik geen fan van dhr Spee, maar ik zie dat veel users hier wel aardig asociaal weggedrag vertonen!
Ait space wagonquote:Op donderdag 6 januari 2005 20:23 schreef alsem het volgende:
de mitsubishi spacewagon die we nu hebben heeft al 220 gehaald iig, dus de outlander zal vast wel iets sneller zijn..
edit: het wordt toch een 2.4 liter zonder turbo.
deze zal een topsnelheid hebben van 119 mph
eff omrekenen: 191.511936 km per uur.. (whehe toch iets anders dan de dealer zei, wat een slome kutbak trouwens.. die spacewagon die we nu hebben is veel beter eerlijk gezecht..)
Bron:http://www.newcarnet.co.uk/NCN_18387_indepth.html?serialno=18387
(nog een edit)
De spacewagon 2.4 gdi waar 220 mee is gehaald kan volgens deze site maar 118 mph (omgerekend: 189.902592 kmph, 220 was dan ook in luxemburg bergaf, wind mee volgensmij..), dus deze nieuwe auto kan dus als je de waarde van de oude eraf trekt voor 20.000 euro, 1 mph harder.. :S
http://www.autoplanetuk.com/vehiclePages/9/90152_p.htm
de 2.0 turbo komt trouwens binnenkort pas uit en zal een topsnelheid van 137 mph hebben
ook eff omrekenen: 220.480128 kmph, (30 lager dan die grote bek van de dealer..)
Bron:http://www.automobilemag.(...)04/0411_mitsu_paris/
Zonder begrenzer loopt ie >260 km/hquote:Op woensdag 5 januari 2005 13:43 schreef Xtreem het volgende:
BHFH die de rest de slim af is!
Om nog maar 'n duit in het zakje te doen:
Waarom denk je dat de G55 AMG (toch niet misselijk) met de aerodynamica van 'n tuinhuis begrensd is op 210
quote:Op vrijdag 7 januari 2005 10:42 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[..]
Zonder begrenzer loopt ie >260 km/h![]()
Als je dan die vieze pandi van BHFH inhaalt waait ie met heel 't zootje de berm in![]()
![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2005 10:42 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[..]
Zonder begrenzer loopt ie >260 km/h![]()
Als je dan die vieze pandi van BHFH inhaalt waait ie met heel 't zootje de berm in![]()
![]()
quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:14 schreef yup het volgende:
Ik vloog ooit met 275km op de teller in een 850csi een uitvoegende citroen bx fiat pinda voorbij. Die citroen roestende blik op wielen bleef meteen op de vluchtstrook staan. Hij zocht zijn verschillende stukken blik weer bijelkaar want de helft van het blikwerk was eraf gewaaid.
En van schrik was ie zijn sandalen ook nog kwijt geraakt. Die lagen ergens onder de bijrijder stoel.
Wat voor een diesel hebben Seat's tegenwoordig.quote:
Dat Seat van de vag-groep is weet ik nog wel, maar ik was vergeten dat ie klote diesels nu al 150pk hebbenquote:Op zondag 9 januari 2005 01:31 schreef yup het volgende:
1.9 TDi met 150 pk denk ik... (TDi van VW dus want Seat is van VW).
Succesquote:Op zondag 9 januari 2005 01:33 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Dat Seat van de vag-groep is weet ik nog wel, maar ik was vergeten dat ie klote diesels nu al 150pk hebben.
Misschien moet ik ook maar proberen een diesel in mijn CC te lepelen.
BMW heeft nooit V12 diesel in productie gehad (helaas).quote:Op zondag 9 januari 2005 02:00 schreef Crashcat het volgende:
Waar is de v12 diesel van BMW gebleven dan? 4 a 500 pk met 800 nm toch.
Of was dat een studiemodel.
Wat voor mitshi heb je eigenlijk?
ik heb die 120d flatout gehad, 230 ofzoquote:Op zondag 9 januari 2005 01:36 schreef yup het volgende:
BMW heeft 120d met 163 pk bijv...
Wil je echt extreem moet je BMW's 535d hebben... 3.0 inlijn 6 twinturbo met 272 pk en 560 nm
Klopt, het is een 1.9 TDI van 150 pk gechipt naar 180 pkquote:Op zondag 9 januari 2005 01:31 schreef yup het volgende:
1.9 TDi met 150 pk denk ik... (TDi van VW dus want Seat is van VW).
RESPECT.quote:Op zondag 9 januari 2005 00:30 schreef Kentaro het volgende:
235 in mijn Seat dieseltje
[afbeelding]
en 305 in Pa zijn Audi RS6
[afbeelding]
Allebei op de A4
de trajectcontrole is alleen richting den haagquote:Op zondag 9 januari 2005 13:37 schreef Riot het volgende:
[..]
RESPECT.![]()
![]()
Dik 300 waaw ik ben nog nooit boven de 250 uit geweest.
Nog best te doen in zo'n audi denk ik.
En er was toen nog geen traject controle op de A4 neem ik aan![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |