stelling
Je hebt een prachtige slanke vriendin, maar dan begint ze langzaam toch iets aan te komen..hoe zeg je haar dat op een correcte manier...
(nogmaals excuses aan vrouwelijke bezoekers)
niet subtiel maar zeker is dat je dan geen dikke vriendin meer hebt
quote:Lastig..
Op dinsdag 4 maart 2003 09:20 schreef Arkangel het volgende:
Dit topic is niet bedoeld om meisjes te beledigen!stelling
Je hebt een prachtige slanke vriendin, maar dan begint ze langzaam toch iets aan te komen..hoe zeg je haar dat op een correcte manier...(nogmaals excuses aan vrouwelijke bezoekers)
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:23 schreef Kaalhei het volgende:
Zelf ook dik worden en als ze er wat van zegt......
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:23 schreef Bastard het volgende:
Zeggen tegen haar dat je de laatste tijd "meer" hebt om van te houden
quote:tsja waarschijnlijk gelijk, maar aan de andere kant lost dat nix op.
Op dinsdag 4 maart 2003 09:22 schreef Kaalhei het volgende:
ik zou het gewoon maar niet doen........
Kortom das mijn advies: flink "sporten"
waarheid komt vaak hard aan maar werkt het best. . .
quote:-edit-doe effe normaaaal, hee!
Je hebt een prachtige slanke vriendin, maar dan begint ze langzaam toch iets aan te komen..hoe zeg je haar dat op een correcte manier...(nogmaals excuses aan vrouwelijke bezoekers)
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 04-03-2003 10:44]
quote:Ik zou me gelukkig prijzen
Op dinsdag 4 maart 2003 09:20 schreef Arkangel het volgende:Je hebt een prachtige slanke vriendin, maar dan begint ze langzaam toch iets aan te komen..hoe zeg je haar dat op een correcte manier...
Is er een aanwijsbare oorzaak voor haar " dikker " worden ?
Ik bedoel, eet ze ontzettend veel bijvoorbeeld.
Als ze normaal is ( blijven ) eten en ze wordt steviger... láát haar dan... ( liefde gaat toch niet om d´r maatje ? )
Lijnen is in dit geval onzin en ongezond.
Sporten kan nooit kwaad.. dus dat zou ze/zouden jullie eventueel wel kunnen doen..
Mijn man zei ook al dat mijn omvang toenam...
ik ben op de weegschaal gaan staan paar weekjes terug en ik was in een paar maandjes meer dan 10 kilo al aangekomen.
HIJ daarintegen was er erg trots op
quote:Nothing to add....
Op dinsdag 4 maart 2003 09:28 schreef carin het volgende:
Als jij alleen maar een vriendin hebt om mee te showen hoop ik voor jou dat je later niet kaal wordt, nooit een puistje hebt, geen okselgeurtjes verspreidt en altijd schone sokken draagt. Duidelijk is dus wel dat jij iemand bent die alleen maar voor het uiterlijk gaat.
Ik snap best dat het niet leuk is als ze dalijk 140 weegt ofzo terwijl ze eerst slank was. Maar een beetje meer vet is toch geen probleem ?
En om dan toch je vraag te beantwoorden: Dat moet je niet zeggen, hoe je het ook zeg, hoe 'lief' je het ook bedoeld je zegt het altijd fout
quote:Ik kan me op zich wel voorstellen dat je je minder aangetrokken voelt tot een persoon als die plots 20 kilo zwaarder is....
Op dinsdag 4 maart 2003 09:30 schreef Mirage het volgende:
( liefde gaat toch niet om d´r maatje ? )
Wat een gel*l om dat zeggen dat ze alleen voor het uiterlijk zou gaan. Als zei veel last van uitslag heeft denk ik ook met haar mee om daar een oplossing voor te zoeken. Ik zit er niet op te wachten dat ze dat heeft, maar ik vind er er niet minder lief en leuk om.
quote:Blijft nog wel het punt dat het heeel gevaarlijk is om tegen een vrouw te zeggen dat ze dikker is geworden.
Op dinsdag 4 maart 2003 09:33 schreef _BouwiE_ het volgende:
Dat is bullshit , het feit dat je constateert dat iemand aanzet en je wilt dat tactisch aan iemand vertellen houd niet in dat je alleen maar voor het uiterlijk gaat. Ik eet te weinig, mijn vriendin constateert dat. Ze vind dat niet leuk. Ik trek me dat aan, want ik wil er goed uitzien voor mijn vriendin. Dus ik ga er mijn best voor doen, en ik ben mijn meisje dankbaar dat ze dat zegt.Wat een gel*l om dat zeggen dat ze alleen voor het uiterlijk zou gaan. Als zei veel last van uitslag heeft denk ik ook met haar mee om daar een oplossing voor te zoeken. Ik zit er niet op te wachten dat ze dat heeft, maar ik vind er er niet minder lief en leuk om.
quote:Wat ze bovendien al lang weet.
Op dinsdag 4 maart 2003 09:35 schreef UnleashMitch het volgende:[..]
Blijft nog wel het punt dat het heeel gevaarlijk is om tegen een vrouw te zeggen dat ze dikker is geworden.
quote:Ergens heb je gelijk... máár ik meen uit de start post op te kunnen maken dat ze gewoon iets steviger wordt...
Op dinsdag 4 maart 2003 09:33 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ik kan me op zich wel voorstellen dat je je minder aangetrokken voelt tot een persoon als die plots 20 kilo zwaarder is....
Als iemand gewoon iets steviger word dan zie ik geen probleem.
quote:Daarom
Op dinsdag 4 maart 2003 09:35 schreef Tijn het volgende:[..]
Wat ze bovendien al lang weet.
* _BouwiE_ ze meisje is mooi
quote:Wel heel erg politiek correct: "Ik val niet op het uiterlijk, maar op het innerlijk" Dit is echt onzin. Als mijn vriendin te dik wordt vindt ik dat ook niet leuk. Ik doe toch ook mijn best om er leuk uit te zien. Het is toch belachelijk dat je niet meer op je uiterlijk hoeft te letten als je een vriend of vriendin hebt. In een relatie is het innerlijk wel het belangrijkste, maar je kan er ook voor zorgen dat je nog een beetje op je uiterlijk let.
Als jij alleen maar een vriendin hebt om mee te showen hoop ik voor jou dat je later niet kaal wordt, nooit een puistje hebt, geen okselgeurtjes verspreidt en altijd schone sokken draagt. Duidelijk is dus wel dat jij iemand bent die alleen maar voor het uiterlijk gaat.
quote:Topic-starter is een stuk subtieler als jij ooit zult kunnen zijn, dat is alvast duidelijk.
Op dinsdag 4 maart 2003 09:28 schreef mafkees100 het volgende:... stompzinnige beledigende opmerkingen...
Tsjaa, de mijne had het ook wel door en tegenwoordig sporten we samen en eten wat gezonder 's avonds. Ik heb quasie verbaast gevraagd 'he, ben je aangekomen' en dat vond ze natuurlijk niet leuk. Overigens zei ze meteen dat ze dat zelf ook wel wist en ik dat niet hoefde te zeggen. Maar het was voor haar wel de druppel die haar deed besluiten er op te gaan letten en mee te gaan sporten.
Moraal van het verhaal: zeg het als een constatering zonder haar aan te vallen en zonder dat ze het als een aanval hoeft te voelen (2 verschillende dingen). Je zult het niety zo maar uitmaken voor een paar pondjes maar als je juist kickt op haar figuur is het natuurlijk wel jammer als haar figuur verandert...
PS ben jij nog dezelfde als toen jullie elkaar leerden kennen?
Probeer er anders achter te komen hoe zij zich eronder voelt en of ze misschien wil dat jij haar erbij helpt...
Als mijn vriend het op een gegeven moment tegen me zou zeggen, dan weet ik dat het tijd is om er écht iets aan te doen. Hij mag daar tegen mij best eerlijk over zijn...
quote:daarnaast... " dik " is ze dat ?
Op dinsdag 4 maart 2003 09:41 schreef Natalie het volgende:
Tact... <=== Dát is waar het om draait.
Ronduit zeggen: 'Schat, je wordt dik,' is nu niet echt iets 'leuk' overkomt.
Dik... noem ik een omvang die ongezond begint te worden.
Alles daar beneden noem ikzelf mollig/ stevig/ gezond
en jij viel op dur toen ze niet dik was.. en dat weet ze.. en zo hoort dat en natuurlijk des te dunner .. des te minder te zien ... en dus meer aandacht voor het karakter..
bovendien zijn mensen die geen overgewicht hebben veel gezonder en leven langer.. en ik vind dat je van je vriend/vriendin mag verwachten dat er alles aan gedaan word om gezond te blijven, das ook belangrijk voor jullie kinderen later ... blablabla.. best subtiel wel, toch ?..
quote:We moeten dik niet met volslank gaan verwarren
Op dinsdag 4 maart 2003 09:47 schreef lala7 het volgende:
iedereen die hier roept dat vet niet uit maakt, en val je alleen op uiterlijk etcetc heeft zeker zelf een dikke vriend(in) of is zelf dik![]()
en jij viel op dur toen ze niet dik was.. en dat weet ze.. en zo hoort daten natuurlijk des te dunner .. des te minder te zien ... en dus meer aandacht voor het karakter..
![]()
bovendien zijn mensen die geen overgewicht hebben veel gezonder en leven langer.. en ik vind dat je van je vriend/vriendin mag verwachten dat er alles aan gedaan word om gezond te blijven, das ook belangrijk voor jullie kinderen later ... blablabla.. best subtiel wel, toch ?..
quote:Het werkt wel
Op dinsdag 4 maart 2003 09:26 schreef Dymphy het volgende:[..]
![]()
![]()
Wat maakt het nou uit man! Het enige wat je kunt doen is er gewoon over praten, maar als zij zich er lekker bij voelt moet je dat zeker niet de grond in boren.
Ik moet wel zeggen, ik ben ook zwaarder geworden en als mn vrouw dat tegen mij zegt dan baal ik ook wel, maar ik weet wel dat ik er wat aan moet doen.
Vreemd genoeg hebben vrouwen wel iets langere tenen als het om de lijn aankomt, dus ik zou heel voorzichtig zijn.
En asjeblieft geen stomme opmerkingen over het woordt rondingen.
\edit
Ow ja, en als ze gaat dieeten steun haar dan, of doe desnoods mee
[Dit bericht is gewijzigd door Blacklander op 04-03-2003 09:57]
quote:Dik zin is wat anders dan steviger worden...
Op dinsdag 4 maart 2003 09:47 schreef lala7 het volgende:
iedereen die hier roept dat vet niet uit maakt, en val je alleen op uiterlijk etcetc heeft zeker zelf een dikke vriend(in) of is zelf dik![]()
en jij viel op dur toen ze niet dik was.. en dat weet ze.. en zo hoort daten natuurlijk des te dunner .. des te minder te zien ... en dus meer aandacht voor het karakter..
![]()
Ik vraag me af waar de ophef over gaat worden gemaakt..
over het " iets steviger " worden... of over het (ongezond) heel veel aankomen.
Daar zit een wezenlijk verschil tussen.
Iemand moet ook zichzelf kunnen zijn in een relatie. Je onzeker voelen en continu op je gewicht moeten letten omdat 5 kilo meer al een probleem zou zijn... Daar wordt je niet vrolijk óf GEZONDER van...
quote:dat is nog eens een goede oplossing zeg, wel een beetje drastisch natuurlijk. Maar het idee nemen we mee naar achter..
Op dinsdag 4 maart 2003 09:28 schreef mafkees100 het volgende:
HEE lompe boer !!![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Sooow... gefrustreerd mannetje...
Op dinsdag 4 maart 2003 09:28 schreef mafkees100 het volgende:[..]
HEE lompe boer !!
houdt je van je vriendin of van haar lichaam??
als het echt zo belangrijk voor je is hoe ze er uit ziet is ze jou niet waard !!
als je echt van iemand houd vind je dat soort dingen niet erg
maar ik begrijp dat je huidige vriendin meer een verovering in tov je vriendjes !!
![]()
![]()
![]()
![]()
wat moet ik ........ van jou
als ik haar kende zou ik haar vertellen dat je zo bent !
quote:het zit hem in zijn nick
Op dinsdag 4 maart 2003 09:55 schreef I_m_m_0 het volgende:[..]
Sooow... gefrustreerd mannetje...
ben jij dik?
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:56 schreef Adfundum het volgende:
Zeg iets van:
"hé, vorig jaar had je zo'n leuke broek, trek die nog eens aan."
"ehh, die past niet meer.."
"hoezo niet, is ie gekrompen in de was?"
"nee, ik ben een paar kilo'tjes aangekomen."
"Ja, nu je het zegt..Zullen we samen op een sportclub gaan?"
Dat werkt toch niet die scenes...
quote:ze kan toch ook alleen gaan sporten en gewoon minder eten..?? waarom samen..??
Zeg iets van:
quote:Dan kun je controleren of ze wel hard genoeg traint
Op dinsdag 4 maart 2003 09:57 schreef Frenkie het volgende:[..]
ze kan toch ook alleen gaan sporten en gewoon minder eten..?? waarom samen..??
quote:als ze niet meer is gaan eten, waarom dan minder eten ?
Op dinsdag 4 maart 2003 09:57 schreef Frenkie het volgende:[..]
ze kan toch ook alleen gaan sporten en gewoon minder eten..?? waarom samen..??
Minder eten.. dan mag je nooit meer " gewoon " gaan eten omdat je dan weer aankomt.. zo creeer je juist ene lichaam dat om het minste of geringste aankomt.
Je lichaam went aan hetgeen je erin stopt... als dat dus heel weinig is door " lijnen " dan moet je de rest van je leven die minimale hoeveelheid bklijven eten om stabiel te blijven...
Als je gewoon netjes eet en sport... dan val je meestal blijvend af.
Als je al gezond leeft en tóch iets aankomt... dan hoort dat gewoon bij je bouw.. bij je lichaam.. dan zal het dat wel nodig hebben..
gezondheid gaat voor alles...
weet je hoe je het gewoon moet bekijken, vind je het ZELF okay of niet?. Ik zou het niet erg vinden als mijn vriendin wat steviger wordt. Alleen ja wel wat aan het achterwerk doen want euhm dat zit wel eens in de weg als we wat willen proberen. Maar ik ben gewoon niet zo kritisch
quote:elk pondje gaat door het mondje
Op dinsdag 4 maart 2003 10:01 schreef Mirage het volgende:
als ze niet meer is gaan eten, waarom dan minder eten ?
Dan valt ze niet af hoor... en het is ongezond.
Gewoon gezond eten... en sporten.Minder eten.. dan mag je nooit meer " gewoon " gaan eten omdat je dan weer aankomt.. zo creeer je juist ene lichaam dat om het minste of geringste aankomt.
Je lichaam went aan hetgeen je erin stopt... als dat dus heel weinig is door " lijnen " dan moet je de rest van je leven die minimale hoeveelheid bklijven eten om stabiel te blijven...Als je gewoon netjes eet en sport... dan val je meestal blijvend af.
Als je al gezond leeft en tóch iets aankomt... dan hoort dat gewoon bij je bouw.. bij je lichaam.. dan zal het dat wel nodig hebben..gezondheid gaat voor alles...
quote:
Zeg iets van:
--------------------------------------------------------------------------------ze kan toch ook alleen gaan sporten en gewoon minder eten..?? waarom samen..??
nee je begrijpt dat verkeerd , het is meer als in ..
" zullen we samen naar de sportclub gaan dan koop ik een membership voor je ..." (en tjek ik gelijk alle mokkels die er rond hangen) ..
lief he ???
quote:niet altijd hoor !
Op dinsdag 4 maart 2003 10:06 schreef Frenkie het volgende:[..]
elk pondje gaat door het mondje
en dat is een waarheid als een }:)
Gewoon eerlijk zijn... natuurlijk wel met enige tact... ik heb geen idee in hoeverre het dik zijn bij de partner stoort...
quote:Eerlijk zijn is ok maar dit is zo'n gevoelig punt, plus dat je vriendin het zelf ook heus wel ziet hoor
Op dinsdag 4 maart 2003 10:12 schreef Abonides het volgende:
Wat een BS zeg met het niet zeggen... ik dacht dat eerlijk zijn 1 van de belangrijkere dingen was in een relatie?!?!?Gewoon eerlijk zijn... natuurlijk wel met enige tact... ik heb geen idee in hoeverre het dik zijn bij de partner stoort
quote:Gewoon zeggen dat het jou de laatste tijd is opgevallen dat zij is aangekomen of dat jij dat denkt te zien en aan haar vragen of dat zo is?
quote:Eerlijk zijn is hetzelfde als alles zeggen wat in je hoofd op komt?
Op dinsdag 4 maart 2003 10:12 schreef Abonides het volgende:
Wat een BS zeg met het niet zeggen... ik dacht dat eerlijk zijn 1 van de belangrijkere dingen was in een relatie?!?!?
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 04-03-2003 10:43]
quote:Het komt er op aan dat je dat liefdevol brengt.
Als het een echte vrouw is zal ze het zelf wel een keer opmerken, of vragen 'Ben ik hier te dik in?' En dan zeg je met knipoog gewoon iets als 'Naaaaah, nog niet. Maarre, opppassen he.'
Of je zegt lachend terwijl je je armen om haar heenslaat 'lekkere stevige meid van me' En dan zegt ze vast iets als 'Vind je me te dik ofzo?' En dan zeg jij 'Tuurlijk niet schat, je wordt gewoon wat steviger'.
Of je zegt gewoon 'Je wordt een beetje dikker he!'
Geen vrouw die de hint niet snapt. Hetzelfde geldt trouwens voor mannen.
quote:En als het een echte vrouw is wordt ze woest en ontstaat er een discussie waarin ze het uiteindelijk zo weet te draaien dat het nog zijn schuld is ook.
Op dinsdag 4 maart 2003 10:33 schreef Manono het volgende:[..]
Het komt er op aan dat je dat liefdevol brengt.
Als het een echte vrouw is zal ze het zelf wel een keer opmerken, of vragen 'Ben ik hier te dik in?' En dan zeg je met knipoog gewoon iets als 'Naaaaah, nog niet. Maarre, opppassen he.'
Of je zegt lachend terwijl je je armen om haar heenslaat 'lekkere stevige meid van me' En dan zegt ze vast iets als 'Vind je me te dik ofzo?' En dan zeg jij 'Tuurlijk niet schat, je wordt gewoon wat steviger'.
Of je zegt gewoon 'Je wordt een beetje dikker he!'
Geen vrouw die de hint niet snapt. Hetzelfde geldt trouwens voor mannen.
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 10:33 schreef Manono het volgende:[..]
Het komt er op aan dat je dat liefdevol brengt.
quote:En we noemen hem ...Danny
Op dinsdag 4 maart 2003 09:20 schreef Arkangel het volgende:Je hebt een prachtige slanke vriendin, maar dan begint ze langzaam toch iets aan te komen..hoe zeg je haar dat op een correcte manier...
quote:Bullshit post.
Op dinsdag 4 maart 2003 09:28 schreef mafkees100 het volgende:[..]
HEE lompe boer !!
houdt je van je vriendin of van haar lichaam??
als het echt zo belangrijk voor je is hoe ze er uit ziet is ze jou niet waard !!
als je echt van iemand houd vind je dat soort dingen niet erg
maar ik begrijp dat je huidige vriendin meer een verovering in tov je vriendjes !!
![]()
![]()
![]()
![]()
wat moet ik ........ van jou
als ik haar kende zou ik haar vertellen dat je zo bent !
En als je een vriendin hebt die er (in jou ogen) altijd perfect uitzag, en inmiddels twee keer zo dik is geworden kan je nog steeds wel van haar houden natuurlijk, maar durf jij te roepen dat je dan nog steeds net zo g**l van haar kan worden als eerst?
Je zou de uitzondering op de regel zijn.
quote:En dan heeft zij pech want daar trek ik mij niets van aan
Op dinsdag 4 maart 2003 10:35 schreef shmoopy het volgende:[..]
En als het een echte vrouw is wordt ze woest en ontstaat er een discussie waarin ze het uiteindelijk zo weet te draaien dat het nog zijn schuld is ook.
quote:In mijn geval hoop ik ook dat mijn vriendin het tegen mij zou zeggen als ik te dik zou worden ofzow.
Als jij alleen maar een vriendin hebt om mee te showen hoop ik voor jou dat je later niet kaal wordt, nooit een puistje hebt, geen okselgeurtjes verspreidt en altijd schone sokken draagt.
quote:DAT DOEN MANNEN ALTIJD!
Duidelijk is dus wel dat jij iemand bent die alleen maar voor het uiterlijk gaat.
Je zegt zo niet dat zij dik is maar ze krijgt haar wel aan het sporten. En als ze slim is dat snapt ze wel dat jij haar een beetje dik vind maar vind ze je nog steeds aardig omdat je het op een zo handige manier weet over te brengen.
quote:Er zijn er genoeg die het voor zichzelf verborgen kunnen houden, en het pas echt willen geloven als anderen het zeggen hoor.
Op dinsdag 4 maart 2003 09:24 schreef Tijn het volgende:
Als er iemand op let zijn het wel vrouwen, dus ik gok dat ze het zelf ook wel door heeft en jou niet nodig heeft om het even te melden.
Zou je de relatie verbreken ?
quote:Zolang er sprake is van "iets aankomen", is er niet echt iets aan de hand toch?
Als het echt zo is dat ze binnen een jaar van maatje 36/38 naar maat 44 gaat is het je goed recht er iets van te zeggen.
Ik neem aan dat ze het niet leuk zal vinden als je het zegt, dus is de manier hoe je het brengt belangrijk.
Dus, bij de "volgens mij ben je wat ronder geworden" melding is het zaak dat je ook aangeeft dat dat niet betekent dat je minder van haar houd ofzo. Dat verandert namelijk niet.
Wat je er niet direct bij moet vertellen is dat je haar lichamelijk minder aantrekkelijk vindt op deze manier. Dat komt later.
En zeg niet "Dat kan je toch niet zeggen?". Want je moet wel eerlijk zijn in een relatie. En je hebt er niks aan als je het gevoel hebt dat je "moet" zeggen dat je iemand mooi vind, terwijl je dat eigenlijk helemaal niet vind.
Dus wat is belangrijker hier...
Dat je niet tegen haar liegt, of dat je haar in bescherming neemt waarbij je jezelf bedriegt............
Suc6.
quote:Onzin dit
Dat er daarna dingen (lichaam) veranderen tja
Als je een goeie relatie heb lijkt me dat je gewoon kan zeggen,en is er niks aan de hand.
quote:Geen enkele vrouw vind zich dik oke, en zeker ziet als ze zonder BF is.
Op dinsdag 4 maart 2003 10:50 schreef Mirage het volgende:
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe je zo reageren als ze zich juist prettig voelt zo.. en dat ze dus helemaal niet wíl afvallen ?Zou je de relatie verbreken ?
quote:Maar hoe zit dat dan met die dikke vrouwen die er wél de hele dag over zitten te zaniken, maar vervolgens te belazerd zijn om er écht iets aan te doen???
Op dinsdag 4 maart 2003 10:52 schreef Progressor het volgende:[..]
Geen enkele vrouw vind zich dik oke, en zeker ziet als ze zonder BF is.
Mensen die door een ziekte (te) dik zijn natuurlijk niet meegeteld.
quote:DIK is wat anders dan iets steviger worden !
Het is toch best OK als je elkaar een beetje gezond en scherp houdt? Het hoeft toch niet meteen te betekenen dat je niet meer van iemand houdt of dat je een ander wil verlaten op het moment dat je je zorgen maakt over de omvang van je partner?
En ja, sommige mensen vallen gewoon op dunne mensen, andere weer op dikkere. Is toch niet erg!
quote:en trouwens... ik heb een paar jaar terug juist heel veel moeite gedaan om wat steviger te worden..
quote:Ook goeiemorgen.
Op dinsdag 4 maart 2003 11:23 schreef EggsTC het volgende:
shmoopy global mod![]()
quote:Je doet je ondertitel eer aan
Op dinsdag 4 maart 2003 11:26 schreef shmoopy het volgende:[..]
Ook goeiemorgen.
![]()
Hier zijn een aantal Fokdames (en heren oke) ook aan het zwoegen tegen hun overgewicht. Hou het dus niet op zeggen dat ze zwaar aan het worden is, maar kook eens lekker en vooral slank voor haar! Verwen haar met verantwoorde dingen, en zoek de oorzaak ervan dat ze wat dikker wordt, wie weet is ze wel hardstikke gestressed!
Zorg in ieder geval dat het leuk is voor haar, anders kun je echt spijt krijgen hoor!
En aan alle mannen die zeggen "mijn vriendin moet het wel tegen me zeggen als ik dikkig word" -> makkelijk praten, je bent geen vrouw!
* Nyame zou een evt vent het huis uit knikkeren...
quote:Dit vind ik zoon domme stelling, je houd van je vriend(in) onvoorwaardelijk, en niet voor een gedeelte. Als je vriend(in) wat dikker wordt wat maakt dat uit. Het maakt pas wat uit als hij/zij er zelf mee zit. En dan is het jouw taak om je partner te steunen.
Maar uit deze stelling merk ik gewoon, dat je een vriendin hebt die wat dikker wordt. En niet zij,maar jij hebt daar problemen mee. Waarschijnlijk omdat je vriendjes dat vinden, en dat ze haar minder mooi vinden dan voorheen. Dan kan ik je alvast vertelllen, dat dat NIET je vrienden zijn, en dat jij je vriendin graag hebt om mee te pronken.
Want vrouwen weten heus wel wanneer ze dikker worden of niet. Vrouwen weten dat van zichzelf op de gram na. Dus jij hoeft haar dat echt niet duideljk te maken,daarom denk ik dat jij er zelf mee zit en niet je vriendin.
Als je zo graag wilt pronken, doe dat dan met je gsm of weet ik wat voor speeltje.
Maar je vriendin moet je zien als je 2e ik, je alles.
Maar zonder dollen nu...
Wat de persoon boven mij al schrijft en er zullen al vele voor gegaan zijn, maar je houdt van je vriendin om wie ze is(van binnen) en niet om wie ze is (van buiten)...
"You don't love a woman because she is beautiful, she's beautiful because you love here"
quote:Probleem is dan dat vrouwen over het algemeen het verschil niet kennen tussen emotioneel vreemd gaan (verliefd zijn op een ander, en romantische dingen doen) en seksueel vreemdgaan (puur voor de lichamelijke lust).
Op dinsdag 4 maart 2003 13:13 schreef MR.JAY het volgende:
Gewoon een paar keer vreemd gaan, dan is het wel duidelijk denk ik! een auto koop je toch ook niet om te laten roesten.
Met andere woorden... Zij zal denken dat je niet meer van haar houd.
Ja, zo werkt dat
Je kunt toch niet verwachten van je vrouw/vriendin dat ze haar leven lang, alle mogelijke moeite doet om er voor jou mooi uit te zien.
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:23 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Probleem is dan dat vrouwen over het algemeen het verschil niet kennen tussen emotioneel vreemd gaan (verliefd zijn op een ander, en romantische dingen doen) en seksueel vreemdgaan (puur voor de lichamelijke lust).
quote:Als hij er last van heeft?? Net alsof ze dan zou moeten gaan afvallen voor hem...
Op dinsdag 4 maart 2003 13:34 schreef Infinity123 het volgende:
Als jij er echt ladt van hebt, gewoon zeggen. Als jullie echt een goede relatie hebben, zal ze je echt niet dumpen of verrot schelden.
quote:Jah? Het is geven en nemen in een relatie.
Op dinsdag 4 maart 2003 13:38 schreef jellyrose het volgende:[..]
Als hij er last van heeft?? Net alsof ze dan zou moeten gaan afvallen voor hem...
Dit is vergelijkbaar met het kopen van een auto.
Je koopt toch ook een auto omdat 'ie er mooi uitziet?
Als na een paar maanden de lak er aan alle kanten afkomt ga je toch ook klagen?
Of neem je dan genoegen met het idee dat de stoelen wel lekker zitten...
quote:Als je al een auto gaat vergelijken met een vrouw (of man) dan ben je al niet helemaal lekker in je hoofdje... daaag!
Op dinsdag 4 maart 2003 13:41 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Jah? Het is geven en nemen in een relatie.
Als zij er voor kiest om een vette zeug te worden, kan ze kiezen..
OF een vette zeug worden, OF opzouten.Dit is vergelijkbaar met het kopen van een auto.
Je koopt toch ook een auto omdat 'ie er mooi uitziet?
Als na een paar maanden de lak er aan alle kanten afkomt ga je toch ook klagen?
s'avonds op de bank.. raak de zak chips gewoon NIET aan. Bestel NIET een broodje hamburger voordat je in de kroeg op TE veel bier stort.
stel bij een hapje in de stad een broodje gezond voor ipv McDonalds.
Maar geef gewoon het goede voorbeeld.
begin zelf eens met afslaan van gebak op verjaardagen en het overslaan van schalen met hapjes.
Daar word jij echt niet minder van, en als je dat doet dan zal ze eerder zeggen... HEE ik doe met je mee!
De manier lijkt mij (heb hem zelf ook toegepast)
Ik eet genoeg en gezond... maar
bijna nooit:
mayo
gebak
snoep (op dropje in bij zere keel na)
dikke koeken (geef mij maar een stroopwafeltje)
etc.....
gewoon doen!
quote:Het kan zijn dat hij haar minder aantrekkiljk vindt. Zij mag dik worden, maar hij mag ook zijn mening geven.
Op dinsdag 4 maart 2003 13:38 schreef jellyrose het volgende:[..]
Als hij er last van heeft?? Net alsof ze dan zou moeten gaan afvallen voor hem...
quote:"Wat krijg je een lekkere kont!"
quote:Het is maar een analogie om duidelijk te maken wat ik bedoel hoor.
Op dinsdag 4 maart 2003 13:43 schreef jellyrose het volgende:[..]
Als je al een auto gaat vergelijken met een vrouw (of man) dan ben je al niet helemaal lekker in je hoofdje... daaag!
Mannen vallen nou eenmaal op het uiterlijk. En als dat uiterlijk moedwillig de vernieling in wordt geholpen heb je alle recht om te klagen.
quote:Dat is een goede txt
Op dinsdag 4 maart 2003 13:48 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Het kan zijn dat hij haar minder aantrekkiljk vindt. Zij mag dik worden, maar hij mag ook zijn mening geven.
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:48 schreef Halinalle het volgende:[..]
"Wat krijg je een lekkere kont!"
Oh, my, god. Becky, look at her butt.
It is so big. *scoff* She looks like,
one of those rap guys' girlfriends.
But, y'know, who understands those rap guys? *scoff*
They only talk to her, because,
she looks like a total prostitute, 'kay?
I mean, her butt, is just so big. *scoff*
I can't believe it's just so round, it's like,
out there, I mean - gross. Look!
She's just so ... black!
[Sir Mix-a-Lot]
I like big butts and I can not lie
You other brothers can't deny
That when a girl walks in with an itty bitty waste
And a round thing in your face
You get sprung, wanna pull up tough
'Cause you notice that butt was stuffed
Deep in the jeans she's wearing
I'm hooked and I can't stop staring
Oh baby, I wanna get wit'cha
And take your picture
My homeboys tried to warn me
But with that butt you got makes
Ooh, Rump-o'-smooth-skin
You say you wanna get in my Benz?
Well, use me, use me
'Cause you ain't that average groupy
I've seen them dancin'
The hell with romancin'
She's wet, wet,
Got it goin' like a turbo 'Vette
I'm tired of magazines
Sayin' flat butts are the thing
Take the average black man and ask him that
She gotta pack much back
So, fellas! (Yeah!) Fellas! (Yeah!)
Has your girlfriend got the butt? (Hell yeah!)
Tell 'em to shake it! (Shake it!) Shake it! (Shake it!)
Shake that healthy butt!
Baby got back!
(LA face with Oakland booty)
Baby got back!
[Sir Mix-a-Lot]
I like 'em round, and big
And when I'm throwin' a gig
I just can't help myself, I'm actin' like an animal
Now here's my scandal
I wanna get you home
And ugh, double-up, ugh, ugh
I ain't talkin' bout Playboy
'Cause silicone parts are made for toys
I want 'em real thick and juicy
So find that juicy double
Mix-a-Lot's in trouble
Beggin' for a piece of that bubble
So I'm lookin' at rock videos
Watchin' these bimbos walkin' like hoes
You can have them bimbos
I'll keep my women like Flo Jo
A word to the thick soul sistas, I wanna get with ya
I won't cuss or hit ya
But I gotta be straight when I say I wanna *fuck*
Til the break of dawn
Baby got it goin' on
A lot of simps won't like this song
'Cause them punks like to hit it and quit it
And I'd rather stay and play
'Cause I'm long, and I'm strong
And I'm down to get the friction on
So, ladies! {Yeah!} Ladies! {Yeah}
If you wanna role in my Mercedes {Yeah!}
Then turn around! Stick it out!
Even white boys got to shout
Baby got back!
Baby got back!
Yeah, baby ... when it comes to females, Cosmo ain't got nothin'
to do with my selection. 36-24-36? Ha ha, only if she's 5'3".
[Sir Mix-a-Lot]
So your girlfriend rolls a Honda, playin' workout tapes by Fonda
But Fonda ain't got a motor in the back of her Honda
My anaconda don't want none
Unless you've got buns, hon
You can do side bends or sit-ups,
But please don't lose that butt
Some brothers wanna play that "hard" role
And tell you that the butt ain't go
So they toss it and leave it
And I pull up quick to retrieve it
So Cosmo says you're fat
Well I ain't down with that!
'Cause your waste is small and your curves are kickin'
And I'm thinkin' bout stickin'
To the beanpole dames in the magazines:
You ain't it, Miss Thing!
Give me a sista, I can't resist her
Red beans and rice didn't miss her
Some knucklehead tried to dis
'Cause his girls are on my list
He had game but he chose to hit 'em
And I pull up quick to get wit 'em
So ladies, if the butt is round,
And you want a triple X throw down,
Dial 1-900-MIXALOT
And kick them nasty thoughts
Baby got back!
*meezingt*
quote:Hahahhhaa
Op dinsdag 4 maart 2003 13:52 schreef realist_ik het volgende:[..]
Baby got back ...*meezingt*
quote:Chubby is goed... Koeienreet niet.
Op dinsdag 4 maart 2003 13:54 schreef Aventura het volgende:[..]
Hahahhhaa
Ik hoop altijd dat de meerderheid van de mannen er ook zo over denkt..ik denk van wel ;-)
quote:Van mij mag je best wat zeggen over het uiterlijk van je partner, maar klagen?! Moedwillig de vernieling in wordt geholpen?!
Op dinsdag 4 maart 2003 13:51 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Het is maar een analogie om duidelijk te maken wat ik bedoel hoor.
Mannen vallen nou eenmaal op het uiterlijk. En als dat uiterlijk moedwillig de vernieling in wordt geholpen heb je alle recht om te klagen.
Ik snap ook wel dat niemand het leuk vindt als zijn/haar partner minder aantrekkelijk [fysiek[ wordt, maar om daar nou zo'n ophef over te maken.. nee, lijkt mij niet nodig.
Als je het toch als je bezit beschouwt, waarom ruil je 'het' dan niet in?
quote:Ja, jeweetwel. Niet sporten of enige andere vorm van lichaamsbeweging, maar wel elke dag fast-food, chips en andere vette zooi e.d. eten.
Op dinsdag 4 maart 2003 14:00 schreef jellyrose het volgende:[..]
Van mij mag je best wat zeggen over het uiterlijk van je partner, maar klagen?! Moedwillig de vernieling in wordt geholpen?!
quote:Nee, dat klopt dat jij dat zegt. Jij bent namelijk een vrouw.
Ik snap ook wel dat niemand het leuk vindt als zijn/haar partner minder aantrekkelijk [fysiek[ wordt, maar om daar nou zo'n ophef over te maken.. nee, lijkt mij niet nodig.
quote:De term "bezit" heb ik in deze context niet gebruikt, en zo bedoel ik het ook zeker niet.
Als je het toch als je bezit beschouwt, waarom ruil je 'het' dan niet in?
quote:*zucht* Ik vind het uiterlijk van mijn vriend wel belangrijk, maar mijn relatie valt of staat niet met 5 kilo meer of minder. Bedoel je dat?
Op dinsdag 4 maart 2003 14:07 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Nee, dat klopt dat jij dat zegt. Jij bent namelijk een vrouw.
Mannen denken daar HEEL anders over.
Voor een man is het uiterlijk van zijn wederhelft over het algemeen VEEL belangrijker dan dat een vrouw dat vind van haar wederhelft.
[..]
quote:Neeeeee, natuurlijk niet. Vijf kilo is niks en is normaal.
Op dinsdag 4 maart 2003 14:19 schreef jellyrose het volgende:[..]
*zucht* Ik vind het uiterlijk van mijn vriend wel belangrijk, maar mijn relatie valt of staat niet met 5 kilo meer of minder. Bedoel je dat?
quote:Hoezo hoef je dat niet te accepteren?
Op dinsdag 4 maart 2003 14:28 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Neeeeee, natuurlijk niet. Vijf kilo is niks en is normaal.
Ik had het hier over mensen die eerst (bijv.) maat 36/38 hadden, en ineens op maat 44 zitten.
Dat hoef je niet te accepteren.
Het is algemeen bekend dat vrouwen als ze ouder worden ook wat voller worden, zeker als ze bijvoorbeeld kinderen hebben gehad.
In dit geval denk ik dat de man niet eens wil dat zijn vrouw kinderen krijgt, want owee als haar figuurtje daardoor bedorven wordt!
En wat als manlief op latere leeftijd een buikje krijgt? Moet zij dat dan maar wel accepteren?
Ik heb nog nooit een man mij laten vertellen hoe ik eruit moet zien. Wat ik eet, eet hij ook. Alleen hij komt niet aan en ik wel. Pech! Als het hem niet bevalt moet hij maar gaan.
Maar gelukkig heb ik niet zo'n eigenheimer van een vent, maar een man die gewoon heel reeel is en accepteert dat schoonheid niet eeuwig blijft.
Tjeez, moet ze straks ook botox injecties nemen tegen de rimpels en haarspoelingen tegen de grijze haren!
Ja, daar ben ik het 100% mee eens, ik ken helaas genoeg voorbeelden van mensen bij wie dat tot anorexia of boulimia heeft geleid
Bovendien zal ze zich daar sowieso heus wel van bewust zijn. Hoe meer je er de nadruk op legt dat ze te dik wordt, hoe meer frustratie dat zal opleveren, waardoor ze vermoedelijk alleen nog maar zwaarder wordt. Dat schiet dus niet op.
Tuurlijk gaat het niet alleen om het uiterlijk, maar ik zou zelf ook niet happy zijn als mijn partner ineens flink uitbuikt, in de eerste plaats voor hemzelf, omdat die overtollige kilo's toch in de weg zitten.
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 13:52 schreef realist_ik het volgende:[..]
Baby got back ...[...]
And kick them nasty thoughts
Baby got back!*meezingt*
quote:
Fat Bottomed Girls
by QueenAre you gonna take me home tonight ?
Ah down beside that red firelight
Are you gonna let it all hang out ?
Fat bottomed girls
You make the rockin' world go roundHey I was just a skinny lad
Never knew no good from bad
But I knew life before I left my nursery - huh
Left alone with big fat Fanny
She was such a naughty nanny
Heap big woman you made a bad boy out of me
Hey hey!
WoohI've been singing with my band
Across the wire across the land
I seen every blue eyed floozy on the way, hey
But their beauty and their style
Went kind of smooth after a while
Take me to them dirty ladies everytimeC'mon
Oh won't you take me home tonight ?
Oh down beside your red firelight
Oh and you give it all you got
Fat bottomed girls you make the rockin' world go round
Fat bottomed girls you make the rockin' world go roundHey listen here
Now I got mortgages on homes
I got stiffness in ma' bones
Ain't no beauty Queens in this locality (I tell you)
Oh but I still get my pleasure
Still get my greatest treasure
Heap big woman you gonna make a big man out of meNow get this
Oh (I know) you gonna take me home tonight (please)
Oh down beside that red firelight
Are you gonna let it all hang out ?
Fat bottomed girls you make the rockin' world go round yeah
Fat bottomed girls you make the rockin' world go roundGet on your bikes and ride
Ooh yeah oh yeah them fat bottomed girls
Fat bottomed girls
Yeah yeah yeah
Alright, ride 'em, c'mon
Fat bottomed girls - yes yes
In dit geval denk ik dat de man niet eens wil dat zijn vrouw kinderen krijgt, want owee als haar figuurtje daardoor bedorven wordt!
En wat als manlief op latere leeftijd een buikje krijgt? Moet zij dat dan maar wel accepteren?
Ik heb nog nooit een man mij laten vertellen hoe ik eruit moet zien. Wat ik eet, eet hij ook. Alleen hij komt niet aan en ik wel. Pech! Als het hem niet bevalt moet hij maar gaan.
Maar gelukkig heb ik niet zo'n eigenheimer van een vent, maar een man die gewoon heel reeel is en accepteert dat schoonheid niet eeuwig blijft.
Tjeez, moet ze straks ook botox injecties nemen tegen de rimpels en haarspoelingen tegen de grijze haren!
[/quote]
Ben het met je eens!
Het is inderdaad niet eerlijk als zo'n vent zich ongans kan vreten zonder aan te komen en de vrouw op de lijn moet letten, aankomt, en dan nog gezeik krijgt ook. Bah
quote:Nog één keer dan.........
Op dinsdag 4 maart 2003 14:42 schreef Gia het volgende:[..]
Hoezo hoef je dat niet te accepteren?
...txt...
Maar iemand die altijd maatje 36/38 had en zichzelf naar maat 44 heeft gevreten vraagt om opmerkingen!
*zucht*
Laat die vriendin lekker zijn wie ze is.
Anorexia ontstaat vaak door opmerkingen daarover. ZE HEEFT HET VAST ZELF OOK WEL IN DE GATEN!
Gewoon je BEK houden dus!
quote:Met de vraag van de topicstarter... Dus...
Op dinsdag 4 maart 2003 15:09 schreef Mea.Culpa het volgende:
Waar bemoeit iedereen zich mee?
quote:Tut tut tut
Laat die vriendin lekker zijn wie ze is.Anorexia ontstaat vaak door opmerkingen daarover. ZE HEEFT HET VAST ZELF OOK WEL IN DE GATEN!
Gewoon je BEK houden dus!
quote:Nee, helemaal niet waar. Maat 44 is een hele normale maat voor een volwassen vrouw.
Op dinsdag 4 maart 2003 14:59 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Nog één keer dan.........
Een paar kilo boeit niet, dat is normaal!Maar iemand die altijd maatje 36/38 had en zichzelf naar maat 44 heeft gevreten vraagt om opmerkingen!
*zucht*
Als ik, misschien nog ooit, mijn streefgewicht haal, zal ik ook rond de 42/44 zitten en dan heb ik mijn ideale gewicht!
Vrouwen die altijd maatje 36/38 hebben, zijn zeldzaam.
Nogmaals: 42/44 is een normale vrouwenmaat.
('t is natuurlijk anders als je het over een meisje van 16 hebt, maar ik heb het gevoel dat dat hier niet het geval is)
Deze kerels zouden geen verkering meer mogen hebben!
quote:Nog eens anders omschreven dan...
Op dinsdag 4 maart 2003 15:13 schreef Gia het volgende:[..]
Nee, helemaal niet waar. Maat 44 is een hele normale maat voor een volwassen vrouw.
Als ik, misschien nog ooit, mijn streefgewicht haal, zal ik ook rond de 42/44 zitten en dan heb ik mijn ideale gewicht!
('t is natuurlijk anders als je het over een meisje van 16 hebt, maar ik heb het gevoel dat dat hier niet het geval is)
Iemand die zichzelf 6 maten dikker vreet vraagt om opmerkingen!
quote:Klopt als een bus !
Op dinsdag 4 maart 2003 15:13 schreef Gia het volgende:[..]
Nee, helemaal niet waar. Maat 44 is een hele normale maat voor een volwassen vrouw.
quote:jij weet helemaal niet of het door eten komt..
Op dinsdag 4 maart 2003 15:15 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Nog eens anders omschreven dan...
quote:Welkom in de wereld van de man.
Op dinsdag 4 maart 2003 15:14 schreef Mea.Culpa het volgende:
De topicstarter komt op mij over als een gestoorde persoon.
Iemand die met zijn vriendinnetje pronkt in plaats van houden van!
Ojee, ze wordt te dik, nu vinden mijn vriendjes haar vast niet meer leuk.
Dan maar het risico op anorexia..Deze kerels zouden geen verkering meer mogen hebben!
Mannen gaan ALTIJD voor uiterlijk.
En als jij een man kent die zegt: "nou ik niet hoor", dan LIEGT 'ie.
quote:van?
Op dinsdag 4 maart 2003 15:15 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Nog eens anders omschreven dan...
quote:Zoals ik veel eerder in dit topic al had geschreven tel ik mensen die door een vervelende medische toestand dik(ker) worden uiteraard niet mee.
Op dinsdag 4 maart 2003 15:17 schreef Mirage het volgende:[..]
jij weet helemaal niet of het door eten komt..
Het ging hier alleen om mensen die zichzelf een aantal keer zo dik vreten als dat ze waren, en dan verwachten dat de wederhelft dat niet erg zou vinden.
DUH!
Welcome to the real world...
quote:Dat is natuurlijk spreekwoordelijk pop...
Op dinsdag 4 maart 2003 15:18 schreef Nyame het volgende:[..]
van?
iemand die zich op andere manieren afreageert of ireeel wordt?
Iemand die zegt "wil je een opmerking tegen mij maken" vraagt om een opmerking. Iemand anders niet.
quote:fout !!
Op dinsdag 4 maart 2003 15:17 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Welkom in de wereld van de man.
Mannen gaan ALTIJD voor uiterlijk.
En als jij een man kent die zegt: "nou ik niet hoor", dan LIEGT 'ie.
etc etc...
De mannen die ik ken zijn allemaal terug gekomen van het
" barbie " typje ". Daar valt NIET mee te leven...
In eerste instantie moet later de binnekant mee te levenzijn.. de mooie binnenkant zal dan naar buiten stralen.. en degene zal dan ook mooi van buiten zijn !
Alleen niet mooi op de manier in barbie maten..
quote:De uitzondering bevestigt de regel...
Op dinsdag 4 maart 2003 15:22 schreef Mirage het volgende:[..]
fout !!
Jij hebt het over mannen tot een bepaalde leeftijd..
jongens eigenlijk nog..
Er zijn altijd uitzonderingen.. maar zodra een man aan iets serieus toe is.. een beetje ervaring heeft.. etc etc...
quote:Als ik zeg dat alle mannen voor uiterlijk gaan bedoel ik daar niet meer dat alle mannen op barbie-popjes vallen hoor.
dan gaat hij voor de vrouw waa rhij wat ana heeft.
Iemand bij wie hij zichzelf mag zijn..
iemand die begrijpt waar hij het over heeft..
iemand die niet gilt als d´r nagel afbreekt tijdens het afwassen..
iemand die er netjes en verzorgd uitzietetc etc...
De mannen die ik ken zijn allemaal terug gekomen van het
" barbie " typje ". Daar valt NIET mee te leven...
In eerste instantie moet later de binnekant mee te levenzijn.. de mooie binnenkant zal dan naar buiten stralen.. en degene zal dan ook mooi van buiten zijn !
Alleen niet mooi op de manier in barbie maten..
In het kader van "op elk potje past een dekseltje" kan het best zijn dat de een een vriendin heeft met een uiterlijk wat een ander helemaal niks vind. En toch is die persoon (in eerste instantie) gevallen op het UITERLIJK van die vrouw. Dat is wat HIJ mooi vind.
En (laat ik het genuanceerd zeggen) als die vrouw door haar eigen toedoen lichamelijk nogal veranderd, mag de man daar ABSOLUUT wat van zeggen.
En uiteraard mag zij er ook wat van zeggen als hij zijn lichaam verwaarloosd, maar daar ging de vraag van de topicstarter niet over.
En zeg nou niet dat dat anders is omdat het een ongeluk is..
want het feit blijft... het uiterlijk is veranderd...
Ik vind een vollere vrouw WAY mooier dan zulke gratenpakhuizen!
Wat heb je nou aan zo'n dun ding?
En dit is helemaal NIET feministisch en zeg ik dit NIET omdat ik stoer wil overkomen. Dat is mijn mening!
Het zelfde geldt voor mannen. Beetje mollig = lekker!
Ik ben een meid met aanleg tot mollig. Ik moet echt heeel erg op eten en drinken letten en dan pas ik in maat 38.
Anders moet ik me tevreden stellen met maat 40, kan er nog net mee door.
Als ik doorsla kan ik groeien tot maat 42 max. maat 44 (in errug slechte periodes).
Vanaf dat mijn lengte stabiel was met 173 cm. ben ik 52 kg t/m 75 kg. geweest (ja ik ben denk wel een emo-eter).
Ik ben het laatste halfjaar iets van 5 kilo aangekomen en ja daar was ik zelf ook van op de hoogte. Dat merk ik ALTIJD aan me kleding.
Zat niet lekker in me vel, geen baan, weinig actie, meer eten en drinken....je kent het wel.
Me vriend heeft 1 maand geleden gezegd......'schatje je wordt dikker'.
Dat deed pijn maar zijn mededeling was natuurlijk niet onterecht en waar.
Ik heb nu maat 40 bij een lengte van 173 cm.
Ik voel me toch lekkerder in maat 38.
Ik ben er vanaf toen wel iets meer op gaan letten, moet ik zeggen.
[Dit bericht is gewijzigd door Snappie op 04-03-2003 15:34]
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 15:20 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Dat is natuurlijk spreekwoordelijk pop...
En nou ging ik net iets aardigs tikken over de topicstarter dat het toch ook wel zo lijkt dat hij zijn vriendin juist wil helpen en wil laten zien dat hij achter haar staat, om op tijd tot een stop te komen. Alleen zeggen de reakties allemaal eigenlijk al dat vrouwen van venus komen en mannen beter op mars hadden kunnen blij.. van mars. Het blijkt maar weer dat het allemaal meer dan gevoelig ligt en het dus zeeeer risicovol is om iets te zeggen. Alleen heb ik er nu niet meer zo'n zin in, er komt nl alleen nog "mama, mama"uit de mond van deze "pop"
quote:Het ging hier om vrouwen die bewust hun lichaam verwaarlozen.
Op dinsdag 4 maart 2003 15:28 schreef Mirage het volgende:
Net zoiets eigenlijk...
als mijn man onder ene vrachtwagen zou komen en beide benen zou verliezen...
of hij krijgt een pan hete olie over zijn lichaam...
dan zou ik net zoveel van hem houden..
ik zou net zo verliefd zijn...En zeg nou niet dat dat anders is omdat het een ongeluk is..
heb je ook zo´n schijfje achterin je rug ?
quote:Rustig rustig
Op dinsdag 4 maart 2003 15:30 schreef Nyame het volgende:[..]
!
POP????
Ben ik een barbie????
een realdoll??
Marionet?
NEUH, dacht het niet!
En nou ging ik net iets aardigs tikken over de topicstarter dat het toch ook wel zo lijkt dat hij zijn vriendin juist wil helpen en wil laten zien dat hij achter haar staat, om op tijd tot een stop te komen. Alleen zeggen de reakties allemaal eigenlijk al dat vrouwen van venus komen en mannen beter op mars hadden kunnen blij.. van mars. Het blijkt maar weer dat het allemaal meer dan gevoelig ligt en het dus zeeeer risicovol is om iets te zeggen. Alleen heb ik er nu niet meer zo'n zin in, er komt nl alleen nog "mama, mama"uit de mond van deze "pop"
quote:Er staat hier nergens dat alle mannen voor gratenpakhuizen gaan.
Op dinsdag 4 maart 2003 15:29 schreef Mea.Culpa het volgende:
Mirage ik ben het WEER met je eens!Ik vind een vollere vrouw WAY mooier dan zulke gratenpakhuizen!
Wat heb je nou aan zo'n dun ding?
En dit is helemaal NIET feministisch en zeg ik dit NIET omdat ik stoer wil overkomen. Dat is mijn mening!
Het zelfde geldt voor mannen. Beetje mollig = lekker!
En zoals ik ook al veel eerder in dit topic zei...
Chubby is ok...
quote:Euh toch even een note hoor, bij dit soort ongelukken, is het overmacht...
Op dinsdag 4 maart 2003 15:28 schreef Mirage het volgende:
Net zoiets eigenlijk...
als mijn man onder ene vrachtwagen zou komen en beide benen zou verliezen...
of hij krijgt een pan hete olie over zijn lichaam...
dan zou ik net zoveel van hem houden..
ik zou net zo verliefd zijn...En zeg nou niet dat dat anders is omdat het een ongeluk is..
Maar als je bang bent dat je vriendin dichtgroeit? Kan voorkomen worden...
quote:Dan zal je oa je piel in je broek moeten houden
Op dinsdag 4 maart 2003 15:34 schreef Knuffie het volgende:[..]
Euh toch even een note hoor, bij dit soort ongelukken, is het overmacht...
Stel; Een man heeft een relatie met een hele dikke vrouw.
Die man vind dat helemaal geweldig, want hij is "into" dikke vrouwen. Dat kan namelijk gewoon.
Als die vrouw dan ineens heel erg haar best gaat doen om af te vallen, mag die man daar dan wat van zeggen???
Dit is dus geen gratenpakhuis-verheerlijk topic, maar een topic waarin gevraagd wordt of je er wat van mag zeggen als je wederhelft zichzelf lichamelijk bewust aan het veranderen is.
quote:Dat was in jouw en mij geval lieverd!
Op dinsdag 4 maart 2003 15:35 schreef Mirage het volgende:[..]
Dan zal je oa je piel in je broek moeten houden
Maar daar gaat het topicje niet over...
Doe jij eens rustig aan met je hormonen!
quote:Jij snapt het
Op dinsdag 4 maart 2003 15:34 schreef Knuffie het volgende:[..]
Euh toch even een note hoor, bij dit soort ongelukken, is het overmacht...
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 15:38 schreef Sjaakman het volgende:
Jij snapt het
Die man mag dan best zeggen dat hij haar oude figuur mooier vindt/vond, maar uiteindelijk is het haar lichaam waar zij mee moet leven en waar zij zich lekker in moet voelen.
quote:geen zin meer in je leven ofzo?
quote:Zal de topicstarter het er eerst over moeten hebben...
Op dinsdag 4 maart 2003 15:40 schreef Angeles het volgende:
Die man mag dan best zeggen dat hij haar oude figuur mooier vindt/vond, maar uiteindelijk is het haar lichaam waar zij mee moet leven en waar zij zich lekker in moet voelen.
Om daar dus achter te komen...
quote:Woei, gaan we op die toer?
Op dinsdag 4 maart 2003 15:42 schreef Mirage het volgende:
Ja meneer en ja mevrouw U heeft gelijk !
![]()
Ik vind ook wel dat jij gelijk hebt, alleen zijn appels niet met peren te vergelijken!
Ik vind wel dat je het "recht" hebt om een opmerking te maken als het uit de hand dreigt te lopen, maar eisen stellen (of erger nog; uitmaken) gaat way too far...
Dat is net zoiets als een dikkere vrouw die een man heeft die op dikkere vrouwen valt en dat zij dan opeens veel gaat afvallen. Het is misschien vervelend voor die man, maar ik denk wel dat het belangrijker is dat je je zelf prettig in je vel voelt zitten.
quote:dan zijn vrolijke bananen misschien wel de oplossing !!
Op dinsdag 4 maart 2003 15:44 schreef Knuffie het volgende:[..]
Woei, gaan we op die toer?
![]()
Ik vind ook wel dat jij gelijk hebt, alleen zijn appels niet met peren te vergelijken!
en even voor de topicstarter nog..
tuuuuurlijk kan je haar vertellen dat je merkt dat ze iets steviger wordt...
dat is toch gewoon een feit ? ( naar mijnidee moet je dat soort dingen gewoon kunnen vertellen.. net als dat je ziet dat je partner ene puistje krijgt )
Alleen " veroordelen " dat is een beetje laag...
het té dik noemen... het azen op dat ze aan de lijn gaat e.d. ... dat zijn allemala dingen die zijzelf bepaald..
we gaan d´r geen minderwaardigheids complexje om een paar kilo aanpraten hè
quote:Is misschien wel leuk om daar eens een topic over te openen...
Op dinsdag 4 maart 2003 15:46 schreef Angeles het volgende:
Okee, maar wat doe je dan, als je per se op heel slank valt, maar je vriendin voelt zich zelf lekkerder in een wat voller lichaam en is blij dat het haar eindelijk lukt om er een paar pondjes bij te krijgen? Er zijn genoeg heel slanke meisjes die zichzelf te dun vinden, terwijl jongens hen misschien wel mooi vinden.Dat is net zoiets als een dikkere vrouw die een man heeft die op dikkere vrouwen valt en dat zij dan opeens veel gaat afvallen. Het is misschien vervelend voor die man, maar ik denk wel dat het belangrijker is dat je je zelf prettig in je vel voelt zitten.
Want kennelijk is het een beetje taboe, maar voor als nog moet er een anwtoord komen op de vraag van de topic starter...
Ben het overigens helemaal met je eens, dat je zelf lekker in je vel moet zitten hoor!
mijn vriend zegt dat niet uitzichzelf tegen me, maar als ik er naar vraag geeft hij wel eerlijk antwoord, dus....wacht totdat ze er zelf mee komt ofzo
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 15:46 schreef Angeles het volgende:
Okee, maar wat doe je dan, als je per se op heel slank valt, maar je vriendin voelt zich zelf lekkerder in een wat voller lichaam en is blij dat het haar eindelijk lukt om er een paar pondjes bij te krijgen? Er zijn genoeg heel slanke meisjes die zichzelf te dun vinden, terwijl jongens hen misschien wel mooi vinden.Dat is net zoiets als een dikkere vrouw die een man heeft die op dikkere vrouwen valt en dat zij dan opeens veel gaat afvallen. Het is misschien vervelend voor die man, maar ik denk wel dat het belangrijker is dat je je zelf prettig in je vel voelt zitten.
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 15:36 schreef Sjaakman het volgende:
Plan...
We doen het eens andersom.
Misschien wordt mijn punt dan duidelijk..Stel; Een man heeft een relatie met een hele dikke vrouw.
Die man vind dat helemaal geweldig, want hij is "into" dikke vrouwen. Dat kan namelijk gewoon.Als die vrouw dan ineens heel erg haar best gaat doen om af te vallen, mag die man daar dan wat van zeggen???
Dit is dus geen gratenpakhuis-verheerlijk topic, maar een topic waarin gevraagd wordt of je er wat van mag zeggen als je wederhelft zichzelf lichamelijk bewust aan het veranderen is.
quote:Mogen het ook olijke druifjes zijn?
Op dinsdag 4 maart 2003 15:47 schreef Mirage het volgende:
dan zijn vrolijke bananen misschien wel de oplossing !!
en even voor de topicstarter nog..
tuuuuurlijk kan je haar vertellen dat je merkt dat ze iets steviger wordt...
dat is toch gewoon een feit ? ( naar mijnidee moet je dat soort dingen gewoon kunnen vertellen.. net als dat je ziet dat je partner ene puistje krijgt )
Alleen " veroordelen " dat is een beetje laag...
het té dik noemen... het azen op dat ze aan de lijn gaat e.d. ... dat zijn allemala dingen die zijzelf bepaald..we gaan d´r geen minderwaardigheids complexje om een paar kilo aanpraten hè
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dus erover praten (het feitje) kan dus iid.
Gewoon normaal, moet toch kunnen?
quote:Maar als de confectiemaat door eigen toedoen spontaan DRASTISCH wijzigt, kan dat wel degelijk een reden zijn voor problemen.
Op dinsdag 4 maart 2003 15:50 schreef amaranta het volgende:
oppervlakkige monkel
ik neem aan dat je van je vriendin houdt om wie ze is, en niet om haar confectieamaat
mijn vriend zegt dat niet uitzichzelf tegen me, maar als ik er naar vraag geeft hij wel eerlijk antwoord, dus....wacht totdat ze er zelf mee komt ofzo
Dan hou je natuurlijk nog steeds wel heel veel van die persoon, maar kan het best zo zijn dat je je lichamelijk totaal niet meer tot die persoon aangetrokken voelt.
Ik vind dat teveel mensen in dit topic hier veel te lichtzinnig over denken... Alsof we allemaal op een roze wolk leven ofzow.
quote:als da meisje aan wil komt, of gewoon aankomt...is dat toch haar keuze/probleem....
Op dinsdag 4 maart 2003 15:56 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Maar als de confectiemaat door eigen toedoen spontaan DRASTISCH wijzigt, kan dat wel degelijk een reden zijn voor problemen.
Dan hou je natuurlijk nog steeds wel heel veel van die persoon, maar kan het best zo zijn dat je je lichamelijk totaal niet meer tot die persoon aangetrokken voelt.
Ik vind dat teveel mensen in dit topic hier veel te lichtzinnig over denken... Alsof we allemaal op een roze wolk leven ofzow.
quote:Uiteraard. Het is haar lichaam. Moet ze zelf weten.
Op dinsdag 4 maart 2003 15:59 schreef amaranta het volgende:[..]
als da meisje aan wil komt, of gewoon aankomt...is dat toch haar keuze/probleem....
die vriend mag er natuurlijk wel wat over zeggen...maar het is aan haar wat ze met haar lichaam doet....
quote:Het kan ook haar probleem worden als zij er niet mee zit, maar ze hem graag wil houden, maar hij er wél mee zit.
Op dinsdag 4 maart 2003 16:04 schreef sabyne het volgende:
Vragen of ze zin heeft om SAMEN te gaan sporten.....maar als ze wat aanleg heeft om dikker te worden of ze zit er niet zo mee moet je het maar gewoon accepteren....dan is het tenslotte jou probleem en dat hoeft zij niet voor jou op te lossen!!!
quote:Alleen een blauw oog? Of erger...?
Op dinsdag 4 maart 2003 16:06 schreef nevetS het volgende:
net geprobeert bij men eigen vriendinadvies
gewoon niet doen
gelukkig krijg ik bijna iedere dag te horen dat ik MEER moet eten van der, dus volgens mij kan ze zoiets ook wel van me hebben, ik zeg altijd maar zo:
eerlijkheid duurt het langst
als je zulke dingen niet kunt zeggen tegen der dan gaat het imho al niet geweldig.... just my two cents
Mijn moeder zeurt ook al tijdne over mijn omvang.
Volgens mij ben ik de enige die geen moeite heeft met een maat 42
Maar ik zal toch maar gaan lijnen dan.
Geen goede reden maar ach...
quote:Een normale confectiemaat. Niets mee aan de hand.
Op dinsdag 4 maart 2003 19:22 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij ben ik de enige die geen moeite heeft met een maat 42
kom maar op dan
Klinkt misschien cliché ... maar ik meen het gewoon.
Als je afgaat op uiterlijk...
...dan kan er van alles tegenvallen!
Natuurlijk gaat iedereen in eerste instantie af op het uiterlijk van iemand. Zeker bij een eerste kennismaking. Maar ik probeer er altijd voor te waken dat ik daar zeker niet alles van af laat hangen. En mijn mening over iemand niet beinvloed wordt door zijn /haar uiterlijk...
Oeps...ik ga weer uitwijden geloof ik...
forgive me
(ben langdradig..ik weet het)
quote:Wat maakt het in vredesnaam uit dat ze wat dikker wordt?
Je praat erover alsof ze een object is, sorry hoor...
quote:ja innerlijk is ook belangrijk, maar uiterlijk toch ook wel. Moet je je voorstellen dat je elke keer als je naar haar (of hem) kijkt, denkt gatverdamme wat is ze toch lelijk
Op dinsdag 4 maart 2003 22:40 schreef Suzanna het volgende:
Eigenlijk...is het niet eens belangrijk hoe dik/dun je bent...ik vind (eerlijk gezegd) echt innerlijk veel belangrijker!
Mensen die heel erg om hun uiterlijk geven zijn daar zoveel tijd mee kwijt...gewoon tijdverspilling!Klinkt misschien cliché ... maar ik meen het gewoon.
![]()
Als je afgaat op uiterlijk...
...dan kan er van alles tegenvallen!
Natuurlijk gaat iedereen in eerste instantie af op het uiterlijk van iemand. Zeker bij een eerste kennismaking. Maar ik probeer er altijd voor te waken dat ik daar zeker niet alles van af laat hangen. En mijn mening over iemand niet beinvloed wordt door zijn /haar uiterlijk...
Oeps...ik ga weer uitwijden geloof ik...
forgive me
(ben langdradig..ik weet het)
quote:Goed zo Sphere
Op dinsdag 4 maart 2003 22:47 schreef Sphere het volgende:Wat maakt het in vredesnaam uit dat ze wat dikker wordt?
Je praat erover alsof ze een object is, sorry hoor...
Als ik een vriend heb die stopt met roken en daardoor binnen een jaar 20 kg aankomt, mij hoor je niet.
Ik vind iemand geweldig, met of zonder die extra kilo's.
Maar zal wel voor mannen andersom meer een 'probleem' zijn denk ik...
Sowiezo vrouwtjes mogen nooit dik zijn en mannen wel... (zeggen ze!)
quote:Jij snapt het.
Op woensdag 5 maart 2003 01:26 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn vriendje zegt dat gewoon en dan denk ik: hmmm, daar heeft-ie wel gelijk in! (als ik het ook terecht vind). Vervolgens besluit ik er wat aan te doen. Waarom zou je dat niet eerlijk zeggen? Dan weet je tenminste waar je aan toe bent...
quote:Ik vind dat heel nobel die acceptatie, echt waar, maar ik moet eerlijk toegeven dat wanneer mijn vent flink zou aankomen, dat ik er toch voorzichtig op zou aandringen dat hij eens wat kilo's kwijt zou moeten.....
Op woensdag 5 maart 2003 01:22 schreef The-What het volgende:[..]
Goed zo Sphere
Als ik een vriend heb die stopt met roken en daardoor binnen een jaar 20 kg aankomt, mij hoor je niet.
Ik vind iemand geweldig, met of zonder die extra kilo's.Maar zal wel voor mannen andersom meer een 'probleem' zijn denk ik...
Sowiezo vrouwtjes mogen nooit dik zijn en mannen wel... (zeggen ze!)
Goh, wat jammer dat je die jurk niet meer past.
Of haar koosnaampje veranderen in spekkie.
of iets van die strekking?
Ach.. laat ook maar
quote:Ik niet, leg uit
Op woensdag 5 maart 2003 12:52 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Jij snapt het.
Eerlijkheid is het beste als je dat bedoelt, maar ik vind het persoonlijk te makkelijk om meteen (negatieve) kritiek te geven als je vriendin wat dikker is geworden...tenminste ik dacht dat het er hier om ging hoe je je vriendin moet vertellen dat ze TE dik aan het worden is (terwijl ze niet eens dik is). Vrouwen wordt zo vaak het gevoel gegeven dat ze niet meer aantrekkelijk zijn als ze steviger worden en dat is belachelijk, mannen mogen ook weleens hun best doen wat verder te kijken dan het conventionele beeld van 'schoonheid' voordat ze gaan bekritiseren. Veel meisjes die ik ken zijn de halve dag bezig met hun figuur en diëten terwijl ze helemaal niet dik zijn en hun persoonlijkheden lijden daar ook soms onder moet ik zeggen, ik vind dat niet gezond meer. Er wordt veel te perfectionistisch naar het uiterlijk gekeken. Het ligt er natuurlijk aan hoe het komt dat ze dikker wordt maar als het alleen maar komt doordat ze wat meer geniet van het leven en zich wat meer laat gaan... daar heeft iedereen toch recht op (mannen blijkbaar meer) en is uiteindelijk belangrijker.
Oftwel, ik zou het nieteens merken
En als ik het wel merk? Ach, betekent alleen maar dat er meer is om van te houden
Dus als het binnen de perken blijft en ze nog steeds dr benen in haar nek kan leggen vind ik het niet erg hoor... neukteugels rulen!
Niets brengt zoveel pret
Als een vriendinnetje met wat vet
Tsjakka!!!
quote:Kijkt, that's the spirit. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Op donderdag 6 maart 2003 00:27 schreef Whoop het volgende:
Liefde maakt blind...Oftwel, ik zou het nieteens merken
En als ik het wel merk? Ach, betekent alleen maar dat er meer is om van te houden
Dus als het binnen de perken blijft en ze nog steeds dr benen in haar nek kan leggen vind ik het niet erg hoor... neukteugels rulen!
Niets brengt zoveel pret
Als een vriendinnetje met wat vetTsjakka!!!
quote:Tsja mijn eerste reactie luidt zeik niet zo man, als ze iets dikker = is ze toch nog steeds diezelfde meid ? Maar die gaat toch niet op voor jou dus maar even een nuttige reactie:
Een nieuwe weegschaal kopen, was een aanbieding en je vond hem wel mooi want hij weegt op grammen nauwkeurig en aangezien je zelf aan het fitnissen bent kun je zien of je spieren al zwaarder worden. (Als je niet fitnist ben je een arrogante klootzak, als jij van haar verwacht dat zij slank is en anders niet mooi moet jij ten alle tijden in conditie zijn en voorzien zijn van een wasbordje, anders moet je je afvragen waar je mee bezig bent)
Een nep foldertje maken van een anti-dik-wordt iets en die bij jezelf in de bus gooien. Voorzien van inhoud die op je vriendin slaat waarvan zij moet denken hey dat heb ik ook
Euhh en nog 1 maar die vind je te moeilijk:
Eerlijk zijn, zeggen dat je graag een vriendin wilt die een beetje voldoet aan het beeld dat de maatschappij heeft opgelegt aan "een mooie vrouw" en dat je het onprettig vind dat ze dikker wordt.
Suc6
[Dit bericht is gewijzigd door MrCaBLeGuY op 06-03-2003 03:40]
quote:amen ..
Niets brengt zoveel pret
quote:Exactly!!!
Niets brengt zoveel pret
serieus: niet doen, tenzij je verlangt naar een hengst tegen je oogkassen......
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:23 schreef Rulin het volgende:
Lastig..
probeer haar voor te stellen om samen eens te sporten
voor de fun
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 15:56 schreef Brick_Top het volgende:
Koop pijpjes ipv halve liters..
Al ga je in een bloemetjesjurk lopen en knip je je haar af en kom je aan in gewicht, ik blijf bij je en zal van je blijven houden.
Maar of ik het mooi vind is een tweede.
Dat gevoel moet je vriend je geven. Aan jou als vriendin zijnde is het dan om er wel of niet wat mee te doen.
In het bijzijn van je partner moet je volledig jezelf kunnen zijn.
Onopgemaakt, haar door de war, walgelijke slobbertrui aan etc etc.. zo moet je partner je ook accepteren.
Als jij je partner minder aantrekkelijk vind, doordat zij aankomt en daardoor geen sex meer met haar wilt, en je liefde daardoor bekoelt dan moet je het subtiel bespreken met haar.Met het risico dat haar zelfvertrouwen afneemt, en ze misschien gaat lijnen.
Vind je het helemaal niet erg dat ze wat aankomt.. zeg dan niets!
Hoe dan ook.. vertel je het wel.. dan heeft het nadelen.Vertel je het niet dan heeft het waarschijnlijk ook nadelen.
Als jouw vriendin inderdaad erg veel eet en daardoor wat aankomt, kun je zelf beginnen met minder eten, waardoor zij misschien meedoet. Hoe vaak gaan jullie uit eten, of na het stappen nog een shoarmaatje of een frietje halen? Niet meer doen dus. Nee, jij ook niet!
Als je vriendin er niets aan kan doen dat ze dikker is geworden en jij klaagt erover, dan zou het zo kunnen zijn, dat ze haar zelfvertrouwen verliest of bang wordt jou kwijt te raken. Aangezien minder eten niet helpt, zal ze waarschijnlijk van puur frustratie meer gaan eten. En dat wil je ook niet.
Dus bepaal eerst heel goed waardoor ze dikker wordt:
-Eet ze teveel?
-Hoe oud is ze? Hoort het misschien bij de leeftijd. (Is voor iedereen anders)
-Heeft ze misschien andere problemen?
-Wellicht kortgeleden een nieuwe anticonceptiepil gekregen?
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 16:00 schreef Brennie onder meer het volgende:
Mijn vriend heeft wel eens gezegd:Al ga je in een bloemetjesjurk lopen en knip je je haar af en kom je aan in gewicht, ik blijf bij je en zal van je blijven houden.
Maar of ik het mooi vind is een tweede.Dat gevoel moet je vriend je geven. Aan jou als vriendin zijnde is het dan om er wel of niet wat mee te doen.
In het bijzijn van je partner moet je volledig jezelf kunnen zijn.
Onopgemaakt, haar door de war, walgelijke slobbertrui aan etc etc.. zo moet je partner je ook accepteren.
Als je een vriendin er op na houdt om mooie sier te maken kan ik me voorstellen dat je baalt als ze te dik wordt of dat ze geen mascara draagt op een avondje uit.
Maar als je echt van haar houdt dan let je niet op een paar kilootjes overgewicht.
ik zou het wel ter sprake brengen als ik zou merken dat zij er mee zit, maar ik heb liever een meid die zich op haar gemak voelt dan een meid die er altijd afgetraind uitziet ten koste van haar humeur. Het leven is niet alleen maar cocktailparties, juist de "slobbertrui"momenten zullen het vaakst voorkomen en als je dat niet aan kan, moet je maar uit elkaar gaan en een maîtresse nemen.
Overigens ben ik in mijn tijd verliefd geworden op meisjes van 1m63 en 50 kilo en meisjes van 1m78 en 80 kilo en alles daartussenin. Bij mij gaat het om veel meer dan alleen uiterlijkheden. Algemene ontwikkeling bijvoorbeeld: Ik heb veel liever een meisje dat als ik "Spanje" noem aan Santiago de Compostela denkt, dan eentje die alleen maar aan Salou denkt.
Maar goed, das mijn menign...
[Dit bericht is gewijzigd door heijx op 06-03-2003 17:01]
quote:Precies. Je geaccepteerd voelen om een mooi innerlijk is fijn maar ik heb liever iemand die mij bekijkt zoals ik mezelf bekijk en die naast liefde ook tegengas kan geven. Er is niets beters dan wat gezonde opbouwende kritiek van iemand die van je houdt.
Op woensdag 5 maart 2003 01:26 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn vriendje zegt dat gewoon en dan denk ik: hmmm, daar heeft-ie wel gelijk in! (als ik het ook terecht vind). Vervolgens besluit ik er wat aan te doen. Waarom zou je dat niet eerlijk zeggen? Dan weet je tenminste waar je aan toe bent...
Waarom zou het een het ander moeten uitsluiten? Je kunt elkaar best mooi vinden om wie je bent en elkaar daarnaast bijsturen. Totaal niet prettig als het allemaal maar mooi en fijn is wat je doet vanwege je mooie binnekant ' Ach schat, uit jouw kont komen toch alleen maar rozen!'
quote:Ligt er ook een beetje aan wat voor vriendinnetje je hebt, bij mijn vorige kon ik gewoon zeggen : "Heej je hebt cellulitis-benen!", waarop zij antwoordde "Ja en jij dan met je bierbuik!!!", en dan lachten we er samen om.
Als je maar niet verwacht dat je je vriendin kunt laten afvallen voor jou Of naja, dat KAN wel, maar ze zal er niet gelukkiger op worden. En als dat is wat je wilt, ga gerust je gang
quote:Wacht tot jij de volgende morgen wakker word, en je een blob in je bed aantreft. Die een alles omvattende honger heeft als een nijlpaard, die je bijna ervan gaat verdenken dat zij, of liever het gezien het vormloze lichaam, kleine kinderen als ontbijt eet om op gewicht te blijven.
Niets brengt zoveel pret
Ik wil niet elke avond een zak over iemands kop heen doen, en dan te zeggen: "Ik neuk voor het vaderland!"
Je was toen je vrijgezel was bezig met je uiterlijk om iemand te versieren, ik ben dan niet zo'n type dat ik denk: ik doe maar geen deo meer op, ik heb mijn buit toch al binnen. Of ik douche maar niet meer, want ik heb er al gevangen.
Het is vergelijkbaar met vrouwen nadat ze getrouwd zijn, ze hebben binnen no time die leggin aan die haar cellulitus goed laat uitkomen.
Kortom, je hoeft niet lelijk te zijn als je iemand gevonden hebt. Het oog wilt ook wat...
quote:nee, GEEN vriendin.
Op dinsdag 4 maart 2003 09:22 schreef pmponer het volgende:
hey papzak ga eens stoppen met eten wil je!niet subtiel maar zeker is dat je dan geen dikke vriendin meer hebt
quote:dat hoef toch niet? wie weet is zijn vriendin niet zo stabiel kwa emoties en kan ze er erg verdrietig of kwaad om worden.
Ik weet dat je dat denkt maar probeer eens de andere zijde te zien. die van de wat onstabiele vrouw.
NOFI BTW>
quote:ja, maar in jouw geval; is het oook wel logisch dat je wat zwaarder word.
Op dinsdag 4 maart 2003 09:30 schreef Mirage het volgende:
Persoonlijk denk ik ook dat ze dat zelf wel door heeft hoor.Is er een aanwijsbare oorzaak voor haar " dikker " worden ?
Ik bedoel, eet ze ontzettend veel bijvoorbeeld.Als ze normaal is ( blijven ) eten en ze wordt steviger... láát haar dan... ( liefde gaat toch niet om d´r maatje ? )
Lijnen is in dit geval onzin en ongezond.
Sporten kan nooit kwaad.. dus dat zou ze/zouden jullie eventueel wel kunnen doen..
Mijn man zei ook al dat mijn omvang toenam...
ik ben op de weegschaal gaan staan paar weekjes terug en ik was in een paar maandjes meer dan 10 kilo al aangekomen.
HIJ daarintegen was er erg trots op
quote:de mijne is 15 zwaarder maar dat maakt me echt niet veel uit hoor. alleen ben ik wel bang als we gaan trouwen. dan moet ik haar over een drempel dragen en ik mag geen karretje huren.
Op dinsdag 4 maart 2003 09:33 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ik kan me op zich wel voorstellen dat je je minder aangetrokken voelt tot een persoon als die plots 20 kilo zwaarder is....
ze is idd wel wat zwaarder geworden +- 10KG maar dan in een half jaar of meer.
en ze is nog steeds
quote:Kan mij iemand een plezier en deze voor 12 uur Bannen ?
Op zaterdag 8 maart 2003 19:53 schreef Nymphaea het volgende:
JE WORDT VET JIJ DIKKE LAFFE PUDDINGK!
quote:ja doe eens gek, hoezo ben jij ook zo vet dat je je zo aangevallen voelt??
Op zaterdag 8 maart 2003 20:24 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Kan mij iemand een plezier en deze voor 12 uur Bannen ?
SLIMFAST IS WAT BIJ JE PAST!
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 20:27 schreef Nymphaea het volgende:[..]
ja doe eens gek, hoezo ben jij ook zo vet dat je je zo aangevallen voelt??
quote:dat was een goeie, ik denk dat ik maar afdruip
Op zaterdag 8 maart 2003 20:31 schreef Aneurism het volgende:
O.o;;
quote:Hey als je die tegen komt stuur die dan ff door mate
[b]Op donderdag 6 maart 2003 16:56 schreef heijx het volgende. Algemene ontwikkeling bijvoorbeeld: Ik heb veel liever een meisje dat als ik "Spanje" noem aan Santiago de Compostela denkt, dan eentje die alleen maar aan Salou denkt.
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 20:27 schreef Nymphaea het volgende:[..]
ja doe eens gek, hoezo ben jij ook zo vet dat je je zo aangevallen voelt??
quote:Dáár zou ik geld voor vragen, voor die reclameslogan!
Op zaterdag 8 maart 2003 20:27 schreef Nymphaea het volgende:SLIMFAST IS WAT BIJ JE PAST!
quote:Of voor de anti's:
Op zondag 9 maart 2003 02:56 schreef superbossy het volgende:
Word ...Een ouwe:
Laat de moed niet zakken, ga montignjakken
Montignjakkie!!!
quote:Doe zoals ik, knijp in haar buik, zeg hahahaha jij bent dikker dan ik, en noem haar vervolgens de hele dag Pizza de hut, of holle bolle gijs, en na 2 weken is ze dan weer slank
Op dinsdag 4 maart 2003 09:26 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
tsja waarschijnlijk gelijk, maar aan de andere kant lost dat nix op.
Denk je dat zij het niet door heeft dat ze wat corpulente neigingen begint te vertonen? Meeste vrouwen hebben dat eerder door dan dat het proces gestart is.
Persoonlijk zeg ik het gewoon tegen mijn vrouwtje, maar niet dat het helptZo gauw ze het "veilige" gevoel hebben dat de relatie stabiel is gaan vrouwen "groeien" en daar kan je als man weinig aan doen behalve flink met haar gaan "sporten"
Kortom das mijn advies: flink "sporten"
Vroeger had ik, 1meter 64, een slanke vriend die op slanke vrouwen viel en ik 52 kg ging langzaam richting 60. Wat hij deed was daar opmerkingen over maken. Elke keer als ik wat at. Had ik snoep of snacks in huis dan vrat hij het op. Broodbeleg in de koelkast, idem, ham en kaas snaaide hij weg. Blikjes vis of delicatessen smikkelde hij uit mijn voorraadkast. Hij pikte zelfs de lekkerste dingen van mijn bord. Thuis en in restaurants. Leuk vond ik het niet. Om niet kaal gevroten te raken hield ik op normaal boodschappen in huis te halen.Snacken en snoepen deed ik achter zijn rug om. Uiteindelijk maakte ik het uit.
Nu woon ik alweer jaren samen met een man die voor mij kookt. Hij heeft mij met groeiende bewondering opgekweekt naar 80 kilo. Mijn omgeving begon te zaniken dat ik moest afvallen. Ikzelf voelde mij ook niet goed meer maar zijn eten was en is zo lekker. Nu kookt hij vet & kalorie-armer en vooral veel minder maar nog even lekker. Snoep en snacks hebben we niet in huis. Omdat hij niet hoeft af te vallen maak ik extra lekkere broodjes enzo voor hem klaar.
Hij accepteert mij zoals ik ben en zijn enig belang is dat ik mij goed voel en gezond ben. Of dit nou is door te eten te geven of te helpen dieeten. Hij haalt met even veel plezier dieetvoedsel voor mij als lekkere stukken kaas en spek en gaat even graag een maatje groter of een maatje kleinere kleren met mij kopen.
De liefde bestaat uit het elkaar accepteren en helpen gezond samen oud te worden. Over een anders gedrag en lichaam bazig doen leidt niet tot een gelukkige duurzame verhouding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |