abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 maart 2003 @ 08:25:12 #76
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8903348
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 21:59 schreef AchJa het volgende:
Voorlopig is de joodse gemeenschap de eerste die officieel gaat demonstreren tegen de AEL.
[..]

bron

Mooi.
Misschien ga ik wel meelopen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 6 maart 2003 @ 08:27:56 #77
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8903363
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 20:48 schreef hoppe het volgende:

[..]

Een verdieping dan om je te laten zien dat het leed niet van één gestigmatiseerde bevolkingsgroep komt
[..]

bron : NRC, 17-02-03

Soortgelijk gedrag vanuit migrantengroepen kan voor mij ook niet door de beugel. Door je echter ongenuanceerd en puur opruiend uit te laten over hele bevolkingsgroepen werk je situaties als bovenstaande in de hand. Je verschaft daarmee degene die je van een etiket voorzet vervolgens de legitimatie om hetzelfde te gaan doen. Beiden kan natuurlijk niet als we een ordentelijke leefbare Nederlandse samenleving wensen. Dit soort misstanden waaraan individuen uit verschillende bevolkingsgroepen zich schuldig maken mogen wat mij betreft fel worden belicht en de daders ervan moeten zeer goed beseffen dat ze over de schreef zijn gegaan.

Overreageren en bagataliseren leidt beide tot radicaliseren. Dit eindresultaat bezorgt iedereen verliezers en daarom zie ik wortels tot een dergelijk resultaat graag genuanceerd en tijdig worden bericht.

Ten eerste is het 9 vd 10 keer andersom.
Ten tweede was er wel degelijk een aanleiding: dat stel etterbakken liep het meisje van 1 van die gabbers lastig te vallen, maar plots bleken die met 10 man om de hoek aan te komen lopen en hebben ze ze flink de vernieling in getrapt.

En terecht.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8904229
Laten we even de bedoeling van dit topic van de opener ervan in de gaten houden...
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:22 schreef hoppe het volgende:
AEL Nederland is sinds gisteren opgericht. Mij viel op dat ze voornamelijk politieke issues hadden die geen deel uitmaakten van de Nederlandse politieke agenda

Welke rol kan AEL Nederland spelen om polarisatie in de Nederlandse samenleving tegen te gaan en Arabische migranten het leven in de Nederlandse samenleving te veraangenamen?

Svp een beetje ontopic blijven, ik zal een nieuw topic openen waarin een meer algemene discussie over de AEL in Nederland kan plaatsvinden.
pi_8940820
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 09:54 schreef Kozzmic het volgende:
Laten we even de bedoeling van dit topic van de opener ervan in de gaten houden...
[..]

Svp een beetje ontopic blijven, ik zal een nieuw topic openen waarin een meer algemene discussie over de AEL in Nederland kan plaatsvinden.

De vraag naar de wijze waarop AEL kon bijdragen aan het tegengaan van polarisatie in de Nederlandse samenleving leek mij in een topic onder de titel: Verwachte bijdrage AEL aan samen-leven? juist bijzonder on-topic maar ik wil best verder in een ander topic als je daar prijs op stelt.
salva cum reverentia
pi_8941367
De bijdrage van de AEL aan het samenleven ...

Het kan imo nog altijd twee kanten op, zeker in Nederland. Hoewel ik ze al even volg moet ik zeggen dat het lijkt of ze echt extremere plannen hebben in Nederland dan in Belgie. Doch dit terzijde.

Het zou kunnen dat:
- Het AEL het laatste stukje fatsoen in Nederland helpt slopen. Aangezien ze zeggen zich enkel aan de wet te moeten houden (en niet aan de geest van de wet), zou het kunnen gebeuren dat de anderen ook steeds meer de grenzen van het toelaatbare gaan opzoeken. Zeg maar polarisering als nooit tevoren. Als de AEL zijn leden openlijk selecteert op ras en religie, zouden anderen dat wel eens kunnen overnemen (ja SGP ) . En als zo'n balletje eenmaal hard begint te rollen ... Op lange termijn zie ik er mogelijk een doemscenario in.

- Het kan ook dat de AEL dik op zijn bek gaat en echt beperkt blijft tot een stelletje fanatiekelingen in de rand, met marginale invloed. Daar staan ze momenteel ook nog steeds. Hoewel ze wel al ten overvloede duidelijk hebben gemaakt niet vies te zijn van intimidatie en geweld, moeten ze dit jaar toch maar eerst eens de kiesdrempel (5%) in Belgie zien te halen. Het zou natuurlijk wel totale afgang zijn als hen dat niet zou lukken.

Maar goed, de AEL an sich is niet zo belangrijk, belangrijker is de boodschap waar ze voor staan, en die staat of valt niet met de AEL. Beschouw het als een stevige waarschuwing.

Nog een link http://www.hbvl.be/dossiers/default.asp en dan bij de A staat nog veel info.

pi_8943151
quote:
- Het kan ook dat de AEL dik op zijn bek gaat en echt beperkt blijft tot een stelletje fanatiekelingen in de rand, met marginale invloed. Daar staan ze momenteel ook nog steeds. Hoewel ze wel al ten overvloede duidelijk hebben gemaakt niet vies te zijn van intimidatie en geweld, moeten ze dit jaar toch maar eerst eens de kiesdrempel (5%) in Belgie zien te halen. Het zou natuurlijk wel totale afgang zijn als hen dat niet zou lukken.
Je realiseerd je dan wat voor een gezeik we dan krijgen? Juist ze trekken bij elk iets hun irritante stink smoel weer open om het om te toveren tot een arabisch probleem waat we hier opeens iets aan moeten doen. Als het aan mij lag kregen ze vandaag nog de kogel.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_8943981
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 20:58 schreef Vampier het volgende:
Je realiseert je dan wat voor een gezeik we dan krijgen? Juist ze trekken bij elk iets hun irritante stink smoel weer open om het om te toveren tot een arabisch probleem waat we hier opeens iets aan moeten doen.
Precies, heel irritant. Maar ik denk dat veel mensen, ook moslims en arabieren dat op een gegeven moment zo allergisch maakt voor al dat stereotiepe gezeik met woorden als discriminaatsie, racisme, ondemocratisch, fascistisch etc dat de algemene opinie zich tegen dat soort gezeik keert. Ook de moslims hier zien dan misschien beter de voordelen van de Westerse samenleving.

Maar dat is dus nog altijd misschien. Maar imo niet uitgesloten. En dat zou natuurlijk een geweldige bijdrage aan de samenleving zijn.

quote:
Als het aan mij lag kregen ze vandaag nog de kogel.
Ik maar hopen dat ze in Antwerpen eens iets te dicht bij die Amerikaanse militairen kwamen, maar zo snugger zijn ze wel.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:01:43 #83
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8944217
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 19:36 schreef battlesickloner het volgende:

Het zou kunnen dat:
- Het AEL het laatste stukje fatsoen in Nederland helpt slopen. Aangezien ze zeggen zich enkel aan de wet te moeten houden (en niet aan de geest van de wet), zou het kunnen gebeuren dat de anderen ook steeds meer de grenzen van het toelaatbare gaan opzoeken. Zeg maar polarisering als nooit tevoren. Als de AEL zijn leden openlijk selecteert op ras en religie, zouden anderen dat wel eens kunnen overnemen

Dat zie ik nu al gebeuren.
Jahjah figuren en aanhang dwingt een persoon als mij (toch geen simpele sukkel en origineel vrij gematigd) ook de steeds extremere hoek in.
quote:
Ik denk dat het Vlaams Blok hier flink van gaat profiteren. En hoop dat ze, als ze wat in de melk te brokkelen hebben, doen wat al lang had moeten gebeuren: Jahjah zijn illegale verblijfsvergunning afnemen en hem terug naar de herkomst sturen....waar de regering een flink appeltje met die fijne vent te schillen heeft...
quote:
Maar goed, de AEL an sich is niet zo belangrijk, belangrijker is de boodschap waar ze voor staan, en die staat of valt niet met de AEL. Beschouw het als een stevige waarschuwing.

Nog een link http://www.hbvl.be/dossiers/default.asp en dan bij de A staat nog veel info.

Tja, ze laten hun echte gezicht wel zien ja...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8945453
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:01 schreef X-Ray het volgende:

-knip-

Ja, het Vlaams Blok zal alles wel oplossen. Welterusten, X-Ray.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 23:05:58 #85
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8945672
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:56 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ja, het Vlaams Blok zal alles wel oplossen. Welterusten, X-Ray.

Nee niks doen en gapend ernaar kijken als een stel apatische honden zal idd een stuk beter werken.

Welterusten Kozzmic, slaap zacht.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8945757
De komst van AEL gaat het samenleven alleen vermoeilijken. Ze zijn goed op weg om juist Nederlandse mensen te laten afkeren van allochtonen. Tenminste als ik naar mijzelf kijk.

De standpunten die de AEL heeft vind ik ronduit belachelijk! Ze proberen ondanks dat ze opkomen voor allochtonen.(wat niet slecht is) de Nederlandse cultuur te verkrachten, denk aan nationale feestdagen van islam en op gebied van taal. Nederlanders zullen dit nooit pikken!

Waarom arabisch als examentaal? waar gaat het over? Je bent allochtoon? beschouw je jezelf als Nederlander? Dan respecteer je de cultuur en taal en voel je je hier niet thuis? Dan zoek je een ander onderkomen!

En ook verdere uitspraken van AEL doet me sterk denken aan uitspraken van terroristische groeperingen. Mensen mogen geloven wat ze willen maar dat doen ze maar thuis.

AEL zal de kloof tussen geloof alleen vergroten.

Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!
pi_8945777
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 07-03-2003 23:11]

pi_8945807
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:09 schreef E-ric het volgende:
De komst van AEL gaat het samenleven alleen vermoeilijken. Ze zijn goed op weg om juist Nederlandse mensen te laten afkeren van allochtonen. Tenminste als ik naar mijzelf kijk.
Waarom zie je de AEL als het toonbeeld van "de allochtoon", en waarom kijk je elke allochtoon aan op de flauwekul die de AEL verkoopt ?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 23:14:49 #89
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8945906
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom zie je de AEL als het toonbeeld van "de allochtoon", en waarom kijk je elke allochtoon aan op de flauwekul die de AEL verkoopt ?

Hij zegt helemaal niet dat de AEL het toonbeeld van 'de allochtoon' is, noch dat hij iedere allochtoon erop aankijkt. Dat maak jij ervan.

Hij zegt dat de AEL de verhoudingen op de spits drijft, en daar heeft hij gelijk in.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8946021
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:14 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Hij zegt helemaal niet dat de AEL het toonbeeld van 'de allochtoon' is, noch dat hij iedere allochtoon erop aankijkt. Dat maak jij ervan.

Hij zegt dat de AEL de verhoudingen op de spits drijft, en daar heeft hij gelijk in.

Ben ik dan blind of zo ?
quote:
Ze zijn goed op weg om juist Nederlandse mensen te laten afkeren van allochtonen. Tenminste als ik naar mijzelf kijk.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 23:20:38 #91
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8946064
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Ben ik dan blind of zo ?
[..]

Blijkbaar wel, nergens staat daar of kan je concluderen dat hij zegt dat de AEl ´de allochtoon´ vertegenwoordigt. Alleen wel dat de AEl de verhouding allochtoon-autochtoon op de spits drijft.

En dat zal het CjID je kunnen beamen.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8946164
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:20 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, nergens staat daar of kan je concluderen dat hij zegt dat de AEl ´de allochtoon´ vertegenwoordigt. Alleen wel dat de AEl de verhouding allochtoon-autochtoon op de spits drijft.

En dat zal het CjID je kunnen beamen.

Tuurlijk X-ray.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 23:25:53 #93
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8946213
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Tuurlijk X-ray.

Zwaktebod om het zo af te doen, gellytje.
Maar ja, dat zijn wel wel van je gewend als het lastig wordt.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 23:30:20 #94
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8946318
Arabisch en Turks zijn trouwens al talen die je kan kiezen voor je eindexamen, daar is niks nieuws aan.
All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
pi_8946334
Idd thanks, ik zeg idd niet dat het om alle allochtonen gaat maar om de verhouding tussen autochtonen en allochtonen. Ik denk dat door de AEL er een generalisatie gaat plaatsvinden waardoor de verstandhouding zou kunnen veranderen tussen autochtone en allochtone mensen.
Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!
pi_8946347
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:09 schreef E-ric het volgende:
Ik heb het idee dat sommigen zich maar al te graag laten afkeren. De zogenaamde opkomst van de AEL wordt door die sommigen met beide handen aangegrepen om hun vooroordeeltjes met betrekking tot 'de allochtonen' (whatever that maybe) te kunnen spuien. Wat dat betreft levert de AEL zeker geen goede bijdrage aan het samen-leven. Maar dat geldt misschien nog wel meer voor degenen die zich met gespeelde verontwaardiging maar al te graag laten opnaaien door de AEL. Je moet toch ergens je bestaansrecht aan ontlenen.

Let op, een nuancerende opmerking. Ogen dus maar weer even gesloten houden als je dat niet wilt lezen. De AEL bestaat volledig uit allochtonen. Echter niet elke allochtoon heeft zich aangesloten of zal zich aansluiten bij de AEL. Lang niet elke allochtoon.

pi_8946375
ja maar deze talen tellen niet mee als vak als ik mij niet vergis, je kan ze wel kiezen maar je slaagt er niet mee. Zoals je ook een 8e vak zou kunnen kiezen maar deze voor spek en bonen is.
pi_8946379
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:25 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Zwaktebod om het zo af te doen, gellytje.
Maar ja, dat zijn wel wel van je gewend als het lastig wordt.

Het is moeilijk discussieren met iemand met een plaat muur voor zijn hoofd. En dan heb ik het niet over Gelly.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 23:33:45 #99
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8946391
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:33 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het is moeilijk discussieren met iemand met een plaat muur voor zijn hoofd. En dan heb ik het niet over Gelly.

Ik wel.
En ik heb tenminste nog de moeite genomen Jahjah en zijn vrienden persoonlijk te gaan bezoeken.

Wie heeft er dan een plaat voor zijn kop? Het CjID zeker ook?

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 07-03-2003 23:35]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8946409
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:30 schreef OK_DAN het volgende:
Arabisch en Turks zijn trouwens al talen die je kan kiezen voor je eindexamen, daar is niks nieuws aan.
Het lijkt me ook geen enkel probleem dat dat bestaat. Toch? Heeft iemand die deze vakken niet wil doen een nadeel als mensen die het wel willen kiezen het kunnen kiezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')