quote:Je mag het zo vaak kwijt als je wilt, daar is dit topic voor. Hoe staat het er nu voor? Heb je nu uiteindelijk nog besloten Nicorette te nemen of ben je kouwe kalkoen gegaan?
Op zaterdag 12 april 2003 00:11 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik hou het wel vol hoor, maar ik moet toch even kwijt dat het afkicken echt loodzwaar is,steeds die rotgedachten aan "het roken"
Maar ja, ik moest het even kwijt...
Sterkte
ook voor niikky en boomsmurf natuurlijk
Poll: Stoppen met roken: wat is jou reden/wat was jou reden?
quote:Die Nicorette kauwgom gaf weinig voldoening,meer een brandende maag,dus alleen als ik er echt behoefte aan heb,neem ik er 1
Op maandag 14 april 2003 09:26 schreef Parabola het volgende:[..]
Je mag het zo vaak kwijt als je wilt, daar is dit topic voor. Hoe staat het er nu voor? Heb je nu uiteindelijk nog besloten Nicorette te nemen of ben je kouwe kalkoen gegaan?
Sterkte
ook voor niikky en boomsmurf natuurlijk
quote:Uitgaan levert in het begin idd moeilijke momenten op, je kan rokende mensen dan moeilijk vermijden en je associeert uitgaan ws ook met zelf roken. Sterk dat je dat toch volhoudt!
Op maandag 14 april 2003 14:58 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Die Nicorette kauwgom gaf weinig voldoening,meer een brandende maag,dus alleen als ik er echt behoefte aan heb,neem ik er 1
Maar afgelopen zaterdag had ik het heel moeilijk,vooral tijdens het uitgaan,iedereen rookt en je wordt bedwelmd door de rook
Maar het zijn momenten en nu is het weer heel makkelijk, en het wordt ook steeds makkelijker om niet te roken
Laten we hopen dat dit zo blijft, ik haat alleen het feit dat je er zo vaak mee geconfronteerd wordt op straat en dat de gedachten aan het roken of een sigaret maar in je hoofd blijven rondspoken...
Op andere momenten dan uitgaan wil het wel eens helpen om iets te gaan doen waar je je erg op moet concentreren (ook al lukt dat nou juist in de eerste paar weken zo beroerd). Op het moment dat het toch lukt om je te concentreren, 'vergeet' je simpelweg te roken. Sporten heeft dit effect ook. Voor sommige mensen helpt ook water drinken om het 'honger-gevoel' van de fysieke verslaving wat te dempen.
Verder raad ik je aan te stoppen met die kauwgom. Je dient je lichaam periodiek nicotine toe, waardoor je de verslaving in stand houdt. Zo kwel je jezelf alleen.
Succes
ben nu een week en 16 uur verder en still going strong!
Het lijkt inderdaad wel alsof het na 5 dagen makkelijker begint te worden
quote:Dat is idd een veelgehoorde klacht
Op maandag 14 april 2003 15:36 schreef Tjum het volgende:
Tjum is ook op 6 april jl. gestopt!ben nu een week en 16 uur verder en still going strong!
Het lijkt inderdaad wel alsof het na 5 dagen makkelijker begint te worden
Succes Tjum
quote:Een maand later nu Kwark !!!
Op maandag 10 maart 2003 14:16 schreef Kwark het volgende:
Hmm, ik sta nog in de lijst zie ik...maar ik was alweer begonnenMAARRR...
Ik heb net m'n laatste uitgemaakt
Kwark is per 10 maart 2003, 14:00 uur roker-af!
Ik blijf hier wel posten hoe het gaat...
Laat eens horen hoe het nu gaat? Geeft niet op!
quote:Ik heb het nooit eerder gehoord, maar het zou kunnen. Een van de negatieve effecten van roken is dat je bloedsomloop minder goed wordt. Stoppen met roken zou dan moeten leiden tot een betere bloedsomloop, en dat kan gepaard gaan met tintelen. Aan de andere kant, ik zou niet verwachten dat zoiets al binnen een paar dagen merkbaar is. Het kan dus ook iets heel anders zijn.
Op woensdag 16 april 2003 08:50 schreef Dandelion het volgende:
Hallo. Ik ben sinds afgelopen vrijdag 23.00 uur aant het stoppen, en ik moet zeggen dat het me eigenlijk best mee valt, ik had het veel erger verwacht...
Alleen heb ik 2 vraagjes:
- Ik heb continue een soort van 'jeuk' in mijn spieren, een beetje zo'n gevoel als wanneer je been slaapt zeg maar. Is dat een gevolg van het stoppen?
quote:Dit is een normaal verschijnsel bij stoppers. Een dag of 5 na het stoppen ben je ws wel verlost van de ergste lichamelijke afkickverschijnselen.
- Afgelopen 2 nachten heb ik dus bar slecht geslapen. Vanacht stond ik me dus om 2.18 uur aan te kleden, ipv om 6.18 uur...Wordt gewoon elk uur wakker enzo. Is dit een gevolg van het stoppen? Zo ja, hoe lang nog...
Succes en sterkte
quote:Hou je er rekening mee dat je, ook als je wel goede afspraken met jezelf maakt, je lichaam van nicotine blijft voorzien? Je mag er op rekenen dat je dan langer (of vaker opnieuw) last krijgt van lichamelijke ontwenningsverschijnselen. Je werpt een extra hindernis op een toch al moeilijk traject.
Op woensdag 16 april 2003 11:51 schreef Wolter het volgende:
Hallo! Ik ben ook zo zwak.. kon t niet meer volhouden en ben daarom maar gestopt met roken.. Zwak he?!Nee das flauw! Kben idd gestopt met roken.. Ik blow nog wel.. Maar heb daar hele duidelijk afspraken met mijzelf over gemaakt zodat t geen vervanging wordt van nicotine (vindt puur niet lekker).. Mag ik op t lijstje?
quote:1 van de dingen die helpen om geen/minder last van ontwenningsverschijnselen te hebben, is dingen doen waar je je bij moet concentreren. Zo'n lijstje als jij noemt, is een hele goede manier daar voor. Zet je het ff in dit topic als je het afhebt?
Ben trouwens gestoppen omdat ik t irri vond dat ik afhankelijk was van sigaretten.. Heb gisteravond mn laatste gerookt.. Misschien is t handig om een lijstje te maken met dingen die ervoor zorgen dat je zin hebt om te roken?! Zodat je die kan vermijden..
Ik weet niet of dit al gebeurt is.. Heb nu ff geen tijd om 11*11 bladzijden te lezen.. krijg ik veel te veel zin in een sigaret volgens mij..
-Koffie!
-Grapefruit
-Sex!
btw aan koffie zonder roken wen je vrij snel, omdat je voortaan de koffie ook proeft.
quote:Heb vroeger van de huisarts zo'n lijstje gehad met dingen die je niet moet eten en welke wel.. Vitamine D helpt ook om te stoppen volgens mij.. Misschien dat andere mensen nog dingen weten op te noemen.. En ja, ik weet zeker dat ik niet kan stoppen met roken als ik ook stop met blowen.. Klinkt heel zwak, maar tis gewoon teveel op dat moment.. Maar tis nu zeker niet dat ik 's ochtends of 's middags al een joint op steek, omdat ik zin in een sigaret heb.. Dan ben je fout bezig denk ik..
Op woensdag 16 april 2003 12:52 schreef Parabola het volgende:[..]
Hou je er rekening mee dat je, ook als je wel goede afspraken met jezelf maakt, je lichaam van nicotine blijft voorzien? Je mag er op rekenen dat je dan langer (of vaker opnieuw) last krijgt van lichamelijke ontwenningsverschijnselen. Je werpt een extra hindernis op een toch al moeilijk traject.
[..]1 van de dingen die helpen om geen/minder last van ontwenningsverschijnselen te hebben, is dingen doen waar je je bij moet concentreren. Zo'n lijstje als jij noemt, is een hele goede manier daar voor. Zet je het ff in dit topic als je het afhebt?
btw aan koffie zonder roken wen je vrij snel, omdat je voortaan de koffie ook proeft.
quote:Ik geloof best dat je die discipline op kunt brengen, maar je blijft je lichaam nicotine geven, dus je houdt de verslaving tot op zekere hoogte in stand. Niet onmogelijk, wel veel moeilijker.
Op woensdag 16 april 2003 13:51 schreef Wolter het volgende:[..]
Heb vroeger van de huisarts zo'n lijstje gehad met dingen die je niet moet eten en welke wel.. Vitamine D helpt ook om te stoppen volgens mij.. Misschien dat andere mensen nog dingen weten op te noemen.. En ja, ik weet zeker dat ik niet kan stoppen met roken als ik ook stop met blowen.. Klinkt heel zwak, maar tis gewoon teveel op dat moment.. Maar tis nu zeker niet dat ik 's ochtends of 's middags al een joint op steek, omdat ik zin in een sigaret heb.. Dan ben je fout bezig denk ik..
ook moet ik ff in de gaten houden dat ik niet meer ga blowen.. Waarom worden de ontwenningsverschijnselen..
quote:Niet zomaar, maar bedenk wel dat de verslaving begint bij die eerste sigaret. Stel jezelf de volgende vragen:
K heb eigenlijks nog een vraag: T lijkt me fijn om na t stoppen, dus over een jaartje ofzo.. gewoon af en toe een sigaret te kunnen roken.. Veel mensen uit mn groep kunnen dat.. Maar is dat verstandig? Ben je zomaar weer verslaafd?
quote:Is verslaving bij roken niet met regelmaat een sigaret opsteken? Denk dat t af en toe wel lekker zou zijn en gezellig om een sigaret mee te roken.. Denk dat ik wel gestopt ben omdat t in geen verhouding zou staan met hetgeen wat ik nu rook (pakje per dag).. reactie graag..
Op woensdag 16 april 2003 13:58 schreef Parabola het volgende:[..]
Ik geloof best dat je die discipline op kunt brengen, maar je blijft je lichaam nicotine geven, dus je houdt de verslaving tot op zekere hoogte in stand. Niet onmogelijk, wel veel moeilijker.
[..]
Maar waarom is t dan met nicotinekauwgom makkelijker om te stoppen? En zou die ene sigaret echt mijn hele nictonine verslaving kunnen oplossen?Niet zomaar, maar bedenk wel dat de verslaving begint bij die eerste sigaret. Stel jezelf de volgende vragen:
-Waarom zou ik mezelf kwellen?
-Waarom denk ik dat het fijn is om na het stoppen nog af en toe een sigaret te roken?
-Ben ik dan wel echt gestopt?
quote:Mijn ervaring: af en toe roken wordt vanzelf regelmatig roken. Ook mijn ervaring: 1 x definitief afscheid nemen geeft je de allerduidelijkste grens die je jezelf kan stellen. Als je nu al weet dat je roken over een jaar lekker en gezellig gaat vinden, neem je niet defnitief afscheid van je bestaan als roker. Er schijnen mensen te zijn die op die manier met roken om kunnen gaan. Ik ken ze alleen van horen zeggen en vaak blijkt het dan om mensen te gaan die al vanaf het begin alleen 'voor de gezelligheid' roken. Die hebben dus geen lichamelijke verslaving.
Op woensdag 16 april 2003 14:32 schreef Wolter het volgende:[..]
Is verslaving bij roken niet met regelmaat een sigaret opsteken? Denk dat t af en toe wel lekker zou zijn en gezellig om een sigaret mee te roken.. Denk dat ik wel gestopt ben omdat t in geen verhouding zou staan met hetgeen wat ik nu rook (pakje per dag).. reactie graag..
btw. Kun je mij uitleggen waarom roken lekker en/of gezellig is?
quote:Definitief van iemand afscheid nemen is ook moeilijker dan wanneer je weet dat je iemand of iets weer gaat zien.. K vind roken gezellig (denk omdat je op dat moment allemaal t zelfde doet (?) ), t relaxt en tis een bezigheid als je je verveelt.. En omdat ik natuurlijk verslaafd ben..
Op woensdag 16 april 2003 14:41 schreef Parabola het volgende:[..]
Mijn ervaring: af en toe roken wordt vanzelf regelmatig roken. Ook mijn ervaring: 1 x definitief afscheid nemen geeft je de allerduidelijkste grens die je jezelf kan stellen. Als je nu al weet dat je roken over een jaar lekker en gezellig gaat vinden, neem je niet defnitief afscheid van je bestaan als roker. Er schijnen mensen te zijn die op die manier met roken om kunnen gaan. Ik ken ze alleen van horen zeggen en vaak blijkt het dan om mensen te gaan die al vanaf het begin alleen 'voor de gezelligheid' roken. Die hebben dus geen lichamelijke verslaving.
btw. Kun je mij uitleggen waarom roken lekker en/of gezellig is?
Eergisteren het boek op internet bestel: "stoppen met roken" van Allen Carr
Vanmorgen werd die al door de postbode bezorgd en heb al een stuk gelezen buiten in het zonnetje.
Tot nu toe een prettig boek om te lezen, herkenbaar en soms zelfs lachwekkend.
(misschien de zenuwen dat ik er straks echt van af ben)
Hij raadt trouwens aan gewoon te blijven roken tijdens het lezen van het boek.
Als ik hem straks uit heb zou ik er van af moeten zijn *slik* langzaam lezen dan maar
Dat maakt vandaag de derde nicotine loze dag en ik voel me KUT.
Koppijn, hoesten, griepperig, ik heb alle ontwenningsverschijnselen ![]()
Diesel
quote:Tja, leuk is anders. Nog een paar daagjes, tegen het weekend ga je je beter voelen, en dat blijft alleen maar beter worden
Op woensdag 16 april 2003 15:30 schreef Diesel het volgende:
Ik ben zondag de laatste gerookt.Dat maakt vandaag de derde nicotine loze dag en ik voel me KUT.
Koppijn, hoesten, griepperig, ik heb alle ontwenningsverschijnselen
Diesel
quote:Vergeten is een goed teken
Op woensdag 16 april 2003 15:59 schreef Zooi het volgende:
Helemaal vergeten:1 jaar en 2 dagen.
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |