Maar dit is bijna ALLES dat er over roken te vinden is op internet (of ik zoek gewoon niet goed?)! Ik wil graag wat meer info over wat er precies gebeurt op het moment dat je de rook binnenkrijgt, welke hormonen gevormd / gekilled worden, waarom de stofwisseling sneller gaat, etc.
Iemand een idee waar ik wat diepere informatie kan vinden? Alvast hartelijk bedankt voor de reactie!!
quote:www.vanrokenkrijgjekanker.nl
Iemand een idee waar ik wat diepere informatie kan vinden
Goeje site met zeer veel info over roken en ziektes enzo
sterke maag verhaal
stel longen ... niet echt meer mooi zachtroze zoals het zou moeten zijn
[Dit bericht is gewijzigd door Haanibal op 02-03-2003 20:03]
quote:beetje lomp
Op zondag 2 maart 2003 20:02 schreef LORICKWAADDEMPER het volgende:
www.kankerinjelongen.nl
Bijvoorbeeld: benzeen. De molekulen van deze stof voelen zich erg prettig tussen de strengen van je DNA. Het gevolg is, dat bij het delen van deze cel fouten ontstaan in het DNA (wat kan leiden tot kanker) of dat de cel helemaal niet meer kan delen (wat tot gevolg heeft dat je longweefsel op die plaats niet kan herstellen).
En nu een long van een persoon die gerookt heeft en aan longkanker is overleden. De witte plekken zijn de kankergezwellen waaran de persoon in kwestie is overleden. De zwarte gedeelten zijn de oorzaak van langdurig roken.
Bron: http://whyquit.com/joel
Daar staat trouwens nog veel meer onderzoek.... men heeft o.a. een machine die 2000 sigaretten per dag kan roken. Na 1 dag hebben ze dan een fles met een laagje teer. Als test hebben ze o.a. een verdunde vorm van deze teer op de huid van muizen gesmeerd - 60% van de muizen kreeg hierdoor kanker.
Er bestaat GEEN GOEDE REDEN om te roken. Punt uit.
quote:dierenmishandeling
Op donderdag 6 maart 2003 06:22 schreef maartena het volgende:
Een normale long van iemand die zijn hele leven in een (Amerikaanse) grote stad heeft gewoond. De zwarte vlekjes aan de bovenzijde van de long zijn de oorzaak van de luchtvervuiling aan welke de eigenaar van de long tientallen jaren heeft blootgestaan door simpelweg in een grote stad te wonen.
En nu een long van een persoon die gerookt heeft en aan longkanker is overleden. De witte plekken zijn de kankergezwellen waaran de persoon in kwestie is overleden. De zwarte gedeelten zijn de oorzaak van langdurig roken.
Bron: http://whyquit.com/joelDaar staat trouwens nog veel meer onderzoek.... men heeft o.a. een machine die 2000 sigaretten per dag kan roken. Na 1 dag hebben ze dan een fles met een laagje teer. Als test hebben ze o.a. een verdunde vorm van deze teer op de huid van muizen gesmeerd - 60% van de muizen kreeg hierdoor kanker.
quote:Euh, sommige mensen vinden het lekker?
Op donderdag 6 maart 2003 06:22 schreef maartena het volgende:
[...]
In die trant:
[cAPS] ER BESTAAT GEEN GOEDE REDEN OM SNOEP TE ETEN! [/cAPS]
Roken: cuz this is real life!
quote:De eerste keer vinden ze het anders nooit lekker, ze vinden het lekker omdat ze verslaafd zijn en hun lichaam er naar vraagt...
Op donderdag 6 maart 2003 07:01 schreef bolivian het volgende:[..]
Euh, sommige mensen vinden het lekker?
In die trant:
[cAPS] ER BESTAAT GEEN GOEDE REDEN OM SNOEP TE ETEN! [/cAPS]Roken: cuz this is real life!
quote:Van het eten van snoep gaan je longer er niet zo uit zien als het tweede plaatje.... en dat is ook het echte leven.
Op donderdag 6 maart 2003 07:01 schreef bolivian het volgende:[..]
Euh, sommige mensen vinden het lekker?
In die trant:
[cAPS] ER BESTAAT GEEN GOEDE REDEN OM SNOEP TE ETEN! [/cAPS]Roken: cuz this is real life!
Ik blijf er bij: er is geen goede reden om te roken. Dat het lekker is is een slechte reden. Vraag iedere junk maar: een heroine trip is ook erg lekker.... dat betekend nog niet dat het een goede reden is om het dan maar te gebruiken.
Maar goed, het zijn mijn longen niet..... Alhoewel ik zelf 8 jaar gerookt heb, en de komende 5 jaar (ben 5 jaar geleden gestopt) nog steeds een verhoogd risico heb op longkanker. Het duurt gemiddeld 7 tot 10 jaar voordat je longen zichzelf "gerepareerd" hebben. En dan nog blijft de kans aanwezig, want al het teer krijg je er niet uit.... er blijft altijd wel een klein beetje zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |