Nu zit ik dus nog steeds zonder licht in de keuken. Iemand enig idee hoe ik de boel weer aan de gang krijg?
quote:Ja maar waarom zit ik dan nog wel vrolijk te Fokken nu?
Op zondag 2 maart 2003 13:38 schreef Billy_daKid het volgende:
Stroomstoring.
Heel misschien is het je bekabeling (toevallig geen electrisch kooktoestel, dan kan het zijn dat ie iets teveel heeft getrokken, waardoor er bekabeling is doorgesmolten).......
Zoiets????
quote:Zeer lokale stroomstoring..
Op zondag 2 maart 2003 13:38 schreef T_R_I_P het volgende:[..]
Ja maar waarom zit ik dan nog wel vrolijk te Fokken nu?
quote:LOL
Op zondag 2 maart 2003 13:39 schreef Billy_daKid het volgende:[..]
Zeer plaatselijke stroomstoring..
quote:Nee dat was dus het maffe, aardlek IS er dus niet uitgeslagen maar alleen die ene groep doet het niet. Rest van het huis doet alles het nog...
Op zondag 2 maart 2003 13:38 schreef dracoon het volgende:
maar je aardlek is toch afgeslagen, dan doet helemaal niets het meer op die groep. Probeer hem weer terug te zetten. Lukt dit niet dan is er dus een app. wat niet goed functioneert (stroom laat weglekken, bijvoorbeeld via een mensje). Trek al je apps los, zet je aardlek terug en een voor een insteken. op een gegeven moment slaat je aardlek weer uit en dat is de boosdoener.Heel misschien is het je bekabeling (toevallig geen electrisch kooktoestel, dan kan het zijn dat ie iets teveel heeft getrokken, waardoor er bekabeling is doorgesmolten).......
Zoiets????
quote:Hoeveel hoofdzekeringen heb je? Het zou kunnen zijn dat je er twee (of drie) hebt, waarvan er nu één doorgeslagen is. Dit kan je NIET zomaar zien (tenzij je hoofdzekeringenkast doorzichtig is).
Op zondag 2 maart 2003 13:41 schreef T_R_I_P het volgende:[..]
Nee dat was dus het maffe, aardlek IS er dus niet uitgeslagen maar alleen die ene groep doet het niet. Rest van het huis doet alles het nog...
Kijk even vóór je meter, daar zit een al-dan-niet doorzichtig kastje. Als je de hoofdzekeringen kan zien, kijk dan even of deze nog goed zijn.
Een kapotte patroonzekering kan je herkennen aan het feit dat het dopje (een heel klein dingetje (2 mm) achterop de zekering) weg is of los hangt.
Als het je niet helpt om alle zekeringen en de aardlekschakelaar even heen en weer te halen, dan ontkom je er denk ik niet aan om de lokale electratransporteur(1) te bellen. Hoofdzekeringen moet je NIET zelf aanzitten, het is niet moeilijk, het is niet gevaarlijk, maar het is erg onverstandig om de verzegeling van deze kast te doorbreken. Voor je het weet word je verdacht van stroomdiefstal (illegaal tappen)
(1) tegenwoordig hoeft de transporteur niet meer de leverancier te zijn. Je moet degen hebben die over de leidingen gaat, er zal waarschijnlijk op/bij de meter wel een stickertje zitten met het storingsnummer.
quote:Het kan ook zijn dat de spiraal van het warmteëlement van een kookplaat kapot is en tegen de rand (massa) zit. Dat heb ik vroeger ook eens meegemaakt.
Op zondag 2 maart 2003 13:38 schreef dracoon het volgende:
Heel misschien is het je bekabeling (toevallig geen electrisch kooktoestel, dan kan het zijn dat ie iets teveel heeft getrokken, waardoor er bekabeling is doorgesmolten).......
quote:Bedankt voor de uitleg. Maar ik heb nou juist niet meer van die zekeringen waar je iets aan kan zien (geen poceleinen knoppen met zekeringen erin). Maar een hele rits schakelaars waarvan de eerste de aardlek voor die groep is.
Op zondag 2 maart 2003 13:52 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
[..]
Maar er zit niks anders op dan vanvond chinees te gaan halen en morgen maar eens te gaan bellen met die servicemonteur.
quote:Morgen? Vandaag nog!
Op zondag 2 maart 2003 14:02 schreef T_R_I_P het volgende:[..]
Maar er zit niks anders op dan vanvond chinees te gaan halen en morgen maar eens te gaan bellen met die servicemonteur.
Je ontkomt er niet aan om de storingsdienst te bellen van je lokale elktriciteits bedrijf of te wachten tot maandag.
quote:ja, dan heb je een fornuisgroep. Dat yijn 2 eindgroepen, die met een soort beugeltje aan elkaar zitten. Als je z'on ding hebt, hebje waarschgijnlijk maar 1 fase aansluiting, dus kan het niet de hoofdzekering zijn.
Op zondag 2 maart 2003 17:48 schreef Jorma het volgende:
Weet niet of het bij jou het geval is, maar bij sommige groepenkasten zit een dubbele beveiliging in de groep-knoppen. Je moet dan 2 schakelaars omzetten die in hetzelfde scharnier zitten, over elkaar heen.
Beetje vaag verhaal, maar probeer het eens bij een andere groep uit zou ik zeggen.
Ik zou idd morgen bellen, want vandaag in het een beetje duur (weekenddienst) als je tenminste zeker weet dat het niet een hoofdzekering is (hoofdzekeringen zijn van de Nuon)
Denk toch dat je de betreffende groep eens uit moet schakelen en weer in moet schakelen, enzo ook met de aardlek.
Laat je wel ff weten wat het was?
groetjes!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |