Grote vieze muggen die om mijn hoofd zoemen en op mijn oog proberen te steken!
Nou dacht ik: als het maar even flink vriest gaan ze wel allemaal kapot maar nee hoor
Ik woon niet in de tropen maar gewoon in Amsterdam in een oud koud benedenhuis. Die rotbeesten komen uit het grondwater onder de huizen vandaan gekropen als je het mij vraagt. Nare grachtenmuggen met gestreepte poten. Monsters die zich vermeerderen in putjes en vergeten bakjes regenwater in de moerassige mossige donkere binnentuinen. Onuitroeibare griezels. Echt niet normaal.
Is het een landelijk muggenfenomeen? Heb jij het ook al en wat doe jij er aan? Is dit een zaak voor de volksgezondheid en zal ik de GG&GD waarschuwen?
Scheld hier op de mug en kom met tips!
quote:KUTMUGGEN!!!
Op zondag 2 maart 2003 12:05 schreef Lurky het volgende:
Scheld hier op de mug
heb ze zelf nog niet gezien, maar het verschilt bij mij thuis ook erg per jaar, de ene zomer heb ik er geen last van, de andere zomer blijf ik ze doodslaan, maar volgens mij reincarneren ze dan weer in een seconde of vijf, niet tegen op te slaan...
quote:Mijn huis stikt al van de muggen..:{
Op zondag 2 maart 2003 12:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
muggen in maart??? Ben je onlangs in de tropen geweest en heb je eitjes megenomen ofzo? Ik heb nog nooit muggen gezien in maart in Nederland.
Elke avond voor het slapen gaan ff mijn kamer vergassen wil nog wel eens helpen
quote:Hier zoemen de muggen al de hele winter rond. Zelfs als het bijna vriest.
muggen in maart??? Ben je onlangs in de tropen geweest en heb je eitjes megenomen ofzo? Ik heb nog nooit muggen gezien in maart in Nederland.
quote:Dit is een langpootmug, die steken niet...
Op zondag 2 maart 2003 12:05 schreef Lurky het volgende:
Ik heb ze ook weer in huis, ik dacht dat die krengen pas kwamen als het buiten broeierig is...
Elfstedentochtmuggen zeg maar...
quote:De afgebeelde mug is een steekmug volgens het plaatje. Die steken weldegelijk. Ik heb er al 1 bij mijn oor gedood door op mijn gezicht te slaan en hem zo te pletten.
Op zondag 2 maart 2003 12:30 schreef Reintje het volgende:[..]
Dit is een langpootmug, die steken niet...
Langpootmuggen hebben veel langere poten en grotere vleugels:
Langpootmuggen zijn nuttig: ze jagen in de lucht op insecten die ze in hun lange poten vangen. Onder andere muggen zijn hun prooi.
quote:Van deze website:
Op zondag 2 maart 2003 12:14 schreef LowJoe het volgende:
je moet inderdaad die stilstaande poeltjes en water weg halen!
Hier staat het water al meer dan 700 jaar!
Ik kan niet meer doen dan ze mug voor mug te doden. Spuiten is geen optie.
quote:Een hor kopen... en hopen dat ze niet met je naar binnen komen.
Op zondag 2 maart 2003 13:03 schreef Lurky het volgende:[..]
Van deze website:
Voorkomen:
Op alle plaatsen waar water langer dan een week blijft staan, kunnen muggen zich ontwikkelen. Maak dus deze plekken droog, denk ook aan emmers, bloembakken, goten enz. Lekkages opheffen.Hier staat het water al meer dan 700 jaar!
Ik kan niet meer doen dan ze mug voor mug te doden. Spuiten is geen optie.
quote:Hier waren laatst al een hoop aan het rondvliegen! Misschien komt het door de zon:
Mijn broer had vanacht een wesp op zijn kamer! Is ook wel een beetje raar! Komt denk door de klimaatsveranderingen!
Ik sla nooit muggen dood en zet ze gewoon naar buiten of laat hem vangen door de spinnen op mijn kamer
Uitroeiën die handel!
oja, en waarom steken ze altijd MIJ en niet eens mijn vriend, als ik er niet ben wordt iw misschien 1x gestoken, als ik er wel ben dan zit ik onder.. en hij heeft geen enkele!
quote:Dan heb jij zoet bloed en hij niet
Op maandag 3 maart 2003 17:56 schreef shavirah het volgende:
Ah weer zo'n ding waar ik net zo bang voor ben als spinnen.. Altijd dat gezoem om je oren, doe je het licht aan zijn ze al weer weg, en waarom steken ze altijd op mijn oogleden? Door een lichte allergie krijg ik grotere bulten dan normaal.. wordt je weer eens wakker met een dik ook.. ( en dan maar uitleggen dat je gewoon gestoken bent door zo'n verdomde mug..)Uitroeiën die handel!
oja, en waarom steken ze altijd MIJ en niet eens mijn vriend, als ik er niet ben wordt iw misschien 1x gestoken, als ik er wel ben dan zit ik onder.. en hij heeft geen enkele!
Ik ben ook zo'n ongelukkige die populair is bij die rotbeesten, trouwens.
Ik heb nog geen enkele mug gezien eigenlijk. Vanmiddag wel een bromvlieg die me lastig aan t vallen was tijdens sport
quote:Ik meen het wel!
Op maandag 3 maart 2003 17:49 schreef Athanasia het volgende:Ooooh nee he, dat meen je niet ik haat die *** beesten
quote:dan zitten wij toch best wel goed he.. Julianadorp.. ook nog geen mug gezien
Op zondag 2 maart 2003 12:09 schreef moussy het volgende:
Ik heb hier eerlijk gezegd nog geen mug gezien en hier is in Den Helder, niet ver van zee af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |