abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8809825
Ze steken nu alweer. Eind februari had ik de eerste in huis, gisteren de 2e en net sloeg ik nummer 3 dood.

Grote vieze muggen die om mijn hoofd zoemen en op mijn oog proberen te steken!
Nou dacht ik: als het maar even flink vriest gaan ze wel allemaal kapot maar nee hoor

Ik woon niet in de tropen maar gewoon in Amsterdam in een oud koud benedenhuis. Die rotbeesten komen uit het grondwater onder de huizen vandaan gekropen als je het mij vraagt. Nare grachtenmuggen met gestreepte poten. Monsters die zich vermeerderen in putjes en vergeten bakjes regenwater in de moerassige mossige donkere binnentuinen. Onuitroeibare griezels. Echt niet normaal.

Is het een landelijk muggenfenomeen? Heb jij het ook al en wat doe jij er aan? Is dit een zaak voor de volksgezondheid en zal ik de GG&GD waarschuwen?

Scheld hier op de mug en kom met tips!

† In Memoriam † zondag 2 maart 2003 @ 12:09:54 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_8809892
Ik heb hier eerlijk gezegd nog geen mug gezien en hier is in Den Helder, niet ver van zee af.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_8809949
Ik heb ze ook al gezien. Dat belooft weinig goeds voor deze zomer
pi_8809957
Het is een sprookje dat als het maar goed vriest ze dood vriezen!!Kijk maar eens in het hoge noorden van Zweden of Finland!Daar stikt het van de muggen in de zomer!!En daar word het al gauw -30 of -40!Nee,je moet inderdaad die stilstaande poeltjes en water weg halen!En dat ze nu al je belagen komt omdat het in de steden nou eenmaal warmer is!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  zondag 2 maart 2003 @ 12:15:20 #5
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_8809978
muggen in maart??? Ben je onlangs in de tropen geweest en heb je eitjes megenomen ofzo? Ik heb nog nooit muggen gezien in maart in Nederland.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_8809991
quote:
Op zondag 2 maart 2003 12:05 schreef Lurky het volgende:

Scheld hier op de mug

KUTMUGGEN!!!

heb ze zelf nog niet gezien, maar het verschilt bij mij thuis ook erg per jaar, de ene zomer heb ik er geen last van, de andere zomer blijf ik ze doodslaan, maar volgens mij reincarneren ze dan weer in een seconde of vijf, niet tegen op te slaan...

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  zondag 2 maart 2003 @ 12:19:12 #7
30083 IP
Same thing we do every night
pi_8810032
quote:
Op zondag 2 maart 2003 12:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
muggen in maart??? Ben je onlangs in de tropen geweest en heb je eitjes megenomen ofzo? Ik heb nog nooit muggen gezien in maart in Nederland.
Mijn huis stikt al van de muggen..:{

Elke avond voor het slapen gaan ff mijn kamer vergassen wil nog wel eens helpen

They're Pinky & the brain, yes Pinky & the Brain
One is a genius, the other's insane
  zondag 2 maart 2003 @ 12:29:59 #8
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_8810192
quote:
Hier zoemen de muggen al de hele winter rond. Zelfs als het bijna vriest.
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
  zondag 2 maart 2003 @ 12:30:23 #9
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_8810201
quote:
Op zondag 2 maart 2003 12:05 schreef Lurky het volgende:

Dit is een langpootmug, die steken niet...

Ik heb ze ook weer in huis, ik dacht dat die krengen pas kwamen als het buiten broeierig is...

Elfstedentochtmuggen zeg maar...

Action is the enemy of thoughts
  zondag 2 maart 2003 @ 12:37:45 #10
20419 dutchmage
ondertitel
pi_8810331
MUGGEN ZUIGEN das alles wat ik er van wil zeggen ( ask my dm for more )
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_8810397
quote:
Op zondag 2 maart 2003 12:30 schreef Reintje het volgende:

[..]

Dit is een langpootmug, die steken niet...

De afgebeelde mug is een steekmug volgens het plaatje. Die steken weldegelijk. Ik heb er al 1 bij mijn oor gedood door op mijn gezicht te slaan en hem zo te pletten.
Maar die poten zijn wel met erg veel knikjes erin. Misschien is dit een betere enge mug:

Langpootmuggen hebben veel langere poten en grotere vleugels:

Langpootmuggen zijn nuttig: ze jagen in de lucht op insecten die ze in hun lange poten vangen. Onder andere muggen zijn hun prooi.

pi_8810778
quote:
Op zondag 2 maart 2003 12:14 schreef LowJoe het volgende:
je moet inderdaad die stilstaande poeltjes en water weg halen!
Van deze website:
Voorkomen:
Op alle plaatsen waar water langer dan een week blijft staan, kunnen muggen zich ontwikkelen. Maak dus deze plekken droog, denk ook aan emmers, bloembakken, goten enz. Lekkages opheffen.

Hier staat het water al meer dan 700 jaar!
Ik kan niet meer doen dan ze mug voor mug te doden. Spuiten is geen optie.

zondag 2 maart 2003 @ 13:15:17 #13
39643 MadRotorHead
Some call me mad...
pi_8810962
Ik was gisteren bij iemand op bezoek in de polder (Almere-Buiten) en daar wemelde het van de muggen. In zijn gang zaten er minimaal 8.
pi_8811016
quote:
Op zondag 2 maart 2003 13:03 schreef Lurky het volgende:

[..]

Van deze website:
Voorkomen:
Op alle plaatsen waar water langer dan een week blijft staan, kunnen muggen zich ontwikkelen. Maak dus deze plekken droog, denk ook aan emmers, bloembakken, goten enz. Lekkages opheffen.

Hier staat het water al meer dan 700 jaar!
Ik kan niet meer doen dan ze mug voor mug te doden. Spuiten is geen optie.

Een hor kopen... en hopen dat ze niet met je naar binnen komen.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_8811230
Dat in Almere Buiten muggen zijn komt dan ook door al die stille watertjes in de buurt,mischien ook door dat er nog gebouwd wordt??
  zondag 2 maart 2003 @ 13:53:16 #16
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_8811738
quote:
Hier waren laatst al een hoop aan het rondvliegen! Misschien komt het door de zon:
zie hier!

Mijn broer had vanacht een wesp op zijn kamer! Is ook wel een beetje raar! Komt denk door de klimaatsveranderingen!

Ik sla nooit muggen dood en zet ze gewoon naar buiten of laat hem vangen door de spinnen op mijn kamer

pi_8811808
Yep, ook hier (Rotterdam) had ik afgelopen week de 1e mug alweer binnenzitten . Het reletief warme weer van de afgelopen weken zal er denk ik voor gezorgd hebben dat die beesten weer actief worden.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_8838555
Ooooh nee he, dat meen je niet ik haat die *** beesten
pi_8838611
ach, ik word toch zo goed als nooit gestoken, dus het zal mij niet boeien zolang ze maar optiefen met hun gezoem .
Gapen werkt aanstekelijk weet je!
pi_8838683
Ah weer zo'n ding waar ik net zo bang voor ben als spinnen.. Altijd dat gezoem om je oren, doe je het licht aan zijn ze al weer weg, en waarom steken ze altijd op mijn oogleden? Door een lichte allergie krijg ik grotere bulten dan normaal.. wordt je weer eens wakker met een dik ook.. ( en dan maar uitleggen dat je gewoon gestoken bent door zo'n verdomde mug..)

Uitroeiën die handel!

oja, en waarom steken ze altijd MIJ en niet eens mijn vriend, als ik er niet ben wordt iw misschien 1x gestoken, als ik er wel ben dan zit ik onder.. en hij heeft geen enkele!

pi_8839195
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:56 schreef shavirah het volgende:
Ah weer zo'n ding waar ik net zo bang voor ben als spinnen.. Altijd dat gezoem om je oren, doe je het licht aan zijn ze al weer weg, en waarom steken ze altijd op mijn oogleden? Door een lichte allergie krijg ik grotere bulten dan normaal.. wordt je weer eens wakker met een dik ook.. ( en dan maar uitleggen dat je gewoon gestoken bent door zo'n verdomde mug..)

Uitroeiën die handel!

oja, en waarom steken ze altijd MIJ en niet eens mijn vriend, als ik er niet ben wordt iw misschien 1x gestoken, als ik er wel ben dan zit ik onder.. en hij heeft geen enkele!

Dan heb jij zoet bloed en hij niet

Ik ben ook zo'n ongelukkige die populair is bij die rotbeesten, trouwens.

pi_8896103
Muggen komen af op een bepaalde lucht!Bij mij wordt ik altijd als eerste gestoken in mijn voeten!En dat terwijl ik toch echt geen zweet voeten heb!Dus als ik maar zorg dat mijn kop al enigste boven het dekbed uit steek wordt ik niet gestoken!Maar ja,ik kan wel eens woelen en dan........
  woensdag 5 maart 2003 @ 21:33:35 #23
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_8896157
spekkendieven steken niet

Ik heb nog geen enkele mug gezien eigenlijk. Vanmiddag wel een bromvlieg die me lastig aan t vallen was tijdens sport

aka Man-Mountain
  donderdag 6 maart 2003 @ 09:54:21 #24
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_8904227
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:49 schreef Athanasia het volgende:
Ooooh nee he, dat meen je niet ik haat die *** beesten
Ik meen het wel!
  donderdag 6 maart 2003 @ 12:53:07 #25
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_8907953
quote:
Op zondag 2 maart 2003 12:09 schreef moussy het volgende:
Ik heb hier eerlijk gezegd nog geen mug gezien en hier is in Den Helder, niet ver van zee af.
dan zitten wij toch best wel goed he.. Julianadorp.. ook nog geen mug gezien
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')