In CITY OF GOD, two boys growing up in this violent neighborhood take different paths: one becomes a photographer, the other a drug dealer. The narrator, Rocket, a poor black kid too frail and scared to become an outlaw but also too smart to be content with an underpaid job, discovers he can see reality with a different eye: the eye of an artist. Eventually he becomes a professional photographer, which is his redemption. Then there is Lil Dice, a kid the same age who already dreams of being Rio de Janeiro's most dangerous criminal. Before long, he will be.
Through Rocket's perspective of life, we understand the humanity of a world apparently condemned to endless violence.
Directed by Fernando Meirelles and based on Paulo Lins' shattering novel Cidade de Deus, CITY OF GOD traces dozens of intertwined stories of love, humor and struggle that reveal the real people inside Rio de Janeiro's drug riddled neighborhoods, or favelas. An extremely powerful interpretation of Lins' book, with tremendous visceral impact and modern significance, the film counts almost exclusively on the acting abilities of youngsters coming from the favelas around Rio. "
quote:IMDB geeft wel meer info...
Op zondag 2 maart 2003 01:56 schreef SEMTEX het volgende:
Weet iemand meer over deze film die zich afspeelt in een brazailiaanse sloppenwijk? hij scheen schokkend te zijn, ik las een recensie in een filmblad en raakte nieuwsgierig. Kon geen ander topic erover vinden...
quote:Cool, bedankt voor je recensie! Ik denk dat ik hem maar 's in de Videotheek ga huren ooit... Mijn vriendje vindt dit vast weer niks
Op zondag 2 maart 2003 02:08 schreef zmooc het volgende:
Ik heb hem gisteren gezien. Hij heet niet City of God maar Citade de Deus (waarom zou je de titel van een Braziliaanse film waarin Spaans wordt gesproken ineens in het engels vertalen?!). Erg prima film, worden wel wat kinderen in doodgeschoten maar in de context van de film is dat niet zo heel erg schokkend eigenlijk. Leuk, spannend, grappig en het is blijkbaar echt gebeurd. En brazilianen zijn nou eenmaal supermooie mensen:) Zeker gaan kijken, zou ik zeggen. De film is trouwens genoemd naar de stad waar het zich afspeelt - geen religieuze praktijken dus.
City of God
Brazilliaans gangster epos
een wanhopige kakelende kip probeert aan de slacht te ontkomen en wordt achtervolgd door pistolentrekkende kinderen.
hiermee begint het verhaal waarin fotograaf Rockett ons meeneemt naar de krottenwijken waar hij opgroeide.
Dertig jaar later heeft zijn jeugd vriendje Li'l het geschopt tot Godfather en gewetenloze moordenaar.
Realistische en indrukwekkende film over geweld, liefde en vrindschap in de beruchte achterbuurten van Rio, verteld met veel vaart en een vleugje glamour.
Brazillie 2002, lengte 130 minuten, regie Fernando Meirellesen Katia Lund, Met Alexandre Rodrigues, Leandro Firmino da Horda
Mwaah vind ik wel goed klinken ik denk dat ik em zelf wel ga kijken als hij in het filmhuis draait.
Maar hij komt pas in april dus ik moet er nog effe op wachten.
Eerst van de week maar eens naar Avalon.
Die draait nu al.
is volgens mij ook super.
quote:Om mezelf maar eens te quoten
Op vrijdag 28 februari 2003 08:18 schreef Gorro het volgende:
Cidade de DeusWat een geweldig goede film was dat zeg. Het gaat over de ghetto van Rio de Janeiro waar we de ontwikkeling van het criminele circuit volgen over een periode van ongeveer 20 jaar. Er zit vrij veel grove actie in. De film is heel kewl ge-edit en sommige scenes zijn egt erg krachtig en maken een diepe indruk. Tot nu toe de beste film van dit jaar en ik verwacht niet dat veel films er dit jaar voorbij gaan.
Een dikke 10-
quote:Ik ben em nu aan het downloaden
Op zondag 2 maart 2003 02:03 schreef SEMTEX het volgende:
Heeft iemand hem ook al gezien?
City.Of.God.2003.DVDRip.XviD.AC3-HLS
maar OMG wat een geweld zeg
kleine kids met oude revolvers en uzi's ![]()
ik wacht op de DVD
quote:hey! ook uit helmond
Op dinsdag 17 juni 2003 17:57 schreef inspiral het volgende:
Ik heb em zojuist gezien. Geweldige filmDeze schiet gelijk mijn all time top 10 binnen! Erg veel geweld en schietpartijen maar die passen precies in het verhaal. Het is ook nog eens gebaseerd op ware gebeurtenissen. Dan valt het hier in Helmond crime city nog best mee!
quote:
Op zondag 2 maart 2003 02:03 schreef SEMTEX het volgende:
Heeft iemand hem ook al gezien?
Er zitten zeker een aantal hele "mooie" scenes in (de scene waarni hij iemand moet neerschieten bvb.), maar ik vind dat het algemene verhaal toch net iets beter had gekunt... maar zeker de moeite waard.
.
quote:Die scene waar dat jochie gedwongen werd om een ander kind neer te knallen was inderdaad een geweldige scene.
Op maandag 7 juli 2003 09:03 schreef sweek het volgende:
Erg mooie film, heb hem dit weekend gezien...Er zitten zeker een aantal hele "mooie" scenes in (de scene waarni hij iemand moet neerschieten bvb.), maar ik vind dat het algemene verhaal toch net iets beter had gekunt... maar zeker de moeite waard.
.
quote:Cinematheek
Op donderdag 31 juli 2003 16:11 schreef BAZZA het volgende:
Ik kan de DVD nergens vinden
iemand enig idee?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |