abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 maart 2003 @ 22:55:22 #1
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_8802085
Stel je voor, er is iemand die jou niet mag, en die persoon maakt daar zeg maar ook 'werk' van. (negeren, negatief over jou doen, e.d.) komt vast wel voor in een gemiddeld mensenleven.

Deze persoon verkeert in doodsnood, jij *kan* helpen.

Doe je dat?

-Ik heb mezelf deze vraag weleens voorgehouden en ik moet in alle eerlijkheid toegeven dat ik naar diegene zou doen en hem/haar zeker niet zal helpen.-

Dat komt denk ik omdat ik het stomweg niet kan opbrengen om respect op de brengen voor iemand die mij niet mag, zo iemand is in mijn ogen echt 'minderwaardig' tov van een vreemde of iemand die mij wel mag. Kortom, mensen die mij niet mogen gun ik om die reden het licht in de ogen niet.

Ergens vind ik dit een enge gedachte, maar ik vind het wel zeer begrijpelijk dat een mens zo kan denken.

zaterdag 1 maart 2003 @ 22:57:38 #2
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8802136
Gij zult geen kwaad met kwaad vergelden...
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_8802207
Heb 't me ook wel eens afgevraagd... en ik twijfel.

Maar ik denk toch dat ik op 't moment zelf wél zou helpen. Zou mezelf anders niet meer recht in de ogen kunnen kijken...

Ligt er misschien ook aan hoeveel moeite je zou moeten doen, en of je bij de reddingsactie zelf in gevaar zou komen.

pi_8802233
Uiteraard help ik.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_8802316
Als het kan help ik. Betekent ook nog eens hoogstwaarschijnlijk het eind van de ruzie.
pi_8802335
absoluut wel !

Ik ken trouwens helemaal geen wraak of haat gevoelens...
waarschijnlijk ben ik mij er te sterk van bewust dat als iemand zich op een dergelijke manier gedraagt een probleem heeft en hoogstwaarschijnlijk een stuk minder gelukkig en in balans is als dat ik ben.

Op het moment dat het mij wat zou doen.. ( het zogenaamde " jennen " van de ander " ), zou dat niets over de ander vertellen... Het zegt alleen dat ik eventjes zelf niet stabiel/ zeker ben.

Op dat moment moet je dus aan jezelf gaan werken.

ik dwaal een beetje af geloof ik

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 1 maart 2003 @ 23:05:21 #7
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_8802336
Ik zou helpen, zonder ook maar een spli-second van twijfel..
  zaterdag 1 maart 2003 @ 23:05:30 #8
7157 10us
Quila, Quincy en Qaja
pi_8802344
Ik zou mezelf nooit meer in de spiegel kunnen zien als ik niet zou helpen.
  zaterdag 1 maart 2003 @ 23:07:35 #9
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8802393
Ik help... dat iemand mij niet mag, wil niet zeggen dat ik iemand die in gevaar is niet zal helpen..

Als ik kán helpen en ik doe dat niet, dan denk ik niet dat ik de rest van m'n leven nog een oog dicht doe..

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8802429
Hmm.... ik heb wel eens iemand geholpen die mij niet mocht, ze was dan wel niet in doodsnood maar toch een groot probleem.
Denk maar niet dat ze me daarna wel mocht ging gewoon door met negeren en negatief doen.

Ik zou dus echt wel 10 keer nadenken een volgend keer.

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  † In Memoriam † zaterdag 1 maart 2003 @ 23:09:25 #11
47213 ArmaniMania
pi_8802440
Hoe iemand mij ook haat of verafschuwt. Is deze in levensgevaar zal ik zeker helpen.

Kijk niet naar het slechte in de mens, maar juist naar het goede...

pi_8802510
Ik zou proberen vriendelijk te blijven en hem aanbieden te helpen. Dan is het zijn eigen schuld als hij het afwijst.

Maar als het iets zou zijn waardoor ik hem kan helpen omdat ik de juiste donor ben, dan kan hij ernaar

pi_8802560
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 22:55 schreef KingCold het volgende:
Stel je voor, er is iemand die jou niet mag, en die persoon maakt daar zeg maar ook 'werk' van. (negeren, negatief over jou doen, e.d.) komt vast wel voor in een gemiddeld mensenleven.

Doe je dat?

Ja.

zolang ik er niet iets belangrijks voor moet opofferen om hem/haar te redden...

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_8803866
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 22:55 schreef KingCold het volgende:

Doe je dat?

Ik zou zeker helpen, waarschijnlijk om later geen last te krijgen van m'n geweten.. Voor de rest zou ik niets met hem/haar te maken willen hebben maar helpen doe ik wel.
Smile and the world smiles with you. Fart and you stand alone.
  zaterdag 1 maart 2003 @ 23:54:16 #15
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_8803915
Als ik die persoon haat heb ik toch erg de neiging om te weigeren.
pi_8804201
Stel dat ik mijn vijand zie watertrappelen en schreeuwt "help, help, ik kan niet zwemmen" en ik sta toevallig aan de waterkant dan zou ik 'm wel komen redden.

Achteraf zou ik hem wel effe goed inwrijven dat hij het zonder mij niet gered zou hebben.

If you obey all the rules, you miss all the fun!
  zondag 2 maart 2003 @ 00:06:47 #17
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_8804256
Iemand die mij niet mag? Jawoor, die help ik...

Het gaat om degenen die IK niet mag...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 2 maart 2003 @ 00:09:13 #18
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8804310
quote:
Op zondag 2 maart 2003 00:06 schreef Verbal het volgende:
Het gaat om degenen die IK niet mag...

V.

Zou je die wel gewoon aan z'n lot overlaten????
  zondag 2 maart 2003 @ 00:09:59 #19
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8804333
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 23:09 schreef Vava het volgende:
Hmm.... ik heb wel eens iemand geholpen die mij niet mocht, ze was dan wel niet in doodsnood maar toch een groot probleem.
Neej okay, maar dat is wel een verschil..

Als ik iemand die mij niet mag zie staan met een lekke band, dan fiets ik ook door....

zondag 2 maart 2003 @ 00:10:36 #20
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_8804347
ik zou iedereen helpen, met 1 uitzondering, als ik nu nadenk, *hoe hard ook* het idee dat zij bijvoorbeeld in het water ligt te trappelen en mijn hulp heeel hard nodig heeft, bevalt me wel ik zou haar ff laten trappelen en dan helpen, al verdient ze dit cker niet, ik zou niet iemand kunnen laten verdrinken of doodgaan op welke manier dan ook, zij is echt een absolute uitzondering, voor haar zou ik nog geen gekneusde teen riskeren *alhoewel *

maar dit gaat dus echt om 1 persoon, zijn wel meer mensen die ik niet mag en die mij niet mogen maar die zou ik dus wel helpen no matter what hun mij ook, dr speelt geen haat tussen ons ofzo

zondag 2 maart 2003 @ 00:12:12 #21
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_8804385
Nee, optiefen, wel goed genoeg om me af te zeiken, dan ook geen hulp als puntje bij paaltje komt.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zondag 2 maart 2003 @ 00:16:13 #22
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8804478
quote:
Op zondag 2 maart 2003 00:12 schreef Piro het volgende:
Nee, optiefen, wel goed genoeg om me af te zeiken, dan ook geen hulp als puntje bij paaltje komt.
Ik vind dat wel heel hard klinken hoor..
Je kan toch niet iemand voor jouw ogen dood laten gaan?
  zondag 2 maart 2003 @ 00:19:49 #23
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_8804555
quote:
Op zondag 2 maart 2003 00:16 schreef Qarinx het volgende:

[..]

ik zou het niet kunnen..
maar ja er zijn er ook maar weinig die mij plagen, negeren. Ik ken er 0..
  zondag 2 maart 2003 @ 00:20:13 #24
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_8804564
quote:
Op zondag 2 maart 2003 00:16 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Jawel, ik ga iemand niet helpen die laatdunkend over mij doet, ik ben van nature helemaal geen hatelijk persoon, begrijp me niet verkeerd, maar ik geloof niet in vergiffenis op kritieke momenten, dat is vaak helemaal niet gemeend, en staat zijn/haar eigenbelang voorop, en dan is het echt wel met het handje
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zondag 2 maart 2003 @ 00:21:10 #25
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8804594
quote:
Op zondag 2 maart 2003 00:20 schreef Piro het volgende:

Jawel, ik ga iemand niet helpen die laatdunkend over mij doet, ik ben van nature helemaal geen hatelijk persoon, begrijp me niet verkeerd, maar ik geloof niet in vergiffenis op kritieke momenten, dat is vaak helemaal niet gemeend, en staat zijn/haar eigenbelang voorop, en dan is het echt wel met het handje

Het gaat er toch niet om of het gemeend is of niet... al is het maar om je eigen geweten te zuiveren..
Je hebt voor jezelf een goede daad verricht en zal niet de rest van je leven achtervolgd worden met het idee dat je iemand z'n leven had kunnen redden...

Ik loop in ieder geval niet graag rond met het idee dat ik had kunnen voorkomen dat iemand nu 10 meter onder de grond ligt..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')