Ik heb een probleem, ik ben nogal snel jalours ik heb nu al bijna 2 jaar een vriendin en ik weet dat ze nooit vreemd zou gaan maar tog voel ik me er niet lekker bij als ze alleen uitgaan enzo.. als ze me dan verteld dat ze met een hele leuke jongen heeft staat praten die er leuk uit ziet volgens haar dan wordt ik al een beetje verdrietig en wil ik graag alles weten, mijn vriendin vind dit echter niet egt cool.. ik weet zelf niet hoe ik zo jaloers kan zijn, mijn vorige 2 vriendinnen zijn all2 wel vreemdgegaan en nu ben ik gewoon bang om haar kwijt te raken alleen weet ik dat als ik zo door ga als nu dat ik haar dan ook kwijtraak..
weet iemand misschien iets hoe ik iets minder jalours zou kunnen worden of me er minder voor intresseer? of is het normaal als je zo jalours bent?
Bedankt!
Gr Knuck
On-topic: Denk dat het toch ene kwestie is van vertrouwen, je weet dat je haar kan vertrouwen toch? Wel verrot dat je vorige twee vriendinnen vreemd zijn gegaan.
Ik zou het trouwens ook niet heel fijn vinden als mijn vriendin zou zeggen dat ze met een hele leuke jongen heeft staan praten. Lijkt me ook iets teveel informatie, dat leuke.
Tja, jaloezie is een teken van te weinig zelfvertrouwen.
En daar kun je alleen zelf wat aan doen.
[Dit bericht is gewijzigd door CartWOman op 01-03-2003 09:52]
quote:Nou et kwam er bij haar eigenlijk uit omdat ik zo aan t doorvragen was... ze zei niet zelf van ik heb met een leuke jongen staan praten blabla maar doordat ik et vroeg
Op zaterdag 1 maart 2003 09:50 schreef CartWOman het volgende:
Je kan beginnen met aan je vriendin te vragen waarom ze zo nodig moet vertellen dat ze met een hele leuke, goed uitziende jongen heeft gesproken.
Dat klinkt namelijk alsof ze je expres jaloers wil maken; het lijkt me alsof dat in jouw geval niet nodig is.Tja, jaloezie is een teken van te weinig zelfvertrouwen.
En daar kun je alleen zelf wat aan doen.
quote:Dan nóg, als ze je kent houdt ze zulke dingen voor zich.
Op zaterdag 1 maart 2003 09:52 schreef Knucklezz het volgende:[..]
Nou et kwam er bij haar eigenlijk uit omdat ik zo aan t doorvragen was... ze zei niet zelf van ik heb met een leuke jongen staan praten blabla maar doordat ik et vroeg
ik wil dr wat aan doen maar et lukt me niet egt...
Probeer de volgende keer 'normaal' te reageren, vragen of het leuk was en het daarbij laten; niet doorvragen.
Succes.
quote:et erge is dat ik na et doorvragen er8ter kwam dat ze volgende week weer uitgaan en hij er dan ook is
Op zaterdag 1 maart 2003 09:56 schreef CartWOman het volgende:[..]
Dan nóg, als ze je kent houdt ze zulke dingen voor zich.
Probeer de volgende keer 'normaal' te reageren, vragen of het leuk was en het daarbij laten; niet doorvragen.
Succes.
quote:...ga mee dan
Op zaterdag 1 maart 2003 09:58 schreef Knucklezz het volgende:[..]
et erge is dat ik na et doorvragen er8ter kwam dat ze volgende week weer uitgaan en hij er dan ook is
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 09:58 schreef Knucklezz het volgende:[..]
et erge is dat ik na et doorvragen er8ter kwam dat ze volgende week weer uitgaan en hij er dan ook is
Het gaat erom of je haar vertrouwt.
Als ze zegt dat jij de enige voor haar bent kun je niet anders dan haar geloven en erop vertrouwen dat ze niet zal vreemdgaan.
Hoe zou ze reageren als jij volgende week mee zou gaan?
quote:ik zei al: nou dan ga ik volgende week mee, dit wilde ze niet eigenlijk maar ik zei: als ik uitga ga ik uit, en toen zei ze: zolang je me maar niet in de gaten gaat houden (wat ik normaal dan dus automatisch doe, en nie bij dr ga staan heel vaag..
Op zaterdag 1 maart 2003 10:07 schreef CartWOman het volgende:[..]
Het gaat erom of je haar vertrouwt.
Als ze zegt dat jij de enige voor haar bent kun je niet anders dan haar geloven en erop vertrouwen dat ze niet zal vreemdgaan.
Hoe zou ze reageren als jij volgende week mee zou gaan?
[Dit bericht is gewijzigd door Knucklezz op 01-03-2003 10:12]
quote:Tja, je kunt nu niet meer meegaan zonder dat ze denkt dat je haar in de gaten gaat houden....
Op zaterdag 1 maart 2003 10:09 schreef Knucklezz het volgende:[..]
ik zei al: nou dan ga ik volgende week mee, dit wilde ze niet eigenlijk maar ik zei: als ik uitga ga ik uit, en toen zei ze: zolang je me maar niet in de gaten gaat houden (wat ik normaal dan dus automatisch doe, en nie bij dr ga staan heel vaag
Nogmaals: vertrouw haar, want op deze manier gaat ze zich opgesloten voelen en zich van je af keren.
quote:Dat gebeurt zéker als je haar niet 'loslaat'...
Op zaterdag 1 maart 2003 10:17 schreef Knucklezz het volgende:
ja ik wil dr ook heel graag iets aan doen, ben alleen bang om dr te verliezen...
Your choice.
En je zult zien dat het jullie allebei goed zal doen.
Succes. En graag gedaan.
quote:Ik weet niet op wat voor toon ze het zei, maar juist het feit dát zij gewoon zegt dat het een leuke jongen was (en niet 'ach gewoon' terwijl je wéét dat ze hem wel degelijk leuk vond) kan betekenen dat zij jou, en jullie relatie, voldoende vertrouwd om gewoon open te kunnen zijn over dat soort dingen. Wat voor soort dingen? Nou gewoon, dat het een leuke gozer was, niets meer.
Op zaterdag 1 maart 2003 09:52 schreef Knucklezz het volgende:[..]
Nou et kwam er bij haar eigenlijk uit omdat ik zo aan t doorvragen was... ze zei niet zelf van ik heb met een leuke jongen staan praten blabla maar doordat ik et vroeg
ik wil dr wat aan doen maar et lukt me niet egt...
Juist als ze over zulke onbenulligheden al moet gaan liegen zit er iets fout...en de kans is groot dat je het dan aan jezelf te danken hebt.
Geef je vriendin wat credits man. Een relatie is gebaseerd op vertrouwen, anders wordt het een vervelend, verstikkend exclusiviteitscontract.
Als je dat niet kunt, ga dan eens bij jezelf te rade of je überhaupt klaar bent voor een relatie. Zelfvertrouwen is de key hier. Succes!
quote:Als het goed is ziet ze jou nog veel vaker, dus what's to worry?
Op zaterdag 1 maart 2003 10:24 schreef Knucklezz het volgende:
maar nu ze dus volgende week weer uitgaat en hij is er ook denk ik zo van: als dit een poosje zo doorrgaat en ze ziet em elke week.. waar eindigd het..
quote:*zucht*
Op zaterdag 1 maart 2003 10:24 schreef Knucklezz het volgende:
maar nu ze dus volgende week weer uitgaat en hij is er ook denk ik zo van: als dit een poosje zo doorrgaat en ze ziet em elke week.. waar eindigd het..
Dat bedoel ik dus met loslaten; als ze vreemd wil gaan doet ze dat toch wel. Je kunt niet méer doen als gewoon lief voor haar zijn en geen jaloers gedrag vertonen; dan voelt zij zich ook beter. Nu schuif je haar als het ware naar die ander toe.
Gewoon laten gaan volgende week, en die week daarna wél meegaan; elke week gescheiden uitgaan is imo ook niet goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |