Vanavond voor het eerst deze film maar is gekeken ... een vrij hoge IMDB film nog niet gezien.quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:01 schreef TuinSlang het volgende:
Ik ga even radicaal me eigen ruiten ingooien.... en zal tegen de meerderheid ingaan... maar goed heilige huisjes mogen om de zoveel tijd wel is omgetrapt worden. De film heeft de tand des tijd naar mijn mening niet doorstaan in tegenstelling tot films als Citizen Kane, Lawrence Of Arabia, To Kill A Mockingbird en bijvoorbeeld Some Like It Hot. Ik kan niet oordelen over hoe die was in die tijd en begrijp best dat er veel originele/goede factoren inzetten o.a. dialogen en humor maar hij heeft mij absoluut niet kunnen vermaken. Werkelijk waar ik heb me zitten vervelen... of dat komt doordat alles al een keer gedaan is en dat ik dat eerder heb gezien weet ik niet maar het heeft me niet kunnen boeien. En het acteren is af en toe naar mijn mening gewoon kinderachtig 'over the top' en als het bedoelt is op die manier kan ik daar niet het nut van inzien noch de schoonheid.
Saillant detail is dat de abominabele Barb Wire op dezelfde verhaallijn is gebaseerd.
En dit is helemaal de grootste bullshit. Ik heb deze film een goed jaar geleden voor het eerst gezien, vervolgens nog twee maal, en het blijft voor mij gewoon een van de beste films aller tijden.quote:Op zondag 6 februari 2005 23:36 schreef Lambiekje het volgende:
Waardering is kennelijk gebaseerd op op oude geheugen. Deze film moet een herkeuring krijgen .. denk dat het niet verder komt dan een 6je.
Als ik opnieuw zou moeten stemmen voor deze film, zou het WEER een hoog cijfer worden. Casablanca is en blijft een van m'n favoriete films. Waarom? Omdat deze film zowat alles in zich heeft: spanning, humor, drama, romantiek... Ik kan deze film steeds maar weer opnieuw kijken zonder dat ik me zou gaan vervelen. Een klassieker dus, die het zeker verdient om in de top 10 van de IMDB-lijst te staan.quote:Op zondag 6 februari 2005 23:36 schreef Lambiekje het volgende:
Deze film moet een herkeuring krijgen .. denk dat het niet verder komt dan een 6je.
Kan ik best geloven met het huidige publiek dat minimaal twee explosies per vijf minuten nodig heeft om de aandacht er bij te houden.quote:Op zondag 6 februari 2005 23:36 schreef Lambiekje het volgende:
Deze film moet een herkeuring krijgen .. denk dat het niet verder komt dan een 6je.
Mogen die films die gewaardeerd worden met een nieuw geheugen en alleen maar zijn gebaseerd rond wat geldverslindende SFX dan ook surbiet worden herkeurd? Zijn we gelijk van die nerdrages als LOTR en Star wars verlost in de imdbquote:Op zondag 6 februari 2005 23:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Vanavond voor het eerst deze film maar is gekeken ... een vrij hoge IMDB film nog niet gezien.
Precies deze film kan echt niet meer. boeit totaal niet .. en de love die er in zou zitten .. ik zie het niet. Best liefdesdrama ooit .. PFFF!! Vind verre van dat.
mmm op IMDB#7 ... ik heb minstens duizend beter gezien. Waardering is kennelijk gebaseerd op op oude geheugen. Deze film moet een herkeuring krijgen .. denk dat het niet verder komt dan een 6je.
quote:Op maandag 7 februari 2005 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Casablanca is IMHO een van de, zoniet de, beste film aller tijden.
Maar goed, het is net als met olijven eten, dat moet je leren waarderen.
Dat veel mensen dit nooit zullen doen, deze film niet waarderen is niet erg, dat is hun probleem, niet het mijne. Jan Sixpack wil AKSIE en dat was destijds toen Casablanca uitkwam niet anders.
TS is een beetje als iemand die niet verder komt met lezen als Michael Valiant strips en dan loopt te klagen dat de Slinger van Foucault een saai boek is.
Moet dat dan? Bij de films van tegenwoordig denk ik altijd dat het binnen een uur geklaard moet zijn want dan kan de volgende film in de bioscoop draaien en dat voor 8+ euro.quote:Op zondag 15 augustus 2004 11:51 schreef Echoes het volgende:
[..]
met snelheid bedoel ik ook dat er weinig (spanning) opbouw in zit. Er gebeurd eigenlijk vrij weinig in de film. Het is veel praten, sterke drank drinken, en sigaretten roken.
Het hoeft van mij niet te flitsen, daar wordt ik ook gek van. Maar in het verhaal zit ook weinig snelheid/sensatie.
Noem de titels dan ga ik een kijkje nemen.quote:Op zondag 6 februari 2005 23:36 schreef Lambiekje het volgende:
... ik heb minstens duizend beter gezien.
Sja zou toch fijn zijn als een film enigszins boeiend is. Geen idee of deze film dat is, ik ga 'em niet kijken, de film is te oud voor mijquote:
Volgens mij houd jij dan wel van Piet, Johan en Annette of niet?quote:Op maandag 7 februari 2005 17:27 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Sja zou toch fijn zijn als een film enigszins boeiend is. Geen idee of deze film dat is, ik ga 'em niet kijken, de film is te oud voor mij. Deze film vind ik waarsch. toch niet leuk.
ach ja, zoals al zovaak is gezegd: een film hoeft niet vol met explosies etc. te zitten om te kunnen boeien. En dat de film te oud voor je is, vind ik persoonlijk ook onzin. Als een film al 63 jaar oud is, betekent niet dat ie je niet kan boeien. Als je t niet probeert weet je niet of t wat is hequote:Op maandag 7 februari 2005 17:27 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Sja zou toch fijn zijn als een film enigszins boeiend is. Geen idee of deze film dat is, ik ga 'em niet kijken, de film is te oud voor mij. Deze film vind ik waarsch. toch niet leuk.
De oudste films die ik gezien heb met daarachter het cijfer dat ik heb gegeven:quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:47 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ach ja, zoals al zovaak is gezegd: een film hoeft niet vol met explosies etc. te zitten om te kunnen boeien. En dat de film te oud voor je is, vind ik persoonlijk ook onzin. Als een film al 63 jaar oud is, betekent niet dat ie je niet kan boeien. Als je t niet probeert weet je niet of t wat is he
quote:Op maandag 7 februari 2005 11:31 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ach leuk filmpje......voor de prullenbak!Wat heb ik me bij deze zitten vervelen zeg.....jeez....
7 in de ImdB lijst? Sorry hoor maar als je dit met films als LOTR 1, 2, 3, Pulp Fiction, Fight Club, Se7en, Shawshank Redemption en ga zo nog maar even door vergelijkt, is deze film gewoon slecht.
Ik heb hem ook pas gezien. En ik ga helemaal met je mee.quote:Op zondag 2 maart 2008 00:21 schreef PogueMahone het volgende:
Net voor het eerst gekeken. Echt geen langzame film hoor, erg sfeervol, en Ingrid Bergman is
Een 7
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |