En de cirkel is rond.quote:'Boukhari keert terug op Het Kasteel'
7/7/2007 15:01
Sparta Rotterdam sluit mogelijk een oude bekende in de armen. Nourdin Boukhari zou zich weer op Het Kasteel melden.
Volgens RTV Rijnmond tekent Boukhari een contract voor drie jaar bij de club, waar de 27-jarige Marokkaan in 1999 zijn carrière begon. Sinds zijn vertrek bij Sparta in 2002 speelde hij nog voor Ajax, NAC Breda en het Franse FC Nantes.
In het shirt van AZ keerde Boukhari afgelopen seizoen op huurbasis terug op de Nederlandse velden. Maar trainer Louis van Gaal achtte een langer verblijf in Alkmaar geen optie.
Maar een terugkeer bij FC Nantes leek geen oplossing voor de Marokkaanse linkspoot, die weinig trek had zijn kunsten te vertonen in de tweede klasse in Frankrijk.
Ja he. Sjongejonge.quote:Op maandag 17 september 2007 10:47 schreef samjustme het volgende:
voetbal topic wat een drama zeg
Dat niveau is de afgelopen 2 jaar nogal omlaag gedonderdquote:Op maandag 17 september 2007 10:37 schreef Stpan het volgende:
Nou, ik vind Boukhari op dit moment niet het niveau halen wat hij in zijn laatste seizoen bij Ajax (wat kennelijk niet goed genoeg was voor Ajax 1) liet zien.
quote:Op maandag 17 september 2007 20:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat niveau is de afgelopen 2 jaar nogal omlaag gedonderd
Ja dat zijn vergelijkbare spelers! Als ik Urzaiz zie krijg ik heimwee naar Stanley Menzo.quote:Op maandag 17 september 2007 20:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder kon Bouhkari ook gewoon bijtekenen maar besloot hij zelf weg te gaan
Als ik Ajax fan zou zijn en ik regelmatig het geprutst zou moeten zien van Delorge, Colin en Rommedahl zou ik ook heimwee krijgen naar Nourdin
Urzaizquote:Op maandag 17 september 2007 20:28 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ja dat zijn vergelijkbare spelers! Als ik Urzaiz zie krijg ik heimwee naar Stanley Menzo.
quote:Boukhari ligt onder vuur
Door MIKOS GOUKA
ROTTERDAM - De door Sparta als verlosser binnengehaalde Nourdin Boukhari krijgt kritiek. De supporters hadden meer verwacht van de technische linkspoot.
Wie over de Horvathweg langs het stadion van Sparta rijdt, kan het niet missen. Het hoofdgebouw van de Rotterdamse club is behangen met drie gezichten. Naast de clubiconen Rinus Terlouw en Ronald Lengkeek siert ook het gezicht van Nourdin Boukhari de pui.
De voormalige aanvoerder van de Kasteelclub krijgt het de laatste weken flink voor zijn kiezen. Boukhari is de scheldwoorden en fluitconcerten niet ontgaan. ,,Ik moet zorgen dat ik presteer,’’ zegt de linkerspits. ,,Dat er mensen zijn die mij nu als zondebok beschouwen, daar kan ik niets mee. Ik ben de eerste die toegeeft dat ik tegen Excelsior een slechte wedstrijd heb gespeeld, maar ik had op iets meer steun gerekend. Ik ben bij Sparta als profvoetballer begonnen en mijn transfer naar Ajax leverde de club in zware financiële tijden veel geld op. Dat het nu stroef loopt, daar baal ik ook van. Schelden vanaf de tribune heeft dan geen positief effect.’’
Ook bij Ajax lag de Rotterdammer af en toe onder vuur. Maar Boukhari liet zijn voeten spreken en het fluiten verdween. ,,Er waren wedstrijden dat mensen al begonnen te fluiten als ik de tunnel uit kwam,’’ zegt hij. ,,Dan vraag je jezelf als speler toch af waarom die mensen naar het stadion komen. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet raakt. Natuurlijk, het is leuker als de mensen op de banken staan. En ik besef ook dat de supporters het één en ander van mij verwachten. Maar het is onzin om de schuld bij enkele spelers neer te leggen.’’
Het feit dat hij tot boegbeeld is gekozen, kan een oorzaak zijn. ,,Dat ik met mijn hoofd op het stadion ben geplakt, daar ben ik écht trots op. Afrekenen omdat ik op het stadion ben afgebeeld, dat zou niet eerlijk zijn. De mensen hadden hoge verwachtingen bij mijn terugkeer, maar het is gewoon een lastig seizoen. Niet alleen voor mij. Als linkerspits moet je acties maken en die kunnen mislukken. Type spelers als Arne Slot en ik moeten met creatieve oplossingen komen. Wij krijgen altijd kritiek als de resultaten tegenvallen en de mensen staan op de banken als het draait. Als ik thuis kom, heb ik het even over de wedstrijd en dan focus ik mij op het volgende duel. Vanavond tegen Ajax moet wij zien te profiteren van de druk die de Arena met zich meebrengt. Als Ajax niet snel scoort, gaan ze fluiten. Dat geeft onrust.’’
Vriendin Manon staat op het punt om Boukhari voor de tweede keer vader te maken. Maar ondanks het feit dat zo’n periode spanningen met zich meebrengt, zegt de aanvaller zich nog altijd goed te kunnen focussen op zijn prestaties op het veld. ,,Linksbuiten is niet echt mijn plek meer, maar ik zeur niet als ik daar moet spelen,’’ zegt hij. ,,Ik blijf gewoon mijn tegenstander opzoeken, ook als de mensen beginnen met fluiten. Niet iedereen op het Kasteel fluit als er een actie mislukt, dat weet ik heel goed. En van de mensen die nu wel schelden en fluiten, sloeg een groot gedeelte een tijdje terug nog op mijn schouder. Dat is de voetballerij, daar heb ik mee leren leven.’’
Wellicht zijn enige briljante actie. Daarom haalde romige Koeman hem naar Ajax.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:44 schreef Blawh het volgende:
Ik heb het altijd maar een irritant mannetje gevonden, zijn actie tegen Johan Vogel was echter wel briljant.
Kloptquote:Op maandag 17 september 2007 20:28 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ja dat zijn vergelijkbare spelers!
quote:Boukhari vertrekt naar Al Ittahad
Door Jeroen van den Kroonenberg
Donderdag, 10 juli 2008, 22:04
EXCLUSIEF - Nourdin Boukhari verlaat Sparta en tekent maandag een contract bij het Al Ittahad uit Saoedi Arabië, zo weet ELF Voetbal. De aanvaller had bij de Rotterdamse club nog een contract tot medio 2010.
Na het eerdere vertrekt van Marvin Emnes raakt Sparta binnen een kort tijdsbestek wederom een belangrijke speler kwijt. Enerzijds is het vertrek van de Marokkaanse speler een aderlating, anderzijds drukte Boukhari fors op de begroting van de Rotterdamse club. De 25-voudig international was een aankoop van voormalig technisch directeur Danny Blind en de duurste speler van de selectie.
ELF Voetbal heeft uit betrouwbare bron vernomen dat Boukhari maandag zijn handtekening zet onder een contract bij Al Ittahad. Door de transfer begint de linkspoot aan zijn vijfde club in zes jaar tijd.
Boukhari debuteerde in het betaalde voetbal tijdens het seizoen 1999/00 bij Sparta. Via Ajax, AZ, FC Nantes en NAC belandde hij in 2007 weer bij Sparta. In totaal speelde hij 224 competitieduels, daarin scoorde hij 42 keer.
quote:Boukhari: 'Deze kans wilde ik niet laten lopen'
Door Carlo Willemsen
Maandag, 14 juli 2008, 17:03
Zoals ELF Voetbal vorige week al wist te melden, heeft Nourdin Boukhari maandagmiddag zijn handtekening gezet onder een tweejarige verbintenis bij Al-Ittihad. De Saudische topclub neemt de aanvaller over van Sparta Rotterdam voor een gelimiteerde afkoopsom van anderhalf miljoen euro.
"Toen ik afgelopen zomer van Nantes naar Sparta ging, heb ik heel veel salaris ingeleverd", zegt Boukhari tegenover AD Sportwereld. "Deze kans wilde ik niet laten lopen. Al-Ittihad is een absolute topclub, al is de competitie in Saudi-Arabië in Nederland onbekend."
quote:''Al-Ittihad is een absolute topclub, al is de competitie in Saudi-Arabië in Nederland onbekend."
Ze hadden al een pak geld gekregen van Middlesbrough, dus in dat opzicht hoefde het niet per se.quote:Op maandag 14 juli 2008 18:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Anderhalf miljoen is veel geld voor Sparta
quote:Droomdeal voor Boukhari
Door MIKOS GOUKA
ROTTERDAM - Nourdin Boukhari landde gisteren weer op Nederlands grondgebied. De 28-jarige Rotterdammer stapte met een lucratief tweejarig contract bij All Ittihad uit Saoedi-Arabië uit het vliegtuig.
Boukhari kon Sparta zonder slag of stoot verlaten omdat zijn zaakwaarnemer Sören Lerby afgelopen zomer een gelimiteerde transfersom van 1,5 miljoen euro in zijn contract had laten opnemen. ,,Dat was een compensatie voor het feit dat ik heel veel geld heb ingeleverd ten opzichte van mijn contract bij FC Nantes,’’ zegt Boukhari. ,,Ik kon ook naar FC Twente en NAC Breda, maar ik wilde naar Sparta. Waarom? Omdat ik gewoon graag voor de club speel. En omdat Danny Blind het technische beleid in handen had genomen.’’
Maar na het vertrek van Blind bleek ook Boukhari zijn verbintenis niet uit te willen dienen. ,,Het heeft niets met Sparta te maken,’’ zegt hij. ,,Ik ben bij Al Ittihad gaan kijken en was meteen onder de indruk. Ze beschikken over het grootste en mooiste trainingscomplex dat ik ooit heb gezien. Met écht alles erop en eraan. En uiteraard teken ik een goed contract.’’
De financiële verbetering brengt hem wel uit beeld van de grote Europese voetballanden. Al denkt Boukhari dat het wel mee zal vallen. ,,Ik ben 28 en teken voor twee seizoenen,’’ zegt hij. ,,Over twee jaar ben ik 30 jaar en dan zijn er ongetwijfeld nog clubs die mij willen hebben. Daar maak ik me niet druk om.’’
Voor Sparta rest een grote zak geld én een onthoofde selectie. Toch valt Boukhari weinig te verwijten. Hij leverde bij zijn eerste transfer, van Sparta naar Ajax, al een miljoen euro op. Nu bedraagt de opbrengst 1,5 miljoen euro. ,,Sparta heeft geld om spelers te betalen en aan te trekken. Bovendien staat er al een behoorlijke selectie.’’
Ook zijn oude club HOV, inmiddels een zaterdag-vijfdeklasser, krijgt een deel van de transfersom. ,,Daar kan de club een dug-out van kopen,’’ lacht hij. ,,Ik ga in een compound wonen. En mijn gezin? Dat gaan we nog bekijken. Of veel overkomen of permanent wonen, dat moeten we nog beslissen.’’
Tenslotte hangt er aan het Kasteel nog een enorme poster van Boukhari met Terlouw en Lengkeek. Die gaat ongetwijfeld verdwijnen. ,,Als ze hem weg willen gooien, wil ik hem graag hebben,’’ zegt Boukhari. ,,Ik begrijp dat het vervelend is voor Sparta. Maar zo werkt het. Ik kan mezelf financieel en sportief enorm verbeteren. Niemand kan mij dit kwalijk nemen. Dat ik mij niet af heb gemeld voor de eerste training? Dat heb ik uitgelegd aan Foeke Booy. Dat is uitgesproken.’’
Bron: www.itwm.nl / Voetbalvandaag.nlquote:Trainer Al-Ittihad wil Boukhari niet hebben
Maandag 11 Augustus 2008
ROTTERDAM - Sparta Rotterdam zal mogelijk een zaak aanhangig moeten maken bij de FIFA. Er zijn namelijk problemen gerezen rond de transfer van Nourdin Boukhari naar Al-Ittihad. De Arabische club wil van de deze zomer aangetrokken voetballer af. Vorige week stuurde het een advocaat naar Rotterdam om te praten over een annulering van de transfer. Die actie is geïnitieerd door de Argentijnse trainer van Al-Ittihad, Gabriel Calderon. Hij constateerde dat Boukhari allesbehalve fit arriveerde bij zijn nieuwe werkgever. Calderon verwacht niet dat zijn speler binnen een aantal maanden zijn oude niveau zal halen en heeft daarom de clubleiding verzocht de deal met Sparta ongedaan te maken. De Rotterdammers zwaaien echter met getekende papieren en willen de transfersom van 1,5 miljoen euro zo snel mogelijk op hun bankrekening. Als dat niet gebeurt legt het de zaak wellicht voor bij de FIFA.
quote:Al Ittihad lijkt nu toch te willen dokken
Zaterdag 16 Augustus 2008
Al Ittihad heeft volgens De Telegraaf aan de door Sparta ingeschakelde advocaat Eric Vilé de toezegging gedaan dat de transfersom van 1,5 miljoen euro alsnog overgemaakt zal worden. De transfersoap zou na enkele afleveringen dan weer van de buis kunnen worden gehaald.
De veranderde opstelling van de Saoedische club kan volgens de krant niet los worden gezien van de sterke wedstrijd die Boukhari heeft gespeeld. "Ik kwam in de tweede helft in de ploeg bij een 1-0 voorsprong en maakte de 2-0 en bereidde onze derde goal voor." De voetbalwereld opportunistisch? Valt best mee joh.
www.voetbalvandaag.nl van vandaagquote:Boukhari moet bewijzen fit te zijn
Nourdin Boukhari mag nog altijd hopen op een avontuur bij Al-Ittihad. De oud-Spartaan krijgt drie maanden de tijd om zijn fysieke gesteldheid op peil te krijgen.
VoetbalVandaag weet te melden dat trainer Calderon de Marokkaan niet fit genoeg vond. Boukhari heeft nu drie maanden de tijd gekregen van de club om ervoor te zorgen dat zijn fysieke gesteldheid weer in orde is.
Al-Ittihad weigerde eerder de transfersom van anderhalf miljoen euro over te maken naar Sparta Rotterdam. Daar is de Saoedische club op teruggekomen. De komende periode mag Boukhari zich bewijzen.
De oud-Ajacied heeft overigens nog niet het volledige vertrouwen van de club gekregen. Hicham Aboucerouane is eerder deze week door Al-Ittihad overgenomen van Esperance en is een directe concurrent van Boukhari.
Ik had dit dus al verwacht.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Een Berber in een Arabisch land, dat geeft natuurlijk problemen.²
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |