Zal ff alles weg editten want het slaat op oorlog.
[Dit bericht is gewijzigd door yingyang op 01-03-2003 15:57]
Ego = negatief (op bepaalde hoogte)
Zelfvertrouwen = Positief (lees sterk in je schoenen staan)
quote:Ff ter correctie. Ik heb totaal geen ego maar wil wel een attitude hebben van. " Jullie zijn niet meer dan mij".
Op vrijdag 28 februari 2003 21:17 schreef Haanibal het volgende:
Ik vind mensen met een Ego vaak een laag zelfvertrouwen hebben, ze doen zich voor als... maar in werkelijkheid... of het moet een rasechte lul zijn maar ik zou ze niet gelijk stellen.Ego = negatief (op bepaalde hoogte)
Zelfvertrouwen = Positief (lees sterk in je schoenen staan)
Maar ik zie vaak veel mensen met ego's. Ze hebben een eer over zich gewoon. Alsof ze een of andere God zijn.
Zelfvertrouwen is wel gewenst ja. Maar tegen een ego vechten is moeilijk en vermoeiend.
Ik haat mensen met ego's
en er zijn veel mensen met ego's.
quote:Klopt
Op vrijdag 28 februari 2003 21:26 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik heb liever zelfvertrouwen dan een ego , want als je een ego hebt ben je ook te trots en daar sta je jezelf mee in de weg .
Soms is het nodig een beetje water bij de wijn te doen .
Maar ook met zelfvertrouwen vind je jezelf beter dan de ander. Dan plaats je jezelf boven de ander vanzelf. Je kunt pas zelfvertrouwen als je de ander minder vind is mijn mening.
Je bouwt zelfvertrouwen door je eigen positieve eigenschappen te vergelijken met de negatieve van anderen.
[Dit bericht is gewijzigd door yingyang op 28-02-2003 21:30]
quote:Ik vind dat jij een beetje de neiging hebt om zomaar out of the blue over mensen te beginnen die jij om de een of andere vage reden niet mag.
Op vrijdag 28 februari 2003 21:23 schreef yingyang het volgende:
-edit-quote verwijderd
-edi-de gedeeltes met namen er even uitgehaald, heeft niets met jouw reactie te maken Angeles
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 28-02-2003 21:59]
Ik heb groot respect voor mijn vriendin EN voel me compleet gelijkwaardig aan haar. Zal wel met mijn hoogbejaarde forumleeftijd te maken hebben...
Als je je beter (moet) voelen dan anderen wordt je niet gelukkiger, als je je slechter (moet) voelen ook niet. Er is er maar één die je recht in de ogen moet kijken en da's de spiegel.
Je maakt er in elk geval een nogal zielige indruk mee.
Ego... Geef mijn portie maar aan Fikkie. Moeilijk uit te leggen, maar ik vind die van de nekspieren... die roelt gewoon!
Laat ik het zo zeggen, als je jezelf een heel ego aanmeet, zo van ík ben geweldig, ík heb de absolute waarheid in pacht, dan moet je ook de bijbehorende verantwoordelijkheden op je nemen. Als je veel belooft, wordt er veel van je verwacht, en aan die verwachtingen voldoen, kan al snel een dagtaak worden. En dat naast een 40-urige werkweek en een huishouding draaiende houden... zucht. Niets voor mij.
Zelfvertrouwen... Eerste levensbehoefte voor me. Voor mij betekent dat echter niet dat ik mezelf met anderen ga vergelijken, maar juist dat ik mezelf, zoals ik nu ben, vergelijk met hoe ik vroeger was. En dan is het goed voor mijn zelfvertrouwen als ik zie dat ik minder bang ben om te laten zien wie ik ben, dan vroeger, om te zien dat ik er meer op vertrouw dat ik de dingen die op me afkomen wel aankan, dan vroeger. Dat is voor mij zelfvertrouwen.
*nog eens zwaait*
gaat alles goed met je?
Liefs DE
Zelfvertouwen heb ik wel, Al mag dat van mij wel wat meer worden.
Ego kunnen anderen tegen aan schoppen,
zelfvertrouwen weet ik eingelijk niet (weet weldat anderen dat kunnen opkrikken voor je)
quote:Het gaat perfect met me. Ik heb alleen een gruwelijke hekel aan die mensen die denken meer te zijn.
Op vrijdag 28 februari 2003 21:47 schreef DarkElf het volgende:
YY, je bent de laatste tijd zo fel en kort door de bocht en dan ineens weer somberder. verder heb je het alleen maar over rappers etc.gaat alles goed met je?
Liefs DE
Arrogante kut lui dat ze zijn
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 28-02-2003 22:02]
ik zou mezelf, als ik jou was, toch eens goed in de gaten houden de komende tijd.
Liefs DE
quote:Het gaat heel goed
Op vrijdag 28 februari 2003 21:51 schreef DuchessX het volgende:
Danny, gaat het wel goed met je?![]()
* DuchessX maakt zich zorgen
Ik heb alleen een hekel aan cyber mensen die me totaal niet liggen.
Voor de rest voel ik me erg goed
quote:Ik ben gestopt met de hulpverlening. Ik ga het zelf doen allemaal. Ik weet waar ik voor sta en welke mensen ik kan vertrouwen.
Op vrijdag 28 februari 2003 21:53 schreef DarkElf het volgende:
perfect? het leven is helemaal niet perfect en dat weet jij maar al te goed.ik zou mezelf, als ik jou was, toch eens goed in de gaten houden de komende tijd.
Liefs DE
Geen mensen meer die mij behandelen als debiel voor mij.
Ik ga het alleen doen. Zonder hulpverlening.
Ik gaat de hulpverlening. Omdat ze toch amateurs zijn.
Yingyang, de discussie op zich is prima, maar geen persoonlijke zaken hier uitvechten svp,
anders moet ie op slot.
quote:
Ik voel me graag beter dan anderen Dan voel ik pas zelf respect.
quote:Beetje tegenstrijdig he ? Ik heb zelf enorm veel zelfvertrouwen maar toch zie ik ieder als een gelijke. Dus dat is ook mogelijk hmm.
Op vrijdag 28 februari 2003 21:51 schreef yingyang het volgende:[..]
Mensen die denken meer te zijn daar moet ik van kotsen. Dat ze maar lekker sterven in de hel allemaal.
Arrogante kut lui dat ze zijn
quote:Okey
Op vrijdag 28 februari 2003 22:03 schreef shmoopy het volgende:
Topic gaat weer open.Yingyang, de discussie op zich is prima, maar geen persoonlijke zaken hier uitvechten svp,
anders moet ie op slot.
quote:Het doel van hulpverleners is niet dat ze je precies gaan vertellen hoe je je leven moet gaan leiden. Ze proberen door het stellen van vragen je op het juiste pad te brengen.
Op vrijdag 28 februari 2003 21:54 schreef yingyang het volgende:[..]
Ik ben gestopt met de hulpverlening. Ik ga het zelf doen allemaal. Ik weet waar ik voor sta en welke mensen ik kan vertrouwen.
Geen mensen meer die mij behandelen als debiel voor mij.
Ik ga het alleen doen. Zonder hulpverlening.
Ik gaat de hulpverlening. Omdat ze toch amateurs zijn.
Voor het verkrijgen van kant-en-klare gebruiksaanwijzingen moet je niet bij hun zijn (en bij niemand anders trouwens). Je moet het inderdaad zelf doen. Je kunt niet de rest van je leven afhankelijk zijn van hulpverleners...
Een ego hebben is geen kritiek kunnen hebben, en in discussies altijd gelijk willen krijgen. Mensen met een ego voelen zich persoonlijk aangevallen op het moment dat je kritiek hebt op iets wat zij doen of leuk vinden. Mensen met een ego halen hun eigenwaarde alleen uit een vergelijking met anderen.
Voorbeeld: Een vrouw met zelfvertrouwen die in een week toevallig 3 nare opmerkingen over haar uiterlijk krijgt van 3 verschillende mensen, zal eens in de spiegel kijken en denken, niks anders als voorheen en t ziet er nog steeds prima uit. Een vrouw met een ego zal de eerste twee op hoge toon vertellen dat ze dat alleen maar zeggen omdat ze haar niet kunnen krijgen en de derde keer zich opsluiten met een make up set en een spiegel totdat ze doorheeft wat er mis is en daarna nog een week vasten om 3 kilo kwijt te raken.
Ik vrees dat jij een ego hebt Yingyang, maar dat is helemaal niet zo erg, bijna iedereen (yours truly included) heeft er tot op zekere hoogte last van.
Ik heb geleerd dat het erg goed is voor je zelfvertrouwen als je andere mensen juist wel op gelijke voet stelt, en dit heel bewust doet. Als je dit doet bij iemand die slechter is ergens in zullen zij dit al dan niet onbewust extreem waarderen en hetzelfde doen bij jou als jij eens een keer ergens slechter in bent (Ga roleplayen, is best wel een goede oefening hiervoor). Het gastje wat altijd minder slim was dan jij, een stuk kleiner en minder gespierd, met een lelijk hoofd, dat alleen maar liep te stamelen in discussies en met vrouwen nog hopelozer was dan jij blijkt wel donders goed te tafelvoetballen, een briljant inzicht in de dartwereld te hebben en absurd goed in dingen te kunnen klimmen. Als zij hier arrogant over gaan lopen te doen verziekt dat ook de fun voor jou.
Dit voorbeeld is niet iets uit mijn omgeving trouwens.
Om het wetenschappelijk uit te drukken, beter zijn is niet iets eendimensionaals. De waarde van beter wordt berschreven door een oneindig aantal andere variabelen die allemaal een subjectief gewicht dragen. De waarde van een enkele variabele is daarom per definitie irrelevant.
OT: Die post van je laatst over verslavingen was trouwens heel herkenbaar, heb zelf ook last (gehad) van dezelfde problemen, k ben alleen nooit met gokken begonnen.
quote:Weet je waarom ik zo met ego bezig ben
Op vrijdag 28 februari 2003 22:12 schreef Mirion het volgende:
Zelfvertrouwen is weten dat je goed bent, onafhankelijk van of anderen nu beter zijn of niet. Zelfvertrouwen is ook dit beeld niet door de eerste de beste klootviool die zegt dat je een eikel/trut bent de grond in te laten stampen. Zelfvertrouwen is gebaseerd op kennis over jezelf, en wat je wel en niet kunt.Een ego hebben is geen kritiek kunnen hebben, en in discussies altijd gelijk willen krijgen. Mensen met een ego voelen zich persoonlijk aangevallen op het moment dat je kritiek hebt op iets wat zij doen of leuk vinden. Mensen met een ego halen hun eigenwaarde alleen uit een vergelijking met anderen.
Voorbeeld: Een vrouw met zelfvertrouwen die in een week toevallig 3 nare opmerkingen over haar uiterlijk krijgt van 3 verschillende mensen, zal eens in de spiegel kijken en denken, niks anders als voorheen en t ziet er nog steeds prima uit. Een vrouw met een ego zal de eerste twee op hoge toon vertellen dat ze dat alleen maar zeggen omdat ze haar niet kunnen krijgen en de derde keer zich opsluiten met een make up set en een spiegel totdat ze doorheeft wat er mis is en daarna nog een week vasten om 3 kilo kwijt te raken.
Ik vrees dat jij een ego hebt Yingyang, maar dat is helemaal niet zo erg, bijna iedereen (yours truly included) heeft er tot op zekere hoogte last van.
Ik heb geleerd dat het erg goed is voor je zelfvertrouwen als je andere mensen juist wel op gelijke voet stelt, en dit heel bewust doet. Als je dit doet bij iemand die slechter is ergens in zullen zij dit al dan niet onbewust extreem waarderen en hetzelfde doen bij jou als jij eens een keer ergens slechter in bent (Ga roleplayen, is best wel een goede oefening hiervoor). Het gastje wat altijd minder slim was dan jij, een stuk kleiner en minder gespierd, met een lelijk hoofd, dat alleen maar liep te stamelen in discussies en met vrouwen nog hopelozer was dan jij blijkt wel donders goed te tafelvoetballen, een briljant inzicht in de dartwereld te hebben en absurd goed in dingen te kunnen klimmen. Als zij hier arrogant over gaan lopen te doen verziekt dat ook de fun voor jou.
Dit voorbeeld is niet iets uit mijn omgeving trouwens.Om het wetenschappelijk uit te drukken, beter zijn is niet iets eendimensionaals. De waarde van beter wordt berschreven door een oneindig aantal andere variabelen die allemaal een subjectief gewicht dragen. De waarde van een enkele variabele is daarom per definitie irrelevant.
OT: Die post van je laatst over verslavingen was trouwens heel herkenbaar, heb zelf ook last (gehad) van dezelfde problemen, k ben alleen nooit met gokken begonnen.
Vooral stoer zijn en opvallen telt daar.
Ik baal daarvan.
Mijn vrienden vind ik erg vlak en krap denkend.
Ze denken vooral aan opvallen en stoer zijn. Meer telt niet
Ik moet anderen leren kennen dus. Mijn vrienden die ik allemaal kon vergeten en nieuwe mensen leren kennen.
quote:Just checkin', ben je nu serieus of zit je een beetje te fokken?
Op vrijdag 28 februari 2003 22:40 schreef yingyang het volgende:[..]
Weet je waarom ik zo met ego bezig ben
Omdat mijn vrienden daar de hele dag mee bezig zijn
Ze kunnen niets anders. Alleen maar met hun ego zijn ze bezig.
Vooral stoer zijn en opvallen telt daar.
Ik baal daarvan.
Mijn vrienden vind ik erg vlak en krap denkend.
Ze denken vooral aan opvallen en stoer zijn. Meer telt niet
Ik moet anderen leren kennen dus. Mijn vrienden die ik allemaal kon vergeten en nieuwe mensen leren kennen.
quote:Dat is een praktische onmogelijkheid. Hoe kun je weten dat je "goed" bent als er geen "niet goed" of "beter dan" tegenover staat om jezelf mee te vergelijken.
Op vrijdag 28 februari 2003 22:12 schreef Mirion het volgende:
Zelfvertrouwen is weten dat je goed bent, onafhankelijk van of anderen nu beter zijn of niet.
Bovendien, wat is goed zijn?
De hele ego discussie is op zich best interessant maar kan nauwelijks op een algemeen niveau gevoerd worden. Mijn definitie van wat goed is verschilt namelijk van die van alle anderen die op deze wereld rondlopen. Als ik me lekker voel want, ten opzichte van X, Y en Z ben ik beter dan komt A langs en die schoffelt mijn hele zelfvertrouwen omver. Het is onder de beste omstandigheden een wankele vrede die je met jezelf sluit als je besluit jezelf maar gewoon goed te vinden. Het werkt alleen maar zolang je de illusie voor jezelf in stand kan houden. Feit is dat er altijd anderen zijn die "beter" zijn.
quote:grappige reply, klinkt een beetje als die nijntje posters
Op vrijdag 28 februari 2003 21:22 schreef yingyang het volgende:[..]
Ff ter correctie. Ik heb totaal geen ego maar wil wel een attitude hebben van. " Jullie zijn niet meer dan mij".
Maar ik zie vaak veel mensen met ego's. Ze hebben een eer over zich gewoon. Alsof ze een of andere God zijn.
Zelfvertrouwen is wel gewenst ja. Maar tegen een ego vechten is moeilijk en vermoeiend.
Ik haat mensen met ego's
en er zijn veel mensen met ego's.
het lijkt er altijd op dat mensen met een grote bek meer bereiken in het leven en jammer genoeg is dat ook meestal zo, maar tegen welke prijs? ik ken GEEN EEN persoon met een fake-ego die veel bereikt heeft en toch in zn waarde wordt gelaten...
tegen een ego moet je niet vechten, dat heeft geen zin, je moet het onderuit zien te halen met de minste moeite... en dat vereist een bepaalde mate van scherpzinnigheid en tact, afwachtendheid en doortastendheid... met 1 opmerking is zoon persoon monddood gemaakt...
niet dat dat nu 1 van mn grootste hobbies is, maar soms wel leuk om te doen
nog iets, waarom een attitude van "jullie zijn niet meer dan mij"? je moet jezelf NOOIT afschilderen tegenover anderen... vinnik dan he? er is altijd wel iemand die beter is in iets wat jij niet zo goed kan... STOP COMPARING!! wat denk je van een attitude van "blah blah ik ben wie ik ben, deal with it"?
Maar nu gaat het weer goed. Moet meer leven en niet teveel denken over het leven. En zo erg is het niet allemaal. Moet meer aandacht schenken aan de mensen die me wel liggen en de rest hoef ik niet te leren kennen.
En off course niet teveel vergelijkingen maken.
En ik moet geen vage boeken lezen over ego en zelfvertrouwen ook Dat boek dat ik nu heb dat slaat nergens op.
quote:Hmm.. ik vind toch dat jezelf beter voelen dan anderen meer te maken heeft met kapsones dan met zelfvertrouwen.
Op vrijdag 28 februari 2003 21:28 schreef yingyang het volgende:[..]
Klopt
Maar ook met zelfvertrouwen vind je jezelf beter dan de ander. Dan plaats je jezelf boven de ander vanzelf. Je kunt pas zelfvertrouwen als je de ander minder vind is mijn mening.
Je bouwt zelfvertrouwen door je eigen positieve eigenschappen te vergelijken met de negatieve van anderen.
Je kunt toch ook tevreden zijn met jezelf ondanks je weet dat je in bepaalde dingen niet goed bent?
Er zal altijd wel iemand zijn die iets beter kan. Als je jezelf maar met anderen blijft vergelijken, word je toch gek
quote:Dat is juist het hele punt, wees goed zonder beter te zijn dan anderen. Stop met vergelijken. Vergelijken heeft geen zin aangezien wat je belangrijk vindt in je beoordeling van beter compleet subjectief is. Neem het begrip sterker. Sterker kun je zien als wie er gespierder uitziet, meer kan bankdrukken, wie er sterker is met armpje drukken, wie er in een barfight zou winnen, of wie er in een geregelde kickbokswedstrijd zou winnen. Er is per definitie geen manier om objectief te bepalen wie beter is dus heeft het geen zin het te proberen.
Op zaterdag 1 maart 2003 10:52 schreef thoth het volgende:[..]
Dat is een praktische onmogelijkheid. Hoe kun je weten dat je "goed" bent als er geen "niet goed" of "beter dan" tegenover staat om jezelf mee te vergelijken.
Bovendien, wat is goed zijn?
De hele ego discussie is op zich best interessant maar kan nauwelijks op een algemeen niveau gevoerd worden. Mijn definitie van wat goed is verschilt namelijk van die van alle anderen die op deze wereld rondlopen. Als ik me lekker voel want, ten opzichte van X, Y en Z ben ik beter dan komt A langs en die schoffelt mijn hele zelfvertrouwen omver. Het is onder de beste omstandigheden een wankele vrede die je met jezelf sluit als je besluit jezelf maar gewoon goed te vinden. Het werkt alleen maar zolang je de illusie voor jezelf in stand kan houden. Feit is dat er altijd anderen zijn die "beter" zijn.
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 12:45 schreef yingyang het volgende:
Ben op ontdekkingstocht af en toeMaar nu gaat het weer goed. Moet meer leven en niet teveel denken over het leven. En zo erg is het niet allemaal. Moet meer aandacht schenken aan de mensen die me wel liggen en de rest hoef ik niet te leren kennen.
En off course niet teveel vergelijkingen maken.
En ik moet geen vage boeken lezen over ego en zelfvertrouwen ook
Dat boek dat ik nu heb dat slaat nergens op.
Vergelijk jezelf met hoe je vroeger was, en kijk hoe je gegroeid bent, wat je geleerd hebt, dát is voor mij zelfvertrouwen kweken.
quote:Ik word met de dag een beetje wijzer en sterker. Dat is denk ik ook normaal. Stilstand daar hou ik niet van en ik ben de hele dag bezig om me te verbeteren qua mens.
Op zaterdag 1 maart 2003 18:55 schreef Pascalle27 het volgende:[..]
![]()
(met die smiley moet ik niet teveel gaan strooien...)
Vergelijk jezelf met hoe je vroeger was, en kijk hoe je gegroeid bent, wat je geleerd hebt, dát is voor mij zelfvertrouwen kweken.
Wat ik nu nog moet doen is niet teveel naar andermans gedrag kijken. Meer oogkleppen opzetten. Anders word sociaal optreden erg moeilijk voor mij.
Ik heb nog moeite met sociale omgang omdat ik vaak het gedrag van anderen te goed zie. Ik erger me dan vaak daarover. Krijg er soms de schijt van.
Ik heb behoefte aan volwassen mensen, en in mijn vriendengroep is dat nog lang niet zo. Die mensen blijven al jarenlang steken op hetzelfde niveau. Stuk voor stuk zijn het wel aardige mensen maar ze zijn nog zo erg puber en kinderachtig. Terwijl ze net als mij al richting de 30 lopen.
quote:Klopt. Ze willen zich altijd bewijzen en durven ook niet hun zwakke kanten te laten zien.
Op zaterdag 1 maart 2003 19:08 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Weet je wat me opvalt de mensen met de grootste ego zijn vaak de onzekerste mensen van binnen, juist omdat ze zich constant moeten bewijzen .
Heel vaak als ik zulke mensen tegenkom en de tijd neem om ze te leren kennen merk ik juist dat de onzekerheid een drijfveer is om zich constant beter te voelen dan een ander .
Bescheiden ben ik vaak. En als ik dan omga met mensen die tegenover gesteld zijn aan mij dan denk ik soms of ik het misschien niet fout doe.
Dat ik dan maar ook moet gaan opscheppen over van alles en nog wat.
Maar ik kan mezelf niet veranderen. Ik praat niet graag over mijn eigen leven en ben zeer zeker niet iemand die graag pronkt met zijn eigen ik.
quote:Hahahaha.
Op zaterdag 1 maart 2003 19:31 schreef fatima het volgende:
YingYang alles wat je zegt ben je lekker zelf. Sliep uit.....
Ik heb het niet over iedereen. I am talking about some people. I am not talking about everyone.
En wat ik zeg ben ik zelf niet. Heb genoeg zelfkennis om mezelf in te schatten. En als ik in een ding niet goed ben dan is het wel opscheppen.
Achteraf gezien gaat dit hele verhaal maar over een select groepje mensen. Maar het heeft zulke impact wat ze doen, dat het lijkt alsof iedereen het doet.
YY, ik ben het wel met fatima eens. Ik heb een beetje het gevoel dat je je groot probeert voor te doen. Ik zou niet met zekerheid kunnen zeggen waarom ik dat gevoel heb. Ik heb een beetje zitten volgen wat jij zo hier en daar schrijft, en het gevoel dat ik bij jouw schrijfsels krijg, is dus dat je jezelf een houding aanmeet die niet eens persé aggressief tegenover anderen hoeft te zijn (ben je overigens van tijd tot tijd wel, of je komt zo over iig), maar dat je dan wel weer een andere manier weet te vinden om te laten zien dat je het allemaal wel kunt. Daar twijfel ik ook niet aan, dat heb ik al eerder geschreven, en het heeft geloof ik ook niet veel te doen met ego, maar meer met het optrekken van een pantser, en daar komt het andere deel van dit topic weer omhoog drijven: Zelfvertrouwen. Dat is ook het aandurven om te erkennen (ook alleen voor jezelf erkennen) dat je bang bent en het niet meer kunt. Dat kost kracht, zeker als je bang bent dat je niet meer de weg naar boven kunt vinden als je het eenmaal opgegeven hebt.
*Zwaaitje*
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 20:21 schreef Pascalle27 het volgende:
*alweer hoi zegt*YY, ik ben het wel met fatima eens. Ik heb een beetje het gevoel dat je je groot probeert voor te doen. Ik zou niet met zekerheid kunnen zeggen waarom ik dat gevoel heb. Ik heb een beetje zitten volgen wat jij zo hier en daar schrijft, en het gevoel dat ik bij jouw schrijfsels krijg, is dus dat je jezelf een houding aanmeet die niet eens persé aggressief tegenover anderen hoeft te zijn (ben je overigens van tijd tot tijd wel, of je komt zo over iig), maar dat je dan wel weer een andere manier weet te vinden om te laten zien dat je het allemaal wel kunt. Daar twijfel ik ook niet aan, dat heb ik al eerder geschreven, en het heeft geloof ik ook niet veel te doen met ego, maar meer met het optrekken van een pantser, en daar komt het andere deel van dit topic weer omhoog drijven: Zelfvertrouwen. Dat is ook het aandurven om te erkennen (ook alleen voor jezelf erkennen) dat je bang bent en het niet meer kunt. Dat kost kracht, zeker als je bang bent dat je niet meer de weg naar boven kunt vinden als je het eenmaal opgegeven hebt.
*Zwaaitje*
valt wel mee. Ik ben niet bang voor anderen en ik ben zeker niet van plan om tegen ze op te kijken.
Ik ga me richten op dat handje vol mensen die me wel liggen. De rest komt zichzelf wel tegen ooit.
Ik ben al boven gekomen trouwens. Ik heb mijn zelf respect terug gevonden en ben van plan om alleen nog maar om te gaan met relaxte mensen.
quote:Morgen piep je weer anders.
Op zaterdag 1 maart 2003 19:34 schreef yingyang het volgende:[..]
Hahahaha.
Ik heb het niet over iedereen. I am talking about some people. I am not talking about everyone.
En wat ik zeg ben ik zelf niet. Heb genoeg zelfkennis om mezelf in te schatten. En als ik in een ding niet goed ben dan is het wel opscheppen.
Achteraf gezien gaat dit hele verhaal maar over een select groepje mensen. Maar het heeft zulke impact wat ze doen, dat het lijkt alsof iedereen het doet.
quote:Dat zit er dik in
Op zaterdag 1 maart 2003 21:10 schreef fatima het volgende:[..]
Morgen piep je weer anders.
Ben wisselvallig ook
En toch hou ik van mensen. Ik vind mensen te gek.
quote:Hoe komt het dat ik je niet geloof?
Op zaterdag 1 maart 2003 21:12 schreef yingyang het volgende:[..]
Dat zit er dik in
Ik wissel van dag tot dag ja
Ben wisselvallig ook
quote:Dit bedoel ik dus.
Op zaterdag 1 maart 2003 21:12 schreef yingyang het volgende:[..]
Dat zit er dik in
Ik wissel van dag tot dag ja
Ben wisselvallig ook
quote:Weet ik niet
Op zaterdag 1 maart 2003 21:14 schreef fatima het volgende:[..]
Hoe komt het dat ik je niet geloof?
dag
quote:Ik kijk goed uit. De pieken en dalen hou ik goed in de gaten ook. Ik zoek de gulden middenweg maar dat is soms moeilijk.
Op zaterdag 1 maart 2003 21:19 schreef Pascalle27 het volgende:[..]
Dit bedoel ik dus.
Nou ja, als jij je vandaag lekker voelt, hoor je mij niet klagenMaar kijk uit met de pieken en de dalen. Kay?
Zwaai.
En verder heb ik geen behoefte aan bemoeizuchtige mensen die mij niet kennen
It's my life.
quote:Jongen jij bestaat niet eens met al je babbels.Wat nou nodig hebben? Je bent ook afhankelijk van de bakker hoor.
Op zaterdag 1 maart 2003 21:23 schreef yingyang het volgende:[..]
Weet ik niet
Dat is jou probleem ook. Ik heb niemand nodig die mij gelooft. Ook jou niet.
dag
quote:Ik denk dat ik ook trekjes van borderline heb. Maar ik moet die hele slechte dagen accepteren en voorbij laten gaan. En me vooral niets aantrekken van anderen. Het is en blijft nog steeds mijn eigen leven. En niemand kan me dat afpakken.
Op zaterdag 1 maart 2003 21:26 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Weet je ying voor elke bui is weer een andere bui , je weet dat je wisselvallig bent , dan zou het je juist moeten steunen dat het een bui is en het tijdelijk is .
Ik herken het ook met mijn Borderline , ik weet dat ik wisselvallig ben en eigenlijk leef met uppers/downers maar weet ook dat het tijdelijk is .
Voor een slecht gevoel komt later ook weer een goed gevoel in de plaats en in plaats van ertegen te vechten accepteer ik het als een tijdelijk iets waar ik ook van weet ok dit duurt ff maar ben er ook zo weer bovenop en dat scheelt al een hele hoop , als ik me ertegen verzet en denk ik kom er niet meer uit dan kom ik er ook niet meer uit .
Moeilijke dagen zal ik altijd blijven houden. Hele moeilijke dagen waarin als donker lijkt te zijn
quote:Mijn bakker is super okey
Op zaterdag 1 maart 2003 21:27 schreef fatima het volgende:[..]
Jongen jij bestaat niet eens met al je babbels.Wat nou nodig hebben? Je bent ook afhankelijk van de bakker hoor.
En ik besta wel. Ik voel me spring levend. En ik heb anderen nodig ja. De vuilnisman daar kan ik niet zonder, die moet al die afval ophalen anders zit ik met een groot probleem.
quote:Het gaat niet om okay of niet okay, ik praat hiet niet over pinda's.
Op zaterdag 1 maart 2003 21:32 schreef yingyang het volgende:[..]
Mijn bakker is super okey
Daar maak ik altijd een praatje mee
En duur is het niet.
En ik besta wel. Ik voel me spring levend. En ik heb anderen nodig ja. De vuilnisman daar kan ik niet zonder, die moet al die afval ophalen anders zit ik met een groot probleem.
quote:Borderline en Manische Depressies overlappen elkaar , heel veel dingen lijken op elkaar en ook dingen weer niet . Dat is iets wat vaststaat en bij Manische Depressie is wisselvalligheid een kenmerk maar dat is bij Borderline ook .
Op zaterdag 1 maart 2003 21:29 schreef yingyang het volgende:[..]
Ik denk dat ik ook trekjes van borderline heb. Maar ik moet die hele slechte dagen accepteren en voorbij laten gaan. En me vooral niets aantrekken van anderen. Het is en blijft nog steeds mijn eigen leven. En niemand kan me dat afpakken.
Moeilijke dagen zal ik altijd blijven houden. Hele moeilijke dagen waarin als donker lijkt te zijn
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 21:34 schreef fatima het volgende:[..]
Het gaat niet om okay of niet okay, ik praat hiet niet over pinda's.
Het antwoord wat je geeft geeft precies aan wat je nodig hebt.
En nu duidelijk graag. Ik snap de ballen ervan. Ik praat ook niet over pinda's. Pindakaas vind ik niet eens lekker.
Je komt wazig over. Ben eens duidelijk met je woorden.
quote:Ik kan erg onredelijk uit de hoek komen. En dan ben ik fout ook. Maar ik meen er dan niets van. Het is impulsief gedrag. Zomaar ineens doe ik dat.
Op zaterdag 1 maart 2003 21:36 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:[..]
Borderline en Manische Depressies overlappen elkaar , heel veel dingen lijken op elkaar en ook dingen weer niet . Dat is iets wat vaststaat en bij Manische Depressie is wisselvalligheid een kenmerk maar dat is bij Borderline ook .
Enfin on topic , ik heb zelf ook wel ego dagen hoor , en word ook vaak gauw gezegd dat ik arrogant ben , maar ik weet van mezelf dat het niet zo is , ik ben wel doelgericht dat wil ik wel toegeven en dat word ook nog weleens met ego in verband gebracht.
Ik heb ook een ego. Gelukkig wel ja. Zonder Ego ben je nergens.
[..]
En nu duidelijk graag. Ik snap de ballen ervan. Ik praat ook niet over pinda's. Pindakaas vind ik niet eens lekker.
Als jij niet zo'n toon aanslaat.Je kan ook vragen : fatima wat bedoel je?
Nou ik bedoel dat je de kat op het spek bindt en de vellen niet lust.
Je presenteert je nogal dwangmatig, slachtofferig en niet vanuit je kern, wat je bent, wat ieder mens is in wezen, en de afdrijving daarvan doet zo'n pijn maar het is zeer universeel alleen geeft niemand dit toe.
quote:Ter correctie
Op zaterdag 1 maart 2003 21:45 schreef fatima het volgende:
[quote]Op zaterdag 1 maart 2003 21:40 schreef yingyang het volgende:[..]
Als jij niet zo'n toon aanslaat.Je kan ook vragen : fatima wat bedoel je?
Nou ik bedoel dat je de kat op het spek bindt en de vellen niet lust.
Je presenteert je nogal dwangmatig, slachtofferig en niet vanuit je kern, wat je bent, wat ieder mens is in wezen, en de afdrijving daarvan doet zo'n pijn maar het is zeer universeel alleen geeft niemand dit toe.
Ik voel me dus wel degelijk mezelf. En ben zeker niet gefrustreerd.
Meer mezelf voelen is bijna onmogelijk. Ik voel me goed dus...en vooral voel ik me mezelf.
quote:Vertel mij eens... wat is jezelf zijn? Ik ben er nog steeds niet uit !
Op zaterdag 1 maart 2003 21:51 schreef yingyang het volgende:[..]
Ter correctie
Ik voel me wel degelijk mezelf. Voel me 100 procent mezelf ook. Ik voel de kern die in mij zit. Ik voel alsof ik mdma genomen heb. Een met mezelf. En ook respect tonend voor mezelf.
Meer mezelf voelen is bijna onmogelijk. Ik voel me goed dus...en vooral voel ik me mezelf.
quote:Kerel, ga eens wat leuks doen ipv de hele tijd je opnieuw hervonden persoonlijkheid te profileren, begint een beetje irritant te worden
Op zaterdag 1 maart 2003 21:51 schreef yingyang het volgende:[..]
Ter correctie
Ik voel me wel degelijk mezelf. Voel me 100 procent mezelf ook. Ik voel de kern die in mij zit. Ik voel alsof ik mdma genomen heb. Een met mezelf. En ook respect tonend voor mezelf.
quote:Ik doe waar ik zin in heb KEREL. En dat jij het irritant vind dat is jou probleem en niet mijne.
Op zaterdag 1 maart 2003 21:54 schreef DeadLock het volgende:[..]
Kerel, ga eens wat leuks doen ipv de hele tijd je opnieuw hervonden persoonlijkheid te profileren, begint een beetje irritant te worden
Dus dag dan maar.
Dag
quote:Moet ik dat jou vertellen
Op zaterdag 1 maart 2003 21:53 schreef fatima het volgende:[..]
Vertel mij eens... wat is jezelf zijn? Ik ben er nog steeds niet uit !
Okey dan maar.
Ik ben mezelf als ik me goed voel en geen rekening met anderen hou. Als ik lekker mijn eigen leven heb zonder me druk te maken over al die anderen zieletjes.
quote:Een krampachtig
Op zaterdag 1 maart 2003 22:01 schreef yingyang het volgende:[..]
Ik doe waar ik zin in heb KEREL. En dat jij het irritant vind dat is jou probleem en niet mijne.
Dus dag dan maar.
Dag
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 22:04 schreef fatima het volgende:[..]
Een krampachtig
. Ga eens in op de inhoud Yingyang zelfs je naam kan je niet goed spellen, ik zou mij maar gedeisd houden.DagDag, je kan altijd mailen, dat weet je heh ?
Ja ja.....ik ben genoeg op inhoud ingegaan. Heb genoeg van mezelf laten zien ook.
En fatima ik ga jou niet mailen...daar heb ik dus echt geen behoefte aan. Je zit lekker veilig achter je peeceetje nu. Blijf daar maar ook.
quote:Wat versta jij eik onder ego?
Op zaterdag 1 maart 2003 22:06 schreef hams het volgende:
jezelf zijn? beste mop die ik gehoord heb vandaag
quote:Graag, ik zal je forever lastig vallen met mijne vraagjes, gnagna.
Op zaterdag 1 maart 2003 22:07 schreef yingyang het volgende:[..]
![]()
Ja ja.....ik ben genoeg op inhoud ingegaan. Heb genoeg van mezelf laten zien ook.
En fatima ik ga jou niet mailen...daar heb ik dus echt geen behoefte aan. Je zit lekker veilig achter je peeceetje nu. Blijf daar maar ook.
Slotje graag dus.
quote:Als je mij blijft lastig vallen moet je ook accepteren dat ik je een keer flink neem. Ik laat me niet gebruiken door vrouwen.
Op zaterdag 1 maart 2003 22:08 schreef fatima het volgende:[..]
Graag, ik zal je forever lastig vallen met mijne vraagjes, gnagna.
Ik Ik Ik , is dat het ego Egon?
Dus doe het maar maar ik pak je wel
quote:Kijk ff naar de reply van onzer aller hams, niet zo persoonlijk worden YingYang daar is ons ego niet bij geb(l)aat.
Op zaterdag 1 maart 2003 22:17 schreef yingyang het volgende:[..]
Als je mij blijft lastig vallen moet je ook accepteren dat ik je een keer flink neem. Ik laat me niet gebruiken door vrouwen.
quote:Hehe, ja jij bent echt op de goede weg, way to go
Op zaterdag 1 maart 2003 22:17 schreef yingyang het volgende:[..]
Als je mij blijft lastig vallen moet je ook accepteren dat ik je een keer flink neem. Ik laat me niet gebruiken door vrouwen.
wat een randmongool
quote:Leg eens uit
Op zaterdag 1 maart 2003 22:21 schreef DeadLock het volgende:[..]
Hehe, ja jij bent echt op de goede weg, way to go
wat een randmongool
Slotje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |