Ik ken haar al een hele tijd erg vaag, als het zusje van...
Vanaf september 2002 gingen we steeds meer met elkaar om. We werden hele goede vrienden, ik kan bij haar alles kwijt wat ik nog nooit heb verteld. Ze is de enige persoon in de wereld die me echt goed kent. Maarja,... ik werd een paar maanden geleden met m'n domme kop verliefd op d'r...
We zitten samen in op een soort van vereniging (sorry voor de vage omschrijving, maar je weet nooit wie er mee leest). Met die vereniging gingen we een maand geleden een weekendje weg. Ik bracht bijna al m'n tijd met haar door. Maar ook een ander jongen, die andere jongen is ook verliefd op haar. Dat weet ik niet zeker, maar alles wijst die richting op.
In dat weekend sliepen we ook met heleboel mensen op 1 hoop en ik sliep naast haar. Gewoon lekker knus naast d'r liggen, niks meer niks minder. We zijn alleen steeds vaker lekker knus, als we een film kijken zitten we naast elkaar. En met een beetje stoeien kan het ook soms knus worden.
Dat zijn dan van die magische momenten die wel eeuwen lijken te duren. Helemaal als we elkaar soms even aanraken, dan is er echt een soort van vonk. En soms raken onze handen elkaar voor tientallen minuten elkaar aan, het klinkt heel raar... maar dan voel ik me echt verschrikkelijk gelukkig.
Er zijn echter twee probleempjes, namelijk 1:
Haar vader. Haar vader heeft van die rare regeltjes van geen vriendjes enzo, behalve onder sommige omstandigheden. En als we een film bij haar gaan kijken komt ie tussen ons inzitten
Ook is er een fors leeftijds verschil. Niet gigantisch, maar de twee leeftijden klinken heel raar bijelkaar. Voor mij maakt dit niks, ik kan heel goed met d'r praten. enz enz... maarja,... hoe zullen haar ouders reageren?
Ik heb er twee weken geleden uiteindelijk verteld via een e-mail (ja, heel onpersoonlijk... maarja... face 2 face durf ik niet en de kans dat d'r post geopend word is niet zo klein) verteld wat ik voor d'r voel. Wat ze voor me betekend, enz enz...
Ik hoopte dat ik met dat mailtje een hoop duidelijkheid zou krijgen. Maar elke keer als ik er naar vraag komt het niet verder dan een "weet niet".
Ik weet niet wat ik moet doen!!!
Help! Help! Help!
sorry voor de rommelige omschrijving
quote:en dat verschil is??....
Op vrijdag 28 februari 2003 16:03 schreef Purgatorio het volgende:
Ook is er een fors leeftijds verschil. Niet gigantisch, maar de twee leeftijden klinken heel raar bijelkaar.
[Dit bericht is gewijzigd door MUUS op 28-02-2003 16:13]
quote:5 jaar
Op vrijdag 28 februari 2003 16:08 schreef Poogie het volgende:[..]
en dat verschil is??....
quote:Das toch geen ramp (behalve als je 16 bent of jonger
Op vrijdag 28 februari 2003 16:10 schreef Purgatorio het volgende:[..]
5 jaar
quote:Jij kan er niks aan doen, maar ik vind 't absoluut niet grappig. Aangezien zij degene is die m'n zelfmoord gedachtes uit me heeft gepraat.
Op vrijdag 28 februari 2003 16:08 schreef geit het volgende:
-edit-
Maar dat weet jij natuurlijk niet...
quote:Das toch niet zo veel? Wie is er ouder?
Op vrijdag 28 februari 2003 16:10 schreef Purgatorio het volgende:[..]
5 jaar
quote:Ik ben 18 en zij is 13.. het klinkt stom en achterlijk... ik weet 't... maarja...
Op vrijdag 28 februari 2003 16:11 schreef Leeuwtje_Hulshof het volgende:[..]
Das toch niet zo veel? Wie is er ouder?
quote:euhm idioot?
Op vrijdag 28 februari 2003 16:08 schreef geit het volgende:
-edit-
ik stel iets richting deleten/ban/uitbrander voor... dit ZEG je toch gewoon niet... maargoed.. verder met waar we gebleven waren..
Probeer er toch over te praten.
Ik ken de situatie, ik ken de situatie maar al te goed, en uiteindelijk is praten de enige oplossing, anders blijf je er mee doorlopen....
quote:Ik moet wel zeggen, dat zij wel erg jong is. Doe je wel voorzichtig dan met haar? Als je het verknalt is het voor haar, met haar leeftijd, natuurlijk een niet zo leuk vooruitzicht... als je begrijpt wat ik bedoel
Op vrijdag 28 februari 2003 16:12 schreef Purgatorio het volgende:[..]
Ik ben 18 en zij is 13.. het klinkt stom en achterlijk... ik weet 't... maarja...
quote:als zij mijn dochter was m dan zat ik ook tussen jullie in, en haar vader en haar broer en al haar tantes en ooms, neven en nichten....
Ik ben 18 en zij is 13.. het klinkt stom en achterlijk... ik weet 't... maarja...
13 jaar ..beetje jong nog, vind je niet?
In hoeverre is ze eigenlijk met jongens bezig? (Eventueel af te leiden uit wat haar vriendinnen uitspoken).
quote:Dude...
en dan vindt je het raar dat haar vader tussen jullie in gaat zitten?? Ik bedoel... het is nog net geen pedofilie... maar als je ECHT om haar geeft, dan wacht je nog minimaal twee jaar voor je dit naar een volgend stadium doorvoert...
quote:ja hoe zit dat?
Op vrijdag 28 februari 2003 16:14 schreef MouseOver het volgende:
Het is weliswaar een groot verschil, maar niet onoverkomelijk. Het hangt een beetje van de situatie af.In hoeverre is ze eigenlijk met jongens bezig? (Eventueel af te leiden uit wat haar vriendinnen uitspoken).
quote:dat is een beetje te jong ja, ik hebn ook een vriendin gehad die jonger was (16jaar en ik 19) en dat merk je ook wel na verloop van tijd. kan beter iets meer in je eigen leeftijd zoeken.
quote:Dit is anders... je snapt 't niet. Ik ga echt geen rare fratsen met d'r uithalen...
Op vrijdag 28 februari 2003 16:15 schreef Skimmer het volgende:[..]
Dude...
en dan vindt je het raar dat haar vader tussen jullie in gaat zitten?? Ik bedoel... het is nog net geen pedofilie... maar als je ECHT om haar geeft, dan wacht je nog minimaal twee jaar voor je dit naar een volgend stadium doorvoert...
quote:Geeft niks, meid.
Op vrijdag 28 februari 2003 16:14 schreef Faithy het volgende:
jah, ik zag net dat je al ge-edit had, en was vergeten de quote zelf even weg te halensorry
Topicstarter : ze is wel erg jong. Ik kan haar vader dan ook wel begrijpen.
quote:Ze heeft wel gewoon van die vriendjes voor een paar weken gehad. Maar meer niet...
Op vrijdag 28 februari 2003 16:16 schreef Leeuwtje_Hulshof het volgende:[..]
ja hoe zit dat?
quote:Ik ben zelf wel al heel bekend in die famillie. Ik kom d'r zeker 1 keer per week. En ook eten enzo,... en die vader ken ik ook goed.
Op vrijdag 28 februari 2003 16:18 schreef MUUS het volgende:[..]
Geeft niks, meid.
.
Topicstarter : ze is wel erg jong. Ik kan haar vader dan ook wel begrijpen.
quote:Ik was 15 of 16 toen ik mijn eerste vriendje kreeg. Maar na een paar jaar, zijn we uit elkaar gegroeid. Bovendien was ik verliefd op een ander. Ik denk dat die eerste verkering een soort kalverliefde was. Als zij 13 is, dan geldt dat misschien ook voor haar???
Dan moet je gewoon ik keer met haar gaan praten ... en vragen wat ze nu wil ... (wel op een normale manier niet dat het lullig overkomt)
En je moet altijd hele goede contacten met een vader van een dochter maken (hebben).. nodig ze een keer uit om mee te gaan eten (als jullie met elkaar hebben)
het is maar een tip
quote:Het is voor mij geen kalverliefde, aangezien ik echt ALLES bij d'r kwijt kan. Andersom is 't ook 't geval...
Op vrijdag 28 februari 2003 16:20 schreef Leeuwtje_Hulshof het volgende:[..]
Ik was 15 of 16 toen ik mijn eerste vriendje kreeg. Maar na een paar jaar, zijn we uit elkaar gegroeid. Bovendien was ik verliefd op een ander. Ik denk dat die eerste verkering een soort kalverliefde was. Als zij 13 is, dan geldt dat misschien ook voor haar???
quote:Nee nee nee... nou begrijp jij mij verkeerd... je zegt dat je haar al hebt verteld wat jij van haar vindt... dat is perfect... maar je moet haar op haar tijd laten zeggen wat ze van jou vindt... afwachten...
Op vrijdag 28 februari 2003 16:18 schreef Purgatorio het volgende:[..]
Dit is anders... je snapt 't niet. Ik ga echt geen rare fratsen met d'r uithalen...
Als we bij elkaar zijn is het leeftijdsverschil gewoon verdwenen als sneeuw voor de zon.. marja,... dit soort reacties had ik al verwacht... kan je nagaan wat d'r ouders d'r van denken...
niets pushen dus...
Maar 5 jaar geestelijk verschil is zondermeer te veel. Nu is de vraag: is zij volwassener of ben jij minder volwassen. Als 1 van deze twee waar zijn er eventueel mogelijkheden vooropgestelt dat jullie je allebei realiseren dat het in principe geen normale situatie is en dat jullie relatie er dus ook anders uitziet dan normaal.
quote:Ze vindt het zelf duidelijk ook "eng". Ze antwoordt steeds met "weet niet". Ook al zie jij het leeftijdsverschil niet als je bij haar bent, zij kan zich wel ongemakkelijk erbij voelen. Vrienden zijn, vindt ze niet erg, maar een relatie is toch wel ff wat anders.
Op vrijdag 28 februari 2003 16:18 schreef Purgatorio het volgende:[..]
Dit is anders... je snapt 't niet. Ik ga echt geen rare fratsen met d'r uithalen...
Als we bij elkaar zijn is het leeftijdsverschil gewoon verdwenen als sneeuw voor de zon.. marja,... dit soort reacties had ik al verwacht... kan je nagaan wat d'r ouders d'r van denken...
quote:Van de week was ik wel een aantal keer met d'r alleen. Maar dan durf ik er niet over te beginnen. Ik ben bang dat ik onze hele goede vriendschap zou verpesten.
Op vrijdag 28 februari 2003 16:20 schreef Marden het volgende:
Ik neem aan dat jullie vaak samen zijn en ook alleen ??Dan moet je gewoon ik keer met haar gaan praten ... en vragen wat ze nu wil ... (wel op een normale manier niet dat het lullig overkomt)
En je moet altijd hele goede contacten met een vader van een dochter maken (hebben).. nodig ze een keer uit om mee te gaan eten (als jullie met elkaar hebben)
het is maar een tip
quote:Dat zou ik nou niet meteen leuk vinden. Probeer het eerst met elkaar uit te zoeken. Een beetje aftasten enzo. Maar denk er wel aan, dat je nu een hele fijne vriendschap met haar hebt, en wie weet wat daar van over zal blijven als het niets wordt...
Op vrijdag 28 februari 2003 16:20 schreef Marden het volgende:En je moet altijd hele goede contacten met een vader van een dochter maken (hebben).. nodig ze een keer uit om mee te gaan eten (als jullie met elkaar hebben)
het is maar een tip
quote:Tsja... dat zou misschien wel waar kunnen zijn
Op vrijdag 28 februari 2003 16:21 schreef MUUS het volgende:[..]
Ze vindt het zelf duidelijk ook "eng". Ze antwoordt steeds met "weet niet". Ook al zie jij het leeftijdsverschil niet als je bij haar bent, zij kan zich wel ongemakkelijk erbij voelen. Vrienden zijn, vindt ze niet erg, maar een relatie is toch wel ff wat anders.
quote:Zij is erg volwassen, tenminste... zo zie ik dat.
Op vrijdag 28 februari 2003 16:21 schreef MouseOver het volgende:
We hoeven toch niet automatisch met je mee te praten...Maar 5 jaar geestelijk verschil is zondermeer te veel. Nu is de vraag: is zij volwassener of ben jij minder volwassen. Als 1 van deze twee waar zijn er eventueel mogelijkheden vooropgestelt dat jullie je allebei realiseren dat het in principe geen normale situatie is en dat jullie relatie er dus ook anders uitziet dan normaal.
als je volwassener bent en jij bent 35 en zij is 30 is dat opeens heeel normaal maar op deze leeftijd niet ( ik vind het zelf ook supergek)
quote:Probeer er anders langzaam naar toe te werken. Je hebt het nu al prettig met elkaar, en ze vindt het niet erg, dat je dicht bij haar zit. Probeer gewoon uit, hoever je kunt gaan, wat betreft arm om haar heen. Haar naar je toe trekken enzo. Hou wel in de gaten hoe zij daar op reageert. Op het moment dat je merkt dat zij zich er niet prettig bij voelt, dan moet je even een stapje terug doen. Je hebt meer dan genoeg tijd om er langzaam naar toe te werken
Op vrijdag 28 februari 2003 16:23 schreef Purgatorio het volgende:[..]
Tsja... dat zou misschien wel waar kunnen zijn
Probeer haar wel als een goede vriendin te houden, maar ga niet in haar leven in de weg staan. Persoonlijk denk ik niet dat een relatie zal lukken, ze is pas 13 en gaat nu door een turbulente tijd, ze zal nog bijna zeker een vriendje of twee\drie veslijten voor ze de ware zal vinden.
Als je dan uiteindelijk wel de ware voor haar blijkt te zijn, en jij voelt je ook nog tot haar aangetrokken, dan zit het wel goed en zal de relatie de tand des tijds wel doorstaan. Zo niet, ach kom op, er zijn er nog genoeg in de wereld!
Maar zoals ik al zei, een relatie nu, dat gaat niet lukken. (probeer maar, je zal zien dat hij niet houdt, je hebt hooguit een paar leuke jaren )
En voordat je antwoord: bedenk eens hoe je zelf was toen je 13 was. En wat er sindsdien is gebeurt. Niet zozeer geestelijk, maar vooral de gebeurtenissen sindsdien.
Best veel, nietwaar?
Heb een beetje het idee dat je diepe vriendschap danwel soulmate met liefde verward. Geeft niet, kan gebeuren
quote:Ik ben daar niet zo tactisch in,... ik weet niet hoe ik 't zou moeten aanpakken. Wat zou de volgende stap zijn?
Op vrijdag 28 februari 2003 16:26 schreef Leeuwtje_Hulshof het volgende:[..]
Probeer er anders langzaam naar toe te werken. Je hebt het nu al prettig met elkaar, en ze vindt het niet erg, dat je dicht bij haar zit. Probeer gewoon uit, hoever je kunt gaan, wat betreft arm om haar heen. Haar naar je toe trekken enzo. Hou wel in de gaten hoe zij daar op reageert. Op het moment dat je merkt dat zij zich er niet prettig bij voelt, dan moet je even een stapje terug doen. Je hebt meer dan genoeg tijd om er langzaam naar toe te werken
quote:Dank je wel
Op vrijdag 28 februari 2003 16:27 schreef Blacklander het volgende:
Jij hebt een probleem.
quote:Kijken hoe ver je bij haar mag gaan ... en of ze werkelijk tot je aangetrokken is ..
Op vrijdag 28 februari 2003 16:28 schreef Purgatorio het volgende:[..]
Ik ben daar niet zo tactisch in,... ik weet niet hoe ik 't zou moeten aanpakken. Wat zou de volgende stap zijn?
quote:Mijn leven als dertienjarige is totaal niet te vergelijken met haar leven.
Op vrijdag 28 februari 2003 16:28 schreef MouseOver het volgende:
Kun je je eigenlijk een beeld van het leeftijdsverschil vormen?En voordat je antwoord: bedenk eens hoe je zelf was toen je 13 was. En wat er sindsdien is gebeurt. Niet zozeer geestelijk, maar vooral de gebeurtenissen sindsdien.
Best veel, nietwaar?
Heb een beetje het idee dat je diepe vriendschap danwel soulmate met liefde verward. Geeft niet, kan gebeuren
quote:Als je het vorige al hebt geprobeerd, dan kun je misschien overgaan op het hoofd op haar schouder of zo. Een aai over haar bolletje, een kriebeltje in de nek of over de rug. Dat soort dingen.
Op vrijdag 28 februari 2003 16:28 schreef Purgatorio het volgende:[..]
Ik ben daar niet zo tactisch in,... ik weet niet hoe ik 't zou moeten aanpakken. Wat zou de volgende stap zijn?
quote:Als je maar in de gaten houdt, dat haar ouders de relatie kunnen maken of breken.
Op vrijdag 28 februari 2003 16:31 schreef Purgatorio het volgende:[..]
Mijn leven als dertienjarige is totaal niet te vergelijken met haar leven.
Haar situatie zit nogal raar inelkaar, maar bij haar thuis werkt niet alles in haar voordeel. Ze heeft nogal problemen enzo,...
Om het maar plat te beschrijven, ze is een hippie in een zwaar gereformeerd gezin. (maar dan overdreven)
quote:Dat weet ik, dat is zeker zo bij hun thuis. Maar ik ben goed bevriend met de ouders, dus dat zal zeker in m'n voordeel moeten werken, denk ik dan maar...
Op vrijdag 28 februari 2003 16:33 schreef Leeuwtje_Hulshof het volgende:[..]
Als je maar in de gaten houdt, dat haar ouders de relatie kunnen maken of breken.
Het is dan nog echt te merken.
Op het moment ben ik bijna 18 en is hij bijna 22, is maar 4 jaar, maar dan nog.
Toen ik 16 was, en hij 20 ging het helemaal niet, omdat het toen echt een te groot gat was, nu eventueel wel.
Als je haar zo goed kent, wacht dan tot de kloof, geestelijk wat minder is, zo stel je haar ouders ook gerust...
quote:Het kan ook nadelig zijn hoor! Wat nou, als haar vader denkt dat je misbruik maakt van de vriendschap met hem?
Op vrijdag 28 februari 2003 16:34 schreef Purgatorio het volgende:[..]
Dat weet ik, dat is zeker zo bij hun thuis. Maar ik ben goed bevriend met de ouders, dus dat zal zeker in m'n voordeel moeten werken, denk ik dan maar...
quote:Nou, dat zal niet zo snel het geval zijn.
Op vrijdag 28 februari 2003 16:37 schreef Leeuwtje_Hulshof het volgende:[..]
Het kan ook nadelig zijn hoor! Wat nou, als haar vader denkt dat je misbruik maakt van de vriendschap met hem?
hoop ik... *slik*
Het is niet zo dat ze eerst een paar vriendjes moet verslijten, nee want dan kan jij net zo goed meteen je gang gaan. Het punt is gewoon dat ze zich nog helemaal moet ontwikkelen. Hoe volwassen ze ook is, ontwikkeling komt met de jaren.
16 is een goede leeftijd. Oj jij bereid bent om 3 jaar te wachten...eigenlijk ben ik van mening dat je helemaal niet moet wachten maar ok, ieder zn ding.
Ik denk dat jij het gewoon rond je eigen leeftijd moet zoeken, nou ja, in elk geval niet onder de 16. Je kunt het proberen, maar ik ben bang dat je dat duur komt te staan als je er werkelijk achter komt hoe jong ze geestelijk is.
Anywayz, succes ermee.
Def
quote:ben het van ene kant wel eens met wat indo zegt. maar ik denk dat je ook een relatie kan hebben met haar waarin je haar laat ontwikkelen door niet meteen heel intensief bezig te zijn. laat haar tijd houden voor zichzelf en haar vriendinnen en ga ook alleen uit!
Op vrijdag 28 februari 2003 16:59 schreef IndoGuyver het volgende:
Ik denk dat je wel het idee hebt dat de meeste mensen vinden dat de leeftijd een groot verschil is. 5 jaar is het probleem niet, maar haar leeftijd, 13...nee dat is te jong.Het is niet zo dat ze eerst een paar vriendjes moet verslijten, nee want dan kan jij net zo goed meteen je gang gaan. Het punt is gewoon dat ze zich nog helemaal moet ontwikkelen. Hoe volwassen ze ook is, ontwikkeling komt met de jaren.
16 is een goede leeftijd. Oj jij bereid bent om 3 jaar te wachten...eigenlijk ben ik van mening dat je helemaal niet moet wachten maar ok, ieder zn ding.
Ik denk dat jij het gewoon rond je eigen leeftijd moet zoeken, nou ja, in elk geval niet onder de 16. Je kunt het proberen, maar ik ben bang dat je dat duur komt te staan als je er werkelijk achter komt hoe jong ze geestelijk is.
Anywayz, succes ermee.
Def
quote:Sorry
Op vrijdag 28 februari 2003 16:34 schreef Blacklander het volgende:
Sarcast! Ik probeer je alleen maar te helpen.
quote:Nope
Op vrijdag 28 februari 2003 16:34 schreef MouseOver het volgende:
En ben jij gelovig?
quote:Bedankt voor de lap tekst
Op vrijdag 28 februari 2003 17:30 schreef armageddon1981 het volgende:
ten eerste over dat leeftijdsverschil. jij bent 18 en zij is 13. Romeo was rond de 20 en juliet rond de 13, en toch waren zij het perfexte paar (afloop was niet helemaal denderend maar dat terzijde).
over leeftijdsverschil valt ook nog te zeggen dat jongens vaak 2 jaar jonger zijn (18-2=jij bent 16) en vrouwen twee jaar ouder (13+2=zij is 15).
daarnaast ken ik meisje van rond de 18 die geestelijk het niveau van 12 hebben en ik ken meisjes van 13 die het niveau van een twintig jarige hebben. ligt dus aan persoon hoe oud die is. hoe oud jij en zij is (geestelijk) moet je dus zelf maar ff afwegen.
daarnaast vraag ik me af: Ziet ze jou niet als extreem goeie vriend (soort meisje met homo als vriend waar ze alles aan kan vertellen, no offense)
maar zoals jij zegt dat jullie soms heel knus bezig zijn: dicht tegen mekaar aan, hand vast etc.. dan denk ik dat niet.
jij zegt dat je heel verlegen bent om iets te proberen (dat is iedereen die echt verliefd is).
ik zou zeggen ga een keer naar een romatische film in de bios. en als je dat wat te gewaagd is huur een "romantische" film en probeer wat.
hou haar hand vast, ga dicht op haar zitten leg je hand heel lanmgzaam op haar been, streel haar been etc. en ga zo maar door(toen ik voor het eerst verliefd was durfde ik ook niks en toen heb ik dat ook gedaan met succes
en over dat bang zijn om vriendschap te verpesten: als jij verliefd op haar bent en je durft niks te ondernemen zal de vriendschap ook door frustratie kapot gaan!!!!)
zolang je het meisje netjes behandel, met respect en liefde, kun je niks verkeerd doen.
en als je wat hebt met haar en haar ouders zijn er op tegen ga dan rustig praten met haar ouders en zeg dat je superverliefd bent op haar en jij er ook niks aan kunt doen dat ze zo fantastisch is, etc.
in ieder geval veel geluk. (als je wat meer wilt snappen over menselijk gedrag koop of huur dit boek dan: Intiem gedrag, geschreven door desmond morris)
quote:Ik kan je het volgende zeggen:
Haar vader heeft gelijk, laat haar eerst lekker ouder worden en dan kan je verder kijken.
Als het echte liefde is kom je uiteindelijk toch bij elkaar, en maken die kleine jaartjes waarin zij slimmer, volwassener is geworden, niet meer uit.
quote:omg waarom benaderd iedereen dit probleem rationeel. als het om liefde gaat zijn er geen regels, dan bepaalt het gevoel wat je moet doen.
Ik kan je het volgende zeggen:Haar vader heeft gelijk, laat haar eerst lekker ouder worden en dan kan je verder kijken.
quote:Yeah right...
Op vrijdag 28 februari 2003 17:44 schreef armageddon1981 het volgende:[..]
omg waarom benaderd iedereen dit probleem rationeel. als het om liefde gaat zijn er geen regels, dan bepaalt het gevoel wat je moet doen.
wees alleen verstandig als je wat met haar hebt door haar ook nog tijd voor zichzelf te geven.
stel je voor die jongen krijgt niks met dat meisje. over 60 jaar komen ze elkaar weer tegen, allebei bejaard en ze zeggen tegen elkaar>>> ik heb nooit de ware gevonden, ik bleef verlangen naar jou, nu heb ik een kutleven gehad.......
hellup ik word filosofisch
Mijn filosofie:
Er is geen enkele ware, er kunnen er meer zijn.
quote:zo te horen ben je nog nooit echt verliefd geweest.
Yeah right...Mijn filosofie:
Er is geen enkele ware, er kunnen er meer zijn.
quote:Nope, zo te horen ben jij maar eens in je leven verliefd geweest.
Op vrijdag 28 februari 2003 17:48 schreef armageddon1981 het volgende:[..]
zo te horen ben je nog nooit echt verliefd geweest.
by the way wat is dat spreekwoord ook al weer:
beter een maal ........(fout??) verliefd dan nooit verliefd..
quote:doe es niet zo dramatisch, joh
Op vrijdag 28 februari 2003 17:44 schreef armageddon1981 het volgende:[..]
omg waarom benaderd iedereen dit probleem rationeel. als het om liefde gaat zijn er geen regels, dan bepaalt het gevoel wat je moet doen.
wees alleen verstandig als je wat met haar hebt door haar ook nog tijd voor zichzelf te geven.
stel je voor die jongen krijgt niks met dat meisje. over 60 jaar komen ze elkaar weer tegen, allebei bejaard en ze zeggen tegen elkaar>>> ik heb nooit de ware gevonden, ik bleef verlangen naar jou, nu heb ik een kutleven gehad.......
hellup ik word filosofisch
een kind van 13 moet lekker met haar vriendinnen giechelen en als ze een vriendje heeft dan gewoon eentje van 13/14, niet een knul van ruim 18...
de ware...tjonge jonge zeg..
quote:idd. maar een keer in mijn leven (alhoewel ik toch wel redelijk wat meisjes heb gehad). en nu zwaar op zoek naar een nieuwe maar er loopt weinig leuks nog rond
Nope, zo te horen ben jij maar eens in je leven verliefd geweest.
en by the way als dat meisje geen zin heeft om (alleen) t giechelen met vriendinnen. ken mensen die sinds hun 13 wat met elkaar hebben>>getrouwd kinderen, alles perfect..
quote:Hmmm....ehm....maar....nee wacht kom op zeg, hij is 18 en zij is 13. Ok tijden veranderen en kindjes van 13 zijn echt niet meer zo raar als wij op die leeftijd waren (hehe dat klinkt oud...) maar 13 is echt nog maar een kind! Een klein kind! Komt net uit de poepluiers! Heeft net een bewustzijn gekregen, en dan meteen vastzitten aan een gast van 18. Laten we eerlijk zijn, de topicstarter heeft verwachtingen (logisch, hij is 18) maar zij, ik denk niet dat zij al denkt aan een relatie blablabla. Meisje van 13, lijkt mij toch eerder dat ze wil "giechelen" met dr vriendinnetjes etc.
Op vrijdag 28 februari 2003 17:55 schreef armageddon1981 het volgende:[..]
idd. maar een keer in mijn leven (alhoewel ik toch wel redelijk wat meisjes heb gehad). en nu zwaar op zoek naar een nieuwe maar er loopt weinig leuks nog rond
en by the way als dat meisje geen zin heeft om (alleen) t giechelen met vriendinnen. ken mensen die sinds hun 13 wat met elkaar hebben>>getrouwd kinderen, alles perfect..
Ok, misschien was dat vaag, maar ik probeer het zo samen te vatten: bij zulke leeftijden heb je gewoon totaal andere verwachtingen en hoe jong de topicstarter of hoe oud het meisje geestelijk ook is/zijn, je kan mij niet wijsmaken dat de verwachtingen/doelen hetzelfde zijn.
Topicstarter, zet je over de verliefdheid heen en kijk verder, ik heb de andere extreme kant meegemaakt, ook dat ging niet goed, ff goed nadenken en dan zie je zelf ook wel dat het *waarschijnlijk* niets wordt. Laat haar lekker een paar jaartjes groeien en als ze 16 is...mooie leeftijd
"The longer you live in a dream, the harder reality will strike at you."
Indo
Maar zoals gezegd word, ze is 13. En dat is heel erg jong. Maar ik bind me niet aan leeftijden, want de liefde kent geen grenzen denk ik altijd maar.
Ik wacht nu af wat er gebeurt, misschien ga ik d'r wel voor een avondje bios uitvragen of iets dergelijks. Ik weet het nog niet.
Misschien is het wel zo dat meisjes van 13 horen te giechelen en met hun vriendinnetjes de Hitkrant horen te lezen.
Ik ben nog niet veel wijzer geworden, ik lig nog steeds in de knoop...
Iedereen die haar en mij kent en van de situatie op de hoogte is doet niet raar over het leeftijds verschil. Maar dat kan ook komen omdat ze hier liever niet eerlijk over zijn, maar dat betwijfel ik...
Tot slot wil ik nog zeggen dat ik het met armageddon1981 eens ben, maarja..hij zegt dan ook precies wat ik horen wil
En trouwens meisjes vallen toch meestal op jongens die al wat ouder zijn (en misschien ook wel wijzer en volwassener maar da hoeft nie altijd ) dus het moet kunnen, en wat is 5 jaar als je rond de 70 bent.
Meisjes van 13 hoeven trouwens niet altijd te giechelen met hun vriendinnen
quote:aarrrggghhh....geef dat argument alsjeblieft niet!
Op zaterdag 1 maart 2003 14:23 schreef Ladidadidaa het volgende:
Liefde kent geen leeftijdgrenzen toch??en wat is 5 jaar als je rond de 70 bent.
Het gaat om GEESTELIJKE leeftijd en NIET om het leeftijdsverschil.
Het gaat er niet om dat er 5 jaar tussen zit, het gaat erom dat zij 13 is!
Tuurlijk vallen meiden op oudere jongens...waarom denk je?
Argh...zucht...hoe moet ik het duidelijk maken? Nou ja, ik denk dat de topicstarter het zelf ook wel doorheeft (beetje?).
Tuurlijk wil je horen wat je graag horen wilt, maar ok, je moet wel reeël blijven natuurlijk.
Maar je moet het zelf weten, kijk voor het zelfde geld hebben wij het mis en is zij gewoon erg volwassen. Maar hey, wij baseren onze meningen alleen maar op het feit dat zij 13 is.
Maar waarom denk je dat haar vader/ouders het niet zien zitten? Dat zal toch vast wel een reden hebben toch?
IG
quote:Nou, d'r zus heeft in het verleden wat problemen gehad met een ex-vriend. Vandaar dat de regel is ingesteld "Tot je 16de geen vriendje".
Op zaterdag 1 maart 2003 14:34 schreef IndoGuyver het volgende:
Maar waarom denk je dat haar vader/ouders het niet zien zitten? Dat zal toch vast wel een reden hebben toch?IG
Bovendien, stel dat je met sex wacht, dan nog is het hebben van een heuse relatie voor een kind van 13 emotioneel gezien volgens mij niet te behappen. Kan je wel zeggen dat ze wijs is voor d'r leeftijd maar trust me dat is ze niet.
quote:Ik heb het woord sex geeneens in m'n woord genomen. Of had je 't niet tegen mij?
Op zaterdag 1 maart 2003 15:10 schreef lamaris het volgende:
Volgens mij ben ik de enige hier die het bizar vind dat een 13 jarig kind een vriend heeft (waar ze dus sex mee heeft). Ik vind het echt volkomen abnormaal.
Je kan wel zeggen 'liefde kent geen leeftijdsgrens' maar daarmee ben ik het toch niet helemaal eens.Bovendien, stel dat je met sex wacht, dan nog is het hebben van een heuse relatie voor een kind van 13 emotioneel gezien volgens mij niet te behappen. Kan je wel zeggen dat ze wijs is voor d'r leeftijd maar trust me dat is ze niet.
quote:Ik wil je er niet mee aanvallen hoor. Maar sex of geen sex, dit meisje is te jong voor serieuze verkering. Ze moet eerst nog paar jaartjes geiten met vriendinnetjes, met 14,15 voor het eerst naar de disco en dan een vriendje krijgen. Vind ik dan hoor.
Op zaterdag 1 maart 2003 15:11 schreef Purgatorio het volgende:[..]
Ik heb het woord sex geeneens in m'n woord genomen. Of had je 't niet tegen mij?
En het is zo, je bent ouder en hebt toch bepaalde verwachtingen en zeker in de vorm van sex.
IG
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |