quote:F5
Op zondag 5 oktober 2003 17:59 schreef Lucske het volgende:
Sfeerfoto's van mensen
Kan iemand hier de baggerreplies verwijderen, evenals de twee foto's (die van Dezz en t1m.nl). Wanneer ze de foto's op de site hadden bekeken wisten ze dat wat zij posten totaal niet relevant is.
quote:VERRASSING,
Op woensdag 8 oktober 2003 21:29 schreef Ouwesok het volgende:
Ik heb een tipOh no......
Boven in je beeld zit een linkje zoeken nee, da's de FAQ.. eentje naar links...ja
![]()
Klik daarop, vul bij zoekargument 'geheugenkaartje' in, kies als forum FOT en klik op 'zoek'
Nu krijg je een aantal topics gepresenteerd waarin heel veel zinnigs over geheugenkaartjes is geschreven.
Zet ik op deze een SD-slot(je)
Dus als hij mij even kan aangeven waar ik dan wel een antwoord kan vinden op mijn vraag, dan ben ik hem zeer dankbaar.
Sorry hoor, ik snap dat wilt modereren, maar dit vind ik echt geen actie.
en inderdaad kun je zo'n topic dan pakken om je vraag in te posten. Hou je mooie centrale kennistopics aan over.
Tweede opmerking:Als ik zo ontzettend graag slotjes gooi, dan zijn er wel betere subforums leverbaar, ik ben hier hoofdzakelijk met fotografie bezig En zo af en toe een slotje
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 23:02 schreef Ouwesok het volgende:
ik ben hier hoofdzakelijk met fotografie bezig En zo af en toe een slotje
een keer een mod met de goede instelling
quote:Kijk dan maar even in macro en verwijder dhr prikkebrak dan maar ,slaat ook weer alles !
Op woensdag 8 oktober 2003 23:02 schreef Ouwesok het volgende:
En zo af en toe een slotje
quote:Na een korte achtervolging had ik de kabouter in de dierentuin in het kraagje gevat, met het neusje richting ONZ gezet en een klein duwtje verstrekt.
Op vrijdag 17 oktober 2003 07:37 schreef PeanutDaan het volgende:[..]
Kijk dan maar even in macro en verwijder dhr prikkebrak dan maar ,slaat ook weer alles !
Voor andere kabouters met ongepaste humoristische opwellingen geldt: Niet hier beschouw jezelf als gewaarschuwd
Bij een in nederland gekocht product kan je bij de dealer gratis je handleidingen nabestellen als je je serienummer laat verifiëren. Mensen die dus om een handleiding vragen zijn op een andere manier aan de camera gekomen. Moet het Fokforum deze mensen tegemoetkomen of laten we ze in hun sop gaarkoken. Klanten bij mij in de winkel met zo'n request kunnen een grote mond van mij verwachten (binnen de regels van de kennermelandse beleefdheid natuurlijk).
Ik vind het jammer dat mensen voor goedkopere camera's naar het buitenland gaan of kiezen voor de grijze handel maar dit is niet tegen te houden. Maar eigenlijk vind ik dan dat je niet moet gaan flippen als je een rare handleiding hebt. Op het moment loopt er weer een handleiding request topic, eigenlijk zou ik deze topics het liefst zien verdwijnen van Fok.
Kan hier eventueel wat duidelijkheid over geschapen worden?
Parallelimport (door jou onterecht aangeduid als 'grijze handel')is niet verboden of zo (zoals bij warez, sommige mp3's en meer van dat soort dingen), op grond daarvan ga ik niet verbieden om handleidingen te vragen. Ik ga het echter ook niet aanmoedigen. De meesten onder ons spreken gewoon Engels, dpreview wordt immers ook niet in Nederlands vertaalt, toch weet menig user hier elk minpuntje van elke digicam op te hoesten.
Het weren van de betrokken gebruikers gaat me echt veel te ver.
Parallelimport is door de fotohandel niet gewenst, en da's dan het andere verhaal.
Misschien is het wél een idee voor de fotohandel om de focus eens van het verkopen van camera's af te halen, en die te mikken op het leveren van alle after-sales. Die camera's brengen toch geen fluit op, verouderen snel en zorgen dat je een giga-voorraad moet financieren. Dat kun je beter aan prijsvechters en circulatieshops overlaten.
Beter is het om vooral accessoires en diensten als printjes en dergelijke te verkopen, en dan zou je kunnen beginnen om iets met handleidingen te doen .(accessoires kennen een hogere marge en een kleiner voorraadrisico)
Nieuw is dit issue niet, ik voer de discussie al vanaf dat ik met dit vak te maken kreeg. Toen handelde het om videocamera's die bij Megapool en dat soort shops gekocht werden, om vervolgens aan de fotoboer te vragen hoe het ding werkte (de fotoboer verkocht die camera's ook, alleen voor 1000 gulden meer).
Ook toen werden methoden als 'De grote mond' ingezet om de klant dat verderfelijke aankoopgedrag af te leren.
Nooit heeft een dergelijke methode tot enig gewin in welke vorm dan ook voor de fotohandelaar geleid.
quote:Dank je wel voor je reactie. Het is inderdaad een discussie die eindeloos door kan gaan omdat de inkoopmethoden niet verboden zijn. Het vragen naar nederlandse handleidingen is dan niet illegaal, eerder brutaal.
Op zondag 19 oktober 2003 13:26 schreef Ouwesok het volgende:
Even twee dingen uit elkaar houden.Parallelimport (door jou onterecht aangeduid als 'grijze handel')is niet verboden of zo (zoals bij warez, sommige mp3's en meer van dat soort dingen), op grond daarvan ga ik niet verbieden om handleidingen te vragen. Ik ga het echter ook niet aanmoedigen. De meesten onder ons spreken gewoon Engels, dpreview wordt immers ook niet in Nederlands vertaalt, toch weet menig user hier elk minpuntje van elke digicam op te hoesten.
Het weren van de betrokken gebruikers gaat me echt veel te ver.
Parallelimport is door de fotohandel niet gewenst, en da's dan het andere verhaal.
Misschien is het wél een idee voor de fotohandel om de focus eens van het verkopen van camera's af te halen, en die te mikken op het leveren van alle after-sales. Die camera's brengen toch geen fluit op, verouderen snel en zorgen dat je een giga-voorraad moet financieren. Dat kun je beter aan prijsvechters en circulatieshops overlaten.
Beter is het om vooral accessoires en diensten als printjes en dergelijke te verkopen, en dan zou je kunnen beginnen om iets met handleidingen te doen.(accessoires kennen een hogere marge en een kleiner voorraadrisico)
Nieuw is dit issue niet, ik voer de discussie al vanaf dat ik met dit vak te maken kreeg. Toen handelde het om videocamera's die bij Megapool en dat soort shops gekocht werden, om vervolgens aan de fotoboer te vragen hoe het ding werkte (de fotoboer verkocht die camera's ook, alleen voor 1000 gulden meer).
Ook toen werden methoden als 'De grote mond' ingezet om de klant dat verderfelijke aankoopgedrag af te leren.
Nooit heeft een dergelijke methode tot enig gewin in welke vorm dan ook voor de fotohandelaar geleid.
Mijn stelling is dat ie zich laat passeren door een onmogelijke marktpositie in te willen nemen, waardoor prijsverschillen te hoog worden om van een eventuele 'gunbaarheidsfaktor' te profiteren. Hangende die verloren strijd laat de fotohandelaar belangrijke punten liggen.
In dat licht lijkt me het een wijs besluit om de prijsvechters te laten doen waar ze goed in zijn (het omzetten van grote hoeveelheden 'risicohandel' ) en zelf ook te doen waar je goed in bent, en het stuk waar de prijsvechter op grond van diverse beperkingen niet aan kan komen te exploreren.
Dat lab is een goed begin. Waarom de handleiding en niet gewoon aanschouwelijk onderricht in de winkel, waarmee je je vakkennis richting de klant kunt onderstrepen (en daarmee de binding versterken )
Bedenk dat je eerder poen vangt van degenen die je als vriend behandelt dan van degene die je tegen je in het harnas jaagt.
Ik zet zeer binnenkort mijn stellingen omtrent de fotohandel en zijn toekomst eens op een rijtje en dan openen we daar een gezellig topique over. Afgesproken
quote:Zou wijsheid dan echt met de jaren komen?
Op zondag 19 oktober 2003 14:26 schreef Ouwesok het volgende:-verhaal-
Ik zet zeer binnenkort mijn stellingen omtrent de fotohandel en zijn toekomst eens op een rijtje en dan openen we daar een gezellig topique over. Afgesproken
Laten we er inderdaad maar eens een topic over openen, fotoloog zal hier ook wel e.e.a. over te zeggen hebben en ik ben wel benieuwd hoe de gemiddelde consument denkt over de locale fotoboer.
Zie hoever retoucheren kan gaan....
Zo word je genaaid met PhotoShop
gaat over hetzelfde onderwerp op dezelfde site, de onderste is ouwer
quote:Even gewacht of de discussie nog een interessante wending aan zou nemen. De discussie nam niet echt een vorm van wending aan
Op maandag 20 oktober 2003 21:59 schreef MikeyMo het volgende:
dubbel:Zie hoever retoucheren kan gaan....
Zo word je genaaid met PhotoShop
gaat over hetzelfde onderwerp op dezelfde site, de onderste is ouwer
Ik vind het echt onzin dat je mijn post op slot gooit. Dit gaat hier over fotografie... mag ik geneens een topic openen met mijn foto's?
De foto's zouden in het andere lomografie topic niet ontopic zijn omdat het daar over de toestellen gaat, ik wil gewoon mn foto's laten zien!
Je gaat toch ook niet alle Nikon foto's in een topic gooien?
Vandaar dat ie nu op slot zit.
Herkansing ?
Laten we het zo afspreken, wanneer je een topic over foto's met een Lomo opent, laat dat dan duidelijk in de titel blijken. Horecareacties en andere zaken die te ver offtopic gaan worden conform de policy gesnoeid.
In de andere draadjes kan het ook
Het was overigens totaal niet als "reclame" bedoeld hoor. Dan had ik wel foto's uit een andere horecagelegeheid gepost waar ik n site en forum van onderhoud
De topicstarter kan de reacties niet beinvloeden natuurlijk. Het betrof hier trouwens een cultureel podium van de gemeente, niets commercieels dus.
Maar is duidelijk hoor. Bedankt voor je reactie!
quote:Nou ga ik even heel flauw reageren, hoewel
Op maandag 27 oktober 2003 14:10 schreef ThaFreak het volgende:
opmerking aan de mods/bezoekers van FOT
Zou het niet leuk/handig zijn als er een soort mini-faq zou komen met handige links.
Bv uitleg over sluitertijden en dergelijke, websites met info over verschillende digicams, sites met instellingen, sites met voorbeeld foto's??
In principe kun je FOT als een soort giga-faq beschouwen, waarbij zoveel mogelijk per issue op de techniek ingegaan wordt, en er her en der ook nog naar websites met een voorbeeldfunctie gelinkt wordt.
Je kunt dus afhankelijk van je interessegebied al een heleboel in de huidige topiclist vinden, en vaak staat daar al voldoende uitleg bij om mee te kunnen kletsen. Als je ergens niet uitkomt kun je het ook specifiek vragen, altijd wel iemand hier die het weet Enneh, domme vragen bestaan niet, hooguit domme antwoorden, om maar eens een open deur in te trappen
Een mini-faq over fototechniek kan ik in principe wel maken, alleen kun je dat mini er wel af laten zoveel is er over het technische gedeelte te melden. In de Forum-FAQ vind je al een linkje naar een episteltje over digitale camera's. Op een aantal foto-startpagina's en dito kabels vind je links naar sites met uitleg over allerhande technische dingen .
Gewoon even Goegelen dus.
1. Ik zoek geen digitale camera
2. Een digitale camera kan ik niet betalen
3. Een digitale spiegelreflex al helemaal niet
4. Als je m'n topic uberhaupt doorgelezen had, dan had je dat ook wel geweten.
5. Een slotje heeft niemand wat aan in dit geval, of je moet slotjesgeil zijn. Het is niet zo dat ik je forum wil bevuilen met bullshit topics of dubbele onderwerpen, het was een heel normale vraag. Het is een heel normaal topic wat gemakkelijk open kan blijven.
Verklaar u nader.
quote:Als jij niet heel snel je toonzetting een beetje aanpast mag je blij zijn als het bij een slotje blijft. Bullshit hoort in een veeteelttopic, begrepen ?
Op zaterdag 1 november 2003 12:25 schreef Oosthoek het volgende:
Sorry hoor, maar wat ís dit voor bullshit? Ik vraag in een topic advies aan de mensen hier om een goedkope tweedehandse spiegelreflex te kopen, aangezien ik zelf niet zo veel verstand heb van camera's en fotografie, en dan komt er vervolgens een mod aanzetten met een topic over digitale camera's, die dan maar ff een slot op m'n topic pleurtEn dan een beetje een quasi-stoere opmerking maken als 'ik heb 2 dingen voor je', ja een topic waar ik geen reet aan heb, en een plaatje zodat je weer trots aan je kinderen kunt vertellen dat je iemand belemmerd hebt in het stellen van een hele normale vraag.
1. Ik zoek geen digitale camera
2. Een digitale camera kan ik niet betalen
3. Een digitale spiegelreflex al helemaal niet
4. Als je m'n topic uberhaupt doorgelezen had, dan had je dat ook wel geweten.
5. Een slotje heeft niemand wat aan in dit geval, of je moet slotjesgeil zijn. Het is niet zo dat ik je forum wil bevuilen met bullshit topics of dubbele onderwerpen, het was een heel normale vraag. Het is een heel normaal topic wat gemakkelijk open kan blijven.Verklaar u nader.
Help Oosthoek aan een cheap-ass beginnerscamera!
In het geval je geen digitale camera zoekt, wordt je op je wenken bediend.[Centraal]Ik zoek een traditionele camera
quote:Tsja, als je iemand als oud vuil behandelt, moet je niet verwachten dat hij je ego gaat poetsen.
Op zaterdag 1 november 2003 13:17 schreef Ouwesok het volgende:
Als jij niet heel snel je toonzetting een beetje aanpast mag je blij zijn als het bij een slotje blijft. Bullshit hoort in een veeteelttopic, begrepen ?In het geval je geen digitale camera zoekt, wordt je op je wenken bediend.[Centraal]Ik zoek een traditionele camera
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |