Wat ik graag zou willen zien is de mogelijkheid om het aantal maximale berichten per forum in te stellen. Voor foto-topics vind ik 5 posts per pagina meer dan voldoende, voor "tekst"-topics 25.
Dit is vast niet eenvoudig te realiseren? .
Het enige wat ik kan doen is jullie dringen adviseren om gebruik te maken van Thumbnails of desnoods zelfs linkjes ipv loeigrote foto's dat wil nog wel een boel schelen. Ow en niet alles hoeft gecentraliseerd te worden. Goedlopende grootwordende topics zijn wel leuk, maar ook erg veeleisend wat betreft dataverkeer.
Schroom niet, oper gerust een topic over je eigen werk
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 03-03-2003 13:20]
quote:Misschien een idee om bij sommige topics een indicatie te geen over het modemverkeer [56k unfriendly] ofzo. (Voor in de FAQ bijvoorbeeld)
Op maandag 3 maart 2003 13:13 schreef Vork het volgende:
Eeuhm da's iets voor de Admins en ik heb geen idee of zoiets eenvoudig te realiseren is ik gok van niet.Het enige wat ik kan doen is jullie dringen adviseren om gebruik te maken van Thumbnails of desnoods zelfs linkjes ipv loeigrote foto's dat wil nog wel een boel schelen. Ow en niet alles hoeft gecentraliseerd te worden. Goedlopende grootwordende topics zijn wel leuk, maar ook erg veeleisend wat betreft dataverkeer.
Schroom niet, oper gerust een topic over je eigen werk
quote:Mjah ik gok dat dat zo'n beetje voor elk post hier foto's-topic gaat gelden dan. Ik zal iig in de FAQ zo nog even een waarschuwing zetten voor de telefoonlijners en verder hebben ze wat dit forum betreft een beetje pech denk ik. (Gelukkig zijn er nog een hoop fora zonderalteveel plaatjes
Op maandag 3 maart 2003 13:22 schreef mvt het volgende:Misschien een idee om bij sommige topics een indicatie te geen over het modemverkeer [56k unfriendly] ofzo. (Voor in de FAQ bijvoorbeeld)
Anyway, ik heb in dit forum een aantal prachtige plaatjes gezien, waarbij je ook duidelijk kunt zien dat je als amateur fotograaf ook hele mooie foto's kunt maken. Keep it up!
quote:Forum
Op vrijdag 7 maart 2003 00:31 schreef Angora het volgende:
Een top fora
quote:Zien zien.....
En vandaag zo trots als een pauw vanwege een goed gelukte compositie van gisteren..
Maar misschien hebben jullie daar een andere mening over.
quote:Ja het blijft een beetje lastig om te beoordelen. Aan de ene kant zie je veel dezelfde foto's als in B&H, maar er zitten ook wel mooie foto's tussen, plus dat de discussie anders is. Het is een overlap en we weten nog niet helemaal hoe we dat aan gaan pakken, ook in het vervolg. Ik heb al wel in sommige topics gevraagd of men een beetje rekening wil houden met het subforum waar ze in staan, wordt het echt te erg, dan moeten er maar eens andere maatregelen komen.
Op vrijdag 7 maart 2003 07:18 schreef Dave het volgende:
Persoonlijk vind ik topics als bijvoorbeeld Foto's van jezelf in actie en Zelfportretten niet echt in dit forum passen. Al waren de intenties goed, ze dreigen te verzanden in veel slowchat en verkapte B&H topics.Maar misschien hebben jullie daar een andere mening over.
Ik gebruik 'm niet vaak, maar deze smiley is op dit moment erg toepasselijk .
quote:Ik ook!!! Kom er net pas achter.... maar ik ben er erg blij mee (en mijn vriend vast ook, ik ga hem er meteen op attenderen).
Op vrijdag 7 maart 2003 11:27 schreef bluesparkle het volgende:
Ik ben erg blij met een apart fotoforum...ik hoop dat hij niet als "special" tijdelijk blijft maar gewoon als een vast subforum.
quote:Ik zat al twijfelen, ik dacht dat Fora een subforum was, ofzo.
Op vrijdag 7 maart 2003 00:40 schreef Dagobert het volgende:[..]
Forum
[..]Zien zien.....
Ja, zal ik zeker doen.
Moet alleen leren...
1. Hoe ik die foto bij mij op m'n webpage zet.
2. hoe dat plaatje of url hier in krijg. (RTFM dus of de FAQ in dit geval.)
Het is simpel, maar je moet het wel weten.
Ik hoop er van het weekend mee aan de slag te gaan.
offtopic: Oja mijn schijf is tijdelijk VOL ivm bewerking film (11 gb), dus ik moet ook nog ruimte vrij maken.
quote:Fora is idd meervoud
Op vrijdag 7 maart 2003 12:50 schreef Angora het volgende:[..]
Ik zat al twijfelen, ik dacht dat Fora een subforum was, ofzo.
Maar het is dus Forum - enkelvoud, Fora - meervoud?Ja, zal ik zeker doen.
Moet alleen leren...
1. Hoe ik die foto bij mij op m'n webpage zet.
2. hoe dat plaatje of url hier in krijg. (RTFM dus of de FAQ in dit geval.)
Het is simpel, maar je moet het wel weten.![]()
Ik hoop er van het weekend mee aan de slag te gaan.
offtopic: Oja mijn schijf is tijdelijk VOL ivm bewerking film (11 gb), dus ik moet ook nog ruimte vrij maken.
Euh....uploaden daar heb je dus een stukje webspace voor nodig. Als je het niet hebt, dan moet je eens kijken wat je provider te bieden heeft (misschien heb je het zonder dat je het je raliseert) of anders ergens wat gratis zoeken.
Je zou ook eventueel plaatjes naar de picserver kunnen uploaden (http://www.picserver.tk) maar die doet nog wel eens lastig
plaatje zet je zo neer:
code:Zoiets dus[img]http://www.deurlvanjeplaatje.com/denaamvanjeplaatje.gif[/img]
quote:Op zich een goed idee denk ik, maar fotografie is in deze een moeilijk kindje. Threads over fotografie zag je zowel in DC als in UVt opduiken, meestal afhankelijk of het over conventionele of digitale fotografie gaat. Naar mijn mening is het goed (of in ieder geval makkelijk
Op zondag 2 maart 2003 20:08 schreef Vork het volgende:
De tijdelijke fora zijn in weze fora die worden opgezet om een speicifieker onderwerp dan vooralsnog geen eigen forum waard is te belichten. Elke twee maanden veranderd dit, zodat we in een jaar in ieder geval 6 fora met speicifiekere thema's waar veel vraag naar is. Hiermee hopen we dat meer mensen het op Fok! naar hun zijn krijgen/hebben als hun requests langs deze weg ook eens uitgevoerd worden.
Daarbij zit je misschien met nog een probleem: ik zie dat er threads uit beide bovengenoemde subfora naar FOT gehaald zijn, als dit weer wordt opgeheven, waar blijven die threads dan? Is bijgehouden waar ze vandaan komen?
quote:mocht fotografie opgeheven worden dan zullen de meeste topics in Een Fotografie-archief terecht komen en enkele goedlopende allicht naar een ander forum worden verplaatst. Hoe dat p'cies zal gaan weet ik echt niet, dat zien we dan wel en kunnen we denk ik het beste met z'n allen (de users) bekijken)
Op dinsdag 11 maart 2003 15:58 schreef JeroenH het volgende:
Daarbij zit je misschien met nog een probleem: ik zie dat er threads uit beide bovengenoemde subfora naar FOT gehaald zijn, als dit weer wordt opgeheven, waar blijven die threads dan? Is bijgehouden waar ze vandaan komen?
quote:Hij staat nu toch echt in DIG. Wil je een screenshot zien? (En ja ik heb al gerefreshed)
Op dinsdag 1 april 2003 19:01 schreef Vork het volgende:
Ik heb geen idee, maar hij staat volgens mij nu iig in Fotografie. wrs. is deze verplaatst en later bij nader inzien dan toch teruggezet.. meer kan ik er ook niet van maken.
Helemaal mee eens...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |