abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8770076
Nog een paar weken dan gaat het gebeuren.
Een gebeurtenis waar ik al jaren naar uit heb gezien.

Ik had een vriendin waar ik heel erg veel van hield en waar ik mee zou gaan trouwen. Dat is toen niet doorgegaan, en op een heel dramatische manier afgelopen. We hebben nooit afscheid genomen, en ik heb haar nooit meer gezien of gesproken of een brief kunnen schrijven of wat dan ook (hoorde van haar moeder dat ze post van mij weggooide.)

Ik kon maar niet begrijpen waarom ze zo heftig en radicaal alle contact afkapte. Ik wilde haar nog zoveel zeggen, zoveel vragen, ik heb er zo'n verdriet om gehad, ben erdoor in een diepe depressie terecht gekomen.

Dat is allemaal al weer vier jaar geleden gebeurd, maar omdat het een heel ingewikkelde vriendschap/relatie was die al begon toen we een jaar of dertien, veertien waren (dik 11 jaar geleden) houdt het me nog dagelijks bezig. Noem het raar, of "ongezond" (ook zo'n lievelingswoord van de psychologen-van-de-zeer-koude-grond) maar het is een feit..

Na twee jaar alleen kreeg ze weer een vriend, nota bene een die ze via mij kent. Toen ik dit hoorde (pas een jaar nadat ze die vriend kreeg) ging ik zo door de grond dat ik in de ziektewet ben terechtgekomen en nu in de wao.

Nou heb ik een vriend die een jaar of twintig ouder is dan ik. Hij is zakenman en helpt me bij alles wat ik zelf niet goed kan.
Hij kent dat meisje nog uit die tijd, heeft toen natuurlijk ook contact met haar gehad, als vriend van mij.

Hij heeft haar vertrouwen, en hij is bovendien een steengoeie onderhandelaar. Hij heeft dat meisje benaderd en na een heel JAAR van af en toe praten, bellen, nog meer praten, overtuigen, overleggen, onderhandelen, heeft hij haar dan nu (waarschijnlijk) zo ver dat ze een afscheidsbrief van me wil lezen.

(Wat een super vriend he, ik prijs mezelf zo gelukkig dat ik hem heb.)

Die moet ik dus nu gaan schrijven en daar zie ik erg tegenop maar ook wel erg naar uit. Ik heb er al heel lang over na kunnen denken en er ook al een stuk of vier in de prullenbak gegooid dus ik weet wel een beetje wat het gaat worden.

Hij gaat haar definitief vragen nadat hij terug is van vakantie (volgende week), en dan is het de bedoeling dat hij haar meeneemt naar een restaurant waar ze samen wat gaan eten, en waar hij haar in zijn bijzijn die brief wil laten lezen.

Ik hoop zo dat het lukt op die manier. Dat zou zoveel voor me betekenen, ik kan dan misschien wat van me af zetten/verwerken/afsluiten of hoe je het ook wilt noemen. Dat het in elk geval draaglijker wordt dan het de afgelopen jaren was.

Dat wilde ik even van me af schrijven.

[Dit bericht is gewijzigd door sushi-nori op 28-02-2003 12:35]

pi_8770124
lees niet goed
pi_8770208
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 12:27 schreef boebiedoe het volgende:
lees niet goed
??

Nou ik hoop voor je dat ze een reactie terug geeft, denk het wel, denk niet dat ze dan bikkelhard zou zijn en nix meer van der laat horen

Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
pi_8770228
zou het wel erg zwak vinden als ze niks laat weten en de brief niet wil lezen.

Succes ermee

Laat ff weten hoe het is afgelopen

pi_8770259
Ik denk dat je op de een of andere manier gewoon weer contact wil hebben. Wat denk je dat ze je gaat zeggen? Ze wil nu eindelijk je brief lezen, maar wat heeft het voor zin als het met zulke tegenzin moet?

Ik denk dat je nog 1 tandje hoger moet in je verwerking, en haar gewoon laten voor wat ze is. Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt (nu 3 jaar geleden) en ik denk ook nog wel eens aan het opnieuw contact zoeken, maar waarom? Wat wil ik er nog uithalen? En dan besef ik dat ik gewoon weer terug wil naar wat het was.

Op sommige vragen krijg je geen antwoord, en dat is soms ook maar beter zo. Laat het gewoon, en nu ze dit antwoord heeft gegeven zou ik eerst eens even heel diep nadenken of je het wel wil. Veel mensen zien dit als een teken van zwakte. Een signaal van 'ik kan het niet van mij afzetten'. Maar ik weet wat je voelt. Ik weet wat je denkt, het is klote, maar 'life's a bitch' en soms is dat alles wat je krijgt.

In ieder geval sterkte, het is jammer dat het zo heeft moeten lopen, maar het heeft zo moeten zijn (lees: het is zo.) Ik hoop voor je dat je het allemaal wat rust kan geven. En als jij voelt dat je die brief moet schrijven, gewoon doen.

[Dit bericht is gewijzigd door drugsgebruiker op 28-02-2003 12:37]

Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_8770287
Al deze moeite om haar een brief te laten lezen?

Ze heeft 4 jaar (!) absoluut geen contact met je gewild,
waarom kon je dat niet respecteren?

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_8770308
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 12:37 schreef shmoopy het volgende:

Ik denk dat als je nooit afscheid heb kunnen nemen dat je wel met vragen blijft zitten
pi_8770332
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 12:38 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:

[..]

Ik denk dat als je nooit afscheid heb kunnen nemen dat je wel met vragen blijft zitten

Tuurlijk, dat begrijp ik heel goed,
maar als iemand zo duidelijk zou laten blijken niets van me te willen weten zou ik mijn conclusies trekken.
pi_8770336
Tsja tis natuurlijk ook moeilijk te zeggen, het verschilt natuurlijk heel wat als ze uit elkaar zijn door dat hij vreemd is gegaan of door bijv dat ze hem niet meer zo leuk vond
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
pi_8770342
quote:

Respecteren? Bijna met iemand trouwen en dan zo achtergelaten worden? Dat is ook niet echt respect tonen. En ach, hij is gewoon de weg kwijt. Het beste wat je dan kan doen is je gevoel volgen.
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 12:39 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat begrijp ik heel goed,
maar als iemand zo duidelijk zou laten blijken niets van me te willen weten zou ik mijn conclusies trekken.

Klopt, maar dat is alleen makkelijk om te zeggen als buitenstaander.
Misschien komt het goed, misschien krijg je er spijt van. Hoe dan ook, je hebt het gedaan, en baat het niet, dan schaadt het niet. (Okee, misschien ook wel, maar veel erger kan het niet worden. Tenzij ze je laat oppakken voor het schrijven van brieven.)

[Dit bericht is gewijzigd door drugsgebruiker op 28-02-2003 12:43]

Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_8770348
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 12:38 schreef THEDUTCHJOKER het volgende:

[..]

maar komt er niet een tijd dat je door moet gaan met je leven?

ik persoonlijk vind het nogal obessief klinken zo

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8770386
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 12:40 schreef drugsgebruiker het volgende:

[..]

Respecteren? Bijna met iemand trouwen en dan zo achtergelaten worden? Dat is ook niet echt respect tonen. En ach, hij is gewoon de weg kwijt. Het beste wat je dan kan doen is je gevoel volgen.

We weten niet wat er speelt, waarom ze is weggegaan,
maar ze heeft daar blijkbaar haar redenen voor gehad.

Ik zou er een beetje angstig van worden als iemand zo vashoudend is.

pi_8770396
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 12:40 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ja daar heb je gelijk in, zou ik denk ik ook doen (heb het nooit meegemaakt) maar ik weet ook niet wat er is voorgevallen enzo
pi_8770403
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 12:41 schreef shmoopy het volgende:
Ik zou er een beetje angstig van worden als iemand zo vashoudend is.
Wellicht is dat ook de reden...
pi_8770425
ik zou het iig eng vinden als iemand zo wanhopig contact probeert te zoeken en dat 4! jaar lang
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 28 februari 2003 @ 12:44:41 #16
48667 dj_secret_mind
don't take life to seriou
pi_8770437
quote:

ja inderdaad. echte liefde komt altijd terug. ze is het niet waard als ze je brief niet eens wilde lezen
pi_8770469
Topicstarter, sorry als ik misschien voorbarige conclusies trek en de boel uit z'n verband rek,
maar snap je dat we met deze info eigenlijk niet zoveel kunnen?

Ik heb bijv geen idee of ik nou zo blij voor je moet zijn dat je na 4 jaar haar nu zover hebt gekregen alleen maar een brief te lezen.
Het lijkt me logisch dat we ons af vragen waarom ze geen enkel contact meer wil, snap je?

vrijdag 28 februari 2003 @ 12:47:32 #18
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8770492
laat het gaan!

De enige manier om hier uit te komen is door die periode AF TE SLUITEN en dat doe je niet door hernieuwde contacten en brieven.

Laat het los, zoek geen contact meer en ga eindelijk eens door met je eigen leven.

ze wil ook niet voor niets geen contact meer met jou maar wel met je vriend (dat geeft overigens ook te denken).
Zo'n situatie heb ik in mijn omgeving ook eens gezien en het eind van het liedje was dat die "bemiddelaar" (een vriend van mij) er met "de buit" (de dame in kwestie) er vandoor ging en dat die andere kerel (een bekende van mij) totaal kapot achter bleef. Bleek dat die vriend van mij dit aldoor al van plan was en het spelletje net zolang meespeelde totdat "de buit" er klaar voor was.

dus pas op.

Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_8770547
eeuuhh niet om het een of ander.....

Maar je kan hopelijk wel begrijpen dat ik er een beetje van sta te kijken. Het zal ongetwijfeld een enorme shock zijn geweest toen ze het uitmaakte, maar vier jaar na dato er nog zo mee zitten lijkt mij niet zo gezond ( je hebt gelijk, wat een irritant woord is dat).

Hou me te goede, ik vind het heel verstandig en dapper dat je alsnog een afscheidsbrief hebt geschreven. Het zal hoe dan ook goed zijn voor je verwerking.

Maar je zou toch nu ongeveer de draad op gepakt moeten hebben, toch.....??

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_8770562
kOP OP MAN, ZO'N MEID IS HET NIET WAARD!!!!.

Waarom wil je precies dat ze jou brief leest, het schiet voor jou toch niets op!!..zet haar uit je hoofd ..anders ga je er aan onderdoor..het is nu toch wel duidelijk dat ze niets wil!!!!!!... Het is kut ..maar GO ON ...het leven is veelste leuk om te lang bij dingen stil te staan.

Ach Flikker toch op........
pi_8770605
Als zij je zo afkapt is zij je niet waard en is het wel een enorme bitch om dan 4 jaar niks meer van zich te laten horen.

Ik zou zeggen schrijf die brief niet, en als je het toch doet, verwacht geen antwoord terug want dan wordt je alleen maar teleurgesteld ben ik bang, Schrijft ze wel wat terug heb je geluk maar probeer eroverheen te komen en een andere meid te vinden die dit soort dingen niet flikt want zoiets flik je gewoon niet op zo'n manier.

Laat haar los jongen, voor jezelf

pi_8770613
quote:

[..]

my words exactly
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_8770645

[Dit bericht is gewijzigd door aphx op 28-02-2003 12:55]

tabula rasa
pi_8770662
Doorgaan met je leven...obsessief...ze heeft haar redenen...respecteren

Mensen, jullie willen niet weten hoe vaak ik deze woorden in de afgelopen jaren al heb gehoord.

Ik kan wel doen alsof er niks is en dat ik het allemaal vergeet en dat ik gewoon weer verder ga (heb ik ook heel lang geprobeerd hoor) maar het werkt gewoon niet. En er komt een moment dat je je eigen gevoelens onder ogen moet zien (bijvoorbeeld als je erdoor in de wao komt zoals ik) en dan moet je er wat mee doen.

Voor mij was dit probleem niet zo moeilijk. Ik heb nooit kunnen verwerken dat ik geen afscheid van haar heb kunnen nemen, met iemand waarmee ik feitelijk mijn hele jeugd heb meegemaakt en gedeeld, voor de eerste keer heel veel dingen mee heb gedaan (ook dat ja) en waar ik meer van heb gehouden dan van wie ook.

De achtergrond is, dat het niet zo'n makkelijke relatie was tussen twee mensen met niet zulke makkelijke karakters, die na een jarenlange, erg diepe vriendschap (met ook periodes dat we elkaar niet konden luchten of zien) smoorverliefd op elkaar werden en een relatie hadden waar de vonken vanaf sprongen.
Toen we al verloofd waren begon zij ineens te twijfelen en heeft ze het uitgemaakt door een emailtje aan een vriend van me te sturen en haar ring op de post te doen (stijlvol of niet)
Dit is tussen haakjes dezelfde vriend die nu hemel en aarde moet bewegen om haar te bereiken.

Het klinkt gestoord maar dat is echt alles wat ik nog van haar heb gehoord. Snap je nu? En nou kappen met "obsessief" en dat soort briljante vondsten.

vrijdag 28 februari 2003 @ 12:56:33 #25
48667 dj_secret_mind
don't take life to seriou
pi_8770704
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 12:47 schreef DoctorB het volgende:
laat het gaan!

De enige manier om hier uit te komen is door die periode AF TE SLUITEN en dat doe je niet door hernieuwde contacten en brieven.

Laat het los, zoek geen contact meer en ga eindelijk eens door met je eigen leven.

ze wil ook niet voor niets geen contact meer met jou maar wel met je vriend (dat geeft overigens ook te denken).
Zo'n situatie heb ik in mijn omgeving ook eens gezien en het eind van het liedje was dat die "bemiddelaar" (een vriend van mij) er met "de buit" (de dame in kwestie) er vandoor ging en dat die andere kerel (een bekende van mij) totaal kapot achter bleef. Bleek dat die vriend van mij dit aldoor al van plan was en het spelletje net zolang meespeelde totdat "de buit" er klaar voor was.

dus pas op.

afsluiten werkt niet. je moet het gewoon accepteren.
er zijn meer dingens op de wereld dan liefde. liefde kan je niet dwingen. dat krijg je of verdien je. voor die tijd moet je maar wat andere afleiding ga zoeken. reizen. bungeejumpen, veel stappen enzow.
wees niet bang om alleen te zijn. genieten van het leven.
dan kan je pas straks wakker worden naast degene die je van hou, en haar vertellen wat voor spannende dingen je allemaal heb beleefd, hoe lang je over hebt gedaan om haar te vinden.
blijf positief, blijf zuiver, blijf speels. zet je bloempje buiten.

[Dit bericht is gewijzigd door dj_secret_mind op 28-02-2003 12:58]

pi_8770720
Euhmz, waarom denk je dat ze 'al jou vragen' zal beantwoorden, waarom maakt het je zoveel uit dat ze 4 jaar niets van zich laat horen, het is toch je ex, wat moet je er verder mee als jullie geen vrienden zijn/waren?

En waar denk je het recht vandaan te halen om zo aan haar te blijven hangen? Op welke manier jullie relatie ook is geeindigd, niets daarvan kan een rede zijn op haar (nu nog!!) te belasten met jou problemen...

Ga eens aan je zelf denken en niet aan haar...

Ik lees net je post...als je alles al hebt gehoord de laatste jaren, wat wil je dan met dit topic bereiken? Moeten we zeggen dat het goed voor je is dat je dit nu eindelijk kunt doen? Je had ook gewoon die brief kunnen schrijven en opsturen, want zo te horen verwacht je niet eens een antwoord....dus je zult toch nooit het hoe en wat te weten komen...

[Dit bericht is gewijzigd door Chez-Nous op 28-02-2003 13:01]

Nu officieel
pi_8770727
Heb overigens al heel lang (paar jaar) geen poging gedaan om haar te bereiken.
Ben haar niet zo lang geleden nog wel een keer tegengekomen.. toen rende ze in paniek weg.. als je het over "gezond" hebt...
pi_8770747
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 12:55 schreef sushi-nori het volgende:
Doorgaan met je leven...obsessief...ze heeft haar redenen...respecteren

Mensen, jullie willen niet weten hoe vaak ik deze woorden in de afgelopen jaren al heb gehoord.

Ik kan wel doen alsof er niks is en dat ik het allemaal vergeet en dat ik gewoon weer verder ga (heb ik ook heel lang geprobeerd hoor) maar het werkt gewoon niet. En er komt een moment dat je je eigen gevoelens onder ogen moet zien (bijvoorbeeld als je erdoor in de wao komt zoals ik) en dan moet je er wat mee doen.

Voor mij was dit probleem niet zo moeilijk. Ik heb nooit kunnen verwerken dat ik geen afscheid van haar heb kunnen nemen, met iemand waarmee ik feitelijk mijn hele jeugd heb meegemaakt en gedeeld, voor de eerste keer heel veel dingen mee heb gedaan (ook dat ja) en waar ik meer van heb gehouden dan van wie ook.

De achtergrond is, dat het niet zo'n makkelijke relatie was tussen twee mensen met niet zulke makkelijke karakters, die na een jarenlange, erg diepe vriendschap (met ook periodes dat we elkaar niet konden luchten of zien) smoorverliefd op elkaar werden en een relatie hadden waar de vonken vanaf sprongen.
Toen we al verloofd waren begon zij ineens te twijfelen en heeft ze het uitgemaakt door een emailtje aan een vriend van me te sturen en haar ring op de post te doen (stijlvol of niet)
Dit is tussen haakjes dezelfde vriend die nu hemel en aarde moet bewegen om haar te bereiken.

Het klinkt gestoord maar dat is echt alles wat ik nog van haar heb gehoord. Snap je nu? En nou kappen met "obsessief" en dat soort briljante vondsten.

Als jij niet met je gevoelens kan omgaan wat dit betreft en er echt zo mee zit moet je toch misschien eens met een psychiater of wat dan ook gaan praten, die kunnen je vaak best goed helpen hoor
pi_8770830
quote:
Verwerking kan lang duren, een paar jaar is helemaal niet zo uitzonderlijk hoor. Je moet geloven dat het beter wordt.

Is zij jou wel waard?

Sterkte.

tabula rasa
pi_8770832
Gewoon doen als jij vindt dat je het moet doen. Maar verwacht niets en hoogstwaarschijnlijk levert het meer vragen op dan antwoorden.

Met welke scenario's loop je in je hoofd? Uit hetzelfde als die van jullie relatie 4 jaar terug? Reken op dat ze boos wordt, dat ze mensen gaat zitten vertellen welke trieste dingen je schreef, dat ze je uitlacht of nog erger je hart breekt. Laat eens zien dat je een vent bent.

Sowieso lijkt mij een persoonlijk gesprek vruchtbaarder dan een brief. Het gesprek zal zeker op ruzie uitlopen (of iig irritatie van haar kant), dus waarom zou een brief wel goed zijn. Je geeft er simpelweg mee aan dat jij op de achtergrond aanwezig wil blijven in haar leven.

'I'll be fucking bitches in all 4 holes!'
'4?'
'I'll be mindfucking them bitches!!'

En ik denk dat zijn zo iemand is. Zij geeft niet om jou, anders had ze echt wel gevraagd aan bekenden hoe het met je ging. Hoe reageerde ze toen die goede vriend een gesprek over jou begon?

pi_8770865
ik begrijp nog niet zo goed wat nu de reden was dat het uitging.
pi_8770888
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:03 schreef KonnieKipke het volgende:
ik begrijp nog niet zo goed wat nu de reden was dat het uitging.
ga nou niet stoken
tabula rasa
  vrijdag 28 februari 2003 @ 13:04:39 #33
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8770892
Als je ZO geobsedeerd bent dat je in de WAO terecht bent gekomen vanwege een verbroken relatie moet je ECHT eens naar de psychiater.
Dan is er iets niet in orde met je. Dat kun je wel niet willen horen maar het is wel zo.

Ik zou haar niet lastig vallen. Ze rent tenslotte niet voor niets bij je weg.

Heb je niet toevallig last van MPS?
Zou nl. wel verklaren dat jij je van geen kwaad bewust bent terwijl je ex als een haas wegrent als ze je op straat tegen komt.

Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_8770929
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 12:55 schreef sushi-nori het volgende:
En nou kappen met "obsessief" en dat soort briljante vondsten.
Wanneer je een topic opent, kan je " briljante" reacties verwachten. Als je ze niet wil horen, moet je niets openen.

Maar weer ff ontopic: Stel nou dat ik een topic open, met daarin vermeld dat ik een relatie heb gehad ( en erg lang ook) die veel indruk op me maakte. Het gaat uit, om wat voor reden dan ook. En vier jaar na dato ben ik nog niet door de verwerking heen. Ik zie haar niet, ik spreek haar niet, maar ik ben er nog steeds niet over heen. Wat zou je me aanraden.........

Juist.......

En dat doet iedereen hier ook.

burgerweeshuis
pi_8770935
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:04 schreef DoctorB het volgende:
Als je ZO geobsedeerd bent dat je in de WAO terecht bent gekomen vanwege een verbroken relatie moet je ECHT eens naar de psychiater.
Dan is er iets niet in orde met je. Dat kun je wel niet willen horen maar het is wel zo.

Ik zou haar niet lastig vallen. Ze rent tenslotte niet voor niets bij je weg.

Heb je niet toevallig last van MPS?
Zou nl. wel verklaren dat jij je van geen kwaad bewust bent terwijl je ex als een haas wegrent als ze je op straat tegen komt.

Ik denk dat als je hierdoor inmiddels in de WAO terechtgekomen bent, al lang een psychiater gezien hebt.
pi_8770955
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:01 schreef drugsgebruiker het volgende:
...
En ik denk dat zijn zo iemand is. Zij geeft niet om jou, anders had ze echt wel gevraagd aan bekenden hoe het met je ging. Hoe reageerde ze toen die goede vriend een gesprek over jou begon?
Want? Als ze dat nou in het half jaar nadat het uitging nog gevraagd had ok, maar nu nog interesse tonen? Zijn al jou exen vrienden of vind je het werkelijk interessant om te weten hoe het met ze gaat? Ik geloof er niets van...
Nu officieel
  vrijdag 28 februari 2003 @ 13:09:17 #37
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8770975
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:06 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Ik denk dat als je hierdoor inmiddels in de WAO terechtgekomen bent, al lang een psychiater gezien hebt.

Heeft iig nog niet geholpen.
pi_8770997
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:06 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Het zal je verbazen hoe vaak dat dus niet gebeurt
pi_8771030
Psychiaters en psychologen.. Heb er heel veel meegemaakt maar het heeft nog nooit een moer geholpen. Ook medicijnen en dergelijke trouwens. Ik denk gewoon dat dit veel meer voor me kan betekenen dan praten met derden. Voor mijn gevoel moet dit eerst.
pi_8771104
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:12 schreef sushi-nori het volgende:
Psychiaters en psychologen.. Heb er heel veel meegemaakt maar het heeft nog nooit een moer geholpen. Ook medicijnen en dergelijke trouwens. Ik denk gewoon dat dit veel meer voor me kan betekenen dan praten met derden. Voor mijn gevoel moet dit eerst.
probeer eens open te staan voor de adviezen die hier komen.
burgerweeshuis
pi_8771142
quote:
Als ik het zo hoor heb jij haar in je hoofd nog steeds niet losgelaten, nooit geaccepteerd dat ze weg is en niet meer terugkomt. Je moet inzien dat dit niet meer goedkomt en die brief zeer waarschijnlijk ook niet helpt en als je die brief hebt geschreven en zij heeft hem gelezen je dan nog meer vragen zult hebben.

Mijn ex waar ik veel van hield ging vreemd en maakte het daarna uit heeft me ook heel veel pijn gedaan en was echt neit ok toen, op een dag besefte ik gewoon dat het niet meer goed zou komen en verder moest en toen begon het weer beter te gaan maar verwacht neit dat dit binnen 2 weken opeens zover is. Ik denk nog steeds wel eens aan haar maar zit voor de rest weer lekker in mijn vel en zij kan doodvallen wat mij betreft. Als iemand je zo kwetst is die persoon jouw aandacht niet eens waard.

pi_8771144
doordat je zo bezig blijft met wat er 4 jaar geleden gebeurt is geef je jezelf niet eens een kans om beter te worden en door te gaan met je leven.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8771166
Wat wil je ermee bereiken?

Je schrijft die brief, die wordt gegeven en zij leest hem. En dan? Is dan alles opgelost? Ik denk dat je het dan nog steeds niet kan verwerken, anders had je het al verwerkt.

Jij hoopt ergens nog steeds op een positief signaal. Ik ken de omstandigheden niet, maar niet alles eindigt positief. Daar moet je mee leren leven.

Waarom moet zij jou helpen bij jouw verwerking?

vrijdag 28 februari 2003 @ 13:17:21 #44
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8771167
quote:
....yeah sure....
en allemaal van mijn belasting centen een beetje thuis gaan zitten snotteren...
iemand die laten we zeggen, 30 jaar getrouwd is, dus meer dan 30 jaar lief en leed met elkaar gedeeld hebbende plots weduwe wordt.....
Die raakt toch ook niet in de WAO vanwege dat verlies. Tuurlijk, het is verschrikkelijk, maar HET LEVEN GAAT DOOR!
stop maar eens met jezelf zielig vinden. Dat helpt een stuk.
Ik vind je houding echt heel erg laf. Je denkt een mooi excuus gevonden te hebben om thuis te blijven snotteren en je bent daar nu helemaal in verstrikt geraakt, en iedereen die je daar op probeert te wijzen verklaar jij voor gek.

denk eens na!

pi_8771212
quote:
No offense, maar met zo'n houding kunnen mensen (psychologen/psychiaters)
je ook niet helpen, als jij er niet open voor staat heeft het geen enkele zin
als je daar komt. Probeer er eens anders over te denken, er open voor te
staan. Ik denk persoonlijk niet dat die brief veel gaat helpen eigenlijk..
Zorg voor jezelf, en laat haar gaan..
(En ja, ik snap dat ik makkelijk praten heb)
pi_8771216
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:17 schreef DoctorB het volgende:

[..]

....yeah sure....
iemand die laten we zeggen, 30 jaar getrouwd is, dus meer dan 30 jaar lief en leed met elkaar gedeeld hebbende plots weduwe wordt.....
Die raakt toch ook niet in de WAO vanwege dat verlies. Tuurlijk, het is verschrikkelijk, maar HET LEVEN GAAT DOOR!
stop maar eens met jezelf zielig vinden. Dat helpt een stuk.
Ik vind je houding echt heel erg laf. Je denkt een mooi excuus gevonden te hebben om thuis te blijven snotteren en je bent daar nu helemaal in verstrikt geraakt, en iedereen die je daar op probeert te wijzen verklaar jij voor gek.

denk eens na!

Hear hear....

Groot gelijk, zo zie ik het dus ook

pi_8771233
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 12:57 schreef sushi-nori het volgende:
Ben haar niet zo lang geleden nog wel een keer tegengekomen.. toen rende ze in paniek weg.. als je het over "gezond" hebt...
Is dit geen teken dat jij blijkbaar bij iemand anders een trauma aanbrengt?

Lijkt mij genoeg reden om je pogingen per direct te staken. Dat wil je toch ook niet op je geweten? Daar zou ik zelf grotere problemen mee hebben als ik dat veroorzaken zou.

[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 28-02-2003 13:21]

pi_8771258
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:20 schreef Brad het volgende:

[..]

Is dit geen teken dat jij blijkbaar bij iemand anders een trauma aanbrengt?

Lijkt mij inderdaad ook, ja..
  vrijdag 28 februari 2003 @ 13:21:54 #49
39775 Sock0
Van 12 tot 2
pi_8771261
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 12:25 schreef sushi-nori het volgende:

(Wat een super vriend he, ik prijs mezelf zo gelukkig dat ik hem heb.)

Zo'n vriend is goud waard en moet je zuinig op zijn!

Ik heb er ook 1 eigenlijk zou iedereen er 1 moeten hebben.

Sterkte ermee en ik hoop dat je nu eindelijk verder kan met je leven.

[Dit bericht is gewijzigd door Sock0 op 28-02-2003 13:23]

*| Say no to TCPA - Don't let them take YOUR rights ! www.againsttcpa.com |*
pi_8771267
Nee, ik reken niet op een antwoord. Maar in elk geval nog iets kunnen zeggen tegen haar en dat is me veel waard.

Nee, ik zit niet mezelf thuis zieilig te vinden. Ik ben weer een paar dagen per week aan het werk.. ga naar dokters, psychiaters slik pillen ga naar de sportschool enzovoort enzovoort het verbetert gewoon (nog) niet.

O voor het heldere licht dat opeens kwam met de vondst dat het allemaal van zijn belastinggeld ging: ik heb van de laatste vier jaar er wel drie gewerkt en daarbij me blauw betaald aan verzekeringen, ww premie, wao premie en nou je muil houden.

pi_8771269
quote:
Hmm..

Op zo'n manier blijf je inderdaad met heel veel vragen zitten, en dat staat een verwerkingsproces enorm in de weg. Als je serieus denkt dat je misschien antwoorden op een aantal vragen kunt krijgen door een brief te schrijven dan moet je dat misschien doen. Als je denkt dat ze niet zal antwoorden zou ik er niet aan beginnen.

Zoals zoveel mensen hier roepen is het leven inderdaad te mooi om zo lang bij één iemand stil te staan. Het probleem is alleen dat je dat zelf moet beseffen voordat je door kunt. Zoek afleiding, leef je uit.

Als ze in paniek wegrent als je haar tegen komt dan zegt dat misschien ook wel iets. Dan zegt dat misschien wel dat je zelfs nu nog een grote druk op haar legt. Als je veel om iemand geeft of gegeven hebt moet je daar kracht uit kunnen putten om haar "met rust te laten". Dus als je die brief nog gaat schrijven.. zie dat dan als een afsluitend iets. Neem je voor daarna nooit meer contact te zoeken. Als ze dan nog niet reageert dan lijkt het me overduidelijk dat je nooit een antwoord op je vragen zult krijgen en dan zul je dat, hoe moeilijk ook, moeten accepteren.

Zomaar wat gedachten die ik kreeg bij 't lezen van deze thread. Misschien niet allemaal even logisch. Zolang je zelf je eigen logica maar probeert te doorzien.

Veel sterkte.

pi_8771422
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:22 schreef sushi-nori het volgende:
en nou je muil houden.
tsss fijne houding heb jij zeg.

wat had je verwacht hier te vinden? allemaal mensen die zeggen wat je wilt horen?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8771504
quote:
Nee, ik reken niet op een antwoord. Maar in elk geval nog iets kunnen zeggen tegen haar en dat is me veel waard.
Sorry, maar ik snap het echt niet.

Wat voor positieve waarde heeft het voor jou als iemand die klaarblijkelijk ontzettend bang is voor je, jouw brief leest. Waarom wil jij dat zij jouw aanhoort?

Het antwoord het is je veel waard is geen antwoord, want dat is een gevoel. Maar zolang jij niet kan verklaren waarom jij dat zo voelt en wat de daadwerkelijke achtergrond is, schat ik de kans hoog dat je niet bereikt wat je wil bereiken en dat je iemand nog steeds na 4 jaar blijft achtervolgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 28-02-2003 13:30]

pi_8771515
Als je die brief wilt schrijven, waarom niet? Als jouw gevoel dat zegt.

Jouw ex-vriendin heeft natuurlijk allang gehoord dat jij door haar "bestaan" in de WAO zit en psychisch in de put. Tot nu toe heeft ze zich daar erg weinig van aangetrokken. Waarschijnlijk vindt ze het allemaal even prachtig. Al die aandacht, alleen voor, om en door haar. (Als je denkt dat ze niet op de hoogte is van je situatie, dan noem ik dat "een naieve gedachte"). Heeft ze het niet gehoord van je vriend, dan wel van iemand anders, de wereld is maar klein. Bovendien heeft je vriend toch aan haar uit moeten leggen waarom een etentje van belang was. Wat al eerder genoemd is: je kunt je vraagtekens zetten bij de "ware" belangen van je "vriend". Als ze wat om je zou geven had ze allang contact met je opgenomen en de manier waarop het uit is gegaan is ook maar vreemd, dus hopen dat ze nog om je geeft lijkt me vrijwel kansloos. Volgens mij lacht je ex zich een aap.

[Dit bericht is gewijzigd door R_ON op 28-02-2003 13:33]

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_8771568
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:30 schreef R_ON het volgende:
Volgens mij lacht je ex zich een aap.
Volgens mij is ze doodsbang voor em...
Nu officieel
pi_8771579
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:32 schreef Chez-Nous het volgende:

[..]

Volgens mij is ze doodsbang voor em...

en terecht als je idd al 4 jaar lang steeds achtervolgd wordt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8771595
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:30 schreef R_ON het volgende:
Als je die brief wilt schrijven, waarom niet? Als jouw gevoel dat zegt.

Jouw ex-vriendin heeft natuurlijk allang gehoord dat jij door haar "bestaan" in de WAO zit en psychisch in de put. Tot nu toe heeft ze zich daar erg weinig van aangetrokken. Waarschijnlijk vindt ze het allemaal even prachtig. Al die aandacht, alleen voor, om en door haar. (Als je denkt dat ze niet op de hoogte is van je situatie, dan noem ik dat "een naieve gedachte"). Heeft ze het niet gehoord van je vriend, dan wel van iemand anders, de wereld is maar klein. Bovendien heeft je vriend toch aan haar uit moeten leggen waarom een etentje van belang was. Wat al eerder genoemd is: je kunt je vraagtekens zetten bij de "ware" belangen van je "vriend". Als ze wat om je zou geven had ze allang contact met je opgenomen en de manier waarop het uit is gegaan is ook maar vreemd, dus hopen dat nog om je geeft zou ik maar niet al te veel op hopen. Volgens mij lacht je ex zich een aap.

Als je deze quote hebt gelezen
quote:
Dat geeft genoeg aan dat ze zich niet doodlacht
  vrijdag 28 februari 2003 @ 13:36:31 #58
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8771680
quote:

Nee, ik zit niet mezelf thuis zieilig te vinden. Ik ben weer een paar dagen per week aan het werk.. ga naar dokters, psychiaters slik pillen ga naar de sportschool enzovoort enzovoort het verbetert gewoon (nog) niet.

O voor het heldere licht dat opeens kwam met de vondst dat het allemaal van zijn belastinggeld ging: ik heb van de laatste vier jaar er wel drie gewerkt en daarbij me blauw betaald aan verzekeringen, ww premie, wao premie en nou je muil houden.

echt niet......
ach gut je hebt wel gewerkt.... Hoe komt het dan dat je toch in de WAO zit? Toch vanwege je "verloren" liefde? Die je waarschijnlijk zelf hebt weggejaagd (aan haar reactie te zien)
pi_8771695
De reden dat ze snel wegliep kan ook uit schaamte zijn. De manier waarop ze de relatie verbroken heeft is nu niet bepaald "netjes". Het is van haar heel natuurlijk om te zeggen: "ik was doodsbang", maar om een andere reden dan jullie nu zoeken.

Of misschien had ze net een steenpuist, dat ze ff liever niet gezien wilde worden.

[Dit bericht is gewijzigd door R_ON op 28-02-2003 13:45]

Maybe
pi_8771706
Jij had pijn, zij dus ook, maar ik mis in dit hele verhaal de reden waarom en manier waarop het ooit zo dramatisch misliep tussen jullie. In deze is dat wel relevant vind ik. Wel veel succes, schrijf dingen gewoon op zoals je ze voelt.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_8771726
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:17 schreef DoctorB het volgende:

[..]

....yeah sure....

burgerweeshuis
pi_8771729
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:37 schreef Manono het volgende:
Jij had pijn, zij dus ook, maar ik mis in dit hele verhaal de reden waarom en manier waarop het ooit zo dramatisch misliep tussen jullie. In deze is dat wel relevant vind ik. Wel veel succes, schrijf dingen gewoon op zoals je ze voelt.
O sorry, het topic is drie bladzijden, ik lees eerst wel ff.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_8771774
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:38 schreef Manono het volgende:

[..]

O sorry, het topic is drie bladzijden, ik lees eerst wel ff.

Staat er niet in .. ik vraag het me ook wel een beetje af,
wat nou precies die reden was..
  vrijdag 28 februari 2003 @ 13:42:55 #64
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_8771858
Ik ben ook ooit gedumpt door een meisje wat plots NOOIT meer iets van zich heeft laten horen... ik heb me er wel overheen gezet maar dat kostte me zeker zo'n 5 a 6 maanden, als ze gewoon even terug had gemaild ofzo met wat uitleg dan was het helemaal niet zo'n drama geweest.

Dus ik begrijp de topicstarter wel HEEL erg goed, hoewel ik 4 jaar wel wat aan de lange kant vind...

Anyway, succes, ik hoop dat het lukt.

Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_8771987
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:42 schreef Kamphuys het volgende:

Dus ik begrijp de topicstarter wel HEEL erg goed, hoewel ik 4 jaar wel wat aan de lange kant vind...

't is niet dat ik de topicstarter niet snap, ik vind alleen dat hij nu zwelgt in zelfmedelijden. Vier jaar lang rouwen is veel te lang, en dat je dan in de WAO terrecht komt en de relatie breuk daarvan de schuld geeft vind ik ook niet echt kloppen.

Ik zou heel graag haar verhaal horen. Of de topic-starter zou nu ALLE feiten op tafel moeten gooien. Als je ex weg loopt in paniek, moet je bij jezelf te raden gaan waarom dat zo zou zijn.

Volgens mij heb je wat verzwegen. Waarom vertel je dat niet? Ik kan wel begrijpen dat het nogal persoonlijk is. Maar als je advies wil, zal je wel alles moeten vertellen. Dit forum is lekker anoniem, dus je kan je ei kwijt...

burgerweeshuis
pi_8772038
Kreeg trouwens zowat de slappe lach toen iemand dacht dat ik meervoudig persoonlijkheids syndroom had. Nee, ik heb een redelijk zwaarmoedig karakter en ben veel depressief geweest, maar dat soort ziektes heb ik niet/gehad.

Nee, een duidelijke, simpele reden dat het uit is gegaan kan ik niet geven. Ze wist wel dat ik veel last van depressie had gehad en vaak niet goed met mijn gevoelens om kon gaan maar ze is weggegaan zonder reden te geven. Dus misschien dat het te zwaar voor haar werd om met mijn "buien" om te gaan, dat is het enige wat ik me kan voorstellen eigenlijk.. maar ze had het wel even mogen zeggen.

En dat ze wegrende, ja, dat is denk ik ook meer dat ze zich schaamt ofzo of dat ze zich geen houding weet te geven (gevoelig typje)
Ik heb niks gedaan om haar bang te maken in elk geval.

Hoewel je met vrouwen wel vaak hebt dat ze dat als een soort maatschappelijk acceptabel afweermechanisme voordoen, werkt altijd voor de omgeving ("maar ik ben zo bang voor hem!")
Dus wie weet doet zij dat ook wel.

Ik heb zo goed als niks van haar gehoord de laatste vier jaar, ik zou ook niet weten hoe zij wel iets over mij zou moeten weten. Heb in de telefoongids moeten opzoeken waar ze woonde.

Toen mijn vriend haar opbelde was ze wel nieuwsgierig naar wat ik nu deed en hoe het ging (werkte toen nog gewoon trouwens)

pi_8772127
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:48 schreef sushi-nori het volgende:

Ik heb zo goed als niks van haar gehoord de laatste vier jaar, ik zou ook niet weten hoe zij wel iets over mij zou moeten weten. Heb in de telefoongids moeten opzoeken waar ze woonde.

Wat is het belang dat jullie van elkaar weten hoe het gaat e.d.?! Wil je haar aftroeven ofzo, kijk hoe goed/slecht het met me gaat?
Nu officieel
pi_8772190
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:52 schreef Chez-Nous het volgende:

[..]

Wat is het belang dat jullie van elkaar weten hoe het gaat e.d.?! Wil je haar aftroeven ofzo, kijk hoe goed/slecht het met me gaat?

Was omdat er naar gevraagd werd zie je.
pi_8772216
maar is het zo dat dit de enige reden is waarom je in de wao bent gekomen?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8772231
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:48 schreef sushi-nori het volgende:
Nee, een duidelijke, simpele reden dat het uit is gegaan kan ik niet geven. Ze wist wel dat ik veel last van depressie had gehad en vaak niet goed met mijn gevoelens om kon gaan maar ze is weggegaan zonder reden te geven. Dus misschien dat het te zwaar voor haar werd om met mijn "buien" om te gaan, dat is het enige wat ik me kan voorstellen eigenlijk.. maar ze had het wel even mogen zeggen.
Je kan je dus een voorstelling maken van haar gevoelens, maar wat wil je nu dus bereiken met die brief? Is mij nog steeds niet duidelijk. Dan kun je net zo goed een brief schrijven en die nooit geven.
pi_8772239
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:52 schreef Chez-Nous het volgende:

[..]

Dat is toch ook heel natuurlijk. Zelfs als het om een kameraad van vroeger gaat, vraag je je af hoe het nu met die persoon is. Je kunt nu ook gaan zoeken (naar dingen die er niet zijn)....sjeempie
Maybe
pi_8772252
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:55 schreef DarkElf het volgende:
maar is het zo dat dit de enige reden is waarom je in de wao bent gekomen?
Het "liefdesverdriet" is in elk geval de aanleiding geweest, maar je kunt wel op je vingers natellen dat dat bij iemand die overigens geestelijk gezond is er niet de "oorzaak" van kan zijn dat je in de wao terecht komt.
pi_8772350
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:56 schreef R_ON het volgende:

[..]

Dat is toch ook heel natuurlijk. Zelfs als het om een kameraad van vroeger gaat, vraag je je af hoe het nu met die persoon is. Je kunt nu ook gaan zoeken (naar dingen die er niet zijn)....sjeempie

Klopt, heb je gelijk in. Alleen interesseert het mij niet hoe het met mensen is die ik om welke rede dan ook niet meer zie en spreek...En bij mij is een ex een ex, misschien kort door de bocht, maar wat moet je nog met al die 'non informatie' ?
Nu officieel
pi_8772424
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:56 schreef sushi-nori het volgende:

[..]

Het "liefdesverdriet" is in elk geval de aanleiding geweest, maar je kunt wel op je vingers natellen dat dat bij iemand die overigens geestelijk gezond is er niet de "oorzaak" van kan zijn dat je in de wao terecht komt.

mischien een domme vraag: maar wat dan wel?
burgerweeshuis
pi_8772457
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:55 schreef Brad het volgende:

[..]

Je kan je dus een voorstelling maken van haar gevoelens, maar wat wil je nu dus bereiken met die brief? Is mij nog steeds niet duidelijk. Dan kun je net zo goed een brief schrijven en die nooit geven.

Wil vrede, dat als we elkaar tegenkomen gewoon hallo kunnen zeggen en niet zo stom en overspannen als het nu is. Hoef verder geen contact, maar ik wil in elk geval mijn kant van het verhaal uitleggen en hoop dat zij nog wat terug zegt... maar eigenlijk net zo lief niet want ik ben ook wel weer bang voor wat zij zal zeggen. Ik wil het gewoon heel graag..
pi_8772485
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:01 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

mischien een domme vraag: maar wat dan wel?

depressie enz. (met de vervelende bijverschijnselen van dien, zoals je niet kunnen concentreren, geen energie hebben enzovoort.)
  vrijdag 28 februari 2003 @ 14:05:04 #77
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8772512
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:56 schreef sushi-nori het volgende:

[..]

terwijl je dat toch enige minnuten geleden hebt zitten beweren...

Ik kan me goed voorstellen dat zij geen zin had in een leven met iemand die constant last heeft van depressies. Het is moeilijk om zoiets te brengen, zij voelde zich waarschijnlijk gevangen in de situatie en heeft toen tot deze noodgreep belsoten. Je suggereert ook dat je "buien" had. Die buien kunne op haar natuurlijk wel heel erg bedreigend zijn overgekomen. Zo erg dat ze niet eens tegen je durfde te zeggen dat het voorbij was maar dat via via deed. Dat zou bij jou toch een belletje moeten doen rinkelen over hoe je misschien overkomt als je van die buien hebt. Voor jou lijkt dat misschien onschuldig maar voor de buitenwereld kan dat er heel anders uit zien.

Overigens zou dit niet de eerste keer zijn dat iem. met psychische problemen "besluit" dat er getrouwd wordt terwijl de andere partij daar niet van op de hoogte is en als die partij erachter komt de relatie onmiddelijk verbroken wordt. Heb je de situatie destijds niet op die manier onder druk gezet?

pi_8772583
Nee hoor waren allebei smoorverliefd en wilden de rest van ons leven bij elkaar blijven. Een intelligent en zelfbewust iemand met een eigen willetje (zoals zij) kun je niet "overhalen" tot zoiets al ben je nog zo verliefd, denk ik.
pi_8772667
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:05 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Ja is ook zo.
Ik weet het ook niet goed het is een beetje dubbel. Wat is de oorzaak van iets? Wat de aanleiding? Het is een feit dat deze gebeurtenis en alles wat het met zich meesleepte (veel wederzijdse "vrienden" kwijtgeraakt bijvoorbeeld) een hele zware wissel op mijn leven hebben getrokken, en het feit dat ik er nu nog zoveel over denk zegt denk ik wel genoeg. En ik ben daar ook niet trots op, alleen ontkennen en verdringen is nog veel stommer.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 14:13:03 #80
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8772790
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:07 schreef sushi-nori het volgende:
Nee hoor waren allebei smoorverliefd en wilden de rest van ons leven bij elkaar blijven. Een intelligent en zelfbewust iemand met een eigen willetje (zoals zij) kun je niet "overhalen" tot zoiets al ben je nog zo verliefd, denk ik.
...en toen lag er een ring in de brievenbus en een emailtje via via dat het over was. Klinkt idd als iemand die smoor is en de rest van haar leven bij je wil blijven.
Denk je niet dat je geestelijke gesteldheid destijds de situatie wat gekleurd heeft? Zo'n stap neemt nl. NIEMAND zomaar.
Blijkbaar heeft er al heeel erg lang iets gespeeld, jij hebt enkel verzuimt de signalen te zien omdat je misschien wel teveel met jezelf bezig was (net zoals nu).

De reden kan overigens ook heel simpel zijn:
Je ex was iemand anders tegen gekomen en heeft besloten met hem/haar verder te gaan. Omdat ze dacht dat DAT jou helemaal de grond in zou trappen heeft ze geprobeerd de klap te verzachten door rigoreus het contact te verbreken zodat jij niet achter die verschikkelijke waarheid zou komen......

pi_8772891
ik ga mijn menig er neit over geven want dat kan gewoon niet er zit volgensmij zoveel achter.

ik wil je alleen veel sterkte wensen en ooit wordt je weer gelukkig.

pi_8772955
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:03 schreef sushi-nori het volgende:

[..]

Wil vrede, dat als we elkaar tegenkomen gewoon hallo kunnen zeggen en niet zo stom en overspannen als het nu is. Hoef verder geen contact, maar ik wil in elk geval mijn kant van het verhaal uitleggen en hoop dat zij nog wat terug zegt... maar eigenlijk net zo lief niet want ik ben ook wel weer bang voor wat zij zal zeggen. Ik wil het gewoon heel graag..

Je wilt dus dat je weer normaal met haar kan omgaan als oude bekenden en aan de andere kant wil je eigenlijk ook weer geen reactie omdat je bang bent voor haar reactie.

Waarvoor ben je bang? Jij weet waarom het spaak is gelopen, ik denk dat jij perfect weet hoe ze zou reageren en waarom ze zo zou reageren.

JIJ wilt dat het beter gaat tussen jullie. Maar ik denk dat jij moet accepteren dat je af en toe leert dat het contact niet met iedereen zo kan zijn zoals je wilt. Er zijn 2 mensen nodig voor iedere vorm van een relatie, en de vorm van die relatie wordt bepaald door beide en is zo sterk als de zwakste van de 2. Als 1 van de 2 geen contact wil, dan zit er niet meer in.

Ik misgun je het contact met haar niet, maar ik denk niet dat jij hierdoor uit je depressie komt. Dat is een hoopbeeld wat volgens mij nergens op gebaseerd is. Geen stevige basis. Jij moet leren dat je niet alles kan sturen zoals je wilt en haar loslaten.

pi_8772978
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:13 schreef DoctorB het volgende:

[..]

...en toen lag er een ring in de brievenbus en een emailtje via via dat het over was. Klinkt idd als iemand die smoor is en de rest van haar leven bij je wil blijven.

Ze was heel verliefd en ik ook. Toen werd ze ineens kwaad, twijfelde ze, heeft ze een week niets van zich laten horen, verdween en niemand wist waar ze zat, en toen ze weer opdook kreeg ik dit dus.
Ze was wel vaker wisselvallig maar dit was redelijk extreem.
quote:
wel teveel met jezelf bezig was (net zoals nu).
Wat een stomme opmerking. Als je leven slecht gaat omdat je jezelf jaren voor de gek hebt gehouden en geen aandacht aan jezelf hebt gegeven, is het wel slim om een keer met jezelf bezig te gaan.. maar kennelijk moeten mensen allemaal eerst zelf zo'n rotperiode meemaken voor ze dat snappen, "doctor"..
quote:
De reden kan overigens ook heel simpel zijn:
Je ex was iemand anders tegen gekomen en heeft besloten met hem/haar verder te gaan. Omdat ze dacht dat DAT jou helemaal de grond in zou trappen heeft ze geprobeerd de klap te verzachten door rigoreus het contact te verbreken zodat jij niet achter die verschikkelijke waarheid zou komen......
Nee ze had pas na 2 jaar weer een vriendje.
pi_8773065
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:17 schreef Brad het volgende:

[..]

Je wilt dus dat je weer normaal met haar kan omgaan als oude bekenden en aan de andere kant wil je eigenlijk ook weer geen reactie omdat je bang bent voor haar reactie.

Waarvoor ben je bang? Jij weet waarom het spaak is gelopen, ik denk dat jij perfect weet hoe ze zou reageren en waarom ze zo zou reageren.

JIJ wilt dat het beter gaat tussen jullie. Maar ik denk dat jij moet accepteren dat je af en toe leert dat het contact niet met iedereen zo kan zijn zoals je wilt. Er zijn 2 mensen nodig voor iedere vorm van een relatie, en de vorm van die relatie wordt bepaald door beide en is zo sterk als de zwakste van de 2. Als 1 van de 2 geen contact wil, dan zit er niet meer in.

Ik misgun je het contact met haar niet, maar ik denk niet dat jij hierdoor uit je depressie komt. Dat is een hoopbeeld wat volgens mij nergens op gebaseerd is. Geen stevige basis. Jij moet leren dat je niet alles kan sturen zoals je wilt en haar loslaten.

Ik zeg toch, ik hoef verder geen contact. Heb ook geen hoop dat het goedkomt ofzo. Maar dit hoeft zo niet en daarom wil ik graag dat iemand die zoveel voor me heeft betekent geen angst of boosheid enzo heeft maar dat we gewoon elkaar kunnen groeten. Het was ook meer dan een vriendin voor me, als je mijn andere reacties hebt gelezen: iemand waarmee ik m'n jeugd heb doorgebracht.

Als er met zo iemand zo'n koude oorlog is, is je er veel aan gelegen om weer vrede te hebben geloof mij.

pi_8773092
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:05 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat zij geen zin had in een leven met iemand die constant last heeft van depressies. Het is moeilijk om zoiets te brengen, zij voelde zich waarschijnlijk gevangen in de situatie en heeft toen tot deze noodgreep belsoten. Je suggereert ook dat je "buien" had. Die buien kunne op haar natuurlijk wel heel erg bedreigend zijn overgekomen. Zo erg dat ze niet eens tegen je durfde te zeggen dat het voorbij was maar dat via via deed. Dat zou bij jou toch een belletje moeten doen rinkelen over hoe je misschien overkomt als je van die buien hebt. Voor jou lijkt dat misschien onschuldig maar voor de buitenwereld kan dat er heel anders uit zien.

Overigens zou dit niet de eerste keer zijn dat iem. met psychische problemen "besluit" dat er getrouwd wordt terwijl de andere partij daar niet van op de hoogte is en als die partij erachter komt de relatie onmiddelijk verbroken wordt. Heb je de situatie destijds niet op die manier onder druk gezet?

Ik denk werkelijk waar dat hier heel veel waarheid in zit. Wellicht vond ze jouw depressies al die jaren lang heel beangstigend. Echter door de lange binding die jullie met elkaar hadden dat het voor haar moeilijk was om de knoop door te hakken.

Ze heeft op een gegeven moment die knoop doorgehakt en ook abrupt. Dat was voor haar de enige manier om niet verder opgeslokt te worden. Ze zal denk ik ook bang zijn dat ze zich weer in jouw depressieve web laat opslurpen. Dat heeft zij afgesloten en dat wil ze niet meer meemaken. Dat verklaard ook gelijk dat ze in paniek weg rende, en anderszijds dus wel vroeg hoe het met je ging.

Ze wil dus dat het goed met je gaat, maar ze voelt zich in het nauw bij jou. Dat gevoel is alleen maar weg te halen bij haar als jij haar daadwerkelijk weet los te laten. Met daarbij wellicht de kans dat je nooit meer contact met haar hebt. Maar wel de kans om je eigen leven op de rails te zetten en wel te genieten van het leven.

pi_8773134
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:21 schreef sushi-nori het volgende:
Als er met zo iemand zo'n koude oorlog is, is je er veel aan gelegen om weer vrede te hebben geloof mij.
Zie mijn bovenstaande post.

Voor jou is er veel aangelegen. Voor haar ligt dat waarschijnlijk compleet anders.

vrijdag 28 februari 2003 @ 14:26:29 #87
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8773222
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:18 schreef sushi-nori het volgende:

[..]

Ze was heel verliefd en ik ook. Toen werd ze ineens kwaad, twijfelde ze, heeft ze een week niets van zich laten horen, verdween en niemand wist waar ze zat, en toen ze weer opdook kreeg ik dit dus.
Ze was wel vaker wisselvallig maar dit was redelijk extreem.
[..]

Wat een stomme opmerking. Als je leven slecht gaat omdat je jezelf jaren voor de gek hebt gehouden en geen aandacht aan jezelf hebt gegeven, is het wel slim om een keer met jezelf bezig te gaan.. maar kennelijk moeten mensen allemaal eerst zelf zo'n rotperiode meemaken voor ze dat snappen, "doctor"..
[..]

Nee ze had pas na 2 jaar weer een vriendje.

OK, dan waren jullie alletwee zo geschift als een deur.

maar blijkbaar is zij wel genezen, ze kan immers weer relaties aangaan en jij niet, maar dan nog blijft het raar dat als ze zo stapeldolonderstebovenverliefd was dat dat in een paar dagen weg is.
Waarschijnlijk heb je haar niet voldoende (kwalitatief en kwantitatief) afgevuld en is ze in de dagen voor jullie breuk iemand tegen gekomen die het wel kon....

lap, weer een messcherpe analyse van de doctor....

pi_8773299
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:23 schreef Brad het volgende:
Voor jou is er veel aangelegen. Voor haar is ligt dat waarschijnlijk compleet anders.
Maar ja, het gaat toch ook om mij? Dit hele plan gaat om mijn gevoelens, voor haar hoeft er nooit meer wat voor contact dan ook te zijn denk ik. Maar mijn gevoelens zijn ook werkelijk, ik heb ook rechten, ik heb ook redenen, ik ben ook waardevol.

goed citaat wat ik er een keer over las.

Unrequited love is love nonetheless - Larry Norman

Wat niet betekent dat ik mijn zin wil doordrijven of alles naar mijn hand wil zetten. Maar zo'n verhaal als ik heb meegemaakt is ook niet normaal, dat gun je niemand. En op deze manier wil ik het toch een beetje beter laten aflopen dan het nu doet..

pi_8773367
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:18 schreef sushi-nori het volgende:

lap, weer een messcherpe analyse van de doctor....

Als je verhalen niet zo belachelijk waren, zou ik nu heel veel moeite hebben om niet op de persoon te gaan spelen, dokter prutser...
  vrijdag 28 februari 2003 @ 14:32:20 #90
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8773392
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:28 schreef sushi-nori het volgende:

[..]

Maar ja, het gaat toch ook om mij? Dit hele plan gaat om mijn gevoelens, voor haar hoeft er nooit meer wat voor contact dan ook te zijn denk ik. Maar mijn gevoelens zijn ook werkelijk, ik heb ook rechten, ik heb ook redenen, ik ben ook waardevol.

Oh?
Dat vind jij...

Maar zij zal vinden dat haar rechten zwaarder wegen.
En als het een lekker wijf is heeft zij gelijk. Het leven is zo simpel, sommige mensen maken het gewoon moeilijk.

vrijdag 28 februari 2003 @ 14:36:04 #91
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8773460
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:31 schreef sushi-nori het volgende:

[..]

Als je verhalen niet zo belachelijk waren, zou ik nu heel veel moeite hebben om niet op de persoon te gaan spelen, dokter prutser...

Nee, doctor en niet dokter.
Da's een flink verschil. Ik heb geen medicijnen gestudeerd, ben "slechts" gepromoveerd. (in een ander vak welteverstaan)

Ik heb nooit moeite om het op de persoon te spelen, maar ik ken je niet dus heeft dat niet zoveel zin (feit daargelaten of ik je überhaupt zou willen kennen..... maar misschien je ex wel... waar woont ze?)

pi_8773464
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:28 schreef sushi-nori het volgende:

[..]

goed citaat wat ik er een keer over las.

Unrequited love is love nonetheless - Larry Norman

Wat niet betekent dat ik mijn zin wil doordrijven of alles naar mijn hand wil zetten. Maar zo'n verhaal als ik heb meegemaakt is ook niet normaal, dat gun je niemand. En op deze manier wil ik het toch een beetje beter laten aflopen dan het nu doet..

Je doet het op dit moment toch wel. Jouw herstel staat boven wat er bij haar omgaat. Wat als zij nu er een trauma aan over heeft gehouden aan het contact met jou en bang is dat dit weer terug komt.

Dit is uiteraard een "stel" situatie. Ik ken immers niet de gehele situatie, maar aangezien na 4jaar het voor jou nog zo leeft maak ik daarop een indruk hoe jij op haar overgekomen zou kunnen zijn.

pi_8773480
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:26 schreef DoctorB het volgende:

[..]

OK, dan waren jullie alletwee zo geschift als een deur.

Iedereen die verliefd is is een beetje gek.
pi_8773485
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:32 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Oh?
Dat vind jij...

En als het een lekker wijf is heeft zij gelijk. Het leven is zo simpel, sommige mensen maken het gewoon moeilijk.

juist het leven is eigenlijk net schaken, je moet altijd 3 stappen vooruit denken.
in dit geval had je het dus van tevoren aan moeten zien komen, dat heb je niet, dus ligt het ook aan jezelf hoe hard dit ook klinkt.
pi_8773518
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:36 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Da's een flink verschil. Ik heb geen medicijnen gestudeerd, ben "slechts" gepromoveerd. (in een ander vak welteverstaan)

Ik heb nooit moeite om het op de persoon te spelen, maar ik ken je niet dus heeft dat niet zoveel zin (feit daargelaten of ik je überhaupt zou willen kennen..... maar misschien je ex wel... waar woont ze?)

Heeft het nut om hem uit te dagen? Ook al schoot hij eerder uit zijn slof, je zou je betere kant laten zien als je daarop niet reageerde en hem verder ook geen aanleiding zou geven daarop te reageren.

Een discussie over dit onderwerp waarbij je jouw mening geeft heeft denk ik meer impact als persoonlijk worden, ook al was je niet de eerste.

pi_8773580
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:36 schreef sushi-nori het volgende:

[..]

Iedereen die verliefd is is een beetje gek.

Maybe we are finished with history, but maybe history isnt finished with us...
laat het dus lekker rusten en ga niet gek doen.
pi_8773599
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:36 schreef DoctorB het volgende:

[..]

lol die laatste zin
pi_8773700
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:38 schreef Brad het volgende:

[..]

Heeft het nut om hem uit te dagen? Ook al schoot hij eerder uit zijn slof, je zou je betere kant laten zien als je daarop niet reageerde en hem verder ook geen aanleiding zou geven daarop te reageren.

Goed gezegd, Brad

Even een vraag tussendoor:
Denk je echt dat ze die brief gaat lezen,
dat ze niet gewoon maar 'ja' heeft gezegd om van het gezeur af te zijn?

vrijdag 28 februari 2003 @ 14:48:20 #99
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8773714
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:38 schreef Brad het volgende:

[..]

Een discussie over dit onderwerp waarbij je jouw mening geeft heeft denk ik meer impact als persoonlijk worden, ook al was je niet de eerste.

Da's onderdeel van de therapie. Als ie niet meer bij mij komt, kom ik wel naar hem toe. Al ren je nog zo snel, de psychiater vindt je wel.

[ab normaal mode]
btw. Kennen jullie die ene al van die kerel die last had van verlatings angst en daarom bij een psychiater liep. En dat die psychiater dan al jarenlandg die ene zijn dame loopt te buizen....
..nu dus wel...
[/ab normaal mode]

pi_8773753
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:48 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Da's onderdeel van de therapie. Als ie niet meer bij mij komt, kom ik wel naar hem toe. Al ren je nog zo snel, de psychiater vindt je wel.

Maar jij bent zijn therapeut niet.
quote:
[ab normaal mode]
btw. Kennen jullie die ene al van die kerel die last had van verlatings angst en daarom bij een psychiater liep. En dat die psychiater dan al jarenlandg die ene zijn dame loopt te buizen....
..nu dus wel...
[/ab normaal mode]
Lekker offtopic
pi_8773843
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:32 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Oh?
Dat vind jij...

Kap nou ff, doctor, niet op de persoon spelen. Ga ff iets anders doen of zo als je niets zinnigs te melden hebt
burgerweeshuis
pi_8773935
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:48 schreef DoctorB het volgende:

[..]

[ab normaal mode]
..nu dus wel...
[/ab normaal mode]

Nuff said. Het was me al vaker opgevallen dat jij jezelf als alwetend ziet. Gezien je reactie hiervoor alweer om aan te geven dat je medicijnen studeert. Ook de opmerking die ik hier quote dat het de therapie is.

Ik zie het als een discussie waarin je meningen van andere mensen ziet. Jij kan geen therapie aan hem aanbieden. Je kan wel aangeven waarom jij het anders ziet als hij tot nu toe en dat aan het uitleggen waarom je dat zo ziet. Dat heeft denk ik het meeste succes als je je neutraal opstelt en zorgt verder voor een betere sfeer.

pi_8774006
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:57 schreef Brad het volgende:

[..]

Nuff said. Het was me al vaker opgevallen dat jij jezelf als alwetend ziet. Gezien je reactie hiervoor alweer om aan te geven dat je medicijnen studeert. Ook de opmerking die ik hier quote dat het de therapie is.

Ik zie het als een discussie waarin je meningen van andere mensen ziet. Jij kan geen therapie aan hem aanbieden. Je kan wel aangeven waarom jij het anders ziet als hij tot nu toe en dat aan het uitleggen waarom je dat zo ziet. Dat heeft denk ik het meeste succes als je je neutraal opstelt en zorgt verder voor een betere sfeer.

inderdaad doctor, en ookal studeer je medicijnen dan hoef je niet perse van alles wat af te weten wat met dat vakgebied te maken heeft he?
en bovendien kan je niet over iemand oordelen + therapie geven(?) alleen aan de hand van een stuk tekst.
jij als medicijnen student zou dan toch moeten weten dat wil de therapie succesvol zijn je het hele verhaal tot in de details dient te weten, en dat weet je niet, dus je moet je grote bek houden

-edit- Maar met de meeste dingen wat je zegt ben ik het wel mee eens doctorb, dus wat dat betreft...

[Dit bericht is gewijzigd door graspoeper op 28-02-2003 15:04]

pi_8774085
-dubbel-
pi_8774108
Maak ik van de gelegenheid gebruik om mijn excuses aan te bieden voor op de persoon spelen/uit mijn slof schieten etc.

Er werden hier een paar dingen gezegd (vooroordelen, rotopmerkingen) waar ik al zolang tegen heb moeten vechten dat ik me niet in kon houden. Komt doordat het toch op een forum is he, dus lekker makkelijk schelden.
Maar vanaf nu dus niet meer.

pi_8774156
quote:
Even een vraag tussendoor:
Denk je echt dat ze die brief gaat lezen,
dat ze niet gewoon maar 'ja' heeft gezegd om van het gezeur af te zijn?
pi_8774269
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:06 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Nu ben ik even egoistisch, maar zelfs als ze die brief alleen maar wil lezen om van het gezeur af te zijn, ben ik blij dat ze hem leest.
Het gaat mij om een paar dingen die ik nog wil zeggen. Geen bitterheid of wraak dingen maar om mijn kant van het verhaal uit te leggen en om haar te vragen of we weer normaal kunnen doen als we elkaar tegenkomen bijvoorbeeld.

Ik denk wel dat ze hem leest. Ik denk niet dat het haar onberoerd laat, negatief of positief, het zal wel emotioneel zijn voor haar. Dat zal ook de reden zijn dat ze er nu zo tegenaan zit te hikken.

Om er nog maar weer een quote tegenaan te gooien, "Een negatieve relatie is ook een relatie"..

pi_8774363
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:10 schreef sushi-nori het volgende:
"Een negatieve relatie is ook een relatie"..
Pas daar mee op.
pi_8774425
Bedoel ik niks claimends mee ofzo, maar het is wel een feit.
Koude oorlog is ook oorlog.

Als ik de sigarenboer op de hoek wel kan groeten maar haar niet is er toch iets mis.. en ik wil dat graag herstellen. Meer niet.

pi_8774472
om nog op iemand anders te reageren, ja, een gesprek zou ik natuurlijk ook 100x liever willen dan dat geemmer met brieven en briefjes. Maar dat zou voor zowel haar als mij nou eenmaal veel te emotioneel zijn, zou niks opleveren.

Zelfs al zou ik het willen zou ik haar nog nooit over kunnen halen tot een gesprek.

pi_8774476
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:15 schreef sushi-nori het volgende:

Als ik de sigarenboer op de hoek wel kan groeten maar haar niet is er toch iets mis.. en ik wil dat graag herstellen. Meer niet.

en je wilt ook weer herstellen dat je sex met dr hebt, want als ik met de groentejuffrouw mag neuken dan mag het ook met mn ex? huh?
je vergelijkt appels met peren
  vrijdag 28 februari 2003 @ 15:18:28 #112
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8774509
als jullie goed lezen dan zien jullie dat ik GEEN medicijnen heb gestudeerd en dus ook niet op medicijnen ben gepromoveerd maar op een ANDERE studie.....
pi_8774540
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:17 schreef graspoeper het volgende:

[..]

en je wilt ook weer herstellen dat je sex met dr hebt, want als ik met de groentejuffrouw mag neuken dan mag het ook met mn ex? huh?

Lees eerst even wat er staat man.. iemand groeten!
Dat is toch heel wat normaler dan met iemand naar bed gaan. Wat jij allemaal met de appels en peren van je groentejuffrouw uitspookt hoef ik helemaal niet te weten
pi_8774577
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:15 schreef sushi-nori het volgende:

Ik blijf erbij dat als het van haar kant niet anders kan, dan is het niet anders. Dan zit er maar wat mis. Dan is het verder toch niet jouw fout dat het niet gaat? Bedenk het dan van de situatie dat zij een probleem heeft en niet jij. Je ziet het probleem bij jezelf en denkt dat op deze manier op te lossen en gelijk makkelijker maken om je er overheen te zetten.
pi_8774652
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:18 schreef DoctorB het volgende:
als jullie goed lezen dan zien jullie dat ik GEEN medicijnen heb gestudeerd en dus ook niet op medicijnen ben gepromoveerd maar op een ANDERE studie.....
Des te meer reden om je niet als alwetend voor te doen.

En je hebt gelijk, ik had het verkeerd gelezen. Mijn fout.

vrijdag 28 februari 2003 @ 15:22:35 #116
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8774653
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:17 schreef graspoeper het volgende:

[..]

-edit-en nu is het klaar!

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 28-02-2003 15:28]

pi_8774679
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:20 schreef Brad het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat als het van haar kant niet anders kan, dan is het niet anders. Dan zit er maar wat mis. Dan is het verder toch niet jouw fout dat het niet gaat? Bedenk het dan van de situatie dat zij een probleem heeft en niet jij. Je ziet het probleem bij jezelf en denkt dat op deze manier op te lossen en gelijk makkelijker maken om je er overheen te zetten.

In sommige situaties ligt het probleem weliswaar niet bij jou, maar ook als je dat weet en aanvaardt, neemt dat niet altijd de druk weg om er wat aan te doen.

Vergelijk ik het even met een extreem voorbeeld. Een zoon raakt aan de drugs en manipuleert, steelt en liegt bij het leven. Dan is hij degene met het probleem. Maar zou jij als moeder automatisch je handen er vanaf trekken en zeggen, sorry, maar het is jouw probleem, lazer maar op?

Nou gaat het ver om een zoon-dochter relatie te vergelijken met die van mij, maar het is wel een belangrijke relatie geweest altijd in mijn leven. Dus niet iets waar je je zomaar overheen zet, en naar nu blijkt zelfs niet na vier jaar... ook al zou ik dat heel graag gewild hebben. Feit.

pi_8774692
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:18 schreef DoctorB het volgende:
compleet offtopic is het weer, de discussie gaat inmiddels meer om jou dan om de topicstarter, zullen we weer ff lekker de topicstarter van antwoord voorzien ipv kijken in welk vak je wel neit gepromoveerd bent.

<ontopic> Je kunt nog zo graag willen dat zij jou brief leest maar dat hoeft zij niet, zij is niet verplicht om dat te doen, er bestaat geen wet die zegt dat je brieven van je ex moet lezen of wat dan ook. Jullie zijn uit elkaar zij hoeft geen rekening met jou gevoelens te houden hoe graag je dat ook zou willen. Als ze hem wel leest zou je dan alleen antwoord willen op de vraag waarom ze is vertrokken of wil je haar nog steeds terug? Ze heeft je gedumpt op een niet al te lieve manier (ik weet haar beweegredenen niet en jij volgens mij ook niet). Als je die brief toch stuurt en je krijgt antwoord probeer het dan toch af te sluiten. Desnoods beschouw je haar als iemand die is overlieden, dan meot je ook verder met je leven en lukt het wel.

In ieder geval sterkte

pi_8774705
Kan iemand die gefrustreerde puber van een dokter phil even bannen? het begint nu wel op mijn zenuwen te werken en die zijn toch al zo zwak
  vrijdag 28 februari 2003 @ 15:26:45 #120
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_8774773
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:03 schreef sushi-nori het volgende:

[..]

Hmm, volgens mij kun jij het helemaal niet aan om gewoon met haar om te gaan. Ik bedoel, jij wilt weer gewoon met haar kunnen praten, maar wat is je bedoeling daarachter? Hoop je niet stiekem dat je het contact dan weer iets kunt opvoeren en langzaam haar hart weer verovert? Dit omdat JIJ DENKT dat zij eigenlijk nog steeds hartstikke verliefd op jou is (want dat was ze immers 4 jaar geleden ook!), en dat jij dat haar aan d'r verstand moet peuteren. Hoop je niet stiekem dat je met die brief jouw visie op het hele verhaal kunt geven, en dat zij dan denkt: 'Waarachtig! Zo zit het dus! Nu ben ik weer verliefd!'

Dat gaat dus niet werken, dat snap je hopelijk zelf ook.

Hoe vaak je het al gehoord hebt, maakt me niet uit maar: Jij moet verder! Wil je je hele leven vergooien in de wachtstand op haar?
Je maakt mij niet wijs, dat jij niet eens om je heenkijkt en denkt, 'goh dat lijkt me een leuke meid'. Er zijn er zoveel! En zeker ook eentje die jou ook leuk vind.

Je wilt het niet horen, want je vindt haar vast nog de meest geweldige meid ter wereld, maar ze is jou echt niet waard!

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_8774796
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:24 schreef erikh het volgende:
Als ze hem wel leest zou je dan alleen antwoord willen op de vraag waarom ze is vertrokken of wil je haar nog steeds terug? Ze heeft je gedumpt op een niet al te lieve manier (ik weet haar beweegredenen niet en jij volgens mij ook niet). Als je die brief toch stuurt en je krijgt antwoord probeer het dan toch af te sluiten. Desnoods beschouw je haar als iemand die is overlieden, dan meot je ook verder met je leven en lukt het wel.

In ieder geval sterkte

Ja het is zeker mijn bedoeling om de zaak hiermee af te sluiten. Nee, ik hoef alles niet te weten. Nee, ze is niet verplicht om mijn brief te lezen maar het zou wel fijn zijn en het zou veel voor me betekenen.

Bedankt.

pi_8774832
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:10 schreef sushi-nori het volgende:

[..]

Nu ben ik even egoistisch, maar zelfs als ze die brief alleen maar wil lezen om van het gezeur af te zijn,

Laat wat je hier zelf zegt nu eens heel rustig en kalm tot jezelf doordringen.
quote:
ben ik blij dat ze hem leest.
Het gaat mij om een paar dingen die ik nog wil zeggen. Geen bitterheid of wraak dingen maar om mijn kant van het verhaal uit te leggen en om haar te vragen of we weer normaal kunnen doen als we elkaar tegenkomen bijvoorbeeld.
Ze heeft 4 jaar geen contact met je gewild. Ze loopt weg wanneer ze je ziet. Denken dat je dat kan oplossen door haar feitelijk af te dwingen een brief te lezen is een illusie. Een illusie die je jezelf hebt aangepraat.

Get over it. Ze wil niets met je te maken hebben. DAT zou toch echt wel doorgedrongen moeten zijn.

quote:
Ik denk wel dat ze hem leest. Ik denk niet dat het haar onberoerd laat, negatief of positief, het zal wel emotioneel zijn voor haar. Dat zal ook de reden zijn dat ze er nu zo tegenaan zit te hikken.
Ah, je verwacht dus wel een reactie. En je hebt al bij jezelf de overtuiging opgewekt dat zij er moeite mee heeft.
quote:
Om er nog maar weer een quote tegenaan te gooien, "Een negatieve relatie is ook een relatie"..
Maar verder zou je jezelf niet qualificeren als iemand die obsessief bezig is contact af te dwingen?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_8774920
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:26 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Hmm, volgens mij kun jij het helemaal niet aan om gewoon met haar om te gaan. Ik bedoel, jij wilt weer gewoon met haar kunnen praten, maar wat is je bedoeling daarachter? Hoop je niet stiekem dat je het contact dan weer iets kunt opvoeren en langzaam haar hart weer verovert? Dit omdat JIJ DENKT dat zij eigenlijk nog steeds hartstikke verliefd op jou is (want dat was ze immers 4 jaar geleden ook!), en dat jij dat haar aan d'r verstand moet peuteren. Hoop je niet stiekem dat je met die brief jouw visie op het hele verhaal kunt geven, en dat zij dan denkt: 'Waarachtig! Zo zit het dus! Nu ben ik weer verliefd!'

Dat gaat dus niet werken, dat snap je hopelijk zelf ook.

Hoe vaak je het al gehoord hebt, maakt me niet uit maar: Jij moet verder! Wil je je hele leven vergooien in de wachtstand op haar?
Je maakt mij niet wijs, dat jij niet eens om je heenkijkt en denkt, 'goh dat lijkt me een leuke meid'. Er zijn er zoveel! En zeker ook eentje die jou ook leuk vind.

Je wilt het niet horen, want je vindt haar vast nog de meest geweldige meid ter wereld, maar ze is jou echt niet waard!

Ben ik eerlijk, ja, dan wil ik haar nog steeds terug. Heb tussendoor wel "verliefdheden" en vriendinnen gehad maar ben altijd aan haar blijven denken. Maar ik ben niet zo stom/wereldvreemd om niet te denken dat dat allemaal een gepasseerd station is.

Ja het zou mooi zijn als je een verliefdheidspoeder had wat je over een brief kon strooien ofzo maar dat dat er niet is, zo ver was ik ook wel en dat is ook niet stiekem mijn bedoeling.

pi_8774975
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Laat wat je hier zelf zegt nu eens heel rustig en kalm tot jezelf doordringen.
[..]

Ze heeft 4 jaar geen contact met je gewild. Ze loopt weg wanneer ze je ziet. Denken dat je dat kan oplossen door haar feitelijk af te dwingen een brief te lezen is een illusie. Een illusie die je jezelf hebt aangepraat.

Get over it. Ze wil niets met je te maken hebben. DAT zou toch echt wel doorgedrongen moeten zijn.
[..]

Ah, je verwacht dus wel een reactie. En je hebt al bij jezelf de overtuiging opgewekt dat zij er moeite mee heeft.
[..]

Maar verder zou je jezelf niet qualificeren als iemand die obsessief bezig is contact af te dwingen?

Nu officieel
pi_8775004
Man, laat wat je schrijft even tot jezelf doordringen. Je lult in de ruimte! Heb je niet gelezen wat er hier allemaal geschreven is?

Je kunt zulke uitspraken helemaal niet doen zonder de situatie te kennen!

quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

vrijdag 28 februari 2003 @ 15:37:01 #126
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_8775085
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:30 schreef sushi-nori het volgende:

[..]

Ben ik eerlijk, ja, dan wil ik haar nog steeds terug.

En dan? Hoe denk je dat die relatie eruit zal zien? Nadat er zoveel is gebeurd, kunnen jullie echt niet normaal verder.

[droom]
Jij droomt er natuurlijk van dat je weer gezellig met haar op de bank ligt, en haar kunt vertellen dat jij het altijd al geweten had dat het weer goed zal komen want ze was zo ontzettend verliefd op je. En met de liefste glimlach zal ze je gelijk geven.
[/droom]

Gebeurt niet!

pi_8775127
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:33 schreef sushi-nori het volgende:
Man, laat wat je schrijft even tot jezelf doordringen. Je lult in de ruimte! Heb je niet gelezen wat er hier allemaal geschreven is?
Jawel, ik heb het hele topic zitten volgen. En ik kan niet anders concluderen dat jij met niets anders bezig bent contact af te dwingen waar de ander overduidelijk geen prijs op stelt.

Wat de voorgeschiedenis dan ook is, die is verder m.i. compleet irrelevant. Zij is bij je weggegaan, zij heeft duidelijk geen behoefte aan contact en jij bent degene die daar niet mee om kan gaan.

En dat is jouw probleem, niet dat van haar.

pi_8775155
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Gebeurt niet!
Wat zeg ik nou net. Dat denk ik toch niet? Ik zeg alleen eerlijk wat mijn diepste gevoelens zijn. Of dat zin heeft of niet, doet er niet toe, maar ik ben tenminste oprecht.
pi_8775264
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:38 schreef sushi-nori het volgende:

[..]

Wat zeg ik nou net. Dat denk ik toch niet? Ik zeg alleen eerlijk wat mijn diepste gevoelens zijn. Of dat zin heeft of niet, doet er niet toe, maar ik ben tenminste oprecht.

Dat vind ik een beetje goedkoop. Ik ben tenminste eerlijk, no matter what. Ik denk dat je onder ogen moet gaan zien dat het niets word met je ex.
burgerweeshuis
  vrijdag 28 februari 2003 @ 15:42:43 #130
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_8775312
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:38 schreef sushi-nori het volgende:

[..]

Maar denken en hopen zijn twee totaal verschillende dingen. Je moet proberen die hoop los te laten. Je verstand ziet al in dat het niet meer goed gaat komen. Nu moet je je gevoel gaan openstellen voor andere meiden. Dat betekent niet dat zij uit je kop verdwijnt, maar dat hoeft ook helemaal niet. Bedenk wel dat zij niet perfect is. Dat zijn andere meiden ook niet. Juist daarom kun je van iemand gaan houden. Klinkt misschien een beetje vaag, maar ik wil alleen maar zeggen: Loop eens door de stad, kijk eens op die terrasjes en laat je hormonen de rest doen!
pi_8775919
topicstarter is een potentieel psychopaat. en dat is geen grap.
pi_8776100
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:00 schreef graspoeper het volgende:
Dan zijn heel veel mensen dat. Ik denk dat er veel mensen zijn die een sterke emotionele binding met iemand gaan voelen en vervolgens keihard worden losgelaten.. die vervolgens een hele tijd (ja, zelfs 4 jaar.. de een heeft het er moeilijker mee dan de ander) er mee zitten. Volgensmij weet de topicstarter nog op zeer redelijke wijze zijn fatsoen te houden als ik dit allemaal zo lees. Ik zie hem nog niet doorschieten.. maargoed.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 16:09:36 #133
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8776152
on topic dan maar weer....
je maakt jezelf op voor een gigantische desillusie.
In het meest gunstige geval leest zij je brief. en dat is het dan.
Jij verwacht dat dit feit alleen voor jou een afsluiting kan zijn. Indien dit waar was zou alleen het schrijven van de brief al voldoende zijn. Dan had je het opgeschreven en was het voorbij. Maar jij wil perse dat zij hem leest.
Dat betekent dat jij feedback van haar nodig hebt om tot een afsluiting te komen. Want alleen de boodschap "ik gaf haar de brief en ze heeft hem gelezen" zal onvoldoende zijn. Jij wilt weten hoe ze reageert, wat ze nu vindt.
Deze brief zal je alleen maar verder de shit in duwen.
Je zult er pas uit komen als je haar helemaal loslaat.

je geeft duidelijk aan (en niet één keer....) dat je dit niet wilt weten, dat je dit niet geloofd en dat het niet zo is, maar geloof ons allemaal ( wij zijn immers niet geschift, tenminste we zijn er niet voor gecertificeerd...)

pi_8776185
quote:
Meld je aan bij het Pieter Baan-centrum. Daar kunnen ze wel iemand gebruiken die zo snel de diagnose kan stellen.
pi_8776268
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:10 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Meld je aan bij het Pieter Baan-centrum. Daar kunnen ze wel iemand gebruiken die zo snel de diagnose kan stellen.

ik zeg niet dat hij het IS ik zeg dat hij potentieel heeft om het te worden.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 16:14:09 #136
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8776276
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:10 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Feit is dat ieder weldenkend mens dezelfde conclusie als graspoeper (geweldige naam trouwens ) trekt. Het is toch duidelijk dat ie het contact met de werkelijkheid al een tijdje kwijt is....
pi_8776279
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:09 schreef DoctorB het volgende:Maar jij wil perse dat zij hem leest.
Dat betekent dat jij feedback van haar nodig hebt om tot een afsluiting te komen. Want alleen de boodschap "ik gaf haar de brief en ze heeft hem gelezen" zal onvoldoende zijn.
Naar mijn mening toch een oorzaak->gevolg redenering die wel heel kort door de bocht is.

Het gevoel "ze weet hoe ik er over denk" kan toch een heel stuk helpen, zonder feedback te krijgen? Volgensmij brengt zelfs dát al een stuk rust hoor.. Tenminste.. dat kán het brengen..

pi_8776339
quote:
Nog 1 zo'n opmerking en ik kom je vermoorden.. ik weet waar je woont. Ik voel de informatie in mijn vingertoppen stralen terwijl ik dit type. Wacht, het gevoel word te sterk.. het neemt mijn geest over... aaaargh ik kan het niet langer bedwingen.. ik voel het.. enschede.. aaargh... kerkstraat nummer 12 ... ik ga nu mijn mes pakken (kreeg ik gratis toen ik me aanmeldde voor de cursus seriemoordenaar voor beginners van de loi)
pi_8776379
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:14 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Feit is dat ieder weldenkend mens dezelfde conclusie als graspoeper (geweldige naam trouwens ) trekt. Het is toch duidelijk dat ie het contact met de werkelijkheid al een tijdje kwijt is....

Dat topic-starter psychisch in de problemen zit, is duidelijk en erkent hij zelf ook.
Maar ik geloof niet dat hij gewetenloos is of gaat worden (=psychopaat).
  vrijdag 28 februari 2003 @ 16:18:57 #140
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8776397
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:14 schreef mrmiddel het volgende:

[..]

Naar mijn mening toch een oorzaak->gevolg redenering die wel heel kort door de bocht is.

Het gevoel "ze weet hoe ik er over denk" kan toch een heel stuk helpen, zonder feedback te krijgen? Volgensmij brengt zelfs dát al een stuk rust hoor.. Tenminste.. dat kán het brengen..

zij weet nu hoe ik er over denk.... dat is genoeg? Als het zo eenvoudig was, zat ie nu toch niet thuis arbeidsongeschikt te zijn?
Het zal hem geen rust brengen, maar nog meer onrust. Want nu ze weet hoe hij er over denkt, moet hij weten wat zij daar van vindt. Dat wordt het nieuwe stress punt.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 16:19:15 #141
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_8776405
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:16 schreef sushi-nori het volgende:

[..]

Nog 1 zo'n opmerking en ik kom je vermoorden.. ik weet waar je woont. Ik voel de informatie in mijn vingertoppen stralen terwijl ik dit type. Wacht, het gevoel word te sterk.. het neemt mijn geest over... aaaargh ik kan het niet langer bedwingen.. ik voel het.. enschede.. aaargh... kerkstraat nummer 12 ... ik ga nu mijn mes pakken (kreeg ik gratis toen ik me aanmeldde voor de cursus seriemoordenaar voor beginners van de loi)

Met zulke opmerkingen kom je natuurlijk ook niet veel verder. De meesten hier probere je te helpen. Filter die eruit en laat de rest voor wat het is.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 16:23:15 #142
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_8776508
Ik vraag mij werkelijk af wat het doel van de topicstarter met dit topic was... Goedbedoelde adviezen zijn niet welkom, hij heeft toch al zijn plan getrokken en daar moet iedereen maar aan meewerken.
Ik heb echt medelijden met het meisje!
En dan weet ik nog niet eens wat er gaat gebeuren nadat zij de brief heeft gelezen. Ik neem aan dat zij het hele gebeuren inmiddels achter zich heeft gelaten, na 4 jaar en een relatie verder mag dat ook wel.
Zij zal de brief lezen, maar waarschijnlijk geen zin hebben om nog eens oude koeien uit de sloot te gaan halen. Daarmee is het dus over voor haar....
Maar hoe denkt de topicstarter daarmee om te gaan? Kan hij daarmee leven of gaat hij alsnog proberen om een inhoudelijke reactie van haar te krijgen (lees forceren)?
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
pi_8776564
Mensen ik ga gewoon mijn brief schrijven, wat de psychologen van de zeer koude grond hier er verder van vinden zal me worst zijn. Bedankt voor steun en begrip wat ik van sommigen mocht krijgen.

Ik wil graag de situatie nog verder uitleggen hoor, als er hier mensen zijn die het niet snappen, die denken dat ik meervoudig persoonlijkheids syndroom heb, op de wachtlijst sta om psychopaat te worden, geen contact heb met de werkelijkheid, stalker of wat dan ook ben. Maar dan wel graag mij respectvol benaderen alstjeblieft, het mag dan wel "maar een internetforum" zijn, je kunt heel makkelijk mensen kwetsen vergeet dat niet!

[Dit bericht is gewijzigd door sushi-nori op 28-02-2003 16:32]

pi_8776577
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:18 schreef DoctorB het volgende:

[..]

zij weet nu hoe ik er over denk.... dat is genoeg? Als het zo eenvoudig was, zat ie nu toch niet thuis arbeidsongeschikt te zijn?
Het zal hem geen rust brengen, maar nog meer onrust. Want nu ze weet hoe hij er over denkt, moet hij weten wat zij daar van vindt. Dat wordt het nieuwe stress punt.

Ik vind toch echt dat je veel te snel en veel te makkelijk conclusies trekt. Nou ben ik niet de juiste persoon om zo'n oordeel te bekritiseren, maar ik vind wel dat je twijfelachtig makkelijk neerzet wat voor gevolgen het schrijven van zo'n brief heeft. Volgensmij is dat niet zo makkelijk te voorspellen. Daarvoor moet je een mens kennen.

Je reacties getuigen trouwens wel van een groot ego en enige arrogantie. Jammer..

pi_8776609
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:25 schreef sushi-nori het volgende:
Mensen ik ga gewoon mijn brief schrijven, wat de psychologen van de zeer koude grond hier er verder van vinden zal me worst zijn. Bedankt voor steun en begrip wat ik van sommigen mocht krijgen.

Ik wil graag de situatie nog verder uitleggen hoor, als er hier mensen zijn die het niet snappen, die denken dat ik meervoudig persoonlijkheids syndroom heb, op de wachtlijst sta om psychopaat te worden, stalker of wat dan ook ben. Maar dan wel graag mij respectvol benaderen alstjeblieft, het mag dan wel "maar een internetforum" zijn, je kunt heel makkelijk mensen kwetsen vergeet dat niet!

Trek het je niet zo aan! Lees wat er te lezen valt en beoordeel of iets wel of niet op jou van toepassing is en of iemand misschien wel ergens gelijk mee heeft. Men probeert je hier te helpen en daar is niet iedereen even tactisch in. Zo werkt dat op een forum.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 16:28:53 #146
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8776663
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:25 schreef mrmiddel het volgende:

[..]

Je reacties getuigen trouwens wel van een groot ego en enige arrogantie. Jammer..

en daar ben ik dan ook trots op!
pi_8776664
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:23 schreef Magicfrankie het volgende:
Ik vraag mij werkelijk af wat het doel van de topicstarter met dit topic was... Goedbedoelde adviezen zijn niet welkom, hij heeft toch al zijn plan getrokken en daar moet iedereen maar aan meewerken.
En dan weet ik nog niet eens wat er gaat gebeuren nadat zij de brief heeft gelezen. Ik neem aan dat zij het hele gebeuren inmiddels achter zich heeft gelaten, na 4 jaar en een relatie verder mag dat ook wel.
Zij zal de brief lezen, maar waarschijnlijk geen zin hebben om nog eens oude koeien uit de sloot te gaan halen. Daarmee is het dus over voor haar....
Maar hoe denkt de topicstarter daarmee om te gaan? Kan hij daarmee leven of gaat hij alsnog proberen om een inhoudelijke reactie van haar te krijgen (lees forceren)?
Hallo? De topicstarter? Je mag ook wel gewoon in de tweede persoon tegen mij praten hoor.. zo gevaarlijk ben ik nou ook weer niet.

Zoals je in mijn ALLEREERSTE post kon lezen, wilde ik dit van me afschrijven, en dat was dus mijn doel. Jij begrijp?

Verder wat die brief betreft, ja, ik wil gewoon graag mijn kant van het verhaal vertellen, weer een soort "vrede" herstellen zodat we niet meer zo raar met elkaar om hoeven te gaan die enkele keer dat we elkaar tegenkomen.

Een inhoudelijke reactie hoef ik niet, ik hoef niet eens te weten hoe ze reageert op die brief (wat ik hier nog maar een keer of TACHTIG heb geschreven geloof ik.) Kan je je niet voorstellen dat sommige mensen gewoon graag nog iets willen zeggen tegen iemand waar ze heel veel van hebben gehouden?

pi_8776742
m.i. maak je het jezelf alleen maar moeilijk door zo achter iets aan te jagen waar je wrs niets aan hebt.

kun je je niet beter richten op je herstel en het leven wat je voor je hebt liggen?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8776744
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:28 schreef sushi-nori het volgende:
Verder wat die brief betreft, ja, ik wil gewoon graag mijn kant van het verhaal vertellen, weer een soort "vrede" herstellen zodat we niet meer zo raar met elkaar om hoeven te gaan die enkele keer dat we elkaar tegenkomen.

Een inhoudelijke reactie hoef ik niet, ik hoef niet eens te weten hoe ze reageert op die brief (wat ik hier nog maar een keer of TACHTIG heb geschreven geloof ik.)

Je spreekt jezelf volkomen tegen hier, want je wil een gedragsverandering bij haar teweegbrengen. Dus je wilt wel degelijk een reactie van haar kant.
pi_8776836
Sommige mensen hebben het nodig om eerst de rommel van vroeger op te ruimen voor ze verder kunnen. Dat bedoel ik niet cynisch, dat is gewoon zo. En ik ben helaas ook zo iemand, ik zou er wat voor over hebben als ik niet zo in het leven hoefde te staan als ik doe, want ik zie ook wel dat ik er vooral verdriet van heb en er niet verder door kom. Maar ik wil het zo graag!

En het zou wel degelijk zin voor me hebben als zij die brief zou lezen.
Zou heel waardevol voor me zijn en misschien er aan mee kunnen helpen dat ik die zaak eindelijk eens achter me kan laten.

Onderschat de emotionele band niet die ik met dat meisje had. Dat was iets enorms.

pi_8776893
Luister ik heb je niet voor niets net het laatste woord gegeven, om van je af te zijn. Als je niet wilt begrijpen hoe het voor mij is, laat me dan in elk geval met rust.

Als je het beter weet dan ik wens ik je veel plezier ermee..

quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:32 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
pi_8776928
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:39 schreef sushi-nori het volgende:
Luister ik heb je niet voor niets net het laatste woord gegeven, om van je af te zijn. Als je niet wilt begrijpen hoe het voor mij is, laat me dan in elk geval met rust.

[..]

feit is dat je een beetje gefrustreerd overkomt.
iemand die 4 jaar lang gefrustreerd is en blijft creeert een eigen wereldje, gaat voor anderen denken enz. en is dus potentieel psychopaat (jij ook dus) dit is niet erg, zolang je het zelf weet (en nu weet je het dus)
pi_8776996
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:36 schreef sushi-nori het volgende:
Sommige mensen hebben het nodig om eerst de rommel van vroeger op te ruimen voor ze verder kunnen. Dat bedoel ik niet cynisch, dat is gewoon zo. En ik ben helaas ook zo iemand, ik zou er wat voor over hebben als ik niet zo in het leven hoefde te staan als ik doe, want ik zie ook wel dat ik er vooral verdriet van heb en er niet verder door kom. Maar ik wil het zo graag!

En het zou wel degelijk zin voor me hebben als zij die brief zou lezen.
Zou heel waardevol voor me zijn en misschien er aan mee kunnen helpen dat ik die zaak eindelijk eens achter me kan laten.

Onderschat de emotionele band niet die ik met dat meisje had. Dat was iets enorms.

Hmm.. je moet alleen voor jezelf wel heel goed te rade gaan of die brief niet meer voortkomt uit een laatste sprankje hoop (lees: dromen), in plaats van dat het een weloverwogen keuze is in je verwerkingsproces.

Tijd heelt alle wonden, schijnt het. Gewoon doorzetten dus.. en zoveel mogelijk de zaak met rust proberen te laten. Je op andere dingen richten. Het leven is te kort en te mooi om je te laten verpesten door één iemand. Misschien moet je jezelf eens voorop stellen, in plaats van het gemis aan de relatie die zo plotseling verbroken werd.

Luister niet naar mensen die je hier voor gek verklaren. De een heeft inderdaad gewoon veel meer moeite met het laten gaan van iemand dan de ander. Dat is normaal, dat is gewoon. Ga er zo rustig mogelijk mee om en probeer het de meeste tijd van je af te zetten.

Het leven is vol moois, en de wereld zit vol goede mensen, waarvan er vast genoeg graag een relatie zouden hebben met zo'n gevoelig iemand als jij. Kijk naar de toekomst, niet naar het verleden.

Goed, hier laat ik het maar bij

Veel succes en sterkte.. en vooral: plezier.. want DAAR gaat het leven om.

pi_8777010
Wat een gelul toch joh!
Ik ben geen potentieel psychopaat!
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt maar psychopaat word je niet zomaar, en het vaststellen of iemand dat is doe je ook niet zomaar. Zeker niet aan de hand van wat berichtjes op een forum.

Bedankt voor je kundige analyse, maar zoals iemand al eerder zei, als je dat zo snel kunt diagnosticeren hoor je eigenlijk op het Pieter Baan Centrum te werken.

Een eigen wereldje creeren.. je weet niet waar je over praat man...

quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:40 schreef graspoeper het volgende:

[..]

feit is dat je een beetje gefrustreerd overkomt.
iemand die 4 jaar lang gefrustreerd is en blijft creeert een eigen wereldje, gaat voor anderen denken enz. en is dus potentieel psychopaat (jij ook dus) dit is niet erg, zolang je het zelf weet (en nu weet je het dus)

vrijdag 28 februari 2003 @ 16:46:19 #155
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_8777058
quote:
Een inhoudelijke reactie hoef ik niet, ik hoef niet eens te weten hoe ze reageert op die brief (wat ik hier nog maar een keer of TACHTIG heb geschreven geloof ik.) Kan je je niet voorstellen dat sommige mensen gewoon graag nog iets willen zeggen tegen iemand waar ze heel veel van hebben gehouden?
Ik kan mij absoluut voorstellen dat je nog iets tegen je ex wilt zeggen nadat zij het zo raar heeft uitgemaakt. Waar ik echter een probleem mee heb is dat je dat gevoel nog zo sterk hebt 4 jaar na de relatie. Zij zal haar redenen hebben gehad om de relatie te beeindigen, en blijkbaar had ze geen behoefte om daar uitgebreid met jou over te praten. Natuurlijk valt dit jou zwaar, maar als zij het niet wil heb je dit maar te accepteren. Dat je dit niet kan spreekt in dit geval in jouw nadeel, vandaar dat verschillende mensen hier reageren met woorden zoals obsessief...
Dat je geen reactie van haar hoeft te weten geloof ik niet, want waarom wil je dan zo graag dat ze die brief leest? Je had dan ook een brief kunnen sturen en er vanuit kunnen gaan dat ze hem zou lezen, dan had je haar reactie ook niet geweten en was het klaar geweest.

De reden waarom jullie nu niet normaal met elkaar om kunnen gaan is niet moeilijk af te leiden uit jouw verhaal. Zij is namelijk al lang verder gegaan met haar leven, en jij niet. Jij hangt als het ware nog aan haar, en ik kan heel goed begrijpen dat zij geen contact met je wil omdat ze je verder geen hoop wil geven.

pi_8777084
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:39 schreef sushi-nori het volgende:

[..]

Als je niet tegen een weerwoord kan, dan moet je niet posten op een openbaar forum.

Ik gaf in mijn laatste post een overduidelijke tegenspraak in je eigen verhaal en gedachtengang weer. Het feit dat je daar totaal niet op ingaat zegt bijzonder veel over je gedachtengang.

pi_8777192
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:44 schreef sushi-nori het volgende:
Wat een gelul toch joh!
Ik ben geen potentieel psychopaat!
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt maar psychopaat word je niet zomaar, en het vaststellen of iemand dat is doe je ook niet zomaar. Zeker niet aan de hand van wat berichtjes op een forum.

Bedankt voor je kundige analyse, maar zoals iemand al eerder zei, als je dat zo snel kunt diagnosticeren hoor je eigenlijk op het Pieter Baan Centrum te werken.

Een eigen wereldje creeren.. je weet niet waar je over praat man...
[..]

wat betekent je naam?
pi_8777379
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:52 schreef graspoeper het volgende:

[..]

wat betekent je naam?

nori is japans voor psychopaat
sushi betekent zeer zwaar sexueel gefrustreerd en bovendien moorddadig

dus pas maar uit

vrijdag 28 februari 2003 @ 17:26:14 #159
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_8777823
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 17:03 schreef sushi-nori het volgende:

dus pas maar uit

Is dit soort bedreigende taal nou echt nodig?
Mij gaat het in ieder geval te ver, veel geluk verder.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 17:30:32 #160
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_8777892
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:25 schreef sushi-nori het volgende:
Mensen ik ga gewoon mijn brief schrijven, ...
Okee, schrijf die brief, zeg alles, maar dan ook ALLES wat je wilt zeggen. Beeld je in in haar situatie, lees de brief, als je tevreden bent, verstuur hem, zo niet, pas hem aan.
Doe hem vooral niet te snel op de post want er zijn altijd dingen waarvan je later denkt, 'had ik dat nou ook nog maar gezegd' en dan blijf je in precies dezelfde cirkel zitten als nu.
Lucht je hart en heb er vrede mee. Dat mag dan na 4 jaar ook wel weer eens!

Succes met het schrijven!

pi_8780997
Ik moet zeggen dat ik de analyses van Gurgeh sterk vond. Hij zet ze scherper neer als ik, maar de redenatie blijft hetzelfde.

Om nog even terug te komen op het verhaal dat ze in paniek wegrende toen ze je zag. Hoe kwam jij denk je op dat moment op haar over? Super happy en lekker in je vel, of depressief? Ik denk dat daar een wereld van verschil in zit en dat dat ook meeweegt. Wellicht heb je jezelf op dat moment zodanig laten zien dat het een bevestiging was van hoe het vroeger was, iets waar ze om de 1 of andere reden niet aan wilt denken.

Sommige zaken moet je alleen zien op te lossen zonder jezelf op een voetstuk te plaatsen zodat alles moet wijken voor jouw doel. Dat is iets dat jezelf moet bepalen. Om even een compleet ander voorbeeld te noemen. Stel je hebt een relatie, je maakt een 1malig slippertje. Hoeveel mensen gaan het niet uit gewetens wroeging vertellen? Ze willen het vertellen omdat ze er niet mee kunnen leven, en droppen het probleem dus bij de ander. Dat zie ik hier ook wel een beetje. Je hebt iets meegemaakt en je wilt het probleem bij iemand anders droppen. Jij wilt het van je afschrijven en aan haar de keuze laten hoe het verder gaat.

Maak zelf die keuze, en zeg haar gewoon gedag tegen haar zoals jij het graag zou willen. Hoe zij reageert is haar probleem.

vrijdag 28 februari 2003 @ 20:37:05 #162
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_8781862
quote:

[..]Kan je je niet voorstellen dat sommige mensen gewoon graag nog iets willen zeggen tegen iemand waar ze heel veel van hebben gehouden?

quote:
Wil vrede, dat als we elkaar tegenkomen gewoon hallo kunnen zeggen en niet zo stom en overspannen als het nu is. Hoef verder geen contact

Ik durf het bijna niet te zegen, maar ik snap je eigenlijk wel.
Ik heb ook ergens een ex rondwandelen die me volslagen negeert en ik kan me zo goed voorstellen dat je daar nog wat tegen wil zeggen. En zeker als iemand na 11 jaar lang intensief contact ineens (want ze had hem toch geen duidelijke reden gegeven, doctor dinges?) helemaal niets meer van je wil weten dan wil je daar echt nog wel IETS tegen zeggen hoor.
En dat geneuzel van "get over it" : Helemaal waar. Heel rationeel om er na 4 jaar overheen te zijn. Prima conclusie. Goed dat iedereen daar op is gekomen maar feit is DAT EEN HELEBOEL MENSEN DAAR NIET ZOMAAR OVERHEEN KOMEN en om die dan maar als psychopaat te bestempelen.....

IK vind het in ieder geval goed dat je die brief schrijft, ik hoop dat je er wat mee afsluit.

Maar ja, ik heb geen bananen! Ik heb géén bananen vandaag!
pi_8782557
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 17:26 schreef Magicfrankie het volgende:
Is dit soort bedreigende taal nou echt nodig?
Mij gaat het in ieder geval te ver, veel geluk verder.
Ziet toch wel dat dat een gepikeerd geintje is omdat ik net de hele tijd voor (would be) psychopaat wordt uitgemaakt door een paar mensen waar ik een normaal gesprek mee probeer te voeren.
pi_8782707
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 21:04 schreef sushi-nori het volgende:

[..]

Ziet toch wel dat dat een gepikeerd geintje is omdat ik net de hele tijd voor (would be) psychopaat wordt uitgemaakt door een paar mensen waar ik een normaal gesprek mee probeer te voeren.

Maar probeer dan ook te zien dat de meesten hier opbouwende kritiek geven.
Je bent zo ontzettend bezig met jouw laatste poging tot contact dat je misschien uit het oog bent verloren of dat na al die tijd nog wel zinvol of 'handig' is.

Voor jou ja, om iets af te sluiten,
maar zij wil gewoon niet.

Dat jullie een bijzondere relatie hebben gehad, die anderen misschien niet snappen, dat wil ik best geloven,
maar je acties van nú, inmiddels 4 jaar later kunnen daar niet meer op gebaseerd worden.
Omdát jullie allebei 4 jaar verder zijn, snap je?

Mijn oprechte advies aan jou, al weet ik dat je het niet zult doen:
Laat het los.

Als een situatie als deze zoveel teweegbrengt ben je niet meer meester over de situatie,
maar is de siuatie meester over jóu.
Daarom denk ik dat het tijd wordt het bijna onacceptabele toch te gaan accepteren, puur voor je eigen gemoedsrust.
Want of ze die brief nou leest of niet,
je krijgt toch niet de reactie waar je op hoopt,
en dat levert weer een heleboel nieuwe pijn op.

pi_8783222
Ik kan me niet anders dan bij Shmoopy aansluiten...

Na 4 jaar moet je dit niet meer willen, zij moet niet meer zo belangrijk zijn in je leven, ze maakt er immers geen deel meer van uit.

Wat denk je te horen of liever wat wil je horen of wat heb jij nodig om te horen om een en ander af te kunnen sluiten?
Ik denk dat je na een ontmoeting of een reactie op je brief weer met een onbevredigd gevoel blijft zitten, met weer (nieuwe) vragen.

Als een wondje jeukt, betekent dat het begint te genezen, blijf er dan dus vanaf, krab het niet weer open.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 28 februari 2003 @ 22:12:52 #166
11682 Moonah
Jolie femme
pi_8783870
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 17:03 schreef sushi-nori het volgende:

dus pas maar uit

Ik kan er wel om lachen.

On-topic:
Ik vind dat veel posters vrij makkelijk praten over deze complexe toestand.
Natuurlijk is de reden van het verbreken van de relatie niet duidelijk, het is ook niet duidelijk waarom de ex 'in paniek wegrende' toen zij topicstarter ontmoette, maar feit blijft, dat de relatie toch wel op een zeer vreemde manier is beeindigd.

Ik kan mij goed voorstellen dat deze zwaar sexueel gefrustreerde psychopaat sushi nori eea graag wil afsluiten. En ja, sommige mensen hebben daar veel tijd, dus soms wel 4 jaar voor nodig. Dat anderen denken een dergelijke situatie in kortere tijd te kunnen verwerken, tja...

sushi, ik hoop dat die brief je een werkelijk afscheid kan bieden.
Dat het de start is van de rest van je leven.
Veel sterkte ermee.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_8783990
het moet wel van twee kanten komen dan.. als de ander dat kontakt niet wil, houdt het op...

persoonlijk zou ik het wat eng vinden als een ex vier jaar lang om mij blijft treuren en na 4 jaar nog steeds persé dat laatste gesprek wil, terwijl wat mij betreft de zaak over en af is...

je kunt het niet altijd krijgen zoals je het hebben wil en dan is loslaten toch echt beter dan iets afdwingen, waardoor de ander een unheimisch gevoel krijgt en jij dus nog meer of weer gekwetst wordt..

Dat heeft niets te maken met geen begrip hebben voor het feit dat de 1 er langer over doet om iets een plek te geven.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_8784553
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 21:34 schreef milagro het volgende:
Ik kan me niet anders dan bij Shmoopy aansluiten...

Na 4 jaar moet je dit niet meer willen, zij moet niet meer zo belangrijk zijn in je leven, ze maakt er immers geen deel meer van uit.

Wat denk je te horen of liever wat wil je horen of wat heb jij nodig om te horen om een en ander af te kunnen sluiten?
Ik denk dat je na een ontmoeting of een reactie op je brief weer met een onbevredigd gevoel blijft zitten, met weer (nieuwe) vragen.

Als een wondje jeukt, betekent dat het begint te genezen, blijf er dan dus vanaf, krab het niet weer open.

Volledig mee eens. Heb mezelf een jaar gek gemaakt met het proberen te krijgen van antwoorden, redenen waarom, terwijl je je er eigenlijk bij neer moet leggen dat je niet altijd antwoord zult krijgen.

Ofwel omdat iemand dat niet wil, of niet kan, maakt geen moer uit, Leg je er bij neer dat je niet overal een antwoord op zult krijgen.. Open deur he? Maar zo is het nou eenmaal.... Laat het los, is de enige manier..

Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_8784766
quote:
*noteert*
  vrijdag 28 februari 2003 @ 23:09:01 #170
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8785203
quote:

Ik ook ja. Ik weet heel goed hoe moeilijk het kan zijn het los te laten, maar er zijn grenzen .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_8799567
Weet je ik zie heel veel wrok tegenover haar , in jouw posts . Het is net alsof je eigen problemen in haar schuld wil schuiven en als je zo een brief gaat schrijven komt er alleen ellende van .
Plaats jezelf in haar situatie , je krijgt een brief van iemand van 4 jaar terug vol met verwijten , dan krijg je wel een reactie hoor maar niet degeen waar je op hoopte .
De band kan best heel hecht zijn geweest , maar die is ook geweest en in de tijd dat jij je op haar focusde had je met jezelf bezig moeten zijn in plaats van met haar. Zij is niet verantwoordelijk voor jou problemen dat ben je zelf . Ik kan heel goed begrijpen dat het moeilijk is haar los te laten omdat ik zelf ook in zo'n situatie zit maar het is toch belangrijk voor jezelf te zorgen en dagelijkse dingen te blijven doen . Haar heb je er niet mee hoor met alles wat er daarna gebeurd is , je hebt alleen jezelf ermee .
Je kan best een brief schrijven maar ik denk beter dat een afscheidsbrief , van je gevoelens voor haar , en een afscheid van haar en iets wat je niet opstuurd maar voor jezelf beter is .
Ze heeft in vier jaar geen antwoord gegeven , en die zal je nu ook niet krijgen , investeer in jezelf in plaats van haar .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_8815021
quote:
Moooi! DAT is nog eens een bruikbare tip.. voor veel mensen I guess
  zondag 2 maart 2003 @ 18:30:15 #173
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_8816594
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:23 schreef Magicfrankie het volgende:
Topicstarter wil waarschijnlijk alleen begrip van anderen.
Alleen maar "aaah" en "sterkte" berichten enzo.
Zo kom je natuurlijk nergens. Ik zou mezelf eens een spiegel voor houden en dan niet met dichte ogen ervoor gaan staan.

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik vind het allemaal heel sneu voor de topicstarter, maar door met de kop in 't zand te zitten en alleen maar advies te accepteren dat (op de korte termijn) in je straatje lijkt te passen help je jezelf echt niet.

Krekker is de bom!
  zondag 2 maart 2003 @ 18:44:32 #174
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_8816862
Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat het zwaar is, wanneer een relatie op zo'n manier verbroken wordt. Je zal hierdoor denk ik toch snel geneigd zijn vraagtekens bij jezelf als persoon te zetten. De meeste mensen zullen er echter geen 4 jaar mee blijven zitten met gevolgen als WAO etc. Zoals je zelf volgens mij ook al zei kan dit heel goed te maken hebben met je persoonlijkheid. Je had ook VOOR de breuk al last van depressies
Ik denk ook dat dit de oorzaak is van 't feit dat het probleem zich nog zo lang voorsleept en om mede die reden kan ik zelf niet inzien hoe je dit met een enkele brief zonder reactie kan oplossen.

Verder valt me op dat je zelf veel dingen eigenlijk al zegt, maar het erop lijkt dat je ze niet WIL inzien. Heel veel kritische posts, wimpel je af en vandaar ook mijn vorige reactie.

Krekker is de bom!
pi_8817956
Hele topic gelezen. Wat ik eruit begrijp:
4 jaar geleden stuurde ze een email naar je vriend bestemd voor jou. Nu gaat hij met haar ergens eten en praten over jou. Voordien heeft hij haar dus al gesproken of gemailed. Zowel toen het uit gemaakt werd als nu. Je hebt geen idee waar die twee samen over praten. Als je denkt dat jij het onderwerp bent... mij lijk je meer de aanleiding. Blijkbaar is jouw vriend een goede vertrouwensrelatie van haar. Weet jij veel wat hij tegen haar heeft gezegd over jou. Misschien is ze wel bang gemaakt met rare verhalen. Verhalen alleen bedoeld om wat gemeenschappelijks (jij) met elkaar te babbelen te hebben.

Ik zeg niet dat het zo is maar jongen pas op! Het is hier al eerder gesuggereerd: die schok kan jij niet aan. Zelfs als ze de beste intenties hebben: jij bindt de kat nu wel op het spek. Zoals je zelf hebt gemerkt kan je de liefde niet dwingen... Waarom laat je dit karweitje niet door een vrouw oplossen? Of eigenlijk: haar moeder zei het eerlijk: ze las je brieven niet.
Je vriend beweert dat ze nu wel gaat lezen. Wie zegt dat hij je niet voorliegt?

Ik wil je niet onzeker maken maar je hebt eerder in je leven een inschattingsfout gemaakt wat betreft vriendschap en trouw. Pas je goed op? Doe je zelf geen pijn joh. Riskeer ook je vriend niet aan een vrouw. Geen enkele vrouw is de vriendschap tussen 2 vrienden waard. Hoe zou je je voelen als je hem ook nog verloor? Ensceneer nou geen situatie waarin hij een stommiteit kan begaan...
Echt, als zo'n meisje gaat huilen en haar hart bij hem uitstort dan gaat hij haar troosten en is het hek van de dam. Dat wil je toch niet?
Maak het hem niet moeilijk en ga samen met hem wat eten en vergeet de vrouwen.

Sterkte man!

pi_11965707
quote:

Weet je? Ik snap wel dat hij haar nog wat laatste dingen wilde vertellen. Ze hebben een hele tijd een relatie gehad... en die is helaas dramatisch beeindigd... maar hij heeft nog een heleboel te zeggen. Hij wil gewoon nog het een en ander kwijt... wil dat zij een paar dingen weet.
En hoe moeilijk het ook is... ik vind dat zij toch minstens wel die ene brief van hem kan lezen. Ze heeft toch ooit van hem gehouden? Dan is het toch niet teveel gevraagd om 1 brief te lezen? Gewoon... om het hem makkelijker maakt alles af te sluiten.

Maaaaar... dat wil niet meteen zeggen dat ik vind dat hij er goed aan doet. Want ook al begrijp ik zijn gevoelens... en vind ik het flauw dat dat meisje niet eerder 1 brief van hem heeft willen lezen... Dat meisje een jaar lang achterna laten zitten door een vriend vind ik ook niet kunnen.
Ga dan zo goed mogelijk door met je leven en probeer het later nog eens...

pi_11965834
onnodige toppickick lijkt me
burgerweeshuis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')