abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juni 2003 @ 09:33:46 #126
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_11000686
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 09:21 schreef Denni5 het volgende:

Komt een vriend langs "Hey ik heb [vul hier een titel in], die wilde jij toch ook? Kmaak wel een kopietje voor je."
Dan ist toch krom als je zegt: "nee ik betaal er liever voor."

Nee, dan vraag ik of het wat is, eventueel of ik het een dagje mag lenen om uit te proberen en koop ik het alsnog (heb je tenmiste de handleiding/plattegrond erbij).
quote:
Dan moet je haast wel een geldboom in de tuin hebben staan als je alles wat je wilt hebben legaal koopt.
Helaas niet... maar ik heb wel geleerd om keuzes te maken en niet alles wat ik "wil hebben" ook daadwerkelijk te "moeten" hebben. Als ik het echt heel erg graag wil hebben dan koop ik het, als ik het niet zeker weet/twijfel, dan koop ik het niet. Maar dan ga ik het dus ook niet ergens jatten.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  dinsdag 10 juni 2003 @ 09:36:57 #127
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_11000731
geen zin om alle berichten te lezen dus ik meng me niet in de discussie

Ga vooral door

"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_11000852
quote:
(heb je tenmiste de handleiding/plattegrond erbij).
Voor welk spel is de handleiding nu werkelijk nog essentieel? De besturing en alles wordt toch uitgelegd als je het spel start, altijd wel een tutorial ofzoiets.

En plattegronden? Ik speel liever zonder, dat komt de tijd dat je er mee bezig bent alleen maar ten goede.

quote:
maar ik heb wel geleerd om keuzes te maken en niet alles wat ik "wil hebben" ook daadwerkelijk te "moeten" hebben.
De spellen die ik ECHT wil hebben koop ik wel, zeker voor de consoles, maar voor de pc? De meeste spellen die ik daarvoor wil hebben zijn niet meer te vinden in de winkels, of die speel ik 1 x en daarna nooit meer, dan ga ik er echt geen grote bedragen voor neertellen.
Comfortably numb
  dinsdag 10 juni 2003 @ 10:01:38 #129
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_11001091
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 09:45 schreef Denni5 het volgende:
Voor welk spel is de handleiding nu werkelijk nog essentieel? De besturing en alles wordt toch uitgelegd als je het spel start, altijd wel een tutorial ofzoiets.

En plattegronden? Ik speel liever zonder, dat komt de tijd dat je er mee bezig bent alleen maar ten goede.

Ik speel voornamelijk (adventures en) RPGs. NeverWinterNights bijvoorbeeld, Morrowind, Gothic... Voor ik begin te spelen lees ik de handleiding volledig door en tijdens het spel ook nog als naslagwerk (hoe werkt die spell precies, welk wapen is het best, wat is het effect van stat X op skill Y).

De ingame tutorial is sterk wisselend van kwaliteit, meestal worden de basics wel uitgelegd maar mis je toch de kneepjes... en niet ieder spel heeft een tutorial.
Adventures nooit. RPGs soms.

Zonder plattegrond kom je volgens mij nooit van Vivec naar Zainab Camp... Ik doe nu al tientallen uren over Morrowind, en ik ben pas in het begin. Zonder plattegrond ben ik over 5 jaar nog bezig... (hoef ik al die tijd dus mooi geen nieuwe spellen te kopen, lekker goedkoop )

Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  dinsdag 10 juni 2003 @ 10:03:56 #130
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11001124
Voor mij zijn handleidingen en maps van belang ivm verzamelwaarde.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 10 juni 2003 @ 10:09:13 #131
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_11001202
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 10:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
En het is leuk om op de WC te lezen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_11001210
quote:
Zonder plattegrond kom je volgens mij nooit van Vivec naar Zainab Camp... Ik doe nu al tientallen uren over Morrowind, en ik ben pas in het begin. Zonder plattegrond ben ik over 5 jaar nog bezig... (hoef ik al die tijd dus mooi geen nieuwe spellen te kopen, lekker goedkoop )
Morrowind nooit gespeeld lijkt me wel leuk voor een keertje, misschien dat voor dat spel de plattegrond WEL essentieel is, maar dan nog zul je die ook wel kunnen downloaden.
quote:
Kijk, als je die dingen verzamelt kan ik begrijpen dat je spellen koopt, maar anders? Als een spel echt helemaal top is dan koop ik het toch wel. En nee dan download ik niet liever demo's want als het niks is en ik ben er mee bezig wil ik 't toch uitspelen, of t moet echt zijn, maar das niet zo heel vaak gelukkig.
Comfortably numb
pi_11001251
quote:
Das wel een heel originele reden om de spellen te kopen, dan hoef je je tenminste niet te vervelen op de wc .
Comfortably numb
  dinsdag 10 juni 2003 @ 10:19:16 #134
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_11001390
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 10:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ook dat ja.
Ik koop wel eens een spel tweedehands als het echt nergens meer in een winkel te vinden is, maar alleen als het helemaal compleet is met doos en alle boekjes... niet als het alleen een jewelcase is met het spel en verder niks.

Ik geloof best dat je de instructies zelf uit kan vogelen en dat maps ook op Internet te vinden zijn, maar ik wil ze tastbaar hebben. En ik heb niet altijd een Internetverbinding open als ik aan het spelen ben.

quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 10:09 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Oeps, betrapt
  dinsdag 10 juni 2003 @ 14:37:53 #135
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_11007414
quote:
18 maanden cel voor warez piraat, andere groep stopt

De 31-jarige Shane Pitman, vermoedelijk een van de leiders van de warez groep Razor1911, heeft van een Amerikaanse rechter 18 maanden cel gekregen voor het overtreden van copyright wetten. Pitman, ook bekend als "Pitbull", werd beschuldigd van het kraken en illegaal distribueren van computer en game software. Hij werd opgepakt na aanleiding van Operatie Buccaneer die vorig jaar plaatsvond en waarbij totaal 40 mensen werden aangehouden, waarvan er al 22 zijn veroordeeld.

It has been a good few years, but it is now time for Fairlight to close its doors for good. Many reasons have made us come to this judgement but we feel it is for the best. The scene is getting to be a dangerous place. Not only do we have to fear from the feds but also the unhonorable ones in the scene who lower themselves to narq the competition. Retiring on top seems to be the best decision for us. We want to thank all those throughout the years who have helped us in one way or another.
/Team FairLight

En er is nog meer nieuws van het "warez-front", want warez-groep FairLight zou er namelijk mee stoppen, onder andere vanwege het gevaar om opgepakt te worden. Het lijkt er dan ook op dat het harde optreden van de Amerikaanse politie langzaam maar zeker succesvol begint te worden.

Bron: www.gamers.nl

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 10 juni 2003 @ 14:43:33 #136
136 V.
Like tears in rain...
pi_11007553
Nog afgezien van verzamelwaardes van de handleidingen en wat leesplezier op de plee is het gewoon JUIST om software te kopen.

Er hebben mensen keihard voor gewerkt, laat ze ook maar verdienen.

Ik heb een verschrikkelijke schurft aan mensen die menen recht te hebben op spullen, enkel omdat ze het willen hebben.

Een soort instant gratification; ik wil het, ik wil het NU, maar ik heb er geen geld voor (over) DUS haal ik het illegaal, en dat mag WANT ik wil het nu eenmaal hebben.

Ik haal nog niet eens mijn leuter tevoorschijn om op zo'n instelling te pissen

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 15:37:44 #137
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_11008984
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 14:37 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Valse hoop helaas, voor iedere organisatie die er mee stopt zijn er tig nieuwe whizzkids te popelen om te beginnen..
-
  dinsdag 10 juni 2003 @ 15:46:38 #138
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_11009278
Dat is misschien wel waar maar fairlight was en is toch wel een van de grootste. Dat ze echt stoppen als ze het echt doen. Kan dat toch wel een beukje zijn in de warez scene. Veel grote releases komen namelijk vanuit de fairlight hoek.
Drop you like an ill, bad habit
  dinsdag 10 juni 2003 @ 15:50:02 #139
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11009393
Is failight die van DeViAnCe?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  dinsdag 10 juni 2003 @ 16:02:00 #140
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_11009764
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 15:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is failight die van DeViAnCe?
Deviance is Deviance, Fairlight is was Fairlight.. 2 verschillende groepen..
-
  dinsdag 10 juni 2003 @ 16:02:02 #141
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_11009765
nee fairlight is een groep net als deviance en razor911 enzo
Drop you like an ill, bad habit
  dinsdag 10 juni 2003 @ 16:02:33 #142
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11009778
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 16:02 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Deviance is Deviance, Fairlight is was Fairlight.. 2 verschillende groepen..

Ok
  dinsdag 10 juni 2003 @ 16:46:16 #143
7611 germy
Whatever...
pi_11011187
Ja, wat wil je daarmee zeggen strolie? Er is wel vaker iemand opgepakt voor het dealen in drugs, denk je dat daarmee het drugsprobleem is opgelost? ...get real!
  dinsdag 10 juni 2003 @ 16:47:59 #144
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11011245
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 16:46 schreef germy het volgende:
Ja, wat wil je daarmee zeggen strolie? Er is wel vaker iemand opgepakt voor het dealen in drugs, denk je dat daarmee het drugsprobleem is opgelost? ...get real!
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat ie meer een punt wil maken met "Kijk, het is toch echt illegaal"
pi_11011346
Ik heb bijna al mijn games illegaal, op een paar na. Simpel omdat ik er het geld niet voor (over) heb. Ik weet dat het niet mag, maar ik voel me niet schuldig. Ik ben niet zo iemand die ieder spel download zodra het uit is. ik speel ook vrij weinig spellen. Maar als ik een goed spel vind blijf ik er ook lang mee bezig. Unreal Tournament (niet 2003) vind ik supergoed, maar tegen de tijd dat ik er aan verslingerd raakte was het al nergens meer te krijgen. Als ik dit spel nog eens legaal tegen kom voor een leuk prijsje met alles erbij koop ik het zeker alsnog. Verder speel ik de meeste nieuwe spellen 3 keer, en dan heb ik het wel gezien. Ik heb een aantal Need For Speed versies legaal (1 t/m 3 dacht ik), omdat ik die toendertijd echt goed vond. Tegenwoordig speel ik te weinig games om er geld aan uit te geven. De laatste game die ik eigenlijk wel echt goed vond was GTA3, maar omdat hier geen multiplayer bij zat was ik er ook snel op uitgekeken. Als er een multiplayer in had gezeten had ik het spel misschien wel gekocht.

Applicaties heb ik volgens mij niet 1 waar voor betaald is (ooit lang geleden eens een legale win98 die bij de PC zat). Simpele reden, veel te duur. Ik ben aardig tevreden over WinXP Pro NL. En als ik geld genoeg had, of het gewoon veel goedkoper was had ik wel een licentie ervan gekocht.

Mp3s download ik redelijk veel, gooi de helft ook meestal meteen weer weg omdat ik het niks vind. En vind ik het echt goed, dan ga ik zelfs over tot aankoop van de CD. Voordat ik mp3s downloadde kocht ik nooit CDs, dus dankzij de mp3s hebben ze vanuit mij kant weer een heeeeeel klein omzet boostje.

pi_11011412
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 15:37 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Valse hoop helaas, voor iedere organisatie die er mee stopt zijn er tig nieuwe whizzkids te popelen om te beginnen..

Juist.
pi_11011915
Als ik een briefje van 100 euro neerleg in een zaal en ik loop weg zal 99% van de mensen het pakken en weglopen. Mensen zijn feitelijk dieren met een dun laagje beschaving erover, en bij de een is het wat dunner als de ander. Voor de meeste is het simpel:"als ik niet gepakt wordt doe ik het".

Dus waarom zou je een cd van 40 euro kopen als je een copy kan krijgen voor een euro?

die mensen zijn zo naief, mensen beseffen gewoon niet dat de hele game industrie naar het gootje gaat.

dinsdag 10 juni 2003 @ 17:12:44 #148
7611 germy
Whatever...
pi_11011957
Dat 't illegaal is wisten we allemaal. Vergeet echter niet dat dit soort gasten meestel een of meerdere sites hebben lopen waar 't nodige mee te verdienen is ....
Iemand die af en toe een spelletje kopieert, is in mijn ogen geen crimineel!

Ik hou niet van die ...

dinsdag 10 juni 2003 @ 17:16:52 #149
7611 germy
Whatever...
pi_11012093
quote:
die mensen zijn zo naief, mensen beseffen gewoon niet dat de hele game industrie naar het gootje gaat.
Ja, kom op zeg..mensen die ECHT goede games maken worden daar RIJKELIJK voor beloond! (zie john carmack) . De muziekindustrie zit ook al JAREN te roepen om geld...maar kijk eens naar al die kasten van huizen waarin al die "sterren" wonen, waar komen DIE dan vandaan?
  dinsdag 10 juni 2003 @ 17:19:38 #150
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11012171
Vroeger kopieerde ik ook maar ik ben al een tijd lang bekeerd. Op mijn computer speel ik nooit wat dus maar ik doe alles op de XBOX. Daar koop ik dus gewoon de spellen voor als ik ze goed vind. MP3's draai ik nauwelijks. Als ik iets goed vind dan koop ik gewoon een CD.

DVD's moet ik eerlijk bekennen, daar heb ik wel kopietjes van. Als iets ook absurd duur is qua prijs/entertainment-tijd verhouding dan is het wel DVD's. Dat gaat echt nergens meer over. Niet eerlijk, true, maar ik vind het echt belachelijk zo duur als dat is. De prijzen voor games vind ik helemaal niet te hoog als je ziet hoeveel uur je daar lol van hebt zoals Strolie al aangaf.

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')