quote:En nu allemaal !!
Woede over anti-carnavalslied
Door Fred KramerCabaretier Marcel Harmsen (36) uit het Gelderse Dieren heeft zich de woede van wellicht 2,3 miljoen Brabanders op de hals gehaald met het door hem geschreven lied 'Vermoord eens een Brabander'. Dat lied is 'een aanklacht' tegen de eeuwigdurende gezelligheid in deze provincie.
'Brabanders gaan kruipend en zuipend door het leven en hun vrouwen zijn niet van varkens te onderscheiden, dus kan het geen kwaad er eens een paar te vermoorden', zingt de cabaretier.
Harmsen vertolkte zijn lied onlangs op televisie, waarna lokale omroepen het oppikten en 'Vermoord eens een Brabander' als een anti-carnavalslied omschreven. Veel Brabanders voelden zich persoonlijk aangesproken en uitten hun verontwaardiging via e-mails en telefoontjes.
Het Noord-Brabantse CDA-Kamerlid Theo Meijer vindt dat Harmsen de grens van het betamelijke heeft overschreden. ,,Een cabaretier gebruikt ironie als wapen, maar hier gaat hij veel te ver. Zeker omdat hij niet alleen oproept Brabanders te vermoorden, maar dat ook nog eens met Marokkanen doet. Misschien moet de provincie eens onderzoeken of hier iets tegen kan worden gedaan. Het is toch een vorm van smaad.''
Harmsen begrijpt de commotie niet. Hij zegt geen specifieke hekel te hebben aan Brabanders en wil met het lied juist vooroordelen ontkrachten. Het is onderdeel van de voorstelling 'Schuurpapier', waarmee Harmsen door het land trekt. Alleen tijdens voorstellingen in Noord-Brabant reageerden bezoekers minder enthousiast, zegt hij.
,,Je moet het lied ook in de context van de voorstelling zien waarin ik grenzen probeer op te zoeken. Het mag wat schuren. Nu wordt het eruit gehaald en door de media opgeklopt. Dan kan ik me enige verontwaardiging wel voorstellen. Maar ik roep zeker niet op tot geweld.''
Vooralsnog heeft Harmsen geen voorstellingen in Brabant. Dat is toeval want de cabaretier is geenszins van plan de 'gezelligheidsprovincie' in de toekomst te mijden. Hij overweegt zelfs een paar carnavalsdagen mee te pikken, al wordt hem dat sterk afgeraden in een aantal mailtjes die hij van woedende Brabanders heeft binnengekregen. ,,Als ik het goed begrijp staan ze me bij de provinciegrens op te wachten. Ben ik zelf dadelijk de klos. Ach..., het zal wel loslopen.''
quote:Maar goed, ja ik erger me als Hollander ook wel eens aan dat geneuzel rond Carnaval. Mensen zijn niet aanspreekbaar, hele bedrijven liggen stil en als je dan toch iemand aan de lijn krijgt vragen ze je verwijtend of je niet weet dat het Carnaval is. Ja, en dan ??
Vermoord eens een BrabanderToe sla eens je slag
Vermoord eens een Brabander
Het vrolijkt je dag...
Weer op
Zet het mes op zijn keel
het zijn er veels te veel
quote:Tja......bij Brabanders kan het nog wel, maar ohohohohoh over Marokkanen mag je dit natuurlijk niet zeggen!
Zeker omdat hij niet alleen oproept Brabanders te vermoorden, maar dat ook nog eens met Marokkanen doet
Ach als die mensen willen feesten; laat ze! Als die man een liedje wil schrijven en zingen; laat 'm!
quote:hmmzz ... zo klinkt 't natuurlijk wel kei gaaf...
Vermoord eens een Marokkaan
Toe sla eens je slagVermoord eens een Marokkaan
Het vrolijkt je dag...
Weer op
Zet het mes op zijn keel
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 08:51 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Maar goed, ja ik erger me als Hollander ook wel eens aan dat geneuzel rond Carnaval. Mensen zijn niet aanspreekbaar, hele bedrijven liggen stil en als je dan toch iemand aan de lijn krijgt vragen ze je verwijtend of je niet weet dat het Carnaval is. Ja, en dan ??
[...]
Grappen maken over Brabant ok, maar dit zijn geen geintjes
brabanders
quote:optiefen
Op vrijdag 28 februari 2003 09:02 schreef Kratje_Bier het volgende:
gelijk heeft iebrabanders
quote:Ik
quote:en dat moet mij enigsinds boeien?
Op vrijdag 28 februari 2003 09:06 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Ik
op jou
quote:hey ... beter mikken ...
Op vrijdag 28 februari 2003 09:06 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Ik
op jou
quote:Geen specifieke hekel. Geweldig!
Op vrijdag 28 februari 2003 08:51 schreef Pikkebaas het volgende:
Harmsen begrijpt de commotie niet. Hij zegt geen specifieke hekel te hebben aan Brabanders en wil met het lied juist vooroordelen ontkrachten.
Waarom moet een zuipfeestje nou een hele provincie verlammen ?? En dan nog wel een hele week.
En als je het dan nog in de religieuze context doet K, maar ik denk dat er niemand is die gaat vasten voor Carnaval.
Mijn conclusie, Carnaval is een overblijfsel uit een oude tijd en wordt nu aangegrepen door wat provincialen om zich te onderscheiden op een niet-productieve manier. Carnaval kunnen we dus het beste afschaffen.
Gelukkig gaat dat vanzelf wel, ik hoorde gisteren al op de radio dat er steeds minder jongeren bij de carnavalsverenigingen gaan en dat er dus steeds minder jongeren aan de praalwagens meewerken. Dus dat duurt niet lang meer.
Wat is daar in hemelsnaam leuk aan
Dat van die alcohol snap ik nog wel hoor, maar dat achter elkaar aan hossen....
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 09:09 schreef Pikkebaas het volgende:Mijn conclusie, religie is een overblijfsel uit een oude tijd en wordt nu aangegrepen door wat gelovigen om zich te onderscheiden op een niet-productieve manier. Religie kunnen we dus het beste afschaffen.
Gelukkig gaat dat vanzelf wel, ik hoorde gisteren al op de radio dat er steeds minder jongeren naar de kerk gaan en dat er dus steeds minder jongeren aan de uitbreiding van het geloof meewerken. Dus dat duurt niet lang meer.
quote:oooeh...OvjL
Op vrijdag 28 februari 2003 09:11 schreef Pikkebaas het volgende:
Kunnen we ven kappen met desmilies, anders haal ik er een moderator bij !!
quote:Youp vertelde daar eens iets leuks over !!
Op vrijdag 28 februari 2003 09:10 schreef PPL het volgende:
Kan iemand mij eens uitleggen hoe het nou zit met dat polonaise-gebeuren ?
Een beetje achter elkaar aanlopen, een hand op de schouder van je voorganger in je nadere een glas met een alcoholische versnapering.Wat is daar in hemelsnaam leuk aan
Dat van die alcohol snap ik nog wel hoor, maar dat achter elkaar aan hossen....
Lang geleden toen de cro magnon mens begon met opstaan zochten ze wel eens steun tijdens het lopen door op elkaars schouders te leunen.
Dat feit wordt elk jaar in Brabant herdacht !
quote:Dit topic is sowieso uitnodiging tot flame naar brabanders
Op vrijdag 28 februari 2003 09:11 schreef Pikkebaas het volgende:
Kunnen we ven kappen met desmilies, anders haal ik er een moderator bij !!
quote:Dus eigenlijk zijn de Brabo's blijven steken in hun evolutie ?
Op vrijdag 28 februari 2003 09:14 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Youp vertelde daar eens iets leuks over !!
Lang geleden toen de cro magnon mens begon met opstaan zochten ze wel eens steun tijdens het lopen door op elkaars schouders te leunen.
Dat feit wordt elk jaar in Brabant herdacht !
Vandaar dat ik ze ook zo moeilijk versta met dat brabbeltaaltje van ze.
Zeker een onderontwikkeld spraakcentrum.
Vanaf wanneer zouden ze bij de NOS het stadion-publiek gaan ondertitelen bij een wedstrijd van PSV ?
Weten we eindelijk wat die spreekkoren nu eigenlijk inhouden.
quote:Ik wil juist een discussie opstarten over het brabanderschap. Waarom voelt een brabander zich een brabander en geen nederlader. Waarom voel ik mezelf geen Zuid-Hollander maar gewoon een nederlander ??
Op vrijdag 28 februari 2003 09:16 schreef just me het volgende:[..]
Dit topic is sowieso uitnodiging tot flame naar brabanders
We zitten nu te zeiken over allochtonen die niet zijn ingeburgerd maar het lijkt mij dat onze autotochtonen nog niet een zijn ingeburgerd. Ze praten een rare taal, hebben een eigen culturele identiteit en eigen feestdagen.
quote:Dit geld trouwens ook voor Limburgers !
Op vrijdag 28 februari 2003 09:25 schreef Pikkebaas het volgende:
We zitten nu te zeiken over allochtonen die niet zijn ingeburgerd maar het lijkt mij dat onze autotochtonen nog niet een zijn ingeburgerd. Ze praten een rare taal, hebben een eigen culturele identiteit en eigen feestdagen.
quote:Hé dat ben ik
Op vrijdag 28 februari 2003 09:26 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Dit geld trouwens ook voor Limburgers !
Ik ben geboren in Limburg, ouders zijn Brabanders; ik woon in Zuid-Holland
quote:Het gemiddelde carnavalslied blinkt toch ook niet echt uit door de inhoudsvolle tekst?
Op vrijdag 28 februari 2003 09:30 schreef Hiawatha het volgende:
Wat een sneue kerel en wat een nog sneuer lied. Als ie jaloers is op de gezelligheid in Brabant omdat ie dat thuis niet krijgt, da's prima. Dat ie er een leuk liedje over wil schrijven, prima. Dat ie de Brabanders er een beetje mee wil pesten, ook prima. Maar dat ie zo'n ontzettend SLECHTE inhoudloze tekst weet uit te kotsen, da's behoorlijk jammer.
ik kom uit brabant kunde gaai da zien...
ik kom uit brabant kunde gaai da zien
quote:xxxxxx de gekstuhhh! Dat is gewoon DE verwoording van het niveau in dat deel van Nederland, elk onbekend gehucht is (oa) op TMF etc de gekstuhh!!
Op vrijdag 28 februari 2003 10:48 schreef PSVeindhoven het volgende:
laat iedereen maar lullen: BRABANT DE GEKSTE !!!
Iedereen die wil carnavallen gewoon z'n gang laten gaan en de rest gaat maar werken of skieen.
Hebben ze ECHT geen idee hoe debiel dat overkomt???
Het zullen beste mensen zijn hoor, aardig, gezellig, en wie weet ook wel intelligent, maar ze dragen het iig NIET uit.
Sorry, maar zo komt het op mij over.... Tis niet eens als flame bedoeld.
quote:Je woont notabene in Hilversum
Op vrijdag 28 februari 2003 12:00 schreef PSVeindhoven het volgende:
ieder z'n mening
Boerrrrren
quote:Klopt. Maar is dat een reden om zelf ook slechte teksten te produceren? En geen enkel carnavals lied zal gaan over het dood maken van andere mensen.
Op vrijdag 28 februari 2003 10:28 schreef LLCoolR het volgende:[..]
Het gemiddelde carnavalslied blinkt toch ook niet echt uit door de inhoudsvolle tekst?
quote:Bedankt voor je intellectuele bijdrage. We waarderen het zeer.
Iedereen die wil carnavallen gewoon z'n gang laten gaan en de rest gaat maar werken of skieen.
Mijn beeld van een gemiddelde brabander is in elk geval weer bijgesteld (naar beneden).
quote:Hilversumse import
Op vrijdag 28 februari 2003 12:03 schreef HeatWave het volgende:[..]
Je woont notabene in Hilversum
Boerrrrren
quote:Dat is toch niet zo moeilijk?
Op vrijdag 28 februari 2003 09:23 schreef PPL het volgende:[..]
Vanaf wanneer zouden ze bij de NOS het stadion-publiek gaan ondertitelen bij een wedstrijd van PSV ?
Weten we eindelijk wat die spreekkoren nu eigenlijk inhouden.
Meer weten ze tóch niet te verzinnen.
quote:Je bent toch zeker geen brabander
Op vrijdag 28 februari 2003 12:41 schreef EdSchouten het volgende:
Als jullie mij maar laten leven
quote:Wel
Op vrijdag 28 februari 2003 12:46 schreef Pikkebaas het volgende:
Je bent toch zeker geen brabander
quote:Zei de man die Theo Maassen plagieert...
Op vrijdag 28 februari 2003 12:41 schreef Fence het volgende:[..]
Dat is toch niet zo moeilijk?
"...Eindhoven, Eindhoven, Eindhoven..." (36x)Meer weten ze tóch niet te verzinnen.
quote:*kwartje gevallen is*
Op vrijdag 28 februari 2003 12:41 schreef Fence het volgende:[..]
Dat is toch niet zo moeilijk?
"...Eindhoven, Eindhoven, Eindhoven..." (36x)Meer weten ze tóch niet te verzinnen.
quote:Maar serieus, iets anders hoor je toch ook niet uit die bekkies....
Op vrijdag 28 februari 2003 12:52 schreef The_Great_Cornholio het volgende:[..]
Zei de man die Theo Maassen plagieert...
En dan dat "We will rock you..." als PSV een doelpunt gemaakt heeft.
Oh my God, als ex-brabander schaam ik me daar dood voor.
Ik maak me er niet druk om verder, kom nooit in die contreien, maar soms als "ze" hier weer eens in Amsterdam zijn in een konijnepak oid heb ik wel eens iets van "konijn----jachtgeweer"
leven en laten leven, maar NIET verwachten dat "we" mensen die "xxxxx duh gekstuh!" serieus nemen natuurlijk
"Willen alle Brabanders nu onmiddelijk O-P-S-O-D-E-H-O-R-K-E-N-!-!-!"
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:22 schreef Xebrozius het volgende:
*Ding!*
Hier volgt een kleine publieke mededeling :"Willen alle Brabanders nu onmiddelijk O-P-S-O-D-E-H-O-R-K-E-N-!-!-!"
Wat vinden jullie erger klinken???
Toe sla eens je slag
Het vrolijkt je dag...
Weer op
Zet het mes op zijn keel
of
Vermoord eens een Marokaan
Toe sla eens je slag
Het vrolijkt je dag...
Weer op
Zet het mes op zijn keel
[Dit bericht is gewijzigd door wimpie-bosboom op 28-02-2003 13:34]
quote:S T F U ...... dank u
*Ding!*
Hier volgt een kleine publieke mededeling :"Willen alle Brabanders nu onmiddelijk O-P-S-O-D-E-H-O-R-K-E-N-!-!-!"
quote:Ik hoop oprecht van niet idd
Op vrijdag 28 februari 2003 09:00 schreef Notorious_Roy het volgende:...maar dit zijn geen geintjes
V.
quote:jij hoopt dat ie 't meent?
Op vrijdag 28 februari 2003 13:36 schreef Verbal het volgende:[..]
Ik hoop oprecht van niet idd
V.
quote:En zo is t
quote:
*Ding!*
quote:Er zijn er toch genoeg
Op vrijdag 28 februari 2003 13:37 schreef bixister het volgende:[..]
jij hoopt dat ie 't meent?
V.
quote:vermoord eens een randstadter.....of een gruninger...of een noem maar een provincie of wa dan ook.....
en als hij echt zow lekker brabants bezig is: ik wil hem wel helpen met het verwijderen van zijn philips gloeilampen....
quote:meer dan!
Op vrijdag 28 februari 2003 13:40 schreef Verbal het volgende:[..]
Er zijn er toch genoeg
V.
quote:Weer een goede reden...
Op vrijdag 28 februari 2003 13:42 schreef PSVeindhoven het volgende:
Konninginnedag daar wordt in Brabant weer vrijwel niets aan gedaan.
V.
quote:ja bah
Op vrijdag 28 februari 2003 13:43 schreef Verbal het volgende:[..]
Weer een goede reden...
V.
quote:Precies, Konningedag doet me echt niets... Maar hoor je mij klagen daarover ? NEE
Op vrijdag 28 februari 2003 13:42 schreef PSVeindhoven het volgende:
Erg grappig om te zien waar iedereen zich druk overmaakt boven de rivieren. In Brabant/Limburg (en sommige andere delen van het land) heb je nu eenmaal carnaval en in in A'dam (e.o.) heb je Koninginnedag (waar in principe zowat hetzelfde gebeurd, maar dan in 1 dag). Konninginnedag daar wordt in Brabant weer vrijwel niets aan gedaan.
Optiefen dus iedereen die commentaar heeft
quote:och dr zijn ook veels teveel kortzichtige mensen die alleen op andere zeiken, die mgoen ze van mij nog veel liever het land uitzetten dan een goeie marokkaan....
Op vrijdag 28 februari 2003 13:40 schreef Verbal het volgende:[..]
Er zijn er toch genoeg
V.
Jammer dat er altijd van lawaaimakers komen met hun YorinFM, TMF en Radio538.
Dan kunnen alle bezoekers uit de provincie namenlijk op TV roepen "xxxxxxxx duh gekstuh"
Om vervolgens het carnaval dunnetjes over te doen !
Polonaise op het Leidseplein.... nou vraag ik je...
De gemiddelde Amsterdammer loopt er zich de pl**r*s aan te ergeren.
quote:PRECIES: Brabanders.
Op vrijdag 28 februari 2003 13:45 schreef Jerruh het volgende:[..]
och dr zijn ook veels teveel kortzichtige mensen
2,3 miljoen stuks... da's toch onevenredig veel in een land met 12 provincies en ruim 15 miljoen inwoners. Kunnen er makkelijk een miljoen vanaf...
V.
Beetje lange tenen die brabo's
"Ons" randstedelingen zal het worst zijn of jullie ons leuk vinden of niet, feit blijft wel dat "jullie" massaal hierheen komen voor een "dagje Amsterdam, vrijgezellen feesten etc" en "wij" vrijwel nooit die kant op gaan. Zal wel een reden hebben he?
* termen tussen haakjes zijn niet generaliserend bedoeld
[Dit bericht is gewijzigd door HeatWave op 28-02-2003 13:49]
Carnaval is gewoon een lam excuus om je in een paar dagen tijd zo lam mogelijk te zuipen en je zo boers kunt gedagen als je maar wilt...
Jullie zijn allemaal van die stille,schuchtere en overwegend hardwerkende mensen maar zodra het carnaval wordt veranderen jullie in een volledig afgestompte,botte boeren volksnatie .
En dan vinden jullie het raar dat er zo'n lied over jullie geschreven wordt?
Ik had allang de ME op jullie afgestuurd...
quote:ow... op de wilde gok noem ik je een randstadter.....beetje jaloers? wij brabanders hebben een geweldig leven: de ruimte om te wonen, altijd lol, we maken ons nie zo snel druk om, we zijn supernuchter, we leven met de dag, zelfs universitaire opleindingen (tu/e!) zijn gewoon supergoed verzorgd en geregeld...komen er een paar mensen over de rivieren, met hun gat in hun topic hangen om ff hun leuke jaloers shit over brabant te schijten.....mjwa daar krijg je wel een mestoverschot van....
Op vrijdag 28 februari 2003 13:47 schreef Verbal het volgende:[..]
PRECIES: Brabanders.
2,3 miljoen stuks... da's toch onevenredig veel in een land met 12 provincies en ruim 15 miljoen inwoners. Kunnen er makkelijk een miljoen vanaf...
V.
quote:ze zijn nog dom ook!
Op vrijdag 28 februari 2003 13:51 schreef Jerruh het volgende:[..]
ow... op de wilde gok noem ik je een randstadter.....beetje jaloers? wij brabanders hebben een geweldig leven: de ruimte om te wonen, altijd lol, we maken ons nie zo snel druk om, we zijn supernuchter, we leven met de dag, zelfs universitaire opleindingen (tu/e!) zijn gewoon supergoed verzorgd en geregeld...komen er een paar mensen over de rivieren, met hun gat in hun topic hangen om ff hun leuke jaloers shit over brabant te schijten.....mjwa daar krijg je wel een mestoverschot van....
quote:Dat we gewoon de provincie in dumpen
.....mjwa daar krijg je wel een mestoverschot van....
quote:Je hebt gewoon kei-gelijk, widdeda?
beetje jaloers?
V.
quote:uhuh
Op vrijdag 28 februari 2003 13:53 schreef Verbal het volgende:[..]
Je hebt gewoon kei-gelijk, widdeda?
V.
ik ga zow ook een nummer schrijven: vermoord eens een cabaretier. en kijken hoe die vent reageert
quote:Waarschijnlijk vertelt hij je dat het metrum van geen kanten klopt en dat je niet origineel bent.
Op vrijdag 28 februari 2003 13:57 schreef Jerruh het volgende:ik ga zow ook een nummer schrijven: vermoord eens een cabaretier. en kijken hoe die vent reageert
Maar ja... Brabander he?
V.
quote:mjwa, ik schrijf het dan onder het genot van een pintje, en niet zow bloedserieus wrakerig als die vent
Op vrijdag 28 februari 2003 13:59 schreef Verbal het volgende:[..]
Waarschijnlijk vertelt hij je dat het metrum van geen kanten klopt en dat je niet origineel bent.
Maar ja... Brabander he?
V.
quote:Ja, "jullie" kijken niet verder dan je neus lang is.
Op vrijdag 28 februari 2003 13:48 schreef HeatWave het volgende:
HALLO! dit topic staat in ONZIN hoorBeetje lange tenen die brabo's
"Ons" randstedelingen zal het worst zijn of jullie ons leuk vinden of niet, feit blijft wel dat "jullie" massaal hierheen komen voor een "dagje Amsterdam, vrijgezellen feesten etc" en "wij" vrijwel nooit die kant op gaan. Zal wel een reden hebben he?
Heb ik misschien nieuws voor je: als je wel eens in een echte wereldstad geweest bent, zie je wel dat bv. Amsterdam ook maar een dorp is. Dus wat er nou geweldig speciaal aan is, zie ik niet echt.
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:02 schreef StrayDog het volgende:[..]
Ja, "jullie" kijken niet verder dan je neus lang is.
Buiten de randstad houdt de wereld op.Heb ik misschien nieuws voor je: als je wel eens in een echte wereldstad geweest bent, zie je wel dat bv. Amsterdam ook maar een dorp is. Dus wat er nou geweldig speciaal aan is, zie ik niet echt.
quote:Jullie mogen ze houden...
Op vrijdag 28 februari 2003 14:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ken er genoeg die komen! Respect voor hen!
V.
quote:Mij zal je er niet zien.
Op vrijdag 28 februari 2003 14:01 schreef PSVeindhoven het volgende:
maar... komen onze Randstedelingen dit weekend gezellig naar Brabant toe? na een paar pilsjes heb je het vast gezellig!
Maar evengoed veel plezier gewenst hoor !
quote:Don't talk about beer please
Op vrijdag 28 februari 2003 14:01 schreef PSVeindhoven het volgende:
maar... komen onze Randstedelingen dit weekend gezellig naar Brabant toe? na een paar pilsjes heb je het vast gezellig!
quote:Jogy heeft een kater...
Op vrijdag 28 februari 2003 14:04 schreef jogy het volgende:[..]
Don't talk about beer please
..
beetje teveel gehad gister
en ook nog
nananananaaaaa
Alsof we in de raandstad de hele dag stijf van de stress door de stad sjeezen zonder tijd voor plezier en ontspanning. Welke stad heeft de meeste kroegen per inwoner? Precies Amsterdam! Waar staan de meeste bioscopen etc ? In de randstad. Verder heb ik OOK alle ruimte en als je in de binnenstad woont ben je in no-time in een natuurgebied.
Wonen in de randstad is EN ontspannen EN de luxe van alles was het moderne leven te bieden heeft.
En randstedelingen zijn NIET aggresief en gespannen, tenminste degene waar ik mee om ga niet, en... Ik kan ze allemaal verstaan!
Wat is nou ECHT het voordeel van brabant/limburg???????
quote:de komende vier dagen nog meer?
Op vrijdag 28 februari 2003 14:04 schreef jogy het volgende:[..]
Don't talk about beer please
..
beetje teveel gehad gister
quote:kom zelf kijken zou ik zegge.....en wa nou natuurgebied....elke horizon daar heeft flats fabrieken en wa dan ook, da kn ik bekant geen natuur meer noemen.
Op vrijdag 28 februari 2003 14:05 schreef HeatWave het volgende:
Dat excuus dat brabos lekker relaxed zijn en overal van genieten vind ik zo idioot!Alsof we in de raandstad de hele dag stijf van de stress door de stad sjeezen zonder tijd voor plezier en ontspanning. Welke stad heeft de meeste kroegen per inwoner? Precies Amsterdam! Waar staan de meeste bioscopen etc ? In de randstad. Verder heb ik OOK alle ruimte en als je in de binnenstad woont ben je in no-time in een natuurgebied.
Wonen in de randstad is EN ontspannen EN de luxe van alles was het moderne leven te bieden heeft.
En randstedelingen zijn NIET aggresief en gespannen, tenminste degene waar ik mee om ga niet, en... Ik kan ze allemaal verstaan!
maar ja, waarom zow specifiek antibrabants vind ik enorm...vaag!
quote:Buiten de randstad houdt de wereld niet op, maar Nederland wel
Op vrijdag 28 februari 2003 14:02 schreef StrayDog het volgende:[..]
Ja, "jullie" kijken niet verder dan je neus lang is.
Buiten de randstad houdt de wereld op.Heb ik misschien nieuws voor je: als je wel eens in een echte wereldstad geweest bent, zie je wel dat bv. Amsterdam ook maar een dorp is. Dus wat er nou geweldig speciaal aan is, zie ik niet echt.
Amsterdam is ook een dorp vergeleken met de rest van de wereld, maar WTF is limburg/brabant dan wel niet voor onbeduidend zooitje? Over je eigen argumenten ontkrachten gesproken.........
Amsterdam is OOK voor mensen uit New York een fantastische stad, een goeie vriendin van me uit London is ook helemaal weg van Amsterdam. Waarom? Omdat we alles hebben om een relatief klein gebied! met een ongekende vrijheid op veel gebieden.
quote:bekant?
Op vrijdag 28 februari 2003 14:08 schreef Jerruh het volgende:[..]
kom zelf kijken zou ik zegge.....en wa nou natuurgebied....elke horizon daar heeft flats fabrieken en wa dan ook, da kn ik bekant geen natuur meer noemen.
maar ja, waarom zow specifiek antibrabants vind ik enorm...vaag!
maar goed, binnen een kwartier sta ik in een gebied waar je echt geen flat meer ziet hoor.
Ik ben niet zo heel erg anti brabants hoor, maar dit soort discussies vind ik altijd wel leuk, omdat het zo makkelijk winnen is
quote:er zijn steden die veel ouder zijn en veel meer hun oorsprong uitstralen dan amsterdam....maastricht is bijvoorbeeld de oudste stad van nederland..maar nee hoor, omdat amsterdam int buitenland bekend staat is het ook de mooiste en leukste stad... op architectonisch gebied stelt amsterdam juistbijna geen fuck voor (of was je het bijlmer-debacle al vergeten) Wat ik wil zeggen is dat amsterdam niet alleen nederland is... bij lange na nie....en braband en limburg zijn nog altij de poorten naar europa...
Op vrijdag 28 februari 2003 14:10 schreef HeatWave het volgende:[..]
Buiten de randstad houdt de wereld niet op, maar Nederland wel
Amsterdam is ook een dorp vergeleken met de rest van de wereld, maar WTF is limburg/brabant dan wel niet voor onbeduidend zooitje? Over je eigen argumenten ontkrachten gesproken.........
Amsterdam is OOK voor mensen uit New York een fantastische stad, een goeie vriendin van me uit London is ook helemaal weg van Amsterdam. Waarom? Omdat er zoveel coffeeshops zijn...
quote:vooralsnog blijven ze altijd onbepaald, vooral omdat veel mensen de randstad nog niet uit zijn egweest tijdens hun leven en niet weten wat voor voordelen brabant en limburg biedt....
Op vrijdag 28 februari 2003 14:12 schreef HeatWave het volgende:[..]
bekant?
maar goed, binnen een kwartier sta ik in een gebied waar je echt geen flat meer ziet hoor.
Ik ben niet zo heel erg anti brabants hoor, maar dit soort discussies vind ik altijd wel leuk, omdat het zo makkelijk winnen is
quote:Vertel...
Op vrijdag 28 februari 2003 14:18 schreef Jerruh het volgende:[..]
vooralsnog blijven ze altijd onbepaald, vooral omdat veel mensen de randstad nog niet uit zijn egweest tijdens hun leven en niet weten wat voor voordelen brabant en limburg biedt....
quote:Het voordeel van Brabant:
Alsof we in de raandstad de hele dag stijf van de stress door de stad sjeezen zonder tijd voor plezier en ontspanning. Welke stad heeft de meeste kroegen per inwoner? Precies Amsterdam! Waar staan de meeste bioscopen etc ? In de randstad. Verder heb ik OOK alle ruimte en als je in de binnenstad woont ben je in no-time in een natuurgebied.Wonen in de randstad is EN ontspannen EN de luxe van alles was het moderne leven te bieden heeft.
Wonen in Brabant is EN ontspannen EN de luxe van alles was het moderne leven te bieden heeft.
En Brabanders zijn NIET aggresief en gespannen, tenminste degene waar ik mee om ga niet, en... Ik kan ze allemaal verstaan!
Kijk, Limburg, da's een ander verhaal
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:25 schreef The_Great_Cornholio het volgende:
[...]
quote:ben ik nie goed in
Op vrijdag 28 februari 2003 14:20 schreef PPL het volgende:[..]
Vertel...
Dat wil ik wel eens weten dan.
Doe eens in "Brabant promtion-modus" gaan !
mjwa...ik zeg maar wa..
quote:Niet ! Er is geen voordeel. Derhalve stel ik voor om Brabant en Limburg af te scheiden van Nederland. Brabant en Noord-Limburg gaan naar Belgie, Zuid-Limburg gaat naar Duitsland.
Op vrijdag 28 februari 2003 14:05 schreef HeatWave het volgende:Wat is nou ECHT het voordeel van brabant/limburg???????
Zijn we als Randstedelingen ook iets eerder in België om goedkoper te kunnen tanken.
quote:jaja zo ken ik er nog wel een paar
Op vrijdag 28 februari 2003 14:25 schreef The_Great_Cornholio het volgende:[..]
Het voordeel van Brabant:
In Brabant sjezen we niet de hele dag stijf van de stress door de stad zonder tijd voor plezier en ontspanningWonen in Brabant is EN ontspannen EN de luxe van alles was het moderne leven te bieden heeft.
En Brabanders zijn NIET aggresief en gespannen, tenminste degene waar ik mee om ga niet, en... Ik kan ze allemaal verstaan!
Ach, het is ook meer een dollen-discussie voor mij hoor. Maar ik merk wel dat mensen uit het zuiden vaak een tering hekel hebben aan randstadelingen terwijl andersom meer een soort "whatever" gevoel heerst. Ik haat brabos/limbos niet, alleen komt het allemaal wat, hoe zeg ik het netjes, knullig over.
Ik hoop dat jullie nog lang en gelukkig leven in het zuiden en veel plezier met Carnaval dan maar he?!
Oh nog een ding, meisjes met een zachte G zijn wel schattig, maar een jongen met een zachte G dat klinkt echt voor geen meter
quote:mental theo sucks.... en dies randstadter
Op vrijdag 28 februari 2003 14:28 schreef PPL het volgende:
Ik durf niet zo goed die kant op te gaan.
Kben altijd banmg dat die Mental Theo ineens voor mijn nues staat met een of ander vaag dronkemans-spelletje.
ik hoor nooit mensen spreken over het afscheiden van gelderland of drenthe enzo...hoe zou da komen....
quote:Yum, geil hoor !
Op vrijdag 28 februari 2003 14:30 schreef HeatWave het volgende:[..]
Oh nog een ding, meisjes met een zachte G zijn wel schattig,
[...]
quote:
quote:Joh, doe jij es ff niet zo muf!
Op vrijdag 28 februari 2003 12:28 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Bedankt voor je intellectuele bijdrage. We waarderen het zeer.
Mijn beeld van een gemiddelde brabander is in elk geval weer bijgesteld (naar beneden).
quote:die houden zich gedeisd, maar breek me de bek niet open over friesland
Op vrijdag 28 februari 2003 14:31 schreef Jerruh het volgende:[..]
mental theo sucks.... en dies randstadter
ik hoor nooit mensen spreken over het afscheiden van gelderland of drenthe enzo...hoe zou da komen....
quote:hehe nou komen de aapies uit de mouw
Op vrijdag 28 februari 2003 14:36 schreef HeatWave het volgende:[..]
die houden zich gedeisd, maar breek me de bek niet open over friesland
*brabant houdt zich voorlopig heel erg gedeisd...*
quote:post? ooh topic bedoel je
Op vrijdag 28 februari 2003 14:37 schreef M_a_T het volgende:
jongejonge.. is dit nou een leuke post?
als je zo'n humor hebt moet je wel uit de randstad komen, en NEE ik ben geen brabander
Someone please kill me!
Wat een leuke zinloze discussie
quote:Arm kind! gedwongen carnaval vieren!
Op vrijdag 28 februari 2003 14:43 schreef Essiepessie het volgende:
Ik wil even wat kwijt; ben een brabantse en ik heb geen kl**t zin in carnavalMaar ik ga het toch maar weer proberen.
En ja ik heb een beetje een zachte g, zeggen ze in de randstad... Ik woon de helft van de tijd in Rotterdam en ook daar kan het erg gezellig zijn.
Het heeft ook zijn leuke kanten; ik ben nog even aan het bedenken welke.
Someone please kill me!
Wat een leuke zinloze discussie
Je mag ook gewoon hier langs komen hoor, gaan we gezellig gewoon de kroeg in met normale muziek en normaal geklede mensen...
Zie je wel ik ben HEEL sociaal voor Brabo's!
quote:da neemt nie weg dat die vent die da liedje heeft geschreven een enorme muts is
Op vrijdag 28 februari 2003 14:44 schreef HeatWave het volgende:[..]
Arm kind! gedwongen carnaval vieren!
Je mag ook gewoon hier langs komen hoor, gaan we gezellig gewoon de kroeg in met normale muziek en normaal geklede mensen...
come on... laat die brabanders lekker zupen en die cabaretier lekker zingen... dit heeft toch geen gevolgen.
can we all just get along?
quote:muts?? volgens mij een lul
Op vrijdag 28 februari 2003 14:47 schreef Jerruh het volgende:[..]
da neemt nie weg dat die vent die da liedje heeft geschreven een enorme muts is
quote:neuh, iemand die zon nummer schrijft heeft geen pit om een lul te hebbe
Op vrijdag 28 februari 2003 14:49 schreef just me het volgende:[..]
muts?? volgens mij een lul
quote:Die muziek!
Op vrijdag 28 februari 2003 14:44 schreef HeatWave het volgende:
Arm kind! gedwongen carnaval vieren!Je mag ook gewoon hier langs komen hoor, gaan we gezellig gewoon de kroeg in met normale muziek en normaal geklede mensen...
Verder wens ik geen 'arm kind' genoemd te worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Essiepessie op 28-02-2003 14:51]
quote:Mentale Theo woont nu in de randstad ja... maar hij komt uit Brabant...
Op vrijdag 28 februari 2003 14:31 schreef Jerruh het volgende:[..]
mental theo sucks.... en dies randstadter
quote:het spijt me, arm schaap dan
Op vrijdag 28 februari 2003 14:50 schreef Essiepessie het volgende:[..]
Die muziek!
Ik heb zo het idee dat ik vanavond het liefst weer wegren als ik in de buurt van het café kom en dergelijke muziek hoor.
Tenzij je je net zo lam zuipt als de rest daar binnen
Dan heb erger je je er misschien niet zo aan.
Verder wens ik geen 'arm kind' genoemd te worden.
En inderdaad, carnavalsmuziek is waarschijnlijk het laagste wat er is......
Hoe lam ik ook ben, dit soort meuk trek ik niet hoor.....
[Dit bericht is gewijzigd door HeatWave op 28-02-2003 14:52]
quote:Klopt, zo zijn ze nou eenmaal daar
Op vrijdag 28 februari 2003 14:52 schreef SheDeviltje het volgende:
quote:ik heb het eerder over iedereen hier
Op vrijdag 28 februari 2003 14:53 schreef HeatWave het volgende:[..]
Klopt, zo zijn ze nou eenmaal daar
quote:Zeg nooit nooit
Op vrijdag 28 februari 2003 14:52 schreef HeatWave het volgende:[..]
het spijt me, arm schaap dan
En inderdaad, carnavalsmuziek is waarschijnlijk het laagste wat er is......
Hoe lam ik ook ben, dit soort meuk trek ik niet hoor.....
quote:Ach, je moet toch wat op het werk !
Op vrijdag 28 februari 2003 14:53 schreef SheDeviltje het volgende:[..]
ik heb het eerder over iedereen hier
quote:Ik ben 29, stap al een jaartje of 15, ben al meerdere keren zo dronken geweest dat ik van voren niet meer wist dat ik van achteren leefde, maar DIT..... NOOIT !
Op vrijdag 28 februari 2003 14:57 schreef The_Great_Cornholio het volgende:[..]
Zeg nooit nooit
quote:Alleen af en toe een fiets te lijf gaan ofzo...
Op vrijdag 28 februari 2003 14:59 schreef HeatWave het volgende:[..]
Ik ben 29, stap al een jaartje of 15, ben al meerdere keren zo dronken geweest dat ik van voren niet meer wist dat ik van achteren leefde, maar DIT..... NOOIT !
quote:-5 offtopic
Op vrijdag 28 februari 2003 15:01 schreef PPL het volgende:[..]
Alleen af en toe een fiets te lijf gaan ofzo...
De schrijver van dat liedje wilt volensmij ook alleen maar in de publiciteit komen.. want ik heb nog nooit van hem gehoord .
[Dit bericht is gewijzigd door Natrox op 28-02-2003 21:06]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |