abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8763847
Dat neo-nazi's een grote hekel aan Joden hebt lijkt mij nogal duidelijk, maar hebben zij ook een even grote hekel aan de Moslims? De moslimextremisten doen namelijk niets liever dan Joden slachten... ( ) De Nazi's van vroeger richten zich voornamelijk op de haat tegen alee niet Duisters/Germanen en op Joden in het bijzonder. Maar tegelijkertijd werkte ze wel samen met een aantal Islamitische extremisten.

Maar stel dat er rechts-extremisten rondlopen die geen hekel hebben aan Joden, maar (bijvoorbeeld) wél aan Moslims? Hoe noem je die dan, en waar kun je ze aan herkennen? Bepaalde tekens? Ze kunnen moeilijk met Hakenkruizen rondlopen en die Hitlergroet brengen. Of ben je als rechts-extremist automatisch Joden hater?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd... Ik ken mensen die verdomd rasistische uitspraken kunnen doen, maar tegelijkertijd pro-Israël zijn!

Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_8763901
Nazi's, moslims. Eén pot nat.
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  vrijdag 28 februari 2003 @ 00:17:29 #3
27923 Netanyahu
Onvoorwaardelijk
pi_8763970
Nou zou ik hier een heel verhaal kunnen typen
Amnesty International - Vechten voor de Rechten van de Slechten
  vrijdag 28 februari 2003 @ 00:22:03 #4
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8764024
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:12 schreef Berserker het volgende:
Pardon...? Dit is nogal generaliserend, niet elke moslim doodt joden. Of wil je zeggen dat je alle christenen ook verantwoordelijk houdt voor de de daden van de KKK?
pi_8764033
quote:
Nazi's, moslims (siiten, sunieten, alevieten), christenen (katholieken, protestanten, orthodoxen), joden, boedhisten, hindu's, en alle andere geloven.

Eén pot nat.

vrijdag 28 februari 2003 @ 00:24:17 #6
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_8764061
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:22 schreef delapoko het volgende:

[..]

Nazi's, moslims (siiten, sunieten, alevieten), christenen (katholieken, protestanten, orthodoxen), joden, boedhisten, hindu's, en alle andere geloven.

Eén pot nat.

Nazi is tog geen geloof! of heb ik het nu mis !
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
pi_8764084
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:24 schreef El_Catalan het volgende:

[..]

Nazi is tog geen geloof! of heb ik het nu mis !

Onder andere. Hitler had een eigen geloof ontwikkeld.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 00:26:33 #8
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_8764097
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:25 schreef delapoko het volgende:

[..]

Onder andere. Hitler had een eigen geloof ontwikkeld.

Wat deden die mensen dan beeldjes van hitler aanbidden?
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  vrijdag 28 februari 2003 @ 00:27:02 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8764102
quote:
of zoals Hans Teeuwen ooit zei: Nou die Joden... die konden er ook van van hoor...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_8764123
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:22 schreef Farzin het volgende:

[..]

Pardon...? Dit is nogal generaliserend, niet elke moslim doodt joden. Of wil je zeggen dat je alle christenen ook verantwoordelijk houdt voor de de daden van de KKK?

En inderdaad dood ook niet elke nazi joden. Of ze het willen of steunen is uiteraard een heel ander verhaal, dat vergroot de groep behoorlijk.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_8764129
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:26 schreef El_Catalan het volgende:

[..]

Wat deden die mensen dan beeldjes van hitler aanbidden?

Dat zij ik niet. De Nazi's hadden een afkeer van het Christendom. Ze hadden een geloof ontwikkeld dat gebaseerd was op oude Germaanse mythes. Waaronder dat Ariers ubermenschen waren.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 00:29:02 #12
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8764136
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:28 schreef daburnd88 het volgende:
En inderdaad dood ook niet elke nazi joden. Of ze het willen of steunen is uiteraard een heel ander verhaal, dat vergroot de groep behoorlijk.
Ehm... maar 5% van de moslims steunt het uitroeien van de joden, dus ik weet niet waar je het over hebt...
  vrijdag 28 februari 2003 @ 00:40:51 #13
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_8764319
Zijn de joden niet altijd de groep die het eerst "gehaat" wordt? Als je kijkt naar wat geschiedenis lijkt het daar in ieder geval wel op...
»» Democracy is so overrated »»
pi_8764337
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:29 schreef Farzin het volgende:

[..]

Ehm... maar 5% van de moslims steunt het uitroeien van de joden, dus ik weet niet waar je het over hebt...

En dat heeft natuurlijk het nipo gepeild ofzo? Ga niet over cijfers lopen zeiken als je ze niet hebt.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  vrijdag 28 februari 2003 @ 00:49:24 #15
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8764453
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:41 schreef daburnd88 het volgende:
En dat heeft natuurlijk het nipo gepeild ofzo? Ga niet over cijfers lopen zeiken als je ze niet hebt.
Wat denk je dan?

pi_8764482
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:49 schreef Farzin het volgende:

[..]

Wat denk je dan?

Dat jij je eigen waarheid hebt die totaal los staat van de rest van de wereld.
pi_8764489
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:41 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat niet alle moslims joden haten.
De landen die hen haten zijn grotendeels de aangrenzende Arabische landen die hun grond zijn kwijtgeraakt aan Israel. En je hebt net als de christendom ook verschillende stromingen.

De Turken bijv. hebben liever Joden dan Arabieren. Daarom komen er tienduizenden joodse toeristen naar Turkije en heeft de Turkse en Israelische regering diverse samenwerkingsverbanden, waaronder militair. Ik ben van Turkse afkomst en heb veel Joodse vrienden.

5% is te weinig, ik denk (persoonlijk) dat er rond de 20% van de moslims hen haten. Maar dan voornamelijk de Arabische moslims.

vrijdag 28 februari 2003 @ 00:56:20 #18
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8764526
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:52 schreef daburnd88 het volgende:
Dan kom jij mooi met een bron waarin staat dat een groot deel van de moslims de joden wil uitroeien. Tot dan blijft het speculeren.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 00:57:57 #19
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_8764543
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:52 schreef delapoko het volgende:

5% is te weinig, ik denk (persoonlijk) dat er rond de 20% van de moslims hen haten. Maar dan voornamelijk de Arabische moslims.

Interessant! Ik vraag me dan trouwens af hoe de Nederlandse moslims tegenover joden staan. Je mag denk ik wel stellen dat een groot deel van de moslims in Nederland van Turkse en Marokkaanse afkomst is.
pi_8764561
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:52 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Is het nou eens afgelopen met op de persoon spelen in plaats van argumenten te geven?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 01:00:36 #21
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8764565
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:57 schreef RoelerMF het volgende:
Interessant! Ik vraag me dan trouwens af hoe de Nederlandse moslims tegenover joden staan. Je mag denk ik wel stellen dat een groot deel van de moslims in Nederland van Turkse en Marokkaanse afkomst is.
Ik denk niet dat zo een onderzoek betrouwbaar is. Wat wordt er dan gevraagd: "hebt u een hekel aan joden"?
  vrijdag 28 februari 2003 @ 01:04:31 #22
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_8764619
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 01:00 schreef Farzin het volgende:

[..]

Ik denk niet dat zo een onderzoek betrouwbaar is. Wat wordt er dan gevraagd: "hebt u een hekel aan joden"?

Nou niet specifiek. Ik ben wel benieuwd hoe de haat jegens groepen mensen is onder nederlandse mensen van allochtonen afkomst. Waarom? Gewoon nieuwsgierigheid.
pi_8764631
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 01:00 schreef Farzin het volgende:

[..]

Bovendien is de term 'een hekel hebben aan' nogal breed. Dat kan varieren van elk geloof an sich simpelweg achterhaald vinden tot het actief willen uitroeien van bepaalde geloven.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_8764643
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:57 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Hangt er vanaf. De Marrokanen zijn meer orthodoxe moslims en zeer streng. De meeste zijn Berbers of Arabieren. De meeste Marrokanen (niet iedereen) haten de Joden. Omdat ze dichter bij de Arabieren staan denk ik.

De Turken hebben niets met de Arabieren te maken en zijn een apart volk. Ze hadden eeuwenlang goede contacten met de Joden. Onder de Turkse (Ottomaanse) Rijk mochten ze bijv. vrij hun geloof uitoefenen. Een overgroot deel van de Turken haten de Arabieren. Vanwege een aantal geschiedkundige gebeurtenissen. De islam in Turkije is ook heel anders dan de Marrokaanse of Arabische landen. Turkije is bijv. seculier en het geloof is heel liberaal. Iedereen in Turkije is moslim, maar iedereen drinkt alcohol. Het is eigenlijk te vergelijken met de westerse landen. Een Nederlander bijv. is op papier christen. Maar hij gaat niet naar de kerk.

Heden is Turkije en Israel goede bondgenoten. Staat Turkije als toeristische bestemming op nummer 1 in Israel en er zijn veel Joodse Turken in Turkije.

Dus men kan de moslims niet over een kam scheren (door de vele stromingen), laat staan door te zeggen dat ze allen Joden haten.

pi_8764660
Tsja, ik heb zowiezo hekel aan geloof, je ziet wat er van komt.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 01:08:03 #26
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8764663
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 01:04 schreef RoelerMF het volgende:
Nou niet specifiek. Ik ben wel benieuwd hoe de haat jegens groepen mensen is onder nederlandse mensen van allochtonen afkomst. Waarom? Gewoon nieuwsgierigheid.
Ik ben ook nieuwsgierig. Misschien kan er een breed onderzoek gehouden worden, waarmee onderzocht kan worden of bepaalde bevolkingsgroepen homo's, joden, moslims of westerlingen 'haten'. Ik ben benieuwd wat een deel van de SGP en CU-stemmers van homo's vinden.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 01:08:52 #27
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8764672
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 01:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Bovendien is de term 'een hekel hebben aan' nogal breed. Dat kan varieren van elk geloof an sich simpelweg achterhaald vinden tot het actief willen uitroeien van bepaalde geloven.
Als je de islam achterhaald vindt, hoef je geen hekel te hebben aan moslims. Bijvoorbeeld. Dus dat gaat wel degelijk op, denk ik.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 01:12:46 #28
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_8764719
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 01:06 schreef delapoko het volgende:

Dus men kan de moslims niet over een kam scheren (door de vele stromingen), laat staan door te zeggen dat ze allen Joden haten.

Hmm ik vind dit best interessant
Ik ben zelf in Turkije op vakantie geweest en het viel mij inderdaad allemaal 100% mee. Nu is een toeristisch gebied als Marmaris verder niet representatief voor de rest van Turkije maar als ik turkse vrienden moet geloven dan is het in grote steden niet anders.

Ik denk ook dat je daarom in Nederland een grotere "afkeer" tegen marokkanen als tegen turken ziet. Mede omdat "de nederlander" Turkije ziet als een vakantieland als Spanje en Frankrijk. Maargoed, ik dwaal geloof ik alweer af

vrijdag 28 februari 2003 @ 01:15:02 #29
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_8764738
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 01:08 schreef Farzin het volgende:
Ik ben benieuwd wat een deel van de SGP en CU-stemmers van homo's vinden.
Ga je dan ook zeggen dat dergelijke zaken niet van belang zijn

Maar inderdaad is het wel eens interessant om te zien onder welke groeperingen in Nederland een afkeer staat tegen andere groeperingen.

vrijdag 28 februari 2003 @ 01:18:31 #30
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8764771
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 01:15 schreef RoelerMF het volgende:
Ga je dan ook zeggen dat dergelijke zaken niet van belang zijn

Maar inderdaad is het wel eens interessant om te zien onder welke groeperingen in Nederland een afkeer staat tegen andere groeperingen.

Dan kunnen we Postbus 51 spotjes op hen afstemmen. "Hoe leuk zijn homo's...?"
pi_8764791
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 01:12 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Ik ben zelf in Turkije op vakantie geweest en het viel mij inderdaad allemaal 100% mee. Nu is een toeristisch gebied als Marmaris verder niet representatief voor de rest van Turkije maar als ik turkse vrienden moet geloven dan is het in grote steden niet anders.

Ik denk ook dat je daarom in Nederland een grotere "afkeer" tegen marokkanen als tegen turken ziet. Mede omdat "de nederlander" Turkije ziet als een vakantieland als Spanje en Frankrijk. Maargoed, ik dwaal geloof ik alweer af

Als je foto's wilt zien van de Turkse steden (ook in het verre binnenland) raad ik je aan om www.wowturkey.com te bezoeken. Best interessante site waar men foto's van steden in Turkije post om vooroordelen weg te werken van mensen.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 01:26:13 #32
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8764838
quote:
Kewlies, m'n vriendin komt uit Marmaris.

Mijn vriendin heeft trouwens wel een hekel aan Joden, ze zegt dat ze er vervelende ervaringen mee heeft. Zelf vind ik dat ze onzin uitkraamt maar dat vind zij bijvoorbeeld weer als ik mijn mening over moslims geef. Tot ik het over de Arabische variant van de moslims heb want dan is ze het wel weer roerend met me eens.

Wel vreemd dat een hoop links gepeupel altijd maar weer WO2 erbij haalt en de vervolging op de joden wanneer er kritiek op moslims wordt geleverd terwijl een veel gehoorde kritiek op veel moslims juist is dat ze een irrationele haat tegen Joden koesteren, iets wat ze zelf ook nauwelijks verbloemen. Er waren bijvoorbeeld ook speciale moslim-troepen die aan de kant van de Duitsers vochten tijdens de Tweede Wereldoorlog, er zit dus een geschiedenis aan vast die gelinkt kan worden aan de nazi's. Je ziet nu ook weer nazi's uit Rusland en ook malloten als Le Pen de kant van het Midden-Oosten kiezen.

Komt bij dat de haat tegen Joden niet stamt uit de periode dat Israël het levenslicht zag. Mohammed joeg ze al over de kling.

All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
pi_8764855
Dit is bijv. de stad waar mijn ouders vandaan komen. De stad heet Adana en ligt in het oosten.

M'n oom woont op de 5'e verdieping van de eerste flat rechts

pi_8765021
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:56 schreef Farzin het volgende:

[..]

Dan kom jij mooi met een bron waarin staat dat een groot deel van de moslims de joden wil uitroeien. Tot dan blijft het speculeren.

Nee jij moet met een bron komen. Jij beweerd cijfers te weten. Dus moet jij jou bewering kunnen onderbouwen. Ik heb helemaal niets gezegd over een groot deel van de moslims. Dat maak jij ervan, dus leg mij niet woorden in mijn mond die ik niet gebruikt heb. Wees een vent en onderbouw jezelf eerst maar eens.
pi_8765037
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 01:18 schreef Farzin het volgende:

[..]

Dan kunnen we Postbus 51 spotjes op hen afstemmen. "Hoe leuk zijn homo's...?"

Ja of we kijken gewoon eens naar hoe crimineel zijn homo's in vergelijking met andere groepen binnen onze bevolking. Ik vraag me af wat het resultaat zal zijn.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 02:12:40 #36
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8765262
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 01:48 schreef daburnd88 het volgende:
Ja of we kijken gewoon eens naar hoe crimineel zijn homo's in vergelijking met andere groepen binnen onze bevolking. Ik vraag me af wat het resultaat zal zijn.
Dat is helemaal niet relevant of belangrijk
  vrijdag 28 februari 2003 @ 02:14:25 #37
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_8765276
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 02:12 schreef Farzin het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet relevant of belangrijk

Inderdaad, het ging om "haat" jegens andere groepen.

Farzin, check OvjL, anti-Bush topic & Muus topic

pi_8766263
quote:
Farzin, check OvjL, anti-Bush topic & Muus topic
Ow ja, kunnen we lekker gezellig anti Bush zijn en kankeren op de USA....

Zielepoot...
Loop niet te dicht achter elkaar, heren. U kunt wel eens op elkaar botsen.

Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 11:50:39 #39
3542 Gia
User under construction
pi_8769321
Ik haat nazi's en extremistische geloofsgroepen.
Ik heb een hekel aan gelovigen die deze extremistische geloofsgroepen steunen.
pi_8770314
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:27 schreef Re het volgende:

[..]

of zoals Hans Teeuwen ooit zei: Nou die Joden... die konden er ook van van hoor...

maar dat zei-ie niet...
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 28 februari 2003 @ 12:42:50 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8770399
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 12:38 schreef milagro het volgende:

[..]

maar dat zei-ie niet...

t'is dan ook al 8 jaar geleden dat ik die gezien heb, weet jij de volledige quote?
pi_8770530
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:28 schreef delapoko het volgende:
Dat zij ik niet. De Nazi's hadden een afkeer van het Christendom. Ze hadden een geloof ontwikkeld dat gebaseerd was op oude Germaanse mythes. Waaronder dat Ariers ubermenschen waren.
Welnee, het merendeel van de nazis was gewoon christen hoor. De kerk in Duitsland (en ook in Nederland) kwam zelf met het idee om borden aan dorpsgrenzen te plaatsen met teksten als 'De vader van de joden was de duivel' en 'Joden zijn de
moordenaars van christus'.
pi_8770828
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 12:42 schreef Re het volgende:

[..]

t'is dan ook al 8 jaar geleden dat ik die gezien heb, weet jij de volledige quote?

niet exact..ik weet alleen dat hij het allemaal heel erg vond wat er in WOII gebeurd was, met die joden en zo... maar de Duitsers dat waren ook geen lieverdjes, hoor...
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 28 februari 2003 @ 13:06:21 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8770930
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 13:01 schreef milagro het volgende:

[..]

niet exact..ik weet alleen dat hij het allemaal heel erg vond wat er in WOII gebeurd was, met die joden en zo... maar de Duitsers dat waren ook geen lieverdjes, hoor...

je hebt gelijk
quote:
Net als bijvoorbeeld laatst was ik naar de bioscoop geweest en daar had ik een hele mooie film gezien en die heette... dat was ehm... Schindlers List heette die. Ja maar die is mooi hoor! Dat was 'n hele mooie belangrijke film, want kijk de mensen praten altijd wel over de Joden enzo, terwijl eh nou die Duitsers dat waren ook geen lieverdjes hoor.
http://www.zwartekat.nl/teeuwen/tekst2.php
Hans Teeuwen-Hard & Zielig
  vrijdag 28 februari 2003 @ 13:11:01 #45
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_8771005
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 08:07 schreef sumerian het volgende:

[..]

Ow ja, kunnen we lekker gezellig anti Bush zijn en kankeren op de USA....

Je kan je in het vervolg ook alleen bezig houden met dingen die relevant zijn in dit topic. Even voor de goede orde. Ik ben totaal niet anti-Bush, het was eerder even een doorverwijzing dat hij wat meligheid miste in OvjL.
Zo weer genoeg offtopic geweest
  dinsdag 4 maart 2003 @ 22:48:51 #46
45237 Vuur
We are not alone
pi_8871737
Turkije vocht in de 1e wereld oorlog mee aan de zijde van Duitsland. Toen Duitsland verloor, verloor ook Turkije. Toen zijn ze daar onder VN/Volkerenbond-vlag landjes gaan verdelen en daar is ook het Israelische/Palestijnse conflict geboren.
- Relax - It's just a phase - You'll grow out of it -
  donderdag 13 maart 2003 @ 18:14:14 #47
50156 Thorage
Binnenland word Buitenland!
pi_9097205
Ik ben een rechtse-extremist en ik heb opzich NIKS tegen joden..maar wel overduidelijk tegen moslims..

* Thorage is lid van de A.T.E.M.O = Anti - Turkse - En - Marrokaanse - Organisatie.

donderdag 13 maart 2003 @ 18:16:59 #48
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9097267
Moslim is toch een afkorting voor Limbo uit Maastricht ?

Mosa Trajectum Limburg.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  donderdag 13 maart 2003 @ 19:25:49 #49
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_9098903
Volgens eigen leer horen neo-nazi's wel een hekel te hebben aan moslims.

Ze houden immers alleen van hun eigen ras.

In de praktijk hebben we echter al vaak genoeg gezien dat er 'gelegenheids' coalities gesloten worden.

Meest recent, die neo-nazi's die naar iraq zijn afgereisd om met saddam te vechten tegen de amerikanen. Tegen de amerikanen, omdat de US zogenaamd een groot zionistisch bolwerk zou zijn.

donderdag 13 maart 2003 @ 19:30:14 #50
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_9099000
quote:
Dit is wel een enorme groep.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_9099420
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 12:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Welnee, het merendeel van de nazis was gewoon christen hoor.

Helaas maakt dat niet zoveel uit als de leiding virulent tegen het Christendom gekant is, en het hooguit als leuke optie voor propaganda ziet.

Bovendien: waar blijkt uit dat ''het merendeel Christen was?''

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  donderdag 13 maart 2003 @ 19:45:55 #52
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_9099440
quote:

[..]

Laat maar... Verkeerd gelezen

[Dit bericht is gewijzigd door ReSpawn op 13-03-2003 19:55]

Ach...
Your uppance will come!
pi_9099503
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 19:45 schreef ReSpawn het volgende:

[..]

KKK is protestants.

En dat zijn geen christenen ?
  donderdag 13 maart 2003 @ 19:51:27 #54
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_9099584
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:09 schreef Darth-Vader het volgende:
Dat neo-nazi's een grote hekel aan Joden hebt lijkt mij nogal duidelijk, maar hebben zij ook een even grote hekel aan de Moslims? De moslimextremisten doen namelijk niets liever dan Joden slachten... ( ) De Nazi's van vroeger richten zich voornamelijk op de haat tegen alee niet Duisters/Germanen en op Joden in het bijzonder. Maar tegelijkertijd werkte ze wel samen met een aantal Islamitische extremisten.

Maar stel dat er rechts-extremisten rondlopen die geen hekel hebben aan Joden, maar (bijvoorbeeld) wél aan Moslims? Hoe noem je die dan, en waar kun je ze aan herkennen? Bepaalde tekens? Ze kunnen moeilijk met Hakenkruizen rondlopen en die Hitlergroet brengen. Of ben je als rechts-extremist automatisch Joden hater?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd... Ik ken mensen die verdomd rasistische uitspraken kunnen doen, maar tegelijkertijd pro-Israël zijn!

Mja, de meeste anti-semitische moslims zijn hitler-aanhangers hoor.

En andersom gebeurt dat ook. Zie die Zweedse skinheads die samen willen vechten met de Irakezen tegen de Yanks .

Of de SS-divisies die uit Islamieten bestonden.

Toch was het meer De vijand van mijn vijand is mijn vriend- denk ik. Hun jodenhaat geeft hun een gezamelijke vijand...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 13 maart 2003 @ 19:56:28 #55
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_9099725
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 19:48 schreef gelly het volgende:

[..]

En dat zijn geen christenen ?

Heb al ge-edit
Ach...
Your uppance will come!
  donderdag 13 maart 2003 @ 22:44:42 #56
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_9104708
quote:
Toch was het meer De vijand van mijn vijand is mijn vriend- denk ik. Hun jodenhaat geeft hun een gezamelijke vijand...
Heee waar zie je dat wel meer? Zie ondertitel.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_9105098
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 19:51 schreef X-Ray het volgende:

[..]

En andersom gebeurt dat ook. Zie die Zweedse skinheads die samen willen vechten met de Irakezen tegen de Yanks .

Of denk aan de Moslims die voor jouw vrijheid zijn gesneuveld in Zeeland en in de Alpen. Of denk aan hen die gesneuveld zijn in Afrika tegen de Nazi's.
pi_9105424
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 19:51 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Beste Ray,

Veel Moslims zijn ook semiet. De semieten zijn 1 volk. De Arabieren zijn de neven van Israelieten. De Moslim die hun haat jegens Joden niet verbergen, baseren deze haat op de gruwelheden die zich in Israel jegens de Moslims wordt aangedaan. Dat het een ongenuanceerde manier van doen is op een dergelijke generaliserende manier kan ik je nageven. Maar het is alles behalve anti-semitisme... Bovendien een Moslim vanuit zijn religieuze identiteit niet discrimineren, laat staan onderscheid te maken naar ras, een moslim gelooft niet in rassen maar in gemeenschappen...

pi_9105590
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 23:11 schreef BiLaL het volgende:

[..]

Beste Ray,

Veel Moslims zijn ook semiet. De semieten zijn 1 volk. De Arabieren zijn de neven van Israelieten. De Moslim die hun haat jegens Joden niet verbergen, baseren deze haat op de gruwelheden die zich in Israel jegens de Moslims wordt aangedaan. Dat het een ongenuanceerde manier van doen is op een dergelijke generaliserende manier kan ik je nageven. Maar het is alles behalve anti-semitisme... Bovendien een Moslim vanuit zijn religieuze identiteit niet discrimineren, laat staan onderscheid te maken naar ras, een moslim gelooft niet in rassen maar in gemeenschappen...

Als je denkt dat Moslims niet in rassen geloven, moet je eens wat middeleeuwse Moslimgeschriften lezen.
Bovendien is het anderen aankijken op handelingen van hun ''rasgenoten'' wel degelijk racistisch. En daarom is een dergelijke haat ook wel degelijk antisemitisch.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  donderdag 13 maart 2003 @ 23:21:39 #60
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_9105763
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 23:11 schreef BiLaL het volgende:

[..]

Beste Ray,

Toch knap dat die haat al lang bestond voor het moderne Israel bestaat.

En de term Anti-semiet staat tegenwoordig voor anti-joods. Dat er volgens een oude, aftandse rassentheorie de Arabieren ook tot de semieten behoren en daarom geen anti-semiet zou kunnen zijn is hetzelfde als zeggen dat negers niet racistisch kunnen zijn.

.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_9105786
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 19:45 schreef SportsIllustrated het volgende:
Helaas maakt dat niet zoveel uit als de leiding virulent tegen het Christendom gekant is, en het hooguit als leuke optie voor propaganda ziet.
Hitler was niet de Antichrist hoor. En Nazi-Duitsland was er niet op uit het Christendom van de aardbol te vegen. Maar volgens mij hebben we hier wel vaker een discussie over gehad.
quote:
Bovendien: waar blijkt uit dat ''het merendeel Christen was?''
Ten eerste had de leiding een Christelijke achtergrond en verder is Duitsland een behoorlijk Christelijk land. Dat 'Gott mit uns' was niet alleen voor de sier.
pi_9108971
quote:

[..]

Zijn het veel christenen dan in de KKK? Ben zelf ook christen, maar het is mij vreemd dat er christenen KKK ideeen aanhangen Lekker "christelijk"
pi_9110144
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 02:01 schreef miendobbelsteen het volgende:
Zijn het veel christenen dan in de KKK? Ben zelf ook christen, maar het is mij vreemd dat er christenen KKK ideeen aanhangen Lekker "christelijk"
Zover ik weet moet je zelfs Christen zijn wil je lid worden van de KKK. Het liefst nog protestants Christelijk, maar daar doen ze tegenwoordig niet zo verschrikkelijk moeilijk over.
pi_9110274
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 09:07 schreef nikk het volgende:

[..]

Zover ik weet moet je zelfs Christen zijn wil je lid worden van de KKK. Het liefst nog protestants Christelijk, maar daar doen ze tegenwoordig niet zo verschrikkelijk moeilijk over.

Tsja, da's dankzij de verlichting, hè..?
  vrijdag 14 maart 2003 @ 10:00:33 #65
36246 ixion
ir ixion that is
pi_9111067
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 01:00 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Is het nou eens afgelopen met op de persoon spelen in plaats van argumenten te geven?

ik denk dat dit gewoon een algemene frustratie is doordat farzin zo vaak cijfers loopt te spuien die rechtstreeks uit zijn duim komen, dus misschien zou een goede opmerking van een moderator een keer zijn: farzin, geef eens bronnen als je met kwantitatieve data komt.
zucht
pi_9113186
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 09:07 schreef nikk het volgende:

[..]

Nou, dan schaam ik mij voor mijn "geloofsgenoten" Wat walgelijk, zeg
  vrijdag 14 maart 2003 @ 12:19:34 #67
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_9113988
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 18:14 schreef Thorage het volgende:
Ik ben een rechtse-extremist en ik heb opzich NIKS tegen joden..maar wel overduidelijk tegen moslims..

* Thorage is lid van de A.T.E.M.O = Anti - Turkse - En - Marrokaanse - Organisatie.

Ik hoop dat je op het officiële briefpapier van de organisatie "Marokkaanse" wel goed spelt, of is dit juist een ironische verwijzing naar de - ongetwijfeld onterechte - vooroordelen die er tegenover rechtse extremisten bestaan?
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  vrijdag 14 maart 2003 @ 13:32:09 #68
1169 BigDick
size DOES matter
pi_9115824
De joden in het westen van vroeger zijn de allochtonen van nu.

Let me explain:

Joden, verjaagd uit hun oorspronkelijke leefgebied, verspreiden zich over heel europa. Door hun afwijkende geloof en moraal (zo mochten joden wél geld uitlenen) en het behoud van hun eigen cultuur, werden ze een handige zondebok voor alles wat mis ging in Europa. Zo zijn er heel wat joden vermoord omdat zij de pest zouden verspreiden.
Nationaalsocialisten hebben dankbaar van deze eeuwenoude zondeboktraditie gebruik gemaakt. Bij de onderknuppels is het idee ontstaan dat het écht aan de joden lag, en tot op de dag van vandaag bestaan er onder neonazi's anti-joodse sentimenten. Dat skinheads gaan meevechten met saddam omdat ook hij tegen israel is is hier een mooi voorbeeld van. Anti-Jood is dan Pro Moslim.

Tegelijkertijd worden de problemen van nu in europa op een andere zondebokken geprojecteerd. Niet meer Homo's zigeuners en joden, maar niet-blanke buitenlanders, vaak afkomstig uit moslimlanden.
Hiermee heeft een verschuiving plaatsgevonden van anti-joods naar anti-gekleurd.

De extreem rechtse beweging zit wat dat betreft in een identiteitscrisis:
Anti-israel Pro Irak Anti Bush,
of Anti-gekleurd - Anti moslim - Pro Bush?

rechtsextremistische allochtonen zijn vaak weer anti koerd en anti homo. Als er maar iemand de minderwaardige is....

de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
  vrijdag 14 maart 2003 @ 14:38:37 #69
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_9117613
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 13:32 schreef BigDick het volgende:
De joden in het westen van vroeger zijn de allochtonen van nu.

hoop vals sentiment geblaat

Blaat, de Joden hadden geen eigen land en werden al millenia opgejaagd en vervolgd. In tegenstelling tot de moslims die tientallen eigen landen hebben, inclusief grote en machtige en ze komen GEHEEL vrijwillig deze kant op.

Verder hebben de Moslims voornamelijk een hekel aan joden, dus je zou ze beter met de andere partij uit WOII kunnen vergelijken.

Vooral bij leuke jongens als Hezbollah-vriend Jahjah en zijn AEL, die in Belgie al anti-joodse rellen op hun naam hebben staan, en ach, op de dam waren de Swastikas en 'Hitler je bent er een paar vergeten' leuzen en spandoeken niet vd lucht... en wie droegen die spandoeken? Juist.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_9118993
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 02:01 schreef miendobbelsteen het volgende:

[..]

Dat zijn de bekende White Anglo-Saxon Protestants (al mag je tegenwoordig, zoals al opgemerkt, waarschijnlijk ook Katholiek zijn) die denken dat verlossing voorbehouden is aan blanken die het Engels machtig zijn.
Al willen ze ook nog wel eens met de Nation of Islam samenwerken om de ''zionisten'' een hak te zetten.
pi_9119265
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 23:22 schreef nikk het volgende:

[..]

Hitler was niet de Antichrist hoor. En Nazi-Duitsland was er niet op uit het Christendom van de aardbol te vegen. Maar volgens mij hebben we hier wel vaker een discussie over gehad.
[..]

Ten eerste had de leiding een Christelijke achtergrond en verder is Duitsland een behoorlijk Christelijk land. Dat 'Gott mit uns' was niet alleen voor de sier.

Maar een ''Christelijke achtergrond'' zegt nog niets. Nietzsche had een Christelijke achtergrond.

''Gott mit uns'' was een strijdkreet van het Duitse leger uit de Eerste Wereldoorlog, waarvan de nederlaag nu getransformeerd moest worden.

En ik heb nog altijd niets gezien waaruit blijkt dat de Nazi's niet van zins waren het Christendom van de aardbol te vegen. Integendeel.

vrijdag 14 maart 2003 @ 15:54:41 #72
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_9119545
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:09 schreef Darth-Vader het volgende:
Maar stel dat er rechts-extremisten rondlopen die geen hekel hebben aan Joden, maar (bijvoorbeeld) wél aan Moslims? Hoe noem je die dan, en waar kun je ze aan herkennen? Bepaalde tekens? Ze kunnen moeilijk met Hakenkruizen rondlopen en die Hitlergroet brengen. Of ben je als rechts-extremist automatisch Joden hater? .....
Probleemstelling is totaal verkeerd. Moet zijn: "hoe herken je links-extremisten, die in tegenstelling tot rechts-extremisten wel aanslagen plegen (RaRa, eurodusnie, aanlag tegen HansJanmaat, Volkert v/d G, etc.)?" Ik zou bij god nietweten welke aanslagen rechts-extremisten in het land hebben gepleegd.
  vrijdag 14 maart 2003 @ 15:56:35 #73
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9119586
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 15:54 schreef Ippon het volgende:

[..]

Probleemstelling is totaal verkeerd. Moet zijn: "hoe herken je links-extremisten, die in tegenstelling tot rechts-extremisten wel aanslagen plegen (RaRa, eurodusnie, aanlag tegen HansJanmaat, Volkert v/d G, etc.)?" Ik zou bij god nietweten welke aanslagen rechts-extremisten in het land hebben gepleegd.

Ja, dit zal een discussie wel verder brengen. Je bent de eerste die dit aanhaalt.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_9119727
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 15:44 schreef SportsIllustrated het volgende:
Maar een ''Christelijke achtergrond'' zegt nog niets. Nietzsche had een Christelijke achtergrond.
Het verschil is dat Nietzsche daadwerkelijk liet blijken dat hij tegen het Christendom was. Van iemand met een Christelijk achtergrond, en naar de kerk gaat, toespraken houd waarin het Christelijke geloof terugkomt, en zelfs ook boeken schrijft waarin het geloof terugkomt, mag je toch aannemen dat de persoon (of personen) in kwestie Christelijk zijn (of zich zo noemen).
quote:
''Gott mit uns'' was een strijdkreet van het Duitse leger uit de Eerste Wereldoorlog, waarvan de nederlaag nu getransformeerd moest worden.
De schandvlek moest weg, maar wel erg frappant dat wanneer je zo falikant tegen het Christendom bent dat je dan deze (toch wel sterke) symboliek in ere houd.
quote:
En ik heb nog altijd niets gezien waaruit blijkt dat de Nazi's niet van zins waren het Christendom van de aardbol te vegen. Integendeel.
't Is wel een erg sterk verhaal moet ik zeggen. Het is ook wel erg makkelijk nu 50 jaar na dato Hitler gebrandmerkt is als de Antichrist.
  vrijdag 14 maart 2003 @ 16:12:37 #75
3542 Gia
User under construction
pi_9120023
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 15:44 schreef SportsIllustrated het volgende:

Volgens mij wil dat 'Gott mit uns' ongeveer net zoveel zeggen als het 'in naam van Allah'.
pi_9120717
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 16:01 schreef nikk het volgende:

[..]

Het verschil is dat Nietzsche daadwerkelijk liet blijken dat hij tegen het Christendom was. Van iemand met een Christelijk achtergrond, en naar de kerk gaat, toespraken houd waarin het Christelijke geloof terugkomt, en zelfs ook boeken schrijft waarin het geloof terugkomt, mag je toch aannemen dat de persoon (of personen) in kwestie Christelijk zijn (of zich zo noemen).
[..]

De schandvlek moest weg, maar wel erg frappant dat wanneer je zo falikant tegen het Christendom bent dat je dan deze (toch wel sterke) symboliek in ere houd.
[..]

't Is wel een erg sterk verhaal moet ik zeggen. Het is ook wel erg makkelijk nu 50 jaar na dato Hitler gebrandmerkt is als de Antichrist.

Ach, Stalin gebruikte de Russisch-Orthodoxe Kerk ook . Hij moest wel. Saddam hangt ook de vrome Moslim uit.
Bovendien was de Werhmacht natuurlijk geen elite-korps. Dat was de SS, geregeerd door Himmler die zo'n hekel aan het Christendom had dat hij zelfs de spelling van het woord Gott veranderde, wél. En die hadden prompt een ander logo.

Bovendien zijn de Nazi's al in de jaren dertig als anti-christelijk gebrandmerkt. Hetgeen ook niet zo gek was, ze wilden immers de Bijbel verbieden, de kruisen verwijderen, en de ''uitheemse Christelijke geloven'' uitroeien.

En die toespraken? Hitler kon, als het nodig was, zelfs verkondigen dat hij in vrede wilde leven met Frankrijk (volgens Mein Kampf de doodsvijand), en ontwapening een nobel streven vond.

Ging Hitler echt naar de kerk?

Ik weet niet hoe authentiek zijn ''privé-gesprekken'' zijn (daar is enige controverse over), maar die zijn ook niet bepaald pro-Christelijk.

pi_9120947
Bovendien had Nietzsche niet bepaald iets te verliezen, en Hitler wel.
pi_9121508
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 16:44 schreef SportsIllustrated het volgende:
Bovendien had Nietzsche niet bepaald iets te verliezen, en Hitler wel.
Toen hij begon echter niet. Sterker nog, als er iemand de rebel uithing was Hitler het wel.
pi_9122316
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 00:52 schreef delapoko het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat niet alle moslims joden haten.
De landen die hen haten zijn grotendeels de aangrenzende Arabische landen die hun grond zijn kwijtgeraakt aan Israel. En je hebt net als de christendom ook verschillende stromingen.

De Turken bijv. hebben liever Joden dan Arabieren. Daarom komen er tienduizenden joodse toeristen naar Turkije en heeft de Turkse en Israelische regering diverse samenwerkingsverbanden, waaronder militair. Ik ben van Turkse afkomst en heb veel Joodse vrienden.

De arabische moslims vormen rond de 15% van alle moslims! Dus daar gaat je theorie. Jij bent echt een slijmturk. je komt heus niet in de EU door te slijmen!
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
pi_9122324
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 16:34 schreef SportsIllustrated het volgende:
Ach, Stalin gebruikte de Russisch-Orthodoxe Kerk ook . Hij moest wel. Saddam hangt ook de vrome Moslim uit.
Bovendien was de Werhmacht natuurlijk geen elite-korps. Dat was de SS, geregeerd door Himmler die zo'n hekel aan het Christendom had dat hij zelfs de spelling van het woord Gott veranderde, wél. En die hadden prompt een ander logo.
Dat van de naamsverandering wist ik niet. Heb je daar misschien ook een link van? Verder had Himmler een hekel aan elke religie.
quote:
Bovendien zijn de Nazi's al in de jaren dertig als anti-christelijk gebrandmerkt.
Omdat ze de macht van de kerk wilde indammen. Hitler wilde de kerk hervormen. Dan staat de kerk op haar achterste poten inderdaad. Dat vele kerken later vrolijk meededen en zelfs op eigen initiatief (!) borden plaatsten aan de rand van dorpen en gemeenten als: 'De vader van de joden was de duivel'. Zelfs de paus vond het nodig om alleen tot het Christendom bekeerde Joden schuilplaats te bieden.
quote:
Hetgeen ook niet zo gek was, ze wilden immers de Bijbel verbieden, de kruisen verwijderen, en de ''uitheemse Christelijke geloven'' uitroeien.
De Bijbel wilden ze niet verbieden. Dat verhaal is achteraf nogal overdreven om maar eens aan te tonen dat Hitler de Antichrist was. Er gingen geluiden op om het OT uit de Bijbel te halen. Kansloze onderneming natuurlijk, is ook niet doorgevoerd.

Het kruis werd gezien als een symbool van zwakte, dat pastte niet in het beeld van de ubermensch en dat van een sterke wereldmacht. Dat viel ook binnen zijn interpretatie van het Christendom (uit een van zijn speeches waar het geloof in voorkomt):

"My feelings as a Christian points me to my Lord and Savior as a fighter. It points me to the man who once in loneliness, surrounded by a few followers, recognized these Jews for what they were and summoned men to fight against them and who, God's truth! was greatest not as a sufferer but as a fighter."

quote:
En die toespraken? Hitler kon, als het nodig was, zelfs verkondigen dat hij in vrede wilde leven met Frankrijk (volgens Mein Kampf de doodsvijand), en ontwapening een nobel streven vond.
Tja, dat noemen ze tegenwoordig politiek. Iedereen is je vriend zolang je ze nodig hebt.
quote:
Ging Hitler echt naar de kerk?
Hitler zelf niet. Maar een groot deel van de anderen wel.
quote:
Ik weet niet hoe authentiek zijn ''privé-gesprekken'' zijn (daar is enige controverse over), maar die zijn ook niet bepaald pro-Christelijk.
Het befaamde boek 'Hitler's Table Talk' is een boek waar uitspraken in voorkomen die uit hun context zijn getrokken. Daarnaast worden uitspraken aan Hitler teobedicht terwijl die van anderen komen.
  vrijdag 14 maart 2003 @ 17:49:26 #81
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9122360
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 17:46 schreef onschuldig het volgende:

De arabische moslims vormen rond de 15% van alle moslims!

Toch knap dat ze het imago van de andere moslims zo kunnen verzieken
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_9132028
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 17:49 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Toch knap dat ze het imago van de andere moslims zo kunnen verzieken

Niet knap, maar jammer. Net als dat bepaalde joden (sharon en zijn nazi-leger) het imago van alle joden verpesten!
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 01:35:51 #83
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9132069
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 01:32 schreef onschuldig het volgende:
(sharon en zijn nazi-leger)
Nazileger gaat toch echt wat te ver. Israël heeft echt geen concentratie- en vernietigingskampen opgesteld om Palestijnen om te brengen. Het maakt het land weinig uit hoeveel onschuldigen er aan Palestijnse kant vallen, dat wel.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 10:14:03 #84
36246 ixion
ir ixion that is
pi_9134068
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 01:32 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Niet knap, maar jammer. Net als dat bepaalde joden (sharon en zijn nazi-leger) het imago van alle joden verpesten!

voor iemand die erg weinig bijdraagt aan de discussie heb je wel erg grote praatjes vriend,

en mooie usericon, alleen niet echt realistisch, als dat kind nu een granaat of AK vast had, kwam het al meer in de buurt

maar laat ik je geruststellen, als sharon een nazi-leger had, dan was er nu geen palestijn meer in leven geweest.... dus dat val allemaal nog best wel mee...

zucht
pi_9136509
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 17:46 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat van de naamsverandering wist ik niet. Heb je daar misschien ook een link van? Verder had Himmler een hekel aan elke religie.
[..]

Omdat ze de macht van de kerk wilde indammen. Hitler wilde de kerk hervormen. Dan staat de kerk op haar achterste poten inderdaad. Dat vele kerken later vrolijk meededen en zelfs op eigen initiatief (!) borden plaatsten aan de rand van dorpen en gemeenten als: 'De vader van de joden was de duivel'. Zelfs de paus vond het nodig om alleen tot het Christendom bekeerde Joden schuilplaats te bieden.
[..]

De Bijbel wilden ze niet verbieden. Dat verhaal is achteraf nogal overdreven om maar eens aan te tonen dat Hitler de Antichrist was. Er gingen geluiden op om het OT uit de Bijbel te halen. Kansloze onderneming natuurlijk, is ook niet doorgevoerd.

Het kruis werd gezien als een symbool van zwakte, dat pastte niet in het beeld van de ubermensch en dat van een sterke wereldmacht. Dat viel ook binnen zijn interpretatie van het Christendom (uit een van zijn speeches waar het geloof in voorkomt):

"My feelings as a Christian points me to my Lord and Savior as a fighter. It points me to the man who once in loneliness, surrounded by a few followers, recognized these Jews for what they were and summoned men to fight against them and who, God's truth! was greatest not as a sufferer but as a fighter."
[..]

Ze wilden de Bijbel wel degelijk verbieden.

15. De Nationale Kerk is vastbesloten onherroepelijk een einde te maken aan de uitheemse, christelijke buitenlandse geloven die in Duitsland zijn geimporteerd in het fatale jaar 800.
13. De Nationale Kerk eist de onmiddellijke stopzetting van de uitgave en verspreiding van de Bijbel in Duitsland.
18. De Nationale Kerk zal van zijn altaren alle kruisbeelden, bijbels en afbeeldingen van heiligen verwijderen.
19. Op de altaren mag niets anders aanwezig zijn dan Mein Kampf.

Dit zijn niet zomaar hervormingen, maar pogingen tot vernietiging.
Dergelijke maatregelen zijn heel wat veelzeggender dan een toespraak, afgestoken voor hij aan de macht kwam, of nog maar enkele jaren aan de macht was.
Zeker als je bedenkt dat hij geheel kon afzien van fulmineren tegen Joden, als dat hem zo uitkwam.

pi_9136879
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 13:45 schreef SportsIllustrated het volgende:
Ze wilden de Bijbel wel degelijk verbieden.

15. De Nationale Kerk is vastbesloten onherroepelijk een einde te maken aan de uitheemse, christelijke buitenlandse geloven die in Duitsland zijn geimporteerd in het fatale jaar 800.
13. De Nationale Kerk eist de onmiddellijke stopzetting van de uitgave en verspreiding van de Bijbel in Duitsland.
18. De Nationale Kerk zal van zijn altaren alle kruisbeelden, bijbels en afbeeldingen van heiligen verwijderen.
19. Op de altaren mag niets anders aanwezig zijn dan Mein Kampf.

Dit zijn niet zomaar hervormingen, maar pogingen tot vernietiging.
Dergelijke maatregelen zijn heel wat veelzeggender dan een toespraak, afgestoken voor hij aan de macht kwam, of nog maar enkele jaren aan de macht was.
Zeker als je bedenkt dat hij geheel kon afzien van fulmineren tegen Joden, als dat hem zo uitkwam.

(waar zijn deze regels ook al weer te vinden?)

Dit is geen poging tot vernietiging van het Christendom maar een hervorming daarvan. Net zoals de protestanten zich ontdeden van Maria en beelden, probeerde Hitler zijn visie door te voeren. Waarom probeerde hij anders de Duitse protestante kerken te verenigen? En lagen er bouwplannen klaar voor nieuwe kerken in Berlijn?

Letterlijke citaat van Hitler:

quote:
Socialism is a question of attitude toward life, of the ethical outlook on life of all who live together in a common ethnic or national space. Socialism is a Weltanschauung!

But in actual fact there is nothing new about this Weltanschauung. Whenever I read the New Testament Gospels and the revelations of various of the prophets and imagine myself back in the era of the Roman and late Hellenistic, as well as the Oriental world, I am astonished at all that has been made of the teachings of these divinely inspired men, especially Jesus Christ, which are so clear and unique, heightened to religiosity. They were the ones who created this new worldview which we now call socialism, they established it, they taught it and they lived it! But the communities that called themselves Christian churches did not understand it! Or if they did, they denied Christ and betrayed him! For they transformed the holy idea of Christian socialism into its opposite! They killed it, just as, at the time, the Jews nailed Jesus to the cross; they buried it, just as the body of Christ was buried. But they allowed Christ to be resurrected, instigating the belief that his teachings too, were reborn!

It is in this that the monstrous crime of these enemies of Christian socialism lies! What the basest hypocrisy they carry before them the cross-- the instrument of that murder which, in their thoughts, they commit over and over-- as a new divine sign of Christian awareness, and allow mankind to kneel to it. They even pretend to be preaching the teachings of Christ. But their lives and deeds are a constant blow against these teachings and their Creator and a defamation of God!

We are the first to exhume these teachings! Through us alone, and not until now, do these teachings celebrate their resurrection! Mary and Magdalene stood at the empty tomb. For they were seeking the dead man! But we intend to raise the treasures of the living Christ!

Herein lies the essential element of our mission: we must bring back to the German Volk the recognition of those teachings! For what did the falsification of the original concept of Christian love, of the community of fate before God and of socialism lead to? By their fruits ye shall know them! The suppression of freedom of opinion, the persecution of the true Christians, the vile mass murders of the Inquisition and the burning of witches, the armed campaigns against the people of free and true Christian faith, the destruction of towns and villages, the hauling away of their cattle and their goods, the destruction of their flourishing economies, and the condemnation of their leaders before tribunals, which, in their unrelenting hypocrisy, can only be described as balaphemous. That is the true face of those sanctimonious churches that have placed themselves between God and man, motivated by selfishness, personal greed for recognition and gain, and the ambition to maintain their high-handed willfulness against Christ's deep understanding of the necessity of a socialist community of men and nations. We must turn all the sentiments of the Volk, all its thinking, acting, even its beliefs, away from the anti-Christian, smug individualism of the past, from the egotism and stupid Phariseeism of personal arrogance, and we must educate the youth in particular in the spirit of those of Christ's words that we must interpret anew: love one another; be considerate of your fellow man; remember that each one of you is not alone a creature of God, but that you are all brothers! This youth will, wit loathing and contempt, abandon those hypocrites who have Christ on their lips but the devil in their hearts, who give alms in order to remain undisturbed as they themselves throw their money around, who invoke the Fatherland as they fill their own purses by the toil of others, who preach peace and incite to war....

Niet een erg orthodox Christelijk standpunt, maar het is een Christelijke visie naar het idee van Hitler. Sterker nog, hij wilde de Bijbel herschrijven. Kladjes, memo's, etc, zijn te vinden in dit boek:

[urlhttp://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0060128321/freethinkers/103-9046719-9972631[/url]

pi_9137371
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 14:11 schreef nikk het volgende:

[..]

(waar zijn deze regels ook al weer te vinden?)

Dit is geen poging tot vernietiging van het Christendom maar een hervorming daarvan. Net zoals de protestanten zich ontdeden van Maria en beelden, probeerde Hitler zijn visie door te voeren. Waarom probeerde hij anders de Duitse protestante kerken te verenigen? En lagen er bouwplannen klaar voor nieuwe kerken in Berlijn?

Die regels zijn afkomstig uit De 31 punten voor de Nationale Rijkskerk, opgesteld door Rosenberg, de partij-filosoof.

Hij probeerde die kerken te verenigen, omdat hij geen tweespalt in zijn achterban kon gedogen. Daarom had hij zich ook nooit openlijk Katholiek of Protestant genoemd.

En het spijt me toch echt, maar een poging om ''een eind te maken aan de uitheemse, buitenlandse Christelijke geloven'' is geen poging to hervorming. Dan kun je ook wel beweren dat Hitler de Russen wilde reformeren.

pi_9137893
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 17:46 schreef onschuldig het volgende:

[..]

De arabische moslims vormen rond de 15% van alle moslims! Dus daar gaat je theorie. Jij bent echt een slijmturk. je komt heus niet in de EU door te slijmen!

Hij zei '''voornamelijk Arabische moslims'', genie.

Slijmturk - wat klinkt dat verheven.

En so much things to say is geen Engels.

pi_9138401
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 14:46 schreef SportsIllustrated het volgende:
Die regels zijn afkomstig uit De 31 punten voor de Nationale Rijkskerk, opgesteld door Rosenberg, de partij-filosoof.

Hij probeerde die kerken te verenigen, omdat hij geen tweespalt in zijn achterban kon gedogen. Daarom had hij zich ook nooit openlijk Katholiek of Protestant genoemd.

En het spijt me toch echt, maar een poging om ''een eind te maken aan de uitheemse, buitenlandse Christelijke geloven'' is geen poging to hervorming. Dan kun je ook wel beweren dat Hitler de Russen wilde reformeren.

Nogmaals, Hitler had zijn eigen visie over het Christendom. Zo ook Rosenberg:
quote:
Rosenberg charged that the true picture of Jesus had been distorted by fanatics like Matthew, by materialistic rabbis like Paul, by African jurists like Tertullian, and the mongrel half-breeds like St. Augustine. The real Christ, wrote Rosenberg, was an Amorite Nordic, aggressive, courageous, "a man of true Nordic character," a revolutionary who opposed the Jewish and Roman systems with sword in hand, bringing not peace but war (see Matthew 10:34-37).
Daarnaast was Hitler geen fan van de filosofie van Rosenberg. Dat is onder meer te vinden in deze boeken:

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0404169538/freethinkers/103-9046719-9972631
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0800608364/freethinkers/103-9046719-9972631

[Dit bericht is gewijzigd door nikk op 15-03-2003 16:02]

pi_9139060
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:56 schreef nikk het volgende:

[..]

Nogmaals, Hitler had zijn eigen visie over het Christendom. Zo ook Rosenberg:
[..]

Daarnaast was Hitler geen fan van de filosofie van Rosenberg. Dat is onder meer te vinden in deze boeken:

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0404169538/freethinkers/103-9046719-9972631
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0800608364/freethinkers/103-9046719-9972631

Nee, hij was er inderdaad geen fan van. Maar blijkbaar gaf hij niet zoveel om de waarheid, als hij allerlei lieden waarmee hij het niet eens was tot voorlichters van het volk en zijn elitetroepen bevorderde.
Of wilde hij die later weer uit de weg ruimen?
pi_9139666
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 16:30 schreef SportsIllustrated het volgende:
Nee, hij was er inderdaad geen fan van. Maar blijkbaar gaf hij niet zoveel om de waarheid, als hij allerlei lieden waarmee hij het niet eens was tot voorlichters van het volk en zijn elitetroepen bevorderde.
Of wilde hij die later weer uit de weg ruimen?
Het stichten van het ware Christendom had nou niet direct prioriteit in Nazi-Duitsland. Daarnaast werd je als politiek figuur alleen uit de weg geruimd als je tegenwerkte. Zolang figuren als Bormann en Rosenberg hun werk goed uitvoerde was er niets aan de hand.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 01:09:42 #92
44558 moravia
ladisperazione,bisogna viverla
pi_9195558
ik heb nooit begrepen wat mensen tegen joden hebben. ik begrijp wel wat mensen tegen moslims hebben. ik vind veel moslims (niet allen) eng, bedreigend. ook voor 11 september al. geen respect voor vrouwen, homo's, joden, voor iedereen die zich niet aan allah wenst te onderwerpen. natuurlijk hebben bijv. christenen ook veel aangericht, maar dit is al heel wat eeuwtjes geleden. veel moslims lopen gewoon een aantal eeuwen achter, en het is niet slim geweest dat we er zoveel hebben binnengehaald in het westen. dat kan gewoon niet goed gaan. noem me maar dom of kortzichtig, dit is hoe ik erover denk.
moravia
  dinsdag 18 maart 2003 @ 10:20:47 #93
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_9198961
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 01:09 schreef moravia het volgende:
ik heb nooit begrepen wat mensen tegen joden hebben. ik begrijp wel wat mensen tegen moslims hebben. ik vind veel moslims (niet allen) eng, bedreigend. ook voor 11 september al. geen respect voor vrouwen, homo's, joden, voor iedereen die zich niet aan allah wenst te onderwerpen. natuurlijk hebben bijv. christenen ook veel aangericht, maar dit is al heel wat eeuwtjes geleden. veel moslims lopen gewoon een aantal eeuwen achter, en het is niet slim geweest dat we er zoveel hebben binnengehaald in het westen. dat kan gewoon niet goed gaan. noem me maar dom of kortzichtig, dit is hoe ik erover denk.
Ik weet wel wat mensen tegen Joden hebben. Joden hebben iets unieks dat bijna geen enkele andere groep heeft. Ze zijn namelijk niet zelfzuchtig maar helpen leden uit de groep altijd op alle mogelijke manieren. Daardoor zijn Joden ook zo succesvol in bijvoorbeeld het bedrijfsleven. De een profiteert mee van het succes van de ander, wordt daardoor ook succesvol en kan vervolgens weer anderen mee laten profiteren. Er is geen andere etnische groep met zoveel solidariteit en samenwerkingsgezindheid als de Joden. Hun werklust en succes roept afgunstige reacties op. Ik denk dat dat van origine de basis van het hele antisemitisme is.
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  dinsdag 18 maart 2003 @ 16:57:37 #94
44550 toxi
Hooray for the South
pi_9209296
-edit-

bagger

-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 18-03-2003 18:01]

[b]Hoe zal Nederland er over honderd jaar uitzien? Een bont geheel van etnische groepen die door elkaar heen wonen, allerhartelijkste betrekkingen onderhouden en zich verrijken met elkaars cultuur? Vergeet het maar. [/b]
pi_9209320
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 01:07 schreef Markster het volgende:
Tsja, ik heb zowiezo hekel aan geloof, je ziet wat er van komt.
wat een napraterij weer. Er zijn miljoenen mensen die geloven en die geen oorlog voeren
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_9209428
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 01:09 schreef moravia het volgende:
Ik ben het in grote lijnen met je eens, al moet ik wel erkennen ook een aantal vriendelijke, voor 99% aangepaste moslims te kennen. Met die laatste heb ik vrij weinig moeite, met de eerste (grote) groep niet!
pi_9209582
Om even terug te gaan naar de basis van dit topic;

Bestaat er nu wel of geen specifieke anti-Islam organisatie/stroming binnen het rechts-extremisme?

En de "A.T.E.M.O = Anti - Turkse - En - Marokkaanse - Organisatie", is dat een flauw grapje? Ik heb er namelijk nog nóóit van gehoord, en kan er ook niet 1,2,3 iets over vinden!

dinsdag 18 maart 2003 @ 17:09:33 #98
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_9209613
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 16:57 schreef toxi het volgende:
-knip-
Volgens mij kun je voor dit soort uitspraken aangeklaagd worden.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 18-03-2003 18:02]

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  dinsdag 18 maart 2003 @ 17:37:44 #99
44550 toxi
Hooray for the South
pi_9210244
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 17:09 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Volgens mij kun je voor dit soort uitspraken aangeklaagd worden.

Nee niet.

[b]Hoe zal Nederland er over honderd jaar uitzien? Een bont geheel van etnische groepen die door elkaar heen wonen, allerhartelijkste betrekkingen onderhouden en zich verrijken met elkaars cultuur? Vergeet het maar. [/b]
  dinsdag 18 maart 2003 @ 17:46:48 #100
44924 GunsBlazing
Freedom Fighter
pi_9210457
Een vriend van me vertelde laatsts dat in z'n videotheek veel Marokkanen films over joden en de holocaust huren zoals Shindler's List, The Pianist en The Believer. Ik vraag me dan altijd af of ze dat doen om wijzer te worden of om zich bij af te rukken.
Bush is dus een universalist die een machtsbalans wil scheppen die in het voordeel van de vrijheid is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')