abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 oktober 2026 @ 13:19:54 #1
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_221944254
quote:
AI wordt het machtigste geopolitieke wapen van de eeuw | Boekestijn & De Wijk
Bekijk deze YouTube-video
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_221944718
Oke
*gaat door met zijn dag*
pi_221944735
Weet je niet. Misschien gaan de uitkeringsontvangers de boel wel overnemen
pi_221944779
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2026 14:26 schreef Uitkeringsontvanger het volgende:
Na al die AI ontslagen zijn jullie wel met veel, zou best eens kunnen lukken
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_221944944
AI laat banen verdwijnen, maar zorgt ook voor banen. We gaan alles sneller en efficiënter doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221944969
*SI
pi_221945011
Verf de haren van een dom blondje bruin, en je hebt ook kunstmatige intelligentie :P
pi_221945020
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2026 15:03 schreef Lyrebird het volgende:
AI laat banen verdwijnen, maar zorgt ook voor banen. We gaan alles sneller en efficiënter doen.
Komen er ook evenveel banen weer bij?
En wie profiteert van deze efficiëntie?
pi_221945703
Och, ik ben onderhand wel AI-moe. ja het is belangrijk. Ja het is zaak dat Europa mee blijft doen. Maar 'machtigste wapen'. In vergelijking tot wat dan?
pi_221945911
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2026 15:15 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Komen er ook evenveel banen weer bij?
En wie profiteert van deze efficiëntie?
Netto groei. En dat betekent echte economische groei. Qua onderzoek en ontwikkeling zal alles zo veel sneller gaan en met meer impact.

We gaan daar allemaal van profiteren. Binnen dertig-veertig jaar kunnen we eeuwig leven. En het zou me niets verbazen als dat binnen twintig jaar al kan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221946053
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2026 16:33 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Netto groei. En dat betekent echte economische groei. Qua onderzoek en ontwikkeling zal alles zo veel sneller gaan en met meer impact.

We gaan daar allemaal van profiteren. Binnen dertig-veertig jaar kunnen we eeuwig leven. En het zou me niets verbazen als dat binnen twintig jaar al kan.
Tenzij AI de kosmos kan doorgronden, zie ik dit niet zo snel gebeuren.
pi_221946135
quote:

[..]

Ik denk niet dat het goed is voor de wereld als niemand meer doodgaat, we zijn nu al met teveel :')
Verder geloof ik niet zo in het mooi verdelen van de rijkdom die dit geeft, dat we straks een soort van Star Trek paradijs hebben waarin iedereen gewoon alle basisbehoeften krijgt zonder ervoor te hoeven werken. Het wordt denk ik eerder iets als Cyberpunk 2077 waarbij iedereen afhankelijk is van die paar grote bedrijven.

Hoe gaan we dit trouwens doen met belastingen, de belastingen die de overheid ontvangt van werkenden zal verdwijnen, want niemand werkt meer. Alles zal hervormd moeten worden, en ik denk dat daar vanuit teveel hoeken teveel weerstand voor gaat zijn, vooral vanuit het grootkapitaal dat er helemaal niet op zit te wachten dat mensen niet meer afhankelijk van ze zijn voor hun voortbestaan.
pi_221946143
quote:

[..]
Waar moet die groei dan komen, als je met minder mensen productie, planning, administratie etc kunt doen.
Als je alle essentieele zaken snel en efficient kan doen, dan moet je nieuwe sectoren verzinnen.

quote:
Er zal dan geen werk en inkomen zijn voor de ontslagen werknemers en dan komen er ook nog eens bejaarden bij die dan een eeuwig pensioen moeten hebben. Wie gaat dat betalen?
En als je ze allemaal een basisinkomen geeft, dan heb je de besparingen van de AI weer teniet gedaan :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_221946181
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2026 16:50 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Waar moet die groei dan komen, als je met minder mensen productie, planning, administratie etc kunt doen.
Als je alle essentieele zaken snel en efficient kan doen, dan moet je nieuwe sectoren verzinnen.
De vraag naar zorg is oneindig. Daar kun je dus flink in groeien (totdat je in gezonde staat het eeuwige leven hebt). Ook in goed onderwijs is de vraag oneindig. Kijk maar naar die gekke Fransen.

En daarnaast komen er nieuwe markten, voor dingen waarvan we nu nog niet weten dat we ze graag hebben. In de jaren 80 hadden we niet kunnen vermoeden dat we aan een smartphone gekluisterd zouden zitten. Ja, daar zitten ook nadelen aan. Maar nogmaals, daar hebben we innovatie voor.

Ik zie ons werk de komende tien jaar alleen maar toenemen, en dat betekent ook meer werk voor toeleveranciers.
  zaterdag 10 oktober 2026 @ 20:45:29 #15
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_221948095
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2026 14:26 schreef Uitkeringsontvanger het volgende:
In Europa, Ja. In de rest van de wereld is AI voor de huidige supermachten waarschijnlijk wel kritiek.
The more debt, the better
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')