abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221920671
Heb een Remeha Tzera Ace die ik nu ongeveer 1x per week moet bijvullen. Ik dacht eerst fuck ik heb een lek maar nu hoorde ik hem in de afvoer spuiten. De druk gaat dan van 1.6 naar 0.7 ongeveer of zo. Dit gebeurt 1x per week.

Op internet lees ik expansievat kapot maar weet niet hoe of waarom dit dan zo gebeurt. Had 1x expansievat kapot in mijn oude huis en dat ding knapte echt en het spoot eruit. Gaat dat hier ook gebeuren? Moet ik er wat aan doen?
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
pi_221920679
Nou, ik denk wel dat ik een monteur er bij zou halen ja.
-nee-
pi_221920685
Je zusje...nahhhh te makkelijk.

Monteur erbij idd.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221920715
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 08:58 schreef Marsenal het volgende:
Nou, ik denk wel dat ik een monteur er bij zou halen ja.
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:00 schreef Regilio_ het volgende:
Je zusje...nahhhh te makkelijk.

Monteur erbij idd.
Maar ik had laatst ook al reparatie en ben skir.

Het is op zich niet super veel moeite om gewoon 1x per week dat ding bij te vullen. Maar wil niet dat ik een keer thuis kom en m'n hele huis nat is.
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
pi_221920729
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:06 schreef incel het volgende:

[..]
[..]

Het is op zich niet super veel moeite om gewoon 1x per week dat ding bij te vullen. Maar wil niet dat ik een keer thuis kom en m'n hele huis nat is.
Nou ik zou wel nerveus worden van al dat verdwijnend water. Heb er te weinig verstand van, dus zou geen idee hebben waar het blijft.
-nee-
pi_221920778
Ik had hetzelfde, bij mijn remeha tower ding. Doordat het vat kapot was (ofja de regeleenheid) spoot hij het weg in het riool idd.

Moet je gewoon monteur voor laten komen
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221920801
quote:
88s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:20 schreef Filosoofert het volgende:
Ik had hetzelfde, bij mijn remeha tower ding. Doordat het vat kapot was (ofja de regeleenheid) spoot hij het weg in het riool idd.

Moet je gewoon monteur voor laten komen
Ok dus geen risico dat ik opeens thuis kom en met m'n poten in een hele laag water stap of zo?

Heb er opzich geen haast bij heb echt 3 weken geleden een lange reparatie achter de rug dus om nu weer een monteur te bellen heb ik geen zin in maar als het gevaarlijk is en kans op echt dikke lekkage dan wel natuurlijk
pi_221920804
Heb je al dat trucje gedaan met tikken op het expansievat? Zeg maar, tikken op beide helften en kijken of er verschil in geluid zit?

Dan weet je precies wat er aan de hand kan zijn en moet je alsnog een monteur laten komen.
-nee-
pi_221920817
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:25 schreef Marsenal het volgende:
Heb je al dat trucje gedaan met tikken op het expansievat? Zeg maar, tikken op beide helften en kijken of er verschil in geluid zit?

Dan weet je precies wat er aan de hand kan zijn en moet je alsnog een monteur laten komen.
Hij voelt/klinkt aardig hol en de druk is nu 0.9bar.

Trouwens ik heb dus laatst een verbouwing gehad en in plaats van 1 verwarming terugplaatsen heb ik hem gewoon afgedopt. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Is wel verdacht natuurlijk dat het ongeveer op hetzelfde moment gebeurde nadat ik de hele cv installatie heb laten leeglopen en weer heb bijgevuld (moest om die verwarming af te doppen want die verwarming moest weg)
pi_221920834
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:28 schreef incel het volgende:

[..]
Hij voelt/klinkt aardig hol en de druk is nu 0.9bar.

Trouwens ik heb dus laatst een verbouwing gehad en in plaats van 1 verwarming terugplaatsen heb ik hem gewoon afgedopt. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Is wel verdacht natuurlijk dat het ongeveer op hetzelfde moment gebeurde nadat ik de hele cv installatie heb laten leeglopen en weer heb bijgevuld (moest om die verwarming af te doppen want die verwarming moest weg)
Ik heb toevallig afgelopen jaar m'n boiler laten verplaatsen en toen ging er compleet niet gerelateerd op hetzelfde moment een klep stuk in het systeem. Heeft niks met elkaar van doen, maar ik heb jaren ervaring met monteurs die als ze eenmaal een probleem hebben aangepakt, een ander probleem achterlaten, dus ik kijk nergens meer van op. Was heel hinderlijk, want elke keer als ik warm water gebruikte, gingen alle verwarmingen vol aan. :')

In principe moet je gewoon een verwarming kunnen afdoppen zonder dat zo'n systeem van slag is, maar als er iets gestoord wordt door het butterfly-effect, zijn het wel verwarmingssystemen.
-nee-
pi_221920838
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:32 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik heb toevallig afgelopen jaar m'n boiler laten verplaatsen en toen ging er compleet niet gerelateerd op hetzelfde moment een klep stuk in het systeem. Heeft niks met elkaar van doen, maar ik heb jaren ervaring met monteurs die als ze eenmaal een probleem hebben aangepakt, een ander probleem achterlaten, dus ik kijk nergens meer van op. Was heel hinderlijk, want elke keer als ik warm water gebruikte, gingen alle verwarmingen vol aan. :')

In principe moet je gewoon een verwarming kunnen afdoppen zonder dat zo'n systeem van slag is, maar als er iets gestoord wordt door het butterfly-effect, zijn het wel verwarmingssystemen.
Zolang er maar geen risico is dat het hele huis nat wordt vind ik het opzich niet zo erg om 1 keer per week ff de kranen open te zetten ik laat die slang gewoon vast zitten
pi_221920850
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:33 schreef incel het volgende:

[..]
Zolang er maar geen risico is dat het hele huis nat wordt vind ik het opzich niet zo erg om 1 keer per week ff de kranen open te zetten ik laat die slang gewoon vast zitten
Je krijgt wel echt eerder storingen en dergelijke. En mocht je toevallig een lek in je systeem krijgen, heb je dit niet in de gaten. Ik zou dat risico niet nemen.
-nee-
pi_221920856
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:36 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Je krijgt wel echt eerder storingen en dergelijke. En mocht je toevallig een lek in je systeem krijgen, heb je dit niet in de gaten. Ik zou dat risico niet nemen.
Ja dat is ook wel weer zo... Misschien toch maar bellen binnenkort dan dan
pi_221920880
Expansievat met lek kan zo: langzaam druk eraf en soms water in de afvoer. Bij ons leek het ook eerst een lek tot het vat vervangen was. Zelf nog even wachten is oké, maar als het knapt komt het hard. Monteur erbij lijkt me verstandig.
pi_221920899
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:42 schreef spellie38 het volgende:
Expansievat met lek kan zo: langzaam druk eraf en soms water in de afvoer. Bij ons leek het ook eerst een lek tot het vat vervangen was. Zelf nog even wachten is oké, maar als het knapt komt het hard. Monteur erbij lijkt me verstandig.
Ok geregeld, monteur komt over 2 dagen al *O*

Zal wel gelijk dik geld kosten want doe ook onderhoud erbij en nieuwe verwarming ophangen :( En heb het al zo druk die dag.

Maar ik ben verstandig geweest
pi_221920912
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:46 schreef incel het volgende:

[..]
Ok geregeld, monteur komt over 2 dagen al *O*

Zal wel gelijk dik geld kosten want doe ook onderhoud erbij en nieuwe verwarming ophangen :( En heb het al zo druk die dag.

Maar ik ben verstandig geweest
Ik denk dat je er goed aan doet. Verder zitten daar veel oplichters en beunhazen tussen dus dat is ook altijd geinig!
-nee-
pi_221920933
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:47 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik denk dat je er goed aan doet. Verder zitten daar veel oplichters en beunhazen tussen dus dat is ook altijd geinig!
Nee zit wel bij een groot erkend bedrijf natuurlijk. Ik heb al zoveel shit gehad met dit huis. Kapotte CV en warmtewisselaar fucking 5000 euro voor een nieuwe set, toen ging het ff goed en toen kreeg ik fucking zieke lekkage moesten alle leidingen omgelegd worden en nu is dat eindelijk gefixt alle muren weer netjes moet alleen nog een nieuwe radiator ophangen en dan gaat het expansievat kapot :')
pi_221920970
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:52 schreef incel het volgende:

[..]
Nee zit wel bij een groot erkend bedrijf natuurlijk. Ik heb al zoveel shit gehad met dit huis. Kapotte CV en warmtewisselaar fucking 5000 euro voor een nieuwe set, toen ging het ff goed en toen kreeg ik fucking zieke lekkage moesten alle leidingen omgelegd worden en nu is dat eindelijk gefixt alle muren weer netjes moet alleen nog een nieuwe radiator ophangen en dan gaat het expansievat kapot :')
Nou heb je straks wel alles gehad.

Daarna problemen met de wifi!
-nee-
pi_221921006
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:06 schreef incel het volgende:

[..]
[..]

Afwegen wat meer kost. Nu een monteur vragen of de schade op laten lopen en het dan oplossen.

Ik denk dat een monteur vragen de goedkopere optie is.

Edit: zie dat je al monteur hebt gevraagd.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_221921015
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:58 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Nou heb je straks wel alles gehad.

Daarna problemen met de wifi!
Alleen m'n chickie gebruikt wifi ik ga mijn 1gbps glasvezel snelheid niet opofferen en heb gewoon 5g unlimited :{w

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 10:04 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Afwegen wat meer kost. Nu een monteur vragen of de schade op laten lopen en het dan oplossen.

Ik denk dat een monteur vragen de goedkopere optie is.

Edit: zie dat je al monteur hebt gevraagd.
Ja toch maar gedaan puur omdat ik niet weer gezeik wil. Had namelijk in mn oude huis dat het expansievat gesprongen was dat spoot er echt uit toen. Was gelukkig huur en geen koop dus niet mijn probleem maar alles was wel nat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')