Nee, die gaat het niet raken, want er zijn geen Joodse slagers meer in Nederland die koosjer slachten. Daarom stelde ik dus ook dat het alleen moslims gaat raken. Koosjer vlees (voor zover dat überhaupt nog wordt gegeten hier) wordt geïmporteerd. Met name vanuit Antwerpen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 11:16 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Je zegt 'De realiteit is dat dit probleem toch echt alleen moslims zal raken.' terwijl ook joden aan dit soort praktijken doen. Dus die gaat het, terecht overigens, ook gewoon raken natuurlijk.
Hopelijk volgen de Belgen dan snel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, die gaat het niet raken, want er zijn geen Joodse slagers meer in Nederland die koosjer slachten. Daarom stelde ik dus ook dat het alleen moslims gaat raken. Koosjer vlees (voor zover dat überhaupt nog wordt gegeten hier) wordt geïmporteerd. Met name vanuit Antwerpen.
Hoe werkt dat? Want in België geldt sinds 2017/2019 een verbod op onverdoofd slachten. Is het dan van buiten Europa geïmporteerd via Antwerpen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, die gaat het niet raken, want er zijn geen Joodse slagers meer in Nederland die koosjer slachten. Daarom stelde ik dus ook dat het alleen moslims gaat raken. Koosjer vlees (voor zover dat überhaupt nog wordt gegeten hier) wordt geïmporteerd. Met name vanuit Antwerpen.
In België mag al bijna 10 jaar niet meer onverdoofd geslacht worden. Daarom vind ik het ook opmerkelijk dat er import uit België plaatsvindt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 11:26 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Hopelijk volgen de Belgen dan snel.
Dat wist ik niet. Dan zou er dus een betere controle op import moeten gaan plaatsvinden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 11:33 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Hoe werkt dat? Want in België geldt sinds 2017/2019 een verbod op onverdoofd slachten. Is het dan van buiten Europa geïmporteerd via Antwerpen?
[..]
In België mag al bijna 10 jaar niet meer onverdoofd geslacht worden. Daarom vind ik het ook opmerkelijk dat er import uit België plaatsvindt.
Dat wordt geïmporteerd uit andere landen. Maar veel gaat naar Antwerpen omdat daar een grote (ultra)orthodoxe Joodse gemeenschap zit. Vanuit daar gaan koosjere producten weer naar Nederland. In Amsterdam zitten nog wel enkele koosjere winkels trouwens, met name in Buitenveldert. Maar koosjer slachten wordt niet meer gedaan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 11:33 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Hoe werkt dat? Want in België geldt sinds 2017/2019 een verbod op onverdoofd slachten. Is het dan van buiten Europa geïmporteerd via Antwerpen?
[..]
In België mag al bijna 10 jaar niet meer onverdoofd geslacht worden. Daarom vind ik het ook opmerkelijk dat er import uit België plaatsvindt.
Hopelijk volgt er uiteindelijk een EU-breed importverbod.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
Dat wordt geïmporteerd uit andere landen.
Succes, 1 miljoen Joden, waarvan het merendeel van deze Joden (80% tot 90%) niet orthodox zijn, dus die houden zich sowieso niet aan (alle) religieuze wetten mbt eten. Moslims daarentegen met 50 miljoen, dat ga je dus niet kunnen verbieden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 11:50 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Hopelijk volgt er uiteindelijk een EU-breed importverbod.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |