abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:20:35 #26
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_221921346
Let op, de PVV gaat tegen stemmen, want Zion ademt in de nek van Wilders.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_221921352
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:16 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Je zegt 'De realiteit is dat dit probleem toch echt alleen moslims zal raken.' terwijl ook joden aan dit soort praktijken doen. Dus die gaat het, terecht overigens, ook gewoon raken natuurlijk.
Nee, die gaat het niet raken, want er zijn geen Joodse slagers meer in Nederland die koosjer slachten. Daarom stelde ik dus ook dat het alleen moslims gaat raken. Koosjer vlees (voor zover dat überhaupt nog wordt gegeten hier) wordt geïmporteerd. Met name vanuit Antwerpen.
pi_221921365
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, die gaat het niet raken, want er zijn geen Joodse slagers meer in Nederland die koosjer slachten. Daarom stelde ik dus ook dat het alleen moslims gaat raken. Koosjer vlees (voor zover dat überhaupt nog wordt gegeten hier) wordt geïmporteerd. Met name vanuit Antwerpen.
Hopelijk volgen de Belgen dan snel.
  Redactie Frontpage dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:33:27 #29
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_221921391
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hoe werkt dat? Want in België geldt sinds 2017/2019 een verbod op onverdoofd slachten. Is het dan van buiten Europa geïmporteerd via Antwerpen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:26 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Hopelijk volgen de Belgen dan snel.
In België mag al bijna 10 jaar niet meer onverdoofd geslacht worden. Daarom vind ik het ook opmerkelijk dat er import uit België plaatsvindt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_221921401
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:33 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Hoe werkt dat? Want in België geldt sinds 2017/2019 een verbod op onverdoofd slachten. Is het dan van buiten Europa geïmporteerd via Antwerpen?
[..]
In België mag al bijna 10 jaar niet meer onverdoofd geslacht worden. Daarom vind ik het ook opmerkelijk dat er import uit België plaatsvindt.
Dat wist ik niet. Dan zou er dus een betere controle op import moeten gaan plaatsvinden.
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:40:01 #31
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221921417
Hoe gaat dat nu in belgie dan? word er massaal geimporteerd vanuit? Nederland? of mogen moslims een uitzondering maken als het Halal vlees nergens te krijgen is?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_221921442
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:33 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
[..]
Dat wordt geïmporteerd uit andere landen. Maar veel gaat naar Antwerpen omdat daar een grote (ultra)orthodoxe Joodse gemeenschap zit. Vanuit daar gaan koosjere producten weer naar Nederland. In Amsterdam zitten nog wel enkele koosjere winkels trouwens, met name in Buitenveldert. Maar koosjer slachten wordt niet meer gedaan.

Hoe moslims het doen gezien het verbod weet ik niet, maar Islam is minder streng dan het Jodendom wat dit betreft, ondanks dat de manier van slachten nagenoeg hetzelfde is. Sommige Islamitische gemeenschappen staan meer open voor 'verdoven' voor het slachten.

Orthodoxe Joodse gemeenschappen niet omdat de manier hoe dat gebeurt (meestal via een metalen pen die door de hersen wordt geschoten) kunnen zorgen voor interne schade bij het dier, waardoor bloed in het vlees kan komen.

Koosjer slachten dient ook te gebeuren door een speciale rituele slachter die daarvoor is opgeleid. In de Islam kan voor zover mij bekend elke moslim ritueel slachten.
pi_221921460
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
Dat wordt geïmporteerd uit andere landen.
Hopelijk volgt er uiteindelijk een EU-breed importverbod.
pi_221921615
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:50 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Hopelijk volgt er uiteindelijk een EU-breed importverbod.
Succes, 1 miljoen Joden, waarvan het merendeel van deze Joden (80% tot 90%) niet orthodox zijn, dus die houden zich sowieso niet aan (alle) religieuze wetten mbt eten. Moslims daarentegen met 50 miljoen, dat ga je dus niet kunnen verbieden.
pi_221922054
Ergin :') :') :') :')

Tijd om dit soort idiote partijen op te heffen.

En leer eens fatsoenlijk Nederlands spreken.
pi_221922075
islamofobie
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
pi_221922098
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 14:11 schreef incel het volgende:
islamofobie
/care
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')